Kia Modellen
-
RVS handgrepen? 1 2
door Remko .me- 32 antwoorden
- 5k weergaven
Heeft deze de RVS handgrepen of lijkt dat maar zo? Ik twijfel namelijk over de aanschaf hiervan... al een tijdje.
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
Verdietig 1
door ger.w.- 11 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ja daar is ie dan: de eerste parkeerschade:(. En dus niet in de keurig beschermde deuren, maar in het achterscherm. Weet iemand een goed adres in het midden van het land of in de Achterhoek om dat zonder spuiten (massagetechniek) te laten repareren. Deukje is ca. 2 cm en nagenoeg geen lakschade. Zit wel op een "vouw"
-
Trilling uitlaat?
door Gast naturalbb- 23 antwoorden
- 6,7k weergaven
Hallo allemaal. Sinds 2 dagen hoor ik een trilling bij het optrekken, dit hoor ik echter niet altijd (of bij veel toeren) van onder de auto vandaan komen. Ik heb even op me rug gelegen om te kijken waar het vandaan kan komen en ik vermoed dat het van de beugel? boven de uitlaat komt. Als ik voorzichtig tegen de uitlaat tik dan heb ik het idee dat het ding erboven het geluid veroorzaak. Ht geluid is iig hetzelfde als ik optrek. Kan dit kwaad en hoe is dit evt op te lossen, want wil wel graag van dit geluid af. Oh ja ik heb een Rio 1.3 sedan uit 2004. Zie foto in bijlage
Laatste antwoord door bigwade, -
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo , heb vandaag een Sorento 3.3 EX uit 2008 aangeschaft.:razz: Wil net zoals in mijn vorige auto zelf xenon inbouwen op het dimlicht. Klopt het dat dit H7 lampen moeten zijn en dat er geen can-bus aan hangt? Alvast bedankt voor de moeite en vanaf volgende week vrijdag rijd ik met een big smile in mijn Sorento!!
Laatste antwoord door KiaZeker, -
wie weet welke kleur het op de originele kleur lijkt ( merk auto maakt niet uit) 6000 k of 8000 k. wil misschien ook xenon in mijn pro_cee'd zetten. gr marcel
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Sinds twee weken hebben wij een nieuwe KIA Venga 1.6 kleur zwart. De eerste ervaringen zijn zeer goed, rijd lekker vlot en ziet er goed uit. Wordt allen gauw vuil maar dan hadden we maar een grijze moeten nemen of zo. Klein probleempje met de 13 polige stekker voor de caravan, bij doormeten bleek er twee draden te zijn omgewisseld, zelf maar hersteld. Wat echter opvalt is dat de parkeersensoren soms werken en soms (meestal) ook niet. Wie heeft hier ook problemen mee en komt dit nog wel goed. Zal binnenkort wel een foto plaatsen.
Laatste antwoord door a3vanbuuren, -
Hoe schoon?
door Remko .me- 19 antwoorden
- 2,1k weergaven
Gisteren heb ik mijn auto volledig gewassen, met de hand van binnen en van buiten! Heeft me in totaal 4 uur gekost. Met Meguiars producten, alles erop en der aan. Alle krasjes netjes weggepoetst met Ultimate compound, velgen perfect schoon met Meguiars velgenreiniger. De auto volledig in de wax gezet, met Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0. De ramen met super goed spul schoon.. ook van Maguiars. Me dashboard opnieuw gevoed, krasjes hier ook uitgehaald. Steenslag netjes weggewerkt, gepolijst en hier zie je niks van weer. (ECHT niks!) Dit heeft een bedrijf voorgedaan. (Kosten: 0 euro!) Volgende keer kan ik het zelf. Ze hebben het mij geleerd. (Zie foto voorkant auto…
Laatste antwoord door Venga OK, -
- 1 antwoord
- 3,5k weergaven
Er was laatst iemand die mij vroeg om een kleurnaam van de Pride SW.. Ik kan alleen heel het topic niet meer vinden. De namen heb ik reeds wel gevonden, namelijk: 6H Mellow Burgunday Mica (Bordeaux-rood) C2 Beat Silver Metallic (Zilvergrijs) B5 Prussian Blue Metallic (Donkerblauw) L9 Green Mica (Donkergroen)
Laatste antwoord door ProudKiaDriver-NL, -
Probleempje
door Gast Jantje- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
Goeie middag, Nou hebben ze afgelopen dinsdag in mijn auto een converter van de elektrische stuur bekrachtiging vervangen en sinds dat moment zit ik met een irritante storing. Als ik stil sta of bijvoorbeeld bijna stil sta bij een rotonde of iets dergelijks dan gaat de radio uit en weer aan. In sommige gevallen blijft hij net zolang uit en aan gaan tot ik weer ga rijden. Bijkomend probleem is dat het ook niet altijd gebeurt. En nou heb ik geen zin om meteen weer naar de dealer toe te rijden dus heeft iemand hier enig idee wat dit kan zijn? Groetjes van een nog steeds zeer blije kia rijder
Laatste antwoord door patten, -
- 16 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik maak hier maar even een apart topic voor want een ergernis is (nog) niet: Vraag 1. Kan ik de audio assistentie permanent uitzetten? Ieder keer als ik de navigatie aanzet, moet ik eerst naar de instellingen om de vriendelijke Engelse mevrouw het zwijgen op te leggen. Vraag 2. Loopt bij jullie de klok in het navigatiescherm linksonder (estimated time of arrival) ook een uur achter? In het andere display staat'ie goed (ingesteld op zomertijd). Heb ik een instelling over het hoofd gezien?
Laatste antwoord door pexxx, -
Ben een nieuwe Kia Venga Rijder de eerste 1000 km zitten erop. Nu heb ik het idee dat bij mij de HILLSTART ASSIST CONTROL niet werkt. In het introductie boek van de Venga Staat hier niets in omschreven. Wie kan mij de werking van dit systeem geven. (niet de link naar het RTL autowereld). Of zijn hier meedere klachten over? Ik heb het type Venga 1.4 X-tra met Comfort Pack. m.v.gr. Gerrit
Laatste antwoord door Peerke, -
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
He luitjes, Zojuist heb ik mijn fraaie Kia Joice verkocht en deze gaat hopelijk nog vele jaren in Sappemeer (in het hoge Noorden) het straatbeeld verfraaien. Nu ga ik een tijdje in een oude Renault Clio rijden. Ondanks dat ik nu geen Kia meer rij zal ik het forum toch blijven volgen en wie weet wordt mijn volgende auto weer ooit een Kia. Bedankt voor de vele info die ik heb mogen krijgen via het forum. Greetz Elbert
Laatste antwoord door Martin, -
- 2 antwoorden
- 5,2k weergaven
Heeft een Venga-rijder deze dakdragers al aangeschaft bij de Kia-dealer? Zo ja... mijn vragen: Zijn de dakdragers 'custom made' voor de Venga of gaat het om bijvoorbeeld een Thule dakdrager? Zijn de dakdragers van staal of van aluminium? En zijn ze eenvoudig en krasvrij te bevestigen op het dak? Dank voor de reacties!
Laatste antwoord door Smart, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Heeft iemand ervaring in het rijden van een Ceed 1.4 Seven met caravan. Hoe is het verbruik,rijden,grootte caravan etc. Ik ga in de zomer uitproberen hoe het is om te rijden met caravan van max 800kg. Graag jullie ervaringen
Laatste antwoord door Henk.W, -
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Een vraagje. Op alle reclames en plaatjes van de ingebouwde navigatie zie ik dat de kleur vnl. blauw met oranje letters is. Zo ook op de handleiding van de update BT. Bij mij is de kleur vnl zwart met grijstinten en oranje. Zie ik een instelling over het hoofd?
Laatste antwoord door rednAS77, -
Bandenspanning
door Remko .me- 8 antwoorden
- 9,8k weergaven
Hoi Allemaal, Ik vind mijn banden steeds zacht.. ik heb ze al twee keer opgepompt.. Voor doe ik er 2.4 in en achter 2.3. Klopt dit wel? Hoeveel moet de spanning zijn? Na van loop van tijd lijkt het weer zachter te zijn... Ben benieuwd. Groeten
Laatste antwoord door Smart, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hallo allen, Zie regelmatig in de forums dat de hoop gevestigd wordt op de update's die er zoal al zijn en nog moet komen. Vraag me af of al die problemen die hier zoal besproken worden ook wel aankomen bij KIA. Want als ik die problemen zo zie, mogen er volgens mij elke maand wel een update komen. Of zullen idd al deze problemen meegenomen worden door iemand vanaf KIAclub, die op zijn beurt weer connecties heeft met KIA? Bij de dealer zal sowieso moeten worden aangegeven, maar daar is ook maar weer de vraag of zij er ook wat met doen. Hebben nu 8 weken wachten erop zitten, maar als de Ceed SW CRDi er eindelijk is, welke versie moet er nu, of eigenlijk zal erin moeten …
-
Track and trace Kia
door Rob D- 20 antwoorden
- 4,2k weergaven
Onlangs bestelde ik via Dell een computer. Ik kon vanaf het moment van bestellen tot het moment dat ie bij mij thuis werd afgeleverd precies zien wat de status was. Is zo'n soort van track and trace ook bij nieuwe auto's ergens te vinden op internet?
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 8 antwoorden
- 2k weergaven
Hier wat lol onderdeeltjes voor de kia soul wel even importeren. http://kfxperformance.ca/ixxocart/products/S1_Bolt_on_Turbo_Kit-1266-86.html
-
soul 2.0L
door brouwer2001- 15 antwoorden
- 3,5k weergaven
zag op internet een soul 2 liter. hier niet verkrijgbaar geimporteerd. alleen die prijs . http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=v2wcttrcbwt1
Laatste antwoord door Patrick79, -
- 6 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hoi Mijn vader heeft een Cerato, en wil graag dat de airco niet automatisch aangaat bij het starten als de stand op ontwas staat. Dus dat je op de ramen blaast. Iemand enig idee hoe je dit bij de Cerato doet? Is dat afhankelijk van de soort cerato dat je hebt?
Laatste antwoord door Richard Limburg, -
- 2 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo Leden; ik heb een vraag over de steekmaat van de velgen van de Sportage ik ben namelijk op zoek naar velgen voor mij sportage ik heb velgen gezien met een steek maat van steek van 5 x 114,3 en een naafgat van 66 mm passen deze op een kia sportage van 2008 alvast bedankt
Laatste antwoord door sportagehans, -
- 25 antwoorden
- 7,7k weergaven
Ik ben al jaren gewend mijn jasje of jack netjes op te hangen aan een kledinghanger aan de pootjes van de hoofdsteun van
Laatste antwoord door hankpeters, -
Pro Ceed Piston Grey 1 2
door snackey- 39 antwoorden
- 5,7k weergaven
Dat is um dan geworden. En nu lekker rijden en alles uitproberen.
Laatste antwoord door snackey, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
ben er even 10 dagen tussen uit geweest met de rio [2007] 1500km ,voor die tijd uitlijnen/balaceren.nu bij terug komst banden flink versleten. zitten er net 20000 km op. de rio was wel zoekerig maar ik dacht met een dakkoffer wind erbij. nu getest zonder dakkoffer niet te houden bij 120 lijkt net of de wind dan weer rechts weer links er op staat. ik vermoed draagarm rubbers zou dat kunnen.
Laatste antwoord door ger.w.,