Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 3k weergaven
Nu ik mijn Sportage een aantal weken heb vroeg ik me af hoe jullie je bolides onderhouden (of niet?) Exterieur: Wasstraat of zelf met de hand? Interieur: Welke producten te gebruiken? Er is een algemeen topic maar kon daar niet echt de antwoorden vinden. Brand maar los!
Laatste antwoord door KiaMickey, -
- 19 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo beste sportage vrienden, wie van jullie heeft een trekhaak laten monteren op zijn Sportage? Zoja welk merk is het aub (origineel Kia of andere constructeur) en welk type (afneembaar of vaste trekhaak) Is er daarvoor een gat of gleuf gemaakt in de bumper of niet? Graag jullie reactie aub ! mvg Benny
Laatste antwoord door Ysie, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Beste sportage 3 rijders Nu de sportage 3 toch al bijna een jaar uit is moet er toch wel al een nieuwere lijst bestaan wat betreft compatibele mobieltjes(na al de soorten updates die er al geweest zijn) Indien iemand de lijst heeft wil hij die even posten? grtz luc1
Laatste antwoord door Sjölp, -
- 13 antwoorden
- 4,9k weergaven
Ik weet het niet meer........ Wil graag een Sorento maar om het leuk te houden wel op G3. Ik lees verschillende ervaringen / tips / onderhoud etc. Keuze is; Sorento 3.5 V6 uit 2006 op G3; kmstand 68000 Sorento 3.3 V6 uit 2008 op G3; kmstand 44000 Wat is slim, onze voorkeur gaat uit naar de 2008-versie, geleverd met 6 maanden BOVAG, mogelijk uitbreidbaar naar 12 maanden. G3 (Vialle) zit er vanaf nieuw in van de eerste berijder. Onderhoud ( waarschijnlijk 2-beurten) bij de KIA-dealer geweest. Graag jullie tips / adviezen etc. Freek123
Laatste antwoord door freek123, -
- 27 antwoorden
- 13,5k weergaven
Wij overwegen heel sterk om de nieuwe Kia sportage 2.0 X-ecutive te kopen. Wie heeft ervaring met deze nieuwe sportage in combinatie met het trekken van een caravan. Onze caravan weegt maximaal 1350 kilo. Groet Katro
Laatste antwoord door Opa, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik zal mij eerst voorstellen. Ik heet Ron en ben sinds 26 mei eigenaar van nieuwe Picanto base uitvoering. Nu heb ik voor 75 euro een radio frame in laten bouwen om mijn huidige radio te kunnen gebruiken. De monteur melde mij al dat de pasvorm niet erg goed is. Na een paar dagen begon ik mij toch wel te irriteren aan de scheve houding van mijn radio. Dus vol goede moed de radio er even uit halen. Niet erg makkelijk, daar de monteur besloten heeft om de radio maar te klemmen in het frame en niet de slede van de radio ook te installeren. Uiteindelijk (na het behalen van een blauwe duim) de radio er uit gekregen. Tot mijn schrik zie ik dat het frame er wel erg schuin in g…
Laatste antwoord door Backfire, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Wellicht al oud nieuws maar ieder stukje tekst en filmpje is leuk als je in de wachtkamer zit.
Laatste antwoord door harter, -
- 15 antwoorden
- 3k weergaven
Wat een positieve review
Laatste antwoord door Questor, -
- 8 antwoorden
- 3,5k weergaven
dag allemaal, binnenkort krijg ik mijn kia sportage geleverd. een 1.6 gdi x-ecutive zwart. ik wou sowieso een panorama-dak en navigatie systeem. beide paste niet in mijn budget daarom heb ik de standaard navigatie-systeem niet besteld. IK ben links en rechts gaan kijken wat ik eventueel wel erop kon zetten. toen kwam ik deze (zie fotos) navigatie systeem tegen op internet. ik moet zeggen dat die toch behoorlijk goed uitziet . zowel uiterlijk als de menu-interface en optie's. Achteruitrijcamera werkt automatisch zodra je de versnelling op achteruit zet. met assistlijnen op het scherm. en de prijs is vele malen goedkoper dan de originele navigatie zodra mij…
Laatste antwoord door sagem, -
caravanspiegels
door frankd- 5 antwoorden
- 6,8k weergaven
Ik heb vanmiddag de caravanspiegels van onze sp2 gepast, past dus niet. Wat voor spiegels kunnen jullie aanbevelen? Zo'n zuignap vind ik niets, ik heb graag de originele spiegel vrij, zouden die spiegels met van die bandjes achterlangs niet te veel van de knipperlichten afdekken? Ik hoor graag ervaringen van mede caravanners
Laatste antwoord door frankd, -
Lawaai remmen
door Etiennep- 5 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik heb op mn nieuwe SP3 19 inch velgen gemonteerd. De auto is een automaat, dus wanneer je stilstaat (stoplicht) dien je het rempedaal in te trappen. Wanneer de rem net aangrijpt op de remschijf maakt deze lawaai. (het punt van aangrijpen en loslaten) Of dit ook zo was(is) met 17 inch velgen, dat weet ik niet. Deze zijn er bij mij na 80 km af gehaald. Zij er nog meer mensen die dit probleem kennen en kan het zijn omdat de remblokken-schijven nog moeten worden ingereden? Deze hebben nu 1300 km erop zitten. Iemand een idee?
Laatste antwoord door 2011-sportage, -
Ik heb ineens geen achteruitrijscherm als ik de auto in de achteruit versnelling zet. Kan dat een zekering zijn en waar vind ik die.
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 13 antwoorden
- 3k weergaven
Heren vraagje.., Ik zag vandaag (geen idee hoe lang hij er al inzit) dat er een schroef(je) (kop is 6mm rond) in mijn linker voorband zit en bij het tank station bleek de banddruk op 1.3 bar te staan ik heb de druk weer omhoog gebracht naar 3.0bar hetzelfde als mijn andere voorband maar wat doe ik nou met die band..? Moet deze vervangen worden of kan dit gerepareerd worden ik hoop gerepareerd sinds de auto van 10-01-2011 is en dus nog lang niet versleten is. Wie kan mij hier een antwoord op geven als ik namelijk op internet zoek dan zie ik veel mensen die zeggen een plug erin maar er wordt ook regelmatig gepost dat dat helemaal niet meer mag... Hieronder staan twee fo…
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 12 antwoorden
- 2,2k weergaven
Beste forumers Ik heb al de zoekfunctie gebruikt voor dit onderwerp, ja zelfs bij de andere Kia- types, maar heb nog geen gelijkaardige vraag gezien. Onze SP3 is uitgerust met de huis-navigatie. Volgens de handleiding zou je - als je op het 'handsfree'-knopje op het stuur drukt een pieptoon moeten horen, en dan kan je een commando ingeven (in enkele talen uitgenomen Nederlands ) Ik hoor dit piepje niet als ik de knop indruk, en kan hiermee dus niks aanvangen. En toch, als het telefoondisplay opstaat, en ik druk dan dit knopje in, komt het icoontje in het scherm oplichten (halve seconde) Logischerwijs zou je dus denken dat het knopje communiceert met het NAV-systeem…
Laatste antwoord door chrichri, -
- 23 antwoorden
- 3,2k weergaven
De allereerste SP3's zijn bijna een jaar oud (de eerste first editions dateren van juni/juli als ik het goed heb). Wie heeft tot nu toe de meeste kilometers gereden? De SP3 lijkt een betrouwbare auto zonder specifieke defecten/zwakheden (buiten het sturen en navi, alsmede enkele 2.0B onhebbelijkheden). Heb jij nog problemen meegemaakt?
Laatste antwoord door kia1724, -
- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
Dag Allemaal, sinds 13 mei 2011 zijn wij in het bezit van een nieuwe ceed sw. Tot op heden een hele fijne auto. Maar bij het laatste keer oliepeilen viel mij op dat er totaal geen bescherming zit onder de motor. Je kijkt zo van bovenaf op de klinkers onder de auto. Is dit bij alle cee'ds of zijn ze bij mij "iets" vergeten terug te zetten? Ook de afwezige motorkap isolatie viel op. Ik ben erg benieuwd of ik de enige ben. M.vr.gr. Emiel
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Graag advies over volgende: wij hebben een Cee'd 1.6 benzine van begin 2010. Eerste beurt keurig na 15.000 km gedaan. Nu is interval door KIA opgeschoven naar 1 x per 20.000. Is ons ook keurig gemeld door dealer. Recent vol beladen heen en terug naar Frankrijk geweest. Ging prima! Gaan eind juli weer, echter nu met caravan er achter aan. Vraag: kilometerteller staat nu op 30.000, eind juli op 32.000 km. Beurt moet dus bij 35.000. Vraag mij toch niet af of het niet slim, verstandig en veilig is die beurt voordat wij naar Frankrijk gaan te laten doen? Of is dat niet nodig/'weggegooid geld'? Is een zomer fitness check (waarme KIA adverteert) dan misschien een alternatief…
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 70 antwoorden
- 18,3k weergaven
Op 24 december 2010 kocht ik bij Smeeing in Soest een nieuwe Kia Ceed via de site euroedition.nl. Aanvankelijk was er geen enkel probleem. Auto aangemeld op mijnkia.nl. Na enige weken een loszittende sensor en en portierslot laten vervangen bij KIA dealer Denissen in Tilburg. Fabricagefouten die moesten worden hersteld. Alles goed en wel totdat De KIA dealer in Tilburg op 2 mei 2011 dit bericht stuurde: Wij hebben voor uw Kia Cee`d een garantie aanvraag gedaan bij Kia Motors Nederland. Echter is deze afgewezen omwel de volgende reden. De auto is van Roemenië ingevoerd naar Nederland. Dit is normaal geen probleem. Echter heeft de Roemeense importeur verzuimt om de …
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
Invoer uit US ?
door Alex- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hoi, Heeft iemand van jullie ooit de invoer van een Kia uit de States overwogen ? Als je de prijzen op kia.com bekijkt lijkt het aantrekkenlijk maar er zullen wel wat addertjes (of boa's) onder het gras zitten waarvan de homologatie en aanvaarding door technische controle of APK voor NL/BE wegen volgens mij de grootste is. Misschien dat de miles en graden Fahrenheit softwarematig kunnen worden omgezet naar onze eenheden maar dat zijn details. Mijn dealer wou er wel eens achteraan gaan, maar dan moest ik wel ernstig overwegen om er ook effectief eentje te kopen.... Alex
Laatste antwoord door Alex, -
- 39 antwoorden
- 5,8k weergaven
Nu de teller richting 10.000 km gaat en ik over anderhalve maand 3 weken Duitsland, Tsjechië en Oostenrijk onveilig (hoop) te maken met de Sportage (verleden jaar was dit rond de 8000 km) is het niet onwaarschijnlijk dat de 1e onderhoudsbeurt tijdens de vakantie gaat vallen. Zou deze nou ook gedaan mogen worden door een Kia dealer in Duitsland of Oostenrijk? Tsjechië liever even niet ...... Anders moet ik dit voor de vakantie laten uitvoeren i.p.v. bij 15.000 km. Wie weet hier meer over
Laatste antwoord door kialoog, -
Zijwindschermen
door Gé_- 12 antwoorden
- 3,7k weergaven
Vandaag in de nieuwsbrief van "Mijn Kia" : Zijwindschermen voor uw voorportieren U rijdt comfortabel met het raam open, zonder tocht en windgeruis. Prijs vanaf € 79,00 incl. montage. Eindelijk ook voor de Soul dacht ik , een tijdje geleden hiernaar geïnformeerd en toen bleken ze niet leverbaar te zijn voor de Soul. Maar helaas , blij gemaakt met een dooie mus , voor de Soul zijn ze nog steeds niet in het assortiment opgenomen. Is er bij iemand bekend of er ergens Zijraamwindschermen voor de voorportieren van de Soul te koop zijn??
Laatste antwoord door truckertje, -
- 28 antwoorden
- 4,7k weergaven
Beste forum-lezers Zoals sommigen onder jullie wellicht weten ben ik 1 van de gelukkigen die na 4,5 maanden wachten het goede nieuws kreeg van zijn dealer dat de auto binnen was. Dat was gisteren (di 7/06) het geval. Er werd ook bij verteld dat men reeds bezig was met de trekhaak te monteren. We hebben nl. een vertikaal afneembare besteld zodat er niets aan de bumpers hoeft te gebeuren. Trekhaak afnemen, stopcontact wegklappen en klaar is kees... niets meer te zien. Het spreekt voor zich dat ik vanavond na het werk eens wou gaan kijken naar onze nieuwe bolide. Ik werd vriendelijk ontvangen door onze verkoper en hij nam me direct mee naar het afgesloten plein achter …
Laatste antwoord door ex-chevy, -
- 4 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hallo, Kan iemand mij vertellen hoe ik van een kia sorento 2.5Crdi de handrem op kan stellen?? Of misschien dat ik er ook wel nieuwe voering op moet zetten. Kan iemand mij hier over informeren??Of heeft hier iemand ervaring mee?? Ik hoor en graag. Met vr gr. Edwin
Laatste antwoord door Crum, -
Cijfertjes
door bigwade- 11 antwoorden
- 2,1k weergaven
Grappig stats t/m mei.. (bron AW) en KiaMNL krijgt maar 500 "units" per maand, voorlopig. tel er dan even 7x500 bij die 2774 op…….. Dan gaat de vlag uit in (inmiddels) Breukelen..
Laatste antwoord door bigwade, -
Pioneer GPS
door kiavlaming- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Ik ben van plan om een pioneer aftermarket GPS in te laten bouwen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Laatste antwoord door smetjesmee,