Kia Modellen
-
Beste Kia lovers, ****scroll naar beneden, onder de foto's vind je mijn ervaringen, ik blijf dit bericht steeds weer updaten**** Vandaag was het eindelijk zover, ik mocht vandaag 16 januari mijn nieuwe Kia Venga ophalen. Hij bevalt prima, veel functies en precies zoals ik had verwacht. (Nee ik moet eerlijk zijn: ER ZIT VEEL MEER OP DAN IK OOIT HAD KUNNEN BEDENKEN!) Ik ga er straks een stuk in rijden, waarna ik mijn ervaringen in dit topic ga posten. Hieronder vind je wat foto's van mijn auto. Tussendoor zal ik steeds vaker foto's maken, posten, enz. Ps. de kras op me voorhoofd is een kado van mijn oude ingeleverde Kia Picanto, ik was de auto aan het uitruimen, waar…
Laatste antwoord door Remko .me, -
distributieriem 1 2
door arie boon- 26 antwoorden
- 17,4k weergaven
Hallo allemaal, 11 januari heb een een afspraak voor een 75000 km beurt van mijn kia rio 1.5 ls 2003 In de garage vertelde men mij dat de distributieriem ook vervangen moet worden in het boekje staat echter bij 90000 km weet iemand hier iets van dat dit gewijzigd is.
-
- 13 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, Heeft iemand een tip met het afsluiten van een autoverzekering. Ik heb nl een cee'd gekocht met navigatie en wil natuurlijk dat deze ook goed verzekerd is. Ben op dit moment met mijn Opel nog verzekerd bij het "kruidvat".
Laatste antwoord door triaxis, -
- 8 antwoorden
- 3k weergaven
Ik rij een kia sorento 2.4 benzine met een lpg3 gas instalatie. Als ik in de stad rij gaat alles ok, temperatuur meter staat stabiel net iets onder het midden. Als ik echter op de snelweg rij (rond de 100km per uur) gaat de temperatuurmeter langzaam omhoog tot +/- halverwege het derde streepje daarna zakt hij in een keer weer terug tot de stand net iets onder het midden, en dan begint het proces weer van voren af aan. Weet iemand wat dit kan zijn ?, mijn dealer zegt dat er niks aan de hand is maar dit lijkt me geen normaal gedrag....
Laatste antwoord door masimo, -
- 11 antwoorden
- 1,9k weergaven
Zojuist vernomen dat de Soul zeer slecht verkocht word op het moment.... kia gaat daarom ook een media/reclame offensief starten om de verkoop wat meer leven in te blazen.... Ben benieuwd want het blijft een liefhebbersauto....
-
- 72 antwoorden
- 13,5k weergaven
Ik zat ff te neuzen zo op het net, want een tuner zoals ik zit altijd te kijken naar spullen voor de kia die je hier niet vaak of nooit tegen zal komen. Ik onthou jullie dit ook niet. Kia Sportage 2004 - 2009 http://www.jeepandcar.com/urunler.php?lang=en&model_id=54&kategori_id=14&ana_id=3 Kia Sporatge 2009 - .... http://www.jeepandcar.com/urunler.php?lang=en&model_id=260&kategori_id=14&ana_id=undefined&ilk=0 Als ik nog meer tegen kom, plaats ik het hier wel bij op de 1e pagina. Greetz, Ursin
Laatste antwoord door Smart, -
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Is hier enige ervaring met de Thule dakdragers op de Cee'd SW? Met name met de Thule Thule Rapid Railing 757 en Thule Rapid Crossroad 775. Wat zijn de verschillen? Zijn er voorkeuren voor de Aero bar of Square bar? Ik heb nu een Thule set voor de Ford Focus met Footpack 755. Ik weet niet of deze is over te zetten.
-
Hoi, heeft iemand advies over een goed middel om de auto in de was te zetten. Marc
Laatste antwoord door snackey, -
- 8 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo allemaal, Afgelopen donderdagavond mijn Venga ( champagne silver) opgehaald. Aflevering was, ondanks enkele kleinigheden, zeer prettig. De mistlampen voor werken niet. Bumper is gedemonteerd geweest voor het installeren van parkeersensors voor. De 13-polige stecker was niet op voorraad en wordt pas eind van deze week geinstalleerd. Voor mij is het moeilijk om een vergelijking te maken met de 1.4, omdat ik in die auto alleen een proefrit gemaakt heb. De 1.6 is lekker fel, maar nog niet volledig uitgeprobeerd ivm inrijden. Wat mij wel meteen opviel is de veel stuggere vering met name bij verkeersdrempels ten opzichte van de Kia Magentis. Ik heb tevens het naviga…
Laatste antwoord door Ben, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
deurvergrendeling metsleutel werkt niet .zekering ok. batterij ok. moet hij op nieuw ingelezen worden.hoe doe je dat?
Laatste antwoord door 16_v, -
hulp gevraagd
door kiaglower- 16 antwoorden
- 3,6k weergaven
hoi , ik wil een extra toerenteller instaleren maar ik weet niet welke draad van de toerenteller in het dashbord is ... graag hulp gevraagd , ik ben er nu aan bezig dus help me zo snel mogelijk . dank je wel voor de hulp
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Nu lees ik op de usa site dat als je een distributie laat vervangen op een rio uit 2007 dat ook de waterpomp vervangen moet worden,is dat hier ook zo het geval [duur grappie]
- 28 antwoorden
- 9,5k weergaven
Howdie allemaal, Zoals gezegd, zijn we op zoek naar een goede Sorento. Echter de Sorento's lusten nogal wat benzine ook, zelfs als je zuinig rijd. Als ik kijk naar de 3.5 L, dan is het verschil in rijtuigbelasting 50 euro tussen een gas en benzine versie per maand. Dat is dus best heel erg aantrekkelijk om op gas te gaan rijden. Nu is mijn vraag, wat jullie ervaringen zijn, en waar eventueel op gelet moet worden. Alvast bedankt voor de feedback !
Laatste antwoord door nancyenricky, -
Ik heb in het boekje e.e.a. gelezen over blue tooth. In mijn zaken auto was het instellen van mijn telefoon erg makkelijk. Bij de Venga lijkt het allemaal wat ingewikkelder. Je moet nummers intoetsen? Kan iemand mij op een simpele manier uitleggen hoe ik de de telefoon van mij en mijn vriendin activeer op de Venga, en tevens de telefoonnummers overzet. Verzachtende omstandigheid is dat ik niet zo handig ben met dit soort dingen
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Ik zoek een rechterachterlicht voor een sportage 2009
Laatste antwoord door HansD, -
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Nou gisteren eindelijk de nieuwe Kia Venga 1.6 X-ecutive op kunnen halen. De eerste ervaringen zijn super goed. Auto is lekker pittig, rijdt enorm fijn, en is zeer compleet uitgerust. Stop and Go werkt perfect bij stoplichten, de auto start direct bij het koppelen en je bent snel weer onderweg. Cruise control werkt ook goed even wennen met de knopjes op het stuur, was van de andere auto een soort joystick gewend. Blue tooth naar Nokia telefoon was direct geregeld en werkt perfect, als ik gebeld wordt gaat het volume van de radio uit en hoor ik mijn telefoon overgaan over de speakers, opnemen is een fluitje van een cent en geluid en verbinding is perfect. Enig nad…
Laatste antwoord door Venga OK, -
Iemand enig idee hoe CURVE werkt? Ik hoor totaal geen verschil met de radio tijdens het rijden, kan van OFF naar 1 t/m 5
- 20 antwoorden
- 3,5k weergaven
Vandaag zag ik tot mij verbazing dat de chromen strip in de achterklep van mijn 5 maanden oude sportage volledig geoxideerd is! Deze week maar eens contact opnemen met de dealer om een beroep te doen op de garantie! Auto is tijdens de pekelperiode bijna elke week gewassen en kan het mijn inziens daar niet aan liggen! ik heb trouwens zakelijk ook nog een Tucson van een klein jaartje oud welke haast nooit gewassen wordt en zie de oxidatie daar niet op de chroomstrip.
Laatste antwoord door Smart, -
cerato
door Gast linus- 15 antwoorden
- 6,8k weergaven
Wij hebben een Kia Cerato gekocht in nov. 2007. Een vinden wij allebij prachtige Auto,rijd goed.zuinigheid laat nog te wensen over?? Kan missschien nog goed komen als hij goed ingereden is? Verder hebben wij een probleem met het schakelen!!!??? Bij het schakelen blijft het toerental van de Motor hoog,dit schakeld niet prettig. Wie heeft hier nog meer last van??? Volgens mijn Garage ligt dit aan de tunings chip van het motor managemant.(hier is niets aan te doen?) Het toerental word volgens hem zo hoog gehouden om te voldoen aan de Emissie eisen??? Met groet Linus.
Laatste antwoord door BartS, -
- 5 antwoorden
- 7k weergaven
De Kia Ray wordt op 11 februari voorgesteld op het salon van Chicago. Het concept is een stijlstudie waarop de toekomstige plug-inhybrides van het merk gebaseerd zullen worden.
Laatste antwoord door Kalian, -
- 10 antwoorden
- 6,9k weergaven
Help !!!!!! Vorig jaar is in mijn Sorento in de linker voorstoel de schakelaar vervangen om de stoel hoger/lager en vooruit/achteruit te zetten. Vanaf dat moment gaat het verklikker lampje (en hinderlijk signaal) van de gordel om de haverklap aan, het euvel komt het meest voor bij warm weer en lange ritten en op het moment dat je iets gaat verzitten in de stoel. Net de auto weg gebracht, kreeg net de terugkoppeling dat ze de auto uitgelezen hadden en g
Laatste antwoord door rob4b4, -
- 9 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo, Ik ben een nieuwe (bijna) Cee'd rijder. Hij is binnen ! Wie heeft ervaring met parkeersensoren (in Comfort pakket) en een vaste trekhaak? Kia zegt "afneembaar" maar ik wil een vaste en ben niet overtuigd dat dat niet kan. Criterium lijkt de horizontale kijkhoek te zijn. Wie weet het of kan adviseren waar te informeren? bvd, Guus
Laatste antwoord door guusvb, -
verlichting
door Ruud54- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik heb sinds gisteren een Venga Xtra. Misschien een rare vraag maar heeft de Xtra een verklikker voor het aanlaten van de verlichting? Bij mijn vorige auto ging de verlichting automatisch aan en uit. Ik ben bang dat ik zonder verklikker vaak met een lege accu sta.
Laatste antwoord door exsubaru, -
- 74 antwoorden
- 12,8k weergaven
De Kia Venga heeft een 'hoge zit'. Ervaring leert dat dat voornamelijk 'oudere' rijders trekt. Mijn nieuwe Venga staat in bestelling. Ik heb de Venga gekocht om de prijs, het uiterlijk, praktisch in gebruik, rijgedrag, zuinigheid en garantietermijn en ben 41 jaar oud. Ik ben benieuwd naar de (gemiddelde) leeftijd van de Venga-rijders... Wie volgt?
Laatste antwoord door Roberto, -
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
In het boekje van de 'oude' Cee'd stond dat er tot 800km niet hadrer mocht worden gereden dan 80km per uur met een aanhangwagen achter de auto. Nu staat er in het nieuwe instructieboekje dat het pas vanaf 2.000km mag dat er een aanhangwagen achter mag (ook in het instructieboekje van de Venga staat dit overigens). Is er motorische zoveel aangepast bij de facelift? Of is dit indekken. Wat is jullie advies?