Kia Modellen
-
- 26 antwoorden
- 7,4k weergaven
geachte forumgebruikers kan iemand al iets zeggen over de te verwachte verkoopprijzen van de nieuwe rio? op de site van kia is er nog niets over te vinden gr sjaakvanholland
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 11 antwoorden
- 3,4k weergaven
Wat is jullie mening, alsook over de look van deze Remus uitlaat, voor de Kia Sportage 3? EINDDEMPER DUPLEX styling 2x 84mm Street Race links/rechts SUV FWD & 4WD 2010=> Mogelijk voor deze drie types: 1.6l GDi 99 kW 2.0l CVVT 120 kW 2.0l CRDi 100 kW Prijs +- 700 euro gemonteerd & btw inclusief
Laatste antwoord door marcokremers76, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Telkens ik in de wagen stap of als ik het ontkoppelingspedaal intrap komt er een vervelend en krakend geluid onder de zetel vandaan. Ik ben hiermee al naar de garage geweest en ze hebben toen de bevestiging van de zetel eens gelost en terug vast gezet. Probleem opgelost, maar na 2 dagen opnieuw hetzelfde vervelend gekraak. Is er iemand die hiervoor een oplossing heeft? Voor de rest ben ik supertevreden van de sportage!
Laatste antwoord door rvp72, -
Sportvelgenmaat
door Dionysus- 10 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo iedereen, Ik ben me kop aant breken over de wielmaten van de Kia Venga en wat er zoal onderpast. Het probleem is dit : Ik zocht velgen voor mijn Kia Venga en had bij profile tyrecenter een set 17inch velgen van Dotz Hanzo gezien, ff via de configurator daar gedaan. Ik daarheen bellen en hij zegt me dat het niet past, dat het wiel 1.3 cm te ver naar buiten dan steekt. Heb opgezocht op Wiki hoe dat nou zit met die ET waarden en wat ik eruit begreep is dat als de ET waarden van de velg lager zijn als van de auto zeg maar dat hij dan uitsteekt maar hoe zit dat met als de ET waarden hoger zijn dan, bedoel valt dit op te lossen met buisjes ofzo?, klopt het dat de Ve…
Laatste antwoord door Dionysus, -
- 7 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo Forum leden, het is alweer een tijd geleden dat ik hier ben geweest. Nadat ik een CEED SW in 2009 heb aangeschaft sta ik op het punt om ook een Picanto aan te schaffen voor mijn vrouw. Alleen zijn wij er nog niet uit welke kleur het gaat worden. Zelf zat ik te denken aan Titanium Zilver. (Vrouwtjelief heeft nog geen idee dat er een verrassing aan zit te komen) . Ik heb overigens een KIA CEED SW piston Grey. O ja wat zijn julliew ervaringen met de nieuwe Picant 1.0 Comfort versie overigens? Las her en der dat nog niet iedereen te vreden is met het werkelijk verbruik, in dat opzicht is het niet verrassend aangezien de CEED ook behoorlijk boven de fabrieksnorm uit kom…
Laatste antwoord door Jantje.2, -
Vraagje..... Ik wil een trekhaak onder mijn Picanto zetten, alleen welke? Er moet een fietsendrager op, met twee fietsen van samen ongeveer 50 kilo. Iemand enig idee
Laatste antwoord door burgkop, -
- 18 antwoorden
- 5k weergaven
Goedendag, Ik ben van plan een Sportage aan te gaan schaffen, maar twijfel nog enorm... Heb proefgereden in een 1.6 GDI, maar zou graag automaat willen rijden (rij nu in een 1.4 TSI Golf met 7-DSG bak, enorm fijn!). Automaat zit echter alleen op de 2.0 CVVT motor en t.o.v. een 1.6 GDI praat je dan toch net geen 5K meer. Die 2.0 motor, zonder automaat is een 5-bak... is dat niet ouderwets? Heb je dan niet veel motorgeluid? Hoog toerental bij 120 km/uur? Moet nog in de 2.0 gaan rijden, maar wellicht dat er hier reeds 2.0 rijders zijn die mij uit de praktijk wat kunnen vertellen. Tot slot, is de navi zijn 1595 euro waard? Vind het erg veel geld (heb ook een Tomtom), maa…
Laatste antwoord door pruttel, -
- 6 antwoorden
- 2,7k weergaven
Mijn Venga is anderhalf jaar oud. Ondanks dat er nooit wat op de hoedeplank heeft gelegen, is deze in het midden minstens 3 cm doorgezakt. Ik heb de hoedeplank op de kop recht gemaakt met gewichten en er vewrvolgens twee verstevigingen in gelijmd (1 rechte en 1 gebogen strip) Nachtje laten liggen en weer in de auto. A: Het ziet er weer goed uit B: Het scheelt kraakjes en piepjes op klinkers. Mooi? Nee. Zit aan de onderzijde dus ik zie het niet Effectief: Ja Greot, Peter
Laatste antwoord door Venga OK, -
Betekenis K.I.A.? 1 2
door KiaSport- 31 antwoorden
- 6,8k weergaven
Aangezien Peter Schreyer de "ontwerp man" bij Audi was en nu de directeur is van de designafdeling van KIA vind ik deze omschrijving van KIA wel heel toepasselijk: Koreaanse Imitatie Audi Overigens is het erg goed gelukt om dit te evenaren, zo niet beter! Wie weet er nog meer?
Laatste antwoord door kialoog, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Hier is het dan.De DHZ modificatie van de achterlichten in de achterklep. Het bestaat uit twee delen. DHZ achterlichten Sportage III a.pdf en DHZ achterlichten Sportage III b.pdf Het paste namelijk niet in een keer.
Laatste antwoord door bowie97, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
hoi ik zit met een vraag . ik zou graag mijn dashbord een kleurtje geven maar hoe haal ik het hele dashbord uit de auto ? aan bestuurderskant heb ik 3 dingen losgekregen namelijk 2 dingen van het stuurhuis en 1 van de kilometerteller. ik kan nog 1 ding losmaken en dat is waar de radio zit . maar hoe krijg ik nu in godsnaam het grote stuk eruit want dat zou ik ook een kleurtje willen geven . graag antwoord aub . groetjes Kiaglower
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik ben in het bezit van een rode kia picanto (2005), sinds kort zit een rode gloed op de achter bekleding. Volgens kia nederland zijn er nog geen enkele klachen op dit plobleem geweest en zijn hierook niet mee bekend. Ik vraag mij af of er mensen zijn wie dit probleem ook hebben, graag zou ik met hun in contact willen komen, Groet; Hanteun
- 11 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo allemaal, ik ben sinds 3 weken eigenaar van een witte Picanto 1.0 EX uit 2005. Het wagentje bevalt me goed. Mijn vrouw en ik reden tot voor kort een Swift uit 2005 en een Passat Variant uit 1998. De Swift heeft plaatsgemaakt voor een Altea XL 1.2 TSI en de Passat is ingeruild op de Picanto. Het is verder een standaard autootje, alleen de audio heeft een (broodnodige) update gehad. Nu willen we de auto gaan voorzien van race striping. Iemand een paar voorbeelden van een (witte) Picanto met race striping? Hieronder mijn auto.
Laatste antwoord door bertil1970, -
- 24 antwoorden
- 4,9k weergaven
Dacht en is mij de koop half bevestigd door de verkoper, ik denk het wel maar weet het niet zeker verkoop verhaal, dat het navigatiepack met de standaard KIA navigatie geen moeite zou hebben met importeren van telefoonnummers, automatische connecten (na gepaired te zijn) en voorzien zal zijn van de bluetooth profielen AD2P, AVRCP (music streaming in de KIA manuals) Helaas eigen fout had beter moeten navragen en nu blijkt meer zwart op wit moeten hebben. Ik zag in een KIA sportage 3 lijstje op de interwebs dat musicstreaming gesupport werd maar wat nu blijkt is dat alleen bij de standaard radio/cd speler zonder navigatie. Heel wat extra betalen maar op de bluetooth functio…
Laatste antwoord door Smart, -
- 24 antwoorden
- 4,2k weergaven
Kan iemand in dit forum velgen op een kia sportage foto shoppen of hoe ik dat moet doen met welk programma
Laatste antwoord door Preston, -
Sense+
door Sage2011evoque- 19 antwoorden
- 4,2k weergaven
hallo heb dernet op een site gelezen dat sommige modellen die nu geleverd gaan worden model 2012 zijn, en dat de wagen nu sense+ heet, daar zit standaard voorparkeersensoren op, is de claxon oook vervangen en P.A.S automatisch inparkeren?? Zou deze info wel kloppen. Kan ik niet nagaan want mijn dealer is gesloten en zal toch van niets weten, want ik wist bij aankoop meer over de sportage dan hijzelf greetzzzz
Laatste antwoord door chrichri, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo allemaal, Ik bezit een Kia Rio Hatchback 1.3 uit 2001. Zit met hetvolgende probleem en ben radeloos inmiddels. De rechtervoorwiel lager is al 4 keren vervangen. Bij de laatste keer is zelfs de wiel naaf vervangen. Het slepende geluid blijf vervolgens 3 maanden ongeveer weg. Maar na die tijd is het weer terug met resultaat dat de wiellager weer stuk is. Na vervangen van de wiellager merk ik wel dat er een trilling wordt doorgevoerd naar me stuur toe. En zodra de lager kapot is dan is deze trilling beduidend minder. Ik heb inmiddels veelste veel geld hier aan uitgegeven en dacht dat ik de laatste keer vervanging er goed aan deed de auto bij een echte Kia speciali…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Kan iemand mij vertellen hoe ik bij het pompje van de ruitenwisser sproeiers kom van mijn Kia Rio 2004? Ik weet dat hij rechts voorin helemaal onderaan tegen het reservoir gemonteerd zit. Als ik het kunststof scherm boven het rechter voorwiel los kan krijgen dan kan ik er bij, maar hoe krijg ik dat scherm los? Het zit met een soort klemschroeven onderaan vast, maar hoe krijg ik die schroeven los? Bedankt voor jullie reactie Jan
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
- 9 antwoorden
- 3,4k weergaven
hallo allemaal.. wij hebben een vraag/verzoek of er iemand ons verder kan helpen. we hebben nu al een week of 6 een sleepend geluid in inze kia rio van bj 2001. alles is al vervangen,, remklauwen/ remblokken/remschijven/de hoofdremcilinder/wiellagers zijn gekontroleerd/remolie is geheel vernieuwd.. zelfs de banden zijn vernieuwt.... en toch blijft het slepende geluid er inzitten,, het klinkt net of er bij een schijfrem een slag in zit........maar met afremmen voel ik niets op het rempedaal dat er op zou wijzen of er ook maar iets krom is en kan eigenlijk ook niet want die zijn geheel vernieuwt !!!!! het enige wat nu nog niet is nagegaan is aan de bakzijde !!!!! v…
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
SP3
door masterdicky- 14 antwoorden
- 3k weergaven
Mensen, hoe zit dat eigenlijk in elkaar, de een krijgt een mailtje en telefoontje, de andere niet ????? ik wil zeker niemand ontmoedigen maar wij hebben al 5 bevestigde produktiedata gekregen en we hebben hem nog niet als ik nog eens bel , vraag ik direct wannneer de volgende datum is. Ik kan er eigenlijk niet meer mee lachen. Proficiat voor degene die meer geluk hebben dan wij.
Laatste antwoord door JeeCee, -
- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo allemaal, Wij hebben sinds februari een Kia Sportage 1.6 GDI met Plus Pack. Nu zijn mij een aantal dingen opgemerkt: 1. De 5de en 6de versnelling zijn identiek. Heeft Kia dit express gedaan en waarom is er niet gekozen voor een grote vertanding voor de 6de versnelling om hem zo lager in zijn toeren te houden? 2. Vinden jullie ook dat de 1.6 super traag is als je probeert in te halen? Aangezien het terug schakelen naar de 5de versnelling geen zin heeft en de kloof tussen de 4de en de 6de versnelling te groot is. 3. Het tanken blijft dramatisch aangezien een ritje van 1100km gewoon 3x getanked moet worden. 4. Zou het zin hebben om de 1.6 GDI te chiptunen? Aangez…
-
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Omdat 6 maanden wachten geen optie is: Met spoed te koop gevraagd nieuwe: Kia Sportage 1.6 GDI X-clusive of 1.6 GDI X-ecutive met optie pakketten en navigatie in de kleur nader overeen te komen. Heeft u voorraad of in bestelling staan en binnenkort te leveren
Laatste antwoord door toy, -
Buitenspiegels
door Fragger- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo iedereen, Mijn naam is Hans en ik ben hier dus nieuw Van de week heb ik een Kia Picanto 2011 gekocht, maar nu kom ik er opeens achter dat mijn buitenspiegels zwart zijn (heb een rode picanto besteld). Is het nu handig om dit te vermelden zodat de dealer de spiegels alsnog rood kan spuiten, of is het voordeliger om dat elders te doen? Heeft iemand een idee hoeveel dat gaat kosten? Mvg Hans
Laatste antwoord door Marillion, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
ik heb de nieuwe kia picanto met Elektrisch inklapbare buitenspiegels met LED richtingaanwijzer, van de week zag ik ineens onder het rijden bij richting aangeven naar rechts, aan de zijkant van mijn spiegel de led verlichting knipperen dit had ik nooit eerder gezien. gelijk links geprobeerd maar deze zag ik niet. is het nu zo dat je altijd zowel links als rechts moet kunnen zien knipperen als je richting aangeeft, wie heeft hier ook ervaring mee? vond het wel een leuk gezicht, helaas zie ik het nu niet meer/
Laatste antwoord door C.Picanto, -
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Sinds een aantal weken wil ik eigenlijk mijn ruiten niet meer sproeien. Iedere keer als ik me vergis en het toch weer doe ruiken we een afschuwelijke putlucht. Natuurlijk zit er schoon leidingwater in het reservoir en (omdat het dooit) geen antivries of zo. Ik heb al veel auto's gehad en in de zomerdag nooit iets toegevoegd, maar nu snel wel. De stank is niet te harden...
Laatste antwoord door Smart,