Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Ik lees ergens op dit forum de zin: "....., bedenk wel dat de auto's moeten worden ingereden. Is dit zo bedoelt dat het verbruik na inrijden, hoeveel km trouwens, minder verbruikt. In welke gradatie dan?
Laatste antwoord door sid1, -
- 26 antwoorden
- 5,9k weergaven
Vorig weekend m'n Sorento geparkeerd bij P&R Breukelen. Zondagmorgen vroeg belde de politie mij. Bent u de eigenaar van enz. Yep, dat ben ik. Nu, portierraam ingeslagen en navigatiesysteem dashboard uitgebroken. Oeff! Dat begint lekker, beter: dat is kloten! en nog geen koffie gehad! Politie vraagt nog of er nog wat in de auto ligt waar zij zich over moeten ontfermen? Welkom in de randstad, ja meneer dat is hier in Breukelen aan de orde van de dag. U begrijpt dat is onder de rook van Amsterdam en Utrecht, hieperdepiep! Enne.....de dichtstbijzijnde Carglass is Utrecht/Lage Weide, afslag 6. Stop! Even noteren waar die te vinden, immers geen navigatiesysteem meer. Mij da…
Laatste antwoord door flierefluiter, -
winterbanden
door ronald43- 23 antwoorden
- 5,3k weergaven
Ik denk erover op op mijn venga winterbanden te laten zetten voor a.s. winter. Dit zou mijn 1e auto worden met winterbanden. Wie heeft er voor mij tips waar ik op moet letten. Heb een venga X Ecutive met licht metalen velgen 205/55/r16 banden.
Laatste antwoord door Venga OK, -
- 19 antwoorden
- 4,1k weergaven
Dag mensen,ik ben eigenlijk op zoek naar een paar mistlampen voor mijn pro cee,d,nou ben ik bij de dealer geweest en die weet mij doodleuk te vertellen dat deze lampjes!minimaal!
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
Nu Sportage vanaf 1 2
door Kia Fan- 37 antwoorden
- 6,4k weergaven
Prijs van de instapper is bekend gemaakt...... Vanaf nu bestelbaar de Sportage met een 1.6 GDI motor. Dealerbulletin 101050: Kia Sportage 1.6 GDI vanaf
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
Krassen op deurpanelen
door Gast Vitara 2- 19 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hallo Mede Soul-ers, Sinds ruim 2 maanden rij ik in een soul van 2-2009, nu is het mij opgevallen dat de binnenpanelen van de deuren heel snel beschadigd raken. Ik doe er verder niets raars mee maar zodra ik ook maar iets er tegen stoot zit er weer een kras of put bij. Ik heb op een internationaal Soul forum al gelezen dat er veel meer Soul
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
Gepoetst....
door KIASOULAP- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
... na enige discussie dochterlief zo gek gekregen dat ze haar bij Meguiar's gekochtte poetsset (via FIAT Stilo-forum) eens op de KIA losliet ... dus, binnenkant gestofzuigd, gewassen, geclayed, in de was. Zie hier het resultaat...
Laatste antwoord door jos16, -
Rio naar Curacao
door MarcoV- 19 antwoorden
- 4,9k weergaven
Goed nieuws voor mijn Rio, hij gaat naar Curacao. Half augustus emigreer ik naar Curacao en omdat Kia daar op nummer 3 van de meest verkochte merken staat, lijkt het me een goed idee om hem mee te nemen. Verschepen kost me net zoveel als hier verkopen onder de prijs die de auto me waard is, plus dat ik weet dat de auto in een perfecte conditie is. Eerst krijgt hij nog een grote beurt en dan kan de grote reis beginnen.
Laatste antwoord door MarcoV, -
- 1 antwoord
- 3k weergaven
ik wil een trekhaak onder mijn juist aangeschafte kia cerato hatchback sport 2 liter van 2005 zetten, maar ik zie overal trekhaken op de sites uitgezonderd kia cerato sport, deze zijn toch wel te verkrijgen ? en iemand misschien goedkoop adresje?
Laatste antwoord door NonkelSimon, -
probleem met motor
door kuzzl- 5 antwoorden
- 4k weergaven
Beste leden, Ik bezit sinds eind juni een nieuwe sportage 2010 (vorig model weldus) 2.0crdi met 136pk. Ik heb die gerodeerd zoals het moet. Altijd laten warmlopen en niet te hoog in toeren schieten maar wel af en toe gas geven (niet planch
Laatste antwoord door kuzzl, -
accesoires gemonteerd 1 2
door xxxx- 27 antwoorden
- 5,2k weergaven
de stootstrips op de deuren, de bescherming van de rand van de kofferruimte en de instaplijsten zijn na lang wachten tot tevredenheid gemonteerd Zie de profielfoto
Laatste antwoord door wilcot, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik heb net als iedere Kia-klant de drie jaar gratis wegenhulp. Stel dat ik deze uit wil breiden naar de uigebreide versie, hoe doe ik dat dan. Op Kia's site en ook op 'Mijn Kia' kun je wel lezen hoe en wat maar vind ik geen mogelijkheid om die versie te kopen voor 24,95 per 3 jaar. Heeft iemand ervaring en een idee hoe ik dat regel.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoewel ik al jaren om de 2
Laatste antwoord door ger.w., -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Ik kom er niet helemaal uit. Als ik A op nul zet, ga rijden onder Route A, dan zie ik dat route B toch bijtelt.... Zie ik nu iets fout of snap ik de werking niet. Route B is toch gewoon een route die ik kan activeren en die dan dus is gekozen en het aantal km registreert die ik op dat moment rij. Dat geldt dan omgekeerd ook voor route A. Of wisselt er iets na een stop, maar dat zou je moeten zien.
Laatste antwoord door KiaVenga12, -
- 7 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo, Ik heb sinds februari een kia carens gekocht, ik ben zeer tevreden erover tot enkele weken geleden. Toen ik 160 km/u reed dan knipperde het lampje van motormanagment en kreeg ik niets meer van respons als ik bleef duwen op het gaspedaal. Wanneer het niet meer knipperde dan kon ik gewoon normaal verder rijden. Na een 50tal km rijden was het lampje van motormanagment uit. Ik ben naar m'n kia verdealer geweest en ze hadden toen een nieuwe egr-klep gestoken. Een paar dagen later wilde ik nog eens testen, en terug knipperde het lampje. Teruggeweest naar garage maar was nog niet open. Dus we gingen dezelfde dag nog terugkeren. Op de autostrade knipperde het lampj…
- 16 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo beste Venga rijders. Ik rijd nu al een tijdje rond in mijn Venga en er zijn een tweetal zaken waar ik mij aan stoor. Elke keer als ik een "verkeersheuvel" neem hoor ik een krakend geluid, vermoedelijk de achterklep. Herkend iemand dit en heeft iemand hiervoor een oplossing? En als ik terugschakel en op de motor afrem voel ik een behoorlijke resonantie in mijn versnellingspook. Is dit gebruikelijk? Vast bedankt voor de reactie. Gr. Fred
- 8 antwoorden
- 5,5k weergaven
Zaterdagavond gelijk al bij de eerste bocht werkte mijn knipperlichten niet !! Binnen in de auto bij dash board lichte 1 keer de lampjes van de alarmlichten op. M.a.w geen knipperen buiten, alleen binnen links en rechts 1 keer knipperen ( alarmlichten). Dit alles duurde ongeveer 10 minuten ( zeker 15 bochten genomen) en plotseling deden de knipperlichten weer normaal. Zondag weer met de auto weggeweest en geen probleem !! Heeft iemand dit al ooit meegemaakt ??
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Beste Sportage vrienden, Op de Kia-site staan vanaf nu de prijzen en specificaties vermeld over de nieuwe !.6 GDI. Als je op de site Sportage aanklikt, dan naar Prijzen, dan krijg je de folder op je scherm. Deze is recent en van 1 oktober 2010 met alle specificaties en technische gegevens. Niet leverbaar met automaat en in de X-Clusive uitvoering. Gelukkig wel met een 6-bak en zeer zuinig en met start stop systeem. Succes en groeten, Theo W. Peters Cuijk.
Laatste antwoord door KiaZeker, -
- 0 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo, Ik rij nu al weer een aantal jaar een kia Cerato 2.0 crdi EX. Nu is mijn auto voor de zesde keer terug gegaan om roest weg te werken het betreft hier dan ook de zelfde plek, namelijk op de motor kap waar de chrome afdekplaat op de kap gemonteerd istussen de naad. Hebben hier toevallig meer mensen last van? De dealer waar ik hem gekocht heb is hiermee erg coulant want het word steeds netjes opgelost. Hiervoor wil ik deze dealer mijn complimenten geven. De auto is inmiddels 6 jaar Groeten
Laatste antwoord door goku1975, -
- 4 antwoorden
- 3,2k weergaven
Mijn dochter heeft een nieuwe Picanto gekocht en heeft als accessoire de afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling laten monteren. Zij heeft de volgende vragen: ziet de afstandsbediening er precies zo uit als de foto op de KIA site en wie weet wat de reikwijdte van deze afstandsbediening onder normale omstandigheden is. Heeft iemand de specificaties van deze afstandsbediening. Zij heeft bij aflevering een heel andere afstandsbediening bij de auto gekregen dan op de site staat.
Laatste antwoord door Mollie, -
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik wil een vaste tomtom houder monteren in mijn venga. Weet iemand waar deze te krijgen?
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
Meet de Venga het verbruik over het totaal gereden km? Of geeft hij het verbruik per rit? Korte ritjes, het dorp in en terug geven een verbruik van ruim 9/100 km. Groet Rob
Laatste antwoord door bigwade, -
- 16 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo, Afgelopen maandag onze joice opgehaald. Hij liep geweldig totdat we haar de volgende dag wilden starten. Het leek wel een oude diesel en sloeg meteen af en we roken een sterke bezinelucht. De riem en de spanrol zijn vervangen. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ??
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 3 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo allemaal, Mijn Sorento 2.4 EX uit 2004 lekt druppels water uit de voorstijl aan de bestuurderszijde. Het is deze winter begonnen nadat het de eerste keer had gesneeuwd dus heb ik de wagen vaak sneeuwvrij gehouden maar het bleef lekken. Nu de sneeuw plaats heeft gemaakt voor regen blijven er druppels water uit de stijlbekleding komen die op de leren bekleding drupt. Ik heb geen dakraam alleen dragers op het dak. Of kan het veroorzaakt worden door de voorruit of misschien via de deur rubbers? Wie weet raad?
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo beste Kia vrienden, Ik heb wat vragen over een Kia Sorento met een 2.4 i motor. Ik verneem dat er problemen zijn met het olie verbruik, moet ik dat verhaal serieus nemen, want er word nogal snel iets gezegd op een forum of bij problemcar, terwijl er helemaal niets van waar is. Ik had even nagezocht in mijn systeem of deze 2.4 i motor een distributieketteng had of een riem, helaas stond de Sorento niet vernoemd, wat ik al erg raar vond. Heeft deze Sorento een eigen motor, of is er een motor gemonteerd van een ander merk, wat tegenwoordig wel vaker voorkomt. Heeft een Sorento met bjr 2004 nog eventueel aanmerkingen op bepaalde delen van deze auto. Je komt tegenw…
Laatste antwoord door flierefluiter,