Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste kia rijders. ik heb nu 3 maanden een kia rio sedan 1.5- V-16 uit 2004. nu weet ik het verbruik van mijn kia. wij zijn op vakantie geweest naar Denemarken en de lange afstand gebruikt hij 1 op 18.7 ... 600 km gereden en 32 liter getankt. en toen wij weer naar nederland zijn gereden met warm weer dus de airco aan en bij Hamburg wat file 565 km gereden tankte ik 33 liter toen was het verbruik 1op 17.1. en op kleine ritjes is het verbruik rond de 1.op 14/15. wij hebben altijd in Duitse auto's gereden. dus ik ben heeeeel tevreden over deze KIA. rijeigenschappen vind ik goed. mvg ivv
Laatste antwoord door apostulart, -
- 2 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo, Momenteel heb ik audiobediening aan het stuur, zou het mogelijk zijn om 2 functies te veranderen van 2 knoppekes voor de radio? Vroeger kon ik in m'n vorige kia ceed gewoon van zender veranderen met de pijltjes, nu verandert het per frequentie per 0,05mhz in de Carens. groetjes Kristof
Laatste antwoord door kristofke8, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo Kia rijders, Ik was op zoek naar een voetsteun, maar deze niet kunnen vinden. Loop ik in een bouwmarkt en zie ik alu staptrede beschermers. ( 3,99 euro Gamma) Deze alu plaat afgezaagd, netjes de bramen e.d. afgeveild en aan de achter zijde klitteband geplakt. De voetplaat nu direct op de vloerbedekking en klaar, zit als een ...... Misschien ook een idee voor jullie? Groetjes Labwerf
Laatste antwoord door Venga1, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Het spontaan openen van de binnenbekleding van het achterste panoramisch dak, bij oprijden van een helling bijvoorbeeld. In samenspraak met Kia Belgium en onze dealer zal dit weer in orde gebracht worden. Dit zou bij de Sorteno een veel voorkomend probleem geweest zijn. Nog iemand die dat probleem heeft of heeft gehad?
Laatste antwoord door chuckion, -
kia picanto
door kiaglower- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
hoi , heeft iemand toevallig een foto'tje van een kia picanto van het bouwjaar 2005 die zonder fenders (zijflanken) staat en dat een fototje van de binnenkant heeft ? heb me net een Setje Lambo Doors aangekocht en moet de gaten laten overeen komen moet ze zelf nog boren daarmee . grtz Kiaglower
Laatste antwoord door kiaglower, -
- 18 antwoorden
- 6,3k weergaven
Hallo, Zijn er mensen die ervaring hebben met het trekken van een bootje of caravan, wij hebbe een trailer met bootje en weegt ongeveer 1000 kg is dit een beetje te doen wij gaan met de zomer naar Kroatie en moeten door Oostenrijk volgens de dealer kan de auto 1250 trekken en moet dit geen probleem zijn.
Laatste antwoord door kiaruud, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Tijdens onze reis naar Fins Lapland bevroor de voorruit regelmatig. Als je de blower op voor ruit aan zet is het snel verholpen maar krijg je het heel snel koud in de auto. Je voeten worden koud en lichaam ook. Want je kan de blower niet combineren met een beetje warmte naar je voeten of lichaam. Was wel heel koud daar en ook sneeuw er bij_18. De Kia Sorento had hier geen last van. Weten een van julie hier een oplossing voor. Voor de rest is dit toch wel een heel fijn auto hoor. De wegen waren echt glad dus tijd om uit te zoeken had ik niet. Hoor het wel. Tot kijk Hugo.
Laatste antwoord door bowie97, -
vanmorgen spatlappen opgehaald bij de dealer onder gebouwd maar dat staat mooi . het onderbouwen fluitje van een cent . de zelfde schroeven konden er in niks aanpassen das heel makkelijk. aanrader voor iedereen
Laatste antwoord door Venga1, -
- 9 antwoorden
- 2,5k weergaven
Vanaf heden zijn foto's, projecten en ervaringen alleen nog via mijn blog op KiaClub te lezen zijn. Volg deze link: http://www.kiaclub.nl/blog/4-kia-venga-se-14-xtra-comfort Indien er een update is op mijn blog, zal ik dat in deze topic plaatsen zodat je alsnog op de hoogte blijft van de laatste nieuwtjes rondom mijn bezigheden betreffende mijn auto! --- Wil je mijn persoonlijke en eigen weblog lezen..? Stuur gerust een PB en ik zal je de link sturen.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 46 antwoorden
- 13,5k weergaven
Ik heb maandag mijn nieuwe lease Kia Sportage (2 liter, benzine, executive model, plus pack) ontvangen. Nu zag ik toen de auto werd gebracht al iets vreemds op beide achterdeuren, bij de banden. Gisteravond nog eens goed gekeken en nu blijken daar stickers op te zitten! Langwerpig, een dikke 10 cm lang en iets meer dan 3 cm breed. Dus ik meteen googlen en toen kwam ik erachter dat er zoiets als StickerFix bestaat. Een sticker in de kleur van de lak gebruikt bij beschadigingen. Maar nu zitten er 2 stickers op weerszijden van de auto op bijna dezelfde plek. Dus ik dacht dat de dealer misschien schade had toegebracht aan de auto en dat heeft geprobeerd te verhullen. De deale…
Laatste antwoord door bigwade, -
Kia Venga Fuse
door Remko .me- 9 antwoorden
- 3,6k weergaven
Met de Venga FusebyKia koop je een unieke Kia. Een Limited Edition met luxe details, zoals een panorama schuif/kanteldak, achteruitrijcamera, privacy glass, full map navigatiesysteem en 17" lichtmetalen velgen. http://www.kia.nl/Modellen/venga-fusebykia/ Fuse Brown: Fuse Lime:
Laatste antwoord door Smart, -
Beste kia rijders, wie kan mij helpen ? Ik ben op zoek naar een gsm die compatibel is met mijn bluetooth van mijn kia new sportage. Namelijk,mijn telefoonboek moet gekopieerd worden naar mijn kia. Een Blackberry gaat,maar ik ben meer op zoek naar een gsm die tegen een stootje kan en niet meer dan 200 euro kost , want ik gebruik hem veel op de werf. De lijst met compatibele gsm's staat op de site van Kia maar het zijn veel verouderde gsm's die niet meer verkrijgbaar zijn in de winkel. Wie kan me helpen? Tweede vraag, is het mogelijk om op de gps een software te installeren om flitspalen erop aan te duiden? mvg kurt
Laatste antwoord door kurthonda, -
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Ben op zoek naar reservewiel voor Kia Picanto 2006. Liefst met krik. Heeft iemand er mogelijk een te koop? Omgeving Eindhoven. Mvrgr, Jantje.
Laatste antwoord door Ben58, -
reservewiel
door patbelg- 5 antwoorden
- 7,1k weergaven
In m'n carens zit nu zo'n bandenherstelkit.Zo'n kit vind ik maar niets.Nu is m'n vraag of ik niet beter een noodreservewiel in de plaats tzou steken.In de garage zeggen ze dat een reservewiel enkel onderaan de auto kan bevestigd worden en dat dit ongeveer 350 euro zou kosten.Iemand die hier meer van weet?
Laatste antwoord door Ben58, -
trekkracht
door schrootboer- 14 antwoorden
- 3,3k weergaven
Een goedendag kun je de 2.0 diesel van de sp3 vergelijken met de 2.0 diesels van de vw groep kwa trekkracht en de motorloop ik rij al jaren duits maar ga nu vóór de sp3 gr
-
- 3 antwoorden
- 4,1k weergaven
Vraagje aan de KIA bestuurders... Ik ben in het bezit van een KIA Sportage 2.0 CRDI 4x4. Wij hebben deze gekocht op 27 september 2005, net voor de beruchte 7 jaar garantie. (in België) Na enige tijd maakte onze wagen een abnormaal geluid. Volgens de garage was dit normaal met de banden en de 4x4. Na 61.000km en 5 jaar later moet ik mijn koppeling laten vervangen. Niet wegens slijtage, maar door teveel speling op mijn disc en teveel lawaai bij stilstand van de wagen. Na contact met KIA wil men niet tussenkomen voor de kosten met als reden dat er geen garantie meer is en dat de auto te oud is. Volgens mij is 61.000km en 5 jaar te vroeg voor iets dat normaal tot 150.00…
Laatste antwoord door smetjesmee, -
hoi wij hebben een cerato uit 2005. hij is alleen niet vooruit te branden. het vermogen is weg. weet iemand wat hier aan te doen is zonder al te veel aan te passen. groetjes ron
Laatste antwoord door BartS, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
sinds het begin van mijn Sorento III 2.4 2010. heb ik al problemen met weg optrekken als ik stil sta. op de een of andere manier wilt de motor dan afslaan alleen met meer gas geven (opstijgen) is het probleem te omzeilen. wat dus inhoud dat bij het stil staan voor een stoplicht ik de radio zachter moet zetten om de motor goed te kunnen horen. om zo het toerental hoger te houden. met een koude motor heb ik dat probleem echter niet ! gevraagd om het stationare toerental hoger te zetten, maar dat schijnt niet te kunnen ? iet een idee om dit te teckelen.
Laatste antwoord door mij, -
trekkracht
door schrootboer- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Een goedendag kun je de 2.0 diesel van de sp3 vergelijken met de 2.0 diesels van de vw groep kwa trekkracht en de motorloop heb zelf jaren duits gereden ga nu voor de sp3 gr
Laatste antwoord door schrootboer, -
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Vanaf heden bestelbaar: Sportage 1.6 GDI X-Clusive !!! Eén minpuntje: Wordt geleverd zonder 18"
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
Nokia 3310 PBAP
door jef- 3 antwoorden
- 3k weergaven
Beste Allemaal, Ik rijdt sinds 4 weken een nieuwe Sportage ben er harstikke blij mee. Kan er ook mee bellen (hi hi) Echter ik krijg het telefoonboek niet geladen. Ik kan wel handmatig een telefoonnummer ingeven en dan bellen. Maar wat ik ook doe het telefoonboek blijft leeg, ook eerder gebelde nummers laat hij niet zien. In het instructie boek hebben ze het er over dat de GSM geschikt moet zijn voor PBAP om het adresboek over te zetten. Ik ben in het bezet van en Nokia 3310, kan er iemand mij helpen.
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo forumleden, Als ik door de binnenspiegel naar achteren kijk, zie ik maar een beperkt stuk van de weg achter mij. Hebben jullie hier ook last van? ALvast bedankt voor de reactie. Wil
- 12 antwoorden
- 3,8k weergaven
In een recent bericht (kan het helaas niet meer vinden) kwam zijdelings aan de orde dat de Kia Ceed (nieuw model, 1.6. , benzine) het meest zuinig rijdt rond de 2.000 toeren. Nu schakel ik in de stad altijd vrij snel naar de 5, dus dan zit ik ruim onder de 2.000 (en rij dan zo'n 54 km per uur). Als niet technisch type een vraag: is dat wel slim? Of kan ik bij 50 kmpu beter/goedkoper in de 4 blijven rijden met een toerental rond de 2000? Graag jullie advies
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 23 antwoorden
- 7,9k weergaven
heb nu 1 week men cee'd sw, maar heb er 2 vragen over of iemand dezelfde ervaring heeft. als ik mijn tank klep open doet heb ik schrik dat deze afbreek want deze hangt precies los. terwijl op mijn vorige kia (sportage) dit niet het geval was, toen was dat ook met een mechanisme dat deze niet zo maar kon toewaaien en nu heb ik dat wel. heeft iemand dezelfde ervaring hiermee. bij de dealer zeggen ze dat dit normaal is, maar heb al gemerkt dat die dealer nogal snel zegt dat alles wat ik vraag normaal is. zo is er ook de schalelindicator, die wel werkt voor het opschakelen maar niet voor het terugschakelen. volgens het instructie boekje moet hij dit doen. niet dat ik dat n…
Laatste antwoord door kia driver, -
Venga automaat 1 2 3
door tonisaez- 64 antwoorden
- 15,6k weergaven
hallo, ik ben een nederlander/spaans die in nu Polen woont. Ik heb een kia venga XL automaat (rijkste uitvoering) besteld hier in Polen voor maar 63000Zl,dat is ongeveer 16000 euro, veeeeeeel goedkoper dan in nederland (22000)daar heb ik wel effe geluk mee, maar daar gaat het effe niet om, ik heb een vraag, hoe rijdt die automaat eigenlijk, heeft iemand er in gereden?
Laatste antwoord door bigwade,