Kia Modellen
-
- 12 antwoorden
- 4,4k weergaven
He, Ik ken iemand en die wilt graag een autotje, alleen wilt hij weten hoeveel die ongeveer kwijt is per maand. Hij heeft een pica 1.1 uit 2004 benzine handgeschakeld op het oog. Weet iemand wat voor vaste lasten die per maand kan krijgen, dus de Benzine, wegenbelasting en verzekering. En weet iemand voor de rest wat een euvels zijn bij een picanto, of zijn het gewoon betrouwbare carretjes? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door bigmac, -
- 19 antwoorden
- 3,1k weergaven
Beste forumleden, Ik heb op midden januari een Sportage besteld. Als levertijd werd vier maanden opgegeven. In mei ontvingen we een brief dat de wagen niet op tijd geleverd. De bedoeling was dat we met de nieuwe wagen midden juli op reis zouden vetrekken. In juni nog eens naar de dealer gebeld. De wagen stond niet op de productielijst. Ik had zin om de bestelling op te zeggen. In België heb je het recht om bij laat tijdige levering van een auto de overeenkomst te verbreken met een aangetekend schrijven. Lees maar na in artikel 1 van de algemene verkoopvoorwaarden. Ik heb een jurist hierover geraadpleegt en er is geen speld tussen te krijgen. Dus laat u niets wijs maken…
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 12 antwoorden
- 5,2k weergaven
Heeft er iemand ervaring met het monteren van een afneembare trakhaak waarbij er een skidplate is gemonteerd op de achterbumper. Ik wil dit graag om mijn Sportage, maar wil niet dat er stukken uit mijn bumper gehaald hoeven te worden. BVD, Ronald
-
- 18 antwoorden
- 4k weergaven
Ik ga over een week op vakantie. Iemand ervaring met het rijden met een box op het dak? Gaat m.n. om het brandstofverbruik. Ik lees gemiddeld 10 tot 15% meer, klopt dit?
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 31 antwoorden
- 10,4k weergaven
Thule trekhaak met afneembaar kogel inclusief kabelset, deze trekhaak is niet te gebruiken in combinatie met een achter skidplate. Bovenstaande staat op de kia site nu heb ik wel deze trekhaak en heb ook de skidplate maar ik vraag me af waarom deze niet te plaatsen is met skidplate. Weet iemand waarom deze trekhaak niet in combi kan met skidplate ?????????
Laatste antwoord door rvp72, -
Do It Yourself
door Gaith- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hey mensen, Ik heb een webpagina gevonden met handige Do It Yourself klusjes. Misschien dat ze iemand van pas kunnen komen! Doe het zelf klusjes! Cya!
Laatste antwoord door bitman, -
- 9 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hier het relaas van een probleem van water op de bestuurdersdrempel na een regenbui en de afwikkeling onder garantie, ik verwijs ook naar topic "water op de drempel". Ik ben naar de dealer geweest en deze heeft het probleem mede vastgesteld, immers had ik opweg door een regenbui gereden. Na het verwijderen van deurpaneel bleek dat de plastic afwateringsplaat, die ervoor zorgt dat water dat tussen het raam sijpelt afvoert naar de de afwateringopeningen onderaan de deur, gekreukt zat en zo het water afvoerde naar de verkeerde kant, en dat was naar de binnenkant van de deur waardoor er water vanonder de deurpaneel sijpelde op de deurdrempel en de binnendeurrubbers. Blij dat …
Laatste antwoord door wimme, -
- 10 antwoorden
- 4k weergaven
hallo ik rij met een kia sportage 2.0 4x4 bj 2009 ,,,50.000km even uitleggen een tijdje terug neem een week of zo , begon de wagen hevig te schudden op stationeer toerental maar reed nog perfect ik zei niets erg ,, iets regelen , vernieuwen , en klaar is kees maar nu blijkt ik ging naar de garage en na onderzoek mocht ik er niet meer mee verder rijden , het probleem komt voor van het vliegwiel ,,, iemand ervaring mee ?? maar de garage zij dat ze dat moesten komen kijken van kia brussel in verband de garantie ,, dus staat de wagen nu aan de kant van dinsdag die persoon ging vandaag donderdag komen ,,, dus afwachten hoe het nu echt is met de 7jaar garantie van kia ,,, …
Laatste antwoord door frankydb, -
wie weet.....
door Venga- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
hallo, wie weet bij welke dealer de nieuwe Rio in de kleur Deep Blue, Graphite, Signal Red of Fresh Beige staat. een keuze uit de brochure valt tegen ivm kleurafwijking, zoals onze nieuwe Picanto. de meeste dealers hebben hem in het zwart en wendy brown staan. dan kan ik daar contact mee opnemen, als ze een foto kunnen doorsturen. alvast bedankt.
Laatste antwoord door Venga, -
Nokia 6303I
door jef- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo Allemaal, ik ben sinds februari in het bezit van een Sportage. In het begin functioneerde de bleu tooth (navigatie) perfect met mijn nokia telefoon 6303 I, totdat de navigatie een keer vast liep. Hiermee naar de dealer, die mijn systeem toen heeft geupdate, daarna zei hij rijden maar het is in orde. Echter na enkele kilometers gereden te hebben wederom mijn navigatie systeem op tilt, muziek speelt gewoon door, echter er is geen knop meer te bedienen. Als ik de bleu tooth van mijn telefoon uitschakel werkt mijn navigatie systeem weer. Hieronder staan de systeem gegevens van mijn navigatie na de update, kan iemand mij helpen met mijn probleem ??? Navigatie up-date…
Laatste antwoord door jef, -
boxen vervangen
door mr_pimp_- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
hallo;ik zit al tijdj in me hoofd om andere boxen te stekn wie heeft er ervaring mee hoe het moet?ik zou vn die pasklare paionner kopen met een ander roostertj op dat plakstieke wil ik uithalen gr.kevin
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
goeie dag me naam is peter en en zins kort eigenaar van een kia rio voor me vrouw hij is uit 2001 en heeft 91 duizend gelopen. Distributie was niet gedaan tewijl hij kia onderhouden is tot 88duizend he het nu zelf gedaan. gister avondt het is een 1.3. Ik ben een volvo freak jha is vloeke in de kerk weet het maar jha rij een v40 uit 2001 en ben een sleutel freak ook houw niet van standaardt heb zelf in de rio cv ingebouwt was niet makkelijk bijna geen plek voor motor maar is gelukt voor de rest hij bevalt me prima en ben zelf ook actief op het v40 form. houw er niet van als er problemen zich voor doen en niet op te lossen zijn bij mij moet een auto geen kraakje geven dus…
Laatste antwoord door kia rio lelystad, -
- 2 antwoorden
- 3k weergaven
Vandaag start ik mijn auto en wil wegrijden. Tot mijn verbazing was het sturen behoorlijk zwaar, dit had ik nog nooit gehad. Ben nog vlak voor zessen bij de garage langs kunnen gaan en heb een leenauto meegekregen. Zijn er Kia bezitters die dit ook al hebben gehad. Zo ja wat was uiteindelijk het probleem?
Laatste antwoord door Crum, -
- 14 antwoorden
- 3,7k weergaven
Kan iemand mij helpen met de volgende vragen? Binnenkort wordt 'ie geleverd, mijn nieuwe Picanto en ik ben een dringend zoekende naar info... Passen er in de hoedenplak ronde speakers van 16,5 cm doorsnee? En heeft iemand al ervaring met het zelf inbouwen van een versterker? Is er een opening te vinden in het schutbord waar ik de kabels doorheen kan trekken? En zijn de dorpels makkelijk te verwijderen om de kabels weg te werken? Alvast enorm bedankt! Mies
Laatste antwoord door Mies_22, -
- 42 antwoorden
- 9,9k weergaven
Ola allen, Nou vanochtend was het raak, ik naar de auto om te gaan varen met de waterscooter. Haal de auto van het alarm af, doe de deur open en wat zie ik m'n hele midden console hangt op de grond. Papieren van de auto lagen op de passagiers stoel, wat een zooitje was het. Ze hadden het voorzien op m'n pioneer f900-bt. nou ze hebben hem en klasse 3 alarm of niet. ben er nu uit dat een alarm alleen maar verzekering kwestie is want je hebt er geen ruk aan. Gister zet je hem lekker op alarm, check nog of de deur dicht is en 's ochtend haal je je alarm eraf en is de boel gesloopt. De auto staat nu weer bij de kia dealer, om de kabels zodanig te maken dat ik geen kortslu…
Laatste antwoord door bitman, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
En de winnaar is........ de kia pro ceed en dat voor een blad als VAG-week
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 4 antwoorden
- 4,2k weergaven
Heb na ongeveer een jaar rammelende geluiden uit de versnellingsbak eindelijk een dealer bereid gevonden om er onderzoek naar te doen. Het gerammel is hoorbaar als je de auto start, niet als je start met ingedrukt koppelingspedaal. Nam laatst een bocht en ging iets te laag in toeren en het gerammel was zo sterk dat de mensen op de stoep omkeken naar mij. Hoor nu ook een vreemd geluid als ik de auto uit zet, ben benieuwd of de auto de afspraak eind september haalt. Als hij nu gewoon kapot gaat dan weten we gelijk wat het probleem was, ja toch. Groeten Cees
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
wat kost het vervangen van een wisch/wasch waterpomp van een carens 1.8 2003?
Laatste antwoord door hans1910, -
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ben nieuw hier op dit forum omdat sinds kort een Carens bezit. Heb onlangs een Kia Carens 1.8 benzine gekocht van 2004 met 112 dkm op de teller. Auto rijdt goed en kan niet echt klagen over het verbruik, in tegenstelling tot wat ik hier zo lees, hij weegt immers bijna 1400 KG.!! Ben wel een rustige rijder, misschien zit hier het verschil... Hoor wel de (kroon) lagers van de versnellingsbak (in elke versnelling) bij lage snelheid, b.v. na het nemen van een bocht. Heeft iemand hier ervaring mee? Zit er aan te denken om andere olie in de bak te doen. Gelekt heeft hij niet, want aan de onderkant is alles droog en schoon en ga er dan ook vanuit dat de juiste hoeveel…
Laatste antwoord door hans1910, -
- 23 antwoorden
- 4,8k weergaven
Ben ik de enige die vind dat de nieuwe Picanto best duur kan worden ? Die basisprijzen zijn heel leuk en aardig, maar er komt incl Waxoyl zomaar 926,25 (!!) euro afleveringskosten bij, hatsa…. Dan hebben we het nog niet over metallic lak, huppekee 450 eu.. en 2 deuren extra, hoppa 500 nog es eurootjes Dat maakt een basisbakkie 1876,25 eurootjes duurder even buiten de pretpakketjes. Vind ik nogal geld….. Zag tijdens een software update van mijn eigen auto een hoop van die auto's bij Wolters IJsselstein staan voor veel meer dan de basisprijs en met een basis 1 din radio….. Ze zullen bij bosjes verkocht worden, maar toch..
-
- 8 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ook ik wil een dubbel din systeem inbouwen. In navolging van een vorig topic is het losmaken van het frontje aardig gelukt. Zit toch redelijk vastgeklemd. Nu blijkt dat er onder het dashbord een stalen beugel zit (bevestigd met 2 bouten) die dient om de 1 din Unit te ondersteunen. De dubbel Din (20cm diep) komt tegen deze beugel. Kun je deze beugel dmv de 2 bouten verwijderen zonder dat er nog andere zaken loskomen onder het dashbord? Betreft een 2005 Sportage. Vast bedankt. A3
Laatste antwoord door A3-airbrush, -
- 17 antwoorden
- 3k weergaven
Weet iemand hoe het komt waarom de 18" velgen standaard niet leverbaar zijn onder een 1.6 ? Ik had namelijk graag de grootste velgen besteld voor op mijn 1.6 maar tot mijn verbasing kon dit enkel bij de diesels. Heb dan maar 17" omdat het niet anders kon . Maar kan ik eventueel later nog vergroten van wielen of levert dit problemen op ? mvg tom
Laatste antwoord door toy, -
- 4 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo, Ik ben in het trotse bezit van een Sportage uit 2005 (2.0 16V). Ik heb een vraagje, maar moet erbij vermelden dat ik niet heel veel verstand van auto´s heb. Ik ben op zoek naar een set winterbanden op velg. Ik heb op marktplaats een paar gezien welke overeen komen met mijn bandenmaat. Er staat echter ook het volgende bij: Diameter wielnaaf 60,1 mm. Velgmaat T 16 x 6,5 Op mijn velg reservewiel staat: Velgmaat J 16x6,5; past dit dan wel? Elders op de velg staat 59, maar ik weet niet of dat op de diameter slaat. Bij nameting (niet heel precies) kom ik op ca 50 mm (binnenzijde naaf). Weet iemand de standaard maat van een naaf bij een Sportage uit dit bouwjaar? …
Laatste antwoord door kiaman, -
- 27 antwoorden
- 14,7k weergaven
Hallo, Ben nieuw hier maar ik ben bezig om een nieuwe sportage 2.0 aut te bestellen maar ik wil graag grote wielen eronder. Weet iemand of heeft iemand hier ervaaring mee en waar zou je deze het beste kunnen kopen? Alvast bedankt!!!!!!
Laatste antwoord door Etiennep, -
Hoi Allemaal, Ik heb al gezocht via de zoek functie en ik heb niet echt een topic hierover gevonden dus het leek mij wel gepast om een topic hierover te openen. Wie heeft er allemaal al zijn audio getuned in zijn ceed of pro ceed ? Pioneer Avic 910BT 2x MTX Thunger 5500 Woofer (300 Watt RMS x2) 2x Hoedeplank Kicker K693 Speakers (90 Watt RMS x2) 1x Spectron SP-A1500D (400 Watt RMS x1) 1x Spectron SP-A4150 (75 Watt RMS x4) 1x Climax Condensator (1 Farad) Uploaden die Foto's!
Laatste antwoord door mondiaal,