Kia Modellen
-
- 144 antwoorden
- 31,2k weergaven
Ik zou zeggen mannen...post hier eens je vakantie ervaringen met je SP3. De komende maanden gaan er heel wat richting het zuiden en we willen graag weten hoe de auto bevalt. Ik trap af: 1.6GDI met 3700km: zooo...net terug uit Italie. Gereden via Duitsland, Zwitserland en in totaal 2700km afgelegd binnen 1 week. Goed de gelegenheid gehad om de SP'los' te kunnen rijden, de topsnelheid uit te proberen, kunnen kijken hoe de auto zich houdt met het langdurig aanhouden van hogere snelheden, en als klimgeit in de bergen. Ik heb de auto trouwens niet gespaard. Eerste 1000km ontzien en nu moest hij aan de bak. Zo'n 1.6GDI gaat tot de 160 km/h prima vooruit en is redelijk vlot t…
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hoi iedereen, Ik zoek deze sport grill voor mijn kia ceed sw... weet iemand waar ik deze kan kopen (webshops ofzo?) alvast bedankt:
Laatste antwoord door smetjesmee, -
Zowel Nederland als Belgie... Waar en wanneer een SPORTAGE 3 gespot? En, indien je goed hebt gekeken...welk type? Kleur ... enz ... ?
Laatste antwoord door KVM, -
- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
Afgelopen vrijdag heb ik een testritje mogen maken in een Rio van 2006. Ik heb hem genomen en hoor nu ook bij de Kia club. Alleen zit ik nog met 1 vraag: In het dashboard naast de alarmlichten zit een gleuf... Weet iemand waar deze voor is?? Hier heb ik een foto bijgevoegd met de gleuf omcirkeld.
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 6 antwoorden
- 4,3k weergaven
Bij het begin remde de auto zeer goed. Maar ineens voelt het remmen slap aan. Als ik op een stoplicht af kom rijden, en ik begin voorzichtig te remmen dan zakt het pedaal steeds dieper. Dus hoe langzamer je gaat, hoe dieper het pedaal. Als je dan even doortrapt hang je wel meteen in de gordels. Ik ben hiermee van de week naar de dealer geweest, en kon niets vinden. Wel hebben ze wat lucht uit het systeem gehaald, maar dit maakt geen verschil. Bij het starten voel je ook het pedaal zakken, dit schijnt te komen doordat de vacuumklep open gaat. Dit heb ik in de showroom ook even gevoel bij een nieuwe. Alleen de monteur heeft niet met me auto gereden, alleen getest op de remb…
Laatste antwoord door pica3deur, -
- 9 antwoorden
- 4,4k weergaven
H<all>o, Een dezer dagen hebben wij ook onze Rio 2011. Waar ik benieuwd naar ben is het Start / Stop systeem. Ik had er nog nooit eerder van gehoord als Opel Kadett rijder Ik heb gehoord dat dit ook pas werkt na een x-aantal Km's inrijden. Wellicht dat er ervaren Kia rijders zijn met hun bevindingen. Is ISG een leuk bijzaakje of zet het echt zoden aan de dijk..? Grtz
Laatste antwoord door Brambeer, -
Ik ben zeer benieuwd waar de update van de in nov. 2010 uitgebrachte Kia Sportage fabriekingebouwde navigatiesysteem blijft. De nieuw uitgebrachte auto wordt geleverd met een navigatie kaart van augustus 2009. Alle nieuwe wegen in Europa en wijzigingen sinds 2009 zijn niet verwerkt. Voorbeeld: Bij de eind 2009 opgeleverde Hogt bij Eindhoven wordt iedereen met de Kia navigator die de situatie niet kent ram de verkeerde kant opgestuurd Als je van Maastricht komt zegt eva dat je links moet aanhouden om naar Antwerpen te rijden. Vervolgens ga je dan naar Den Bosch. Leuk he, dan kan je bij pas bij Ekkersrijt omdraaien. Ik vraag me af hoeveel Kia navigator rijders hiervan l…
Laatste antwoord door HellRaver, -
Hallo, Vorige week een update laten uitvoeren op het systeem navigatie, telefoon enz. De update duurt ruim een uur want men moet net als bij een computer alle velden met stappen doorlopen. Ondertussen moet de auto onder spanning staan (gebruik van een speciale lader i.p.v. lopende motor zoals ik wel eens gehoord heb). De navigatie is uitgebreider ook qua beeldweergave. De telefoon kent nu voicecommando's, in het Nederlands. De juffrouw luistert goed en excuseert zich als IK het niet goed en duidelijk gezegd heb (ideale vrouw !!!). Als je help roept komen alle mogelijke commando's op beeld zichtbaar en indien gewenst schakelt de juffrouw keurig door naar de telefoonlijs…
Laatste antwoord door HellRaver, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Vrijdagmorgen leuke verrassing bij het naar buiten komen uit ons huis:angry: .De nacht ervoor was er veel wind geweest en bleek mijn buur zijn basketpaal en ring en wat er ook allemaal opzit naar beneden gevallen.Gelukkig was er mijn Sportage op onze oprit om die tegen te houden of die paal lag op de grond .Resultaat: een deuk van 30cm lang op de motorkap,juist boven het rooster.Mijn buur was gegeneerd maar kan er eigenlijk ook niet veel aan doen.Normaal wordt alles geregeld met zijn familiale verzekering.Mijn vraag is nu: laat ik best een nieuwe motorkap plaatsen of laat ik deze herstellen door een koetswerkhersteller?Verzekeringsmaatschappijen betalen niet graag uit du…
Laatste antwoord door rvp72, -
- 22 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo, Bij gebrek aan een clubmeeting morgen naar de TEST dag. Gaan er veel PICANTO,s heen? Ronald
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 0 antwoorden
- 7,1k weergaven
ik ben in bezit van een kia shuma bouwjaar 1999 1800i 16v handgeschakeld benzine 5 deurs kenteken: xn-gl-65 zo snel mogelijk zoek ik een steekas linksvoor Tevens zoek ik een middendemper compleet wie kan mij helpen Waldo uit Arnhem
Laatste antwoord door massie2273, -
- 13 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo allemaal, Ik kom er niet helemaal meer uit. Volgens kia.nl heb ik recht op 7 jaar garantie als de nieuwe auto verkocht en geregistreerd is na 1-1-2010. Nu is het zo dat ik mijn SW in oktober of november 2009 besteld heb, maar dat ik hem geleverd en betaald heb op 20-1-2010. In mijn onderhoudsboekje staat nog dat ik 36 + 24 maanden garantie heb.Nu kan het natuurlijk zijn dat er op het moment van leveren van de auto nog geen andere garantie/onderhouds boekjes waren. Kan iemand me vertellen hoeveel garantie ik nou werkelijk heb? Wat verstaat Kia onder verkocht? Is dat de bestelde datum of datum van levering? Alvast bedankt voor jullie antwoorden, ik ga het a.s. zat…
Laatste antwoord door Smart, -
- 9 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik had al langer een vermoeden dat m'n vrouw het niet zo nauw neemt met haar huwelijksbelofte. De gebruikelijke tekenen: telefoontjes van mensen die plots ophangen als ik opneem, plots heel veel uitgaan "met vriendinnen", toen ik vroeg wie die vriendinnen dan wel niet waren zei ze altijd "mensen van m'n werk, je kent ze toch niet". Afijn, dus ik besloot om op uitkijk te gaan staan voor haar taxi, maar ze kwam altijd de oprijlaan inlopen, terwijl ik wel een auto hoorde. Alsof ze om de hoek uitstapte. Waarom? Is er geen taxi? Toen ik een keer haar mobieltje pakte om te kijken hoe laat het is werd ze helemaal gek en zei dat ik 'm nooit meer aan mocht raken, en vroeg ze waa…
Laatste antwoord door r.vanrookhuizen, -
- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
WEET iemand hoe je de stadlicht lampjes voor(uit de koplampen) eruit krijgt.?. Dingen zitten vast en de handleiding brengt mij niet verder. Ik wil ze vervangen. Ronald
-
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, ik heb eindelijk mijn kia sportage 1.7 ontvangen, maar ik heb daarvoor al heel lang zitten kijken voor andere onderdelen. Ik heb het eens aan mijn kia dealer gevraagd ofdat mijn garantie vervalt als ik onderdelen vervang. Als ik zelf onderdelen monteer zoals : led achterlichten, xenonlampen, navigatie, led voorlichten - zijlichten, enz.. dan vervalt de garantie want als er iets fout gaat na de installatie kan de kia garage zeggen dat het geen fabricagefout is.... Maar hij vond het op zich niet echt een probleem als ik andere velgen steek (wat eigelijk wel logisch is) MAAR als ik een andere grill wil steken, dan kon hij geen deftig antwoord geven. Ook al stelde …
-
- 7 antwoorden
- 8,4k weergaven
Weet iemand of het mogelijk is om het automatische vergrendeling van de deuren (tijdelijk) uit te schakelen ? Ik rijd dagelijks flinke afstanden op smalle dijkwegen met water aan beide zijden. Nu de donkere dagen weer terug zijn heb ik al weer verschillende bijna ongeluk situaties meegemaakt en ik vind het geen fijn idee om in het water te belanden met vergrendelde deuren (hulp van buitenaf wordt dan lastig). Indien ik tijdens het rijden de vergrendeling eraf haal dan sluit de auto deze weer onmiddelijk. Ik zou graag eigen baas zijn over dit knopje Ik ben benieuwd of er meer mensen hier over na hebben gedacht ?
Laatste antwoord door kruis, -
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
Vandaag begrepen dat de nieuwe Navigatie software beschikbaar is gekomen en besteld kan worden, leveringen vinden plaats vanaf 14 november. De kosten bedragen tot 31-12-20011 € 119,00 en daarna € 169,00. Ik heb begrepen dat je de software op een usbstick krijg aangeleverd en dat je via een website de software moet activeren en daarna via je usb poort in de auto de software kan installeren. Duurt ongeveer een uur en de auto dient aan te blijven. Toch vreemd dat KIA auto's in 2011 uitleverd met zwaar verouderde Navigatie software en er dan bij levering nieuwe versie in 2011 nog geld voor durft te vragen!!!
-
- 8 antwoorden
- 2,9k weergaven
Er zitten hier bovengemiddeld veel mensen met een nieuwe auto, vandaar mijn vraag. Genoeg vergelijkingssites etc. Echter je hebt ook de BOVAG autoverzekering die je bij de dealer kunt afsluiten, volgens mij heet ie ook wel de KIApolis, een merkverzekering. Voordelen zijn dan bv 3 jaar nieuwwaarde en geen no claim terugval als je binnen twee jaar schade hebt door een ander (bv parkeerschade maar je weet niet wie) en geen eigen risico. Geen idee nog van de premie, maar op zich mooie voorwaarden voor als je een nieuwe auto hebt, dan weet je zeker dat je die kleine kras (hopelijk niet nodig!) goed kan laten repareren zonder extra kosten. Heeft iemand deze?
Laatste antwoord door Scooby, -
- 3 antwoorden
- 3k weergaven
Enige weken na levering van onze Sportage (2.0B AWD, automaat) reed ik tijdens onze vakantie kort geleden voor het eerst in het pikkedonker. Daarbij viel me op dat een deel van de verlichting van het instrumentenpaneel niet brandt. Zo is geen van beide hendels aan het stuur verlicht (helemaal niets) ... is er geen enkele verlichting in de knoppen in het plafond (schuifdak, leeslampjes) ... branden de knoppen trip en reset links naast de snelheidsmeter niet ... en slechts een deel van de knoppen in de portier aan de bestuurderszijde (m.n. het bovenste deel niet, o.a. spiegelaanpassing). De vraag dringt zich vervolgens op of dit normaal is ... of een technische onv…
Laatste antwoord door dr_TT, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Wist niet dat onze ontwerper Peter(KIA)Schreyer ook al voor Peugeot werkt zo te zien. http://www.autowereld.com/popup/popup_foto.asp?artikel=12372&foto=4&screen=large
Laatste antwoord door bowie97, -
- 22 antwoorden
- 7,4k weergaven
hoi, er is al een topic 'soepel opschakelen", deze gaat over "niet terugschakelen" ik had al gemerkt dat bij het terugschakelen van 5de naar 3de versnelling, de pook in de "neutrale stand" blokkeerde; vrij storend als je net in de 3de versnelling wilt terugschakelen na wat gewriemel komt de pook dan weer los vanmorgen ook laten vaststellen door de dealer voorlopig hebben ze een "speciale substantie" in de versnellingsdoos gegooid is het tegen het eind van de week niet voorbij dan laat ik hen dit probleem beter onderzoeken heeft iemand dit probleem al ooit vastgesteld (op de sportage 3 of met een andere auto)? grtz
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 10 antwoorden
- 4,7k weergaven
Beste forumgenoten, Ik heb een KIA RIO - super pack - kleur wit besteld en aangezien ik nog even moet wachten zou ik graag in het bezit komen van een Handleiding van dit model, zodat ik me een beetje kan inlezen/leven. Wie kan mij aan een Nederlandse kopie helpen in pdf formaat (of via de mail) Ik kan me nog niet inloggen in Mykia. Ik heb nog geen gegevens van de auto Alvast hartelijk bedankt:-) Henk
Laatste antwoord door henk1304, -
- 17 antwoorden
- 7,7k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb midden dit jaar een Kia Cee'd SW X-Pect 1.4 CVVT gekocht. Ik probeer hier nu winterbanden op velg voor te krijgen maar krijg maar geen éénduidig antwoord welke velgmaat er standaard onder mijn auto zit. Over de steek (5x114,3) en de naaf (67,1)lijkt iedereen het wel eens te zijn, maar het probleem zit in de ET waarde. Op diverse forums en bij velgenshops wordt gesproken over ET waardes varierend van 40 tot 48. Omdat men een maximale afwijking van 5 mm aanraad zou ik graag de exacte origele ET waarde willen weten zodat ik aan de hand daarvan een goede velg kan aanschaffen. Ik wil geen risico lopen dat ik iets beschadig door een foutieve ET waard…
Laatste antwoord door rollyturbo, -
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
Kan men ook in de bestaande modellen van Sportage3 een start stop systeem laten inbouwen?
Laatste antwoord door bigmac, -
- 0 antwoorden
- 4,7k weergaven
Zeer plotseling hebben we afscheid genomen van onze betrouwbare 1999 Kia Pride Wagon die nu onderweg is naar het Afrikaanse continent voor een tweede leven. Verschillende malen Nederland-Slovenie gereden in de laatste 3 jaar en altijd zonder slag of stoot, altijd volgeladen op die reizen. Alleen de winterbanden met velgen zijn er nog als tijdelijke herinnering totdat ook die verkocht zijn (E175 voor Kia-leden hier). Mijn vrouw mist "Little Red". We waren de auto ontgroeid (kinderen worden nu eenmaal groter) en hebben nu een 2003 Volvo V70.
Laatste antwoord door ProudKiaDriver-NL,