Kia Modellen
-
Hallo heeft iemand ervaring met de volgende extra's op de KIA Ceed (SW) Zo ja hoe bevallen die? Gaat om de volgende extra's: 1. Cruisecontrol 2. Electrische Schuifdak 3. Navigatie Pioneer BT 700 4. Volledig leren bekleding (achteraf) 5. Extra getinte glazen (achterzijde) (weet trouwens niet of dit wel mogelijk is) 6. Winterbanden Ik zit namelijk te overwegen wat ik wel of niet als extra zou nemen. Brand maar los zou ik zeggen.
Laatste antwoord door Hasselt, -
- 26 antwoorden
- 5,1k weergaven
Goedendag allemaal. Als hartstochtelijke caravanners (Wilk van 1.500 kg beladen) waren wij na drie Subaru's toe aan wat anders. Let wel, Subaru is werkelijk het absolute einde voor een caravan, maar het benzineverbruik begon ons redelijk tegen te staan. Nou zijn de auto's in onze prijsklasse die 1500 kg mogen (en kunnen) trekken niet zo vreselijk dik bezaaid, en ik kwam bij toeval met Kia in aanraking. Nog niet zo lang geleden had geen haar op mijn hoofd ook maar in de verste verte aan een Kia gedacht, maar onbekend maakt onbemind. Na veel studie op internet (Autoweek.nl, reviews, Kia-club) toch maar eens in een showroom gekeken. Viel absoluut niet tegen moet ik zeggen.…
- 18 antwoorden
- 2,5k weergaven
Heeft er iemand een idee hoe de spatlappensetten er uit zien? Zou ze op mn SW Sport willen plaatsen omdat de alu velgen waar mn winterbanden opstaan iets uit het koetswerk steken en al het opspattend water en zand de hele achterkant smerig maakt. Zouden ze ook eraf kunnen wanneer ik mn 17 duimers weer eronder zet?
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Er zijn 2 lampjes stuk in de schakelaars van de achterruitenwisser en de achterruitverwarming. zijn deze door mijzelf te vervangenen zo ja hoe ga ik te werk? Het gaat hier om en rio uit 2001. Alvast bedankt voor de tips!!
Laatste antwoord door henk-marianne, -
dakdragers
door nibakia- 11 antwoorden
- 5k weergaven
Ik heb een setje dakdragers liggen voor op een kia joice !!! in goede gebruikte staat en voorzien van slotje met een sleutel !
Laatste antwoord door Meisjesdroom, -
zo ben ik zo nieuw als maar kan in het kia land, en ben op zoek naar een ( liefst rode ) motorkap voor mijn kia pride uit 2000. deze van mij is van de linker tot de rechter koplamp geheel los geroest. nu kan ik een nieuwe kopen en laten spuiten maar er moeten toch ook goed gebruikte ( en ik kleur ) toch wel ergens te vinden zijn. Heeft iemand een idee? groeten patrick
Laatste antwoord door ProudKiaDriver-NL, -
- 6 antwoorden
- 3,4k weergaven
Mijn 1999 Pride Wagon heeft last van razende roest, vooral op de bekende plaatsen: onderkant voordeuren en de wielkastranden achter. Ik loop eraan te denken om wat overzetplaatwerk in te laten lassen. Heeft iemand enige ervaring hiermee en wat zijn de prijzen? Andere mogelijkheid: twee andere voordeuren. Wat voor een prijs kan ik hiervoor verwachten te betalen? Graag hoor ik het e.e.a.
Kia Soul Playboy
door Relena- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Deze moet ik laten zien de kia Soul is overal terug te vinden ook hier. Groetjes, Relena
Laatste antwoord door Smart, -
- 11 antwoorden
- 7k weergaven
Ik heb mijn verhaal al getikt onder een ander onderwerp. Nu is het zo dat de koppeling van mijn ceed 1.6 crdi slipt. Volgens de dealer valt dit niet onder de garantie. Lijkt mij onzin, gezien de garantie periode van 7 jaar en 150.000 km niet is overschreden. Nog geen 2 jaar en 68.000 km. Los hieravan mag je toch wel verwachten dat een kopeling er minstens 150.000 km in blijft zitten zonder problemen. De dealer zei al dat de koppeling verpest zou zijn, altijd makkelijk gezegd dit soort dingen. 356.000 km met 1 koppeling is mij niet onbekend. Heeft iemand ook last gehad met zijn koppeling en Kia...
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
iPod vragen e.d. het liefst in dit draadje http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3766 Dan houden we de boel bij elkaar..... Je hebt een andere kabel nodig dan de apple kabel.
- 7 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo, FF een vraag mbt in mijn onderwerp genoemde functie. Op mijn cee'd SW heb ik als functie "comming-home" nu is het handig als het ook mogelijk is om de leaving home functie te hebben. Weet iemand van jullie of dit mogelijk is en ken je dan ook iemand die dat kan aanzetten? Volgens de garage waar ik mijn auto gekocht heb is dat niet mogelijk. Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Laatste antwoord door snackey, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Het volgende viel mij op vorige week: de ingebouwde schakelaars hebben niet allemaal ingebouwde verlichting. Bijv. de achterruitverwarming is mooi verlicht in het donker zodat je het gemakkelijk kunt vinden. De schakelaar voor het mistachterlicht is donker, maar licht op als je het gebruikt. Zelfde voor gevarenlichten. Wie oh wie weet of er normaal gezien verlichting in deze schakelaars zit? En indien zo, zijn de lampjes gemakkelijk te vervangen??
- 26 antwoorden
- 13,1k weergaven
hallo is er iemand met enige ervairng van een magentis? graag info over deze auto. vooral de v6. ik ga hier van de week mee proef rijden vind het zelf een mooie auto met erg veel ruimte. ik weet dat ze lekker zakken in waarde maar ik ben van plan om hem dan op te rijden, het gaat om een v6 uit eind 2007 40.000 gelopen gr ronald ja ja de 1ste post hier
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
dag ik heb 09/09/09 een c'eed sportywagen 1.6 crdi 115pk gekocht (geen sport) daar lagen een 205/55/16 stalen wielen erop. ik heb er nu vandaag een 7 duim 225/45/17 op gelegd. resultaat h
Laatste antwoord door Spieter, -
Lampje vervangen in verwarmingknop
door Gast Toine- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Even een vraag. Ik heb sinds kort een Sorento met handmatige bediening van de temperatuur. Nu zie ik dat wanneer de verlichting aan is dat er achter de rechter knop (warme/koude lucht en airco aan/uit) geen lampje brandt. De eerste vraag is of dit juist is. De tweede vraag, als er een lampje in moet branden is deze dan gemakkelijk zelf te vervangen en hoe dan. Mijn dealer zit op afstand, dus al dit eenvoudig zelf is te doen scheelt dat een rit. Alvast hartelijk dank voor de reactie. Toine
-
Nieuw Kia concept.
door Relena- 4 antwoorden
- 4,9k weergaven
Deze kwam ik tegen op youtube. Mooi of niet? Groetjes, Relena
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Gistermiddag viel ineens het vermogen van mijn 2.5 diesel weg. Ik kwam niet meer boven de 2000 toeren en het motor-lampje ging branden. De auto bonkte en stotterde. De monteur van de ANWB heeft de code uitgelezen en contact gezocht met de helpdesk. Daar bleek dat het probleem al eens eerder gespeeld had. Wat was namelijk het geval? Na de laatste onderhoudsbeurt is waarschijnlijk de afdekkap van het motorblok te strak gemonteerd. Hierdoor drukt de kap op de kabel van de 3e injector en komt er spanning op de stekker te staan. De monteur heeft wat contact-vloeistof in de stekker gespoten en deze goed aangedrukt. Probleem opgelost. Mocht er dus iemand met hetzelfde te maken …
Laatste antwoord door Randstad, -
- 12 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste mede Venga bezitters, Na een paar dagen Venga bezit viel mijn oog op het volgende: Bij het maximaal openen van, in mijn geval, het linker voorportier, raakt deze bijna het voorspatbord. Ik kon er nog geen papiertje tussen door halen! Gelukkig was de lak nog niet beschadigd. Op de bijgevoegde foto's is te zien waar dit zich voordoet. Afgelopen woensdag bij de dealer geweest om dit te laten zien en een afspraak gemaakt voor vandaag om er wat aan te laten doen. De dealer opperde woensdag om de deur opnieuw af te stellen. Dit zag ik niet zitten omdat de deur keurig sluit. Zelf heb ik met een spiegeltje onder de koplamp zitten loeren en gezien dat het spatbord van …
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 19 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hoi.. Ik reed op de snelweg, gewoon 100km/u, er reed voor mij een witte auto... bleven nog rustig rijden, zeker 2,5sec afstand en toen ineens: BOEM! Dikke steen tegen me raam aan, ik heb een dikke put in mijn voorruit zitten stuk glas eruit, is ongeveer een euro munt groot. Maandag ochtend komt Garglas het maken, maar ik voel me ontzettend rot! Ik maak nog wel een foto!
Laatste antwoord door Roderik, -
- 18 antwoorden
- 5,2k weergaven
Kia soul X-tra gekocht en bevalt prima, alleen.. de hoedenplank ontbreekt en blijkbaar is deze niet of moeilijk verkrijgbaar. verder had mijn Kia soul X-tra geen mistlampen? deze zijn later alsnog geplaatst en de bediening vindt plaats d.m.v. een grote knop op het dashboard. klaarblijkelijk wordt de Kia Soul X-tra ook nog eens in verschillende uitvoeringen geleverd? wie heeft gelijke ervaringen N.Noord
Laatste antwoord door Ton soul, -
- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
hoi allemaal , wij krijgen dus donderdag onze nieuwe soul , met nav. nou heb ik alleen 1 vraagje ...... de orginele radio/cd speler daar zat zo'n klein schermpie onder waar je de buitentempratuur kon aflezen ..... ( ik heb nou eenmaal wat met die buiten tempratuur ) komt dat nu te vervallen met die ingebouwde nav. ????
Laatste antwoord door marcom, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ja eindelijk heb ik mijn Kia Sportage binnen. Heel erg blij mee. Echter wel een jong gebruikte diesel uit 2005. 4x4 2 lrt. Er is wel een klein probleempje die ik zelf probeer op te lossen voordat ik mijn auto weer dagen kwijt ben voor onderzoek. Riemen/spanrollen en verschillende lagers vernieuwd maar toch dat zoemend geluid. Men denk dat het met de airco te maken heeft want aan de wiellagers kan het niet liggen gezien dit al bij het starten van de auto al ligjes te horen is. Boven de 100 km hoor je het ook niet meer en als je de cruise controle inschakeld ook niet. Ken iemand dit probleem. Zou u dat met mij willen delen. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door kiaman, -
- 14 antwoorden
- 7,2k weergaven
Lees hier het test verslag van de KIA Venga 1.4 CVVT X-ecutive en bekijk hier het filmpje
Laatste antwoord door Smart, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Het is misschien een minder intelligente vraag, maar ik vraag me af hoe de parkeerverlichting werkt op de cee'd (SW)? Ik kan in het instructieboekje niets hierover vinden. Reden dat ik het vraag is dat wij de komende 4 weken ivm wegenwerken geen straatverlichting in onze straat hebben. Nu hebben wij van de politie bericht gehad dat we ivm dit feit de parkeerverlichting dienen te gebruiken en dat hierop gecontroleerd wordt. Bij de meeste merken is het aanzetten van de parkeerverlichting je knipperlicht naar links of rechts zetten of een instelling in je verlichtingsschakelaar.. Op mijn cee'd SW doet het knipperlichttrukje het niet en we hebben geen aparte functie op het…
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
Navigatiesysteem
door jako- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
In april heb ik mijn sorento executive voor een week op schiphol geparkeerd. Helaas is in deze week mijn navigatiesysteem gestolen, op de bewaakte langparkeren parking. Volgens de marrechaussee was dit te verwachten en is dit bekend in Nederland. Als toelichting wil nog even zeggen dat ik in Frankrijk woon en niet bekend ben met deze toestanden. De gestolen navigatie was een Kenwood DNX7200 door de dealer ingebouwd. Echter deze navigatieset pastte niet in de chromen inbouwrand van het dasboard, er zit een zwarte rand omheen welke op de chromen rand geplaatst is ( niet echt mooi). De franse dealer wil nu weer dezelfde set terugplaatsen, maar als er dan toch een nieuwe in …
Laatste antwoord door pvaningen,