Kia Modellen
-
hallo we zijn op zoek naar een andere auto en de pride lijkt me wel wat het probleem is dat ik geen foto kan vinden van de achterbak we hebben een swift gehad maar die had een te diepe bak de vloer moet zo vlak mogelijk zijn,ik ben invalide en neem graag een opvouwbare scootmobiel mee als we weg moeten, dus te hoog tillen is erg lastig kan ik ergens foto's of info vinden? alvast bedankt louis
Laatste antwoord door Rio-man, -
Terug en schoon
door Remko .me- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi Allemaal, Ik ben een tijd afwezig geweest, erg druk maar toch vanmiddag de kans gehad mijn auto volledig schoon te maken! Dik in de wax gezet (voor de winter), van binnen vlek vrij en alles volledig schoon en gestofzuigd, geen korreltje zand meer te vinden. Ramen lekker weer in de schone speciale wax, radio updated. Mijn RVS is trouwens allemaal vernieuwd met nieuwere, die zijn beter met plakken en zitten nu perfect erop. Ik heb ook RVS instaplijsten laten monteren paar maanden geleden. Het dashboard weer lekker gevoed e.d. Nu heb ik hem dik in de wax, maar zag toch nog dat er muggen op de motorkap blijven zitten, helaas. Toch heb ik dit maar voor lief genomen. …
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Omdat je je nog al verveelt zit je een beetje auto merken sites af te zoeken voor de grap en nu zat ik ook eens op kia.nl en kia.com wat kom ik tot mijn verbasing tegen, waarschijnlijk een nieuwe facelift voor de picanto. Zie het zelf: Picanto Kia.nl Picanto Kia.com Ziet er toch net weer iets stoerder uit vind ik zelf. Iemand die hier meer van weet?
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Zojuist gedownload van mykia de langbeloofde update met de Nederlandse taal!
Laatste antwoord door Richard Limburg, -
- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo wie kan mij zeggen of voor de ruitensproeier achter een aparte moter zit en wat zo.n ding eventueel kost . meschien heeft iemand van jullie er ook ervaring me gehad . Graag hoor ik commentaar hier over . Groetjes Kia Joice Rijder .
Laatste antwoord door peterb28, -
- 23 antwoorden
- 5,9k weergaven
Vandaag de mail van mijnkia gelezen waarin de zonnegordijnen aangeboden worden: Worden hier de Privacy Shades geleverd? En heeft iemand al ervaring met deze schermen in een ceed sw. Ik zat namelijk in de zomer te twijfelen of ik iets met privacyglas ging doen voor mijn honden die soms achter in de bagageruimte liggen. Met airco kun je de temperatuur best regelen, maar op vakantie kan de zon daar fel toeslaan. Wering van de zonnestralen geeft meer comfort aan mijn honden. Privacyglas vond ik duur en het is dan een folie die kan beschadigen. De gemelde zonnegordijnen zien er goed uit en prijstechnisch goed te doen. Nu ge
Laatste antwoord door gstar, -
Wij hebben onze soul sinds Juni 2009 en nu al corrosie op velgen. Naar de dealer geweest en jawel, Coating laat los. Er zijn keurig 4 nieuwe velgen besteld want het mag niet voorkomen binnen een jaar.
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 11 antwoorden
- 6,7k weergaven
Beste allemaal, ik zal mij even voorstellen. ik ben robert 22 jaar uit utrecht en trotse bezitter van een cerato 2.0 16v ex. helaas na alle audio te hebben ingebouwd doet de verlichting achter mijn kilometer teller het niet meer. er staat geen spanning op de schakelaar om de verlichting te dimmen. zekeringen al gecontroleerd. wie owh wie heeft er een idee wat het zou kunnen zijn? de meter zelf doet het prima en ook de controle lampjes zijn functioneel. heeft er iemand technische tekeningen of beschrijvingen van een cerato liggen? ik vind het zonde om naar een dealer te rijden een een fikse rekening te krijgen voor het oplossen van deze (vrij simpele) storing. Alv…
Laatste antwoord door DjRoZoHo, -
Motor ratelgeluid
door masimo- 11 antwoorden
- 5,8k weergaven
Mijn 3.3V6 Sorento maakt sinds een paar dagen een ratelend geluid bij het stationair lopen. Maakt niet uit of ie koud of warm is. Het lijkt op tikkende kleppen, maar dat is het volgens mij niet. Mijn vermoeden gaat uit naar de distributieketting, maar weet het niet zeker. Het geluid is een beetje vergelijkbaar met het geluid de eerste paar seconden na het starten. Iemand een idee of herkent dit?
Laatste antwoord door masimo, -
check lampje
door roma- 1 antwoord
- 3,5k weergaven
hebben jullie ook wel is last van het checklampje?? mijn kia rio rs had afgelopen week er last van, er bleek vuil bezine in dus had contact opgenomen met de kia dealer en die zeiden dat ik v-power moest tanken en dat heb ik ook gedaaan en had er injector cleaner bij gedaan. ik heb er nu geen last van
Was het ff vergeten te vragen bij mijn vorige bericht. Gaat over mijn Sportage uit 2005 met 4/2 wiel aangedrijving. Mijn vraag is, mag je tijdens het rijden van 2 naar 4 wiel aandrijving over schakelen of is dat slecht voor de auto?. Het zelfde met de tracion controle. Moet dit allemaal pas gebeuren als de auto helemaal stil staat of mag het gerust tijdens het rijden.
Laatste antwoord door frankydb, -
Kmh tellers enzo
door rio2003- 8 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hoi, In mijn rio heb ik alleen een kmh teller alleen mis ik zelf de toerenteller op het dashboard. Nu heeft mijn vrouw daar geen moeite mee, alleen als je altijd een toerenteller heb gehad mis je het toch wel (tenminste ik zelf wel). Nu vroeg ik me af of ik een tellerbak met toerenteller kan kopen en deze (zonder al te veel moeite) op de plaats kan zetten voor degene die ik nu heb.
Laatste antwoord door roma, -
- 10 antwoorden
- 2,1k weergaven
Beste Sportage rijders, Heeft iemand ervaring met rijden tijdens heftige regenbuien. Toen ik van de week tijdens een heftige regenbui naar huis reed en thuis aankwam, leek het net of mijn stuurbekrachtiging was uit gevallen. Stuur was heel erg zwaar om in te parkeren . Moet wel vertellen dat ik ook door heftige plassen heb gereden onderweg naar huis. Kan heel gevaarlijk zijn dus vandaar deze forum. Ik hoor het graag en alvast bedankt
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
Na het intoetsen van de straat op mijn vakantieadres volgde we de aanwijzingen naar lochem.Alleen gaf hij aan dat de straat midden in lochem was en dit was niet juist.na navraag gedaan te hebben bleek de straat buiten lochem te liggen en waren we er voorbij gereden zonder dat hij aan gegeven heeft dat die straat daar lag.hoop dat er niet meer foutjes in staan:sad:
Laatste antwoord door marbe2220, -
All weather banden
door i2Paq- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Mijn vrouw is diegene die het meest in onze Rio uit 2000 rijd. Laat ik zo stellen, ze is geen held met regen of ander nat weer Nu zijn de voorbanden op een 2 a 3 mm aangekomen, achter zijn ze nog ruim 4, en wil ik nieuwe voorbanden plaatsen. Ik dacht dat het voor haar prettiger zou zijn om daar dus All Weather banden voor te nemen. Iemand enige ervaring hiermee op een Rio en welke zijn goed zodat het niet te veel herrie wordt in de auto mocht ik de verkeerde kiezen. De huidige maatvoering is 175/70, R13 82T. Andere vraag, kunnen er ook andere velgen onder bv. 14inch of groter?
- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik ben nog steeds erg content met mijn Rio station uit 2000! Waar ik wel zat van wordt is de ratel die mijn kachel aanjager/ventilator maakt. Is deze makkelijk uit te bouwen en zo ja, hoe? Ik wil kijken of er wat in zit, iets vervangen moet worden of dat er een nieuwe in moet. Waar koop ik trouwens het beste een nieuwe?
Laatste antwoord door i2Paq, -
- 12 antwoorden
- 2,1k weergaven
Goedendag, Ik ben Jan Breukelman uit Ommen en vanaf komende vrijdag (30-7) de trotse bezitter van de Kia cee`d_SW SE7EN 1.4 CVVT (oil blue)
Laatste antwoord door Kia ron, -
- 51 antwoorden
- 9,1k weergaven
Ja dames en heren, hier ben ik weer. Mijn Kia Ceed 1.6 diesel SW is nog steeds niet geleverd. Ik heb ook een Ceed SW CRDI X-ecutive 115 pK (Pewter Beige) in bestelling staan, maar deze zou na ongeveer 8 weken geleverd worden, de bestelling is in het eerste deel van april gedaan. Inmiddels ben ik terug van vakantie, maar nog geen Ceed binnen. Ik rijd nog steeds in een voorloopauto van de garage, omdat mijn vorige auto behoorlijke schade heeft opgelopen tijdens een aanrijding. Vandaag ben ik maar weer eens gaan vragen, het is per slot van rekening geen pak suiker dat je koopt. Als antwoord kreeg ik, dat er problemen zijn met de levering van de Ceed diesel uitvoeringen e…
Laatste antwoord door Pat, -
Picanto terugroepaktie
door Gast Hijs fijn- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
Wij kregen vandaag een schrijven van Kia Nederland over onze Picanto. Het blijkt een terugroepaktie te zijn voor het vervangen van de krukasbout en sluitring. Zijn er hier nog meer die de brief ontvangen hebben?
Laatste antwoord door De Mier, -
Suspension.
door mudds- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Firstly, apologies for writing in English. My Kia carens 2Lcrd Auto 7 seater 2007 , has sagging rear suspension, this is very common and talked about alot, especially in the Kia Rondo forum (USA). I have seen on the Kia NL site, a set of blue rear suspension coils. Can someone confirm they are a heavy duty set of springs? and that they will lift the rear of my car. http://www.kia.nl/showroom/carens/accessoires-.aspx This is the link to them. ZK66799HV3118 This is the part number. If anyone knows the cost of jusy buying them that would help me, the price given is foR fitting them as well. Again I apologise for writing in English. I look forward to any replies. Tha…
Laatste antwoord door mudds, -
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
ff een vraagje. Maandag is de auto weggeweest voor de 1ste beurt. Bij het ophalen hangt er zo'n ding aan je binnenspiegel (dat ook aan de deur van een hotelkamer hangt, kom ff niet op de naam) waarop kort gezegd staat dat er een nieuwe klantenkaart in de auto zit. Dus ik klap mijn zonneklep naar beneden en zie de oude klantenkaart erin zitten, maar wel zo'n lelijk garagekaartje aan de versnellingspook, waarop staat dat de auto bij 30000 km naar de garage moet. Op mijnkia.nl staat dat er:(quote) "De MijnKia Klantenkaart vervangt het smeerkaartje en de KIW-pas Bij elk werkplaatsbezoek ligt een nieuwe, gratis klantenkaart voor u klaar. Ook als uw klantendossier op mijnki…
Laatste antwoord door patten, -
handgrepen
door marbe2220- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
op de 2 linker handgrepen zit bij mij wat licht beschadigingen. eerst dacht ik dat het door beschermde plastic was gekomen.na lang poetswerk van garage bleek het toch om beschadiging te gaan.er zijn 2 nieuwe besteld:cry:
Laatste antwoord door marbe2220, -
- 10 antwoorden
- 3,6k weergaven
Er was hier al wat rumoer over de hogere prijs van deze Kia in vergelijk met Hyundai. En dat de IX35 ook nog wel duurder zou worden. Maar ik denk niet dat dit gaat gebeuren. Want de Ceed is duurder dan de I30 en de Sorento is duurder dan de Santa F
Laatste antwoord door KiaZeker, -
Hallo iedereen, Voor het eerst ga ik een Joice kopen. Het is er een van het jaar 2000. De auto heeft g3 installatie. De airco en de riem worden vervangen en een paar dingen meer. Is de joice een goede auto ? Door een derde kind hadden we een grotere auto nodig. Ik heb op deze auto een Vectra b -Diamond super de luxe ingeruild. Is dit een goede deal en waar moet ik op letten bij de mooie Joice ?
Laatste antwoord door rdlanenga, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Vanaf de eerste dag van aflevering heb ik in het koppelingspedaal bij het opschakelen naar hogere versnellingen, in een bepaald toerengebied, een trilling. Ik heb er iemand van de garage in laten rijden. Hij constateerde het ook, vond het wel een zeer lichte vorm. Ik voel het nadrukkelijker, maar de medewerker van de garage gaf aan dat het niets verontrustends was. Ik kan het voorkomen door bij het opschakelen eerst het gas los te laten (het toerengebied terug te brengen) en dan het koppelingspedaal in te trappen. Hierdoor is het toerengebied dus lager. Op internet staan vergelijkende berichten met de suggestie dat een dergelijke trilling mogelijk door een vliegwiel (dat …
Laatste antwoord door Alex VB,