Kia Modellen
-
Rijimpresse 1.6 gdi
door Niekb- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, Afgelopen dagen heb ik zonder resultaat gezocht naar een rijimpresse van de 1.6 GDI (ik vind alleen een paar 2.0 rijimpressies). Vreemd aangezien de 1.6 al bij dealers staat en volgens mij de verkopen alleen nog maar gaat laten toenemen. Ik ga binnenkort even een proefrit maken maar was intussen al benieuwd of de 1.6 motor voldoende vermogen heeft, of hij stiller is dan de 2.0 en hoe de 6bak bevalt
Laatste antwoord door bigwade, -
Hoi allemaal, RVS is van mijn ramen, het liet wederom los. Samen met mijn dealer besloten het eraf te halen en financieel eruit gekomen! Complimenten hiervoor. Nu heb ik dus alleen instaplijsten, achterklep en voormislampen rvs. Voor mij geen RVS meer op de raam, we hebben het nu twee keer geprobeerd! Voor de rest, niks meer dan lof over de Venga Mijn kunststof is ook weer netjes zwart, heeft de dealer netjes verholpen en gepoetst! Groetjes
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Heeft iemand ervaring met het zelf monteren van sidebars voor een Carens III 2007? Zijn de montagegaten al aanwezif o.i.d.?
Laatste antwoord door wimdrink, -
Daar gaat ie dan!
door bluff- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Na een dagje Apenheul, geparkeerd tussen twee andere Cee'd's (een rode en een andere zuigergrijze), wilde onze auto nog maar 3 seconden starten waarna hij /zij de pijp aan maarten gaf. Diverse keren geprobeerd met een oorverdovende stilte tot gevolg. Hierop de Kia Internationale Wegenhulp ingeschakeld waarna eerst een monteur kwam die 1,2,3 niets kon vinden. Hierop kwam er een autoambulance die de auto naar Koops in Apeldoorn bracht. Hier stond een Kia Picanto klaar (had een beetje op een nieuwe Sportage gehoopt ), waar me mee naar huis zijn gegaan. Momenteel wachten we nog steeds op een diagnose. Tot nu toe netjes geholpen en maken hopelijk vandaag weer een ritje naar …
Laatste antwoord door leeuw, -
- 14 antwoorden
- 3,1k weergaven
Heb opnieuw contact gehad met dealer( Kerres in Sittard) losse CD worden niet verkocht, alleen per set
Laatste antwoord door simba, -
- 16 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik heb een vet probleem en ik ben in Assen en moet naar huis. Mijn rechter voorband zegt dat hij 1.2 bar heeft en de banden luchtpomp bij de bp en bij de esso blijven maar blazen maar hij komt niet verder dan die 1.2/1.3. De band oogt veel voller dan de 2.6 bar van mijn ander banden. Ik krijg hem niet meer normaal... En nu kan ik rijden wat moet ik doen? De band deukt minimaal in en heb hem al iets leeg laten lopen. Help iemand??
Inklappen spiegels automatisch in te stellen?
door Gast asterix- 2 antwoorden
- 3k weergaven
Ik zou op mijn nieuwe Sportage het wel nuttig vinden als de spiegels automatisch inklappen als de motor wordt uitgezet en weer uitklappen als je de motor start. Ik weet dat sommige andere merken dit zo doen. Weet iemand of dit een instelling is die ergens te doen is (bij de dealer of via een leuke easter egg)? Bij onze andere auto (Toyota RAV4) kan je het irritante gepiep van de veiligheidsgordels bijvoorbeeld uitzetten door een serie van rare handelingen te doen (motor aan, uit, gordel om, deur open, motor uit, etc etc). Overigens zegt de Toyota dealer dat het onmogelijk is om dat te doen Marcel
Laatste antwoord door KiaZeker, -
start stop
door a.odijk- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik rijd in een venga 1.6 van maart 2010 auto is al een keer of 7 terug geweest voor elektonische storingen nu doet de start stop het al weer een paar maanden niet dealer zegt dat volgens de computer alles in orde is (geen fout meldingen) auto gaat morgen weer naar dealer maar heb er niet veel vertrouwen in dat het nu wel gevonden gaat worden zijn er meer mensen met zulke problemen???
Laatste antwoord door a.odijk, -
- 1 antwoord
- 2,9k weergaven
Een tijd terug had ik bericht dat de kop van mijn Sportage 2007 na 70.000 km gereviseerd moest worden. Dit is inmiddels gebeurt, ok het heeft meer dan 2 maanden geduurd voordat hij klaar was. De auto heeft zeker 1 dag mooi gelopen en toen begon het geratel weer. De auto is 2 dagen onderzocht en nu was de conclusie dat naast de ingebrande kleppen de auto aldoor een kantelende zuiger heeft gehad. Het geluid dat je hoort is een soort platte tik, lijkt op een dieselgeluid. In het engels heet het Piston slap. Het lijkt wat op tikkende kleppen maar het geluid is minder hoog. Je kunt hier niets tegen doen. Wanneer de motor warm is hoor je het bijna niet meer. Op Youtube heb ik …
- 27 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ey Allemaal, Lange tijd geleden dat je wat van mij gehoord hebt, maar dat komt eigenlijk omdat ik een zeer tevreden rijder ben en geen problemen meer heb op een paar kleine dingen na. Mijn Venga rijdt echt lekker zuinig, tegenwoordig rij ik flink door. Geen rare problemen zoals ik op het forum hoor. Ik krijg echt positieve reacties en tegenwoordig heb ik RVS instaplijsten (al tijdje terug hoor) maar volgens mij beloofde ik Peter nog op dit als foto te plaatsen, bij deze dus. De eerste twee foto's peter.. Ik heb mijn snoer nu ook laten wegwerken van mijn TomTom, deze zit dus vast aan de linkerkant in mijn auto. Netjes op een standaard net alsof het in de auto hoort, e…
- 7 antwoorden
- 3,2k weergaven
In onze Cee
Laatste antwoord door Jantje.2, -
Aanschaffen Rio 1 2
door mrklaassen- 25 antwoorden
- 5,5k weergaven
Vanavond ga ik een proef ritje maken in een Kia Rio 1.5 LS Ice Airco uit 2004 met bijna 69000km op de teller. Ik heb hiervoor nog nooit een auto gekocht dit word dus eventueel mijn eerste. Ik vraag me nu af of er nog dingen zijn waar ik op moet letten voordat ik eventueel tot aankoop overga
Laatste antwoord door bluff, -
Topsnelheid
door der Rudi- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Omdat ik vlakbij Duitse snelwegen woon heb ik vanmiddag eens gecontroleerd of de topsnelheid klopt ............. Niet dat dat ontzettend belangrijk is maar tegelijkertijd wilde ik eens ervaren hoe dan het weggedrag zou zijn. Ik heb een 2.0 automaat benzine uitvoering; volgens de specificaties moet hij 182 halen. De teller gaf na een betrekkelijk kort stuk plankgas (misschien 1,5 - 2 kilometer) 190/191 aan; wellicht als ik een stukje verder op die snelheid had kunnen rijden had ik misschien nog 1 of 2 kilometer harder gereden. Mijn Tomtom, een GO 1000 Live (da's het nieuwste type met snelle GPSfix, dus met goede snelheidsmeting), gaf toen een snelheid van 184 aan; dus a…
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo sportage rijders, Op internet kwam ik een site tegen waar 243 foto's van de nieuwe Sportage staan. Er staan ook Amerikaanse en australische (stuur rechts) tussen. Foto's zijn mooi en scherp. Succes ermee. Site: netcarshow.com/kia/2011-sportage Verder staat in de nieuwe Autoweek een uitgebreide test van de nieuwste winterbanden. Winnaars: Dunlop, Goodyear en Vredestein. Maar ook Pirelli, Michelin en Fulda doen het niet slecht. Ook staan de +/- prijzen vermeld. Doe er je voordeel mee. Groeten, Theo W. Peters, Cuijk.
Laatste antwoord door plasmadesign, -
- 17 antwoorden
- 7,7k weergaven
Beste Kia Fans, heb deze week mijn winterbanden laten wisselen voor de standaard banden die geleverd zijn onder mijn nieuwe Sorento ben namelijk begonnen met rijden op winterbanden. nu had ik met de winterbanden geen problemen dit zijn namelijk de duurste van bridgestone ik rijd namelijk de nieuwe sorento als lease auto en dan worden de banden bepaald door de lease. nu zijn deze gewisseld op de velg door de orgineel geleverde banden en nu merk ik op de grote weg dat wanneer ik boven de 120 km per uur kom dat het stuur licht trilt en dat de auto gevoelig is op het stuur als je een kuil of bultje in de weg tegenkomt. ben hier uiteraard mee terug geweest maar ze kunnen n…
Laatste antwoord door masimo, -
Kia Venga Seven
door pjotter- 12 antwoorden
- 3,2k weergaven
Is de nieuwe uitvoering de moeite waard? Totaal prijs voor de 1.4 is 18290 excl de afleverkosten, kleur enz (komt dus op bijna 19500 totaal) deze uitvoering zou 1800 euro voordeel opleveren.
Stuurslot.
door marcoenkim- 3 antwoorden
- 3,8k weergaven
Sinds april dit jaar hebben wij een kia soul. Is er iemand die ook problemen heeft met het stuurslot. Als je de sleutel in het contact steekt een een beetje rommelt aan het stuur moet deze eraf gaan toch? Bij ons dus soms niet. De dealer kan niks vinden. Ik hoor graag als er meer problemen mee zijn
Laatste antwoord door lojo, -
- 26 antwoorden
- 5k weergaven
Wie weet of er een alarm op de pro- ceed zit? bouwjaar 2010. ik heb nl wel 2 stickers op de ramen en er brand een lampje op het dashboard.Maar is dit nu een echte alarm met een sirene of is dit preventief?
Laatste antwoord door Private, -
- 14 antwoorden
- 3k weergaven
Ofschoon men vertelt dat de Venga een echte Europese auto is, made in Slowakia, design Germany, is het vreemd dat de vulopening links zit. Niet?
Laatste antwoord door KiaVenga12, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Ik heb gisteren versteld gestaan hoe het mogelijk was dat enkele beschadigingen ter grootte van 30 bij 30 mm, keurig werden 'weg'gepolijst door Autoschadebedrijf Brouwers een bedrijf waar mijn Kiadealer zaken mee doet. Na 10 dagen had ik dus genoemde beschadiging net boven het linker 'spatbord' of hoe noem je dat tegenwoordig en de linker portier. Overspuiten e.d. om het 100% op te lossen zou enkele honderden euro's kosten. Ze spuiten dan dan de twee genoemde delen in zijn geheel over. Na het polijsten moet je nu echt heel goed kijken om nog iets te zien. Kosten: 0.- euro Ook dat vind ik service van de bovenste plank!
Laatste antwoord door Tazteam, -
Soul opgehaald.
door jos16- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
Vandaag onze nieuwe Kia Soul opgehaald. Wat een auto, heerlijk hoge zit, rijdt als een trein. Iedereen die de auto nu heeft gezien is laaiend enthousiast over de auto. Geweldige audio standaard, veel ruimte. We gaan veel plezier aan deze auto krijgen. Helaas geen weer om foto's te maken, die volgen nog.
Laatste antwoord door joop-s, -
- 70 antwoorden
- 12,4k weergaven
Hey iedereen Ik woon in Belgi
Laatste antwoord door jamske, -
- 20 antwoorden
- 3,4k weergaven
update navi naar nederlands bij de dealer gedaan gisteren...was de meest recentie versie volgens hun en dus geen beta.maar nu werkt mijn voice knop aan het stuur niet meer... wie heeft dit ook en weet een oplossing??
- 3 antwoorden
- 3k weergaven
Goedemiddag allen, Speciaal voor Bigwade hier de uitslag van de grote beurt. Ik ben 402,99 euro lichter. Wat is er gedaan : Interieur filter vervangen Helix PLus Olie Oliefilter Brandstofsysteemreiniging benzine Ruitsolvent Bougies vervangen Klein materiaal Test Apparatuur Milieubijdrage Antiroest product ??? begint het nu al ? Band balanceren En autoverhuur Kia Venga En nu komt het Bigwade, m'n kleppen hoeven niet gesteld te worden Flashlube helpt hahahaha Groeten, Ursin
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Dag forumleden, wij willen graag in onze Piccie (uit 2007) centrale portiervergrendeling inbouwen. Ons model heeft dat uiteraard nu niet, maar missen het in de praktijk toch wel. Je kunt 'aftermarket' setjes CPV kopen, maar hoe eenvoudig is dat eigenlijk? Waar moeten we rekening mee houden? Kan ik ergens de 12V vandaan halen of moet dat helemaal vanaf de accu getrokken worden? Ik ben gemiddeld technisch (als zoiets bestaat).... Ik kan nergens op het www een duidelijke instructieset vinden en de tekeningen van een setje zijn vaak . Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt voor de reacties !!!:mrgreen:
Laatste antwoord door Retuow75,