Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik weet waar het zit, reservoir + pompje. Wielkap reeds verwijdert. Twee boutjes reservoir losgedraaid. Boutje onder de motorkap van de vulpijp losgedraaid. Reservoir zit nog vast. Wat is nu de volgende stap om het reservoir los te krijgen.
Laatste antwoord door diabc, -
- 8 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo SP3-rijders, is het jullie ook opgevallen (of ben ik de enige) de enorme rode knop midden in het dash voor de alarmlichten is vervangen in de kleur van het dash , alleen het symbool is nu nog rood (bij de proefrit was het mij opgevallen, had minder opvallend gemogen) het is een kleinigheid maar het staat zoveel netter. Had ook mijn dash-kastje nog niet geopend en vanmorgen deed ik dat wel en daar lagen twee soort lijsten van de fabriek in (niet te lezen natuurlijk in het slowaaks) maar de data enzo haal je er wel uit, datum van de bouw staat 14-04-11 en het passeren van de Cursory inspection- inpection line - waxing line, best grappig. p.s. betekend ook dat er …
Laatste antwoord door Rick, -
- 12 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hallo,ik wil graag wat info over hebben over een Sorento 2.4 ex uit 2005 met 64000km op de teller. Ik wil deze mooie auto graag aanschaffen maar ik hoor veel negatieve dingen over dit model,zoals :zeer hoog olieverbruik,klapperen van de tussenbak,jaarlijks vervangen van de kat,enz.(lees reviews op problemcar.nl) Is dit nu gewoon allemaal waar of erg overdreven? Is de 3.5l beter? Graag een eerlijk antwoord hierop,zodat ik een juiste keuze kan maken. B.v.d.Jeroen
Laatste antwoord door Loutje, -
Hallo, Ik ben sinds veertien dagen in bezit van de nieuwe Kia Sportage,echter ik krijg het niet voor elkaar om mijn telefoonboek van mij Nokia E72 in te laden in de auto Wie heeft hier ervaring mee en wie weet een evt oplossing ? Scotty
Laatste antwoord door Pipo, -
- 1 antwoord
- 5,3k weergaven
Ik ben op zoek gegaan naar de juiste kleur spuitlak voor mijn Kia Pride ( kleurcode L9 ) maar kan deze niet krijgen bij het merk Motip. Heeft iemand soms een aanwijzing welke fabrikant deze kleur wel in het leveringsprogamma heeft. groet van een tevreden Kia rijder
Laatste antwoord door peter61, -
- 8 antwoorden
- 4,3k weergaven
Zou iemand mij kunnen vertellen wat ongeveer de kosten zijn van het vervangen van een klepdekselpakking van een sorento 2.4 ex 2004 ? Ik heb nmlk een olieplek onder mijn auto liggen en ik dacht eerst dat het uit de versn. of tussenbak kwam maar ik kwam er bij toeval achter dat het bij het kleppendeksel vandaan komt en dan via het blok en de bak naar beneden loopt waar het, ter hoogte van het midden van de auto, op de grond val
Laatste antwoord door Patrick Beuken, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Is het verstandig om een KIA Sportage met of zonder AWD te nemen? Wanneer heeft AWD toegevoegde waarde?
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 5 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo forumleden, Ik rijd nu alweer haast een jaar de 1.4 proceed fifteen ISG en tot nu toe na 10000 km en hoofdzakelijk stadrijden nog geen problemen! Toch denk ik eraan om over 2 jaar deze auto in te ruilen voor een ProCeed automaat. Zijn er forumleden die een automaat rijden en hun ervaringen qua schakelgedrag enz,enz en het rijden op zich met de Kia automaat willen delen op dit forum?? Graag uw reactie!
Laatste antwoord door tonisaez, -
Autohoes Sportage
door Botnia- 2 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik ben op zoek naar een autohoes voor mijn KIA Sportage uit 2005. De hoes wil ik met name gebruiken op de vakanties in het buitenland. Hars op je auto is niet lekker. Ik wil niet zo'n fluthoes hebben maar een goeie. Ik heb hier en daar wel even rondgekeken maar nog niet geslaagd. Wie heeft een goeie tip?
Laatste antwoord door Botnia, -
- 3 antwoorden
- 3,6k weergaven
Kwam dit tegen op het Duitse forum: SPAS - Smart Parking Assist System)3 Hier een voorbeeld video En hier zou het moeten staan in de prijslijst. PDF Of dit werkelijk dit is weet ik niet maar ziet er wel leuk uit.
Laatste antwoord door chrichri, -
- 8 antwoorden
- 22,1k weergaven
Weet iemand of de sportage een distributieriem of ketting heeft ? En indien ketting,moet die dan ook nog vervangen worden?
Laatste antwoord door patten, -
2.0GDI
door elmerblues- 12 antwoorden
- 4,3k weergaven
In de autoweek van deze week staat een rij-impressie van de Hyundai i40. Dit is het station-uitvoering broertje van de aankomende Kia Optima. Zoals iedereen wel weet delen Kia en Hyundai de motoren, aandrijflijn, onderstel en bodemplaat met elkaar. De i40 wordt leverbaar met 2 benzinemotoren: de 1.6GDI (zelfde als in de ix35 en de SP3) en een 2.0GDI, beide atmosferisch. Die laatste levert 177pk bij 6500 tpm en een koppel van 208Nm bij 4700tpm. En nu gekoppeld aan een zesbak. Kortom, ideale kanshebber voor de SP3. De huidige 2.0B configuratie (163pk/194Nm) met 5-bak krijgt steeds meer kritiek, met name in testverslagen, waar het relatief hoge verbruik en het gemis van d…
Laatste antwoord door bowie97, -
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Het viel mij op dat ik mijn stuur nog kon draaien wel kracht zetten, als de sleutel er uit is, is er geen stuurslot meer op de Sportage?
Laatste antwoord door PowerAutoBoot, -
- 11 antwoorden
- 3,2k weergaven
Beste leden, sinds februari j.l. ben ik ik het bezit van een sportage 2.0 x-tra. Wat mij ontzettend tegenvalt is de trekkracht die hij heeft. In de specificaties wordt hierover wel hoog opgegeven. Met optrekken en bij het inhalen kost het veel tijd voordat hij op gang is. Vergeleken met mijn vorige auto een ford cmax 2.0 diesel tdci is mijn nieuwe auto traag. zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? Met vriendelijke groet, bonne1
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 2 antwoorden
- 4,5k weergaven
vandaag weer iets raar meegemaakt als ik met de afstandbediening de deuren los doe springt hij gelijk weer op slot soms wel 2-3 keer achter elkaar heeft er iemand dit ook al meegemaakt en wat is misschien een mogelijke oplossing ik hoor het wel grts
Laatste antwoord door rafsch, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hoi Allen, Ik heb een vraag en hoop dat jullie een antwoord voor me hebben, als ik gebeld wordt in de auto dan krijg ik geen nummerherkenning! is dit een bekend probleem of zie ik iets over het hoofd. Ik ben geconnect met een iphone 3gs en rij in een exclusive uitvoering
Laatste antwoord door Thinkxxl, -
Koopovereenkomst
door vand.m- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Eind maart een sportage besteld en op de koopovereenkomst staat "Prijslijst 14 juli 2010" Weet iemand hoe dat zit? Ik heb toch de prijs van maart 2011 betaald. Uitgaande van de prijs uit de prijslijst/boekje van 1 januari 2011. Mag toch wel uitgaan van dat ik een auto uit met alle opties 2011 en niet van 2010.
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
We hebben sinds januari een Sportage 3, 1.6 GDI. Zijn er meer mensen die een brief ontvangen hebben van het RDW? Volgens deze brief is de BPM gewijzigd en moet ons kentekenbewijs worden aangepast. Men vraagt ons om deel 1 of deel 1A en een kopie van deze brief aan het RDW op te sturen. Dit naar een antwoordnummer. Dit vind ik erg vreemd en ben dit niet zomaar van plan te doen. Zijn er meer mensen die dit aan de hand hebben?
Laatste antwoord door dijkjerob, -
- 4 antwoorden
- 6k weergaven
Bonjour iedereen, Vraag: ik ben op zoek naar het ingeslagen chassisnummer op mijn kia sportage uit 2000. Hij moet opnieuw gekeurd worden en de franse controle technique vereist sinds januari dat het ingeslagen chassisnummer te vinden is. Vindt ik alleemaal best mits ik het nummer kan vinden. Heeft iemand een idee? Niet de geeikte plaatsen dus achter de wielen op de chassisbalk ( voor en achter)Daar zit die niet. Op de bodemplaat bij voorstoelen ook niet. Zit wel een nummer onder de motorkap net naast de turbocooler. Maar dit is maar 6 cijfers en het nummer bestaat uit veel meer en letters. Het typeplaatje is ook te vinden maar niet goed genoeg dus. groet rené
Laatste antwoord door Crum, -
- 25 antwoorden
- 18,3k weergaven
Leuk ding die camera, maar heel vaak als ik dit hulpmiddeltje wil gebruiken is de lens zo vies dat ik eigenlijk alleen een heel wazig beeld heb. Zeker bij nat weer is de lens heel snel vies. Dat was ik zat. Na wat geknutsel heb ik nu een aftakking van de achterruitspoeier gemaakt die uitkomt bij de camera. Elke keer als ik nu mijn achterruit schoonmaak wordt ook de lens van de camera afgespoten. Als ik nu de camera wil gebruiken bij parkeren is de lens altijd mooi schoon en kan ik ook echt wat zien. Bijgevoegd twee foto's van de spoeiermond bij de camera. Het spuitmondje is niet zichtbaar op het camerabeeld. Ik zal binnenkort even een filmpje maken van het scherm al…
Laatste antwoord door Suennie, -
- 28 antwoorden
- 15k weergaven
Hallo luitjes, ik weet ook wel dat de Venga 1.4 geen super caravan trekker is, maar soms gebeurt er iets in je leven en dan "moet" je met je Venga en een caravan op vakantie. De combnatie waar mee ik, over 1,5 week, na de kermis in Lichtenvoorde, mee op pad ga is een Venga 1.4 X-ecutive en een Hobby 400sf (max. gewicht 1050 kg). Het eis doel is midden/zuid Frankrijk en wij zijn van plan om via onze Ooster buren daar naar toe te ijden. Zijn er mensen die reeds ervaring hebben met een soort gelijke combo en zo ja wat zij die ervaringen en waar moet ik in het bijzonder op letten? vast bedankt voor jullie reactie Jan Willem
Laatste antwoord door gerrit1, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Met dit mooie weer dacht ik bij mezelf: "Wat zou het leuk zijn om meer dan 8 GB aan muziek ondersteuning te hebben en mijn hele mp3 verzameling (>60Gb) mee zou kunnen nemen in de auto." Het blijkt voor een habbekrats (in mijn geval) te kunnen! Ik ben in het bezit van de Kia Venga Seven (inc. Navigatie systeem) maar dit moet ook voor de CEED of Sportage lukken. Benodigdheden: Door een hdd vervanging in een laptop had ik nog een 120 GB 2,5 inch hard disk liggen met SATA ondersteuning. Daar heb ik een sata usb behuizing bijgekocht bij Paradigit voor 10 euro inc. kabeltje in de kleur low profile black. Bij de ACTION hebben ze klitterband die je kunt plakken op kledin…
Laatste antwoord door Cootje, -
- 15 antwoorden
- 2,7k weergaven
ik heb gezien dat in t zwarte deel van mijn voorruit allemaal vlekken in de coating zitten , dit is gewoon lelijk hebben ze slecht gecoat, meer mensen die er last van hebben ? verder vind ik t lelijk dat aan de binnenkant van de dakdragers die gaten open zijn , had makkelijk mooi afgewerkt kunnen worden met dopjes . ook zit er geen bagagenet in de kofferbak bij mij , maar volgens mij is dat toch standaard ? t is een super auto en ben er zeer blij mee en wat een bekijks van mensen heb je ermee en ook word je aangesproken zelfs voor t stoplicht haha !!!
Laatste antwoord door bigwade, -
- 1 antwoord
- 9k weergaven
Hallo allemaal, Na mijn telefoontje naar VTune ben ik weer een heleboel wijzer mbt chiptunen. Het is dus mogelijk om mijn 1.6 GDI (met heel weinig koppel) te laten chiptunen. Echter ben ik bang dat ik mijn 7 jaar garantie verliest. Is er iemand die het al geprobeerd heeft en wat zeggen ze bij de dealer hiervan? Groet, Jan
Laatste antwoord door bigwade, -
- 21 antwoorden
- 7,8k weergaven
Beste KIa rijders, Voor het eerst in mijn leven stap ik over op kia. Aankomende zaterdag krijg ik mijn nieuwe auto. Nu ben ik fan van goed geluid in mijn auto. Nu heb ik 4 tweeters, 4 speakers 1 subwoofer, 2 filters en twee versterkers. Dit werd aangestuurd door mijn alpine autoradio met bluetooth. Wat moet ik doen? Dit aansluiten op de standaard installatie of op mijn alpine of past hier een nieuwe 2Din multimedia in. Graag tips? Wat is een goeie 2Din multimedia set.
Laatste antwoord door SQceed,