Kia Modellen
-
Topsnelheid
door der Rudi- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Omdat ik vlakbij Duitse snelwegen woon heb ik vanmiddag eens gecontroleerd of de topsnelheid klopt ............. Niet dat dat ontzettend belangrijk is maar tegelijkertijd wilde ik eens ervaren hoe dan het weggedrag zou zijn. Ik heb een 2.0 automaat benzine uitvoering; volgens de specificaties moet hij 182 halen. De teller gaf na een betrekkelijk kort stuk plankgas (misschien 1,5 - 2 kilometer) 190/191 aan; wellicht als ik een stukje verder op die snelheid had kunnen rijden had ik misschien nog 1 of 2 kilometer harder gereden. Mijn Tomtom, een GO 1000 Live (da's het nieuwste type met snelle GPSfix, dus met goede snelheidsmeting), gaf toen een snelheid van 184 aan; dus a…
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo sportage rijders, Op internet kwam ik een site tegen waar 243 foto's van de nieuwe Sportage staan. Er staan ook Amerikaanse en australische (stuur rechts) tussen. Foto's zijn mooi en scherp. Succes ermee. Site: netcarshow.com/kia/2011-sportage Verder staat in de nieuwe Autoweek een uitgebreide test van de nieuwste winterbanden. Winnaars: Dunlop, Goodyear en Vredestein. Maar ook Pirelli, Michelin en Fulda doen het niet slecht. Ook staan de +/- prijzen vermeld. Doe er je voordeel mee. Groeten, Theo W. Peters, Cuijk.
Laatste antwoord door plasmadesign, -
- 17 antwoorden
- 7,6k weergaven
Beste Kia Fans, heb deze week mijn winterbanden laten wisselen voor de standaard banden die geleverd zijn onder mijn nieuwe Sorento ben namelijk begonnen met rijden op winterbanden. nu had ik met de winterbanden geen problemen dit zijn namelijk de duurste van bridgestone ik rijd namelijk de nieuwe sorento als lease auto en dan worden de banden bepaald door de lease. nu zijn deze gewisseld op de velg door de orgineel geleverde banden en nu merk ik op de grote weg dat wanneer ik boven de 120 km per uur kom dat het stuur licht trilt en dat de auto gevoelig is op het stuur als je een kuil of bultje in de weg tegenkomt. ben hier uiteraard mee terug geweest maar ze kunnen n…
Laatste antwoord door masimo, -
Kia Venga Seven
door pjotter- 12 antwoorden
- 3,2k weergaven
Is de nieuwe uitvoering de moeite waard? Totaal prijs voor de 1.4 is 18290 excl de afleverkosten, kleur enz (komt dus op bijna 19500 totaal) deze uitvoering zou 1800 euro voordeel opleveren.
Laatste antwoord door Remko .me, -
Stuurslot.
door marcoenkim- 3 antwoorden
- 3,8k weergaven
Sinds april dit jaar hebben wij een kia soul. Is er iemand die ook problemen heeft met het stuurslot. Als je de sleutel in het contact steekt een een beetje rommelt aan het stuur moet deze eraf gaan toch? Bij ons dus soms niet. De dealer kan niks vinden. Ik hoor graag als er meer problemen mee zijn
Laatste antwoord door lojo, -
- 26 antwoorden
- 4,8k weergaven
Wie weet of er een alarm op de pro- ceed zit? bouwjaar 2010. ik heb nl wel 2 stickers op de ramen en er brand een lampje op het dashboard.Maar is dit nu een echte alarm met een sirene of is dit preventief?
Laatste antwoord door Private, -
- 14 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ofschoon men vertelt dat de Venga een echte Europese auto is, made in Slowakia, design Germany, is het vreemd dat de vulopening links zit. Niet?
Laatste antwoord door KiaVenga12, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Ik heb gisteren versteld gestaan hoe het mogelijk was dat enkele beschadigingen ter grootte van 30 bij 30 mm, keurig werden 'weg'gepolijst door Autoschadebedrijf Brouwers een bedrijf waar mijn Kiadealer zaken mee doet. Na 10 dagen had ik dus genoemde beschadiging net boven het linker 'spatbord' of hoe noem je dat tegenwoordig en de linker portier. Overspuiten e.d. om het 100% op te lossen zou enkele honderden euro's kosten. Ze spuiten dan dan de twee genoemde delen in zijn geheel over. Na het polijsten moet je nu echt heel goed kijken om nog iets te zien. Kosten: 0.- euro Ook dat vind ik service van de bovenste plank!
Laatste antwoord door Tazteam, -
Soul opgehaald.
door jos16- 7 antwoorden
- 2k weergaven
Vandaag onze nieuwe Kia Soul opgehaald. Wat een auto, heerlijk hoge zit, rijdt als een trein. Iedereen die de auto nu heeft gezien is laaiend enthousiast over de auto. Geweldige audio standaard, veel ruimte. We gaan veel plezier aan deze auto krijgen. Helaas geen weer om foto's te maken, die volgen nog.
Laatste antwoord door joop-s, -
- 70 antwoorden
- 12,1k weergaven
Hey iedereen Ik woon in Belgi
Laatste antwoord door jamske, -
- 20 antwoorden
- 3,3k weergaven
update navi naar nederlands bij de dealer gedaan gisteren...was de meest recentie versie volgens hun en dus geen beta.maar nu werkt mijn voice knop aan het stuur niet meer... wie heeft dit ook en weet een oplossing??
Laatste antwoord door bigwade, -
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Goedemiddag allen, Speciaal voor Bigwade hier de uitslag van de grote beurt. Ik ben 402,99 euro lichter. Wat is er gedaan : Interieur filter vervangen Helix PLus Olie Oliefilter Brandstofsysteemreiniging benzine Ruitsolvent Bougies vervangen Klein materiaal Test Apparatuur Milieubijdrage Antiroest product ??? begint het nu al ? Band balanceren En autoverhuur Kia Venga En nu komt het Bigwade, m'n kleppen hoeven niet gesteld te worden Flashlube helpt hahahaha Groeten, Ursin
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Dag forumleden, wij willen graag in onze Piccie (uit 2007) centrale portiervergrendeling inbouwen. Ons model heeft dat uiteraard nu niet, maar missen het in de praktijk toch wel. Je kunt 'aftermarket' setjes CPV kopen, maar hoe eenvoudig is dat eigenlijk? Waar moeten we rekening mee houden? Kan ik ergens de 12V vandaan halen of moet dat helemaal vanaf de accu getrokken worden? Ik ben gemiddeld technisch (als zoiets bestaat).... Ik kan nergens op het www een duidelijke instructieset vinden en de tekeningen van een setje zijn vaak . Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt voor de reacties !!!:mrgreen:
Laatste antwoord door Retuow75, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, zoals jullie misschien hebben gelezen worden wij aankomende woensdag de trotse eigenaar van een Sorento II bj 10-2010. Nu ben ik benieuwd of er al nieuws is mbt bv een facelift e.d. Het "nieuws" uit de VS mbt de models verandering heb ik al gelezen maar daar maak ik me niet echt druk om gezien ze in de VS zeker veel andere modellen. Ben net terug uit NY en zag daar bv een VW Jetta met 2.5 L motor. En dat blijkt heel gewoon te zijn. Voor de Amerikaanse markt worden gewoon andere modellen gemaakt. Als er nieuws is hoor ik het graag. Had het misschien beter eerst kunnen doen voordat ik de Sorento had gekocht Hoop natuurlijk op geen veranderingen in 2011 gezien w…
Laatste antwoord door Luca, -
- 22 antwoorden
- 8,3k weergaven
Ik kan weinig tot geen info vinden in het instructieboekje over xenon verlichting op de Sportage exclusive. Weet iemand hoeveel K deze verlichting is, 5000/7500/ 8500 etc. Dit omdat ik het groot- en mistlicht van halogeen wil gaan veranderen in xenonlook halogeen. http://http://www.xenonlamp.nl/webshop/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=62&Itemid=2&vmcchk=1&Itemid=2 Het is mijn eerste auto met xenon en moet zeggen dat het erg prettig verlicht. Heel wat meer zicht dan met die "gele" halogeen verlichting
Laatste antwoord door Smart, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Waar zie ik of mijn Kia is uitgerust met bandenspannings sensors?
Laatste antwoord door Smart, -
cilinderkop problemen 1 2
door Xenshi- 27 antwoorden
- 14,2k weergaven
Hoi, Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Tot een paar maanden geleden reed mijn Kia Joice als een zonnetje. Vanaf toen ging hij steeds slechter trekken. Kruissnelheid was geen probleem maar zodra ik wat meer van hem vroeg gaf hij niet thuis, hij versnelde niet. (bijv. heuvel op of wegtrekken bij stoplicht). Dit was op gas veel erger dan op benzine. toch maar 4 weken geleden naar de garage gebracht. Compressiemeting gedaan en 1 cilinder gaf nog maar 3,5 aan, de rest ruim 12. Dus ik heb hem daar achter gelaten om de cilinderkop na te laten kijken. De garage zei hem zelf niet te kunnen repareren dus de kop naar een revisiebedrijf. Daar zeiden ze dat ze de kop niet meer kon…
Laatste antwoord door peterb28, -
bochtverlichting
door snackey- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Heeft iemand ervaring met het achteraf inbouwen van bochtverlichting? Ik ken de site: http://www.carmodule.de/produkt_P11268_Abbiegelicht_V5.html
Laatste antwoord door snackey, -
Wie heeft er hier een diesel?
door Gast Timo0103- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Wie heeft er hier een diesel en hoe bevalt hij. Ben voornamelijk benieuwd naar het verbruik.
-
aankoop sorento 2.5crdi 1 2 3
door ladyfly- 69 antwoorden
- 14,1k weergaven
hallo allemaal we hebben het helemaal gehad met onze sorento 2.4 ex op gas!!!niet dat het geen fijne auto is hoor !!maar het olieverbruik en de op ons toe komende onkosten (blok revisie . verstopte kat enz.)bezorgd ons slapeloze nachten.We hebben altijd met veel plezier in onze Kia Carnival 2.9 tdi gereden met weinig onkosten!!! Daarom zijn we nu op zoek naar een Sorento 2.5 diesel Om opnieuw verrassingen te voorkomen willen we jullie vragen: waar moeten we op letten ? wat is het verbruik? wie heeft tips en ervaring? We zijn benieuwd!! hartelijke groeten Ladyfly:grin:
Laatste antwoord door ladyfly, -
velgen ceed sw 1 2 3
door frankia- 67 antwoorden
- 10,5k weergaven
:lol:ik wil mijn 16`` lm velgen vervangen voor de winter door 15``stalen velgen met winterbanden. gaat dit zomaar? is dit verschil erg zichtbaar?welke voor en nadelen zitten hieraan. Frankia. Ceed seven SW phoenix silver
Laatste antwoord door Roel, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?3,4498646,4498670#msg-4498670 Ik vond het wel grappig (tevens eigen ervaring na 37700km)
Vullen brandstoftank. 1 2
door vince!- 28 antwoorden
- 6,4k weergaven
Bij de eerste tanbeurten met de wagen viel me op dat het metertje van de brandstoftank nooit helemaal bovenaan stond. Nu blijkt dat wanneer het pistool voor de eerste maal afslaat, de tank nog niet vol is. Met wat geduld krijg ik er nog 8 liter bij en ik ben er vrij zeker van dat wanneer ik iets langer wacht en dan traagjes bijvul er dan misschien wel nog eens 2 liter ingaat. Ervaren nog mensen dit. Het is een diesel, mocht dit verschil uitmaken.
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
hoi Ik wilde in de kofferbak een 12v aansluiting maken voor een koelbox. Zit er een voorbereiding in een kia ceed uit 2007 ? Of zal ik nieuwe draden vanuit de zekeringkast moeten trekken. Er is nog een zekering vrij volgens het boekje. En de sigaretteaansteker wilde ik via de middenconsul onder de armsteun doortrekken naar de achterbank weet iemand of dit te doen is ? Is er ergens een instructieboek hoe je somminge delen goed en veilig kan verwijderen. grt Simba
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo Kia rijders Ben nog niet zo lang Kia rijder,in het boekje staat dat de versnellings bak 4vers heeft ,maar ik tel er 5 vooruit,1700t\r bij 80 km en 2300t\m 120km Het verbruik valt ook veel mee 1436km op 108.33 ltr =1op13 zowel stads als snelweg, rij wel normaal dus het gas pendaal rustig in trappen. In de test ,of andere forums lees Ik dat de Carens zo veel verbruik , Heb Ik een ander type of zo. Ben tot nu erg tevreden over deze auto zeer luxe van binnen en ziet er van biuten ook wel stoer robust uit. Kan iemand mij hier meer over vertellen. g.r.t peter
Laatste antwoord door peter visser,