Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 3,9k weergaven
Ik zie toch echt in mijn instructieboekje een afbeelding staan waarop in de kilometerteller naast ODO, dat heb ik ook, nog een mogelijkheid aanwezig is om hier de TRIP-gegevens te laten zien. ODO - TRIP A - TRIP B enz. In mijn boordcomputer staan die weliswaar, maar hoe krijg ik die, als het al mogelijk is, op de aangegeven plek op bijgevoegd illustratie?
Laatste antwoord door tonisaez, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
http://www.kia-houten.nl/News/General/Kia-Sportage-krijgt-milieucertificaat.aspx http://nl.wikipedia.org/wiki/Levenscyclusanalyse Zonder dollen, ik heb als zzp'er al 2 mails gehad van klanten die mijn policy w.b. mijn bedrijfsmatige ecologische footprint wilden inzien....... Zo'n auto moet je dus bijna kopen, haha!
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik tank altijd bij Argos bij mij om de hoek. Benzineverbruik schommelt altijd rond de 6.7 l./100km. Snelweg wordt 6.5 en stadsrit 7.0 maar wel constant en voorspelbaar. (Vanaf dec. 2009 met. 1.4) Laatst getankt bij een andere benzineboer: Tinq in Velp. Die tank is het mij niet gelukt om onder de 7.2 te komen, wat ik ook probeerde...zelfs helling af zonder gasgeven. Weer terug bij Argos: verbruik weer op oude waarden. Zit er dan toch verschil in rendement per benzinemerk? Vreemde ervaring vond ik. Soortgelijke ervaringen?
Laatste antwoord door Peerke, -
- 21 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hoi, heb een raar probleemke, als je met deze wagen een noodstop uitvoerd, valt de motor gewoon stil, heb zelf al van alles geprobeerd maar tot nu toe niks gevonden, kan iemand mij misschien een tip geven.
Laatste antwoord door youridevaere, -
- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo, Misschien kan me hier iemand helpen voordat ik naar de garage ga. Wij hebben een Kia Carens diesel van 2005. Sinds deze week is zijn de dashbord, kenteken en achterverlichting uitgevallen. Ik heb alle 2 de zekeringkasten gecontroleerd alle zekeringen zijn in orde, ook alle lampjes zijn in orde. M.v.g. J.Kessels
Laatste antwoord door FASTphotos, -
Herstart
door KiaVenga12- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik lees net ergens op dit forum: 'Automatisch herstart als je de motor door eigen toedoen per ongeluk hebt laten afslaan': Stel, je zet' m in de achteruit en je laat de koppeling een tikkeltje te snel opkomen. Boem! De motor slaat af. Je drukt de koppeling in, haalt 'm uit de achteruitversnelling, koppeling weer in en hupp, de motor start weer VANZELF! Kan iemand me vertellen waar ik die functie in de handleiding vind?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 11 antwoorden
- 3k weergaven
kWas net es aan het kijken op de nederlandse website. Daar ontdekte ik dat de 1.6 diesel in nederland 128pk is In belgie is het 115pk. Is daar een reden voor? Zou ik de mijne kunnen opvoeren naar 128pk?
Laatste antwoord door masimo, -
Lichtzoemer
door KiaVenga12- 14 antwoorden
- 4,4k weergaven
De lichtzoemer werkt bij mij niet. Komt dit doordat het licht sowieso 30 seconden nadat de auto verlaten is, uitgaat?
Laatste antwoord door KiaVenga12, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Beste mensen, weet iemand toevallig of er ook spiegels met knipperlichten te koop zijn voor een Sportage uit 2005...
Laatste antwoord door chief69, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Dacht dat ik een melding kreeg als de rijmschijven vernieuwd moeten worden. Dus niet, verwachte dat wel jammer .
Laatste antwoord door kiaman, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ja, ik zal de manual wel niet goed lezen, maar ondanks dat toch mijn vraag; heeft de Kia Venga een vorstwaarschuwing. Dus iets bij vermelding van de buitentemperatuur.
Laatste antwoord door rednAS77, -
Picanto Seven
door patrick_nl- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, Aangezien ik nieuw ben op dit forum even een klein intro. Vorige week besteld; een Pica Seven Kleur Titanium (voorraad auto, levering binnen 2 weken of 2011; dit heeft m'n voorkeur) Ik had hiervoor ook al een Pica uit 2008 (oud model) en deze wegens goede inruil deal vervangen. De seven is al heel compleet maar ik wil de volgende items aanpakken: - 15inch ENZO dark velgen met 195/45, de nieuwe wordt met winterbanden geleverd. - Alarm inbouwen - Extra CV motor inbouwen LV en via alarmmodule (AB) aansturen. - Radio/MP3 met NAV uit de oude Pica overzetten - Speakers 16" voor - Parkeer sensoren (voor m'n vriendin ..... geintje ) Ik kan niet wachten...... Gr…
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 16 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hallo Allemaal, Ik ben toe aan de aanschaf van een nieuwe auto en zit te twijfelen tussen de Sportage X-ecutive Plus Pack en de IX35 Dynamic, beide in benzine uitvoering. Ik heb in beide een proefrit gemaakt en vond de Sportage iets beter rijden dan de IX35. Ook de looks van de Sportage spreken me iets beter aan dan van de IX35 maar daar staat natuurlijk wel een prijsverschil tegenover. Nu heb ik vraag over de Sportage; tijdens de proefrit viel me op dat er een kleine weerstand voelbaar is als het gaspedaal helemaal ingetrapt is. De dealer wist me te vertellen dat dit komt doordat het elektronisch gaspedaal is maar kon me verder niet goed uitleggen of dit normaal is of …
Laatste antwoord door masimo, -
- 13 antwoorden
- 3k weergaven
Hij gaat dan toch komen de nieuwe picanto.... de huidige picanto is alleen nog maar uit de huidige voorraad en de reeds in bestelling staande productie te leveren. Er is geen Picanto meer te bestellen en de productiestop komt er dan ook aan. Op naar de nieuwe!
Laatste antwoord door patrick_nl, -
Steenslag.....
door Blue Eyes- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo allemaal Helaas heb ik een paar plekjes steenslag opgelopen, en wil die graag laten repareren. Dus op naar een expert hier in Dordrecht. De klap kwam een dag later toen de offerte binnen kwam: voor 2 steenslag plekjes van een grove zandkorrel en een krasje op de achterklep( vandalisme) rekenen ze
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hoi, Mijn Kia Rio is aan nieuwe wiellagers (achter) toe. Nu heb ik deze nog nooit zelf vervangen, maar normaal zou dit te doen moeten zijn. In de garage is er mij echter wel op gewezen dat het afstellen hiervan belangerijk is .. iemand enig idee hoe dit correct begeurd? Of toch maar de garage laten doen? .. (kost 175e) Zijn er ook vraagbaken of iets dergelijk beschikbaar van de kia rio? alvast bedankt en groet, Ruben
Laatste antwoord door rrademaker, -
Skidplates
door sportage2011- 18 antwoorden
- 5,7k weergaven
Hallo allemaal, Weet iemand of het monteren van deze skid set gemakkelijk is: http://tinyurl.com/2vqrl9y Hij ziet er namelijk wel mooi uit en heb dan een set voor de prijs van alleen de voorkant. Groetjes,
Laatste antwoord door Alex, -
Portiervergrendeling
door Bobo- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo Sorentorijders, Ik heb een (klein) probleem met de portiervergrendeling met afstandsbediening. Bij het ontgrendelen en vergrendelen knipperen alleen de alarmknipperlichten links. De rechterknipperlichten functioneren wel bij normaal gebruik zoals richting aangeven. Het probleem doet zich dus alleen voor bij het ontgrendelen en vergrendelen met de afstandsbediening. Ze hebben het eerst wel altijd gewoon gedaan maar gingen steeds vaker haperen en nu doen ze het helemaal niet meer. Weet iemand hoe dit komt en of dit eventueel zelf op te lossen is? Ik heb zelf het idee dat er een draadje/stekkertje van de ontvanger van de afstandsbediening naar de rechter knipperlichte…
Laatste antwoord door Bobo, -
Kan iemand uitleggen hoe de hill hold werkt op de nieuwe sportage. Moet je hier iets voor doen of doet die dit automatisch?
Laatste antwoord door der Rudi, -
Sportage R
door cycloon60- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Weet iemand of dit de nieuwe sportage is of is het een nieuwe type waar je uit kan kiezen?
Laatste antwoord door ger.w., -
MyReview Autoweek
door bigwade- 22 antwoorden
- 5,1k weergaven
Wie gaat er eens de eerste (Sportage MY2011) plaatsen ?
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 7 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik heb, net zoals op mijn vorige auto (een Peugeot 307SW) op mijn nieuwe Kia Cee'd SW automatische verlichting. Ik vind alleen dat de verlichting in bepaalde gevallen, zoals slecht, regenachtig weer of schemer bij de Cee'd vrij laat aanspringt. De dashboardverlichting brandt op de automatische stand wel en dat doet mij regelmatig vermoeden dat de buitenverlichting ook brandt, terwijl dat helemaal niet zo is. Zou het aan te passen zijn dat de verlichting sneller aanspringt in de automatische stand? Het moet me wel van het hart dat de regensensoren voor de ruitenwissers een stuk beter werken dan bij de Peugeot.
Laatste antwoord door Rob D, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Zoals enkele andere hier zijn wij ook zeer positief over onze Sorento. Wij hebben dan bewust gekozen voor een handgeschakelde maar hier zeker ook geen spijt van. Verder zijn we heel tevreden over de uitvoering terwijl eerlijk gezegd wel liever climate control had gehad dan de aanwezige handmatige airco. Het is gelukkig een luxe probleem! Verder nu op zoek naar winterbanden incl andere velgen. 20 inch winterbanden wordt wat te duur Na alleen maar europese auto's te hebben gereden (en nu nog steeds ) bevalt de Kia TOP. Ook het gevoel van 7 jr garantie is ook lekker!!! Hopelijk blijft ons gevoel zo!!
Laatste antwoord door Luca, -
- 41 antwoorden
- 5,9k weergaven
Hallo, Ik weet dat dit al eerder een discussie is geweest, het verwijderen van bestickering, logo's etc. ( wel / geen voorstander, schaamte etc). Bij mijn vorige auto heb ik het nl laten doen, omdat ik het mooier vind dus geen schaamte voor KIA maar omdat ik het mooier vind. Mijn vraag is heeft er al iemand het KIA logo verwijderd op de achterklep van zijn cee'd sw. Mijn is verteld dat achter het middelste logo ( KIA) 2 gaatjes zitten. Zo ja kan hiervan dan ook een foto geplaatst worden. grtz Marc
Laatste antwoord door gstar, -
Ook ik moet zeggen, dat ik zeer tevreden bent met mijn nieuwe Sorento, rijd er nu pas 6 weken in, en moet zeggen dat na 22 jaar toyota dit echt wel een goed gevoel heeft. Bert
Laatste antwoord door nannb000,