Kia Modellen
-
- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
Wij hebben nu ruim een maand onze Venga X-tra + CP in het bezit. Na verschillende ritten (lokale-, provinciale- en snelweg) deel ik mijn ervaringen: Plus - vormgeving - stuurgedrag en koersvastheid - trekkracht motor (1.4 liter benzinemotor) - zitcomfort - ruimte (zitten + bagage) - goed zicht opzij /achter - bediening radio en overige functies middenconsole Min - stugge vering - tikken van de pook bij schakelen (alle versnellingen) - windgeruis linkerraam bij rijden boven de 80 km. Rechterraam (bij de bijrijder) heeft dit niet - aangrijpingspunt koppeling is kort - zicht schuin van voren door 'dubbele' A-stijl Herkennen de 'ervaren' Venga-rijders zich in d…
Laatste antwoord door Jaap B, -
- 9 antwoorden
- 5,9k weergaven
Hey, ik rij een Kia Rio xs. Heeft iemand een idee wat het kost om mn voorbanden te laten vervangen? alvast bedankt...
Laatste antwoord door masimo, -
zekeringen
door primazx- 2 antwoorden
- 5,7k weergaven
wie kan mij zeggen waar al die zekeringen voor dienen en wie bij wie hoort? ik zou graag 1 afbeelding willen hebben waar dat duidelijk op te zien is:confused:als er iemand is die mij kan helpen dan heeeeel graag Bv prima zx .
Laatste antwoord door Smart, -
Verbruik van de Rio. 1 2
door Wilbert- 45 antwoorden
- 10,7k weergaven
Hey ik vroeg mij af wat de rio rijders hier op dit forum zo aan verbruik hebben. Mijn 1.3 haalt gemiddeld 1 op 15 a 1 op 16, ik rijd 600 km op 1 volle tank, en dan alleen 80 wegen, ik kom zelden op de snelweg. Ik ben benieuwd wat anderen hier verbruiken. Gr, Wilbert
Laatste antwoord door riodriver, -
- 8 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hoi. Ik heb een kia rio 1.3 bezine uit 2002. Ik heb het volgende probleem: Eerst deed mijn verwarming het af en toe niet, sprong dan uit en meteen weer aan. Nu doet ie opeens helemaal niks meer zelf niet blazen. Heeft iemand hier een oplossing voor? Gr Frans
Laatste antwoord door Koos25, -
- 14 antwoorden
- 3k weergaven
Ik heb het standaard alarm op de KIA. Wat ik alleen mis is een piepje bij in/uitschakelen. Weet iemand een oplossing. Ik heb op deze site wel wat gevonden, maar dat is het niet helemaal.
Laatste antwoord door woskam, -
Hallo allemaal, Heeft er iemand misschien 2de hands side bars of een push bar liggen die ik kan over kopen ? Groetjes Edzard
Laatste antwoord door plunt, -
- 59 antwoorden
- 9,6k weergaven
In mei willen wij de knoop doorhakken om een andere auto te kopen. We hebben onze keus nu tot op deze 3 types ingekort. Gisteren een proefrit in de 1.4 X-tra met Comfort Pack gereden. Fijne auto, erg compleet en ruim, miste wel wat meer pit, maar dat heb je in Nederland ook niet echt nodig. Wat zijn de ervaringen van de forum members over het gebruik van de Venga na enkele maanden? Zijn er kinderziektes, irritante probleempjes of iets dergelijks? Moet zeggen dat de Venga mij positief verrast heeft. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Laatste antwoord door xxxx, -
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Wegens persoonlijke omstandigheden verplaats ik de dag naar een ander tijdstip. Jullie horen nog van mij. De dag gaat door hoe dan ook. Relena
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
he hallo zins ik mijn sorento heb stoor ik mij heel erg aan de velgen ik vind ze heel mooie maar ze bladeren op de velgen terwijl ze 5 jaar oud zijn. nu wil ik ze graag opnieuw laten spuiten maar heb bij diversen bedrijven gekeken en ze hebben de velgen gemiddeld 5 dagen nodig. en ik kan niet zo lang zonder auto. weet iemand toevallig of je ook ergens velgen kan huren bijv bij garage of zo of sloperij???? ik woon in amsterdam dus hopelijk wel iets in de buurt alvast bedankt voor de tips
Laatste antwoord door Stanley Efu, -
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
he hallo ik heb een vraagje? ik heb er zelf weinig verstand van maar vandaag heb ik een 13 polige stekker laten monteren. nu liep mijn monteur onder me auto door en zag hij zoals hij vertelt. dat de aandrijfas vanaf de bak naar mijn achterwielen en dan ging het om de aandrijfas hoes die het dichtste bij de bak zit die hoes is stuk. die as moet ongeveer 1 meter zijn. kan je die hoes los verkrijgen en kan je die dan ook makkelijk monteren de monteur waar ik elke keer kom heeft die nog nooit vervangen en zou het ook niet weten of die los te krijgen zijn ofdat ik meteen een nieuwe as moet hebben?????? heeft iemand hier ervaring mee en of kan mij helpen met de antwoorden…
Laatste antwoord door nancyenricky, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Zag in mijn nieuwsrobot dat er een service campagne aankomt voor de Venga en een recall voor de cee'd en voor de picanto..... Misschien kan Peterrrr wat meer vertellen...... Ik kan alleen de headline zien rest zit achter slot en grendel..... Dealerbulletin 100687: cee
Laatste antwoord door bigwade, -
- 7 antwoorden
- 4,2k weergaven
Ik rijd tijdelijk een Kia Rio van mijn garagebedrijf, in afwachting van mijn nieuw te leveren Kia Ceed. Puur uit nieuwsgierigheid keek ik vanmiddag onder de motorkap van deze, nog geen 8 maanden oude Rio, met ongeveer 7000 kilometer op de teller. Tot mijn grote verbazing zag ik rond de motor een soort draagbalk die behoorlijk verroest was. Is dit normaal of wat kan dit zijn? Hebben meer mensen dit? [ATTACH]1629[/ATTACH] [ATTACH]1630[/ATTACH] [ATTACH]1631[/ATTACH]
-
- 8 antwoorden
- 3,2k weergaven
beste, weet iemand toevallig of de emblemen CERATO en LX op mijn achterklep alleen gelijmd zijn, of ook in de klep gedrukt zitten? maw, kan ik ze eraf halen zonder dat er gekke gaatjes overblijven? ik hou wel van een cleane look nl.
Laatste antwoord door BartS, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ben al een tijdje op zoek naar een logoloze grill voor mijn grijze kia pro ceed. Via dit forum heb ik er al een stuk of drie gezien met onderstaande als voornaamste, http://php.winparts.nl/thumb/Shop/Tepper/IB%20GKI01.jpg Nu vind ik persoonlijk de grill op volgende link wel iets hebben alleen verdere info kan ik niet vinden en de grill zelf is niet echt goed zichtbaar, iemand enig idee? ...en of zijn er nog meerdere grills te vinden? http://users.telenet.be/wenkie/grill.jpg alvast bedankt, Wenkie.
Laatste antwoord door Wenkie, -
- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
Geachte Kia rijders, Ik krijg deze week mijn Kia Sportage Adventure 2.7 aut 4 w/d. Het was echt liefde op het eerste gezicht. Een pracht auto. De banden zijn wel binnenkort aan vervanging toe. Wie van u heeft ervaring met "all weather" banden op de sportage? Welke band past het beste bij deze fantastische auto? Groet, Janenan2010
Laatste antwoord door janenan2010, -
- 11 antwoorden
- 2,4k weergaven
Nou vandaag was het zover de Kia opgehaald bij de dealer. De aflevering was prima, onder het genot van een kop koffie de papieren door genomen en overhandiging van de papieren met een attentie, daarna naar de Venga. Wat een plaatje werkelijk prima opgeleverd zowel de buiten als binnenkant smetteloos en glanzend (wel is anders meegemaakt) volle tank, daarna een duidelijke uitleg en overhandiging van de sleutels echt een compliment voor de dealer. De eerste kilometers gemaakt en wat een heerlijke auto, een waar genot om in te rijden Bijgaand een paar snapshots van onze aanwinst De nieuwe velgjes zitten erop.
Laatste antwoord door antonief, -
- 20 antwoorden
- 5,5k weergaven
Hallo, We hebben sinds kort een kia ceed sw seven editie, maar kom er niet uit met die BT. Met mn man zn telefoon krijg ik wel verbinding, maar geen telefoonboek vanuit de telefoon. Met mijn telefoon krijg ik
Laatste antwoord door Marillion, -
- 22 antwoorden
- 4,7k weergaven
Sinds enkele weken heb ik een Venga in de X-ecutive uitvoering. Inmiddels staan er 1000 kilometers op de teller. De auto bevalt tot nu toe goed, al heb ik wel wat kleine probleempjes. De radio slaat soms op willekeurige momenten vast. De stuurbediening reageert dan niet meer en kan dan alleen nog maar de radio uit en weer aanzetten. De optie om het volume te laten toenemen met de rijsnelheid lijkt niet te werken. Ook heb ik last van een irritante trilling in het kofferdeksel. Bij de kleinste hobbel in de weg trilt de klep. Het lijkt wel of deze niet goed sluit. Herkent iemand misschien deze dingen? Verder ben ik overigens erg tevreden met de Venga.
Laatste antwoord door Venga OK, -
- 14 antwoorden
- 2,7k weergaven
http://www.autoweek.nl/autonieuws/14243/Kia-Soul-in-Irmscher-kledij
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 2 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hallo Heeft iemand ervaring met het trekken van een caravan van 1900kg met een kia carnival 2.5 benzine 6v. Gaan in nov overwinteren in spanje vandaar de vraag. groetjes Jan
Laatste antwoord door jan koolmees, -
- 22 antwoorden
- 2,8k weergaven
Als ik zo al die berichten lees denk ik dat ik de enige ben die een ordinaire 1.4 xpect heb... Ik herinner me dat verkoopgesprek met de Kia verkoper nog goed... Accesoires dit, modelletje hoger dat, velgjes zus, mistlampje zo enz. en die prijs ging met klappen omhoog. Comfortpakketje...is toch leuk: tja zeg ik dan, maar daar heb ik eigenlijk geen behoefte aan... De vrouw erbij: Nee, wat we willen is: Doe maar gewoon...da's al gek (lees : DUUR) genoeg... Ik dacht dat er veel mensen zo in elkaar staken, maar als ik dat hier zo zie, zijn wij de enigen (En da's best uniek!!!) Of zijn er meer zoals wij? Peer
-
- 24 antwoorden
- 3,1k weergaven
Vandaag te horen gekregen dat onze Cee'd Sw7 Piston grey over 2,5 weken bij de dealer zal komen, Ken de folder nu ondertussen wel, dus wil er graag aanzitten, Kan niet wachten!! Alleen even een vraag zit er een afscherming in de kofferbak bij (de ouderwetse hoedenplank) dit kan ik niet vinden in de specificaties. Zal als we hem hebben natuurlijk op de foto zetten en hier plaatsen.
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Zo, de eerste kilometers staan op de teller en ik ben zeer tevreden. Sturen gaat met niets, de motor is bijna onhoorbaar en de looks zijn prima. Het is nog even zoeken naar de juiste rijhouding door de standen van stoel en stuur te veranderen, maar het is prettig vertoeven achter het stuur.
Laatste antwoord door Roderik, -
- 0 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo Venga rijders, Opeens krijg je de auto niet meer op slot met de afstandbediening en ook niet met de sleutel. Heel vervelend, want je kunt je auto eigenlijk niet onbeheerd achterlaten. Boosdoener is een zekering in de zekeringkast aan de bestuurderspartij te weten de zekering ROOM LP. Deze was doorgebrand. Er is door de dealer een nieuwe zekering geplaatst, maar ze konden verder niets vinden. Een dag later weer hetzelfde verhaal. Kon de auto weer niet op slot krijgen. Naar een andere dealer gegaan en ook deze kon geen defect of sluiting vinden. Weer een nieuwe zekering erin en er extra meegekregen. In de handleiding staat deze zekering ROOM LP ook beschreven a…
Laatste antwoord door Signaal,