Kia Modellen
-
nieuw stuur
door mondiaal- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, Wij hebben een pro cee'd gekocht uit 2008 en nu vroeg ik mij af of ik het nieuwe stuur (van de nieuwe modellen) ook hier in kan zetten. Dus dat de stuurbedienig werkt en waar kan ik zo'n stuurtje vandaan halen? En wat gaat het kosten? Thanx
Laatste antwoord door mondiaal, -
- 14 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik had graag even geweten of er een verschil is in aankoop prijs in Belgie en Nederland? Mijn sportage 1.7 crdi fusion, techno orange kost €*****.
Laatste antwoord door betominice, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Weet iemand of het mogelijk is om bij de LM velg van Sorento (2.5 CRD EX) een bredere band te leggen dan 245 die er nu op ligt ? Bedankt vd tips. greetz Johan
Laatste antwoord door Johannetje, -
- 8 antwoorden
- 2,8k weergaven
Wie kan mij vertellen hoe ik een draad (6mm2) van binnenuit de sorento kan doorvoeren naar de accu.
Laatste antwoord door masimo, -
ABS computer defect 1 2
door Drika- 39 antwoorden
- 7,3k weergaven
Hallo allemaal, Afgelopen zaterdag bleven er ineens 3 controlelampjes branden, van de ABS, een autootje met slip eronder en een auto op een helling (ROod). Net bij de Kia dealer geweest, denkt dat de abs computer stuk is. Nieuwe computer moet uit Korea komen, gaat weken duren, maar volgens dealer kan ik er gewoon zonder problemen mee op vakantie. Auto is 4 weken oud(nieuw). Eigenlijk ben ik een beetje huiverig om ermee op vakantie te gaan, is dat niet gevaarlijk? Heeft toch met het remsysteem te maken? Wie heeft advies? Of moet ik gewoon een andere nieuwe vergelijkbare auto voor vakantie eisen?
Laatste antwoord door Borns002, -
- 6 antwoorden
- 6,3k weergaven
hoi rio kenners, voor ik dit post heb ik eerst even gezocht, maar kan niets vinden over een minimaal probleempje wat ik ervaar. Mijn Kia Rio uit 2004 (1.5 16V) geeft regelmatig --> niet altijd dus een hoger toerental dan wenselijk. bij stationair "hangt" hij rond de 1500, daar waar 900 normaal zou moeten zijn. ook zie ik hem wel eens wegvallen richting 500, maar dat is nog zeldzamer. t verschijnsel komt dus niet dagelijks voor, dat is het rare. ik heb alle vacuumslangen nagekeken, ook het gasklephuis ziet er prima uit. ik kan het probleem niet vinden. hebben jullie tips? de moter valt NIET uit, eventjes klein beetje gas geven en hij schiet weer gewoon goed. h…
Laatste antwoord door toetermans, -
He He eindelijk
door Henco- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
He He eindelijk vandaag onze Kia Picanto kunnen ophalen. Naar wat vervelende dingen, het kenteken was ergens in nederland bij de verkeerde dealer terecht gekomen,nu dan toch in ons bezit En wel in de kleur Cafe Mocha en full options 1.2 motor En gelukkig met een thuiskomer! Door de verhuizing van Kia gaat niet alles oke!! Maar gelukkig heeft de dealer uiteindelijk alles goed geregeld. zie ook bij mijn garage. Henco.
Laatste antwoord door Henco, -
Radio cd speler
door J-Lauwers- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Kan iemand mij vertellen of een Din 2 radio/cd speler van een sorento 2010 in te bouwen is in een sorento 2.5 CDI 2005. In de sorento 2005 zit nu een Din 2 radio/cassette/cd speler
Laatste antwoord door J-Lauwers, -
- 43 antwoorden
- 13,3k weergaven
Ik gebruik de standaard cruise control erg veel (na een aanzienlijke hoeveelheid snelheidsovertredingen van een paar kilometer) en ben dus zo'n slomerd die precies de max. snelheid rijdt. Heeft mij net iets te veel geld gekost dit jaar. Het aanzetten, uitschakelen, automatisch stoppen bij remmen, de cancel knop, alles werkt prima. Alleen als ik na cancel of gewoon remmen de CC weer reset trekt de auto erg traag op naar de ingestelde snelheid. Heb dit natuurlijk nagevraagd bij de dealer of dit in het motormanagement is te corrigeren en (eveneens natuurlijk) was ik de eerste die hierover klaagde en ( weer natuurlijk) : het is niet in te stellen. Iemand dezelfde ervaring…
Laatste antwoord door menno, -
- 12 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo ceed eigenaars. Gisterenavond onze Pro ceed eens gaan testen op topsnelheid. Toerental kreeg ik niet over 3800 toeren en het rood begint pas op 4800 toeren. Waarom wil hij niet over de 3800 tpm, hebben jullie hier ervaring mee ? Het is een Pro ceed 16 crdi 115 pk Automaat heeft nu +- 1300 km op de teller. Mvg Tony
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
Hallo, Een poosje terug was ik op het forum met wat diesel/lpg vragen. Inmiddels werkt mijn man niet meer ver van huis en is dat niet meer relevant. Toch willen we een Kia kopen, nu rijden we toyota yaris 1.0 echt geweldig, maar we hebben een caravan, die weegt maar 625 en beladen 1025. We hadden leaseauto vorig jaar maar nu niet meer helaas. We twijfelen tussen een rio en ceed en dan nog 1.4 of 1.6. Het gaat erom wat is zuinigst, door ww van man niet veel te besteden.Wat is wijsheid. Volgens caravantrekker kan het allemaal dus ik wil graag ervaringen van jullie. Groetjes Karin
Laatste antwoord door Martin, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Heeft iemand ervaring met remschijven van het merk NK (SBS)? Mijn auto was toe aan nieuwe remschijven / blokken romdom. Ik had onderdelen besteld en toen bleek dat de foute schijven voor achter geleverd waren. De schijven waren 87.5 mm hoog, terwijl op de auto schijven van 79 mm hoog zitten. De rest van de maten en posities van gaten etc. klopten wel allemaal. Wat blijkt: In alle systemen van autoonderdelenhandelaren en webshops komen iedere keer de foute schijven voor mijn auto naar boven. Ook bij zoeken op kenteken. Mijn leverancier kon me ook geen 79 mm schijven bezorgen, want volgens hem zijn er geen 79 mm hoge schijven voor de Sorento in de aftermarket. Mocht ie…
- 3 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo, Hebben meer Picanto rijders met wiel doppen hier last mee? Met parkeren raken de wieldoppen heel snel de stoep rand,omdat ze uitsteken buiten band en wiel. Resultaat lelijke wieldoppen met krassen enz. Of ben ik een slechte parkeerder(auto's staan hier vaak OP de stoep) dus stop op en af parkeren en weer met die doppen tegen de rand schuren. Ronald ps vandaag nog een picanto zien rijden(de eerste)
Laatste antwoord door r.vanrookhuizen, -
- 1 antwoord
- 3,1k weergaven
Hi Soulmate's, Ik ben in het bezit gekomen van een set 0258 - Cobra ParkMaster parkeersensoren. Nu wil ik deze gaan inbouwen maar weet niet zo goed hieraan te beginnen, bestaat hiervan een bouwtekening met daarin de juiste afstanden die voor de Kia Soul gelden (hoogte en hoever uit elkaar etc.) Wie kan mij hier verder mee helpen in advies, handige tips of foto van eigen Soul met parkeersensoren? MvG Walther
Laatste antwoord door betominice, -
- 4 antwoorden
- 10,8k weergaven
Beste mede forumleden, vannacht ga ik op vakantie maar ik wil toch de evening before nog snel even met jullie denle voordat ik naar bed ga. In de hoop iemand van dienst te zijn geweest. Nadat ik mijn dakkoffer op de orginele kia dakdragers had geplaats dacht ik laat ik even een stukje gaan rijden. Ik ben me rot geschrokken, wat een herrie, een hels fluitconcert tijdens het rijden vanaf 50km/u. Ik dacht dat is lekker als je morgen 1000km in die herrie kan gaan zitten, Ik een rol ducktape gepakt en een kleine 50 meter in ieder hoekje en gaatje geplakt wat ik maar kon vinden. Nog steeds fluite de dakdragers als een achterlijke. Maar weer alles nagekeken en verder afgepl…
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik ben op dit moment sterk aan het overwegen om een Sportage 1.6 GDI aan te schaffen maar blijf met 1 vraag zitten, namelijk of deze beschikt over Traction Control. Ik zie overal lijstjes met ABS/ESC/HAC/DBC/VSM etc maar nergens wordt expliciet gezegd dat TC ook op de Sportage zit. Ook mijn dealer komt met niet meer dan dit lijstje uit de brochure.
Laatste antwoord door Alex VB, -
Fietsdrager....
door Gast Angelique- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Om de opstap voor mijn honden naar de achterbak te verbeteren, had ik het sublieme ( ) idee om een fietsdrager op de trekhaak te monteren, deze zodanig te verbouwen met plaat erop met rubber dat die als traptreedje dient i.p.v. fietsenrek. Niet mooi, I know, maar nu wordt mijn achterdeur aan gort gelopen en dat vind ik eigenlijk nog minder. Nu twijfelde meneer Lique of je wel min of meer structureel met zo'n ding achterop mag rijden. Op lange afstanden zal die eraf gaan, maar doordeweeks is het handiger om 'm te laten zitten. Weet iemand dat toevallig of dit wel of niet toegestaan is?
-
Voice dailing
door dijkjerob- 14 antwoorden
- 3,7k weergaven
Heeft iemend ervaringen met het instellen van de Voice dailing voor de Sportage III? Het wil mij maar niet lukken!
Laatste antwoord door Mijnauto, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
ik heb een kia carens de centrale deurvergrendeling wil wel open maar niet op slot wie weet wat dit kan zijn bvb mijn dank lee
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Om aan alle discussies voorbij te gaan zoek ik een trekhaak, al dan niet afneembaar, zonder gezaag aan de bumper. Wie heeft dat, en mag ik dan het merk en type a.u.b. Ik wil dus geen afdekkapje o.i.d. Bij voorbaat dank. ( lekker forum he )
Laatste antwoord door Henkk, -
Navigatie......
door Claudia- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo,weet iemand of op de navigatie van de Kia Sportage een dvd kan worden afgespeeld..... Het gaat dan niet niet om de losse leverbare navigatie,maar om het pakket van de 1.6 GDI X-clusive. Mijn dealer zei dat ik er maar van moest uitgaan dat het niet zo is....maar zeker weten wist hij het niet. We hebben trouwens onze Kia Sportage nog niet ....hij is besteld op 13 april... Groetjes Claudia
Laatste antwoord door Claudia, -
- 12 antwoorden
- 5,8k weergaven
Gisteren even een lantaarnpaal niet zien staan in mn dode hoek Dat gaat me dus een nieuw rechtr achterlicht kosten en wat opknappen van de kunststof bumper. Iemand enig idee of het vervangen van het achterlicht makkelijk zelf te doen is (om de kosten te drukken)? Marcel (wat kost zo'n lamp eigenlijk....)
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
Benzine meter
door ozzy79- 5 antwoorden
- 4,9k weergaven
Heb net voor de 1e keer mijn nieuwe Picanto getankt. Anders dan bij mijn vorige auto, duurt het heel lang voor de wijzer van de benzinemeter weer aangeeft dat de tank vol is. Ik ben gewend dat dit binnen een paar seconden gebeurd, maar bij de Picanto stijgt de wijzer amper en staat ie na een half uur slechts net onder de helft. Is dit normaal? Is dat bij jullie ook? En zo niet, wat zou er aan de hand kunnen zijn? Alvast bedankt, Anita
Laatste antwoord door ozzy79, -
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ben nieuw op dit forum en in de wereld van de 4WD-mobielen. Heb pas een Sorento 2.5 CRDi van 2004 gekocht, 118.000 km, jaar garantie, maar de dealer is nog vrij vers - weet er niet alles van. Bovendien is het hier Italie en platteland, dus high-tech staat ook niet hoog genoteerd. Vandaar mijn vragen op dit forum. Ten eerste branden soms alle twee de 4WD-lichtjes bij het wegrijden in normale stand (ik heb de schakelaar met 2WD-4WDHi-4WDLow). Het lijkt erop dat het inschakelen van 4WD dan niet werkt, maar zeker weet ik het niet. Het is tot dusver na een poosje vanzelf overgegaan. Moet ik me a: hier zorgen over maken en b: iets aan laten doen (zo ja, wat?) Verder lees ik…
- 15 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hallo, weet iemand of er al ontwikkelingen zijn m.b.t. zonwering van bijv. "Sonniboy" of "PrivacyShades"? en dan uiteraard op maat gemaakt voor de SOUL... Greetz, Patrick
Laatste antwoord door FromSoulToVenga,