Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
hallo, effe een vraagje over de remvloeistof, heb ik 2 jaar geleden laten vervangen. Is zelf makkelijk te doen, maar weet iemand een goede remvloeistoftester, ik heb ene gevonden in de conrad catalogus. en aangezien ik alleen de remvloeistof moet vervangen, heeft iemand ervaring met die vervangingsets waardoor je het systeem op druk kunt houden,met terugslagklepje. En nou een vraagje over de spanrollen, mijn auto heeft 50000 km gelopen en is 5,5jaar oud dus voor volgende week afspraak gemaakt voor vervangen distributieriem, maar dealer zegt dat hij spanrollen niet hoeft te vervangen,want deze kunnen ze goed controlleren op slijtage enz. zegt hij. klopt dit of is dit la…
Laatste antwoord door i2Paq, -
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
Als je dit ziet en dan ook nog eens hoort dat de eigenaar zonder noemenswaardige verwondingen is gebleven. Ben je blij dat je in een Kia Soul rijdt. De snelheid waarmee hij aangereden werd lag geschat tussen de 80 en 90 kilometer. Groetjes, Relena
Laatste antwoord door Kalian, -
Nieuwe Sorento
door Twankia- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo Kia fanaten, Sinds lang geleden weer even op dit Forum. Ik denk erover om na 2 jaar Doge Nitro gereden te hebben toch weer een nieuwe Sorento 2.2 4WD diesel aan te schaffen. Heeft iemand daar al ervaring (goed of slecht) mee? In 2004 bleek b.v. de climatcontrol shit te wezen. Hij moet regelmatig een 2-paards trailer trekken. Graag jullie reactie. Twan (je weet wel van die meetings in de omgeving Nijmegen)
Laatste antwoord door Dino, -
- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
http://www.kia.nl/showroom/kia-venga/accessories-.aspx Als jullie naar styling gaan, dan helemaal naar rechts stootsierlijst was eerder alleen in RVS, nu dus ook in zwart.. so you know... niet dat ik het neem hoor, viel me gewoon op
Laatste antwoord door vlaan51, -
CRDI chiptuning 1 2 3
door Gast acspeeder- 57 antwoorden
- 15,5k weergaven
Ben hier redelijk nieuw en heb nog geen sorento in mijn bezit. in oktober moet mijn huidige leasebak er uit (passat) en ben ik van plan een Sorento X-treme met automaat en nog een rijtje opties te gaan rijden Ik vroeg me echter af of iemand hier ervaring heeft met deze motor-bak uitvoering en of iemand deze al heeft gechiptuned. hij is namelijk niet een van de snelste zullen we maar zeggen
Laatste antwoord door theo van der wal, -
automatische ramen
door joice- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Vandaag mn "nieuwe" Joice gehaald, helemaal toppie. Alleen de automatische raambediening doet t soms wel en soms niet. Heeft iemand een idee hoe ik dat zelf snel kan fixen, anders moet ik weer naar de garage en dat is toch weer 100km...
Laatste antwoord door joice, -
- 14 antwoorden
- 3,9k weergaven
Beste KIA fans, Nou heb ik enige tijd geleden wat foto's gezien van een sorento met dubbele uitlaat nou is dit niet zo bijzonder, maar deze uitlaten kwamen uit de achterbumper ongeveer ter hoogte van waar nu de reflectoren zitten. Het geheel netjes afgewerkt met een sier randje. Voor ik zelf ga buigen lassen en zagen, weet iemand of dit gewoon als set te koop is of zal het echt custom gemaakt zijn door een handige harry? Vond het er super tof uitzien en er zou ruimte voor zijn achter de bumper. Wie ken mij verder helpen? Groeten Theo
Laatste antwoord door Url, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
weet jij toevallig of er voor de Kia Venga ook een lederenstuurwiel beschikbaar is? Is niet als accessoires te bestellen maar ik weet dat er een aantal met deze vraag zitten, waaronder ik. Ook erg benieuwd hoeveel dit kost en wat ze dan precies doen? Vraag komt omdat ik en sommige andere hier dit willen matchen met de lederenpookknop die we besteld hebben.
-
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo kan iemand mij zeggen wat een Deurvergrendeling met afstandbediening kost van een Kia Joice en of dit moeilijk is zelf in te bouwen .graag hoor ik hier van tips alvast bedankt . Peter B
Laatste antwoord door peterb28, -
- 27 antwoorden
- 4,3k weergaven
Zonder te cheaten, 200km gereden, 7*C buiten, en 110km/u gereden, netjes rustig sturen, proberen zo min mogelijk tegenwind te hebben... & cruise control natuurlijk. Zie bijlage... I DID IT!
-
- 16 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, Wij hebben bijna zo goed als zeker de KIA Ceed SW 1.6 CRDi (115 pk)besteld met de comfort pack erbij, houden namelijk van luxe aan boord. Nu is onze vraag welke navigatie krig je erbij als je de full map navigatie bij besteld uit de huidige boekje van KIA voor de comfort. (prijs 1295 euro). Heb bij de KIA Ceed Seven de navigatie gezien met touchscreen en spreekt ons wel aan, maar helaas geld die actie niet voor de diesel. Is die gelijkwaardig? Dealer kon me dit niet vertellen helaas. groetjes van bijna trotse eigenaars van de Ceed SW.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 38 antwoorden
- 11,6k weergaven
Wij hebben bij onze Cee'd 5-drs (1.6 CRDi 2009) al een tijdje last van een bonkend geluid dat uit de kofferbak lijkt te komen. Dit is hoorbaar bij rijden binnen de bebouwde kom (lage snelheid dus) en elke keer als je met het rechterachterwiel over een putdeksel, drempeltje, oneffenheid rijdt. Op de snelweg hoor je het niet, ook niet bij serieuze oneffenheden (en die zitten er wel in de Belgische snelwegen ) Vandaag maar eens even op onderzoek uitgegaan: eerst de "losse" dingen eruit gegooid, ook de hoedenplank, vloerbedekking, en gereedschapset, zodat die zaken al zeker geen geluid kunnen maken. Dat had geen effect, bonkend geluid bleef. Het lijkt iets in de ophanging te…
Laatste antwoord door Leon, -
- 19 antwoorden
- 4,2k weergaven
Wie kan mij helpen aan de handleiding/instructieboekje? ingescand? De Kia Sor is deze week besteld en ik kan niet inloggen/registreren op 'my kia'
Laatste antwoord door KIASIM, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hierbij de onderhouds tarieven van de Venga http://media.kia.nl/mijnkia/Brochure%20R&O%20prijzen%20jan%202010.pdf Ik vind de kosten toch wel erg hoog. Is b.v 70euro voor een paar " wissers voor" normaal?
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 13 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hoi allemaal, Ik heb een Sorento op het oog, die ik graag wil kopen. http://link.marktplaats.nl/320926402 Hij staat bij Autobedrijf van Schaik in Leeuwarden. Iemand ervaring bij dit bedrijf? In ieder geval klopt de beschrijving op hun eigen site al niet, omdat dat staat met houtaccent interieur, wat het dus al niet is. Verder had ik hem al gevraagd via mail, wat er verder dan niet klopt, en of en bij welke kilometerstand de ditributiesnaar is vervangen. En of de gas met flashlube is uitgerust. Uiteraard ben ik wel van plan om een ANWB keuring te vragen voordat ik hem eventueel koop. Iemand hier nog meer tips of info over deze autohandelaar ? Wa…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 22 antwoorden
- 7,8k weergaven
Sinds half januari ben ik trotse bezitter van een nieuwe Kia Ceed 1.6 hatchback. Op dit moment heb ik met veel plezier zo'n 1500 km gereden. Echter valt mij een ding erg tegen, dat is het verbruik. Dat zit op ongeveer 7.8l per 100 km. Graag hoor ik jullie ervaring wat het verbruik betreft. Heb deze auto aangeschaft met het idee dat het verbruik lager zou liggen.
Laatste antwoord door Martin, -
- 32 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo mede KIA-rijders, Na veel speurwerk op internet, na vele telefoontjes en behoorlijk wat kilometers te hebben gereden voor bezichtigingen en onderhandelingen, is de kogel door de kerk en heb ik mijn wens toch nog weten te vervullen. Heel graag wilden mijn vrouw en ik
Laatste antwoord door BaBaCC, -
kia soul als trekauto 1 2
door HvT- 29 antwoorden
- 9,6k weergaven
hallo allemaal, ik ben nieuw en heb een dringende vraag, ik wil namelijk een Kia Soul gaan aanschaffen maar weet niet of hij voldoende trekkracht heeft om een caravan te kunnen trekken van 1000 kg incl belading. Ik heb al diverse sites geraadpleegd en berichten op forums gezet of er al mensen ervaring hebben met het trekken van een caravan met de Soul. Tot op heden heb ik 1 zeer negatieve en 1 zeer positieve ervaring terug gekregen als antwoord. Nu ben ik dus op deze site terrecht gekomen en heb me aangemeld in de hoop dat ik hier inderdaad meer reacties kan ontvangen van mensen die al ervaring hebben met het trekken van een caravan met de Soul. Vanaf het begin was ik he…
Laatste antwoord door Relena, -
Parkeer Sensoren
door Venga1- 13 antwoorden
- 2,8k weergaven
Zouden de Venga eigenaren wat willen uittesten? de parkeer sensoren !! Ik heb het idee dat de parkeer sensoren niet te vertrouwen zijn. Het lijkt of de sensoren de ene keer later reageren als een andere keer. Is er een manier om de sensoren op een betrouwbare manier te testen? Hebben meer mensen het idee dat de sensoren niet altijd het zelfde werken? ik hoor het graag!!
Laatste antwoord door rdlanenga, -
demontage-sloop
door dusty- 2 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo, Weet iemand een sloop in het zuiden des lands die onderdelen heeft van een sorento, ik ben opzoek naar grijze binnenlijst bestuurderskant. Gr, Roger
Laatste antwoord door Riccardo, -
- 45 antwoorden
- 6k weergaven
Uitgegeven: 3 maart 2010 10:18 Laatst gewijzigd: 3 maart 2010 10:19 AMSTERDAM
Laatste antwoord door Venga1, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
http://videa.hu/videok/jarmuvek/kia-venga-toresteszt-auto-euro-ncap-rWaeo7um0qsPaaVW
Laatste antwoord door Venga OK, -
sorento 6 bak
door chris- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
hallo allemaal,is er iemand op dit forum die weet of je een handgeschakelde 6 bak van een diesel .kan monteren op een 2.4 blok?????? alle reacties hieromtrent zijn van harte welkom. alvast bedankt.
Laatste antwoord door Paaltje, -
- 13 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik zit er over te denken om over te gaan tot de aanschaf van een cee'd SW. Heb nu een Carnival maar ben binnenkort die ruimte niet meer nodig. Nu lees ik dat de ervaringen met het benzineverbruik wat tegenvallen. Weet iemand hoe dat zit met het verbruik van de dieselmotoren? Ik las elders dat het gebruik van LPG problemen zou geven. Zijnhiet ook ervanringen mee?
Laatste antwoord door vince!, -
Imago Kia Venga 1 2
door Barlow- 37 antwoorden
- 4,7k weergaven
Zoals ik in andere discussies al heb laten blijken ben ik zeer ge
Laatste antwoord door Roberto,