Kia Modellen
-
- 19 antwoorden
- 6,6k weergaven
In de autovisie van 7 januari staat een test tussen de venga 1.4 x-ecutive en de note 1.4 life +. En de winaar is.............. de Venga met een neuslengte voorsprong. groet Ruud
Laatste antwoord door Smart, -
vandaag een vastgelopen remklouw achter opgelopen hij staat vast en is niet meer los te krijgen pfffff weer een leuk prijsje zal het gaan worden
Laatste antwoord door corne, -
- 5 antwoorden
- 3,7k weergaven
Ben in het bezit van een Carens uit 2005 en zit met een probleem mijn stuur begint als een gek te trillen en nu ben ik bang dat er een verkeerd maat banden onderlicht namelijk 205x15x65.Nu hebben er al verschillende mensen gezegd dat het makkelijk kan zijn dat er 195 onder moet.Wie oh wie kan mij hier zsm helpen. Bij de Kia dealer hier in de buurt word ik ook niks wijzer het enigste wat die zeggen is wat maakt het uit wat er onder zit kan 195 maar kan ook 205. Bij voorbaat dank, Jolanda van Santvoort
Laatste antwoord door 16_v, -
- 10 antwoorden
- 8,1k weergaven
Hallo techneuten Ik heb sinds een maand een KIA Joice (particulier) gekocht. Ik viel voor de ruimte, het stoere uiterlijk en de stille motor. Ik heb een 2ltr automaat uit 2001. Hiermee rijden blijkt wel een dure grap Benzine verbruik is 1 op 8 ? 9 En helaas heb ik een vervelend probleempje. Het oranje engine lampje brand. Zonder dat ik verder aan het rijgedrag wat merk. De eerste keer aan de dealer gevraagd er naar te kijken. Conclusie was dat er niets aan de hand was met de computer of de sensors maar dat waarschijnlijk het spruitstuk ietsje lekt waardoor er een foute meting ontstaat en dat hierdoor het lampje gaat branden. Even resetten kost wel 89 euri v…
Laatste antwoord door 16_v, -
Auto matten
door sven21- 10 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hoi, In mijn Kia Rio hatchback uit 2004 zaten geen automatten. Aangezien ik deze er toch in wil hebben ben ik even op internet gaan zoeken en kwam ik het volgende tegen: http://www.matten-online.nl/images/2317.jpg Mijn vraag aan jullie is of deze de goede pasvorm hebben. Zelf kan ik hier niet achter komen omdat ik deze niet kan vergelijken. Alvast bedankt voor de moeite. Groeten, Sven
Laatste antwoord door sven21, -
- 15 antwoorden
- 2,8k weergaven
Was zo blij om vandaag eindelijk eens een keer een tweede Soul bij ons op de straat te zien. En wat gebeurt er ik maak snel foto's met beide erop. En even later zie ik dezelfde Soul met blikschade heb nog snel foto's kunnen maken voor dat hij weg ging. Zo zie je maar weer hoe snel het kan gebeuren. Tussen de foto's zit 15 minuten ongelofelijk. Groetjes, Relena
Laatste antwoord door philippe, -
Wat mij is overkomen willen jullie niet geloven! 1 2 3
door Gast reen- 70 antwoorden
- 10,4k weergaven
Hallo, Ik werd om 11 uur gebelt door een verkoper van de Kia dealer. Moest meteen komen maar waarom wilde hij niet zeggen. Meteen naar de dealer gereden en naar de persoon gevraagd en moest mee komen naar het kantoortje! Wat is er aan de hand. Wat bleek nou.... Ze hebben mijn bestelde auto per ongeluk doorverkocht. Dat wil zeggen, de verkoper zag "mijn" auto nog als voorrraad staan en dus werd aan de nieuwe eigenaar verkocht. De verkoper die de auto aan mij heeft verkocht is niet te bereiken en weet dus niets hiervan. Ze gaan dit nu grondig uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ze kwamen er achter doordat ze "mijn" auto klaar wilde gaan maken door alvast de t…
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 27 antwoorden
- 5,4k weergaven
hallo ik heb een kia cee'd sport ik vroeg me af of ik die logo's kan afhalen zonder schade te doen aan me lak?dat het mooi clean is?
Laatste antwoord door dolfke, -
kia logo c'eed sw
door dolfke- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
dag weet iemand hoe het kenteken kia op een c'eed sw gemonteerd zit gelijmd of geschroefd?
Mijn vorige wagen ,een astra, heb ik weggedaan wegens de vele problemen.Ik dacht met een nieuwe auto zal ik wel ff geen problemen meer hebben .Dus in Oktober 2009 heb ik een nieuwe Carens gekocht . Nu is er rechts vanvoor een gerammel te horen.Ik kan niet echt zeggen van waar het juist komt.Heeft iemand dit probleem ook al gehad? Ik hoop dat ik met deze wagen toch meer geluk zal hebben dan met m'n Astra.
Laatste antwoord door patbelg, -
mijn nieuwe joice 1 2
door corne- 26 antwoorden
- 6,2k weergaven
mijn oude mazda is over leden na 251458km computer naar de malle moer dus nu een andere auto testen op naar de 250000km hihi dus nog 162000km te gaan en hij is van 06-2003 kijken of deze bevalt tussen kerst en nieuwjaar ga ik hem halen gr corne
Laatste antwoord door corne, -
Profielafbeelding
door Aart.S- 19 antwoorden
- 2,6k weergaven
Kan iemand mij helpen? Ik wil een profielafbeelding plaatsen maar de afbeelding die ik wil plaatsen is 140 kb Er mag maar 61 kb gebruikt worden. Hoe kan ik mijn afbeelding terug brengen tot 61 kb? Bij voorbaat mijn vriendelijke dank. Aart.
Laatste antwoord door peterng, -
Verzekering
door Remko .me- 18 antwoorden
- 3,3k weergaven
De cat. waarde is 15795 + 995 van het comfort pack + de lak, maakt samen 17380. de acessoires zijn 2064,00. Ik kreeg bovenstaande van mijn dealer, wat moet ik aan de verzekering precies opgeven nu?
Laatste antwoord door Venga1, -
- 34 antwoorden
- 4,5k weergaven
Zijn net bij onze nieuwe dealer geweest in Herten Boy Heynen. Hier verkopen ze ook de Saab. Om het maar direct te zeggen denk dat de Venga het goed zal doen in Nederland. Voor ons persoonlijk (sorry dat ik het zo zeg) een echte grijze muis auto. Veel afgekeken van andere merken en dit netjes verpakt in een weldoordacht concept. Het is geen wow wagen je krijgt wat je ziet. Had direct het gevoel dat wij meer waarde terug gekregen hebben dan bij deze Venga. Ons viel hij qua uiterlijk tegen. Maar wij vallen dan ook op de wat andere auto. Groetjes, Relena
Laatste antwoord door Vengalover, -
Meer power
door wizard- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Hallo, Ben in het bezit van een sorento 2.4i benzine met 140 pk, das niet veel voor zo`n grote auto, nu ben ik wezen speuren om meer pk te krijgen maar tunings bedrijven zeggen dat deze niet te upgraden is?? Wie kan mij in de goede richting helpen! Grt Richard
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
Op de website van Kia zag ik tot mijn ontsteltenis dat in de Cee'd prijslijst de 2.0 CRDi motoren ontbraken. Zijn die miv 2010 uit produktie? Daar zou ik persoonlijk geweldig van balen, omdat ik een 1500 kg wegende caravan moet trekken (met een SW). Als dit inderdaad het geval is, betekent dit dat ik bij vervanging moet gaan uitwijken naar een ander merk .................
Laatste antwoord door exsubaru, -
- 13 antwoorden
- 3,2k weergaven
Als bijlage, staan vergelijkingen, etc. in... Kia Venga Complete Press Kit (Engels) bijlage: http://www.chrones.nl/Venga_Complete_Press_Kit.doc Misschien interessant, anders "ignore". Overig: Officiele Kia folders: http://kianl.ibrochure-online.com/vengaprijslijst/ http://kianl.ibrochure-online.com/venga/
Laatste antwoord door pjotter, -
- 5 antwoorden
- 3,2k weergaven
Mijn Kia dealer had mij gebeld tijdens de grote beurt incl APK van mijn sportage(eind 2005). De remschijven voor moesten vervangen worden omdat de dikte onder norm lag. norm is, volgens hun, 21,8 mm en ze waren 19 en 20 mm. Ze zijn nogal prijzig incl arbeidsloon. Ik vroeg wat de APK dikte moest zijn om door de keuring te komen. het antwoord was dat ze norm van KIA hanteerden. als het dunner was dan 21, 8 dan kon het gevaar zijn dat bij remmen de warmte niet goed afgevoerd kon worden en dat het misschien kon breken met alle gevolgen van dien. Mijn vraag is: is het het echt nodig om te vervangen en wat is de APK norm voor deze remschijven? alvast dank Max
Laatste antwoord door Gerrit Speelman, -
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
Is de labeling ook op de schop gegaan? in 2009 had CRDI label A nu in brochure staat een B label. Weet iemand hoe dit zit?
Laatste antwoord door bigwade, -
Nu 2010 nadert ben ik benieuwd wat de BPM gaat leveren op de eindafrekening. Feitelijk is in de calculatie 900 euro meegenomen als BPM stijging voor een Kia Ceed SW diesel 115. Maar de optionele pakketten worden goedkoper in de BPM. Alleen daar kon men mij niets over vertellen. BPM daalt namelijk van 40 % naar 27,4 %. Dus op metallic scheelt dat 47 euro. Comfort pack is dan 158 euro goedkoper..... Of valt dit nu opeens onder de catalogusprijs zodat er CO2 heffing over gaat...... Kritische denkers gaven al aan dat de automobielindustrie waarschijnlijk de uiteindelijk prijs handhaaft en zo het verschil naar zichzelf rekent. Ik denk dat ik bij aflevering alles nog even…
Laatste antwoord door tester, -
- 3 antwoorden
- 5,3k weergaven
Wat zijn de mogelijkheden qua audio in de Kia Shuma II?? Ik ben op zoek naar een mooi 2-DIN systeem voor mijn Shuma II. Moet wel voorzien kunnen worden van een handsfree set van goede kwaliteit. Wie kent een goed adres hiervoor? Vriendelijke groet, Jan
Laatste antwoord door Janelize, -
- 10 antwoorden
- 2,7k weergaven
Misschien voor wie het interessant vind, niet slecht vind ik zelf. Kia Cee'd SW test van het AD dd. 15/12/2009. Groetjes, Ton:-D:santa: www.ad.nl/ad/nl/1882/De-Autotest/article/detail/450943/2009/12/15/Kia-Cee-D-SW-een-rijdende-trukendoos.dhtml.
Laatste antwoord door Rick Horst, -
Shuma Tuning 1 2
door Sjoerdj- 25 antwoorden
- 17,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben nieuw bij kia club nederland en heb een kia shuma 1 uit december 1998. Nu ben ik opzoek naar iemand die mijn ramen kan blinderen. ook ben ik opzoek naar een achterklep-spoiler. Weet iemand ook of er lexus-look achterlampen voor de shuma bestaan? MVG, Sjoerd
Laatste antwoord door Janelize, -
Motor chiptunen
door allstars- 12 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo allemaal, ik heb een Rio uit 2008 en ben nog steeds niet tevreden over het benzine verbruik... nu 13000 km verder en nog steeds kom ik niet boven de 1:13.5 (ja snelweg
Laatste antwoord door allstars, -
Diesel bevroren
door josua- 4 antwoorden
- 2k weergaven
De eerste keer na 106000 km zonder defecten of problemen gehad te hebben wilde mijn Sorento op de Kerstvakantie niet meer. Na een lange probleemloze rit kwam ik aan op het vakantie adres in het Beierse woud , daar nog diesel getankt die tot -22 graden bestemd was. De volgende dag wilde ie niet meer, hij starte wel na veel moeite maar zodra ik wilde rijden en vermogen vroeg sloeg de motor af. Toen de ANWB gebeld binnen 1 uur stond de ADAC voor de deur met trailer om de auto mee te nemen. De monteur zei al dat het de diesel was. Hij nam de auto mee naar de Kia dealer in Regen waar de auto 1 dag in de garage heeft staan dooien, s middags kreeg ik telefoon dat mijn goede trou…