Kia Modellen
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Daar is hij eindelijk. Een elektrische Venga. Er waren al geruchten De Kia Venga EV heeft de elektromotor (80 kW, 280 Nm) gewoon voorin, waar normaal de verbrandingsmotor zit. Op elektrische kracht stuwt de Venga EV in 11,8 seconden van 0 naar 100 en de top bedraagt 140 km/h. Het dubbele innovatieve Lithium Ion Polymer batterijpakket van 24 kWh zorgt voor aan actieradius van 180 km. Wanneer de batterijen een snellading krijgen van 50 kW, worden ze binnen 20 minuten voor 80% opgeladen. Bij een normale lading (3,3 kW) worden de batterijen tot 100% opgeladen en dat vergt 8 uur. Normaal laden is dus energiezuiniger dan de snellading Ik ben wel benieuwd of en wanne…
Laatste antwoord door KURT 2, -
- 13 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste forumleden, In augustus 2007 kocht ik een Kia Picanto D-Light bij de Fa.Kroymans te Amsterdam op een soort lease basis, hiervoor moest ik minimaal 2500,= euro aanbetalen en daarna 79,= euro per maand betalen aan Kia-lease. Na drie jaar zou de restschuld nog 5200,= euro zijn. Er waren na drie jaar drie mogelijkheden. 1) De auto inruilen voor een nieuwe tegen een gegarandeerd bedrag van 5200,= euro bij de Fa.Kroymans te Amsterdam. 2) Het restbedrag (5200,= euro) betalen aan Kia-Lease. 3) De Picanto aan de Fa. Kroymans terug geven en dan zou de Fa.Kroymans het restbedrag betalen aan Kia-Lease en ik was overal van af, einde contract! Die laatste mogelijkheid, dus …
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 22 antwoorden
- 4,1k weergaven
Eindelijk besteld. Een nieuwe kia sorento 2.2 crdi exclusive 4wd in de kleur ebony black, en nog diverse andere optie's. Alleen jammer dat we nog 4 maanden geduld moeten hebben, maar voor de zomervakantie zou hij er zijn, verzekerde de dealer mij. Ik hou jullie op de hoogte!
Laatste antwoord door ger.w., -
- 30 antwoorden
- 11,7k weergaven
Op 18-2-2009 hebben onze KIA Soul bij de garage (Winters helmond) opgehaald. We kochten deze auto vanwege de prijs en het uiterlijk, maar ook vanwege 5 jaar garantie. Bij onze eerste rit hebben we de auto wat uitvoeriger getest op snelheid, optrekken, reactie bij inhalen, motorgeluid, remmen etc. En het moet gezegd... na deze erste dag niets als lof. De auto rijdt bijzonder fijn. De bestuurderstoel en die van de bijrijder zitten goed, snelheid bij optrekken en inhalen is ook goed. Kortom na deze eerste dag zijn wij eigenlijk alleen maar entoesiaster geworden. Maar ja, da's dag1. De komende weken zullen de auto verder berijden en testen. Nu (17-3-2009) zijn we 4 weken ve…
Laatste antwoord door tugdriver, -
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi, De laatste tijd heb ik, als ik langere ritten maak, dat de temperatuurmeter omlaag zakt... Normaal staat die standaard op het midden, heel regelmatig. Nou laatst 2x meegemaakt dat de motor wat stoterig begint te rijden en de temperatuurmeter heel laag wordt. Als ik terugschakel en meer toeren ga rijden kruipt die wel weer omhoog naar de normale waarde en daarna blijft die ook goed. Ook als ik weer doorschakel. Dit lijkt mij niet normaal. Ik rij Joice op gas Iemand een idee? Kan dit kwaad als ik er nog even mee doorrij? Brand geen lampje voor... Ik moet sowieso naar de garage voor een beurt, maar die hebben een wachtlijst van 3 weken. Groet, Richard
Laatste antwoord door rdlanenga, -
- 25 antwoorden
- 4,1k weergaven
Wij hebben vandaag een zeer nette Kia Rio 1.5 | 16v gekocht van de eerste eigenaar uit 10-2000 met 76.000 NAP op de teller. Na vandaag eerst talloze Ria's gezien te hebben die werkelijk uitgewoond waren kwamen we als 1 na laatste bij deze aan. Hij stond er al een maand of 6 maar starte ondanks de koude in 1x. We hebben er even omheen gelopen en er in gekeken maar omdat we nog 1 op onze route hadden hebben we nog even niet gereden. Wij dus op naar de laatste, op zich ook een hele nette, 5 maanden jonger met 124.000 op de teller en net zo duur en er kon weinig met de prijs gedaan worden ondanks geen inruil. Omdat de eerdere minder km had bleef deze interessant, gebeld d…
Laatste antwoord door i2Paq, -
- 7 antwoorden
- 7k weergaven
Hai allemaal, 2 dagen geleden stopte de kia rio uit 2001 tijdens het rijden. Gesleept naar beunhaas en inderdaad was zijn eerste vermoeden juist: Distributieriem gebroken. Ik heb de auto juni 2009 gekocht bij de kiadealer in Boxmeer. Auto heeft 169000 gelopen en eerste riem is vervangen na 95000km. Het gaat om de 1,5l versie met 16 kleppen. Beun gaat nu kijken hoe erg de schade is, maar aan het geluid bij het starten te horen vreesde hij het ergste. Mijn vragen: Hoe duur is een volledig motorblok voor mijn Kia, zijn die tweedehands te verkrijgen en vooral, heeft het zin om voor vervanging te gaan? Bij dit alles wil ik de arbeidskosten even buiten beschouwing laten. V…
Laatste antwoord door i2Paq, -
- 13 antwoorden
- 1,9k weergaven
De Kia Soul is gekozen tot finalist in de competities tot 'World Car Of The Year' en 'World Car Design Of The Year'. Uit een groep van 30 automodellen is de Soul bij de eerste vier ge
Laatste antwoord door nortukker, -
Vervangen ruitenwissers
door Gast Jaap van Deursen- 10 antwoorden
- 10,5k weergaven
Pas een tijdje na aankoop van mijn zeer geliefde Picanto kwam ik er achter dat de voorruitwissers verschillend zijn. Typisch, nog nooit meegemaakt. Nu heeft de garage ze vorig jaar bij de wintercheck ongevraagd vervangen voor het niet misselijke bedrag van 68 oude guldens. Dit vind ik echt te veel voor twee ruitenwisserblaadjes. Ik vraag me af hoe andere Picantisten dit oplossen en of die ook meer dan 31 euro betalen. Wie heeft er een tip voor me? Alvast hartelijk dank voor de te nemen moeite.
Laatste antwoord door Martin, -
- 6 antwoorden
- 12,2k weergaven
Nu na 3000 km op LPG G3 even de tijd op tussenbalans op te maken. De gastank kan 60 ltr bergen, gerekend met 80% zou dit 48 ltr netto zijn. Na twee keer de tank leeggereden te hebben (dit wordt afgeraden maar ik wilde het toch een keer weten) gaat er maximaal net iets meer dan 46 ltr in. Mijn dagelijkse rijafstand is 215km, met de 46 liter red ik net geen twee dagen rijden. Het verbruik ligt dan rond de 10-11 liter per 100 km. Inderdaad betekent dit regelmatig tanken, maar ik vond en vind dit geen bezwaar. Ik weet niet anders want met mijn vorige auto was dit ook zo. (zegels en stempeltjes sparen gaat lekker door zo ) Omdat ik 'het nieuwe rijden' als rijstijl zove…
Laatste antwoord door bigwade, -
Ik heb recentelijk een brief gehad van mijn dealer Nooteboom waarin werd verzocht om terug te komen voor een modificatie aan mijn zekeringkast. Weet iemand wat er mis mee is?
Laatste antwoord door Leon, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Eigenlijk al sinds ik de Pride heb, valt het me op dat de achtervering extreem slap is. Bij het afrijden van een drempel met redelijke vaart schommelt de auto rustig 3 tot 4 keer heen en weer voor de auto weer stabiel rijd. Hebben alle Prides Wagon dat, of moeten er nieuwe schokbrekers onder? Ik vind het namelijk knap vervelend rijden zo. Vrijdag gaat hij voor de APK, dus ben benieuwd...
Laatste antwoord door ProudKiaDriver-NL, -
- 24 antwoorden
- 8,5k weergaven
Hallo Allemaal, Even een overzicht wat mij gebeurd is: Temperatuur liep ineens op tot bijna in het rood. Het koelvloeistof reservoir was helemaal leeg. Bijgevuld, maar toen de auto weer op temperatuur was, hetzelfde probleem. Auto gebracht naar Auto Vaessen te Kerkrade. Het probleem was, dat er een plastick pijpje bovenop de radiator zit, deze was poreus geworden waardoor hij kapot is gegaan, en de vloeistof daaruit kwam. Nou is het ook nog zo, dat de vloeistof tegen de distrubutieriem heeft aangespoten, omdat de vloeistof natuurlijk vettig is, is het niet verantwoord om deze erop te laten zitten, vet en rubber gaat natuurlijk scheuren op ten duur. De riem was vori…
Laatste antwoord door Kia Fan, -
Pride afgekeurd!
door Leon- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Vandaag naar de (belgische) keuring met onze 2de auto, onze Pride Wagon bj 2000 op lpg. Alles in orde, totdat ze de CO gingen meten. Nu is dat (ondanks de moderne gasinjectie) elk jaar een probleem, maar met wat gassen en doen kregen de keurmeesters meestal wel een acceptabel CO % op de tester. Dit jaar dus niet, CO schommelde enorm met uitschieters naar 4 %, niet goed dus. Nog geprobeerd om hem om te kopen maar nee, dus, voor de eerste keer in 10 jaar een rode kaart. Dubbel zuur aangezien het de laatste keer zou zijn dat ik hem nog laat keuren (roest begint redelijk heftig te worden) en we dus over een half jaartje naar iets anders zouden uitkijken. Op benzine geen …
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Heeft iemand enig idee hoeveel milimeter het lampje van de kenteken verlichting is bij een Ceed/Pro Ceed ? Ik zou graag blauwe nummerplaat verlichting hebben maar ik weet niet precies welke maat ik moet kopen. http://www.leds-buy.nl/autolampen-festoon-c-67_90.html Groetjes
Laatste antwoord door Tripzor, -
- 13 antwoorden
- 11,7k weergaven
Hallo, Ik ben sinds kort een trotse Kia bezitter uit 2006. Nu heb ik hier een leuke Xplode radio inzitten. Aangezien ik graag naar verre bestemmingen ga , kan ik dus wel navigatie gebruiken. Dus op E-bay gaan kijken voor een 2 dins radio met DVD , navigatie etc. Nu heb ik een 1-dins frontje , met eronder nog een vakje . Dus mijn vraag natuurlijk , kan ik ergens een frontje bestellen voor een 2 dins radio , zodat ik deze daadwerkelijk kan bestellen bij ebay, BVD Domi
Laatste antwoord door BaBaCC, -
Hallo, Ik wil graag een 2e picanto aanschaffen (2e hands). Nu heb ik een mooie gezien van eind 2006. Mijn vraag is: was het krukas probleem toen al verholpen? Op internet las ik ergens dat modellen uit 2004 en 2005 hier last van hadden maar ik wil het graag zeker weten voor ik tot aankoop over ga.
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 9 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik heb me auto gisteren opgehaald bij de dealer.Stond er strak bij Mooie uitleg gehad en toen kreeg ik dat kaartje van mijn Kia daar stond dus 1e beurt 15000. Ik uitgelegd dat er veel verschillen waren en dat ik dit graag veranderd zag. - bij dealer 15000 - Onderhoudsboekje 20000 - Folder 30000 Wordt vervolgd. Ik met me dochtertje in de auto en starten maar. Hij rijd heerlijk. Gelijk verschillende dingen uitgeprobeerd gister en vandaag. De nav en bluetooth en radio werken tot nu toe zonder schokken ect. Krijg al me contacten vanuit me gsm te zien (mini N97). Alleen als ik bel horen ze me zeer slecht aan de andere kant. dus daar moet ik no wat aan doen Vandaag st…
Laatste antwoord door Yobaco, -
Hoi. Weet iemand hoe ik aan de kleurcode van mijn kia rio bouwjaaar 2001 kan komen? Gr Frans
Laatste antwoord door frans59, -
2009 Cee'd 1.4 EX
door tazz- 13 antwoorden
- 2,2k weergaven
vorig jaar in april geleverd, nu na 9 maanden ongeveer 8500km gehaald, zonder enige problemen - de enige minpuntjes zijn wel het hogere verbruik, ik had wel iets minder verwacht - ISG die afgelopen maanden in deze koude nog niet gewerkt heeft (maar dat blijkt normaal te zijn) - radio die bij starten van de wagen niet automatisch aangaat, zoekt steeds naar de radiofrequentie maar vindt die pas na 2min.. (Search PI) tenzij je meteen op het voorkeuze knopje van die zender drukt, dan werkt het meteen.. maar verder rijdt ie uiteraard fantastisch.. paar foto's;
-
- 12 antwoorden
- 4,3k weergaven
Op mijn nieuwe Sorento had ik graag Xenon verlichting willen hebben. Maar om nog eens 2500 euro extra uit te geven werd mij te veel (onderdeel van x-clusive pakket) Nu zou ik graag alsnog xenon willen aanbrengen. Iemand ervaring ?? B.v. http://www.autovoordeelwinkel.nl/Webwinkel-Category-49855/EuroXenon.html Past dit ? Is dit werkelijk de juiste xenon set ?? Wettelijk toegestaan ??
Laatste antwoord door ger.w., -
Cee'd Se7en 1 2 3
door Peterrrrr- 64 antwoorden
- 10,1k weergaven
Vanaf nu verkijgbaar, de Cee'd Se7en, met full map navigatie, bluetooth leder pakket, 16" Lm velgen etc etc. tevens komt er een Se7en Business wara dan Climate control op zit !
Laatste antwoord door bigwade, -
- 18 antwoorden
- 3,6k weergaven
Jeej! Hij is net gebracht, mijn nieuwe zwarte gezinsauto (dubbel feest, want dit is tevens mijn eerste post!) 30 dec besteld via leaseplandirect, vandaag afgeleverd. Ik wou voor een grote goedkope leaseauto om zo nog wat centjes te besparen, maar toch een grotere auto t.o.v. van mijn vorige leaseauto (Hyundai i30 1.6 dynamicluxe, geen sw). Je ziet niet veel foto's van een zwarte ceed, dus zal ik die snel plaatsen (met een review natuurlijk hoe die rijd tov van de i30, die ik 2 jaar heb gereden).
Laatste antwoord door brrrtje, -
- 4 antwoorden
- 3,5k weergaven
Wij hebben een Ceed SW 2.0 crdi uit 2007. Nu willen we de passagierstoel (laten) verhogen. We denken aan een verhoging van 4 of 5 cm. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit uberhaupt. Is dit veilig te realiseren. Wat zou het ongeveer moeten gaan kosten. Kan iemand hier iets zinnigs over roepen?
Laatste antwoord door Aart.S, -
- 12 antwoorden
- 5,9k weergaven
In het ComfortPack zit ook de optie electrisch inklapbare spiegels met knipperlichten. Nu begrijp ik dat deze spiegels handmatig electrisch in te klappen zijn. Dus met een knopje aan de bestuurderszijde. Heeft iemand een idee waarom dat niet via het contact gaat. Dus contact af en spiegels in?.
Laatste antwoord door snackey,