Kia Modellen
-
- 5 antwoorden
- 7,2k weergaven
Hallo, Ik heb een Kia Sportage emotion in Spanje gekocht en heb dus geen nederlandse handleiding. Wie kan mij daar aan helpen of hoe kom ik hier aan. bedankt voor je reactie duske
Laatste antwoord door Smart, -
- 10 antwoorden
- 2,5k weergaven
Er is op dit forum al heel erg veel geschreven over de belachelijke lange levertijden. Maar ik ben specifiek op zoek naar ervaringen van de levertijd voor de 1.6 GDi. Ik heb gisteren (!) een 1.6 GDi E-xecutive besteld in wit met PlusPack. Zijn er mensen met ervaringen van deze uitvoeringen en evt. van andere kleuren in deze uitvoering?
Laatste antwoord door Brian, -
CO2 Comfort pack
door kxb- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik ben op zoek naar een leuke zuinige goedkope auto, en de Kia Rio 2011 lijkt me wel wat. De Kia Rio Diesel 1.1 CRDi heeft een zeer lage CO2 uitstoot van 85. Alleen heeft deze in het standaard pakket geen airco, wat toch wel prettig is in de zomer. Een pakket verder is het luxere comfort pakket, waar vele extra's in zitten, waaonder airco. Zie http://www.kia.nl/~/media/NL/Add-ons/Downloads/Downloadable%20files/Prijzen-specs-Kia-Rio-2011.pdf Wat me echter verbaast is dat bij het comfort pakket, de CO2 uitstoot van 85 naar 95 gaat! Ik begrijp dat airco meer energie gebruikt, maar het lijkt me raar als 95 co2 gemeten is met airco aan, gezien in de meeste gevallen dat je …
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 21 antwoorden
- 11,8k weergaven
Even opletten allemaal, ik heb het zelf maar geinformeerd bij de importeur, omdat het voor mij een must is, 2 volwassen fietsen meenemen. Op de trekhaak die Kia voor je monteerd op de Picanto mag een kogelduk staan van max 28 kg. = 1 volwassen fiets. Laat je een andere trekhaak monteren of doe je het zelf, welke geschikt is voor 50 kg (of meer) dan nog mag het niet, ook dan mag er niet meer op dan 28 kg. Dit is dus heel makkelijk voor de politie, als ze een Picanto zien rijden met 2 volwassen fietsen achterop de trekhaak, kunnen ze hem aanhouden en een bon geven, het mag niet. Het is dus maar dat je het weet. Iedereen kan wel zeggen ik heb er nooit last mee gehad, maar…
Laatste antwoord door MauS, -
- 11 antwoorden
- 2,8k weergaven
ik ben benieuwd wie net als ons de ramen van de voordeuren gaat blinderen ,en zijn hier al foto,s van?
Laatste antwoord door Frietbakker, -
- 8 antwoorden
- 3,9k weergaven
Ik ben niet echt tevreden met de originele audio-speakers in de Kia Sorento 2010. Er komt geluid uit, maar daar houd het ook echt mee op. Ik ben dus ook van plan om deze te laten vervangen door speakers van betere kwaliteit. Ik dacht bijvoorbeeld aan JBL, Infinity of evt. Pioneer. Is er iemand die dit al heeft laten doen( zelf gedaan heeft)? Zo ja, welke speakers, waar laten doen, wat kosten deze. Wat zijn de diameters van de speakers? Ben je na deze upgrade tevreden? Misschien nog belangrijk te vermelden, ik heb niet het premium Sound-pakket.
Laatste antwoord door van.bemmelen, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Vanaf dat ik de Sportage heb opgehaald 2 juni 2011 jl. had ik doorlopend problemen met mijn navigatie, BT en radio/media player. De navigatie liep soms spontaan vast en leidde mij naar een locatie geheel anders dan de bestemming moest zijn en gaf dan aan "bestemming bereikt" Daarnaast deed mijn Nokia het slecht via de ingebouwde carkit, en heb toen, omdat deze wel op de lijst van werkende mobieltje van Kia stond een Iphone4 aangeschaft. Ook de Iphone haperde aan alle kanten en werd de BT verbinding regelmatig verbroken. De instellingen van de radio werden regelmatig en ongevraagd gereset. Ik ben een aantal malen terug geweest naar garage Bleeker te Hengelo, maar hun konde…
Laatste antwoord door Sportage 1.7 Wit, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Afgelopen vakantie (Portugal) kreeg ik problemen met trekkracht van de auto, (Sportage V6 2005 82000 Km) met caravan. Bij het verlaten van de camping die nogal stijl was kwam de auto met caravan niet naar boven, met veel gedoe achteruit naar beneden en na enig overleg wat dit toch kon zijn, heb ik een 2e poging gedaan en jawel kwam met veel pijn en moeite boven. Vervolgens moesten wij nog een door de Pyreneeën met een bang hart ben ik er aan begonnen, en wonderwel het ging prima. Volgende camping (Spanje)andere dag ook een beetje stijl hetzelfde verhaal, ze hebben ons met stevige auto naar boven moeten trekken. Inmiddels was ik erachter gekomen dat met warme motor er geen…
Laatste antwoord door Lotje, -
- 11 antwoorden
- 4k weergaven
Dag heren (en dames) Vanaf vandaag heb ik een 'prototype' kabel in mijn auto zitten wat het probleem met ISG en Pioneer moet oplossen. (Wellicht ook andere systemen) Het is zo dat als je een andere radio/navigatie systeem in je ISG auto hebt dan het standaard Kia systeem, je bij in werking treden van het ISG het hele systeem uitslaat. Vandaag moest ik mij melden bij de Kia dealer waar op verzoek van de directie van Kia Nederland, Pioneer aanwezig was. Pioneer heeft de afgelopen weken een kabel weten te ontwikkelen wat het probleem (stroom verlies bij starten) oplost. Een soort kabel wat de stroom nog een aantal seconden vast moet houden. We hebben uitvoerig getest en h…
Laatste antwoord door De Mier, -
hallo mijn kia sorento benzine 2,4 2005 houd af en toe in nou blijkt dat er een bobine niet goed is waarschijnlijk mijn maat stond te kijken bij het starten en toen zag hij vonken bij de kabels wat kan ik nu proberen een setje nieuwe kabels of een nieuwe bobine bestellen heb al gebeld naar de kia dealer maar kost 193 euries pfff graag advies aub groetjes richard
Laatste antwoord door bikkie, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hi, Heb SP3 nu vanaf 6 aug (2011) en er inmiddels 5000km mee gereden. Top auto! Vind alleen de korte veergang van de achterwielen vervelend. Elke keer als je een verkeersdrempel of een stevige hobbel overgaat voel je zo´n bonk dat de auto aan het eind van zijn vering is. Zeker als de auto zwaarder beladen is (zoals op een vakantie). Ik vind dat onplezierig hoe ervaren jullie dat? is het op te lossen? Brgds Kees
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 12 antwoorden
- 2,6k weergaven
Sinds 2 weken rijden wij rond in onze SP3. Top auto en niets op aan te merken tot nu toe.......... ......behalve dan dat ik mijn blackberry curve 9300, niet goed gepaired krijg. Het is welgeteld 2 keer goed gegaan, en beide keren niet langer dan 2 ritjes met de auto. Elke keer loopt het systeempje oof vast en komt in een soort deadlock waarbij een vriendelijke dame uit het dashboard laat weten dat het pairen mislukt is. 1 keer of misschien 2 keer melden kan ik me voorstellen maar deze dame is aanhoudend en houdt op als je de motor uitzet. Dan moet je op je telefoon Bluetooth wel uitzetten anders begint ze weer opnieuw. De garage heeft hoofdstroom er even afgehaald (…
Laatste antwoord door KeesK, -
Spiegels automatisch in/uitklapen? Het kan..
door Gast Timo0103- 22 antwoorden
- 7,2k weergaven
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250646683456&viewitem=&sspagename=STRK:MEWAX:IT#ht_4598wt_939 Erg handig en handmatige optie blijft gehandhaafd ( wintertijd ).
-
- 5 antwoorden
- 4,6k weergaven
KIA VENGA 1600 automaat executive Bij een terugroep voor vervanging van een klem voor een koelslang bleek dat de KIA garage ook een modificatie aan de remmen had aangebracht. Dit werd duidelijk nadat ik bij een afspraak voor een zomercheck had gevraagd om naar een rammel te kijken die van links voor leek te komen. Het bleek een bekend probleem. De modificatie aan de remmen veroorzaakte het rammelen volgens de medewerker van AHZ in Den Haag. Ook vertelde deze dat er een KIA oplossing was. Hij vertelde dat KIA een soort sticker op de voorremmen plakte. De ervaring was echter dat na een korte periode de rammel weer terug was. De auto is nu drie keer kort achter elkaar naar …
Laatste antwoord door Woeper, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
De remverlichting van onze Sorento uit 2004 werkt niet meer.(Geen een.) De zekeringen zijn in orde,evenals de overige verlichting & electronica. Bert Jan opperde al dat wellicht de sensor/schakelaar in het rempedaal kapot is,dat gaan we nakijken. Iemand nog een andere suggestie?
Laatste antwoord door EDM, -
Nieuwe Venga Hedgren
door ken- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ben al een tijdje de Venga topic aan het volgen daar ik er mijzelf 2 maanden geleden eentje besteld heb. Volgende week vrijdag wordt hij eindelijk geleverd! Hoop dat ik er een goed wagentje aan heb want na al wat ik hier reeds gelezen heb zit de schrik er toch een beetje in. De Hedgren uitvoering is er dan ook één met veel toeters en bellen, waar er toch blijkbaar vaak problemen mee zijn (bv het nav. systeem). Ik hoop dat de kinderziektes er nu toch zo stilletjes aan uit zijn, mag ook wel vind ik. De wagen bestaat tenslotte ondertussen al een kleine 2 jaar. Heb hiervoor altijd met volkswagen gereden en altijd tevreden van geweest maar wou nu eens totaal iets anders. Nog…
Laatste antwoord door ken, -
- 19 antwoorden
- 3,1k weergaven
Naar aanleiding " smalltalk" in een ander Topic hebben BW en onderstaande besloten deze Topic in het leven te roepen. Enige "voorkennis" is vereist helaas, dus ik heb wat moeten kopiëren uit de Topic SPORTAGE 2010 Chiptunen, heeft dat zin , anders kun je het wellicht niet helemaal volgen helaas ................. Smart zei: Veel opgeroepen pagina's werken niet eens op die site (red.) www.datatechnic.nl. Vind ik al een verdacht gegeven. Je moet dus altijd bellen of langsgaan voor info. Dick van Dyke zei: Hé Smart, Inderdaad erg vreemd .................. Over de 2.0 CRDI (136 pK) staat sowieso helemaal niets vermeld. Komt niet zo professioneel over vind ik ...…
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 20 antwoorden
- 3,5k weergaven
Zou iemand deze velgen onder een witte sportage kunnen shoppen? http://www.hoogendoornwheels.nl/files/images/DSC04967.preview.jpg Alvast bedankt!
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
Beste gebruikers, Ik ben pas lid van deze 'community'..ik wil dolgraag een kia cee'd SW kopen, maar twijfel op dit moment tussen een tweetal modellen. In mijn ogen is er weinig verschil tussen beide autos (behalve de km stand uiteraard..) Zouden jullie mij eventueel kunnen uitleggen wat nu echt het wezenlijke verschil (lees: belangrijkste!) is?En daarbij jullie advies.. bij beide auto's geen achteruitkijk camera, maar dit is geen probleem. Let me know, ik wil graag dit weekend knoop doorhakken, en ik stel julile hulp erg op prijs, en zal dit ZEKER meenemen met de afweging welke het hem definitief gaat worden! Let me know NB) zie bijlage voor de 2 auto's Sc…
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 20 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hoi allen, Het valt me op dat het achterportier van mijn Sportage (vorige week geleverd) niet (altijd) goed sluit. Als ik hem met een 'normale' hoeveelheid kracht dichtdoe blijft hij een klein beetje openstaan (+/- 0.5cm). De enige oplossing is dan om de deur weer te openen en hem met meer kracht dicht te slaan. De andere deuren hebben daar geen last van. Ook viel het me op dat het kinderslot op de betreffende deur aanstond, maar dat heeft er niet per se wat mee te maken, denk ik. Herkent iemand dit? Ik ga er van de week even mee langs de dealer. Is geen grote issue maar wel zo netjes als 'ie fatsoenlijk sluit; als je er niet op let ga je namelijk rijden met een deur d…
Laatste antwoord door kialoog, -
Uitlaat Sorento 2010
door Dino- 10 antwoorden
- 4,5k weergaven
Heeft iemand een idee of de nieuwe Sorento dubbele uitlaten heeft. Ik zie op een website dat je uitlaat eindstukken kunt krijgen en dat ziet er in mijn ogen erg mooi uit. Alleen weet ik niet of je bij de Sorento aan beide kanten een uitlaat hebt, je ziet het op de plaatjes op internet en in de brochure niet. Ik heb een aantal plaatjes toegevoegd. Je moet bij het derde plaatje de lampjes e.d. maar vergeten, maar de uitlaat ziet er erg mooi uit.
Laatste antwoord door bertsplci, -
Lambda sensoren
door Lotje- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Afgelopen vakantie (Portugal)kreeg ik problemen met trekkracht van de auto Sportage V6 2005 met caravan. Bij het verlaten van een camping die nogal stijl was kwam de auto met caravan niet boven, met veel gedoe eindelijk achteruit naar beneden en na enig overleg wat dit kon zijn heb ik een 2e poging gedaan en ja met pijn en moeite was ik boven. Vervolgens moesten wij ook nog eens door de Pyreneeën met een bang hart ben ik er aan begonnen, en wonderwel het ging prima. Volgende camping andere dag weer hetzelfde verhaal, ze hebben ons met een stevige auto naar boven moeten trekken en let op met een warme motor achteraf gezien geeft dat geen probleem. Benzine verbruik gerekend…
Welke motorolie is het beste? 1 2
door Gast asterix- 42 antwoorden
- 21,6k weergaven
Hallo, Binnenkort moet ik voor de eerste oliewissel. In de Sportage moet full synthetic en de garage wil Valvoline 5W30 erin doen. Zelf gebruik ik in mijn andere auto's Mobil1 0W40. De garage vindt dat niet verstandig maar misschien is dat omdat ze er dan niet aan verdienen als ik zelf mijn Mobil1 meeneem. Ik heb begrepen dat de 0W40 beter zou zijn. Iemand suggesties wat het beste is? Kosten van de olie vind ik niet belangrijk. Beste voor de auto wel. Oh ja, ik heb de 2.0 benzine automaat. Marcel
- 10 antwoorden
- 4,7k weergaven
Ik rijdt een sorento ex uit 2005 met een D4CB 2.5 CRDI. Auto gekocht in 2008 met 119.00 op de teller. nu a 2011 206000 op de teller. Tussenbak was vermoedelijk vervangen net voor ik m kocht (ben er onder gaan liggen en deze was duidelijk nieuwer) Reparaties / mods die ik tot nu toe heb uit laten voeren (ongeveer vergeet vast eea.): mods: donkerfolie op ramen achter (60%) en portieren voor (25%) plaatsen trekhaak reparaties: klokje vervangen in garantie antenne vervangen binnen garantie keerring aandrijfas (aansluiting met voor as) samen met de olie in de vooras. Na door wat te diep water te zijn gereden was daar vocht in gekomen en op hoge snelheid in Duitsland…
Laatste antwoord door masimo, -
- 12 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo, Na iets minder dan 3 maanden levertijd hebben we de nieuwe Sportage in bezit gekregen. Fijne auto, prachtige looks, behalve dan..... Bij de aflevering constateren we dat de motorkap aan de ene kant een beschadiging en aan de andere kant een afwijking in de carrosserienaad heeft. Na hiervan melding te hebben gemaakt kon de auto na enkele weken naar de autospuiter. Nadat de auto van de spuiter terugkwam, constateren we nogmaals dat genoemde afwijking nog aanwezig is. Daarentegen is de beschadiging wel netjes verholpen. Omdat beide partijen (koper en verkoper) ontevreden zijn over het resultaat wordt besloten om de auto nogmaals naar de spuiter te sturen. Helaas…
Laatste antwoord door elmerblues,