Kia Modellen
-
Afbeeldingen parkeerhulp voorzijde gezocht
door Gast Breda1912- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoi allemaal, Ik heb mij KIA Sportage in de kleur Byte Blue besteld op 14-7-2011. Het is een 1.6 Gdi geworden met plus-pack, panoramadak en navigatiesysteem. Ook heb ik er de parkeerhulp aan de voorzijde op besteld. Volgens mijn laatste informatie is de produktiedatum helaas nog niet bekend. De parkeerhulp met 4 sensoren wordt niet af fabriek geleverd maar bij de dealer ingebouwd. Omdat ik in andere topics op dit forum afbeeldingen heb gezien waar de parkeerhulp op verschillende plaatsen werd ingebouwd zou ik graag nog meer afbeeldingen zien van Sportage-bezitters die deze originele parkeerhulp hebben besteld. Alvast bedankt voor de moeite.
-
- 8 antwoorden
- 4,8k weergaven
Beste Sportage fans, Sinds ik mijn wagen heb, nu zo'n 3 maand sta ik telkens versteld als ik aan de pomp diesel tank. Na het afslaan van de vulpijp(nozzle) kan ik nog meerdere liters bijtanken. Als ik bijna leeg naar de pomp rijd en wil voltanken dan slaat het ding af als er ongeveer 50 liter inzit. Daarna kan ik met het pistool uit het gat bijtanken tot 62 liter, zij het wel zeer traag.Iedere tankbeurt kan ik zeker nog tussen de 7 à 10 liter bijtanken na afslaan van de vulpijp. Nu is het zo dat iedere wagen dit verschijnsel vertoont echter bij mijn Sportage is aantal liter wel erg groot. Als je het verbruik wilt berekenen van volle tank naar volle tank is dit knap lasti…
Laatste antwoord door Opa, -
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
NIET RT MAAR ET Ik kan morgen een zet LM velgen kopen voor 125 euro met boven genoemde normwaarden. De velgen zijn zoals de importeur aangeeft de banden niet. Kan ik daar zonder problemen de weg mee op of zal ik het beter afblazen???? Ronald
Laatste antwoord door r.vanrookhuizen, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi allen, Volgende week krijg ik mijn nieuwe Kia Rio Superpack. De standaard verlichting vindt ik te geel, zeker als je de witte leds ziet. Zijn er mensen waarbij de halogeen verlichting vervangen is door bv Osran cool blue, Philips blue vision of Gp Thunder lampen
Laatste antwoord door Eelco, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
goedemorgen, Kan mij iemand vertellen ,wat de gevolgen zijn, als ik stalen velgen met winterbanden monteer op mijn kiario lll met een naafgat van 56.6 i.p.v 54.1 [ wat er nu onder ligt ] .
Laatste antwoord door Smart, -
- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo weet iemand hoe je de schakelaars van de middenconsole Picanto 2006 ( achterruit verwarming) moet uitbouwen om de lampjes te vervangen? gr. Jos
Laatste antwoord door Crum, -
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hoi, Ik heb een aantal lampjes defect in de druk-schakelaars van de middenconsole. Kan iemand mij vertellen hoe ik die schakelaars kan uitbouwen zodat ik de lampjes kan verwisselen? Ik heb al van alle kanten bekeken maar zie nergens hoe e.e.a. te demonteren is. Iemand een tip? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door dude-nl, -
ledverlichting
door smiley- 23 antwoorden
- 7,8k weergaven
Mijn (Spaanse) Picanto heeft de ledverlichting. Ik rij het liefst overdag met alleen die verlichting aan, maar mag dat eigenlijk wel? Welke verlichting voeren jullie? Wisselen jullie wel eens? wie rijdt er bijv,. alleen nog maar op standje "auto". Gaat ie dan ook vanzelf uit? bevalt het?
Laatste antwoord door spock, -
Lichtverklikker
door ilona- 9 antwoorden
- 5,5k weergaven
Afgelopen maandag de Picanto Base opgehaald, ben wel verbaasd dat er niet eens een lichtverklikker op zit! Kun je dusgewoon de lichten laten branden! Heeft iedereen dat met een Base? Het boekje heeft het wel over een energiebesparingsfunctie maar die heb ik niet gezien, parkeerlicht blijft branden??? Ik merkte wel dat er een soort gong ging toen ik het mistachterlicht aan deed, zou dan toch ook wel voor de lichten mogen gelden toch, ding zit er? Of moet ik nu echt zo'n zoemertje gaan kopen? Vraag me zowieso af welke features gewoon al ingebakken zitten maar niet getoond worden op de Base, maar daar zal je wel een hacker voor moeten zijn om die vrij te spelen. Werkt bi…
Laatste antwoord door ilona, -
- 7 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hoi, sinds afgelopen Maandag 4-8-2008 heb ik een Kia Sorento 3.3 V6. Echter ik wil mijn antenne deze is een vaste antenne welke handmatig afgeschroefd kan worden vervangen door een andere antenne. Liefst een veel kortere aangezien deze behoorlijk lang is. Heeft iemand ervaring of kent iemand een adresje waar ik een antenne kan halen? Alvast bedankt,
Laatste antwoord door Patrick Beuken, -
update
door r.vanrookhuizen- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
125 euro met banden 6mHET IS DAN TOCH GELUKT,PFFFFFFFFFFFFFFFFT. 185 Breed,geen probleem met de vering. Dank aan de helper en sorry voor het gezeur. Ronald
-
- 11 antwoorden
- 2,9k weergaven
In september 2011 organiseerde ANWB-magazine de Kampioen voor de tweede keer de Kampioen LedenEcorace. Kia stelde hiervoor zes Rio’s met een 1,2-liter benzinemotor beschikbaar, waarmee evenveel ANWB-leden op en neer reden naar het Duitse ontwikkelingscentrum van de Koreaanse autofabrikant. Opmerkelijk: de zes ANWB-leden reden zuiniger dan Kia zelf had kunnen vermoeden. Het fabrieksverbruik van 1: 20,8 ging namelijk aan diggelen met een gemiddeld verbruik van 1: 21,84 als gunstigste score. Bekijk het videoverslag van deze zuinigheidsrit.
Laatste antwoord door bdegraaf, -
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
beste kia rijders , 9 maanden geleden heb ik op mijn 54e jaar voor het eerst in mijn leven een nieuwe auto gekocht , schrik niet een fiat punto evo multijet met alles er op en er aan . in die 9 maanden [ met 7000 km er op ] ben ik al 9 keer bij de garage geweest en niet voor de lulligste dingen , nu staat mevrouw er weer met een kapotte turbo . het wordt allemaal keurig gemaakt zeggen ze bij de dealer , maar ja dat mag ook wel . ik heb altijd tweedehandtjes gehad daar ging ik maar een keer per jaar bij de garage , dus jullie begrijpen wel hoe ik me voel . ik ga de stap nemen om een pikanto 1.2 te kopen met alles er op en dan maar afwachten wat dit autotje mij gaat b…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Beste Sorento rijders, Ik ben op zoek naar een eindkap van de treeplank van mijn Sorento wie o wie weet waar deze te koop zijn of welk merk het is. Alvast bedankt Gr. Leo
Laatste antwoord door leo bb, -
- 8 antwoorden
- 4,5k weergaven
Luitjes, Ik rij nu 2 maanden in deze heerlijke auto (3.3 2007 LPG) vooral na de operatie kleppen stellen, bougies vervangen, oliewissel, top oiler etc (a 1650,- euro...) Nu zit ik met een ander "probleem" Toen ik de auto kocht viel het me al op dat er bij het instappen altijd condens op de ruiten zat. Aangezien dat wel vaker voorkomt hoopte ik dat het van tijdelijke aard was, het vocht verdampt vanzelf en het probleem lost zich op. Nu lijkt het toch wat hardnekkiger te zijn. Vanmorgen waren alle ramen gecondenseerd aan de vooruit zat vol met echt natte plekken met druppels. Ik rij regelmatig met ramen open, verdampt vocht moet dus zo naar buiten kunnen. Ik ga van …
Laatste antwoord door bigmac, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo mensen, Ik heb een vraag: Als je de klep normaal (ruit + klep) opent gaat dan de verlichting in de kofferklep branden of niet? Want als je alleen de ruit opent gaat het kofferbak lampje wel branden. Is dit normaal of niet? Wat kan dan het probleem zijn? Groetjes Marc
Laatste antwoord door Wimis on, -
Voor diegene die een handboek willen hebben, hier is een link om dat te bestellen. http://www.tradebit.com/filedetail.php/116324522-kia-sportage-2010-2011-factory-service-repair-manual Groet, Pipercub.
Laatste antwoord door frankd, -
update
door r.vanrookhuizen- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
paar versiersels
Laatste antwoord door r.vanrookhuizen, -
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Vandaag Picanto opgehaald. Alles prima alleen jammer dat er voor geen elektrische ramen opzitten. Volgens mij staat dat nl wel in de folder, ik zie bij het lijstje specs een "s" erachter staan..... is dat een foutje? Is dat nu jammer voor ons?
Laatste antwoord door Picanto2011, -
- 12 antwoorden
- 2,6k weergaven
Zijn er leden op dit forum die voor de aankondiging van de actie een Kia Rio hebben besteld, waarbij toen niet over extra inuruilkorting van 500 euro is gesproken, en bij afleveren alsnog de extra korting hebben gekregen? Of is het gewoon een actie van sigaar uit eigen doos, eerst 500 euro er af en daarna er zogenaamd als actie weer bij doen. Voor de hele snelle kopers gaat dat niet op omdat toen de actie nog niet bekend was en eigenlijk de dealer nu "spontaan" de extra korting zou moeten aanbieden. Ik ben benieuwd omdat ik tot laatste groep behoor en dealer nu zegt dat hij toch de korting destijds al in de inruilprijs had verwerkt zonder daar destijds over te spreken.
Laatste antwoord door RioTom, -
Verschillende uitvoeringen Picanto 2011
door Gast Jeroen66475- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Het is mij opgevallen dat er meer uitvoeringen van de Picanto worden aangeboden dan volgens de site van Kia leverbaar zijn. Bij mijn eigen dealer zag ik een Picanto staan waarvan het interieur en dashboard lichtgrijs zijn (ziet er heel armoedig uit trouwens..) ipv zwart. Dit bleek een ''Spaanse'' Picanto te zijn. Bij diverse andere dealers heb ik de basisuitvoering zien staan met airco en CV met afstandbediening en elektrische ramen voor. Deze modellen worden aangeboden als ''Cool pack'' of ''Summer Edition''. De prijs voor deze modellen is gemiddeld hetzelfde als van de Picanto base + airco. Er wordt dus van alles gedaan (dealers, importeur ??) om aan de vraag te voldoen…
Laatste antwoord door Jmtpes, -
- 7 antwoorden
- 3k weergaven
Weer stof om over na te denken..... Een collega van mij heeft recent een nieuwe Lexus gekregen en met een simpele handeling/aanpassing, welke hij overigens vond op youtube maakte hij het mogelijk om op zijn radio-cd-nav etc... DVD´s af te spelen. Wie weet of er een mogelijkheid bestaat om dat ook in onze nieuwe Kia Sportage 3 te doen? want het is o zo makkelijk als je ergens staat te wachten en je even een DVD kunt afspelen (of misschien zelfs wel via de USB) wie heeft al ervaring ? Graag jullie reacties, M.v.g Rene Loman
Laatste antwoord door Sportage 1.7 Wit, -
lakbeschadiging
door ludo- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik heb vandaag mijn KIA Sportage uit begin 2006 ingeruild voor wat nieuwers. Ook een Sportage uit begin 2010, zeg maar de laatste uitvoering met een iets moderner "smoeltje" Uiteraard ziet deze er nog prima uit, met nog maar 22.000 km op de teller. Maar bij het nog wat poetsen kwam ik toch een rare lakbeschadiging tegen (niet gezien bij de koop) Boven op het dak zitten ook bij dit model, twee dakgeleiders. Aan één van de dakgeleiders is aan de BINNENZIJDE de lak er behoorlijk af. Het lijkt of de hechting van de lak de wensen overlaat. Ik ga (lakgarantie) uiteraard hier mee naar de dealer, maar ben toch benieuwd of nog meer dit probleem herkennen. Ludo
Laatste antwoord door ludo, -
- 4 antwoorden
- 8,4k weergaven
Hallo kia leden. Wie kan mij helpen met een kopie handleiding van een Kia carnival 2.9.tdi 16v diesel van bouwjaar 2000. Ik heb sinds kort een kia carnival gekocht, maar de dealer heeft de handleiding niet meer of het is kwijt geraakt. Alvast bedankt. mvg. Roy
Laatste antwoord door bigwade, -
- 16 antwoorden
- 4,9k weergaven
Hoi beste Sportagerijders, ik heb sinds januari jl. een prachtige 1.6 GDI X-ecutive Plus Pack (demowagen van okt. 2010). Ik heb erg tevreden over deze auto, maar heb toch twee minpunten. De eerste is het sturen. Hierover is al genoeg geschreven, dus daar ga ik jullie niet meer mee vervelen. Ik hoop dat er snel een andere instelling hiervoor mogelijk is. Ik houd me trouwens wel aanbevolen voor suggesties! Over mijn andere minpunt kan ik eigenlijk niks vinden in de forums. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..... Als vanaf de testrit rammelt mijn Sportage. Bij de garage zeiden ze toen dat het rammelen door het lifesavepakket in het reservewiel in de kofferruimte werd v…
Laatste antwoord door OxyBull,