Kia Modellen
-
- 10 antwoorden
- 1,8k weergaven
Goedendag Venga-rijders, Ik rijd nu alweer een maand of vier in de Venga 1.4 in de kleur Steel Grey. Volgens de dealer in Assen worden er flink wat Venga's verkocht, maar tot nu toe ben ik er nog geen eentje tegengekomen! Niet in de stad en omgeving maar ook niet op weg naar het zuiden van het land en weer terug. Echt nog geen eentje! Heeft iemand informatie over de verkoopcijfers van deze nieuwe Kia?
Laatste antwoord door rednAS77, -
Nieuwe Ceed SW 1 2
door marnix- 26 antwoorden
- 4,2k weergaven
Na nu bijna een week in het bezit te zijn van onze nieuwe Ceed (1.4 Seven SW piston grey), tijd voor een berichtje hier op het forum. Na een hele week wachten, konden we vorige week woensdag het nieuwe monster ophalen. Wat een verschil met de Sephia ('96) die we daarvoor reden! Alles lijkt te werken alleen heb ik problemen met de bluetooth met mijn telefoon (Nokia N82) terwijl mijn vrouw met haar Blackberry 9700 Bold alle opties heeft. Daar baal ik dus van als ICTer! Dit vraagt om verder onderzoek, heb hier alle draadjes over Bluetooth al opgespoort en gelezen. Ze hebben helaas nog niet geholpen. Nu na een week en bijna 1000Km verder kan ik alleen melden dat ik vind dat…
Laatste antwoord door paulkok, -
- 68 antwoorden
- 17,1k weergaven
Ik heb sinds kort ontdekt in mijn Sorento dat ondanks dat er geen knopje aanwezig is er toch motortjes in de spiegels verwerkt zijn voor het inklappen van de spiegels. Na op internet de schema's te hebben bekeken en het deurpaneel aan de bestuurderszijde te hebben losgemaakt kwam ik tot de conclusie dat alleen het knopje in het bedienings paneel voor de spiegels en ramen miste. Ik heb met een draadje en een knopje nu elektrische inklapbare spiegels. Nu vermoed ik dat mijn auto eerder schade heeft gehad waarbij mogelijk het bedienings paneel is vervangen door een versie zonder knopje of de deuren zijn vervangen door deuren met spiegels met motor. Of zou KIA gewoon altijd d…
Laatste antwoord door KIASOULAP, -
- 18 antwoorden
- 3,7k weergaven
Als er een probleem is met de KIA Venga en KIA Nederland is geinformeerd, hoe snel volgt er een reactie van KIA Nederland?
Laatste antwoord door gert, -
Goedenmiddag, Hierbij stel ik mij even voor als nieuw lid van de Kia club. Ik ben zins 29-04-2010 in het bezit van een Kia Cee'd Wagon. Met vr Groet,
Laatste antwoord door Alex VB, -
Venga 1.6 Cvvt X-ecutive
door Gast Venga 2010- 8 antwoorden
- 1,4k weergaven
De Venga gekocht via nieuweautokopen.nl en werd afgeleverd begin april 2010. De Venga is netjes en correct afgeleverd en op een later tijdstip is de aanduiding "ecodynamisch" er afgehaald. Het zit gewoon geplakt. Staat veel beter en mooier op de achterklep. Als extra hebben we er een trekhaak oplaten zetten voor de fietsendrager. We hebben geen enkel probleem gehad, alles werkt en zijn dan ook zeer tevreden over de complete opties van de Venga. Zoek maar eens een automerk waar zoveel opties standaard zijn en voor een redelijke prijs? Het zal jullie dan ook niks verbazen dat we zeer, maar dan ook zeer tevreden zijn over de Venga. Er staat nog een 2e auto voor de deur, Op…
-
ATTENTIE: VENGA achterklep lakschade
door Gast Pombal12- 20 antwoorden
- 3,5k weergaven
Venga-fans, Bij toeval viel mijn oog op een lakbeschadiging aan de carrosserie, onder de gesloten achterklep van mijn VENGA. Bij nader inzien bleek de achterklep t.g.v. een onjuiste afstelling tegen de carrosserie te kunnen botsen (aan weerszijden), met een lelijke lakbeschadiging tot gevolg! Bij de dealer aangekomen bleek hun (even oude) demo-VENGA inmiddels hetzelfde euvel te vertonen. Er is door hen een aantal digitale foto's gemaakt. Een afspraak voor reparatie staat. Eenmaal thuisgekomen heb ik mijn eigen foto's geschoten. Je bent gewaarschuwd. Let op de aansluiting van de achterklep! Ga bij problemen bij de dealer langs! Pombal12
Laatste antwoord door Smart, -
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
he hallo ik heb even een kort vraagje. ik rij niet vaak op me cruise control nu wil ik dat wel doen met me caravan straks en dacht ga het is een paar keer proberen. alleen wat ik merkte is dat het wel werkt op mijn stuur en rempendaal maar als ik mijn koppeling in trap niet???? mischien hoort het wel zo weet een van jullie dat???? groetjes rick
Laatste antwoord door masimo, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Sorento 2008: Heb na een bezoek aan de wastunnel vocht in mijn linkerkoplamp. heb de unit uit de auto gehaald maar weet niet hoe hem te openen. lijkt alsof het glasdeel erop zit geklemd maar krijg de 2 delen niet uit elkaar. Weet iemand hoe dat moet? Alvast bedankt en groet Ron.
Laatste antwoord door josua, -
- 2 antwoorden
- 997 weergaven
Hoi Hoi Laatste tijd ben ik erg druk, vandaar dat jullie me iets minder zien. Examens enzo op mijn werk. Ik heb een vraag over USB stick... mijn iPhone iPod werkt niet meer op de auto omdat ik deze een software update gegeven heb, nu ziet mijn venga hem niet meer als iPod... daarom wil ik een USB stick gaan kopen. Mijn vraag is... hoe deel je dit makkelijk in? Kun je hier ook door mappen heen bladeren of is alle muziek achter elkaar zonder dat je een map kunt kiezen? Ik heb geen navigatie dus wij moeten het doen met de knoppen en bladeren.. en kunnen niet zomaar een map kiezen op een touch scherm. Ik hoor graag van jullie, dan ga ik morgen een USB stick halen als dit…
Laatste antwoord door bigwade, -
Nafteq 2006/07
door dikkie- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Weet iemand uit hoeveel cd-rom's de digital roadmap (Europa) navteq 2006/07 bestaat. Navigatie systeem af fabriek.
Laatste antwoord door DeOS, -
- 10 antwoorden
- 1,4k weergaven
Bij mjn cd voor de navigatie van naftaq mis ik italie,Oostenrijk,Zwitserland gedetailleerd. Wie kan mij helpen met een kopie/origneel. Ik rij een c
Laatste antwoord door dikkie, -
POI in navigatie
door Kia ron- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Goedenmiddag, Weet iemand of het mogelijk is om POI in het navigatie systeem te zetten ? Of weet iemand of er campings standaard in de poi lijst staan ik kan ze namelijk niet vinden
Laatste antwoord door Kia ron, -
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
Wij hebben nu ruim een maand onze Venga X-tra + CP in het bezit. Na verschillende ritten (lokale-, provinciale- en snelweg) deel ik mijn ervaringen: Plus - vormgeving - stuurgedrag en koersvastheid - trekkracht motor (1.4 liter benzinemotor) - zitcomfort - ruimte (zitten + bagage) - goed zicht opzij /achter - bediening radio en overige functies middenconsole Min - stugge vering - tikken van de pook bij schakelen (alle versnellingen) - windgeruis linkerraam bij rijden boven de 80 km. Rechterraam (bij de bijrijder) heeft dit niet - aangrijpingspunt koppeling is kort - zicht schuin van voren door 'dubbele' A-stijl Herkennen de 'ervaren' Venga-rijders zich in d…
Laatste antwoord door Jaap B, -
- 9 antwoorden
- 5,9k weergaven
Hey, ik rij een Kia Rio xs. Heeft iemand een idee wat het kost om mn voorbanden te laten vervangen? alvast bedankt...
Laatste antwoord door masimo, -
zekeringen
door primazx- 2 antwoorden
- 5,7k weergaven
wie kan mij zeggen waar al die zekeringen voor dienen en wie bij wie hoort? ik zou graag 1 afbeelding willen hebben waar dat duidelijk op te zien is:confused:als er iemand is die mij kan helpen dan heeeeel graag Bv prima zx .
Verbruik van de Rio. 1 2
door Wilbert- 45 antwoorden
- 10,5k weergaven
Hey ik vroeg mij af wat de rio rijders hier op dit forum zo aan verbruik hebben. Mijn 1.3 haalt gemiddeld 1 op 15 a 1 op 16, ik rijd 600 km op 1 volle tank, en dan alleen 80 wegen, ik kom zelden op de snelweg. Ik ben benieuwd wat anderen hier verbruiken. Gr, Wilbert
Laatste antwoord door riodriver, -
- 8 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hoi. Ik heb een kia rio 1.3 bezine uit 2002. Ik heb het volgende probleem: Eerst deed mijn verwarming het af en toe niet, sprong dan uit en meteen weer aan. Nu doet ie opeens helemaal niks meer zelf niet blazen. Heeft iemand hier een oplossing voor? Gr Frans
Laatste antwoord door Koos25, -
- 14 antwoorden
- 3k weergaven
Ik heb het standaard alarm op de KIA. Wat ik alleen mis is een piepje bij in/uitschakelen. Weet iemand een oplossing. Ik heb op deze site wel wat gevonden, maar dat is het niet helemaal.
Laatste antwoord door woskam, -
Hallo allemaal, Heeft er iemand misschien 2de hands side bars of een push bar liggen die ik kan over kopen ? Groetjes Edzard
Laatste antwoord door plunt, -
- 59 antwoorden
- 9,4k weergaven
In mei willen wij de knoop doorhakken om een andere auto te kopen. We hebben onze keus nu tot op deze 3 types ingekort. Gisteren een proefrit in de 1.4 X-tra met Comfort Pack gereden. Fijne auto, erg compleet en ruim, miste wel wat meer pit, maar dat heb je in Nederland ook niet echt nodig. Wat zijn de ervaringen van de forum members over het gebruik van de Venga na enkele maanden? Zijn er kinderziektes, irritante probleempjes of iets dergelijks? Moet zeggen dat de Venga mij positief verrast heeft. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Laatste antwoord door xxxx, -
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Wegens persoonlijke omstandigheden verplaats ik de dag naar een ander tijdstip. Jullie horen nog van mij. De dag gaat door hoe dan ook. Relena
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
he hallo zins ik mijn sorento heb stoor ik mij heel erg aan de velgen ik vind ze heel mooie maar ze bladeren op de velgen terwijl ze 5 jaar oud zijn. nu wil ik ze graag opnieuw laten spuiten maar heb bij diversen bedrijven gekeken en ze hebben de velgen gemiddeld 5 dagen nodig. en ik kan niet zo lang zonder auto. weet iemand toevallig of je ook ergens velgen kan huren bijv bij garage of zo of sloperij???? ik woon in amsterdam dus hopelijk wel iets in de buurt alvast bedankt voor de tips
Laatste antwoord door Stanley Efu, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
he hallo ik heb een vraagje? ik heb er zelf weinig verstand van maar vandaag heb ik een 13 polige stekker laten monteren. nu liep mijn monteur onder me auto door en zag hij zoals hij vertelt. dat de aandrijfas vanaf de bak naar mijn achterwielen en dan ging het om de aandrijfas hoes die het dichtste bij de bak zit die hoes is stuk. die as moet ongeveer 1 meter zijn. kan je die hoes los verkrijgen en kan je die dan ook makkelijk monteren de monteur waar ik elke keer kom heeft die nog nooit vervangen en zou het ook niet weten of die los te krijgen zijn ofdat ik meteen een nieuwe as moet hebben?????? heeft iemand hier ervaring mee en of kan mij helpen met de antwoorden…
Laatste antwoord door nancyenricky, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Zag in mijn nieuwsrobot dat er een service campagne aankomt voor de Venga en een recall voor de cee'd en voor de picanto..... Misschien kan Peterrrr wat meer vertellen...... Ik kan alleen de headline zien rest zit achter slot en grendel..... Dealerbulletin 100687: cee
Laatste antwoord door bigwade,