Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 6k weergaven
Voor mijn 1999 Pride Wagon ben ik op zoek naar een gebruikte trekhaak en een speurtocht op Marktplaats en Onderdelenzoeker heeft nog geen resultaat geleverd. Enige suggesties?
Laatste antwoord door ProudKiaDriver-NL, -
Problemen schakelen Sorento
door Gast Warrior- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Ik heb een Kia Sorento uit 2003, als ik van de 2 naar de 3 schakel voel je dat ie er niet helemaal lekker soepel in gaat en dit doet ie altijd dus heeft met de weersomstandigheden niets te maken. Wat zou hier de oplossing voor kunnen zijn? Mvg, Henk
-
Het stuur
door Gast velour100- 24 antwoorden
- 10,1k weergaven
Beste allemaal, Dik een maand heb ik nu de nieuwe Picanto in bezit met bijna 2900 kilometer op de teller. Ik heb een vraag over het stuur of het sturen in de auto. Soms voel ik bij het rijden, meestal als ik rustig rij, als ik stuur een klein tikje. Zou dit de stuurbekrachtiging kunnen zijn, die dan aan of in grijpt? Moet ik dit melden bij de garage? Ik begrijp dat er nog maar weinig ervaring is met de nieuwe Picanto.. Dus dat is een nadeel van een nieuw model, hoewel, ik neem aan dat men niet het stuurhuis opnieuw heeft bedacht. Maar goed.. wie herkent dit? Groeten, Gerwin
Laatste antwoord door Mies_22, -
Sportage 3
door xzyper- 14 antwoorden
- 3,2k weergaven
Na ruim 5000 km aankomende week mijn nieuwe Sportage voor het eerst terug voor reparatie. Enkele schakelaars waaronder die van de ruitbediening etc zijn in het donker niet verlicht. Printplaat wordt nu vervangen. Blijf voor de rest super positief over de wagen met een gemiddeld verbruik van 1 op 19 deze week in normaal woon- werkverkeer met de 1.7 turbodiesel. :lol:
Laatste antwoord door Preston, -
- 21 antwoorden
- 6,3k weergaven
Hello peeps, Dit is de eerste x dat ik hier wat post.... Ik zit namelijk met een probleempje, We hebben laatst een pioneer f900bt gekocht voor onze sorento maar nu past hij niet, Nu heb ik al een 2 din frame besteld, maar nu moet ik nog de makelijkste manier vinden om deze in te bouwen... Er zit op het moment een pioneer avic x-1 in. Kan iemand me zeggen hoe ik deze het makkelijkst in kan bouwen? Bvd!
Laatste antwoord door Gaith, -
- 23 antwoorden
- 8,8k weergaven
Hi all. Vanmorgen even bij de dealer geweest om alle updates te laten uitvoeren (gasklep, automaat). Nu rijdt de auto fantastisch, alleen draait hij stationair heel lichtjes een beetje onregelmatig. De dealer geeft aan dat dit het begin van klepspeling is. Klepspeling controleren kost zoals bekend 325,- Het stellen gaat me 1200,- kosten Nu meen ik dat ik al eerder andere bedragen heb zien rond gaan doe toch wat lager lagen. Ik ben dan ook benieuwd wat jullie er voor kwijt waren en bij welke dealer of uni garage. Mijn oom heeft ook een garage bedrijf en die wil het best voor me doen alleen heeft hij geen ervaring met de 3.3 Sorento. Graag jullie mening.
Laatste antwoord door dude-nl, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi, De koplampen van mijn Sorento zijn heel vaak in beweging. Het vreemde is dat het niet alrijd is, maar wel meestal. De servomotor laat dan de lampen constant een beetje op en neer gaan. Heeft nog iemand hier problemen mee gehad of weet iemand hoe ik dat kan oplossen? alvast bedankt.
Laatste antwoord door rob4b4, -
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
goedendavond, Vanmiddag was ik onderweg met mijn sorento 2,5 crdi van 2004. toen ik zou afslaan wou de kia niet meer in een versnelling na wat geknoei toch nog in de 4 gekregen maar daar wil hij niet meer uit! de kia ontkoppelt nog wel normaal dus aan de koppeling kan het niet liggen! zowel met de motor aan als de motor uit wil hij niet uit de versnelling!(hij lijkt wel geblokeert te zitten) heeft iemand een idee wat het kan wezen of heeft iemand dit al een keer meegemaakt! ik hoor het graag want kan de kia niet missen! vr. gr. nikert
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 12 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hoi allen, Misschien een vreemde vraag, maar werkt bij jullie de instapverlichting ? Da's het lampje in de deur dat -misschien- hoort aan te gaan van zodra je de deur opent. Twee techniekers bij mijn dealer hebben een verschillende mening. Voor alle duidelijkheid : bij mij brandt het lampje niet terwijl de handleiding stipuleert dat bij een defect lampje de dealer dit moet vervangen. Waaruit ik afleid dat het dus zou moeten branden. Of is het alleen maar een reflector ? Ik weet dat het maar een prul is, maar toch... Alex
Laatste antwoord door Marnik, -
Hallo, ik ben nieuw in dit forum. Leuk forum trouwens. Na 2 Sportages te hebben gereden, kon ik het nieuwe model niet weerstaan. Ik heb de 1.6gdi Executive Plus Pack Dark Gun besteld. Rijd er al iemand met deze motor rond, of zijn ze er nog niet? Ik krijg hem pas in maart/april.
Laatste antwoord door Kofferbak, -
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hello Everybody in this great Forum I want to put a 12 Volt socket in the rear of the middle console for my Kids at the back seats for portable TV´s. Does anyone removed the middle console ? Tips or Picture or HowTo would be great. Greetings from Mannheim Germany Thanks a lot Thomas
Laatste antwoord door bowie97, -
- 7 antwoorden
- 13,6k weergaven
Ik vroeg me af wanneer het reservelampje van de brandstofmeter gaat branden. bij onze andere auto geef hij de reservetank aan met een rood streepje op de brandstofmeter en er gaat een lampje branden,ik heb dit bij mijn picanto nog niet gezien. hij is van mei 2011. bvd
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Voor de geinteresseerden onder ons: Morgenmiddag vanaf 17u30 in Autowereld op RTL 7 een "test" met de Picanto.
-
Hikken snelheidsmeter 1 2
door Groesbeek- 41 antwoorden
- 12,8k weergaven
Heb mn Sorento 2.4 benzine gisteren opgahaald bij de dealer :D Nou zag ik vanmorgen dat de snelheidsmeter hikte en niet vloeiend met het optrekken mee ging zo ook bij het loslaten van het gaspedaal. de meter gaat niet vloeiend mee. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn (moet zaterdag sowieso terug naar de dealer) Maar wil in het voren weten wat het kan zijn. alvast bedankt gr Groesbeek ---------------------- Kia Sorento 2.4 benzine 2005 Extreme ----------------------
Laatste antwoord door Groesbeek, -
Ruitenwissers 1 2 3
door tonisaez- 62 antwoorden
- 16,3k weergaven
Heeft iemand ook last van verschrikkelijke ruitenwissers? Zitten ze ook in garantie na 6 maanden? Ze waren eigenlijk nooit goed maar nu regend het steeds meer en ik erger me er steeds meer aan.
Laatste antwoord door tonisaez, -
- 3 antwoorden
- 11,9k weergaven
Hallo allemaal, Sinds 3 weken ben in in het bezit van zo'n prachtige Sorento. Een heerlijke 3.3. V6 bak uit 2007. Gistermiddag werd ik echter geconfronteerd met iets vreemds en de Sorento weigert te starten. Na de auto geparkeerd te hebben en druk bezig de boodschappen uit te laden ging het alarm af. Deze uitgeschakeld met de afstandsbediening. Niets aan de hand zou je denken. In de loop van de middag besloot ik om de achteruitrijcamera aan te gaan sluiten en zette hiervoor de auto op het contact en de versnelling in de achteruit zodat ik de juiste kabel kon doormeten van het achterlicht waar de stroom vandaan zou moeten komen. Al lopende naar de achterzijde van de au…
Laatste antwoord door masimo, -
- 15 antwoorden
- 11,8k weergaven
Hallo, Volgens de brochure van de Kia Picanto wordt er geen reserve wiel maar een mobiliteitskit/rubber bij geleverd. Echter bij oplevering nieuwe Kia zat er wel een reserve wiel ( thuisbrenger) in. Hebben meer Picanto's dit BANDEN & WIELEN Bandenmaat 165/60 R14 s s - s 175/50 R15 - - s - Sierdeksels s s - s Lichtmetalen velgen - - s - Mobiliteitskit Compressor & vloeibaar rubber s s s s
Laatste antwoord door hart, -
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Even een vraagje.... Weet er iemand in hoe verre je ''off road kunt'' gaan met een Sorento 2.4 benzine 2005 Heb natuurlijk vele filmpjes op het internet gezien. (Wat er ook wel erg Extreem aan toegaat) Maar wat is toelaatbaar? (Ben er gewoon benieuwd naar)
Laatste antwoord door masimo, -
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Als ik door de talen agenda blader kom ik bij mijn Kia rio 2011 helemaal de Nederlandse taal niet tegen. Hebben alle rio`s dat?
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 5 antwoorden
- 5k weergaven
Hallo forum, Ik ben in het bezit van een Sorento 2.4 175 pk bouwjaar 2011. Ik heb zonder resultaat geprobeert om de wagen te laten chiptunen. Weet iemand of dit al mogelijk is voor dit model. Ook wilde ik dmv een sport luchtfilter de prestatie en geluid verbeteren, heeft iemand hier al ervaring mee? Bart
Laatste antwoord door kiaso, -
- 5 antwoorden
- 3,2k weergaven
Gisteren op de snelweg (buitentemp 29 graden) kwam er een damp uit het ventilatiekanaal van mijn Sportage Exclusive 2005. Is een wagen met Climatcontrole. Vandaag garage gebeld en men zegt betreft een soort van aroma die in het aircosysyeem wordt gebracht om de airco een wat frissere geur te geven. Dit materiaal kan zich vast zetten op de binnenkant van het ventilatiekanaal en als dan de airco vol aan de bak moet en vol aanstaat kunnen hier deeltjes van loskomen die als een damp uit het kanaal worden geblazen Men gaat nu in de garage een slang losmaken en deze doorblazen waarmee het verholpen zou moeten zijn. Iemand hier meer van gehoort of ervaring mee? Ik heb deze wag…
Laatste antwoord door kiwiholland, -
Cee'd Tuning
door Alex VB- 8 antwoorden
- 6,2k weergaven
Hallo, Al surfend over het www kwam ik de volgende site tegen wat mijn "honger" naar het tunen van mijn cee'd SW verder aanwakkerde. http://www.ath-hinsberger.de/tuning_mazda_kia_hyundai_zubehoer.php/cl/start/tpl/-/lang/1 Vooral als ik kijk naar bijv de volgende foto's: Deze front in zijn geheel met Led, grill enz. Ik heb al gevraagd aan de mensen van AHT of deze front ook zou kunnen passen op een SW omdat deze staat vermeld bij de Procee'd en volgens hun was dat geen enkel probleem. Dus ff sparen en afwachten totdat deze front, grill en led's er zijn.
Laatste antwoord door Alex VB, -
FF wachten of ?
door Frenk- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo...ben sinds enkele dagen in het gelukkige bezit van een Sportage III 2.0 CRDI Aut. Ben verder ook een verwoed sportvisser en sleur al heel wat jaren een boot (ong 1200 kilootjes) mee door het hele land. Er moet binnenkort natuurlijk weer gevist worden en nu is mijn vraag of de auto's van tegenwoordig nog voorzichtig "ingereden" moeten worden of dat ik de boot er al achter kan hangen met 200 kilometer op de teller ? Ik stel deze vraag omdat mijn vorige auto (Sorento- automaat V6) naar mijn idee wat blijvend schokkerig optrok nadat ik deze ook in relatief nieuwstaat met boot en trailer confronteerde...kan zijn dat ik mij dit inbeelde, maar heb toch 4 jaar lang het ge…
Laatste antwoord door Frenk, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Heb nieuwe speakertjes gehaal, hoger wattage, meer power en 2-weg. Maar nu komt de vraag. Wie weet wat de kleurcodering is van de luidsprekers. Of te wel welke kleur sluit ik aan op de plus en welke op de minpool van mn nieuwe speakertjes.
Laatste antwoord door SoulPiloot, -
12 volt permanent
door peer8- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik gebruik mijn Picanto als camper, jawel. Maar ik maak mij zorgen om de accu. Soms sta ik dagen stil (in de zon aan de kust van Spanje) en dan loopt de accu toch een tikkie leeg en ben ik bang stroom te verbruiken. Ik kan natuurlijk elke dag 10 minuten de motor laten lopen, maar dat vind ik ook weer zoiets. Dus heb ik een zonnepaneel aangeschaft. Die gaat in de sigarettenaansteker en dan laad het. Echter, de sleutel moet in het contact blijven anders gaat de stroom eraf, en dan wordt er niet meer geladen. Waar kan ik een permanente 12 volt kabel vinden die op ongeveer 8A is gezekerd? Deze aansluiting moet dus stroom hebben zonder dat de sleutel in het contact zit. Lin…