Kia Modellen
-
- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Mijn Rio 1.5 LS uit 2002 heeft wat krassen in het interieur door meegenomen bagage en bij het contactslot door de sleutels. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 32 antwoorden
- 12,7k weergaven
Heb gisteren mijn SP (SP3 2WD 2L 163PK 5 bak handgeschakeld) laten tunen door Vtune in Huizen, Noord Holland. www.vtune.nl Daarbij is een zogenoemde Piggyback tussen de lichtroze draad uit kabelboom gezet. Omdat dit volgens de site, offerte en telefonische informatie van Vtune de oplossing zou zijn voor het slechte opschakel gedrag van dit model (een soort van inhouden moment bij het optrekken van stilstand in de 1, maar vooral een ''wiebel'' van de 1 naar de 2). Dit zou naar verluidt vooral worden veroorzaakt door de afstelling van het motormanagement i.v.m. voorgeschreven emissienormen, waar KIA misschien wel iets aan zou kunnen doen, maar dat niet mag i.v.m. wet- en…
Laatste antwoord door Seek123, -
Wielnaafmotor
door Preston- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
Omdat ik bij nieuws uit de pers niet kan posten , even een technisch wetenswaardigheidje hier... De onderzoekers gaan de e-Carin bij drie passagiers-voertuigen uitproberen: een Mitsubishi Colt, een Kia Sportage en een Fiat Punto.
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
belastingvrij?
door Anouk- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Ik zag net nieuwe Kia's en daarbij staat dat de belasting 56 per kwartaal is. Zowel de 1.0 als 1.2 is toch belastingvrij tot 2014?
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Vandaag de nieuwe Picanto 1,2 comfort style met mijn vrouw opgehaald, en zijn er helemaal blij mee. We hebben beide een iPhone 4, en kunnen gewoon gebeld worden, de naam van de beller verschijnt dan in de display. Maar nu willen we zelf handsfree bellen, met behulp van de spraakherkenning en de knopjes op het stuur. Dit krijgen we niet voor elkaar, heeft iemand hier ervaring mee? bvd Sander
Laatste antwoord door MauS, -
Annulatie sportage 1 2
door Geof- 41 antwoorden
- 6,5k weergaven
Ik zou mijn sportage willen annuleren. Op mijn contract staat dat ik 6 tot 8 maanden zou moeten wachten. Gisteren kreeg ik te horen dat ik zeker 12 maanden ga moeten wachten of misschien wel nog langer. De garagehouder zag mijn vervangwagen buiten staan en ik kreeg een gemene opmerking dat ik zijn wagen wel eens mocht wassen. De maat is vol voor mij ik heb er geen zin meer in. Hoe gaat een annulatie in zijn werk? Met een aangetekend schrijven? In mijn geval kan ik de wagen dan annuleren als de 8 maand wachttijd verstreken zijn? Grtz
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 10 antwoorden
- 3,2k weergaven
In 2009 sportage gekocht op lpg (jan 2009). Nu - okt 2011 - 45000 km gereden en al 3x banden vervangen . Nu moeten de zomerbanden weer vervangen worden! Garage geeft eigenlijk neit thuis. Wel steeds uitgelijnd. Zijn rustige rijders. 1x naar oostenrijk gereden en 1x naar frankrijk. Is toch belachelijk dat na10000 km steeds de voorbanden vervangen moeten worden! Wie heeft tips?
Laatste antwoord door anita, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Misschien zijn er nog eigenaars met dit kwaaltje: één van de rubber versierinkjes op de passagierszetel komt los. (van de stoffen uitvoering uiteraard ) Waarom het los komt is ons onbekend. We hebben er niet aan gehaperd of zo... ik stelde het plots vast. Nu, de dealer maakt er geen probleem rond. Het wordt hersteld onder garantie. De wagen moet er wel een halve dag voor binnen. Blijkbaar moet gans de zetel eruit en komt er een nieuwe hoes over de rugleuning. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet helemaal gerust in ben... Hopelijk komen er geen krassen in het interieur (dat toch redelijk kwetsbaar is).
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoi allemaal, Kan iemand me met zekerheid zeggen (voordat ik contact opneem met Kia) hie het nu zit met de garantie als er LPG is ingebouwd? Ik lees verschillende verhalen hierover.
Laatste antwoord door sntho0, -
- 3 antwoorden
- 3,5k weergaven
Sinds de vakantie heb ik het geluid van een krekel onder de auto. Bij een bezoek aan kia in Frankrijk werd ingeschat dat het het druklager betrof. Bij licht intrappen van de koppeling (die verder normaal werkt) is het geluid weg. Nu bij de dealer in Lelystad geweest die denkt dat er ruimte zit op de vorken waarmee het lager wordt bediend en niet het lager zelf. Wacht af want ze gaan te rade bij Kia. Dealer Metz in Lelystad is overigens altijd zeer klantvriendelijk. Als je langs komt wordt je altijd direct geholpen top!
Laatste antwoord door dennisceed, -
Garantie Kia
door vand.m- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Kwam deze tegen. zie link : http://www.automotive-online.nl/home/9256-kia_verschillende_garantietermijnen_vergissing.html Wie weet heeft iemand hier wat aan. Anders is het altijd nog interessant. Groet, vand.m
Laatste antwoord door Smart, -
resonantie 1 2
door Banneman- 42 antwoorden
- 11,4k weergaven
Een kleine twee maanden geleden heb ik een melding gedaan van een forse toename van het motorgeluid boven de 3400 toeren in mijn 2.0 benzine sportage 3 van jan. 2011. De topic is inmiddels gesloten. Er zijn vele reacties geweest waarin dit probleem werd herkend. Ik heb dit vervelende euvel direct gemeld bij mijn dealer die vervolgens aangaf het met de importeur op te nemen. Tot nu toe niets vernomen. Ik ben benieuwd of andere sportage 3 rijders met hetzelfde probleem dit ook bij hun dealer hebben aangegeven. Mijn dealer is Durmi Auto's in Zwaag. Graag hoor ik of jullie ook melding hebben gedaan bij de dealer?
Laatste antwoord door Banneman, -
Voor de liefhebber, leuk en interesant
door Gast Timo0103- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
http://eng.kia.sk/index.php?context=313&year=2010
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik heb vandaag een Kia Picanto uit 2004 gekocht. Er is alleen een dingetje wat me op valt als ik de deur dicht draai gaan alle deuren op slot behalve de bestuurders duur draai ik nog een keer gaat hij wel op slot. Is dit normaal of is er iets mis met mijn centrale deur vergrendeling ?
Laatste antwoord door Kia Rob, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Heeft er iemand ervaringen met de Kia wegenhulpgarantie? Ik wil dit graag weten want ik ben nu nog lid van de anwb, maar die wil ik opzeggen en dat moet ergens voor November want anders zit je er weer een jaar aan vast.
Laatste antwoord door deje, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Is er al iemand die de nieuwe update van iPhone geïnstalleerd heeft? Zoja werkt de bluethooth goed?
Laatste antwoord door Ysie, -
Ik lees dat de picanti last heeft van speling op de koppeling nu mijn vraag is, als ik mijn pedaal indruk pak mijn koppeling pas halverwege het indrukken, is dat bij iedereen zo?
Laatste antwoord door Jantje.2, -
Erg wind gevoelig
door bitman- 10 antwoorden
- 2k weergaven
hi guys & gals, met de afgelopen harde wind hier in west sussex vind ik dat de sorento erg (zij)wind gevoelig is het lijkt wel als er een groep gasten de auto heen en weer aan het schomelen zijn, klopt dit?
-
Lees net in het AD dat de Picanto tussen 2007-2009 behoort tot de flop auto's. Lekker dan.
Laatste antwoord door betominice, -
Een tijdje geleden is mijn navigatietoestel vernieuwd na 3 vastlopers.Sinds gisteren verschijnt er nu een melding van een error, genaamd Mona.exe.Iemand enige ervaring, en eventueel oplossing, voor. Mijn Kia dealer is momenteel met verlof. greetz, Djake Ps: Ik denk dat er al een opmerking over was, maar vindt het niet terug.
Laatste antwoord door smetjesmee, -
Armsteun achter
door Gast Warrior- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, Ik ben op zoek naar het afdekplaatje van de achter armsteun, zoals afgebeeld op de bijgevoegde foto's. Weet misschien iemand waar ik deze uit kan halen of bestellen?\ Mvg, Henk
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
hallo allemaal zit net operation repo te kijken wordt er een hagelnieuwe sp3 inbeslag genomen en wat doet dat mens ze gaat helemaal uit haar dak en slaat met een pikhouweel zo het achterraam eruit gestoord is ze dit soort mensen verdienen zo een auto niet
Laatste antwoord door mika kjelld, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste forumleden, Als ik met mijn Kia Ceed heb gereden en kom op de bestemming (motor warm meestal) tikt na de rit de uitlaat. Tijdens het rijden geen tikkent geluid. Zijn er meer die dit hebben met de auto? Greetz, Rick.
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
- 5 antwoorden
- 7,4k weergaven
Beste leden. Kort geleden heb ik tweetal hoofdsteunen met ingebouwde dvd gekocht. Maar ik kan niet originele hoofdsteunen los halen en achter kan van stoel krijg ik ook niet los. Ik ben benieuwd over jullie tips. m.v.g wingman
Laatste antwoord door wingman, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Deze week werd ik geconfronteerd met een kapotte ruitenwisser(achter)dus op naar de garage. Bij de garage konden zij mij vertellen dat dit bekend was bij hun. De Importeur heeft de garage een brief gestuurd en medegedeeld dat het een terugroepaktie is. De schakelaar zal worden vernieuwd op kosten van KIA neem ik aan ze hebben een nieuwe schakelaar besteld omdat deze niet voorradig was in het magazijn. Ik heb mijn garage wel gezegd dat ik teleurgesteld ben dat deze terugroepaktie niet via de persoonlijkemail tussen mij en de garage is medegedeeld. Hierop zij men dat deze terugroepaktie niet behoord tot de verkeersveiligheid je zal maar in slechte weersomstandigheden hem …
Laatste antwoord door bigmac,