Kia Modellen
-
Heb van de zoekfunctie gebruik gemaakt en kan alleen klachten over de Venga matten vinden. Ik heb sinds 25-02-2010 en 7 SW en heb nu 3400 km gereden. De automat aan de bestuurderskant is op de plek waar je rechtervoet staat bijna helemaal doorgesleten. Ik denk nog een paar mm en dat is hij helemaal door. Hebben hier meer mensen last van?
Laatste antwoord door patten, -
- 10 antwoorden
- 3,3k weergaven
Beste Cee'd rijders, Ik heb op het forum gezocht naar eerdere meldingen, maar of ik ben de eerste met deze problemen of ik heb mijn zoekcriteria niet goed gedefinieerd. Ik heb sinds een paar weken een tweetal "eigen" aardige problemen met mijn Cee'd SW 7 van april vorig jaar, 1. Na het stoppen van de auto, contactsleutel uit het slot en uitstappen blijven alle display's op het dasboard branden! Tevens kan ik op dat moment de auto niet meer in, want valle deuren zijn vergrendelt. De afstandbediening werkt op dat moment niet en ik moet de sleutel fysiek in de deur steken om de deur open te krijgen. Nadat ik de auto weer herstart heb en gestopt gaan de display's uit en ka…
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
Juist nog eens naar Kia belgie zelf gebeld, ze mogen de klanten niet meer te woord staan ivm de levering van de sportage, bull-sh*t noem ik dat. Ik liet haar verstaan dat ik de wagen ging afzeggen haar antwoord, dan moet je dat maar doen en neem dan contact op met de verdeler. Van een ochtendhumeur gesproken is dat nu een antwoord om een klant verder te helpen... Heb echt heel veel zin om een andere wagen te gaan zoeken en meen dat... ben het beu om aan het lijntje gehouden te worden... Tammeke
Laatste antwoord door smoki, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo Allemaal, Als nieuwe Picanto rijder wil ik me eerst even voorstellen: Mijn naam is Toine vd Laak, te Tilburg, leeftijd 51 jaar, gehuwd. Wij hebben vrijdag 3 juni 2011 onze nieuwe Kia Picanto in de garage opgehaald. Onze Kia Picanto: * Picanto 1.2 motor * Kleur: Bright Silver * Comfort-Pack * Style-Pack * Exterior-Pack * Midden-Arm steun met opbergvak Gebruiken deze auto hoofdzakelijk als stadswagen, maar hebben gekozen voor wat meer luxe want we moeten toch 7 jaar rijden met dit stoer en eigentijdse looks. Natuurlijk zijn er altijd wat op of aanmerkingen, die ik op dit forum ook met mede picanto-rijders kan delen. Dus tot de volgende topic. Groetjes va…
Laatste antwoord door Laakies, -
Navigatiescherm
door jef- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Ik heb het volgende probleem. Als ik mijn navigatie aan heb, en ik kies dan voor media dan kom ik in het mediascherm. Het navigatiescherm verdwijnt dan, het mediascherm komt hier voor in de plaats, is logisch. Echter hoe kom ik dan terug in het navigatiescherm, wat ik ook ik doe krijg het iet voor elkaar. Dwz het scherm dat laat zien waar je rijdt komt niet terug, wel het scherm waar je route's kunt kiezen. Intussen tijd gaat wel de routebeschrijving (stem praat) door.
Laatste antwoord door Sjölp, -
handhendel koffer
door dwguido- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, rij met een ceed sw nu 3 jaar oud handgreep kofferdeksel komt los volgens dealer kan dit niet en zou dit de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd, zijn er nog mensen waarvan bij het openen van achterdeur deze handgreep los komt. Bedankt alvast voor reacties
Laatste antwoord door dwguido, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Heeft iemand van jullie ook een vragenformulier van de belastingdienst ontvangen? Wij kregen een brief van de belastingdienst dat er door de RDW een verzoek voor toepassing van het bijzonder tarief motorrijtuigenbelasting of vrijstelling is aangevraagd voor onze kia sportage 1.6 gdi. Wie weet hoe dit zit? groeten sander
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
Sinds januari 2010 rijd ik een Vega 1,4 en ben daar buitengewoon tevreden over. Na vele jaren Opel te hebben gereden is dit de beste auto die ik ooit gehad heb. Er is echter een ding wat mij heel erg is tegen gevallen en dat is het benzineverbruik. Gedurende een halfjaar heb ik het verbruik bijgehouden met als resultaat een gemiddeld verbruik van 8.13 l/100km of 1 op 12,3 km. Mijn vorige Opel Astra 1.4 (2004) verbruikte gemiddeld 1 op 14 km bij het hetzelfde rijpatroon. Het is voor mij onbegrijpelijk hoe de Venga een energielabel B verkregen heeft aangezien hij dan 10 tot 20% minder zou moeten verbruiken dan een andere auto. Ook de waarden van de technische specifica…
Laatste antwoord door vosdonk, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Afgelopen vrijdag 3 juni weer eens een flink ritje gemaakt met mijn SP3 1.6 GDI X-Ecutive PP, want ik wil toch graag die 2000km op de teller hebben staan als ik op vakantie ga. Het was een zonnige warme dag, dus alleen de LED verlichting brandt. Toen ik een tunnel in reed, waardoor automatisch de "normale" verlichting aan gaat, viel plots binnen in de auto de gehele instrumenten verlichting uit. Dat bleef zo totdat ik uit de tunnel kwam en de "normale" verlichting weer uit ging. Het rare is de radio (heb geen nav) bleef gewoon doorspelen. Het gebeurde maar 1 keer maar toch, ik heb dit nog niet eerder meegemaakt omdat ik nog niet vaak in het donker gereden heb. Heeft iema…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 6 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hoe vergaat het de Sportage bezitters die een stuur probleem hebben met hun auto.
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 9 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hoi, Ik heb een erg vervelende rammel in het dashboard zitten. Voor mijn gevoel komt deze weg ter hoogte van het dashboardkastje. Nu wil ik deze graag verwijderen zodat ik misschien het rammeltje kan vinden. Kan iemand mij ook vertellen hoe ik deze kan verwijderen? groeten, Chris
Laatste antwoord door Vrieswijk, -
- 16 antwoorden
- 4,1k weergaven
Het Navigation Pack voor de Sportage 3 omvat volgens het specificatieboekje het volgende: 7,5" Full map navigatie met touchscreen Bluetooth connectiviteit met spraakbesturing inclusief achteruitrijcamera, Ipod kabel, externe versterker en subwoofer Nu is mij door "een dealer" verteld dat de externe versterker en subwoofer er alleen bij zitten als het om een X-clusive model gaat. Dus als je het Navigation Pack besteld op een model dat géén X-clusive is zitten de externe versterker en subwoofer er niet bij. Wie zou mij kunnen vertellen als dit klopt? Want ik ga er namelijk van uit dat dit er op de door mij bestelde X-ecutive Plus Pack versie met Navigation Pack gewoon…
Laatste antwoord door smetjesmee, -
Hoi, Ik weet niet of ik hier goed zit, een beginneling! Ik wil zelf een afneembare trekhaak onder mijn, nog te leveren nieuwe Sportage bouwen. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er ook handleidingen beschikbaar en wat moet ik zoal demonteren? Hopenlijk zijn er mensen die dat klip en klaar kunnen uitleggen. mvrgr, GeertJan
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 20 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hoi Allemaal wie kan mij helpen aan een lijst van telefoons Nokia dia matcht met de Kia navigatie inbouw af fabriek heb zelf een nokia 6300 vandaag bij dealer geweest wordt daar niet vrolijk van
Laatste antwoord door tonisaez, -
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
Ik wilde vragen of degene die ook een K & N luchtfilter hebben .ook geen last meer hebben van het resoneren rond de 3300 toeren Het viel mij op dat het weg is
Laatste antwoord door harter, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Beste Kia fanaten, Kan er me iemand zeggen waar ik online ergens een gebruikershandleiding kan vinden van de originele navigatie in de SP3? Ben volop aan het wachten op de levering van mijn bestelde SP3 en had graag al wat leeswerk verricht. Kan er me iemand mee helpen? thx
Laatste antwoord door stillen, -
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste Kia vrienden, Kan er me iemand vertellen wat het verschil is tussen de sense, Evoque en x-clusive. Ikzelf heb een Sense besteld en volgens de dealer is dit de duurste uitvoering. En is Evoque hier in België van naam veranderd naar Sense. Wat is dan de X-clusive versie?? groetjes GeertV
Laatste antwoord door chrichri, -
- 0 antwoorden
- 9,1k weergaven
Wie van de leden heeft er ook een rocsta??
Laatste antwoord door rocsta85, -
- 10 antwoorden
- 2,7k weergaven
Zoals bekend loop ik nogal te donderjagen met de instellingen van de standaard fabrieksradio zoals deze in de SP3 zit. Het meest irriterende probleem is dat de radio niet onthoudt wat de laatste instelling is waar ik naar geluisterd heb. Als ik bijv. naar muziek op mijn USB stick luister en ik zet de auto uit (ik laat de USB stick zitten), dan is het niet zeker dat op het moment dat ik de auto weer start, weer automatisch naar de USB stick ga. En zeker niet naar hetzelfde nummer waar hij mee bezig was. Soms gaat de autoradio verder met USB maar dan het allereerste nummer, of soms gaat de radio spelen waarbij als source volkomen willekeurig AM of FM wordt gekozen. Ontzet…
Laatste antwoord door elmerblues, -
ABS lampje brand na auto wassen
door Gast mjpw79- 1 antwoord
- 3,3k weergaven
Hallo Mensen, Ik heb een kia Rio station uit 2005 Sinds eergisteren ging tijdens het rijden ineens het ABS lampje op dash aan, na korte stop (boodschappen)ging ie iets later als normaal na t starten weer uit. Vanmorgen hetzelfde eerst auto aan,na stop weer uit. Zojuist de auto gewassen en goed in de wielkast(en) voornamelijk rechtsvoor schoongespoten, nu blijft lampje van ABS branden. Wat zou dit kunnen zijn,ik zit zelf aan ABS sensor te denken,vies/slecht contact/stekker wat los/vuil/knik in de kabel/kabelbreuk Wie heeft er een idee en is het makkelijk zelf te controleren? mvgr Marcel
Laatste antwoord door Crum, -
- 34 antwoorden
- 8k weergaven
Zag dat de Venga er ook last van heeft. Tijdens de rit naar Italie is me opgevallen dat de CC bij een snelheid van 120 km en hoger een schokkend gevoel heeft. Het lijkt of de CC steeds aan het corrigeren is. Schokkend gevoel is dusdanig dat mijn vriendin er kotsmisselijk van wordt. Zijn er meer Cee'd rijders met hetzelfde probleem? Volgende week gaat de auto voor de 15.000 km beurt, zal het dan bij de garage voorleggen. P.S. Ik heb het dan over rechte stukken weg, dus niet over rijden in "bergachtig" gebied.
Laatste antwoord door Smart, -
achteruitkijk-camera
door edjo- 9 antwoorden
- 3k weergaven
Het is me sinds een 3-tal dagen opgevallen, dat op het beeld van de achteruitkijkcamera , rechtsonder, een deel van de bumper zichtbaar is. Hierdoor krijg ik het gevoel dat de camera scheef zit. Ik rij nu ongeveer 3 maanden met de sportage, en ik vraag me nu af of dit altijd zo geweest is, of dat er misschien vorige week iets is gebeurd aan de camera. De hulplijnen lijken wel nog mooi evenwijdig met de straat. Ik heb de camera ter plaatse goed nagekeken, en alles zit goed vast, geen krassen, geen vlekken, geen speling. Zou er misschien iets interns in de lens veranderd zijn ? Of is dit volgens jullie altijd zo geweest. Om dit te verduidelijken, zie foto : Alvast be…
Laatste antwoord door chrichri, -
- 12 antwoorden
- 7k weergaven
Bij ons, noord-limburg, zijn steeds meer marters actief. In de straat zijn al diverse auto's aangevreten. Ik heb gelezen dat ze niet alle auto's lusten. Iemand ervaring mee ? Zo ja, wat heb je er tegen gedaan ? Er is marterspray en een ultrasone marterverjager in de handel. Wat werkt ?
Laatste antwoord door bigwade, -
verstand of hart? 1 2 3
door ruud.valentijn- 58 antwoorden
- 9,8k weergaven
Geachte foruumers, Een auto is heen pond koekjes en inmiddels heb ik een weloverworgen beslissing gemaakt om voor een Sportage benzine te gaan. Ik rij ca 12000 km per jaar 30 % stad en de rest snelweg, 1 x per jaar wintersport. Kortom niet zo veel. Mijn oog was gwevallen op de 1,6, prima auto en rijkwaliteiten, echter ben ik afgeleopen week met mijn huidige auto 2,2 liter benzine op vakantie en denk ik "rijdt toch wel lekker met wat meer CC". ook mijn vrouw vindt het wel lekker, hoeft ze niet zoveel te schakelen. Het pijsverschil is ca 2000€ en per maand iets meer wegenbelasting + beninzeverbuik. Als ik het uitreken kom ik op jaarbasis op 120€ prijsverschil wegenbe…
Laatste antwoord door ruud.valentijn, -
Navigatie + Radio
door briksem- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Kan iemand mij helpen ?? Mijn Navigatie + radio heeft een rare instelling. Als je de radio aanzet of aan laat staan wordt hij ingesteld op volume level 5 Meestal luister ik op volume 2. Na het uitschakelen van de radio of de motor start de radio weer op volume 5. Weet iemand of deze instelling is te verwijderen en zo ja hoe?
Laatste antwoord door briksem,