Kia Modellen
-
- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik heb een Sorento 2.2 Exclusive (België) en bij het achteruit rijden hoor ik geen opeenvolging van biepjes wanneer ik een obstakel nader achter de auto. Ik zie wel de camera met daarop de groene en rode zone maar hoor geen biepjes. Is dit normaal of niet? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door rte911, -
Achter Differentieel
door Gast Warrior- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hoe kan ik er achter komen welke achter Differentieel er op mijn Kia Sorento zit. Met of zonde sper, dit in verband met de olie verversing. Mvg, Henk
-
- 9 antwoorden
- 2,6k weergaven
Kan en mag er Xenon (aftermarket) ingebouwd worden in de Sportage II? Dit ivm met automatische hoogte regeling en koplampsproeiers.
Laatste antwoord door mwetering, -
Verlichting Koffer
door bps- 12 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo mensen met de mooiste suv, Ik heb een vraag i.v.m. de verlichting in de kofferbak. Bij onze auto lijkt het wel of er geen lampje staat want het is erg slecht verlicht, en ook maar aan 1 kant. Heeft iemand dit nog voor? Ik wou er een Led strip tegen de hoes-rol houder plakken en dan die aansluiten aan de aansluitingen van dat kleine lampje, zou dat lukken? Link naar de site voor de leds dat ik wou plaatsen : http://www.buyledstrip.com/nl/led-strip-flexibel-blauw-50-cm.html Greetz BPS ( Belgium Pool School )
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 0 antwoorden
- 5k weergaven
hallo ik vraag me af zijn er ook bodykit's beschikbaar voor de kia pride? heb een kia pride 1.3 uit ''98 ik zie op internet wel mooie bodykits maar volgens mij allemaal zelfgemaakt.
Laatste antwoord door Mawukje, -
Cruise control
door Dennis_N-V- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste KIA rijders, Inmiddels 80 km gereden met de KIA RIO. Ondertussen ben ik erachter gekomen dat de cruise control niet werkt. Ik zie wel het groene icoontje op mijn dashboard komen, maar de snelheid blijft niet constant. Is dit normaal dat de cruise control nog niet werkt? Ik moet vandaag een lang stuk de snelweg over, dus het zou makkelijk zijn als ik hiervan gebruik kan maken. Ik zie uit naar jullie reactie. Groet, Dennis
Laatste antwoord door Effenix, -
- 4 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo, Gisteren heb ik mijn Rio opgehaald. Super tevreden over deze auto!!! Alleen heb ik 1 vraagje: Als ik de aanjager aanzet en de luchttoevoerstand op voorruit ontwasemen dan gaat automatisch de airco aan... dit wil ik liever niet, je moet dan zelf steeds de airco uitzetten en ik vergeet zulke dingen nog al vaak. Dus mijn vraag is of er een speciale knoppencombinatie is om dat uit te zetten. Zodat ik alleen handmatig de airco in kan schakelen wanneer ik dat zelf wil. Ik heb alles al geprobeerd wat hier op het forum wordt gezegd zoals in dit draadje: http://www.kiaclub.nl/topic/3467-airco-bij-ontwas-stand-automatisch-aan/. Dat is voor de Cerato dus ik vroeg me af of…
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 3 antwoorden
- 3,7k weergaven
Ik heb sinds een maand een Kia Picanto van 2005. Vorige week is mijn autoradio (van de Lidl) er uit gejat. De hele auto vol glas en enkele krassen en een deuk in het rechter portier. De schade is inmiddels gerepareerd en ik heb een nieuwe autoradio gekocht. Maar bij het inbouwen blijkt deze niet echt lekker te passen. Het metalen frame dat bij de radio wordt geleverd past er van geen meter in. Ik gat in het dashboard zal zeker een halve centimeter breder moeten worden gemaakt. Hebben anderen hier ook last van gehad? En hoe hebben jullie dat dan opgelost? Met vriendelijke groet, Alex
-
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Beste Sportage rijders, Ik ga volgende week een Sportage bestellen het zou moeten worden 1.6GDI X-ECUTIVE PLUS PACK met panorama dak en de kleur Cassa white. Had me voorgenomen geen kleur wit te pakken maar ben er tochvoor gevallen nu wil ik vragen wie heeft een witte sportage en hoe bevalt dezetot nu. Ik heb bij drie dealers offertes aangevraagd maar verschrik me van de prijzen je zou toch zeggen ze moeten allemaal kort bijelkaar liggen, maar zit een verschil in van €600,00. Voor service wil ik best iets meer betalen maar €600,00vindt ik veel wat is jullie ervaring? Gr.
Laatste antwoord door soomers, -
- 18 antwoorden
- 8,4k weergaven
Kan men ook in de bestaande modellen van Sportage3 een start stop systeem laten inbouwen?
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 8 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo, Wij hebben sinds juni 2011 een Venga Seven 1400 en de motor maakt tussen de 2000 en 3000 toeren een ratelend geluid. Volgens de dealer is dit normaal en heeft iedere Venga hier last van. Zijn er Venga bezitters die dit kunnen bevestigen of is dit verhaal onzin? Ik zou graag een reactie horen. Alvast bedankt. anspro.
Laatste antwoord door bigwade, -
Test Kia Rio
door Specialmade- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo Rio rijders en bijna Rio rijders, Aanstaande zondag (20-11) komt een test van de Kia Rio op RTL7 om 18:00 uur. Grtz. Specialmade
Laatste antwoord door SuperRio, -
Onlangs zat ik eens te zoeken op Rio en toen kwam ik op de Amerikaanse site van Kia. Daar verkopen ze dus een Kia Rio nieuw model met een 1.6 liter 138 pk blokje met 6 versnellingen. Prop daar nog ff een turbo op zou ik zeggen en je hebt een serieuze Hot Hatch! http://www.kia.com/#/rio-5-door/explore/ Verder nogal wat verschillen trouwens én als optie de nog mooiere 17" wielen zoals van de persfoto's.
Laatste antwoord door JosK, -
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Kijk dit filmpje vanaf 3 minuten en check de LED verlichting. Ik heb de vraag gesteld aan KIA motors Nederland via Twitter en het is mogelijk wordt even geïnformeerd hoe. Ben benieuwd hoe dit gedaan is. Het filmpje is van ANWB;
Laatste antwoord door Eelco, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Wie weet of er op de nederlandse Kia Sportage wel of geen TPMS systeem op de standaard 17 inch velgen zit? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Raes, -
- 8 antwoorden
- 3k weergaven
Hoi allemaal, Ik zat in mijn 'spaanse' handleiding te bladeren. Ik zag iets staan over zonnebrilhouder en later opgezocht in de brochure. Stond wel aangevinkt in de brochure. Hoort een zonnebrilhouder standaard in een Kia picanto comfort, want ik kan deze niet vinden? Kan ik ook de buitentemperatuur vinden bij mijn boardcomputer? Ook deze kan ik niet vinden
Laatste antwoord door molenland, -
Hoeveel Smart-Keys
door JEDEGO- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik heb een nieuwe Kia Picanto besteld met een Style-pakket. Hier zit de mogelijkheid in om de auto te starten en te openen zonder de sleutel uit je broekzak te halen. Weet iemand hoeveel van deze 'Smart-Keys' je bij aflevering krijgt? Twee lijkt mij gebruikelijk, maar je weet maar nooit.
Laatste antwoord door JEDEGO, -
reservelampjes
door Jmtpes- 12 antwoorden
- 3,4k weergaven
In rij regelmatig in een aygo en mazda5. Nu heb ik de picanto erbij en vraag me of er standaard reservelampjes bij zitten? Ik kan ze namelijk niet vinden. Bij de aygo en Mazda liggen ze netjes in de kofferbak 'verstopt'
Laatste antwoord door bigmac, -
- 16 antwoorden
- 4,4k weergaven
Ook mijn Picanto is qua geluid niet veel beter dan eeen transistor radio. De fader werkt niet of nauwelijks, geluid is achter dan veel te zacht en vervormd. Powerbass..... zucht... Bij max. volume is het gewoon slecht. Het valt mij ook op dat het geluidsniveau bij gebruik USB stick bijna gehalveerd is. Ook CD speler speelt zachter dan radio. Ga hier binnenkort mee naar m'n overigens erg prettige dealer!! Er staat hier al een voorbeeld hoe je de speaker kappen voor in het dashboard los kunt krijgen zodat je nieuwe speakers kunt monteren. Weet iemand ook wat voor speakers er achter in de deuren zitten? OOk diameter 10 cm?
-
- 10 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hieronder een plaatje zoals DRL te koop is voor een Cee'd bij een KIA dealer in Duitsland. Kost 399 euri incl montage en BTW.
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
Update Navteq kaarten 1 2 3 4
door HobbyRobby- 99 antwoorden
- 27,1k weergaven
Er is op dit moment een actie bij Navteq met 20% korting op kaartupdates. Voor de Cee'd is echter alleen een update beschikbaar voor een VDO-Dayton systeem. Dit heeft tot 2009 in de Cee'd gezeten. Ik heb telefonisch contact gehad met Navteq hierover, en zij hebben laten weten 'dat er een update voor het LG systeem aan zit te komen' , maar een tijdstip is nog onbekend (in hun systemen staat niet voor eind 2010). Updates zullen uitlsuitend via de dealers verstrekt worden, dus niet direct door Navteq aan de eindklant. We houden ze in de gaten!
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
wie kan mij vertellen welk merk autoradio in de nieuwe rio zit. ik heb al een paar keer gehoord dat deze niet zo toppie is.
Laatste antwoord door riodriver, -
hallo allemaal op het forum ik zoek een lakstift voor de nieuwe picanto titanium silver metallic wie weet waar ik die kan kopen en wat ze kosten
Laatste antwoord door Eddy1971, -
- 15 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik was benieuwd of iemand al een site gevonden heeft daar de Accessoires zijn te bestellen zodat je deze zelf kunt plaatsen. Ik vind de prijzen via de Kia site te hoog en je kunt het prima zelf doen. Voor garantie hoef je het niet te doen, want je hebt ook bij bijvoorbeeld vmaxx.de gewoon een jaar garantie.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Altijd maar negatief over ISG lijkt me niet erg complimenteus richting Kia. Daarom denk ik dat het zinvol is om positief te zijn over ISG op de Rio. Ik moet zeggen, het lijkt wel of ze opnieuw nagedacht hebben over ISG op de nieuwe Rio. Je merkt duidelijk dat het nu wel goed werkt. (Als je kijkt naar mijn Venga, waar het soms weigerde) De afgelopen nacht is het -3 geweest, vandaag kwam de temperatuur op de meter niet boen de 1*C en ik kan je zeggen: ISG werkte gewoon! Zelfs toen wij gisterenavond richting de supermarkt reden werkte ISG uitstekend en toen stond -2 op de temperatuurmeter. Hij treed in werking en ging netjes weer aan toen ik weg wilde rijden. Een ander …
Laatste antwoord door RioTom,