Kia Modellen
-
- 18 antwoorden
- 6,4k weergaven
Onder de rechtervoorzijde van onze Sportage 1.6 GDI lag opeens olie op het pad. Gelijk maar even naar de dealer. Die constateerde een beschadigde motorkeerring en heeft deze gelijk vervangen inclusief koppelingsplaten. (ik ben niet motortechnisch onderlegt maar ik doe mijn best). Na 2 weken rijden ligt er nog steeds een olieachtige substantie onder de auto en druppels zwarte olie-achtig spul aan de plaat onder de motor. De auto is alweer bij de dealer geweest maar de keerring is dicht en ze kunnen zo 1-2-3 niet zien waar de olie vandaan komt. Het is niet veel olie maar ik vind het niet normaal voor een spiksplinternieuwe auto. 1 februari gaat hij voor de 3e keer op de bru…
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 6 antwoorden
- 6,4k weergaven
De Sportage is mijn eerste auto met een chromatische achteruitkijkspiegel. Als ik het goed begrijp zou hij dus 'savonds automatisch het licht dat erin schijnt van degenen die achter me rijden moeten dimmen of iets dergelijks. Maar ik moet zeggen dat ik totaal geen verschil merk of ik de spiegel nu aan of uit zet (middels het knopje dat erop zit). Of dat groene lampje nu wel of niet brandt, ik zie echt totaal geen verschil met het licht zoals dat in de spiegel schijnt door achteropkomend verkeer.
-
- 13 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik heb een onlangs een Sportage besteld. 7 jaar garantie klinkt mooi. De voorwaarde dat herstellingen dienen te gebeuren door een erkende KIA-garage lijkt mij redelijk om te voorkomen dat prutsers de wagen om zeep helpen. Tot daar alles goed. Natuurlijk dient de wagen ook verzekerd te worden. Dit kan in België via KIA-insurance wat een onderdeel is van de verzekeringfirma Corona (KIA-insurance is dus geen onderdeel van KIA). Daar heb ik een offerte gevraagd voor een omnium verzekering. Zij verzekeren deze wagen voor het zacht gekookt prijsje van 1757 euro per jaar. Bij onze huidige verzekeraar Ethias kost dit (de de details zijn hetzelfde) 1250 euro per jaar. Dit is een …
Laatste antwoord door Questor, -
- 8 antwoorden
- 5,2k weergaven
Kort geleden de dealer gebeld of er inmiddels al hoedenplanken voor de soul als accessoire verkrijgbaar was. Ja hoor zei de goede man , op mijn vraag wat zo,n ding mocht kosten antwoordde hij 199 euro. Dat vond ik wel heel erg aan de prijs voor een hoedenplank. Zijn er hier forumleden die hier een goedkoper adres voor weten , zelf maken is geen optie door omstandigheden.
Laatste antwoord door Tedje, -
Zuinig rijden
door kristofke8- 2 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo, Als je telkens je versnelling verhoogt vanaf 2000tr/min, zou dit dan problemen geven met je vermogen van de motor later? Vb van oudere auto's merk je da vaak van rustige rijders dat die auto's lui of lam zijn. Iemand nog tips om zuinig te rijden?
Laatste antwoord door bigwade, -
Te Koop
door Gast Venga 2010- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
Te Koop een gloednieuwe KIA VENGA 1.6 CVVT X-ECUTIVE STELL GRAY met trekhaak nieuwwaarde € 21.295, onze vraagprijs € 19.000. De KIA VENGA wordt eind maart aan ons geleverd en ruilen onze bestaande KIA VENGA in. KIA NL komt ons tegemoet omdat de huidige Venga software problemen heeft en voor een deel niet op te lossen zijn. Het is zeker een mooi gebaar van KIA NL maar willen geen KIA meer, vandaar dat wij de nieuwe geleverde VENGA gelijk te koop zetten. Hebt U belangstelling, schrijf een PB en wij komen er samen dan wel uit. Venga 2010
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Voor de mensen die zich altijd al afvroegen waarom de 2 liter nog het oude type blok (zonder GDI) + 5bak is: waarschijnlijk moet de oude voorraad op Inmiddels is de Sportage 2.0GDI met turbo+zesbak geintroduceerd in Canada: http://www.kia-world.net/index.php/2011/01/14/2011-kia-sportage-sx-gets-2-0l-gdi-turbo-engine-in-canada/ Nou is dit wel een erg krachtige versie, maar ik verwacht toch wel dit jaar in Europa een 2.0GDI (zonder turbo?) met de zo gewenste zesbak. Of wellicht een 1.6GDI met turbo?
Laatste antwoord door bowie97, -
- 14 antwoorden
- 3k weergaven
Net gekeken bij de configurator op www.kia.be en zag tot mijn verbazing dat de versie NIEUWE SPORTAGE EVOGUE gewijzigd is naar NIEUWE SPORTAGE SENSE... Vermoedelijk dus enkel een naamswijziging... lets hope Persoonlijk vindt ik EVOGUE beter klinken
Laatste antwoord door Ysie, -
- 32 antwoorden
- 6,4k weergaven
Hallo, ik heb sinds november 2010 een nieuwe Kia Ceed SW. Rijdt prima, alleen heb ik op de snelweg snel last van zijwindgevoeligheid. Het hoeft dan nog niet eens hard te waaien. Als ik bijvoorbeeld een vrachtwagen inhaal krijg ik op het moment van voorbijrijden een zijwaartse zwiep. Vorige week zaterdag stond er een behoorlijk harde wind, windkracht 7-8. Ik moest naar Dordrecht en dat was echt heel erg vervelend rijden. Ik durfde op gegeven moment niet meer in te halen. Ik heb het gevoel dat de stuurbekrachtiging veel te licht is op de snelweg. Daardoor voelt het alsof de auto heel erg licht is en op ieder windvlaagje reageert. De dealer zegt dat ze deze klacht nog no…
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
- 27 antwoorden
- 6,6k weergaven
Weet iemand waar die rechthoekige 'plaatjes' eigenlijk voor dienen bij de achterwielen? zie bijlage
Laatste antwoord door smetjesmee, -
Ruitenwisser beweging
door jef- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Als ik mijn Sportage start maken mijn ruitenwissers van de voorruit een wis beweging.(ik heb de auto pas sinds vorig week woensdag, de eerste dagen had ik hier geen last van) Wat ik ook probeer met de schakelaar die de wissers bediend maakt niet uit, als ik start maken de wissers voor een beweging. Wie herkend dit probleem, en kan mij een tip geven om dit probleem op te lossen.
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Kan je alleen in het engels opdracht geven om uit je adresboek iemand te laten bellen ? Iemand enig idee of dat ook in het nederlands kan
Laatste antwoord door cobus, -
Sinds afgelopen vrijdag in het bezit van een KIA Sportage, 1.6 GDI Executive met Pluspack. Geweldige auto en tot nu toe zeer tevreden over de rijprestaties. Het geklaag over stuurproblemen etc. kan ik (gelukkig)nog niet onderschrijven. De auto is voorzien van ISG. Het systeem werkt prima, echter het lampje op de knop ISG OFF blijft voortdurend branden. Volgens het boekje werkt het systeem dan ook niet correct. Dit is dus bij mij niet het geval, het systeem werkt wel...!! Het boekje zegt echter dat indien het lampje blijft branden er een storing in het systeem aanwezig is??? Tot nu toe kan ik niet constateren dat er iets mis is. Wie heeft hetzelfde geconstateerd? en is …
Laatste antwoord door ronverona, -
ceed weetjes
door stor- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
In mijn zoektocht naar wat info over de ceed kwam ik toch enkele foto's en weetjes tegen die voor mij nog niet bekend waren maar voor andere wss geen echt nieuws. Bij de beginproductie in eerste instantie denkt men 100.000 exemplaren op jaarbasis te kunnen verkopen, maar als ook de 3-deurs (december) versie en de Wagon (augustus/september) in de showrooms staan, moeten dat er 150.000 zijn. De prijzen: die zijn zondermeer scherp, waarmee Kia de concurrentie structureel onderbiedt. Kia kan dit doen omdat de C’eed in een moderne, zeer efficiente fabriek gebouwd wordt. Weliswaar met goedkoop Slowaaks personeel, maar ook sterk geautomatiseerd waardoor de bouw van een C’ee…
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Sinds vandaag 1 maart 2011 werken mijn achterluidsprekers (weer) niet. Dit is mijn tweede radio al. Bij de eerste radio had ik hetzelfde probleem. Deze tweede heeft het ong. 4 maanden prima gedaan en plots heb ik weer dezelfede fout: de achterluidsprekers werken wel op AM, CD, I-Pod etc., maar niet op FM. De dealer gaat het weer uitzoeken met KIA Nederland. De Engelse hendel is nog steeds niet gearriveerd.
Laatste antwoord door tonisaez, -
KIA Dealers
door Banneman- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik zoek voor mijn TomTom een overzicht van de KIA Dealers (nederland of europa?). Heeft iemand een bestandje ergens gezien?
Laatste antwoord door Banneman, -
boord computer
door nilahepe- 0 antwoorden
- 2k weergaven
hallo iedereen, sinds juli 2010 bezit ik een kia sportage 2.0 136 pk met boordcomputer. wat mij is opgevallen is dat het gemiddelde verbruik op de bc niet klopt. bv. bij een snelheid van 90 km/u geeft hij een verbruik van 15liter soms 5 liter soms nog wat anders. als i!k stop de motor afleg en terug start geeft hij het verbruik aan van bij afleggen.als ik hem dan niet reset blijft hij bv. de hele rit op deze stand staan. weet iemand raad om dit op te lossen? groetjes, nico
Laatste antwoord door nilahepe, -
- 12 antwoorden
- 3,7k weergaven
Goedenavond, Ik heb mijn New Sportage helemaal over de kop gehad maar ik kan geen onderhoudsboekje vinden ! Het instructieboek en een folder over de pechhulp zitten er wel in maar verder niks. Klopt dit?
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 14 antwoorden
- 2,7k weergaven
Nu ga ik jullie eens slimmer maken; Werking lifters Kofferdeksel Description Op sommige cee
Laatste antwoord door Preston, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
hallo , Ben sinds 3 dagen eigenaar van een Cee'd SW All stars 2008 en heb een vraag over de usb aansluiting. Wat ik ook probeer ik kan geen mp3's afspelen vanaf een usb stick,heb usb stick al geformatteerd naar fat16,fat32 en Ntfs De radio speelt wel Mp3's af via de cd speler. Heb een stick van 8Gb,4gb en 512 mb geprobeerd Heeft een van jullie een idee wat ik verkeerd doe? Vr Grt Gerwin
DPF filter
door stor- 0 antwoorden
- 2k weergaven
In mijn handleiding , onderhoudsboekje staat vermeld dat het emissiesysteem van de wagen valt onder een aangepaste garantieregeling met vewijzing naar het garantieboekje. Daar wordt er evenwel niets over gezegd buiten de aangepaste garantie van Accu , Audio , ... Bij lange ritten automatische regeneratie weinig tot geen problemen Verder vind ik de gebruiksinfo ivm de roetfilter onduidelijk : Bij korte ritten zegt men : Wanneer het controlelampje motormanagement knippert kan dit ophouden door meer dan 60 km/h of gedurende langere tijd ( 25min) in een hogere dan 2° versnelling tss de 15400 en 2000 tr/min te rijden dan moet het lampje doven na de regeneratie. Nu wel…
Laatste antwoord door stor, -
Hoi allen, Onlangs heb ik testgereden met de nieuwe sportage 2010/2011. Het viel me op dat het gaspedaal 2 gebieden had. Zeg maar, dat er ergens in de middenstand een extra weerstand in zat. Net als bij een automaat: cickdown zeg maar. Hoewel het een schakelversie was. Klopt dit? Heeft iemand die ervaring ook? Ik krijg de auto over een paar dagen afgeleverd. Gr Marcel
Hoi, Ben er nog niet helmaal uit met KIA, weet iemand waarom er zulke vreemde verschillen zijn in ondershouds intervallen. In meeste landen lijkt 20000 normaal te zijn ipv 15000 die in nederland gebruikt wordt. 2 x ~250 voor niet veel meer als olie verversen en ~450 euro voor grote beurt is ook weer veel duurder als de motorisch identieke Hyundai i30 1.6 CDRi 20000km ~250euro kleine beurt , 40000 ~450 euro grote beurt. Bij een diesel is klein onderhoud feitelijk olie verversen. (long life olie kost minder dan 100 euro bij "kwikfit" achtigen. Als ik dit vergelijk met bv een Skoda Octavia TDI zie ik kosten kleine beurt 20000km ~130 euro en grote beurt ~260 euro. De helf…
Laatste antwoord door stor, -
Radio inbouwen
door Maurice0- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, zou mij eerst even voorstellen. Ben maurice 22 jaar en ben bezig mijn buurman te helpen met zijn kia picanto. Er zat bij aankoop geen radio in dus zo gezegd zo gedaan alleen wat hebben ze gedaan de orginele iso/din? stekker afgeknipt. Waardoor er nu alleen losse kabels achter liggen, geluid ben ik al wel uit alleen die overige stekker niet Weten jullie toevallig welke kabel waarvoor is, zwart,roze,groen enz ligt daar en 2. Op de 12v contact staat geen spanning waar zit deze nog meer vast? de zekering zit er gewoon in alleen meet daar ook niets op
Laatste antwoord door Maurice0, -
- 17 antwoorden
- 5,3k weergaven
Als ik mijn Sportage gewassen heb, met hoge drukspuit, blijft nog lange tijd water over de achterruit in een straalje van boven naar beneden lopen. Alleen met rijden en zeker na het nemen van bochten. Dit aan de linkerkant van de achterruit. Voor de duidelijkheid; als je achter de auto staat links van het midden. Komt het vanuit de raamspoiler Tot zelfs 2 weken na een wasbeurt blijft dit water steeds in mindere mate natuurlijk lopen. Hebben hier Sportage's last van en wat zou je hieraan kunnen doen.
Laatste antwoord door smetjesmee,