Kia Modellen
-
Ander Velgen Steken 1 2
door Tripzor- 30 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hoi allemaal, Zo als je kunt zien ik ben nieuw hier, Ben wel een belg maja Belgie heeft geen clubs . Maar ik heb nu al een paar maanden een Kia Pro Ceed (Wit), De 115 pk versie SPORT. En ik ga hem binnekort laten bestickeren en ander velgen steken maar ik zou graag 18 inch erop steken maar ik ben eigelijk aan het twijfelen wat voor banden ik erop moet leggen om mijn velg+band diameter te behouden (Dat mijn snelheidsmeter nog altijd correct meet). Of zijn die banden allemaal zo gemaakt dat deze altijd zelfde diameter hebben ? Naja ben redelijk nieuw in dat soort dingen. Ik ga wss deze velgen kopen: ZCW Angel Black Polished Velgen - 18 inch | Je koopt je nieuwe wielen bi…
Laatste antwoord door Doberscooby, -
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
weet mss iemand waar je een derde stoplicht van de pro ceed kan kopen in het wit (met wit plastiek i.p.v. een rood ) mvg
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
rijden sinds febr. 09 met Kia sportage. LPG laten inbouwen. Echter, tankdop wordt regelmatig ontvreemd! Heeft iemand ervaring met het afsluitbaar maken van dop? Of een andere oplossing. Is heel vervelend. Zijn al aan de 4e dop toe!
Laatste antwoord door bigwade, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik zou graag mijn verlichting van mijn kentekenplaat willen veranderen door ledjes. Ken iemand mij helpen door te zeggen hoe ik aan de lampjes kan geraken want ik krijg het niet open.
Laatste antwoord door kendc, -
Hier is tie dan!
door wichard- 9 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo Allemaal, Vanochtend zijn de sidebars geplaatst, is de wagen gewassen en heb vervolgens gauw even een aantal foto's geschoten tussen de buien door van de nieuwe aanwinst! Zie hier het resultaat. Fijne auto en zoals ik al eerder zei heb ik hiervoor mijn Tucson van 3 jaar opgeruimd. Verbruik ligt iets lager, is een stuk stiller en de stoelen zitten een stuk beter! over het uiterlijk valt te twisten en is zelfs in mijn eigen gezin al het onderwerp van gesprek geweest!
- 6 antwoorden
- 2,8k weergaven
Geachte heren/dames, Gisteren mn eerste picanto gekocht (93-SB-PG) Hij staat nog bij de garage en ga hm over een weekje ophalen. 't is een 1.o LXE-Xtra van nov. 2005 met airco, Centrale Deur vergr., elec.ramen voor, etc. Nu mn vraag. Ik zie zowel rechts van de snelheidsmeter als links van de toerenteller 5 lampjes boven elkaar. Als ik hm op contact zet, gaan er tussen de klokken wat lampjes branden (koelwater, motormanagement etc) en de lampjes rechts van de snelheidsmeter. De rij aan de linkerzijde van de toerenteller echter niet. Hoort dit te branden en wat betekenen die lampjes dan? Er gaat ook geen conrolelampje branden wanneer ik het dimlicht inschakel. Uit h…
Laatste antwoord door Robert1976, -
winterbanden
door seppes- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
hallo, kan iemand mij meer vertellen over winterbanden voor een sorento? ik weet niet of ik van de standaard maat kan afwijken, en ik weet ook niet of er nog andere banden van zeg maar andere merken op een sorento passen. kan ik bijvoorbeeld de winterbanden van mijn buur zijn mercedes ML(vorig model) gebruiken om te gaan ski
Laatste antwoord door willem1, -
- 10 antwoorden
- 5,9k weergaven
Mede forummers, en dan met name Rio Rijders... Sinds korte tijd heb ik een nieuw geluid in mijn Rio waargenomen, wat mijn aandacht trekt. Het is een geluid alsof er iets aanloopt / schuurt. Mij zijn 3 dingen opgevallen - Het geluid lijkt van de achterkant te komen - Het geluid is hoorbaar vanaf 40 km per uur - Het ligt niet aan de wielen. Toen ik het lichtmetaal nog onder de auto had zitten hoorde ik het al. Na de wielenwissel leek het even weg te zijn, maar het is duidelijk aanwezig. Het is echt een soort geluid alsof er ergens iets aanloopt ofzo. Heeft er iemand suggesties waar ik naar moet zoeken? Overigens: Het moet wel met het rijden te maken hebben. Met stil…
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
Radio uitbouwen, hoe? 1 2
door roco- 26 antwoorden
- 11,7k weergaven
Ik heb sinds een maandje een nieuwe Sportage XClusive, nieuw model. Nu wil de standaard radio die daarin zit vervangen door een ander 2DIN model. Heeft iemand een idee hoe ik dat ding uit de middencolsole kan halen? Ik zie nergens schroefjes, en ik heb al geprobeerd om te kijken of er geklemde afdekplaatjes losgeklikt kunnen worden, maar tot nu toe zonder succes.
Laatste antwoord door hannyvan, -
- 10 antwoorden
- 3,7k weergaven
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een parkeerhulp met sensoren in de achterkant? Zit er voldoende ruimte tussen de kunstof bumper en het chassis? FredB
Laatste antwoord door Giovanny, -
Banden 17 inch
door Giovanny- 20 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik heb op mijn KIA CEED SW 17 inch licht metalen velgen zitten, de buitenbanden zijn van Pirelli. Ik heb op de officiele site van KIA.com gelezen dat zij de voorkeur geven voor michelin banden. Het was mij niet gelijk opgevallen, maar ik vraag me nu wel af of er hiertussen een merkbaar verschil zit? En indien jullie ook 17 inch velgen hebben: welke banden (merk en soort nummer jullie eronder hebben zitten.)?
Laatste antwoord door Alex VB, -
Kia Soul Rocks! 1 2
door Smart- 48 antwoorden
- 5,6k weergaven
Een mooi filmpje van de Kia Soul rechtstreeks vanaf de boot.... YouTube - Kia Soul Rock!
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
KIA navigatie
door wimkia- 23 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik ben me nu aan het orienteren op de kia ceed SW 1.6 diesel. Daarbij zit ik te kijken naar een navigatiesysteem. In de laatste folder staat dat er per begin 2010 een navigatie leverbaar is. heeft iemand wat meer informatie hierover ? Zelf denk ik eigenlijk aan een pioneer AVIC-910. Alleen word als dealeroptie nu de pioneer 700 genoteerd. Deze is oud, dus dat zou minimaal de 710 worden. Prijs is dan met 1265 euro te duur als je de 910 al voor 975 kunt kopen. natuurlijk vind ik de F10 nog mooier maar dat kost 400 euro extra.... Heeft iemand ervaring met een van de navigatiesystemen en inbouwmogelijkheden?
- 38 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hoi Sportage fans ! Na op 6 november jl. onze Sportage X-clusive opgehaald te hebben, even m'n eerste ervaringen met Kia spuien ! Schitterende auto, zwart, half lederen cognagkleurige bekleding, een beetje erg brede "sloffen"eronder( 235/55/17") en spatlapjes rondom ! Cruise-control is ook een prettige bijkomstigheid, kortom een "beest"van een auto ! Standaard audio ook in orde, redelijk regelbare speakers, mp3 en ipod. Ben benieuwd wat de Kumho banden gaan doen, vooralsnog rijd het prima. Voor een auto van 1440 kg en het aantal pk's is het brandstofverbruik denk ik navenant, nog maar een paar honderd km gereden dus nog niet echt een indruk wat het op de wat langere…
- 19 antwoorden
- 3,3k weergaven
Moet helaas hier melden dat mijn KIA joice na bijna 10(!) jaar trouwe dienst is ''overleden''. Ben namelijk enkele weken geleden verrast door een kortsluiting ergens in de kabelboom onder het dashboard en de auto moest worden afgevoerd naar het schadebedrijf. De kosten van reparatie bleken te hoog gezien de nog beperkte dagwaarde van de auto. Dus na vele jaren trouwe dienst hebben mijn vrouw de kinderen en ik toch met wat pijn in het hart afscheid genomen van de grote ''bak'' op een niet voorziene manier. Maar goed, inmiddels zijn we weer druk aan het kijken voor een andere, wat kleinere, auto en de kans lijkt groot dat het weer een KIA gaat worden ......
-
Lvertijd C'eed
door Roderik- 20 antwoorden
- 2,2k weergaven
Wat is jullie ervaring met de levertijd van een C'eed?
- 23 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb sinds een week of 6 een cee'd sw xtra. Nu willen mijn stadslampen (en dashboard verlichting) niet uit. Als ik de schakelaar op uit zet gaan regelmatig de lampen niet uit. Meestal gaan ze dit wel als ik dan een aantal keren mijn lampen aan en uitschakel. De auto is hiervoor al 4 keer terug geweest en de 5de keer is al afgesproken. Lichtschakelaar, relais, deurcontacten en zekering zijn al vervangen door de dealer. Helaas zonder blijvend effect. Men zegt nu dat er een software fout/storing is. Maar wat ik me afvraag begint dit dan met soms en eindigd dit in constant. Iemand die enig idee heeft wat dit is? Volgens de dealer heeft kia nederla…
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 11 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik heb vandaag een carens getest 2.0 diesel van 2005 50000km, mogelijks ga ik tot koop over. Zijn er mankementen aan deze serie of wat zijn de positieve punten, het is een automaat rijdt lekker maar maakt wel een beetje lawaai tijdens de koudstart, waarschijnlijk is dat normaal. Mag ik om raad vragen, dankuwel.
waxoly beschermlaag 1 2
door ctheman- 29 antwoorden
- 6k weergaven
Hallo , heeft er iemand ervaring met veel meer glans in de lak met de waxoly laag behandeling??? Ik heb wat foto's gekeken op internet van de donkerblauwe kleur (Abyss blue) sommige zien er dof uitzien en andere duidelijk glanzend. En is deze behandeling standaard bij een nieuwe auto levering??, ik heb het niet op de aankoopbon zien staan Gr Cor
- 13 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo mijn Joice is ook overleden, ik zoek voor hem een donor moet wel een motor zijn van 2002 of later. Wie weet wat??? BVD, Frans
Laatste antwoord door Martin, -
motortoerental
door RHJ- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo Sportage-fans, ben nieuw hier en heb sinds 2 weken een nieuwe Sportage. Eerste indrukken zijn goed maar heb een vraagje. Valt me op dat bij schakelen het motortoerental wat na-ijlt. Als je ontkoppelt loopt het toerental nog een beetje op, terwijl toch je voet al van het gaspedaal is. Typisch KIA Sportage effect of een afstelfoutje af-fabriek? Wie weet raad.
- 0 antwoorden
- 3k weergaven
De firma INTERSALE te Rosmalen heeft te koop Radio/bluetooth/cd-dvd/navigatie systeem voor de Sportage. Heeft iemand ervaring van ?. Advertentie zit op speurders. alvast bedankt.
Laatste antwoord door John Cassels, -
- 39 antwoorden
- 4,3k weergaven
Vandaag autoweek binnen gekregen met onze kia club lid Philip er in. Beter bekend als tazteam. Een mooie reportage over zijn picanto. @ Philip: een zeer mooie en leuke reportage die ik gelijk met veel plezier gelezen hebt. Alles verdeeld over 2 pagina's. Proficiaat met deze reportage. Gr. Ronald
-
- 10 antwoorden
- 4,5k weergaven
Mijn Ventilator werkt alleen op de hoogste stand. Wanneer ik hem lager zet dan werkt hij niet meer. Heeft iemand al eerder dit probleem gehad en weet hij wat de oplossing kan zijn? Misschien is iemand in het bezit van een elektrisch schema of weet waar ik deze kan krijgen. Sorento is van 2005. Alvast bedankt, Peter
Laatste antwoord door Relena, -
Ik vind eigenlijk wel dat de nieuwe KIA Venga een eigen plekje verdiend op dit forum. Of zijn daar bepaalde 'rules' aan verbonden, zoals eerst de introductie in de showroom, 'seeing is believing', enz., enz.? Ik begin gewoon met wat foto's om de nieuwsgierigheid m.b.t. deze auto bij een wat grotere groep ge
Laatste antwoord door Venga1,