Kia Modellen
-
- 7 antwoorden
- 4,2k weergaven
Ik rijd tijdelijk een Kia Rio van mijn garagebedrijf, in afwachting van mijn nieuw te leveren Kia Ceed. Puur uit nieuwsgierigheid keek ik vanmiddag onder de motorkap van deze, nog geen 8 maanden oude Rio, met ongeveer 7000 kilometer op de teller. Tot mijn grote verbazing zag ik rond de motor een soort draagbalk die behoorlijk verroest was. Is dit normaal of wat kan dit zijn? Hebben meer mensen dit? [ATTACH]1629[/ATTACH] [ATTACH]1630[/ATTACH] [ATTACH]1631[/ATTACH]
-
- 8 antwoorden
- 3,2k weergaven
beste, weet iemand toevallig of de emblemen CERATO en LX op mijn achterklep alleen gelijmd zijn, of ook in de klep gedrukt zitten? maw, kan ik ze eraf halen zonder dat er gekke gaatjes overblijven? ik hou wel van een cleane look nl.
Laatste antwoord door BartS, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ben al een tijdje op zoek naar een logoloze grill voor mijn grijze kia pro ceed. Via dit forum heb ik er al een stuk of drie gezien met onderstaande als voornaamste, http://php.winparts.nl/thumb/Shop/Tepper/IB%20GKI01.jpg Nu vind ik persoonlijk de grill op volgende link wel iets hebben alleen verdere info kan ik niet vinden en de grill zelf is niet echt goed zichtbaar, iemand enig idee? ...en of zijn er nog meerdere grills te vinden? http://users.telenet.be/wenkie/grill.jpg alvast bedankt, Wenkie.
Laatste antwoord door Wenkie, -
- 5 antwoorden
- 3,3k weergaven
Geachte Kia rijders, Ik krijg deze week mijn Kia Sportage Adventure 2.7 aut 4 w/d. Het was echt liefde op het eerste gezicht. Een pracht auto. De banden zijn wel binnenkort aan vervanging toe. Wie van u heeft ervaring met "all weather" banden op de sportage? Welke band past het beste bij deze fantastische auto? Groet, Janenan2010
Laatste antwoord door janenan2010, -
- 11 antwoorden
- 2,3k weergaven
Nou vandaag was het zover de Kia opgehaald bij de dealer. De aflevering was prima, onder het genot van een kop koffie de papieren door genomen en overhandiging van de papieren met een attentie, daarna naar de Venga. Wat een plaatje werkelijk prima opgeleverd zowel de buiten als binnenkant smetteloos en glanzend (wel is anders meegemaakt) volle tank, daarna een duidelijke uitleg en overhandiging van de sleutels echt een compliment voor de dealer. De eerste kilometers gemaakt en wat een heerlijke auto, een waar genot om in te rijden Bijgaand een paar snapshots van onze aanwinst De nieuwe velgjes zitten erop.
Laatste antwoord door antonief, -
- 20 antwoorden
- 5,5k weergaven
Hallo, We hebben sinds kort een kia ceed sw seven editie, maar kom er niet uit met die BT. Met mn man zn telefoon krijg ik wel verbinding, maar geen telefoonboek vanuit de telefoon. Met mijn telefoon krijg ik
Laatste antwoord door Marillion, -
- 22 antwoorden
- 4,6k weergaven
Sinds enkele weken heb ik een Venga in de X-ecutive uitvoering. Inmiddels staan er 1000 kilometers op de teller. De auto bevalt tot nu toe goed, al heb ik wel wat kleine probleempjes. De radio slaat soms op willekeurige momenten vast. De stuurbediening reageert dan niet meer en kan dan alleen nog maar de radio uit en weer aanzetten. De optie om het volume te laten toenemen met de rijsnelheid lijkt niet te werken. Ook heb ik last van een irritante trilling in het kofferdeksel. Bij de kleinste hobbel in de weg trilt de klep. Het lijkt wel of deze niet goed sluit. Herkent iemand misschien deze dingen? Verder ben ik overigens erg tevreden met de Venga.
Laatste antwoord door Venga OK, -
- 14 antwoorden
- 2,6k weergaven
http://www.autoweek.nl/autonieuws/14243/Kia-Soul-in-Irmscher-kledij
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 2 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hallo Heeft iemand ervaring met het trekken van een caravan van 1900kg met een kia carnival 2.5 benzine 6v. Gaan in nov overwinteren in spanje vandaar de vraag. groetjes Jan
Laatste antwoord door jan koolmees, -
- 22 antwoorden
- 2,8k weergaven
Als ik zo al die berichten lees denk ik dat ik de enige ben die een ordinaire 1.4 xpect heb... Ik herinner me dat verkoopgesprek met de Kia verkoper nog goed... Accesoires dit, modelletje hoger dat, velgjes zus, mistlampje zo enz. en die prijs ging met klappen omhoog. Comfortpakketje...is toch leuk: tja zeg ik dan, maar daar heb ik eigenlijk geen behoefte aan... De vrouw erbij: Nee, wat we willen is: Doe maar gewoon...da's al gek (lees : DUUR) genoeg... Ik dacht dat er veel mensen zo in elkaar staken, maar als ik dat hier zo zie, zijn wij de enigen (En da's best uniek!!!) Of zijn er meer zoals wij? Peer
-
- 24 antwoorden
- 3k weergaven
Vandaag te horen gekregen dat onze Cee'd Sw7 Piston grey over 2,5 weken bij de dealer zal komen, Ken de folder nu ondertussen wel, dus wil er graag aanzitten, Kan niet wachten!! Alleen even een vraag zit er een afscherming in de kofferbak bij (de ouderwetse hoedenplank) dit kan ik niet vinden in de specificaties. Zal als we hem hebben natuurlijk op de foto zetten en hier plaatsen.
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Zo, de eerste kilometers staan op de teller en ik ben zeer tevreden. Sturen gaat met niets, de motor is bijna onhoorbaar en de looks zijn prima. Het is nog even zoeken naar de juiste rijhouding door de standen van stoel en stuur te veranderen, maar het is prettig vertoeven achter het stuur.
Laatste antwoord door Roderik, -
- 0 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo Venga rijders, Opeens krijg je de auto niet meer op slot met de afstandbediening en ook niet met de sleutel. Heel vervelend, want je kunt je auto eigenlijk niet onbeheerd achterlaten. Boosdoener is een zekering in de zekeringkast aan de bestuurderspartij te weten de zekering ROOM LP. Deze was doorgebrand. Er is door de dealer een nieuwe zekering geplaatst, maar ze konden verder niets vinden. Een dag later weer hetzelfde verhaal. Kon de auto weer niet op slot krijgen. Naar een andere dealer gegaan en ook deze kon geen defect of sluiting vinden. Weer een nieuwe zekering erin en er extra meegekregen. In de handleiding staat deze zekering ROOM LP ook beschreven a…
Laatste antwoord door Signaal, -
kan niet wachten
door Marc36- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
Afgelopen vrijdag heb ik een Kia Cee'd SW 1.6 ex. besteld. Volgens de dealer is de levertijd 8 tot 12 weken. Wat zijn de ervaringen met de levertijden van Kia? Ik hoop natuurlijk dat hij geleverd wordt voor de vakantie.
Laatste antwoord door Rob D, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Ik heb er
Laatste antwoord door ger.w., -
- 15 antwoorden
- 3,7k weergaven
Net besteld een Sorento diesel automaat, x-ecutive, Ebony Black. Ik heb met veel vertrouwen deze besteld. Een proefrit was wel mogelijk maar gaf een hoop gedoe en ik het 't momenteel razend druk . Eerdere ervaring met een diesel/automaat VW Passat en de laatste jaren met een Peugeot 407sw. Wordt het wennen? .......
Laatste antwoord door Dino, -
Deurgrepen Venga
door sid1- 0 antwoorden
- 982 weergaven
Hallo medefanaten, Bijgevoegd foto van deurgrepen en pedalenset, zoals beloofd.
Laatste antwoord door sid1, -
Een aantal vragen
door renedev- 1 antwoord
- 1k weergaven
Hallo, Ik ben nieuw hier en ook in het kia wereldje. Namens mijn werkgever heb ik een kia Ceed 1.4 Sw X-excutive (eco) uit de pool gekregen (de auto's zonder bestuurder zeg maar). De eerste indruk van de auto is zonder meer goed, alleen vind ik de zitting van de stoel wat aan de korte kant. helaas zit het boekje er niet bij dus heb ik een aantal vragen waarvan ik hoop dat iemand die kan beantwoorden, dus daar gaan we: Wat is en doet ISG? hoe groot is de tankinhoud? hoe werkt de cruise controll? Al vast dank!
Laatste antwoord door bigwade, -
- 27 antwoorden
- 4,6k weergaven
@Smart, Je houdt de exacte aflevering een beetje geheim... Groot gelijk. Even lekker zelf genieten! Maaruhhh, Zaterdag avond kunnen we toch wel de eerste foto's tegemoet zien op dit forum toch?? Persoonlijk ben ik wel nieuwschierig naar je velgen i.c.m. de kleur van de auto en het chrome. En voor iedereen die dacht dat er al foto's van Smarts auto in omloop waren... Helaas nog even wachten... Groet, Peter
Laatste antwoord door Smart, -
Onderhoud
door Will Verkuijl- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Kan iemand mij verklaren waarom in het instructieboekje van de Kia Venga het 1e onderhoud op 20.000 km staat en de importeur 15.000 km aanhoudt? Dit scheelt op de 60.000 km een grote beurt.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 19 antwoorden
- 7,7k weergaven
Wat kan je er allemaal mee? Wat ik ontdenkt heb: - Delen muziek via Bluetooth, alleen niet bladeren voor je muziek, klopt dit? - Bellen - openemen en ophangen. Een nummer kiezen uit je telefoonboek, kan niet.. klopt dit? Iemand een aanvulling? Ik wil proberen dit topic zo compleet mogelijk te maken.. zo kunnen we een bepaalde info topic maken over bluetooth connectiviteit in de venga.
Laatste antwoord door Will Verkuijl, -
- 10 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hoi, Heeft iemand ervaring met dakdragers van het merk Hapro type Signo ASR. Deze kosten 95
Laatste antwoord door Richard Limburg, -
- 8 antwoorden
- 3,5k weergaven
Voor u gelezen op technische info voor amerikaanse dealers.... ben benieuwd of ze dit in NL ook aanpassen.... je hoeft dus niet elke grote beurt de bougies meer te gaan vervangen, dit scheelt een hoop geld: The 2011 Sorento (XM) spark plug NORMAL maintenance interval The 2011 Sorento (XM) spark plug NORMAL maintenance interval has been revised. Spark plug interval for the 2.4L engine was originally set at every 30,000 miles or 24 months and the 3.5L engine every 105,000 miles or 10 years. The new interval for both 2.4L and 3.5L engines are now established at 100,000 miles or 10 years. In de onderhoudslijst van KIA NL Januari 2010 staat nog geschreven en berekend dat de…
Laatste antwoord door tester, -
Mijn avontuur, Venga! 1 2
door Smart- 27 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik denk dat ik in navolging van anderen ook maar eens een topic moet openen over de ervaringen met mijn Venga, die ik nog niet heb. Maaruh....., daar staat verandering in te komen. Verrassing! Gistermiddag een mail ontvangen dat de Venga deze week in NL arriveert. Dat is een maand eerder dan verwacht...... Dat is wel heel erg snel, 28 april jl. is de auto namelijk pas besteld. Maar ja, ze wisten daar natuurlijk allang dat de Oerfan Venga erop zat te wachten... Ik zal jullie op de hoogte gaan houden de komende periode.
Laatste antwoord door Smart, -
- 21 antwoorden
- 2,7k weergaven
deze foto zag ik op internet voor iemand die dagrijverlichting zoek voor zijn cee'd. ziet er wel leuk uit.
Laatste antwoord door Alex VB,