Kia Modellen
-
- 55 antwoorden
- 9,3k weergaven
Hoi Medeforumgenoten! Einde volgende week ga ik mijn Cee'd Sporty Wagon omruilen voor een nagelnieuwe Venga 1,4 Xtra met Comfort Pack in Champagne zilveren uitvoering bij de nieuwe KIA-dealer in Den Haag: AHZ. In technisch opzicht bevalt de Cee'd mij prima; de auto is betrouwbaar en zuinig; bovendien kom ik qua ruimteaanbod niets tekort. Ik krijg echter vooral na langere ritten helaas steeds meer last van een oude kwaal: mijn rug. De zitpositie in de Cee'd is (te) laag en wat onderuit en hierdoor voor mij niet ideaal. Mijn voorgaande auto's -Hyundai Matrix en Renault Kangoo- waren meer van het type MPV en daarom was ik na een uitgebreide proefrit in de Venga al snel en…
Laatste antwoord door KURT 2, -
krakend stuurwiel
door lausbub- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
ik krijg nu last dat mijn stuurwiel begint te kraken. 1e gen pro_cee'd heeft met de warmte te maken. het hard plastic kap achter op het stuurwiel kraakt . heeft iemand daar nog meer last van??? gr marcel
Laatste antwoord door lausbub, -
- 8 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, Kan iemand me zeggen of het navigatie systeem voor zien is van TMC. Dat hij ook de actueele verkeers melding door krijgt? ( Ik heb het dan over het navigatie welk in de Seven uitvoering zit)
Laatste antwoord door Richard Limburg, -
- 8 antwoorden
- 2,8k weergaven
Niet alleen toyota heeft te kampen met terugroepacties...... De Kia Venga moet er ook aan gaan geloven. Er komt een terugroepactie voor het koelsysteem aan..... ben benieuwd naar meer info! Er is een schrijven naar de nederlandse dealers gegaan.
Laatste antwoord door Woeper, -
- 16 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo forum, Even voorstellen. Ben nieuw op deze site. 14 jaar Chrysler voyager gereden. Veel plezier en Top wagen. Rijd sinds jun. 2008 in een Kia sorenteno 2.5 CDRI, autonaat, bjr. 2004. Aangeschaft bij een Vakgarage (voormalig Kia dealer). Ik vind het geweldig rijden, doch heb vraagtekens bij deze auto. Probleem wagen ?! PIMVO Bedankt. Heb helaas twee linker handen (ben rechts) en weet niets van onderhoud auto's. Kan wel lezen en daarom heel blij met dit forum. Ben via dit forum (PIMVO) al reeds geholpen met een verwarming/airco probleem. Het heeft me denk ik veel geld bespaard. Nu beperkt tot 50 euro garage kosten voor bijvullen airco-vloeistof en diagnose stellen…
Laatste antwoord door Jackmly702, -
- 22 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik krijg nu geregeld reclame per post betreft korting op onderhoud/ acc van de hoofddealer bij ons in de buurt. Vreemd dat ik dit niet krijg van mijn eigen dealer ( vorig jaar nog hoofddealer). En gelden deze kortingen ook bij sub dealers?? Ja Ja ,ik weet moet dit na vragen bij mijn dealer, maar als jullie iets meer weten hoor ik dit graag. Gr Cor
Laatste antwoord door bigwade, -
- 34 antwoorden
- 6k weergaven
Zomaar hierzo achter in de buurt! Nu is mijn blauwe venga niet meer alleen....
Laatste antwoord door Smart, -
- 11 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo folks, Ik heb via internet 14 inch velgen zonder band gevonden voor mijn Picanto 2010. De gegevens die op internet erbij zijn: 4x100, ET 38. Conform deze gegevens is het goed bestemd. Ik wil de huidige band 165/60 r14 erop zetten? Vroeg mij af het mogelijk zou zijn??? Wie heeft wat kennis of advies?:
Laatste antwoord door hankpeters, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
kan men in de eerste reeks sorento een moterkap grille plaatsen van de gefacelifte versie (vanaf 2007), dezelfde vraag voor de koplampen
Laatste antwoord door VERCRUYSSEN, -
Ik wil een navigatie systeem inbouwen in mijn Kia Venga, ik heb toen der tijd bewust NIET gekozen voor de optie van Kia zelf, omdat deze jatgevoelig is. Ik heb eens rond gekeken en pioneer spreekt mij nog steeds het meeste aan, alleen nu heb ik een paar vragen: > Wat gebeurt er met mijn knoppen op mijn stuur? Blijven deze nog wel werken? - Zo ook voor de bel en hang op knop? > Hoe gaat dit nu precies in zijn werking? Blijft alles wel gewoon functioneel? > Op mijn board computer staat de radio zender etc, en news info etc etc, wat gebeurt hiermee eigenlijk? Ik wil graag veel informatie, tips, wat gaat niet meer werken in de Venga, en wat gaat juist wel extra …
Laatste antwoord door Venga1, -
- 7 antwoorden
- 3,2k weergaven
Wie weet welke led / dag verlichting het mooiste past op een kia Rio 5 all star sport 2008 m.b.t. styling van deze auto en op welke plaats onze club sticker past...?
Wielmoeren lichtmetalen velgen
door Gast naturalbb- 1 antwoord
- 3,1k weergaven
Hallo, ik heb van het weekend via een Marktplaats een zo goed als nieuw setje originele KIA lichtmetalen velgen met daarop nieuwe banden (de verkoper zijn vader heeft een banden handel en heeft deze er nieuw opgezet). Voorheen had ik gewoon stalen velgen 14" de lichtmetalen velgen zijn een maatje groter, 15" Kan iemand mij vertellen welke wielmoeren ik op deze lichtmetalen velgen moet gebruiken. Op mijn stalen velgen had ik conisch M12 x 1.50 21MM Die M12x 1.50 zal ongewijzigd blijven maar welke maat moet ik hebben voor de sleutel zeg maar. Als ik de moeren van mijn stalen velgen op deze lichtmetalen velgen zal zetten dan krijg ik de afdekkapjes met het Kia logo er…
- 16 antwoorden
- 2,8k weergaven
Vandaag mijn nieuwe Venga Mocca Brown opgehaald. In de showroom gekontroleerd eigenlijk alleen rare stickers bij achterdeur, maar schenen tegen steenslag te zijn!! (zie ook foto) Wat wel opviel was slechte poetsbeurt, stoffig aan binnen en buitenzijde, maar ja. Thuis gekomen nog eens bekeken in het zonlicht een hoop beschadigingen en punten gevonden: - kleur achterbumper andere kleur of anders gespoten heel raar - beschadigingen aan portieren en handgreep Als ik dit geweten had kan je net zo goed een 2e hands kopen, wat een gezeur. Maar als je er in rijd vergeet je het snel, want hij rijd wel enorm lekker. oplossing volgt over het probleem.
Laatste antwoord door Bossie, -
duur of niet duur
door ivv- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Beste kia rijders . Onze kia rio 1.5 v16 moet apk gekeurd worden + een kleine beurt + Distributieriem en span rollen. Heb ik even rond zitten bellen, bij de ene garage kost alles 650 euro bij de andere kost het 550 euro. en bij ( mijn garage .nl ) kost het 507 euro. Mijn vraag is wat zijn de richtprijzen van zo iets. mvg ivv
Laatste antwoord door Plazaboy, -
remdruk valt weg
door Riccardo- 16 antwoorden
- 6k weergaven
Sinds kort voel ik haast geen remdruk meer als ik mijn rempedaal indruk. Na een paar keer pompen bouwt hij wel weer wat druk op, maar het laat te wensen over. Er zit wel voldoende remvloeistof in het resevoir, dus ik vermoed geen lekkage. Is er iemand die hier ervaring mee heeft. Ik heb een 2.4 CRDI Sorento uit 2004
-
- 19 antwoorden
- 2,7k weergaven
Sinds 10 dagen heb ik nu mn Venga 1,4 X-tra met comfort pack. Heb er al ruim 1200 km mee gereden en het bevalt prima. De winterbanden zijn nog niet te leveren, dat is natuurlijk balen met dit weer. Ik was de Sorento gewend, maar het valt me mee, dat ik ook zonder 4x4 goed wegkom op de standaard bandjes. Toch hoop ik dat de winterbanden snel geleverd kunnen worden Verder mis ik nog: bumperbeschermfolie en trekhaak. Ik hoop op heel veel tevreden kilometers in deze auto. (ik denk ca 30.000 per jaar te rijden......)
Laatste antwoord door Hanne, -
- 24 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo iedereen, Ik had het nieuws nog even achtergehouden, maar eind januari had ik mijn witte Kia Pro_Cee'd EX 1.6 CRDi 115pk besteld! Nu is hij aangekomen, maar ik zit met examens . Ben afgelopen donder na mijn examen toch even een kijkje gaan nemen (kon het niet laten) Maja ik ga hem vrijdag echt halen, dan kan ik er eindelijk eens mee rijden! Hopelijk ga ik er alleen maar goede ervaringen aan over houden. Foto's zal ik nogwel posten hier, maja iedereen zal wel weten hoe hij eruit ziet Greetzz Private aka (binnenkort) Trotse Kia eigenaar
Laatste antwoord door Private, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
De brochure met technische specs en manual van de Venga zijn hier niet duidelijk in, maar welke Venga-uitvoering heeft een gekoeld dashboardkastje met verlichting? Mijn X-tra met comfort pack heeft het (helaas) beide niet . Terwijl in de algemene Venga-brochure wel een foto staat van een verlicht dasboardkastje met een flesje erin (dat natuurlijk niet betekent dat het ook gekoeld is...).
-
Ik heb me een ATH sportgrill aangeschaft voor m'n ceed SW en ze staat perfect. Enige nadeel ; ik ondervind een fluittoon die erger word naarmate de snelheid hoger word en dit komt door de grill. Heeft iemand een gelijkaardig probleem of een oplossing hiervoor ? Anders ben ik genoodzaakt om deze grill terug te verkopen want zo blijven rijden is geen oplossing. Thanks
Laatste antwoord door kirtap, -
kleur nummer YL
door kidv- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
heb een roest plekje op mijn sorento:( dat ik wil bijwerken op het kaartje in de auto staal "'paint YL" bij welk lakstif/spuitbus nummer hoort dit ??
Laatste antwoord door lund 1775, -
Wie weet ongeveer wat de levertijd is van een nieuwe auto als deze niet in voorraad is? Welke ervaringen zijn er al over? Wij hebben de Ceed SW CRD besteld. Hebben nu 4 weken wachten erop zitten, maar moesten van ca. 8 weken uit gaan, dus nog 4 weken ongeduldig wachten? Groetjes A&A
Laatste antwoord door vince!, -
k heb de kia venga ook gekocht, krijg hem half januari.. de byte blue kleur (leuk toch? ) Ik heb de uitvoering gekozen Kia Venga X-tra Comfort Pack 1.4 CVVT Byte Blue. Extra's: - De Kia Venga 16" velgen 1400 euro inclusief banden. (Goede deal of toch niet?) - De lederen pook 32 euro. Maar ik twijfel wat voor ander extra's interessant zijn? De dealer neemt de eerste week van januari contact met mij op, dan bespreek ik eventuele extra's. De twee bovenstaande heb ik bij het koop contract laten zetten.. andere dingen wil ik eventueel nog aangeven. Ik denk aan de bumper bescherm folie.. wat zou nog meer beter/goed/leuk/interessant zijn? Ps. Ik las jullie forum altijd,…
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Beste sorento rijders, Ik wil een ieder bedanken voor de informatieve hulp We hebben onze sorento verkocht. Het was niet van harte, maar ja, zo gaat dat. Wellicht tot een volgende keer
- 7 antwoorden
- 3k weergaven
Hoi kia folks, Heb een tijdje heel digitaal web gezocht naar een sportdemper voor mijn picanto. Helaas is er weinig voor de 2009/2010 model te vinden. Wat er wel is moet je bevestigen onder de bumper met kans dat je makkelijk de drempel raakt! Anders moet je je bumper gaan bewerken of veranderen! Laatst genoemde wou ik helemaal niet doen. Uit eindelijk een sierstuk gevonden en geplaatst. Na wat uitproberen en knutselen heb ik een andere geluid kunnen krijgen. Normaal krijg je met een sierstuk geen geluid als van een sportdemper. :D
-
schade kia venga
door wenher- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Sinds een maand ook een kia venga in champagne silver met comfort pack 1.4 en vandaag de eerste schade iemand heeft tegen de achterbumper gezeten en geen briefje achtergelaten dus dat was flink balen wie weet wat dat gaat kosten een achterbumper overspuiten
Laatste antwoord door Woeper,