Kia Modellen
-
Winterbanden 1 2 3
door 2011-sportage- 71 antwoorden
- 16k weergaven
Graag zou ik jullie ervaringen lezen hoe de sportage zich gedraagt op winterbanden. ik heb deze week mijn winterbanden laten monteren en zodra ik er een aantal kilometers mee heb gereden zal ik mijn bevindingen hier melden. Het eerste wat mij wel opviel dat mijn banden meer geluid produceren maar ik moet er nog mee op de snelweg wordt vervolgd.
Laatste antwoord door Azzaro, -
Lek in Airco ?
door Sorentio- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Hallo, Ik woon in Antwerpen België, en heb onlangs een Sorento gekocht, bouwjaar 2010. Eerste inverkeersstelling: september 2011. Bijna 4000 km gereden met veel plezier! Fantastische auto! Maar met de toenemende koude kondigt zich een vervelend probleem aan... Er gaat iets fout met de automatische airco...die overigens goed hanteerbaar en werkzaam is! Maar nu die dagelijks in gang wordt gezet, heb ik er last mee. Ik adem als het ware dieseldamp in wanneer de airco blaast. Het begint dan erg naar diesel te ruiken in de auto, en ik adem dat in. Het proeft in je mond naar dieseldamp. Je ruikt het en je proeft het... In het drukke stadsverkeer zet ik de airco op binnenlucht…
-
- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hij komt eraan..!! Voor de gezinnetjes onder ons
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
- 2 antwoorden
- 4,1k weergaven
Goedemiddag, mijn vraag is, waar zit het brandstoffilter? Ik las in een ander topic (ander type kia) dat hij onder de achterbank zit, is dat bij de cerato ook? Ik zag wel een dicht gekitte deksel zitten, waar draadjes voor de vlotter lopen, althans dat neem ik aan. mvg, Rene
Laatste antwoord door Renee, -
Wie heeft dit en wat zijn de ervaringen?? En hoe werkt het?? je stapt uit en de boel gaat op slot?? doet hij knipperen met alarmlichten dan?? Ik kan niet wachten tot de mijne komt!
Laatste antwoord door Effenix, -
- 10 antwoorden
- 10,5k weergaven
Hallo ik ben nieuw op het forum én sinds een week de trotse bezitter van een Kia Picanto uit 2008! Ben er helemaal blij mee maar...nu heb ik een probleem met de antenne: deze is afgebroken... Mijn vraag aan jullie is (omdat ik hem wil vervangen): zit het schroefdraad aan de antennespriet zelf vast of zit dit schroefdraad aan het dak vast? De antenne is echt aan de basis op het dak afgebroken..! Maar als de schroef níet op het dak zit maar aan de antenne zelf dan kan ik msch met een nijptang het gedeelte wat er nog zit eruit halen of een inkeping vijlen en met een schoevendraaier eruit halen? Als de schroef wél aan het dak vastzit moet ik waarschijnlijk de hele antenne…
Laatste antwoord door Kleea, -
- 9 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hallo iedereen, Ik heb een Kia cee'd Sw, ik heb net Devil Eyes koplampen besteld voor op de sw, nu dacht ik over een mogelijkheid zou zijn om Angel eyes (die ronde ringen) rond mijn mistlampen te doen. Iemand een idee of ervaring, of foto's? Foto van de devil eyes: Dus de agnel eyes ringen zullen in deze mistlamp moeten passen? Groetjes Hannes
Laatste antwoord door bigwade, -
Beste forumleden, Kunnen jullie mij opheldering geven over het volgende. Ik overweeg aanschaf van Kia Picanto. Als ik de prijslijst van de Kia bekijk (de automaat) dan zie ik bij het comfort pack een nettoprijs van 648,55, de BPM is daar 123,22, dit is 19%. Het exterior pack is de nettoprijs 500,-, de BPM is daar 400,-, dit is 80%!!! Zo kan ik nog een paar dingen opnoemen zoals de opties 5 deurs e.d., ook daar komt een ander percentage uit. Hoe word dit bepaald en waarom is dit bij het exterior pack 80%! Vriendelijke groet, Willem
Laatste antwoord door Siebje, -
- 14 antwoorden
- 2,7k weergaven
Alé 9 maanden geduldig gewacht op de Sportage, (na in maart 2011 een ongeval NIET in fout met total loss) is er al 1ne slimme die mijn 5 weken jonge splinternieuwe Sportage langs de rechterkant weet te beschadigen, de simpelen was vergeten zijn handrem op te trekken op de parking van supermarkt en dan moet ne mens maar kalm blijven hé pffft, ik plaats deze week wel paar foto's grts Kris
Laatste antwoord door bigwade, -
- 6 antwoorden
- 8,3k weergaven
Inmiddel weet ik dat je ook je auto bij een niet kia dealer mag brengen voor het jaarlijks onderhoud met behoud van je kia garantie. je moet dan wel de door de fabrikant vastgestelde onderhoud uit laten uitvoeren volgens schema. ik neem aan dat je dan ook zowieso wel originele kia onderdelen moet gebruiken zoals oliefilter/luchtfilter/bougies etc etc ? wie weet hoe dit nu exact (juridisch) in elkaar steekt zodat je de 7 jaar garantie niet verspeeld ? en hoe zit het met je gratis pechhulp? ec
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 8 antwoorden
- 2,8k weergaven
Het goede nieuws: er is eindelijk een kaartupdate verkrijgbaar! Het slechte nieuws: kost € 169,- . Wordt geleverd op USB stick. Nog slechter nieuws: hij moet geactiveerd worden met het serienummer van het apparaat. Kopiëren en verspreiden is er dus niet bij. NOG slechter nieuws: 'Out of stock' Zie http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-KiaEMEA-Site/en_GB/-/EUR/ViewStandardCatalog-Browse?CatalogCategoryID=CWYKCghB6sYAAAEzooBuRoQ7&ShowAllProducts=YES&PersistNavigationMenu=YES Nu maar eens heel boos naar de dealer gaan, kijken wat daar nog te halen valt.
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 2 antwoorden
- 5,2k weergaven
Ik heb een kai sephia uit 1995 gekocht aleen nu heb ik een probleem de auto wilt niet voor uit rijden als ik hem in ze 1/2/3/4/5 zet dan gebeurd er niks lijkt net op de koppeling in gedrukt blijft nou is mijn vraag hoe zou dit komen mischien dat iemand hier ook last van heeft gehad
Laatste antwoord door Extraxy, -
- 1 antwoord
- 3,3k weergaven
Hallo, Sinds augustus 2011 heb ik de kia picanto comfort pack , 5 drs. Het was de moeite waard om voor deze auto te gaan sparen. De eerste 2500 kilometer reed ik met volop plezier en gemak. vervolgens 1 probleem gehad met het startblokkeer systeem omdat de gegevens in de elec. sleutel waren 'verschoven' , waarschijnlijk door magneet? probleem was snel opgelost door de sleutel opnieuw te laten programmeren. Nu bij 3200 kilometer is de stuurbekrachtiging kapot gegaan. Dit past natuurlijk niet bij de verwachting die ik had om een nieuwe auto te kopen. Zijn er meer mensen bij wie de stuurbekrachtiging kapot is gegaan? gelukkig is er dan nog de kia garage in doetinchem di…
Laatste antwoord door Effenix, -
- 11 antwoorden
- 7,8k weergaven
Ik heb van een garagebedrijf een technisch onderhoudsboekje gehad met informatie over de Sephia. Het is gedateerd Vianen september 1993. Het gaat om een Sephia 1.6 SOHC (enkel bovenliggende nokkenas). Iemand belangstelling? We sturen het gratis naar je op.
Laatste antwoord door Extraxy, -
- 9 antwoorden
- 3,1k weergaven
Gisteren bij een collega met zijn nieuwe Ford Fiesta gezien, en moet zeggen dat dit toch wel sjiek staat! Dit is volgens mij niet al te moeilijk in te bouwen, maar waar zou ik de verlichting dan op aan moeten sluiten? Ieder geval gekoppeld aan de binnenverlichting. Bedankt alvast!
Laatste antwoord door kiarz, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
oproep aan iedereen, Ik heb een sorento 2011 met orgineel Kia ingebouwde gps/radio systeem Bij het starten van de auto begint de radio steeds op volume 6 te spelen Persoonlijk vindt ik dit een beetje te luid. Graag had ik gehad dat het volume op 4 begint te spelen. In de handleiding van de wagen alsook gps systeem kan ik hier niets van terug vinden om dit in te stellen op niv 4. Ook bij de garage kunnen ze me hierop ook geen antwoord geven. Kan iemand me hierbij helpen Of bestaat er een truk om dit toch in stellen Ik ben benieuwd Groeten Bart
Laatste antwoord door africadero, -
- 8 antwoorden
- 4,8k weergaven
Dinsdag kan ik mijn picanto pas ophalen, maar ik ben wel alvast op zoek naar andere speakers, want die standaard dingen zijn niet veel. Nu is mijn vraag welke ik het beste kan nemen voor een mooi geluid en toch ook wel wat bass erin. Het liefste heb ik natuurlijk ook zon mooie installatie zoals bij Tazteam (vol bewondering alles gelezen), maar zo handig ben ik nu ook weer niet. Radio inbouwen lukt nog wel en denk dat de speakers omwisselen ook wel moet gaan lukken, maar ben bang dat het veel verder niet zal lukken, hoe graag ik ook wil. Ben en blijf toch een vrouwke Weet dat er al wel wat topics zijn geweest over speakers ,maar het is me nog steeds niet helemaal duidel…
-
Telefoonboek 1 2
door Gast FirstVenga- 36 antwoorden
- 9,2k weergaven
Mede Vengarijders Zijn er onder jullie ook die weten hoe het telefoonboek in de Venga werkt? Groeten Harrie
Laatste antwoord door Pipercub, -
- 10 antwoorden
- 4,4k weergaven
Afgelopen dinsdag ben ik naar de Kia dealer geweest in Tiel om desoftware te laten updaten, ik had hier gelezen dat het zwevende stuurgedrag dan zou verbeteren namelijk. Geloof me, het is echt een aanrader! Als je dus denkt ook last te hebben van het zoekende stuurgedrag bij wat hogere snelheden dan zou ik absoluut een afspraak maken voor deze (gratis) update, je zult er echt geen spijt van hebben. Naast de update heeft mijn Picootje sinds dinsdag ook een luxere grill, die met de rode bies zeg maar, helemaal gratis gewisseld door de dealer omdat er een 3-deurs koper was die het rode biesje niet wilde hebben
Laatste antwoord door FITOU, -
Kia Rio Trailer
door Eelco- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Kwam deze trailer tegen....echt heel grappig!! http://www.metacafe.com/watch/yt-dGhrezOQR0o/kia_rio_kia_rio_20th_century_fox_rio_movie_rio_de_janeiro_rio_movie_remix/
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Misschien niet zo slim van mij om het nu te doen maar toch!!! wie heeft er een setje Lm velgen met winterbanden te koop (of te huur) uit de omgeving Utrecht offffff weet een lekker goedkoop adres in deze omgeving, ik heb ze nodig omstreeks .......half februari. ja ik weet het het is erg vroeg. Ook ben ik de weg kwijt wat nu een goede maat/steek of velg is voor de nieuwe sp3!! Ik hoor graag van de deskundige onder ons wat wijs is. Dit aangezien mijn oude velgen vande SP2 niet meer passen op de nieuwe! (de steek is niet goed) mrbubbels
Laatste antwoord door MrBubbels, -
- 10 antwoorden
- 2,4k weergaven
Mijn pa heeft weer is wat Zijn stadslichten bleven maar branden bij contact uit en sleutel verwijderd. Auto naar Kia garage gebracht in Spijkenisse en deze wisten te vertellen dat er sluiting heeft plaatsgevonden in het printplaatje van de zekeringkast! De garage weet niet hoe ze dit moeten oplossen!? Ze komen met het verhaal dat ze dan een nieuwe printplaat iclusief complete kabelboom moet bestellen! Ook weten ze de kosten hiervan niet omdat dit onderdeel normaal nooit stuk zou gaan? Iemand met dezelfde ervaringen? Of iemand met een snelle en goedkope oplossing?
Laatste antwoord door tvl2000, -
- 7 antwoorden
- 3,9k weergaven
Na bijna 2 jaar trouwe dienst zijn mijn ruitenwisserbladen voor aan vervanging toe. Heb hier dacht ik wel eens gelezen dat Bosch een goede vervanging is. Echter in het vervangingingsboekje bij Halfords kwam ik de venga niet tegen. Kan iemand mij vertellen welk type ik moet hebben? Is Bosch inderdaad een goede keuze? Past een Bosch probleemloos op een Venga? Alvast bedankt! Peter
Laatste antwoord door Venga OK, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
http://www.superichmotors.com/front/php/category.php?cate_no=260
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 5 antwoorden
- 5,5k weergaven
Beste Rio kilometer trekkers, Aangezien ik volgende week een kia rio krijg van de zaak. Vroeg ik mij af of jullie weten of er achteraf de navigatie met camera in gebouwd kan worden.Aangezien de garage mij daar geen antwoord op kon geven. Misschien dat er mensen met een super pack even willen kijken of in het handvat al wel een gaatje zit. Alvast bedankt
Laatste antwoord door Remko .me,