Kia Modellen
-
- 25 antwoorden
- 8,2k weergaven
Gezien zwabberende wegligging van de Sorento ben ik van plan een aantal wijzigingen in het onderstel aan te brengen. De rit naar Frankrijk met dakbox, bagageruimte vol en 5 mensen aan boord is me qua wegligging erg tegen gevallen. De auto zwabberde naar eigen gevoel, en ook volgens mijn schoonbroer die achter me reed, vaak over de weg. Op de smalle, bochtige en bergachtige wegen in de Luberon was het vaak flink aanpoten om de auto goed onder controle te houden. Allereerst wil ik de auto voorzien van Koni FSD schokdempers. De gebruikservaringen hiervan zijn zeer positief. Dus daarover hoeft niks gezegd te worden. Verder wil ik de auto voorzien van andere veren. Een verho…
Laatste antwoord door alden032, -
En Dit zijn nu mijn nieuwe velgen gemonteerd op mijn sorento Bj 2004 met foto's!!!!!
door NonkelSimon- 17 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hier zien jullie ze dan, gemonteerd
Laatste antwoord door alden032, -
- 3 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hallo, wij kochten enkele maanden geleden een 2e hands KIACarens. We stellen vast dat wanneer we op de snelweg rijden tegen 120km/u in vijfde versnelling, de wagen een toerental van net geen 4000 aangeeft. Dit lijkt me erg veel? Wat denken jullie? Is dit mogelijk een probleem en indien ja, wat dient eraan gedaan te worden? Bedankt, Karen
Laatste antwoord door driver2520, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Welke olie mag je gebruiken voor de diesel Carens 2005? Ik zou eventueel vol synthetische aanschaffen, 5w40 met de acea waarde volgens kia. Welke olie voor de automatische versnellingsbak Carens 2005. Welke merk welke soort want het type dat Kia aangeeft vind ik niet in de handel? Alvast bedankt
Olie Filter
door i-am2loud4you- 1 antwoord
- 3,3k weergaven
Ik heb een nieuw luchtfilter en een nieuw oliefilter gekocht en nieuwe olie 10w/40 Castrol Magnetic en nu wil ik van het weekend het olie filter gaan vervangen maar ik zag toen ik nieuw oliefilter binnen kreeg dat het niet zo'n pot is maar een intern oliefilter. Weet iemand waar deze zich bevind in een Kia Carens II CRDI 2.0 uit 2005 ?? Hoop dat iemand me hiermee van dienst kan zijn.Zou u het antwoord ook willen emailen naar dit adres jarno@no-score.nl Met vriendelijke groeten, Jarno
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Mijn Cee'd SW 1.6 CVVT is nu 3 jaar oud precies. Twee jaar geleden kreeg ik problemen met de achterklep die -vooral bij koud weer- halverwege blijft hangen. Erg gevaarlijk ivm je hoofd stoten als je in de kofferbak wilt zijn. Beide veren zijn toen door KIA vervangen. Maar dit probleem blijft. Je went er wel aan, maar het hoort niet. Toen mijn zoon gisteren in de kofferbak moest zijn, had hij niet in de gaten dat de klep blijft hangen. Gevolg: een flink bloedende hoofdwond!!! Vandaag naar de dealer geweest. Verklaring: door de kou is de olie dikker. Ik nam hier geen genoegen mee en vroeg om een oplossing. Ik krijg nu nieuwe veren, maar: het zijn wel precies dezelfde. Volge…
Laatste antwoord door Alex VB, -
schade linksvoor
door Djake- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Eergisteren mijn wagen even voor de deur geparkeerd. Toen ik 1 1/2 uur later wilde wegrijden opgemerkt dat ze tegen mijn linkervoorzijde hadden gereden ( waarschijnlijk te kort afgedraaid bij het parkeren). Resultaat: niemand heeft iets gezien of gehoord, beschadiging van de verf tot op het metaal. Kostenraming : plaatselijk bijspuiten + 1 dag wagen kwijt (+/-350
sportage 2007 help
door vinni- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
hallo allemaal het gaat nog ff over de stank .ik heb ondekt dat het onder de motorkap stinkt. als het koelvloeistof is hoe kan ik dat dan nakijken en hoe kom ik er dan achter (temperatuur blijft normaal) je ruikt het het goed als je ff heb gereden en je staat ff stil dan komt de stank door de ventilatie roosters
Laatste antwoord door Micle, -
- 13 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo allemaal, Ik wil binnenkort 16 inch velgen op mijn Ceed SW leggen en deze wilde ik via internet bestellen, alleen weet ik niet welke breedte en ET-waarde ik het beste kan nemen. Volgens steekmaat.nl heeft de Ceed een ET waarde van 40. De banden maat gaat 205/55R16 worden. De onderstaande opties heb ik: 6,5x16 ET 38 6,5x16 ET 45 7x16 ET 48 Wie kan me helpen? Wat kan ik het beste kiezen of maken deze ET-waarden en velgbreedtes niet zo veel uit.
Laatste antwoord door mlkk, -
- 7 antwoorden
- 4,5k weergaven
Beste allemaal, Ik heb gisteren slotmoeren gekocht voor onze Sportage met 17" banden zodat het wat lastiger wordt voor degene die mijn banden zou willen "lenen". Er zijn diverse merken te verkrijgen maar heb uiteindelijk gekozen voor McGard omdat deze erg degelijk uitgevoerd zijn. Voor de nieuwe Sportage heb je type 24195 nodig. Kosten zijn rond de 50 euro. Wel heb je sleutel 19 nodig ipv standaard sleutel 21.
Laatste antwoord door Davidsgulden, -
Proefritten Kia Pride 1 2 3
door Rio-man- 56 antwoorden
- 22,5k weergaven
Zo... even een berichtje van mijn kant. Ik ben vandaag wezen kijken voor een Kia Pride Wagon als auto voor erbij. Ben bij twee bedrijven geweest om te kijken en om proef te rijden, en heb verdeelde meningen over beiden auto's. De eerste Pride Wagon waar ik in heb gereden was een donkergroene '99-er met slechts 33.000 gelopen! De auto verkeerde in prima conditie, en had slechts twee spatjes roest op de wielkasten. Deuren etc. waren verder keihard! Ik moet zeggen, ik weet nou waarom de Pride-rijders zo content zijn met hun auto! Ze rijden gewoon hardstikke lekker! Lekker pittig ondanks de 64 pk van het 1.3 motortje, lekker ruim (met mijn 1.93 en vrij brede bouw kon ik go…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 43 antwoorden
- 7,8k weergaven
Hallo, We mogen een nieuwe leaseauto uitzoeken. Ik wil graag een ruime auto leasen, met (het liefst) 20 % bijtelling. Ik heb vanmiddag proefgereden in een kia ceed sporty wagon, 1.4 cvvt 90 pk, omdat de 1.6 geen 20 % bijtelling heeft. Tot de 100 km/u gaat het prima, maar daarboven is het vermogen ver te zoeken. Ik moet dan op de snelweg bij het inhalen echt terug naar mijn 4 of wat snelheid te krijgen. Aan de ene kant denk ik, ach in nl mag je toch maar 120, en binnen de bebouwde komt gaat het prima. Aan de andere kant wil ik wel redelijk vlot over de snelweg kunnen bewegen, en ga ik ook 2 x per jaar op wintersport en wil ik ook in duitsland wel lekker door kunnen rijd…
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 26 antwoorden
- 5,5k weergaven
Tijdens de -temperaturen van de afgelopen dagen lijkt alles een beetje meer te kraken in de mijn Pro_Ceed. Ik denk geluiden te horen, die ik bij hogere temperaturen niet waarneem. Heeft iemand hier een logische verklaring voor? Fantaseer zelf over vastgevroren rubber of materiaalkrimp door lage temperatuur???
Laatste antwoord door Audioot, -
sportage 2007 stank
door vinni- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
hallo kia vrienden ik heb ongeveer 2 weken geleden een oproep gelezen over een bepaalde stank uit of nabij uilaatgassen (een soort uien lucht klinkt raar maar waar) nu heb ik dat ook uit mijn sportage 2007 kan iemand mij vertellen wat dat is?
Laatste antwoord door chrichri, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Over enkele maanden komt de geheel nieuwe Pica op de markt, leuk autootje overigens ! Weet iemand als iets meer over de prijzen? Ben benieuwd of de concurrerende prijsstelling gehandhaafd gaat blijven in dit overvolle merksegment, door de scherpe vanafprijs werd het huidige model mede goed verkocht.
Laatste antwoord door Smart, -
Foto's nieuwe Picanto
door Gast Jaap van Deursen- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Kijk gauw op www.autoweek.nl of www.topgear.nl voor de foto's van de nieuwe Picanto. Ik persoonlijk vind hem erg geslaagd en nog steeds herkenbaar als Pica.
- 20 antwoorden
- 5,8k weergaven
Ik heb hierover al eens iets bericht. Het betreft bij mijn kia sportage evogue 2.0 met lederen zetels, vertoond het leder op de achterbank opvallend veel kreukels en plooien. De garagehouder zei in eerste instantie dat dit van de kou was en zal beteren eens de auto opgewarmd is. Toen heb ik een mail gestuurd naar kia belgie, die hebben de auto bekeken en beweerdt dat de plooien binnen de kia's kwaliteits-normen zijn en maar moet vergelijken bij andere auto's in de toonzaal. Op dinsdag 28/12 heb ik dit gedaan en ik kon enkel vaststellen dat bij de andere auto's (drietal) het leder strakker zit en totaal geen plooien vertoont. Maar binnen 'kianormen' betekend voor mij dat …
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik heb sinds gisteren een probleem met de cruise control van mijn sorento uit 2008. De zijschakelaar werkt niet meer (aan / uit) maar als ik op de drie knoppen op het stuur druk dan gaat het cruise control lampje op het dashboard branden en als ik een van deze weer indruk dan schakelt deze zich weer uit. Verder doet hij niks zoals acceleren en de cruisecontrol inschakelen. Heeft iemand hier ervaring mee en evt een oplossing? Ik heb nog tot 1 april bovag garantie op de kia, valt dit hieronder of zal dat een tevergeefse poging worden?
Laatste antwoord door menno99, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ben compleet nieuw hier, ben eigenlijk pas vanaf morgen 04-01-2011 een Kia rijder . kan nu al niet wachten dat ik hem heb. Kan iemand mij vertellen waar ik een goed niet al te duur dvd dakscherm kan kopen voor een sportage uit 2005. Ik wil eigenlijk dezelfde bevestigingspunten gebruiken want vind het zonde om extra gaten te moeten maken Alvast bedankt voor jullie reacties. Groeten Richard
Laatste antwoord door Smart, -
- 4 antwoorden
- 3,1k weergaven
Zijn er mensen die de ESP uitschakelen wanneer zij rijden met een aanhanger? In de handleiding lees ik dat bij het wegrijden op glad wegdek de ESP in kan grijpen wanneer de banden spinnen en hierdoor het toerental niet omhoog gaat. Wat ik altijd heb begrepen is dit niet goed voor je koppel. Mensen hier ervaring mee?
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Een vraag. Heeft iemand hier ook al eens naar gekeken. Snelheid kmteller en snelheid op Tomtom schelen een slok op een borrel. 110 op de teller is 103 op de tomtom om maar eens een voorbeeld te noemen. 50 is zo ongeveer 45. Dat is toch een behoorlijk verschil. Ik kom dan ook altijd te laat .. ;)
Laatste antwoord door bigwade, -
- 22 antwoorden
- 4,3k weergaven
Omdat ik niet overal kan zien wie welke jaargang Venga heeft en ik vermoed dat de 2009's meer problemen hebben dan de Venga's vanaf medio 2010, zou ik van de Vengabezitters hun koopdatum/afleverdatum willen weten. Als het een tweedehands is graag de productiedatum. Met alvast dank voor de moeite. Mijn Venga is van sep 2010, 2 probleempjes: Benzinemeter vlotter vervangen voor verkeerde aangifte lampje (benzinepomp op dashbord naast benzinemeter). En ISG aan de praat geholpen. Deze twee probleempjes zijn dus opgelost!
Laatste antwoord door kosmonout, -
- 9 antwoorden
- 3,6k weergaven
heb verleden winter mijn auto binnen gedaan voor een krakend geluid bij afrijden drempels toen zei de dealer dat het de rubbers waren die wisten van de kou toen zijn deze gesmeerd en wag was het geluid maar nu 1jaar later bij koud weer terug ,,begind het terug te kraken moet je dan elk jaar terug die rubbers smeren ,,, iemand ook het zelfde probleem
Laatste antwoord door frankydb, -
vieze geur
door rafsch- 14 antwoorden
- 8,6k weergaven
beste jongens ik zit met een raar fenomeen: als de wagen draaidt en ik sta achter of naast de wagen ruik ik een zoete scherpe geur die uit de uitlaat komt de wagen rijdt op diesel maar ik ruik geen dieselgeur of benzine het is een geur die moeilijk uit te leggen is je kan het zowat vergelijken met azijn met water aan de kook brengen en dar die geur van wie heeft dit ook al gehad en wat is daar de mogelijke oorzaak van misschien is het wel normaal hoor maar ik heb het nog mooit geroken bij een andere wagen even nog ter informatie de wagen rijdt verder perfect en ik hoor ook niet abnormaal rarara grts
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
Zou iemand voor mij deze velgen onder een KIA Venga willen plakken ? http://autot.nl/images/DEZENT_V_dark_ImageGeneric_440x440.jpg Alvast bedankt!!
Laatste antwoord door Dave(nga),