Kia Modellen
-
Speakers inbouwen
door dressie- 6 antwoorden
- 4,2k weergaven
Langzaam ben ik de standaard speakers aan het vervangen in mijn sedan Cerato. De voorportieren waren makkelijk, maar hoe kan ik de speakers in de hoedenplank vervangen? Heeft iemand een idee hoe ik het e.e.a. kan demonteren zodat ik erbij kan?
Laatste antwoord door BartS, -
Iphone opladen
door venga boy- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Beste L.S, Mijn Kia Venga is in bestelling, dus kan zelf niet testen maar er zijn vast mensen die mij kunnen vertellen of dat een Iphone deze met de stekker deze bij de kia venga mee besteld kan worden ook geladen wordt. Zo niet dan is dit erg jammer. Mvg
Laatste antwoord door brouwer2001, -
- 13 antwoorden
- 4,6k weergaven
De Joendai i30 MPV komt in december 2011, maar eerst nog de tegenhanger van de Kia Venga, de i20, die komt in oktober 2010. Ook Hyundai krijgt het ook druk met al zijn nieuwe modellen. http://www.autoweek.nl/autonieuws/13619/Hyundai-i30-mpv-in-de-maak
Laatste antwoord door pjotter, -
- 16 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik was wat aan het rondsnuffelen op Internet toen ik op volgende link wat interessants voor de Soul trof. Wellicht iets voor de Tunende Soul rijder??? http://www.giacuzzo.com/shop/index.php?cat=c817_Soul.html Groetjes, Peter
Laatste antwoord door brouwer2001, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Ik ben voornemens een (vaste) trekhaak te monteren onder mijn Rio uit juli 2007. Wie weet waar ik voor een scherpe prijs een trekhaak voor mijn Ria kan kopen? Wellicht heeft iemand nog een trekhaak voor een schappelijke prijs in de aanbieding? Het monteren van een trekhaak bij een Kia-dealer is zeer prijzig.
Laatste antwoord door 16_v, -
Vervelende rammel
door elzuid- 4 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hallo. ik heb een vraag, Sinds september hebben wij onze nieuwe Picanto, maar al snel begon een rammel op te treden , ergens achterin onder de wagen. Natuurlijk hebben we eerst alles eruit gehaald, wat maar kon rammelen. Dus terug naar de dealer , maar deze kon niets vinden. Uiteindelijk kon hij maar
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
hallo. Is er iemand die het wel eens mee heeft gemaakt dat de auto ineens stilviel? Ik al 2 keer,de laatste keer op een weg waar ik geen kant uit kon. Het bleek de zekering te zijn van de benzinepomp,dit is wel snel te verhelpen,maar dit kan toch niet goed zijn. Mijn Kia is 2 jaar oud. Heeft iemand dit ook meegemaakt? Alvast bedankt voor je reactie
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Goedemiddag Beste forum leden ik ben van plan om achteruitrij sensoren (parking distance) in te laten bouwen in mijn Sorento van 2004. Iemand een idee of suggestie wat een beetje betaalbaar en goed is? en waar? Hoor graag van jullie mvg
Laatste antwoord door Thijs1, -
- 22 antwoorden
- 5,5k weergaven
Ik heb vandaag voor de 2e keer meegemaakt dat mijn Sportage heftig begon te brommen, soort van resonantie, bij 90-110km/pu op de snelweg. (alles trilde ook mee) Het leek alsof je op heel erg geribbeld asfalt reed. Ik vond het even geen prettige ervaring.. De eerste keer op 2 dec met de normale banden en nu vandaag met de winterbanden. Bij beide keren heb ik ontkoppeld en de auto even in vrij gezet en toen weer in zijn 5, daarna was het weer normaal. Herkend iemand dit ? en wat zou het kunnen zijn ?
-
- 3 antwoorden
- 3,2k weergaven
De skai bekleding van de voorstoelen van onze Kia Pride begint nu op de naden af te scheuren. Heeft iemand nog een goed setje stoelen staan, of een tip waar je goed passende stoelhoezen kunt kopen? Alvast bedankt! Erik p.s. skai bekleding is grijs!
Laatste antwoord door patrick73, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo mede forumleden, ik ben bezig om een 2din audioinstallatie in een sorento uit 2004 in te bouwen. Nu heb ik op de radio de mogelijkheid stuurbediening aan te sluiten. Ik heb op de radio een witte, bruine en zwarte draad hiervoor. Op de stekker van de auto die in de oude radio zat heb ik de volgende draden over: Geel Zwart Groen/rood streepje Rood/zwart streepje Groen/zwart streepje Weet iemand welke kleuren ik nodig heb? Of zou ik ze zondermeer kunnen uitproberen....
Laatste antwoord door ikkeozzie, -
Luidsprekers in kia picanto
door Gast MetalMind- 5 antwoorden
- 5,9k weergaven
Hoi, ik en nieuw op dit forum en heb enkele vragen over men kia! wat is de diameter voor de plaats van de luidsprekers voor en achter, hier bedoel ik de standaard? hoe diep kan ik gaan? Wat hebben jullie steken van luidsprekers in jullie Pica?
Laatste antwoord door danny87, -
Rio uit 2002 1.3 LS
door Ab-- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Geachte kia gebruikers, Door een Lekkage in mijn radiateur heb ik deze moeten vervangen door een nieuwe. Ik heb begrepen dat de lekkage kwam door een steenslag !!! Mijn vraag is bestaat er een gaas of grill voor de ONDERvoorbumper van dit model ( ik heb overal op het net gezocht maar niets kunnen vinden) het gaat om het afdekken van die 2 grote gaten in de bumper zie afbeelding is het ook een idee om deze gaas op maat te laten maken ? bij voorbaat dank
Laatste antwoord door Ab-, -
Hallo heeft iemand ervaring met de volgende extra's op de KIA Ceed (SW) Zo ja hoe bevallen die? Gaat om de volgende extra's: 1. Cruisecontrol 2. Electrische Schuifdak 3. Navigatie Pioneer BT 700 4. Volledig leren bekleding (achteraf) 5. Extra getinte glazen (achterzijde) (weet trouwens niet of dit wel mogelijk is) 6. Winterbanden Ik zit namelijk te overwegen wat ik wel of niet als extra zou nemen. Brand maar los zou ik zeggen.
Laatste antwoord door Hasselt, -
- 26 antwoorden
- 5k weergaven
Goedendag allemaal. Als hartstochtelijke caravanners (Wilk van 1.500 kg beladen) waren wij na drie Subaru's toe aan wat anders. Let wel, Subaru is werkelijk het absolute einde voor een caravan, maar het benzineverbruik begon ons redelijk tegen te staan. Nou zijn de auto's in onze prijsklasse die 1500 kg mogen (en kunnen) trekken niet zo vreselijk dik bezaaid, en ik kwam bij toeval met Kia in aanraking. Nog niet zo lang geleden had geen haar op mijn hoofd ook maar in de verste verte aan een Kia gedacht, maar onbekend maakt onbemind. Na veel studie op internet (Autoweek.nl, reviews, Kia-club) toch maar eens in een showroom gekeken. Viel absoluut niet tegen moet ik zeggen.…
- 18 antwoorden
- 2,4k weergaven
Heeft er iemand een idee hoe de spatlappensetten er uit zien? Zou ze op mn SW Sport willen plaatsen omdat de alu velgen waar mn winterbanden opstaan iets uit het koetswerk steken en al het opspattend water en zand de hele achterkant smerig maakt. Zouden ze ook eraf kunnen wanneer ik mn 17 duimers weer eronder zet?
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Er zijn 2 lampjes stuk in de schakelaars van de achterruitenwisser en de achterruitverwarming. zijn deze door mijzelf te vervangenen zo ja hoe ga ik te werk? Het gaat hier om en rio uit 2001. Alvast bedankt voor de tips!!
Laatste antwoord door henk-marianne, -
dakdragers
door nibakia- 11 antwoorden
- 5k weergaven
Ik heb een setje dakdragers liggen voor op een kia joice !!! in goede gebruikte staat en voorzien van slotje met een sleutel !
Laatste antwoord door Meisjesdroom, -
zo ben ik zo nieuw als maar kan in het kia land, en ben op zoek naar een ( liefst rode ) motorkap voor mijn kia pride uit 2000. deze van mij is van de linker tot de rechter koplamp geheel los geroest. nu kan ik een nieuwe kopen en laten spuiten maar er moeten toch ook goed gebruikte ( en ik kleur ) toch wel ergens te vinden zijn. Heeft iemand een idee? groeten patrick
Laatste antwoord door ProudKiaDriver-NL, -
- 6 antwoorden
- 3,4k weergaven
Mijn 1999 Pride Wagon heeft last van razende roest, vooral op de bekende plaatsen: onderkant voordeuren en de wielkastranden achter. Ik loop eraan te denken om wat overzetplaatwerk in te laten lassen. Heeft iemand enige ervaring hiermee en wat zijn de prijzen? Andere mogelijkheid: twee andere voordeuren. Wat voor een prijs kan ik hiervoor verwachten te betalen? Graag hoor ik het e.e.a.
Laatste antwoord door ProudKiaDriver-NL, -
Kia Soul Playboy
door Relena- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Deze moet ik laten zien de kia Soul is overal terug te vinden ook hier. Groetjes, Relena
Laatste antwoord door Smart, -
- 11 antwoorden
- 7k weergaven
Ik heb mijn verhaal al getikt onder een ander onderwerp. Nu is het zo dat de koppeling van mijn ceed 1.6 crdi slipt. Volgens de dealer valt dit niet onder de garantie. Lijkt mij onzin, gezien de garantie periode van 7 jaar en 150.000 km niet is overschreden. Nog geen 2 jaar en 68.000 km. Los hieravan mag je toch wel verwachten dat een kopeling er minstens 150.000 km in blijft zitten zonder problemen. De dealer zei al dat de koppeling verpest zou zijn, altijd makkelijk gezegd dit soort dingen. 356.000 km met 1 koppeling is mij niet onbekend. Heeft iemand ook last gehad met zijn koppeling en Kia...
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
iPod vragen e.d. het liefst in dit draadje http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3766 Dan houden we de boel bij elkaar..... Je hebt een andere kabel nodig dan de apple kabel.
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 7 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo, FF een vraag mbt in mijn onderwerp genoemde functie. Op mijn cee'd SW heb ik als functie "comming-home" nu is het handig als het ook mogelijk is om de leaving home functie te hebben. Weet iemand van jullie of dit mogelijk is en ken je dan ook iemand die dat kan aanzetten? Volgens de garage waar ik mijn auto gekocht heb is dat niet mogelijk. Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Laatste antwoord door snackey, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Het volgende viel mij op vorige week: de ingebouwde schakelaars hebben niet allemaal ingebouwde verlichting. Bijv. de achterruitverwarming is mooi verlicht in het donker zodat je het gemakkelijk kunt vinden. De schakelaar voor het mistachterlicht is donker, maar licht op als je het gebruikt. Zelfde voor gevarenlichten. Wie oh wie weet of er normaal gezien verlichting in deze schakelaars zit? En indien zo, zijn de lampjes gemakkelijk te vervangen??
Laatste antwoord door ProudKiaDriver-NL,