Kia Modellen
-
niveauregeling
door Ysie- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb op dit forum al een paar keer gelezen over een niveauregeling op de duurste versie, wat bedoelen jullie hiermee,
Laatste antwoord door Ysie, -
- 13 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een Kia Sportage van 2005. En als ik de verwarming op de stand voorraam/voeten zet gaat automatisch de ac aan, wat niet hoeft... Is dit ook standaard uit te schakelen?? Alvast bedankt! Luitzen
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
Aankoop Rio
door Gast mjpw79- 7 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo beste leden, IK heb interesse in een Kia Rio maar geen idee wat voor auto het eigenlijk is...kan iemand me er meer over vertellen(uit ervaring) en me aankooptips geven? Welke rio's hebben bijvoorbeeld EBD en wat is het? Ik heb wel gezien dat de modellen van na 07/2003 standaard mistlampen hebben.. Heb hiervoor altijd Japans gereden dus graag uitgebreid advies!! greetz Marcel
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
hoi ik heb een rio uit jun 2004 , de achterruitenwisser werkt niet , ik heb de motor al vervangen , de zekering is ook niet stuk wie o wie heeft er een tip voor mij
Laatste antwoord door lecheff, -
- 8 antwoorden
- 5,1k weergaven
Mijn bestuurdersstoel van Sportage 1.7 CRDI Evogue, moet regelmatig bewerkt worden omdat deze vanzelf zakt. Hoe is dat mogelijk? Kan ik dat zelf verhelpen? Als ik enkele dagen niet gereden heb, staat de bestuurdersstoel op de onderste stand. Waarschijnlijk terug naar dealer?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 20 antwoorden
- 22,1k weergaven
Beste mede Kia rijders, Wij hebben sinds augustus 2010 een nieuw model Kia Sportage 2.0 benzine automaat 2WD. We hebben inmiddels ruim 6500 gereden en hebben vanaf ongeveer 3000 km het verbruik bijgehouden. Dit vanwege het feit dat we het vermoeden hadden dat dat wel erg hoog lag. En dat is ook zo. We rijden echt bewust met een fluwelen voet en bijna continue in het groen ECON bereik, maar op korte stukken is het verbrui zo rond de 1 liter op 7,4 km. We hebben samen met de dealer ( hij heeft mee afgetankt, zat langs me en heeft dus gezien hoe er gereden werd en heeft weer mee afgetankt ) onlangs 2 rijtesten gedaan, puur autoweg constant 120 km/uur op de cruisecontrol. V…
Laatste antwoord door smetjesmee, -
hedgren editie
door stor- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb een ceed SW 1.6 CRDI "HEDGREN" editie aangeschaft wordt deze ook in Nederland aangeboden ? dit is de EX uitvoering met volgende packs erbij : Speciale uitrusting cee
Laatste antwoord door stor, -
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Zou t niet mogelijk zijn betreft de sportage die in tjechie wordt geproduceert om die zelf op te halen? Bijvoorbeeld enkele vliegreis heen, rondleiding fabriek en rijdend naar huis Scheelt weeeken wachten! dit concept wat volvo ook heeft of had lijkt me wel wat. groeten een wachtende sportage 2.0 d exclusive wachter.
Laatste antwoord door 2011-sportage, -
- 9 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik heb sinds augustus een ceed sw, na deze vorstperiode is de gehele voorruit gekrast, via diverse andere forums is dit verm. ontstaan door zand of ander schuurmiddel op de voorruit en misschien slechtse ruitenwissers, wie van u weet of dit onder de bekende 7 jaar garantie valt, heeft dit probleem ook of heeft een passende oplossing voor dit probleem. met dank voor alle serieuze meldingen merktech kia ceed sw 1.6 32.10 km
Laatste antwoord door zwafra, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo iedereen ; Maandag een kia venga hedgren voor het vrouwtje besteld. Nu had ik nog een vraagje ivm de accesoires. Heeft er iemand ervaring met de fietsdrager die in het boekje staat. Kwaliteit , degelijkheid ? Is de achterbumpbescherming interessant, de set spatlappen en de bumperlijsten ? Dank u bij voorbaat. Alain & Ann
Laatste antwoord door driverkeppe, -
- 11 antwoorden
- 3,8k weergaven
Sinds korte tijd zit mijn 2006 2,7 vast in de 4WD, als ik voorheen het "lock" knopje indrukte verscheen er 4WDLock en een groen onderstel lampje, en ook niet in de "Lock"als de voorwielen doorslipten zette hij de achterwielen bij met als indicatie het "groene onderstel"lampje. Welnu het groene onderstel brand alleen in het begin ,bij starten, als alle lampjes aangaan, maar verder niet meer, als ik nu de "4WDLock"aanzet gaat alleen het 4WD lampje branden. Ik naar de Kia dealer, deze meten en kwam tot de conclusie dat deze auto permanent 4WD heeft!! en dat hoort zo!!! En van dat groene lampje wist hij ook niet waarom het uit blijft. De monteur was niet te overtuigen v…
Laatste antwoord door HansD, -
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Zeer binnenkort een proefrit in de Sportage 1,7 diesel. Ik hou jullie op de hoogte.
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 34 antwoorden
- 4,7k weergaven
Afgelopen week kwamen wij erachter dat ons Cee'd (+/- half jaar oud), witte uitslag heeft onderaan de zijkanten op de onderste rand onderaan de deuren. Op deze bijgevoegde foto heb ik deze plekken proberen aan te duiden met gele cirkels. Voor de duidelijkheid dit is niet onze eigen auto Het lijkt net dat er een soort van bleekmiddel erover heen is gekomen zeg maar het is gewoon wit. Ook na het wassen blijft het zitten en zit aan beide kanten van de auto. Vind het heel vreemd hebben het namelijk nog nooit eerder met een auto gehad. Iemand idee wat het is, wat er aan gedaan kan worden en of het normaal is?
Laatste antwoord door patten, -
- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Het achterste afdekkapje (klik-systeem) linksachter bleek na de vorstperiode iets omhoog te staan aan de binnenzijde. Vastduwen/klikken was ook niet meer mogelijk. De dealer (Tinholt Velserbroek) heeft direct een nieuwe besteld en het kapje keurig vervangen. Probleem opgelost
Laatste antwoord door flipperdeflap, -
- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik heb een KIA Sportage met 1.6 benzine motor. Bij het langzaam rijden in 1e en soms ook 2e versnelling hoor ik af en toe een licht schurend geluid. Ik krijg niet de indruk dat het ernstig is maar zal daar bij gelegenheid eens naar laten kijken. Heeft iemand die ervaring ook? Je merkt het eigenlijk vooral als je in een file rijdt.
Laatste antwoord door nookiemar, -
Roest op de koffer
door Arista- 15 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hey, Vandaag was het koud maar de zon was aan het schijnen hier in de kempen dus leuk weer om de wagen nog eens iets grondiger te wassen dan de voorbije maanden mogelijk was met dat vriesweer. Alles liep lekker tot ik bij de achterklep aankwam , daar zag ik een soort van steenslag achtig ding op mijn achterklep of het nu steenslag is daar twijfel ik aan want het staat bol en er is geen putje, ook zie je er een roestige kleur onder. Direct paniek natuurlijk. Morgen eerst na mijn werk naar de KIA dealer en daar eens horen maar wat als de garantie zo iets niet dekt? Moet de ganse koffer herspoten worden voor zulks klein dingetje? Ik had al opzoekwerk gedaan via google e…
Laatste antwoord door stor, -
- 6 antwoorden
- 4k weergaven
Ieder zijn smaak maar ik vind de eco sticker/plaatje op de 1.6. GDI spuuglelijk. Is het inderdaad een sticker die makkelijk verwijderd kan worden of is het een plaatje wat er afgeschroefd moet worden?
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 9 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo, Ik had vanmiddag plaats genomen in een nieuwe Kia sportage met panoramisch dak , bestuurderszetel helemaal naar de laagste stand en m'n hoofd stoot dan nog tegen het dak. Ben 1m92 groot.
Laatste antwoord door Redhead, -
- 6 antwoorden
- 4,6k weergaven
Een oude gsm wordt automatisch gevonden voor een bluetooth verbinding met het originele navigatiesysteem van Kia. Mijn Samsung GT- S5230 welke bijna 2 jaar oud is, kan het systeem niet detecteren. Als ik de handleiding volg, waar verwezen wordt naar www.navigation.com/kia krijg ik daar al ruim 14 dagen "Deze site wordt momenteel bewerkt" Dus durf ik het probleem aan jullie voorleggen. Wat kan ik eventueel doen om een verbinding tot stand te doen komen? Met dank Marco
Laatste antwoord door Marcobaantjer, -
- 18 antwoorden
- 2,9k weergaven
Voor de mensen die graag eens de Belgische met de Nederlandse versies van de SP3 willen vergelijken kan je hier de Belgische brochure downloaden. Toch heel wat verschillen als je 't mij vraagt...
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 3,9k weergaven
Er zou buitenspiegel verwarming op de nieuwe sportage II zitten alleen hoe doe je deze aan? Dit zelfde geldt voor de ruitenwisserontdooier of gaat dit automatisch. Kan namelijk niks in het boekje vinden.
Laatste antwoord door cycloon60, -
Raamlijstenset Sorento 1 2
door ger.w.- 27 antwoorden
- 6,1k weergaven
De raamlijstenset voor de Sorento, waar overigens maar liefst 269 eurootjes voor moeten worden afgetikt) (zie ook topic http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3868&highlight=raamlijsten) voldoen niet. Het zal wel aan het warme weer liggen maar ze laten los. Op
Laatste antwoord door van.bemmelen, -
- 17 antwoorden
- 5k weergaven
Hallo,wie kan mij helpen.Ben sinds gister in bezit van nieuwe Sportage cvvt X-clusive first edition maar met bluetooth aansluiting worden niet de adressen naar telefoonboek gekopieerd.Dit probleem had ik ook met mijn vorige auto nissan Qasqhai maar hier kon ik alles nog handmatig invoeren.Dit is met de Sportage niet mogelijk.Ik heb een nokia 6300. Ben bij dealer geweest en die vertelde dat sommige nokia's niet goed werkte met overkopieeren.Alees leuk maar zo heb je er niet zoveel aan.Wie help me uit dit probleem???????? alvast bedank:roll:
Laatste antwoord door Rick, -
winterbanden
door kogran- 14 antwoorden
- 6,4k weergaven
beste soulrijders, ook al is het ergste van de winter misschien voorbij, ik overweeg toch om een set winterbanden aan te kopen. Nu staan er 16 inch velgen en 205/55 R16 banden op. Gaan we voor een winterset met 15 inch velgen en 195/65 R15 banden of houden we 16 inch. Wat is een goede winterband voor de Soul? In Duitsland vind je interessante onlineshops die complettr
Laatste antwoord door jos16, -
- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Sinds 2 dagen de trotse bezitter van een nieuwe sportage. Helemaal blij met de auto alleen viel mij op dat het verbruik van de 2.0 diesel mij heel erg tegen viel. Volgens de boordcomputer kan ik ongeveer 500KM met 1 tank rijden. Dit lijkt mij wel heel weinig. Heeft iemand ook deze ervaring en wordt dit nog beter nadat de auto is ingereden?
Laatste antwoord door bigwade,