Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Wie kan de oplossing aangeven, op de signalering gordel van de bijrijder ? Het probleem is dat als we samen in de auto zitten er soms wel/geen signalering is voor de gordel als bijrijder. Je zou zeggen niet zo erg,, waren het niet dat dan ook bij een aanrijding de gordelspanner en de airbag niet geactiveerd worden. Bij de dealer hebben ze inmiddels al de stoelzitting vervangen met sensorplaat. Maar probleem blijft. Mijn vraag zijn er nog meer met dit probleem?
Laatste antwoord door Fireman, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik heb gisteren heel keurig een speciale Ipod-kabel van Kia-Motors ontvangen. Dus aan het werk. Maar ik had het al hier en daar op internet vernomen dat die aansluiting niet helemaal werkt zoals het zou moeten. Vooropgezet, het werkt. Maar een probleem is het scrollen van mappen. Dat doet het audiosysteem met gebruik van de Ipod niet. Ook niet met de knop list. Je bent verplicht door alle nummers heen te scrollen totdat je je gezocht muzieknummer of album hebt gevonden. Ik weet niet of Kia ergens een update voor de software van het audiosysteem heeft, maar dat zou wel handig zijn. Verder gebruik ik een miniformaat USB-stick. Dat werkt wel.
Laatste antwoord door KiaVenga12, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Bij onze Picanto ga ik binnenkort de remschijven + blokken voor vervangen. Nu moet de zuiger dus terug geduwd worden. Weet iemand van jullie op welke wijze dit moet gebeuren. Draaien aan de zuiger of juist niet? En zijn er verder nog aandachtspunten bij dit werkje aan een Picanto.
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, Is het normaal als je bij regenweer doorslipt met de banden telkens in 2de versnelling. Profieldiepte van banden is nog 6mm, merk banden is dunlop. Ik heb dit ook soms bij droog weer. De ESP slaat dan direct aan. Zou dit komen omdat m'n auto teveel kracht heeft doordat de auto enkel via de voorwielen aangedreven is?(136pk) of zou dit liggen aan de banden? De garagist zei vorige keer dat de banden vlug versljten van de Carens. Ik denk dat m'n volgende banden vredesstein zullen zijn, of weet iemand welk banden merk volgens prijs kwaliteit beste keus is?
Laatste antwoord door Smart, -
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Een vraagje over de bluetooth functionaliteit van het Comfort Pack. Volgens de handleiding kan je maximaal 5 bluetooth apparaten koppelen. Is het mogelijk om hierbij twee telefoons aan te sluiten? Dat is mij niet gelukt. De radio ziet alleen de laatste telefoon, die ik ge'paired' heb. De andere moet ik dan handmatig weer opnieuw koppelen, waarna de eerste het niet meer doet.
Laatste antwoord door Venga1, -
- 11 antwoorden
- 2,7k weergaven
Gisteren heb ik de Picant in DLD opgehaald. Maar met het willen plaatsen van de kinderstoeltjes achterin blijkt 1 gordelklikker niet meer goed te werken. Weet iemand toevallig wat een nieuwe kost? Of heeft iemand er toevallig 1 liggen. Ik heb al geprobeerd hem opnieuw in elkaar te zetten maar dat heeft nog niet tot de juiste montage volgorde geleid. Wie o wie heeft tips voor reparatie of een vervangend exemplaar.
Laatste antwoord door EC Performance parts, -
verlichting
door luitzen- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Goedemorgen! Als je de verlichting aandoet, hoort er dan ook een controle lampje te gaan branden?? Ik kon dit niet in het boekje vinden, grootlicht wel maar die doet het bij mij niet....
Laatste antwoord door Dutchdragon, -
Heren, Wie kan me helpen aan een lease maatschappij met een scherpe prijs voor de KIA Sportage? De Sportage is in lease land vrij prijzig, als reden hiervoor geven ze aan de flinke afschrijving en de hoge brandstof kosten.
Laatste antwoord door Niekb, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Toen ik vanmorgen uitstapte hoorde ik een raar geluid, dit had ik al vaker gehoord maar er toen geen aandacht aan geschonken, nu wel. Het kwam van rechts achter. Ik heb mijn mobieltje op de rechter achterband gelegd om het op te nemen.[ATTACH]1932[/ATTACH] Bestandje is het resultaat door op de dorpel van de linker voorportier te gaan staan en rustig op en neer te bewegen. Ben vanmiddag meteen naar de garage gegaan om het te laten horen. Maar ja het is als met de tandarts je hebt pijn maar als je er bent voel je niks meer. Auto op de brug en de onderkant bekeken maar niets kunnen vinden. Het ziet er weer compleet anders uit dan de vorige sportage.
Laatste antwoord door bowie97, -
Wat moet ik me bij het alarm van de venga voorstellen?? Zie wel het rode lampje knipperen maar wat houd dat in? Wie heeft er stootstrips op zijn venga en welk?? Wil ze ook hebben maar weet niet welke ik moet bestellen.
Laatste antwoord door KiaVenga12, -
- 13 antwoorden
- 3k weergaven
Ik heb een Kia sorrento van 3 jaar en 2 maanden (met een oorspronkelijke garantie van 3 jaar die nu dus 2 maanden vervallen is). Tijdens de laatste maanden van de garantie krijgt de wagen een electronische storing waarbij soms de kilometerteller alsmede de toerenteller wild op en neer gaan gedurende ongeveer de eerste 10 minuten bij het starten van de wagen. Tijdens de laatste maanden van de garantie wordt dit aan een Kia garage gemeld waar ik het onderhoud doe, maar ze vinden het probleem niet en ik moet later terugkeren als ze eens meer tijd hebben. Vandaag ga ik opnieuw voor een onderhoud naar de kia garage en meldt dit opnieuw dat dit onderzocht moet worden. De garage…
Laatste antwoord door willem1, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Sinds vorige week zijn wij (vriendin en ik) de trotse eigenaar van een nieuwe picanto. Auto rijdt super en zijn zeer blij mee. Echter hebben wij geconstateerd dat 1 deel van de achterbank niet aansluit op het andere deel. (1 deel staat verder naar voren) De radio onthoud zijn zenders niet, en het dashbordkastje sluit niet........volgende week afspraak bij de dealer gemaakt en die gaan dit in orde maken. Ik hoop dat de achterbank te stellen is? (weet iemand dit) Onze pica is zwart en we hebben de simpele uitvoering 1.0 X wel met stuurbekrachtiging enz. maar niet met centrale portiervergrendeling, electr. ramen enz. We houden jullie op de hoogte van onze indruk van de aut…
Laatste antwoord door Martijn30, -
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
Even een vraagje over het ISG systeem! Vandaag voor het eerst het ISG systeem kunnen uitproberen: bij thuiskomst even gestopt bij de brievenbus. Auto in vrij, motor gaat keurig uit, even de brievenbus legen, instappen, koppeling in en..... niks! Daar sta je dan.... In een willekeurige volgorde geprobeerd te schakelen, gas geven, koppeling in, uit, etc, en uiteindelijk ging de motor weer aan. Iemand een idee van de juiste volgorde der dingen?
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
2x terug roep actie voor de ceed
door Gast Jantje- 16 antwoorden
- 2,8k weergaven
Eentje voor controle/vervaning instrumenten paneel (als ik het goed begrepen heb) en de ander is een software update van het ISG systeem. Waren geen belangerijke dingen voor zover ik het begrepen heb, dus worden als het goed is uitgevoerd zodra de auto een keertje binnenkomt.
Laatste antwoord door Jantje.2, -
originele matten
door luitzen- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, ik heb helaas geen originele matten in de Sportage, kun je die bij de dealer krijgen of kun je de gok wagen op marktplaats, ze moeten wel passen in de nokjes.....
Laatste antwoord door luitzen, -
- 10 antwoorden
- 4k weergaven
Heeft de nieuwe Sorento dagrijverlichting (led's) zoals de nieuwe Sportage? Zo nee, zijn die later aan te brengen en dan bedoel ik in of op/onder de koplampunit's en niet onder de bumper zoals die Halfords dingen.
Laatste antwoord door bertsplci, -
Velgen vraagje
door Dinky_Toy- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik heb een setje 17" op het oog met de volgende maten; ET 45, 7jx17Hz. Gaat dit passen op een Cee'd? Is de bandenmaat 215-45-17 de juiste maat voor de 17 inchers? En hoe zit het met comfortverlies ten opzichte van 16" of 15"? Onder mijn vorige auto had ik 215-55-16 liggen Scheelt dat veel?
Laatste antwoord door Dinky_Toy, -
afstandsbediening
door trucker- 11 antwoorden
- 5,2k weergaven
afstandsbediening van mijn kia rio 1.5 bouwjaar 2004 werkt het ene moment wel en het andere niet batterij al vervangen vergrendeling met sleutel werkt goed iemand een idee???? bvd wietse
Laatste antwoord door trucker, -
- 12 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ongeveer 6 weken geleden onze eerste kia sorento gekocht (09/2003), na een proefrit waren we helemaal verkocht. Aan het einde van de rit van ongeveer 2 uurtjes en gelukkig bijna thuis ging het mm lampje branden. Bij terug komst bij de garage heeft hij de boel uitgelezen en bleek de katalisator te zijn. het was geen probleem hier mee door te rijden tot de datum dat we hadden afgespoken voor de reparatie hiervan. Hier gingen 2 weken overheen, het weekend daar voor waren we weggeweest, bij het terug rijden kwam ik de snelweg bijna niet meer op alle power weg, wij langzaam naar de garage gereden ( gelukking 100 meter van waar wij wonen) en de auto daar achtegelaten, katalisat…
Laatste antwoord door wiljac, -
Wat ik nou weer onder me auto heb hangen.. 1 2
door Gast Jantje- 27 antwoorden
- 4,8k weergaven
Een stuk van me airco condensor.. Kia dealer riep meteen dat ik een drempel had geraakt, terwijl me radiator die lager hangt en er direct achter zit geen schade heeft en de balk ervoor die NOG lager hangt ook geen krasje heeft.. Ow ja, de auto is er nog niet eens geweest en ze roepen dat al.. We zullen maar weer zien..
Laatste antwoord door jelle linnekamp, -
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Zie deze link voor "mooie" dagrijlichten voor de cee'd: http://www.carfantasy.nl/koplampen-kia-ceed-06-09-devil-eyes-dayline-chroom-p-68911.html
Laatste antwoord door Smart, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik heb nu een parrot carkit en zou deze graag in mijn Cerato inbouwen. Kan iemand mij vertellen hoe dit moet en waar ik op moet letten?
Laatste antwoord door remco_p, -
- 10 antwoorden
- 2,7k weergaven
zijn er al meer nieuwe sportage waarbij de spraakaansturing het niet doet als je het in nederlands insteld heb??????? Stel je het in op de engelse taal dan functioneerd het wel (wel slordig van kia)De garage zou er een melding van maken .De C-eed heeft het ook volgens de monteur en die kwamen toch al:2guns: wat eerder uit.
Laatste antwoord door marbe2220, -
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
Na een zeer zorgvuldige afweging en proefrit hebben wij besloten om een nieuwe Kia sportage te kopen. De aflevering tussen nu en half Okt. Nog even geduld dus. Ik heb direct al een vraag in dit forum "kan ik mijn telefoon rechtstreeks via de usb aansluiting gebruiken als handsfree" ?? Ik zag direct boven het hoofd v/d bestuurder een microfoontje vandaar mijn vraag. Een opmerking heb ik ook al "De folder is niet correct" daarin staat heel duidelijk voor alle modellen een sigaretten aansteker en een asbak, niet dus! Voor mij geen reden om van de koop af te zien....ha ha ha Dutchman
Laatste antwoord door marbe2220, -
Mijn ceed sw wordt geregeld bezocht door een marter, het beestje eet mijn hele isolatiemateriaal van de aircoleiding op. Wie weet wat je hieraan kan doen.
Laatste antwoord door Smart,