Kia Modellen
-
banden
door kristofke8- 6 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo, ik heb onlangs 1 nieuwe voorband moeten plaatsen omdat ik tegen een stoeprand was gereden met gevolg een grote bult op de band. Het is wel een ander merk van band dan de andere band vooraan. als ik gas geef dan gaat de auto naar links(waar de nieuwe band op zit), zou dit komen omdat de auto moet uitlijnd worden of omdat de banden niet van hetzelfde merk zijn vooraan? groetjes
Laatste antwoord door nookiemar, -
Kofferbakverlichting Rio werkt niet!!
door Gast mjpw79- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo Beste leden, Ik heb een Kia Rio 1.5 LS uit 2005. Nu heb ik een vraagje waarom mijn kofferbakverlichting niet werkt? Ik heb al het lampje van de kofferbakverlichting vervangen en de zekering in zekeringkastje onder stuurkolom, maar hij werkt nog steeds niet. wat kan dit nog meer zijn? Ik hoop snel wat te horen!! gr Marcel
-
- 8 antwoorden
- 3,4k weergaven
Afgelopen week naar de dealer geweest omdat ik enige tijd geleden door mijn trekhaak gewaarschuwd werd dat er geen ruimte meer was tussen het muurtje en mijn achterbumper. Dit ondanks dat mijn parkeer sensor rustig piepte. Alleen het bleef bij rustig piepen en hij ging dus niet sneller piepen. Er zijn nieuwe sensoren besteld en ik krijg bericht als deze binnen zijn. Hopelijk is dat de oplossing. Echt gemeten is er nog niet, want door voor moest de achterbumper worden gedemonteerd. Ik laat weten hoe het afloopt. groet Jan Willem
Laatste antwoord door JWP, -
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
Heb een filmpje van de camera sproeier op you tube gezet. Ik heb het beeldscherm gefimd in de auto, voor, tijdens en na het sproeien. Het is me niet gelukt om een link naar de video te plaatsen, maar met "camera sproeier" in "zoeken" vind je 'm. Ben niet zo handig met computers zeg maar....!! Groet, Peter
Laatste antwoord door Venga1, -
--- nvt
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 0 antwoorden
- 4,9k weergaven
deze is wel leuk super auto toch!?
Laatste antwoord door Mawukje, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb gezien dat de rubber stootblokken boven de achteras van mijn Sorento 3.5 2005 behoorlijk gesleten zijn. Weet iemand hoe deze vast zitten en hoe ze vervangen moeten worden?
Laatste antwoord door Peter1379, -
- 8 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik ben nu al een week of 2 aktief op dit forum dus is eens tijd om me voor te stellen. Ik kom uit Kluisbergen, Belgie en heb een 2 tal weken terug een Kia evoque 2.0 crdi ,awd met panoramisch dak gekocht. Hoe ik tot Kia kwam is een bizar geval, ik ga het eens heel kort schetsen:-) . Mij keus ging op de eerste plaats uit naar een Ford Kuga. Een collega zei me toen al ga eens bij Kia kijken, ik antwoorde hem koop je een Lada, wetend dat ik met een Mercedes c220 CDI avantgarde rijd van 4 jaar oud. Niet dat ik groots ben maar had gewoon vooroordelen. Op dat moment kende ik geen enkel nieuw model van kia en had een vierkante auto in gedachten met binnen in plastiek, plastie…
Laatste antwoord door Manofbelgium, -
Dag navigatie
door hleene- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
Slechts enkele maanden plezier gehad van mijn JVC navigatie in mijn Sorento. Even een paar keer vergeten het frontstuk eraf te halen en vioila dashboard gesloopt, navigatie weg en een door glasscherven beschadigde voorstoel en achterbank. Ik heb nu naar weer de originele radio er in laten zitten.Voorlopig geen ingebouwde navigatie meer in mijn auto en weer werken met de losse Tomtom.
Laatste antwoord door hertog john, -
- 10 antwoorden
- 3k weergaven
Hoi Heb net boekjes doorgebladerd van mijn kia maar kan niets vinden over dakdragers. Welke aansluiting heeft een kia. Ik wil ze nml via marktplaats kopen om eens te kijken of ik een skikoffer iets vind . Heb nu een aanhangwagen staan maar geen trekhaak meer. Maar ik heb geen flauw idee welke aansluiting ik moet hebben voor een kia ceed 5drs hatchback. Er zitten sleuven in het dak ervoor. Iemand een idee of kunnen er universele op. Kan elk merk of niet. Thankx
Laatste antwoord door rednAS77, -
- 20 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hallo, Ik heb vrijdag een sportage 1.7 diesel x-clusive besteld. Dat heb ik gedaan zonder dat ik in deze uitvoering gereden heb (wel in een 2.0 benzine). Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de 1.7 diesel. Hoe is de levertijd trouwens als je de auto via een grote leasemaatschappij besteld? Die koop centraal in, zou de levertijd dan minder lang zijn? Grtz
Laatste antwoord door Opa, -
- 24 antwoorden
- 6k weergaven
Sinds een week heb ik mijn nieuwe Venga. Bij mij in de wijk zijn veel 30 km-zones met verkeersdrempels. Wat mij opvalt is dat de Venga nogal stuiterend over de drempels rijdt. Waarbij ik uiteraard rustig rij . Bij de proefrit was mij dit niet opgevallen. Wij hebben ook nog een Peugeot 107 en deze auto neemt de drempels veel comfortabeler. Hoe ervaren jullie de vering van de Venga? En verandert de vering van een auto, net als het verbruik, nadat de auto is ingereden?
Laatste antwoord door bigwade, -
Roest op wielmoeren
door Dino2- 8 antwoorden
- 3,7k weergaven
Vandaag mijn Sorento door de wasstraat gehaald en met de hand nog even iets beter droog gemaakt en zag toen dat er op de wielmoeren al behoorlijk wat roest zit. Hij heeft inmiddels 25.000 km gereden, maar dit lijkt mij niet acceptabel. Heeft er nog iemand last van roest op de wielmoeren? Het is een Sorento Xecutive 2.2 crdi bouwjaar 2010.
Laatste antwoord door Vrieswijk, -
- 10 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi Ik ben sinds kort eigenaar van een Cee'd uit 2007 (een vroege uitvoering dus) en vroeg me af of er eigenaren zijn die een iPhone 3GS op de standaard radio hebben aangesloten. Ik weet dat het met het standaard USB kabeltje van de computer niet gaat, en ik heb van de KIA dealer een speciale kabel gekregen die voor de iPod/iPhone zou zijn, maar die past niet op de aansluitingen samen (usb en aux zitten anders ten opzichte van elkaar) de dealer had ook nog een kabeltje (van een navigatie) waar de usb/aux aansluitingen wel op de goede plek zaten, maar daar reageerde de iPhone net zo op als op het computerkabeltje.
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 10 antwoorden
- 17,6k weergaven
hallo heb een vraag ik heb een kia shuma 1.5i 16v gekocht bouwjaar 2000 benzinemotor. nou gaat soms het lampje branden van het motormanagement. weet iemand wat het kan zijn. kan ik dit uit laten lezen. ik hoor graag van jullie alvast bedankt.
Laatste antwoord door nookiemar, -
- 24 antwoorden
- 6,1k weergaven
Hoi, ik rij sinds 2 juni de Cee'd SW 2009 en tot nu toe geen enkel probleem, enkel een storing met mijn radio (denk ik) Ik vroeg me af of jullie ook problemen hebben het beluisteren van MP3 cd's. Na ongeveer 30 min /45 min stopt de mp3 speler ermee en schakelt hij over op de radio. in het scherm staat dan "Disc error" Ik heb de mp3 cd beluisterd en geen problemen ondervonden. Zou het kunnen zijn dat de radio niet goed is ? Het is erg irritant om na 30 min alweer de radio te horen terwijl er 100+ mp3 files op het ceedeetje staan
Laatste antwoord door MarcoSt, -
- 7 antwoorden
- 4,2k weergaven
Is de nieuwe sportage geschikt voor LPG Volgens de dealer vervalt dan de garantie met de reden dat KIA de nieuwe sportage nog niet vrij heeft gegeven voor LPG. Nu zag ik bij rTL autowereld dat er wel een KIA FORTE is met een LPI installatie (deze auto komt alleen nog niet uit in Nederland) Ik vraag me dan af ligt in de KIA waar LPI in zit een andere motor dan in de Europese auto
Laatste antwoord door bigwade, -
- 4 antwoorden
- 5,6k weergaven
mijn remlicht aan de bestuurders kant doet het niet ik heb het lampje nagekeken (althans denk dat dat de goede is) van ook me normale achterlicht de zekering is in orde weet iemand wat er aan de hand is??
Laatste antwoord door Mawukje, -
- 8 antwoorden
- 2,7k weergaven
Geachte heren / dames, op onze Sorento 2.4 X-tra zit een traveller-pakket. De stoelen zijn dan ook voorzien van leer - alcatara. Nu is het me opgevallen dat het leer (linkerwang leer / zitgedeelte / zie foto 2) al erg glanzend begint te worden...... Dit tov de rest van het leer. Nu kan ik me voorstellen dat dit stuk leer eerder problemen zou vertonen gezien het steeds wordt
Laatste antwoord door tipke, -
- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
--- nvt
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 26 antwoorden
- 6,5k weergaven
Na het instellen springt de klok na verloop van tijd (waarschijnlijk na het afzetten van de motor) weer terug naar 0:00. weet iemand hoe ik dit kan verhelpen zodat de tijd er wel goed in blijft staan ? groetjes Evertjan
Laatste antwoord door TheDoc, -
- 24 antwoorden
- 5,8k weergaven
Wie weet wat de eerste kleine beurt kost bij de dealer? Zijn dit vaste tarieven? Het gaat om een 1.4 benzine 90pk 2010 Moet je ook precies na 12 maanden die beurt laten uitvoeren? dit ivm mijn lage tellerstand van 8500 km of mag dat ook een paar maanden later ivm de fabrieksgarantie en pechhulp.
Laatste antwoord door Richard Limburg, -
- 27 antwoorden
- 6,5k weergaven
Hij was al enkele weken bij dealer, maar heb gewacht met inschrijving tot 2011. Het is een 1.7 Diesel Evogue 2wd kleur Sand Track; opties panoramisch dak, voor + achter skid plate. In tegenstelling wat ik lees van de Nederlandse collega's werden geen bloemen overhandigd. Er werd een zeer karige uitleg gegeven over de elementaire normale zaken., maar over gps-radio werd gezwegen en verwezen naar het instructieboekje. Het totale gebeuren was geklaard in 20 minuten. Bij het nazicht op 1000 km zullen dan de vragen beantwoord worden? Ik zou graag weten of er een cd wisselaar aanwezig is, zo ja, waar is deze dan geplaatst? Heb hier op dit forum op voorhand al heel veel ve…
Laatste antwoord door der Rudi, -
Xenon in Pro Ceed 1 2
door Tripzor- 27 antwoorden
- 6,8k weergaven
Hey Allemaal, Heeft iemand al ervaring met Xenon in zijn Kia ? Ik ga morgen 8000k Xenon steken van het Merk Pilot. Degelijk merk. Weet iemand of een Ceed een Canbus systeem heeft ? Ik vermoed van niet. Ik ben echt wel benieuwd of dat een beetje gaat staan op mijn Pro ceed . Alles alles morgen werkt naar behoren zullen foto's volgen
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Ik ben sedert 2 jaar eigenaar van een zwarte Sorento EX,met de grijze bumpers en bekleding op de zijkanten. Deze zijkanten en bumpers zijn danig toegetakeld door o.a. parkeerschade(niet door mij veroorzaakt).De kwaliteit van het lakwerk van deze onderdelen is beneden alle peil maar dit ter zijde. Nu zou ik deze bumpers en panelen willen demonteren en zwart laten schilderen. Weet iemand hoe deze panelen bevestigd zijn?Maw.zijn ze geschroefd,geplugd en/of gelijmd.Laten schilderen zonder demontage zie ik niet zitten. groeten
Laatste antwoord door bambix,