Kia Modellen
-
- 12 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hallo Ben sinds 2 weken in het bezit van een Kia Venga en heb bij de dealer een trekhaak erbij onderhandeld, ga deze zelf monteren maar heb begrepen dat er een stukje uit de bumper moet worden gezaagd en nu is mijn vraag heeft iemand foto's waar dit op te zien is want ik wil het wel netjes doen. Alvast bedankt voor reactie's
Laatste antwoord door KiaVenga12, -
- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
Na een half jaar wachten is begin december onze nieuwe Sorento afgeleverd. Wat een GEWELDIGE auto. Tot vorig jaar waren de winters geen pretje met een Hyundai H200 bus met achterwiel aandrijving, maar nu is dat echt veranderd. De Sorento drukt zwaar op de weg, op zijn 17" wintersloffen knijpt hij zich vast in de sneeuw, de 4 wiel aandrijving doet waar het voor gemaakt is en de grootte van de wagen doet de rest. Hij is niet van de weg te branden. In de bochten gewoon rustig gas blijven geven en hij trekt hem er wel door heen. Als er al een neiging tot uitbreken is, dan corrigeert de wagen het zelf. Vandaag even een ritje in de verse sneeuw gemaakt en mijn verwachtingen wer…
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 8 antwoorden
- 3,8k weergaven
Wanneer gebruik je de sportstand Sportage 2.0 x- clusive aut.?
Laatste antwoord door jovader, -
aankoop advies
door rbanens- 17 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo, Ik ben op zoek naar een nieuwe auto. Nu liep ik tegen een kia sorento op. Voor mij is dit een onbekend merk. Het gaat om een Sorento uit 09 2004 Sorento 3.5 V6 Automaat. Met 75.000 op de teller. Graag zou ik enkele tips ontvangen waar ik bij moet letten bij de aankoop. Nadeel van de aangepaste bumpers is wel dat er geen parkeersensoren meer op zitten. Wellicht kun je die later nog inbouwen. Wat is eigenlijk het verbruik van deze auto en wat zijn de onderhoudsintervallen. alvast bedankt voor de tips
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
- 10 antwoorden
- 3,3k weergaven
N.a.v. de melding dat er een terugroepactie zou zijn voor de Sportage maar eens mijn kenteken ingetoets op http://www.autorecall.nl/ Krijg een melding dat er (ook) voor de Sorento 2010 (2,4 benzine) een terugroepactie zou zijn. Iemand iets gehoord/gezien ???
Laatste antwoord door Dino2, -
sportage 2007
door vinni- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
hallo allemaal kan iemand mij vertellen of je een buitentemperatuur meter in de sportage comfort 2007 kan plaatsen .vind het vrij hinderlijk dat het er niet in zit
Laatste antwoord door bigwade, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Keurige start 'smorgens in alle koude, 10 gr in de min. Plastic kreunt hier en daar wat, maar dat is met 2 gr boven nul weer weg. Ook een tikken gehad tussen stuur en tellers. Kan niet ontdekken wat het precies is. Had Chrones dat ook niet? Ontwasseming en ontijsing (heet dat zo?) werkt perfect.De Climatecontrol houdt ook alles lekker op temperatuur! Prima. Verbruik gemiddeld 7.1 op 100 km. 2 ritten van 300 km door deze winter. Winterbanden doen wat ze moeten doen. Wel iets meer lawaai. Heel tevreden dus.
Laatste antwoord door Smart, -
- 17 antwoorden
- 5,3k weergaven
Het viel mij vandaag op dat als ik me gas los laat, de auto bleef rijden. Normaal valt je auto uit als hij bijna stil valt. Maar nee, in zijn 1,2,3,4 bleef bij keurig rond de 10/15km per uur rijden. Viel me wel op dat het gebeurt als me auto koud is. Ging vandaag weg bij een klant, auto stond er denk 3 uur in de kou. Toen kwam ik er achter. Later thuis geweest en na een uur weer weg gegaan en weer dit probleem. Na 45min rijden en met de motor aan even 10 min stil gestaan, rij ik weg, weer het probleem. Auto valt niet uit en hobbeld rustig 10km per uur verder. Pas na was KM rijden viel hij zelf uit als ik het gas los liet en geen koppeling indruk. Meerdere dit gehad? …
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 20 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik zit met iets heel raars, morgen informeren bij de dealer. Ik moest verwisselen van autoverzekering, wat blijkt.. rijkswaterstaat accepteert mijn wissel niet omdat mijn kenteken onjuist is! Ik kijk mijn oude polis bij mijn oude verzekering Achmea en hier is kenteken 64-xxx-x geregistreerd! Maar mijn kenteken is 61-xxx-x Hij heeft dus bij Achmea altijd op een verkeerd kenteken gezeten, en jawel 64-xxx-x is ook een Kia Venga. Maar nu het probleem; mijn meldcode van mijn 3e deel klopt, ook bij Ohra zeggen ze dat hij klopt, we vragen het aan en weer rijkswaterstaat geeft aan dat het kenteken niet bestaat. Morgen bij de dealer navragen, maar het blijft iets heel vaags. B…
Nu de slechte weersomstandigheden weer aanbreken overweeg ik toch maar een paar winterbandjes aan te schaffen voor de Sorento. Weet iemand een goed en betrouwbaar adres voor mogelijk een 2e hands setje ? Was zojuist even bij de lokale bandenboer die een 2e hands setje cobra velgen aanbiedt met nieuwe vredestein wintracks voor 1250 euro. Iemand toevallig een setje voor een betere prijs. Bandenmaat 235/60 R 18 Velg: steekmaat 5 x 114,3 ET 41 Naafdiameter 67,1 Mogelijk zijn nieuwe setjes in Duitsland wat aantrekkelijker geprijsd ?? Smart kan me dat vast wel vertellen
sportage 2007
door vinni- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
hallo allemaal ik heb een sportage uit 2007 als ik op een stoplicht aan kom rijden en sta dan volledig stil dan zakt mijn toerental pas onder de 1000toeren wat zou dat kunnen zijn iemand een idee
SP2 review op AW
door bigwade- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Sportage 2007 review op AW http://tinyurl.com/2v3rytq Zo kun je er ook tegen aan kijken dus
Laatste antwoord door bigwade, -
In het wild
door Gast asterix- 15 antwoorden
- 2,5k weergaven
Vandaag weer twee verschillende Sportages 3G's gezien in Almere. Zo langzamerhand zie ik ze toch vaker en ik blijf het een mooie auto vinden. Ben ook nog steeds erg blij met onze Sportage automaat en vooral nu met de stoelverwarming Marcel
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 10 antwoorden
- 3,7k weergaven
Ik heb het niet zo op het achterste gedeelte van de Rio. Die rare ronde raamlijn en dat goedkope stukje zwart plastic naast het raam. Hier de Kia Rio origineel en zoals het ook had kunnen zijn: Is mijn Photosoep een verbetering of heeft het origineel de voorkeur?
-
- 5 antwoorden
- 8,3k weergaven
Heeft iemand een idee wat dit inhoud? Er staat ook bij met sfeerverlichting. Hoe moet ik dit zien dan?
-
Verschil oude picanto ex en sport model
door Gast Steven Oosterhoff- 12 antwoorden
- 4,6k weergaven
Ik zou graag een Kia Picanto willen kopen. Mijn oog is gevallen op 2 modellen. Het oude model Picanto EX en/of het oude Sportmodel. Nu heb ik 2 verschillende Kia dealers gesproken. Verschillende medewerkers van 1 Kia garage zeggen dat de oude EX niet te verkrijgen is met een 1.1 motor. Dit lijkt me zeer sterk aangezien via de verschillende sites (Kia site, marktplaats, autotrader, autotrack, speurders) een EX model met een 1.1 motor wordt aangeboden. Tevens ben ik benieuwd wat nu de precieze verschillen zijn tussen een oude EX en een oude Sportmodel. Ik kom alleen aan de achterspoiler en Lichtmetalen velgen. Heeft iemand toevallig een PDF bestand van de oude picanto f…
- 0 antwoorden
- 4,2k weergaven
hallo mijn kilometer teller is nu weggevallen waar is de snelheidsmeter geplaatst? ik rij nu via de kolimetertelling van mijn navigatiesysteem maar het zou wel makkelijk zijn als hij het weer doet het gaat om een 1.6 nlx classisc line uit 1995 wie heeft een antwoord
Laatste antwoord door Mawukje, -
Xenon lichten
door lucsandy- 13 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo allemaal Is er iemand die Xenon lichten heeft op de venga en ook eventueel fotos hiervan. Wat zijn de ervaringen hierrond en welk merk gebruiken jullie dan? Groeten Luc
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
--- nvt
Laatste antwoord door ger.w., -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Dit is wat een Kia Sportage rijder wil hebben toch. Iedere dag wegrijden en zien hoe de TSC en 4x4 het werk doet op de besneeuwde wegen. Ben gigantisch blij met mij Sportage. Love it.
Laatste antwoord door kiaman, -
hallo allemaal ik heb een sportage uit 2007 als ik op een stoplicht aan kom rijden en sta dan volledig stil dan zakt mijn toerental pas onder de 1000toeren wat zou dat kunnen zijn iemand een idee
Laatste antwoord door vinni, -
motorolie
door RuudMensink- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
In het instructie boekje van de Sportage 2010 staat welke olie aanbevolen wordt voor de nieuwe Sportage benzine uitvoering en dit in combinatie met de omgevingstemperatuur. Naast de olie vuldop staat een sticker van Shell Helex. Wat er niet bij staat of de olie half Syntetisch of vol Syntetisch is. Misschien heeft iemand wel deze gegevens!
Laatste antwoord door jos16, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo forum leden, Ik ben op zoek naar een nieuwe auto voor mijn peugeot uit 1996 met 165000 op de teller en nu is mij oog gevallen op deze advertentie. Het gaat over een kia rio automaat met 25.000 op de teller uit 2002. (garage is aangesloten op NAP site dus ik neem aan dat de kilometers juist zijn) Een 4 deurs sedan met een 1.5 motor. Auto schijnt maar 1/2 eigenaars te hebben gehad. De prijs voor het compleet rijklaar maken is 4750 euro.. Opties: elek.ramen voor en achter, getint glas, centrale deurvergr., buitensp. in carr. kleur, stuurbekrachtiging, airbag bestuurder, airbag passagier, startblokkering, buitensp. elektr. verst., stoel best.…
Laatste antwoord door Rio-man, -
4wd cursus
door hertog john- 11 antwoorden
- 3,2k weergaven
Weet iemand waar je een eenvoudige 4x4 cursus kan volgen met je eigen auto, met begeleiding ? Ik zou wel eens willen weten of ik met mijn auto zal stranden als ik bijv. nu het weiland in rij met die sneeuw of het strand op rij en meteen vast kom te zitten. Ik heb ondertussen al hier en daar informatie opgevraagd, maar het is of 4x4 rijden in hun auto of met je eigen auto 4x4 rijden en meteen over boomstammen en rotsen heen, met in je achterhoofd dat je zelf verantwoordelijk ben voor schade's. Nu zitten er nog steeds de banden onder die vanaf de fabriek geleverd zijn, dus dat zijn ook geen terreinbanden, maar waar ik nieuwschierig naar ben is hoever ik kan komen in het zan…
Laatste antwoord door willem1, -
- 8 antwoorden
- 2,8k weergaven
Na inbouw van een parrot gaat bij een gesprek de snelheids meter naar 0. Dealer heb ik al gemailt maar ik nu bijna geen tijd om auto weg tebrengen. Ik los het nu op door of de cruise op de vaste snelheid te zetten. Er zit er 1tje in met 3 vooringestelde snelheden. Of de boordcomputer aan zetten van de radio zie ik de gps sneheid. Maar is dit een bekend probleem of ben ik weer de enige
Laatste antwoord door simba,