Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hoi hoi Weet iemand soms of je de binnenverlichting van de deur KIA sportage 2010/2011 (Rode kapje) makelijk kan aansluiten Want bij de x-clusive brand hij namelijk wel standaard bij de andere uitvoeringen namelijk niet
Laatste antwoord door sportagent1, -
- 5 antwoorden
- 6,7k weergaven
Ik ben nog niet in het bezit van een Picanto, maar het lijkt me een erg goede keuze. Alleen ik heb m'n rijbewijs gehaald in een automaat. En nu zag ik een aantal foto's van de pook in het midden van de (automaat-uitvoering) en daar staan een 1, een 2 en een 3. Mijn grote vraag is: Hoe moet je die bedienen? Moet je tijdens het rijden de pook ook bedienen? Dan wordt het voor mij wel een stukje lastiger denk ik. Is het wel echt een automaat of is 't eigenlijk een semi-automaat? Alvast bedankt voor de reacties.
Laatste antwoord door MauS, -
- 8 antwoorden
- 4,4k weergaven
Bekijk de eerste gecamoufleerde foto's van de nieuwe Cee'd 2012: http://www.autoweek.nl/autonieuws/17237/kia-ceed-komt-medio-2012
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 3 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ik heb nu ruim 2 maanden mijn SP3 en alles aan deze auto bevalt mij uitstekend, het enige wat mij een beetje stoort is de afstelling van de parkeersensoren achter. Als de sensor het laatste piepje geeft dan heb je nog heel veel ruimte over om achteruit te rijden. Weet iemand of het mogelijk is deze afstand aan te passen naar bijvoorbeeld een centimeter of 10?
Laatste antwoord door Etiennep, -
verstuivers
door amphicar- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo een maand of 9 geleden heb ik mijn sorentodiesel 2007 weggebracht voor de update turbo en verstuivers. ik vond het voor een grote diesel altijd een stille motor. We gingen de winter in en dan is het brandstofgebruik altijd al wat hoger en loopt een diesel wat rauwer vooral op korte stukjes. Nu merkte ik de laatste tijd dat er bij koude motor veel meer geluid bij de motor is dan eerder. En dat dit ook bij warme motor het geval is. Ik reed altijd met de radio aan maar die moest harder vandaar dat ik op onderzoek ben uitgegaan. Ik heb geluisterd bij de motor en met een schroevendraaier tegen de verstuivers geluisterd . Bij een cilinder /verstuiver hoor ik toch …
Laatste antwoord door Crum, -
- 17 antwoorden
- 6,7k weergaven
Iemand een idee waar men antidiefstalmoeren(bouten)kan kopen voor de sportage 3. Had dit gevraagd bij de levering van de wagen maar de dealer vertelde dat dit van KIA uit niet verkrijgbaar was Misschien passen er van een ander merk?Iemand hier ervaring mee? grtz Luc1
Laatste antwoord door harter, -
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Wie kan mij helpen aan echte spatlappen voor mijn Sorento. Wij gebruiken de auto voor het trekken van een caravan van ca 1800KG en hebben serieus last van opspattende stenen. Waarschijnlijk steentjes welke losschieten uit het profiel vande banden, maar slaan bijna dwars door de beplating van de caravan heen. Of heeft iemand ervaring met een zelfbouw type spatlap? De zogenaamde ( harde) spatlappen van Kia zijn reeds aanwezig maar doen onvoldoende. graag reacties. grt, Alex K
Laatste antwoord door Alex K, -
Goededag, Ik heb een vraag over een kia rio 2007, heb nu een autoradio (1din) erin zitten. Wil echter een 2 din in mijn kia plaatsen met navigatie. Maar in mijn bestaande dashboard/frame van de radio past geen 2 din in? ( zie foto) Hoe kan ik dit simpel oplossen? is er ander frame voor? Heeft enig iemand advies hierover. Groeten Paul
Laatste antwoord door spekkkie, -
kachel weerstand
door Gast longbigbear- 3 antwoorden
- 3,3k weergaven
mijn vriendin heeft een kia rio 2000 ,nu was weer de kachel weerstand kapot? gebeurt ieder jaar. wat kost zoiets om te laten vervangen. en waarom gaat hij ieder jaar kapot?
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Ben sedert deze morgen ook de trotse eigenaar van de nieuwe sportage. Heb mijn nokia gekoppeld met de navigatie.Weet iemand of het mogelijk is om eventuele gedownloade beltonen ook door te krijgen in de wagen indien men opgebeld wordt?Of is dit niet mogelijk? Grtz Luc1
Laatste antwoord door koning, -
- 23 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hoi club leden, Zijn er ook xenon liefhebbers aanwezig?? Ik heb vandaag het volgende voor mij picanto gekocht. Ik hou personelijk niet van dat geelachtige lichtbundel. Helaas moet ik het doen met xenon 5000k bulbs! Kia dealer meld dat je garantie in geding kan komen door een volledige xenon/HID set te plaatsen. Foto met resultaat volgt nog............
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hallo Sinds juni rijd ik in de picanto 1.2 met alle paketten. Nu is mij tijdens de vakantie naar Luxemburg opgevallen dat de km stand niet de juiste afstand aan geeft. Ik heb dit gecontroleerd aan de hand van de hectometer paaltjes en een navigatiesysteem. als ik 100 km op de teller gereden hebt dan heb ik in werkelijkheid 103 km gereden. dit houd ook in dat de auto zuiniger rijd dan dat de bc aangeeft. Groetjes Jaron
- 0 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo, De achterklep van mijn kia rio gaat niet meer open. De handel is lam en denk zelf dat er een kabel is gebroken. Hoe kan ik hier het beste bijkomen, vanaf de buitenkant of vanaf de binnenkant? en wat moet ik demonteren. groeten, Michel Bergman
Laatste antwoord door michelbergman, -
- 11 antwoorden
- 3,7k weergaven
http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=b5777cef-bae8-48bd-9029-df10af77db26&t=1&sel=316edf4c-a7e8-42b5-b4fa-07034bfcf6c9&media=flash Kia Picanto 1.0 LX, LHD 4 sterren ADULT OCCUPANT 86% CHILD OCCUPANT 83% PEDESTRIAN 47% SAFETY ASSIST 43%
Laatste antwoord door bigmac, -
- 5 antwoorden
- 7,2k weergaven
Hallo, Ik heb een Kia Sportage emotion in Spanje gekocht en heb dus geen nederlandse handleiding. Wie kan mij daar aan helpen of hoe kom ik hier aan. bedankt voor je reactie duske
Laatste antwoord door Smart, -
- 10 antwoorden
- 2,5k weergaven
Er is op dit forum al heel erg veel geschreven over de belachelijke lange levertijden. Maar ik ben specifiek op zoek naar ervaringen van de levertijd voor de 1.6 GDi. Ik heb gisteren (!) een 1.6 GDi E-xecutive besteld in wit met PlusPack. Zijn er mensen met ervaringen van deze uitvoeringen en evt. van andere kleuren in deze uitvoering?
Laatste antwoord door Brian, -
CO2 Comfort pack
door kxb- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik ben op zoek naar een leuke zuinige goedkope auto, en de Kia Rio 2011 lijkt me wel wat. De Kia Rio Diesel 1.1 CRDi heeft een zeer lage CO2 uitstoot van 85. Alleen heeft deze in het standaard pakket geen airco, wat toch wel prettig is in de zomer. Een pakket verder is het luxere comfort pakket, waar vele extra's in zitten, waaonder airco. Zie http://www.kia.nl/~/media/NL/Add-ons/Downloads/Downloadable%20files/Prijzen-specs-Kia-Rio-2011.pdf Wat me echter verbaast is dat bij het comfort pakket, de CO2 uitstoot van 85 naar 95 gaat! Ik begrijp dat airco meer energie gebruikt, maar het lijkt me raar als 95 co2 gemeten is met airco aan, gezien in de meeste gevallen dat je …
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 21 antwoorden
- 11,9k weergaven
Even opletten allemaal, ik heb het zelf maar geinformeerd bij de importeur, omdat het voor mij een must is, 2 volwassen fietsen meenemen. Op de trekhaak die Kia voor je monteerd op de Picanto mag een kogelduk staan van max 28 kg. = 1 volwassen fiets. Laat je een andere trekhaak monteren of doe je het zelf, welke geschikt is voor 50 kg (of meer) dan nog mag het niet, ook dan mag er niet meer op dan 28 kg. Dit is dus heel makkelijk voor de politie, als ze een Picanto zien rijden met 2 volwassen fietsen achterop de trekhaak, kunnen ze hem aanhouden en een bon geven, het mag niet. Het is dus maar dat je het weet. Iedereen kan wel zeggen ik heb er nooit last mee gehad, maar…
- 11 antwoorden
- 2,9k weergaven
ik ben benieuwd wie net als ons de ramen van de voordeuren gaat blinderen ,en zijn hier al foto,s van?
Laatste antwoord door Frietbakker, -
- 8 antwoorden
- 4k weergaven
Ik ben niet echt tevreden met de originele audio-speakers in de Kia Sorento 2010. Er komt geluid uit, maar daar houd het ook echt mee op. Ik ben dus ook van plan om deze te laten vervangen door speakers van betere kwaliteit. Ik dacht bijvoorbeeld aan JBL, Infinity of evt. Pioneer. Is er iemand die dit al heeft laten doen( zelf gedaan heeft)? Zo ja, welke speakers, waar laten doen, wat kosten deze. Wat zijn de diameters van de speakers? Ben je na deze upgrade tevreden? Misschien nog belangrijk te vermelden, ik heb niet het premium Sound-pakket.
Laatste antwoord door van.bemmelen, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Vanaf dat ik de Sportage heb opgehaald 2 juni 2011 jl. had ik doorlopend problemen met mijn navigatie, BT en radio/media player. De navigatie liep soms spontaan vast en leidde mij naar een locatie geheel anders dan de bestemming moest zijn en gaf dan aan "bestemming bereikt" Daarnaast deed mijn Nokia het slecht via de ingebouwde carkit, en heb toen, omdat deze wel op de lijst van werkende mobieltje van Kia stond een Iphone4 aangeschaft. Ook de Iphone haperde aan alle kanten en werd de BT verbinding regelmatig verbroken. De instellingen van de radio werden regelmatig en ongevraagd gereset. Ik ben een aantal malen terug geweest naar garage Bleeker te Hengelo, maar hun konde…
Laatste antwoord door Sportage 1.7 Wit, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Afgelopen vakantie (Portugal) kreeg ik problemen met trekkracht van de auto, (Sportage V6 2005 82000 Km) met caravan. Bij het verlaten van de camping die nogal stijl was kwam de auto met caravan niet naar boven, met veel gedoe achteruit naar beneden en na enig overleg wat dit toch kon zijn, heb ik een 2e poging gedaan en jawel kwam met veel pijn en moeite boven. Vervolgens moesten wij nog een door de Pyreneeën met een bang hart ben ik er aan begonnen, en wonderwel het ging prima. Volgende camping (Spanje)andere dag ook een beetje stijl hetzelfde verhaal, ze hebben ons met stevige auto naar boven moeten trekken. Inmiddels was ik erachter gekomen dat met warme motor er geen…
Laatste antwoord door Lotje, -
- 11 antwoorden
- 4,1k weergaven
Dag heren (en dames) Vanaf vandaag heb ik een 'prototype' kabel in mijn auto zitten wat het probleem met ISG en Pioneer moet oplossen. (Wellicht ook andere systemen) Het is zo dat als je een andere radio/navigatie systeem in je ISG auto hebt dan het standaard Kia systeem, je bij in werking treden van het ISG het hele systeem uitslaat. Vandaag moest ik mij melden bij de Kia dealer waar op verzoek van de directie van Kia Nederland, Pioneer aanwezig was. Pioneer heeft de afgelopen weken een kabel weten te ontwikkelen wat het probleem (stroom verlies bij starten) oplost. Een soort kabel wat de stroom nog een aantal seconden vast moet houden. We hebben uitvoerig getest en h…
Laatste antwoord door De Mier, -
hallo mijn kia sorento benzine 2,4 2005 houd af en toe in nou blijkt dat er een bobine niet goed is waarschijnlijk mijn maat stond te kijken bij het starten en toen zag hij vonken bij de kabels wat kan ik nu proberen een setje nieuwe kabels of een nieuwe bobine bestellen heb al gebeld naar de kia dealer maar kost 193 euries pfff graag advies aub groetjes richard
Laatste antwoord door bikkie, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hi, Heb SP3 nu vanaf 6 aug (2011) en er inmiddels 5000km mee gereden. Top auto! Vind alleen de korte veergang van de achterwielen vervelend. Elke keer als je een verkeersdrempel of een stevige hobbel overgaat voel je zo´n bonk dat de auto aan het eind van zijn vering is. Zeker als de auto zwaarder beladen is (zoals op een vakantie). Ik vind dat onplezierig hoe ervaren jullie dat? is het op te lossen? Brgds Kees
Laatste antwoord door elmerblues,