Kia Modellen
-
- 9 antwoorden
- 3,1k weergaven
Sins een 2-3 dagen terug heb ik last van een fluitje in mijn motor ergens . Als ik optrek in 1ste gaat hij ineens heel hard fluiten, En in 2de ook, Enkel als ik VOL gas geef dus goed sportief optrek en rond de 2500 en 3500 krijg ik dan een piepend geluid van de motor, Kan het niet echt verwoorden. En nee het zijn niet de banden Kia Pro ceed 08/2008 Iemand enig idee ?
-
- 7 antwoorden
- 4,7k weergaven
Een collega op het werk heeft problemen met de climate control van haar Kia Carens 1.8, bouwjaar 2004. Dit is wat zij schrijft: 'We hebben climate control. Wanneer ik ga rijden staat deze meestal op 21 graden en aircostand aan. Het wordt dan heeeel heet in de auto, veel warmer dan die 21 graden. Wanneer ik hier niets aan verander (het enige wat ik wel doe is de blaaskracht wat minderen en soms de blazer links van het stuur uitzetten), dan gaat na ongeveer een half uur
Laatste antwoord door Smart, -
- 7 antwoorden
- 2,9k weergaven
hoi, laatste tijd gaat mijn radio steeds zoeken naar de zender na het starten van de auto. dan staat er pi-search dit is bij q-music en bij sky radio. als ik hemn dan op een andere zender zet en weer terug doet hij het wel . maar bij radio 538 doet hij het niet. deze zenders zijn voor geprogrameerd. heeft iemand hier ook last van
Laatste antwoord door lausbub, -
Spatlappen Venga
door Venga OK- 14 antwoorden
- 5,5k weergaven
Heb aan de voorzijde van mijn Venga 2 spatlappen laten monteren. 'k Vond de auto nogal wat rijvuil op de zijkant gooien. Eens kijken hoe het nu gaat. De spatlappen zijn niet al te groot en ik moet zeggen, na de aanvankelijke twijfel om ze te plaatsen, het staat niet slecht. Zeker niet bij de donkere keuren Venga. Valt niet zo op. Of het ook echt werkt meld ik later. Groet, Peter
Laatste antwoord door Venga1, -
Schokdempers
door frans59- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi. Ik heb voor mijn kia nieuwe schokbrekers (Monroe )gekocht. Als ik deze wil monteren moet ik dan weer de oude pen gebruiken om hem boven vast te zetten? Want er zitten geen nieuwe pennen bij. Of moet je die apart bestellen? Ik dacht dat alles gewoon bijelkaar zou zitten bij nieuwe schokbrekers. Gr leek Frans Online
Laatste antwoord door frans59, -
Leuke soul
door Alex VB- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Staat op de site van FZ Nederland BV. http://www.fznederland.com//?/gallery/ Dus hen even bedanken hiervoor.
Laatste antwoord door brouwer2001, -
Originele brochure
door Gast ceratorijder1- 7 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo, Graag zou ik in het bezit komen van een originele brochure van de Cerato. Het gaat dan met name om het gefacelifte sedan model die korte tijd geleverd is in 2007. Wie kan mij helpen....of heeft een idee waar ik moet zoeken.. Groeten, Jeroen
Laatste antwoord door brouwer2001, -
- 16 antwoorden
- 2,4k weergaven
http://www.shop4cars.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/135x135/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/i/m/img_f1102_p20887_a671_1_2_2.jpg http://www.brooklyn-wheels.com/winterwielen/LV5_metalgrey_small.jpg
Laatste antwoord door bob, -
- 25 antwoorden
- 4,8k weergaven
Beste Kia-rijders, Aankomende 3 maart wordt er een auto-onderzoek georganiseerd waarbij u als kia-rijder uw mening kan geven over een nieuw model van een bekend automerk. Aan het onderzoek doen meerdere autoliefhebbers mee en nu zijn we nog op zoek naar Kia Sportage rijders. Voor deelname aan het onderzoek ontvangt u een vergoeding van
Laatste antwoord door bigwade, -
Inrijden 1.4 pro cee'd ? 1 2
door JSA- 27 antwoorden
- 4,3k weergaven
Wie weet hoelang en hoe je het beste een auto kan inrijden? Dus graag reacties van mensen die het echt weten en of ervaringen hebben hiermee.
Laatste antwoord door Hasselt, -
Picanto SportbyKia
door Gast Jolanda- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik had interesse in een witte Picanto SportbyKia, maar deze zijn helaas allemaal verkocht. Nu adviseerde ze mij bij Kia Nederland om dan een X-ecutive wat aan te kleden, want dan heeft hij veel weg van de SportbyKia. Maar om van een plaatje te moeten beslissen is best moeilijk. Daarom bij deze een oproep: is er iemand in Noord-Brabant die een witte Picanto SportbyKia of witte X-ecutive heeft en dat ik naar die auto mag komen kijken. Alvast bedankt
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
nieuwe pica
door brouwer2001- 11 antwoorden
- 2,4k weergaven
hoera mijn vrouw heeft weer een baan gevonden, enigste nadeel dat we er een auto bij moeten hebben. nu waren we op zoek naar een soul, dat gaat nu even in de koelkast want we hebben een picanto aangeschaft een rode picanto x voor de vrouw om naar haar werk te gaan. pica heeft electrische ramen, airco hij heeft 7000 gelopen uit 2009. we hebben de auto vandaag bekeken en vandaag gekregen!!!!!!!!! ik heb alleen nog een foto van de binnen kant in het donker zal morgen een paar buiten foto's maken.
Laatste antwoord door Smart, -
Voorruitverwarming
door Gast Toine- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
Mijn Sorento die ik enkele weken in bezit heb is uitgevoerd met voorruitverwarming. In het middenconsole is inderdaad een knop geplaatst. Ik heb tijdens mijn vakantie deze verwarming gebruikt, echter merkte ik hier weinig van. Nu is het volgens mij zo dat een vooruitverwarming is te herkennen aan de helle dunne draadjes in het glas. Ik heb eens goed gekeken maar zie in mijn voorruit geen draadjes. Kan iemand mij zeggen of dit klopt? Of is de ruit wellicht een keer vervangen door een ruit zonder verwarming. Ik hoor graag van iemand. Groeten, Toine
-
zingende cardan
door tvl2000- 11 antwoorden
- 3,3k weergaven
Iemand hier wel eens te maken gehad met een zingend cardan? Gaat om een Sorento van 09-2006 2.5 crdi VGT. Kan dit kwaad en is dit makkelijk te verhelpen?
Laatste antwoord door masimo, -
hallo is zou graag andere lapen steeken vnoor heldere heeft iemand daar ervaring mee? 1 2
door mr_pimp_- 44 antwoorden
- 4,3k weergaven
zou vn die heldere lampen stekn H ...even het boekj raatplegen
Laatste antwoord door mr_pimp_, -
Net als van mijn vorige auto's zoek ik van mijn huidige Kia cee'd SW ook een modelauto. Maar weet iemand hier ook of die wel bestaat? Gr. Marcel
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Daar is hij eindelijk. Een elektrische Venga. Er waren al geruchten De Kia Venga EV heeft de elektromotor (80 kW, 280 Nm) gewoon voorin, waar normaal de verbrandingsmotor zit. Op elektrische kracht stuwt de Venga EV in 11,8 seconden van 0 naar 100 en de top bedraagt 140 km/h. Het dubbele innovatieve Lithium Ion Polymer batterijpakket van 24 kWh zorgt voor aan actieradius van 180 km. Wanneer de batterijen een snellading krijgen van 50 kW, worden ze binnen 20 minuten voor 80% opgeladen. Bij een normale lading (3,3 kW) worden de batterijen tot 100% opgeladen en dat vergt 8 uur. Normaal laden is dus energiezuiniger dan de snellading Ik ben wel benieuwd of en wanne…
Laatste antwoord door KURT 2, -
- 13 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste forumleden, In augustus 2007 kocht ik een Kia Picanto D-Light bij de Fa.Kroymans te Amsterdam op een soort lease basis, hiervoor moest ik minimaal 2500,= euro aanbetalen en daarna 79,= euro per maand betalen aan Kia-lease. Na drie jaar zou de restschuld nog 5200,= euro zijn. Er waren na drie jaar drie mogelijkheden. 1) De auto inruilen voor een nieuwe tegen een gegarandeerd bedrag van 5200,= euro bij de Fa.Kroymans te Amsterdam. 2) Het restbedrag (5200,= euro) betalen aan Kia-Lease. 3) De Picanto aan de Fa. Kroymans terug geven en dan zou de Fa.Kroymans het restbedrag betalen aan Kia-Lease en ik was overal van af, einde contract! Die laatste mogelijkheid, dus …
- 22 antwoorden
- 3,9k weergaven
Eindelijk besteld. Een nieuwe kia sorento 2.2 crdi exclusive 4wd in de kleur ebony black, en nog diverse andere optie's. Alleen jammer dat we nog 4 maanden geduld moeten hebben, maar voor de zomervakantie zou hij er zijn, verzekerde de dealer mij. Ik hou jullie op de hoogte!
Laatste antwoord door ger.w., -
- 30 antwoorden
- 11,4k weergaven
Op 18-2-2009 hebben onze KIA Soul bij de garage (Winters helmond) opgehaald. We kochten deze auto vanwege de prijs en het uiterlijk, maar ook vanwege 5 jaar garantie. Bij onze eerste rit hebben we de auto wat uitvoeriger getest op snelheid, optrekken, reactie bij inhalen, motorgeluid, remmen etc. En het moet gezegd... na deze erste dag niets als lof. De auto rijdt bijzonder fijn. De bestuurderstoel en die van de bijrijder zitten goed, snelheid bij optrekken en inhalen is ook goed. Kortom na deze eerste dag zijn wij eigenlijk alleen maar entoesiaster geworden. Maar ja, da's dag1. De komende weken zullen de auto verder berijden en testen. Nu (17-3-2009) zijn we 4 weken ve…
Laatste antwoord door tugdriver, -
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hoi, De laatste tijd heb ik, als ik langere ritten maak, dat de temperatuurmeter omlaag zakt... Normaal staat die standaard op het midden, heel regelmatig. Nou laatst 2x meegemaakt dat de motor wat stoterig begint te rijden en de temperatuurmeter heel laag wordt. Als ik terugschakel en meer toeren ga rijden kruipt die wel weer omhoog naar de normale waarde en daarna blijft die ook goed. Ook als ik weer doorschakel. Dit lijkt mij niet normaal. Ik rij Joice op gas Iemand een idee? Kan dit kwaad als ik er nog even mee doorrij? Brand geen lampje voor... Ik moet sowieso naar de garage voor een beurt, maar die hebben een wachtlijst van 3 weken. Groet, Richard
Laatste antwoord door rdlanenga, -
- 25 antwoorden
- 3,9k weergaven
Wij hebben vandaag een zeer nette Kia Rio 1.5 | 16v gekocht van de eerste eigenaar uit 10-2000 met 76.000 NAP op de teller. Na vandaag eerst talloze Ria's gezien te hebben die werkelijk uitgewoond waren kwamen we als 1 na laatste bij deze aan. Hij stond er al een maand of 6 maar starte ondanks de koude in 1x. We hebben er even omheen gelopen en er in gekeken maar omdat we nog 1 op onze route hadden hebben we nog even niet gereden. Wij dus op naar de laatste, op zich ook een hele nette, 5 maanden jonger met 124.000 op de teller en net zo duur en er kon weinig met de prijs gedaan worden ondanks geen inruil. Omdat de eerdere minder km had bleef deze interessant, gebeld d…
Laatste antwoord door i2Paq, -
- 7 antwoorden
- 6,9k weergaven
Hai allemaal, 2 dagen geleden stopte de kia rio uit 2001 tijdens het rijden. Gesleept naar beunhaas en inderdaad was zijn eerste vermoeden juist: Distributieriem gebroken. Ik heb de auto juni 2009 gekocht bij de kiadealer in Boxmeer. Auto heeft 169000 gelopen en eerste riem is vervangen na 95000km. Het gaat om de 1,5l versie met 16 kleppen. Beun gaat nu kijken hoe erg de schade is, maar aan het geluid bij het starten te horen vreesde hij het ergste. Mijn vragen: Hoe duur is een volledig motorblok voor mijn Kia, zijn die tweedehands te verkrijgen en vooral, heeft het zin om voor vervanging te gaan? Bij dit alles wil ik de arbeidskosten even buiten beschouwing laten. V…
Laatste antwoord door i2Paq, -
- 13 antwoorden
- 1,8k weergaven
De Kia Soul is gekozen tot finalist in de competities tot 'World Car Of The Year' en 'World Car Design Of The Year'. Uit een groep van 30 automodellen is de Soul bij de eerste vier ge
Laatste antwoord door nortukker, -
Vervangen ruitenwissers
door Gast Jaap van Deursen- 10 antwoorden
- 10,4k weergaven
Pas een tijdje na aankoop van mijn zeer geliefde Picanto kwam ik er achter dat de voorruitwissers verschillend zijn. Typisch, nog nooit meegemaakt. Nu heeft de garage ze vorig jaar bij de wintercheck ongevraagd vervangen voor het niet misselijke bedrag van 68 oude guldens. Dit vind ik echt te veel voor twee ruitenwisserblaadjes. Ik vraag me af hoe andere Picantisten dit oplossen en of die ook meer dan 31 euro betalen. Wie heeft er een tip voor me? Alvast hartelijk dank voor de te nemen moeite.
Laatste antwoord door Martin,