Kia Modellen
-
- 16 antwoorden
- 3,8k weergaven
Zie onderstaaande link betreffende een terugroepactie van Kia voor de Ceed gemaakt tussen 01-04-2008 en 30-03-2009 met ESP on board. http://www.nu.nl/economie/2269616/terugroepactie-kia-ceed-vanwege-remproblemen.html
Laatste antwoord door Alex VB, -
airco vraag.
door ivv- 12 antwoorden
- 3k weergaven
Beste kia rijders. In onze kia rio 15. v16. zit airco in. Nu is mijn vraag als ik de airco aan zet heb ik het gevoel dat de motor iets inhoud tijdens het rijden. en iets snokt. is dat bij jullie ook zo. MVG.IVV.
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
Geachte, Ben bezig automatten aan het zoeken voor de Venga, zoals hier al beschreven op het form zijn de matten staandaard waardeloos. Zoals jullie de site al gevonden hebben van matten-online.eu , ik heb contact gezocht met deze firma om matten te laten maken met de Venga erin gestikt, dit is mogelijk alleen bij een grotere afnamen de prijs zal niet veel meer zijn dan nu wordt aangegeven mijn idee is de naam in de lengte van de mat te stikken, dus als je instapt het kan lezen, en dan alleen de voorste matten. tot nu toe alleen zwarte matten met witte naam Venga, photoshop foto heb ik aangevraagt. anderen kleuren zijn ook mogelijk maar dit behoord dan weer bij meerdere…
Laatste antwoord door Venga-Boys, -
- 10 antwoorden
- 7,5k weergaven
Beste lezers, vandaag begon mijn airbaglamje plotseling te branden. Weet er geen raad mee. Misschien een klein probleempje in die zin dat het gereset kan worden of zo. Ik pruts niet aan mij auto en vooral als het om de veiligheid gaat van mij en m`n gezin. Misschien heeft iemand dit al eerder mee gemaakt. Het zou gaan om een Kia Sportage van 2005 (diesel). Met elk bericht ben ik geholpen. Tegenwoordig kost het een berg geld om de garage binnen te stappen alvorens ze iets gedaan hebben. Hopelijk hebben jullie hier een antwoord voor mij. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door kiaman, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Wie heeft een goed advies voor een dakdrager op de Pro Ceed.
Laatste antwoord door snackey, -
- 19 antwoorden
- 5,3k weergaven
Vraagje weet iemand van problemen met het nieuwste model Picanto?? Auto's worden momenteel ook vast gehouden op het opslagterrein in Rotterdam er gaat er geen 1 van de dam af...... Er schijnt al een schrijven naar de dealers te zijn inzake de leveringsstop. Wie heeft meer info? Peter misschien.....
Laatste antwoord door BL1987, -
- 7 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo, Bij mijn nieuwe model Kia C'eed SW, trilt de binnenspiegel nogal. Dit was eerder niet. Ik heb een beetje gekeken naar hoe de spiegel vastzit, en je kan de houder v/d binnenspiegel op een taps toelopend plastic stuk wat dan weer vast zit aan de ruit vaster drukken, dit heb ik gedaan, en het is een stuk beter, maar volgens mij nog niet zoals eerst. Ik moet nog iets van 7000 KM voor mijn eerste beurt, en wil eigenlijk niet speciaal voor die beurt alleen voor de binnenspiegel naar de dealer. Heeft iemand met nieuwe type SW ook al dit " probleem" ? Groet, Jeroen
Laatste antwoord door Leon, -
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
Goedemorgen, Het is me in een discussie opgevallen dat er nog al verschillen zitten in de versie's van de navigaties die in de Seven uitvoering zit? Je zou toch zeggen dat deze allemaal gelijk moeten zijn.
Laatste antwoord door frankia, -
Kia gaat voor de nieuwe sportage een roadshow organiseren... bij de meeste dealers komt er gedurende twee dagen (vanaf begin mei) een sportage in de showroom. Klanten die in die twee dagen kopen krijgen gratis een panoramadak twv
Laatste antwoord door KiaZeker, -
Lak kleurnummer
door the-boss- 5 antwoorden
- 8k weergaven
Heb het hele boekje doorgelezen, maar ik kan nergens vinden waar het nummer van de lakkleur staat. Ik heb een blauwe picanto. Pierre
Laatste antwoord door Kia Fan, -
Hallo, Ben net fris op dit forum en al een vraag. We rijden een RioIII uit 2006 op LPG G3. Heerlijke auto, erg tevreden. 82000km. Heb een vraagje naar aanleiding van de bougies die er in de handel zijn voor LPG. Is dit echt een aanrader om deze (duurder) aan te schaffen? Wordt de verbranding en daarbij de prestatie en levenduur beter? Ben benieuwd! Bvd voor jullie reactie
Laatste antwoord door hankpeters, -
- 24 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hoera, vandaag is mijn nieuwe leaseauto besteld, de Cee'd Sporty Wagon 1.6 CVVT E-xecutive. Nu rij ik nog in een Ford Focus Wagon Futura en deze loopt dus binnenkort uit de lease. Ik was al een tijdje aan het kijken voor een andere auto, mijn oog was o.a. gevallen op de KIA. Afgelopen zaterdag in Beverwijk een proefrit gemaakt, wat mij opviel was de enorme ruimte in de auto, bergen beenruimte en een flinke kofferbak... dat is in de Focus wel anders Maarja, na de proefrit was ik (en het gezin) gelijk verkocht. Even de opties en de kleur nog besproken en gelijk maandag opdracht gegeven aan de leasemaatschappij om deze te bestellen. Nu dus nog even wachten aangezien mi…
Laatste antwoord door Smart, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo rijders, Graag leg ik twee vragen voor (ook gelet op de vakantieritten): 1. Mijn Cerato CRDI 1.6 VGT 2007 staat in de officiele lijst met een verbruik van gemiddeld ongeveer 1:20. Inmiddels heb ik een verbruik vastgesteld van 1:15 met zowel stadsritten als lange afstanden. Is er iets bekend over grote verbruiksafwijking bij dat type t.o.v. de lijst? 2. Bij het rijden op ongeveer 1000-1500 toeren klinkt een huilend geluid van de motor zowel bij zowel koude als warme motor. Duidelijk hoorbaar maar bij hogere snelheid vanaf 2500 toeren is het weg. Dekra heeft er bij de koopkeuring in maart '10 geen opmerking over gemaakt Ik vind dat geluid vervelend maar is er ook…
Laatste antwoord door exsubaru, -
extra gaspedaal
door vosje- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
deze week een extra gaspedaal laten inbouwen in de auto, dit gaspedaal zit er zodat ik met mijn linker voet kan gasgeven en remmen. ze hebben bij de verbouwing het originele gas pedaal doorgezaagd en er een scharnier punt op gezet met veer zodat het pedaal naar boven of beneden blijft staan. het rem pedaal is onverandert gebleven links is er een extra pedaal bij gezet dat ook opklapbaar is en via een stang vast zit aan het originele gas pedaal. het stangetje loopt achterlangs het rempedaal en wordt niet geraakt bij het voledig intrappen van de rem. op het stangetje zit een extra veer om het gaspedaal om hoog te laten komen bij gas los, het minimaale verschil…
Laatste antwoord door ger.w., -
Kia Venga van Labwerf 1 2
door Labwerf- 28 antwoorden
- 4,5k weergaven
Zo nu maak ik even tijd om een berichtje en mijn eerste ervaring met de Kia Venga de delen. Ik heb hem nu een aantal weken (4) en hij is ruim tweeweken eerder geleverd dan de bedoeling van. Op dit forum heb ik aardig wat informatie kunnen lezen en mijn voordeel meegedaan, zo heb ik RVS instaplijsten er op laten monteren, en heb nu spatlappen voor besteld want die heb je vind ik echt nodig. Mijn navigatie heb ik gemonteerd op een clip van Brodit, dit is geweldig, een echte aanrader. Zit niet in de weg en je klikt hem zo vast zonder lijmen, schroeven of wat dan ook. Het enige wat ik jammer vind is dat de kofferbodemplaat flink doorzakt maar daar heb ik een spant voor gemaa…
-
- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik heb een Kia Rio 1.3 RS uit 2002. Als ik optrek houdt de auto in om daarna alsnog op te trekken. Als ik gewoon rijdt loopt de motor prima ook stationair loopt de motor prima. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn. Groet. jeepee
Laatste antwoord door jeepee, -
- 29 antwoorden
- 5,3k weergaven
Zojuist met m'n dealer gebeld over de update van de Se7en navigatie: - Bluetooth update vanaf maandag 10 mei beschikbaar via MijnKia.nl - Update Nederlandse navigatie eind juni beschikbaar
Laatste antwoord door rednAS77, -
Colablikje
door PGG- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik ben sinds een jaar de eigenaar van een Kia Cee's Sporty Wagon (oude model). Qua comfort en rij-eigenschappen heb ik niks te klagen. Echter wat ik zwaar vind tegenvallen is de deuk- en krasgevoeligheid van het plaatwerk en de lak. Iemand hoeft bij wijze van spreken maar te wijzen, of mijn auto heetf weer een kras. Loop je per ongeluk tegen de auto aan, weer een deuk erbij. Ook de protectiestrips aan de zijkant, zitten volgens mij op een hoogte waarop ze net niet effectief zijn. Gelukkig heb ik kort gelden middels een tientjesactie van een autodealer waar mijn buurman werkt enkele deuken kunnen verwijderen. Ik heb echt het gevoel in een colablikje rond te rijde…
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 12 antwoorden
- 2k weergaven
Ik kreeg vandaag een vreemd telefoontje van mijn Kia dealer over door mij bestelde Cee'd SW. Ik heb mijn auto besteld op 6 juni jl. Nu vertelde de dealer dat precies op deze dag er een prijs wijziging was op de Cee'd SW EX. Hij was maar liefst 1200 Euro duurder geworden. Het vreemde is dat de dealer mij hierover vandaag pas heeft ingelicht en dat hij dit pas achteraf van de fabriek heeft doorgekregen. Het schijnt dat er nu standaard ESP en nog iets op de auto zit waardoor die
Laatste antwoord door Leon, -
Wil graag een gedeelte van de ramen van mijn Sportage laten blinderen. Kan iemand mij advieseren. Wat mag wel/niet en wat zijn de kosten ongeveer.
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik ben een trotse bezitter van een Kia Srrento 2.5CRDI 170PK van 2006. wat mij overkomen is lijkt wel een sprookje te zijn! s'morgens heb ik mijn auto 1 meter vooruit laten rollen zonder deze te starten dit d.mv. de koppeling in te trappen terwijl deze in de versnelling stond,heb de koppeling los gelaten om de auto te laten stoppen. Toen ik hem wilde starten,deed de startmotor zijn werk maar dat was ook alles.Wat er daarna gebeurde is, is dat de distributie ketting van plaats versprong met als gevolg dat alle tuimelaars van 1 v/d 2 nokkenassen gebroken zijn. waarschijnlijk is er nog meer schade ontstaan aan de kleppen en aan de zuigers, dit is nog niet bekend. Hoe di…
Laatste antwoord door rob4b4, -
dakdragers
door dannym100- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
hallo, ik zit mee suf tezoeken op internet naar passende dakdrager voor een dakkoffer op een sorento 2.4i uit 2005. zijn hier direct passende voor of zijn er universele voor. zijn er eigenlijk wel niet originele onderdelen of accesoires te krijgen voor Sorento. alles wat je zoekt past niet of alleen origineel , met een schandalig prijs kaartje er aan. joepie Sorento ( voor onderdelen dan:evil:)
Laatste antwoord door Alex, -
- 32 antwoorden
- 6,7k weergaven
Hoewel onze nieuwe Cee'd 7 nog niet voor de deur staat toch alvast een vraag die ik niet goed kon terugvinden op het forum hier: Welk type navigatie heeft de cee'd aan boord? het is een lg-navteq las ik maar navteq maakt alleen maar kaarten. dus blijft over een lg type ..... ? Ik kan op de nieuwsgroepen heel wat navteq kaarten downloaden, hoewel ik ook las dat er in april een update voor dit systeem komt, inclusief nederlandse stem maar weet dus niet of in deze update ook kaartmateriaal bijzit. de kaarten die te downloaden zijn: klik
Laatste antwoord door DeOS, -
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
hallo, kan iemand mij vertellen wat de inruil prijs is voor een kia picanto 1.1 x-ecutive kleur bleu dimond kmstand 22500 hij is van 14-03-2008 met lichtmetale velgen net zn grote beurt gehad. en weet iemand of er ook prijs verschillen zijn tussen de dealers bij aan koop van nieuwe kia cee'd sw dus of er onderhandelings ruimte is of niet. alvast bedankt groetjes ferdinand en tanja
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 36 antwoorden
- 5,1k weergaven
Net terug van boodschappen doen. Kratje er in en wat zie ik. Een vette kras op de achterklep. Ik kan wel janken. Wanneer het is gebeurd, dat weet ik niet. Maar ik baal ontiegelijk. Dat na 4 weken.