Kia Modellen
-
kan niet wachten
door Marc36- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
Afgelopen vrijdag heb ik een Kia Cee'd SW 1.6 ex. besteld. Volgens de dealer is de levertijd 8 tot 12 weken. Wat zijn de ervaringen met de levertijden van Kia? Ik hoop natuurlijk dat hij geleverd wordt voor de vakantie.
Laatste antwoord door Rob D, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Ik heb er
Laatste antwoord door ger.w., -
- 15 antwoorden
- 3,8k weergaven
Net besteld een Sorento diesel automaat, x-ecutive, Ebony Black. Ik heb met veel vertrouwen deze besteld. Een proefrit was wel mogelijk maar gaf een hoop gedoe en ik het 't momenteel razend druk . Eerdere ervaring met een diesel/automaat VW Passat en de laatste jaren met een Peugeot 407sw. Wordt het wennen? .......
Laatste antwoord door Dino, -
Deurgrepen Venga
door sid1- 0 antwoorden
- 999 weergaven
Hallo medefanaten, Bijgevoegd foto van deurgrepen en pedalenset, zoals beloofd.
Laatste antwoord door sid1, -
Een aantal vragen
door renedev- 1 antwoord
- 1k weergaven
Hallo, Ik ben nieuw hier en ook in het kia wereldje. Namens mijn werkgever heb ik een kia Ceed 1.4 Sw X-excutive (eco) uit de pool gekregen (de auto's zonder bestuurder zeg maar). De eerste indruk van de auto is zonder meer goed, alleen vind ik de zitting van de stoel wat aan de korte kant. helaas zit het boekje er niet bij dus heb ik een aantal vragen waarvan ik hoop dat iemand die kan beantwoorden, dus daar gaan we: Wat is en doet ISG? hoe groot is de tankinhoud? hoe werkt de cruise controll? Al vast dank!
Laatste antwoord door bigwade, -
- 27 antwoorden
- 4,7k weergaven
@Smart, Je houdt de exacte aflevering een beetje geheim... Groot gelijk. Even lekker zelf genieten! Maaruhhh, Zaterdag avond kunnen we toch wel de eerste foto's tegemoet zien op dit forum toch?? Persoonlijk ben ik wel nieuwschierig naar je velgen i.c.m. de kleur van de auto en het chrome. En voor iedereen die dacht dat er al foto's van Smarts auto in omloop waren... Helaas nog even wachten... Groet, Peter
Laatste antwoord door Smart, -
Onderhoud
door Will Verkuijl- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Kan iemand mij verklaren waarom in het instructieboekje van de Kia Venga het 1e onderhoud op 20.000 km staat en de importeur 15.000 km aanhoudt? Dit scheelt op de 60.000 km een grote beurt.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 19 antwoorden
- 7,8k weergaven
Wat kan je er allemaal mee? Wat ik ontdenkt heb: - Delen muziek via Bluetooth, alleen niet bladeren voor je muziek, klopt dit? - Bellen - openemen en ophangen. Een nummer kiezen uit je telefoonboek, kan niet.. klopt dit? Iemand een aanvulling? Ik wil proberen dit topic zo compleet mogelijk te maken.. zo kunnen we een bepaalde info topic maken over bluetooth connectiviteit in de venga.
Laatste antwoord door Will Verkuijl, -
- 10 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hoi, Heeft iemand ervaring met dakdragers van het merk Hapro type Signo ASR. Deze kosten 95
Laatste antwoord door Richard Limburg, -
- 8 antwoorden
- 3,6k weergaven
Voor u gelezen op technische info voor amerikaanse dealers.... ben benieuwd of ze dit in NL ook aanpassen.... je hoeft dus niet elke grote beurt de bougies meer te gaan vervangen, dit scheelt een hoop geld: The 2011 Sorento (XM) spark plug NORMAL maintenance interval The 2011 Sorento (XM) spark plug NORMAL maintenance interval has been revised. Spark plug interval for the 2.4L engine was originally set at every 30,000 miles or 24 months and the 3.5L engine every 105,000 miles or 10 years. The new interval for both 2.4L and 3.5L engines are now established at 100,000 miles or 10 years. In de onderhoudslijst van KIA NL Januari 2010 staat nog geschreven en berekend dat de…
Laatste antwoord door tester, -
Mijn avontuur, Venga! 1 2
door Smart- 27 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik denk dat ik in navolging van anderen ook maar eens een topic moet openen over de ervaringen met mijn Venga, die ik nog niet heb. Maaruh....., daar staat verandering in te komen. Verrassing! Gistermiddag een mail ontvangen dat de Venga deze week in NL arriveert. Dat is een maand eerder dan verwacht...... Dat is wel heel erg snel, 28 april jl. is de auto namelijk pas besteld. Maar ja, ze wisten daar natuurlijk allang dat de Oerfan Venga erop zat te wachten... Ik zal jullie op de hoogte gaan houden de komende periode.
- 21 antwoorden
- 2,7k weergaven
deze foto zag ik op internet voor iemand die dagrijverlichting zoek voor zijn cee'd. ziet er wel leuk uit.
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
De nieuwe Sorento is niet standaard voorzien van een radio met bluetooth. Dit is op zich vreemd aangezien dit tegenwoordig bij bijna elke auto klein of groot al standaard is. Er zit echter wel een usb/ipod aansluiting op deze radio. Weet iemand toevallig wanneer je een i-phone aansluit op deze radio en de telefoon gaat of de radio dan op mute gaat en of je dan handsfree kunt bellen. Geluid via de boxen en spreken via de iphone.
Laatste antwoord door bvdmeer, -
Zo, de daad bij het woord gevoegd. Een nieuwe topic geopend om meteen maar van het 'oude' afscheid te nemen. @Johann Ik ben ook van plan om een 1.6 X-ecutive aan te schaffen in 2010. Dat kan ook niet anders want deze uitvoering wordt ook pas leverbaar in het nieuwe jaar. Zoals het er nu naar uitziet, is het nu bestellen en in maart/april 2010 levering. Dat is mij door een dealer verteld. Dat gaat wel heel snel met de Venga, terwijl hij enkel pas in NL is ge
Alarm !!!!
door bengeltje- 6 antwoorden
- 3,7k weergaven
De afstands bediening van me alarm en cv is stuk. nu wil ik dus nieuwe kopen. maar niemand weet welke er in zit. Heb de auto gekocht toen zat het er al ingebouwd. staat ook geen merk op afstands bediening en ook geen idee waar die in de auto is ingebouwd. Garage wist het ook niet en konden me niet verder helpen. iemand tips? of weet iemand waar ik merk en type van alarm kan vinden?
-
Trillen 2009 SW
door GWVelden- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
Sinds kort ervaar ik een brommend/trillend geluid aan de achterkant van de auto (voel niets in het stuur), dat sneller wordt naarmate ik sneller rij. Het lijkt wat op resonantie. De eerste keer dat ik het had, dacht ik aan een lekke band en ben dus gestopt op de vluchtstrook, maar niets te zien. Weer weggereden en het was over. Het beroerde is dat het slechts een paar kilometer is en dan weer ophoudt om vervolgens de eerste paar honderd kilometer niet meer terug te keren. Nu kan ik wel naar de dealer gaan, maar het zou wel heel toevallig zijn als ie dan net w
Laatste antwoord door GWVelden, -
Cee'd verlagen
door BL1987- 6 antwoorden
- 3,7k weergaven
Beste leden Zit er over na te denken om mijn kia cee'd seven te verlagen, wat zal het beste wezen, gewoon verlagingssetje bij de kia of via een site een schroefsetje/verlagingssetje bestellen. ik wil de voorkant iets meer naar beneden brengen en achter ook wat verlagen. maar wil de neus wat sportiever naar beneden brengen? iemand advies ik hoor het graag. mvgr, Barry Loerakker
Laatste antwoord door prodavyceed, -
grote beurt
door riodriver- 0 antwoorden
- 2,9k weergaven
net een 60.000km [grote beurt] gehad ben erbij gebleven [mocht] de kia norm is erg hoog,remklauwen gedemonteerd en gereinigd en nieuw ingevet met kopervet,airco leeg gehaald en een druktest gehad en weer afgevuld,brandstoffilter was echt nodig ondanks shell tanken,interieur filter was ook nodig nieuwe ngk,nee echt perfect met ander merk wel eens slechter gezien. op naar de 80.000km
Laatste antwoord door riodriver, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
hallo, Ik heb sinds kort een kia rio uit 2000. helemaal geen problemen mee, rijd super!! alleen sinds vanochtend maakt hij een raar geluid: 2 korte bliepjes om de 20
Laatste antwoord door Niek89Rio, -
- 7 antwoorden
- 3,7k weergaven
nou gaat goed zoals ik lees op het forum!! mijn airo systeem is reeds overleden 1200 eur schade !!!!!! stsjaaa moet ik dit nou vernieuwen of niet???? heeft 90.000 km gelopen iemand een tip of weet iemand een persoon die een airco kan inbouwen aangezien ik een goed gebruikte kan kopen voor 300 eur !
Laatste antwoord door bengeltje, -
Kraken dashboard
door mrhope- 13 antwoorden
- 3,3k weergaven
Bij wat warmer weer zit er een kraak links in mijn dashboard. Kent iemand dit verschijnsel?
- 23 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hoi allemaal, de oude stootlijsten worden waarschijnlijk vervangen door de nieuwe, ik denk dat de mensen die de huidige stootlijsten gekocht hebben binnenkort teruggeroepen worden om deze te vervangen voor de nieuwe stootlijsten. Ik vind ze niet mooi, als ik heel eerlijk ben...
Laatste antwoord door mrhope, -
TOD Sorento en garantie
door Gast ton van der winden- 12 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hoi, Ik rij in een Sorento van 3 jaar en twee maanden, maar nu al moet mijn tussenbak vernieuwd worden. Omdat ik uit de garantie ben wil Kia nederland niet de gehele bak vergoeden. Belachelijk natuurlijk als je maar 62000 km op de teller hebt staan en de auto ongeveer 7 keer in het zand heb laten spelen. Mijn dealer werkt voortreffelijk, mee ook met de kosten, maar Kia Nederland dus niet. Als Kia Nederland dit niet naar tevredenheid oplost ben ik helaas verplicht mijn lidmaatschap op te zeggen, want dan is het over en uit met een Sorento voor mij. Verder heb ik altijd genoten van deze auto en vooral van zijn kracht in combinatie met comfort. Als ik weer zoiets wil m…
Laatste antwoord door masimo, -
- 44 antwoorden
- 7,4k weergaven
Yo kia folks, wazzzupp.......??? Ben ik weer! Plaats hier foto's van getunede en restyled picanto's die je op internet of de weg tegen komt! Ben benieuwd en hier alvast een voorproefje..............
-
- 18 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik trof ditzelfde onderwerp aan bij de Venga. Misschien ook wel interessant voor ons. Heb mijn verbruik in een excelletje (in zip) opgenomen. (regel 9 is nog fictief). Kiajer.zip
Laatste antwoord door OutOfFocus,