Kia Modellen
-
- 5 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo, ik heb een Kia Rio 1.5i 16V hatchback uit 2003 en het probleem dat mijn benzinemeter niets meer doet. Komt dit euvel vaker voor, en is er een vaker voorkomende oorzaak hiervoor? En heeft er anders iemand een electrisch schema voor me, dan kan ik wat gerichter zoeken naar de oorzaak. Groet, Tobias
Laatste antwoord door brouwer2001, -
Calimero in een Picanto (???)
door Gast GreyGriffin- 15 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo Pica-rijders, Sinds een maand heeft mijn Cee'd een andere eigenaar en zit ik in een Picanto. De baby-Kia bevalt goed, we zijn inmiddels aan elkaar gewend, maar er valt mij tijdens het rijden iets eigenaardigs op. Ik word in dat autootje door mijn mede-weggebruikers heel anders benaderd dan toen ik nog in de Cee'd rondtufte. Ik word ietwat onelegant gesneden, krijg geen voorrang op rotondes, mensen gaan nog gauw even vlak voor mij langs. Kortom, men denkt kennelijk 'O, daar komt weer zo'n kleuter, die kan ik nog wel even hebben'. Het verbaast me een beetje, want ik had dat nooit eerder bij de hand. De eerste week meende ik nog dat er wel van toeval sprake zou zijn,…
-
- 4 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo, Ik heb waarschijnlijk mijn thermostaat kapot van een kia 2.5 crdi bouwjaar 2004. Het duurt minimaal een kwartier voordat de auto met buitentemperaturen iets onder nul op temperatuur komt, maar word niet echt lekker warm. Kia hier in de buurt zegt dat dit een bekend probleem was bij kia, omdat deze auto over een groot koelsysteem zou beschikken:?:. Ik wil toch de thermostaat gaan vervangen, maar zou iemand mij kunnen zeggen waar ik deze kan vinden?? Zit deze in de onderste slang vanaf de radiateur aan het blok??of in de bovenste slang aan het blok?? Wie kan mij helpen?? Met vr gr. Edwin
Laatste antwoord door Rick Horst, -
- 11 antwoorden
- 5k weergaven
Van de zomer (2007) heb ik een Sorento uit 2003 bij een groot autobedrijf in Bodegraven gekocht, GEEN Kia dealer. Al gauw merkte ik dat de koelwater temperatuurmeter het niet meer deed. de meter stond net boven het eerste schuine streepje en bleef daar. Gelukkig BOVAG garantie. Het bedrijf deed niet moeilijk en begon met vervanging van de thermostaat, dit vond ik al vreemd omdat deze niet electronisch in verbinding staat met de temperatuurmeter. Ook zeiden ze dat het volgens Kia wel vaker voorkwam en dat er een gaatje in de thermostaat geboord moest worden???? Toen dit niet hielp hebben ze de sensor die wel in verbinding staat met de temperatuurmeter vervangen ook dit hie…
Laatste antwoord door rob4b4, -
- 17 antwoorden
- 4,9k weergaven
Ik zat mij af te vragen of het mogelijk is om het ventilatie systeem op de voorruitstand te zetten zonder dat automatisch de airco mee aangaat. Ik vind dit meestal niet nodig, en het snel uitschakelen iedere keer is volgens mij ook niet goed voor de airco pomp. Wie o wie heeft een idee? Alvast bedankt, Een tevreden Cerato (x-treme) rijder.
Laatste antwoord door ProudKiaDriver-NL, -
- 9 antwoorden
- 4k weergaven
mijn kia pride kachel blijft lauwig,zou dit de thermostaat zijn die openblijft staan zodat al het hete koelwater door de radiateur gaat of is het iets anders? misschien luchtbel in t systeem waar zit de ontluchtingsnippel>?overal gezocht,graag jullie antwoord,gr Patrick
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Voor diegenen onder ons die nog weleens naar de USA reizen: met de huidige uitwisselkoers is het uiterst lucratief om sommige onderdelen vanuit de USA mee te nemen als je genoeg ruimte in je koffer hebt (of maakt zoals ik!). Voor mijn Kia Pride 1.3i Wagon bijvoorbeeld: oliefilter $2.50 (E 1.75), radiator slangen (boven/onder) $18.00 (E 12.50) per stuk., luchtfilter $4.95 (E 3.45) Meeste autospeciaalzaken (AutoZone, Advance Autoparts, O'Reilly) hebben aardig wat in voorraad en anders is het binnen 24 hrs te leveren. Wel van tevoren even bekijken welke namen sommige auto's daar hebben: Kia Pride is Ford Festiva en werd geleverd t/m 1993. Gewoon de onderdelen van de 1…
Ik volg de Venga al heel lang (eigenlijk de opvolger van de Matrix van Hyundai?) en wil eigenlijk niet wachten tot de Venga als I25? uitkomt bij Hyundai. Mijn dealer kan ook de Kia leveren dus dat is geen probleem. Nadeel nu is echter dat ik twijfel of het verstandig is nu te kopen? Mijn Matrix is 4 .5 jaar jong perfect in orde en het is dus niet noodzakelijk om nu te kopen. Als de Kilometer heffing door gaat dan is het financieel verstandiger om door te rijden met de huidige auto en pas een andere te nemen als de BPM een stuk er af is. Is aanschaf nu wel verstandig als het niet echt noodzakelijk is?
Laatste antwoord door Venga1, -
zekeringen
door ktmadventures- 1 antwoord
- 3,3k weergaven
ik ben sinds 3 maanden in het bezit van en kia sportage bj. 2005, nu functioneren de remlichten niet meer! graag zou ik van iemand vernemen waar de zekeringen zich bevinden. ik ga er vanuit dat daar het probleem zit. alvast bedankt, Hans
Laatste antwoord door bigwade, -
Hallo allemal, Ik heb het volgende probleem. Ik heb al twee keer gehad dat ik weg wou met de auto en de accu leeg was. De eerste keer op 31 oktober, toe was de auto 3 dagen niet gebruikt en de accu was helemaal leeg. Vanmorgen weer een lege accu, auto was 1 dag niet gebruikt. Ik weet zeker dat ik in beiden gevallen niets heb laten branden. We hebben de auto vanaf juni 2009 mee op vakantie geweest, toen is de auto soms wel een week niet gebruikt maar geen probleem. Nu hebben we bij de kia daeler op 21 oktober een parrot in laten bouwen Kan het zijn dat hier het probleem ligt? De parrot werkt via de auto radio. Gr, Aart.
Laatste antwoord door Aart.S, -
- 25 antwoorden
- 5,8k weergaven
Gelukig bij firma Tinholt terecht gekomen na een drama bij Kroymans gehad te hebben, Dank zij Rob Medenblik van Tinholt kreeg onze Soul een paar mooie sidebars Groetjes Els & Rob
Laatste antwoord door Giovanny, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
http://www.autoxperience.tv/toontext.asp?id=6552 http://www.autoxperience.tv/toontext.asp?id=7231 leuk om nog eens te zien!
Laatste antwoord door bigwade, -
Nou, vandaag was dan de grote dag !!! Vanochtend wat vroeger mijn bed uit ivm de vele files vanuit Breda richting Utrecht. Was er rond 7.45, mijn dagindeling gekregen en wat denk je ? De laatste groep die met de Venga mocht rijden zat ik bij ! Rond 14.00uur was het dus zover, de eerste km's in een.... meriva :S Omdat het om een dynamisch vergelijk ging moesten we ook in de concurrenten rijden (Meriva, Fusion, Modus) na 10 minuten was het dan zover, eindelijk in de 1.4 X-tra ! Wat me opviel is dat hij net zo goed rijdt als mijn Cee'd SW 1.6. Beetje dezelfde besturing die bijzonder fijn aanvoelt en een 1.4 die aardig mee kan in het dagelijkse verkeer. Wat je merkt met de…
Laatste antwoord door Rick Horst, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
hallo, ik heb een vraag, weet toevallig een van jullie hoe ik de radio paneel van een pro ceed verwijder. is dit alleen geklikt of ook geschoefd. wil mijn carkit inbouwen. ik hoor graag van een van jullie. alvast bedankt gr marcel
Laatste antwoord door patten, -
- 32 antwoorden
- 6,3k weergaven
Hey hallo, ik wil een beetje stoeien met een combinatie van kleuren m.b.t. de Venga. Nu heb ik onderstaand twee foto's van de Venga geplaatst. Mijn opdracht aan degene met de meest creatieve geest is.......trommelgeroffel;-) Kun jij, met behulp van Photoshop of een ander programma voor mij: Foto 1 > de spiegelkappen en de zwarte strip onder aan de bumper (met de mistlampen) in het zilver uitvoeren? Foto 2 > de achterspoiler in het zilver uitvoeren? Ik heb het idee dat matzilver heel mooi zou kunnen staan, maar dat is mijn idee. FOTO 1 FOTO 2 WIE DURFT???
Laatste antwoord door Smart, -
Heeft iemand LED's in zijn Pica-achterlichten? 1 2
door Gast GreyGriffin- 29 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hallo allemaal, Ik zit er aan te denken de lampjes in de achterlichten van m'n Picanto te vervangen door LED's. De combinatie remlicht/achterlicht zowel als het knipperlicht zijn als LED te koop, maar over de kleuren wordt op het internet een hoop gediscussieerd. Heeft iemand er ervaring mee? De gloeidraad-lampjes die er nu inzitten zijn wit respectievelijk oranje, maar er gaat een theorie rond dat je die beter zou kunnen vervangen door LED's met de kleuren rood (remlicht/achterlicht) en oranje (knipperlicht). Wil iemand daar voor mij zijn licht over laten schijnen , want voor mij is de hele LED-materie volkomen nieuw. Bij voorbaat dank! Groet van GreyGriffin
ik zoek een setje sidebars voor mijn joice iemand ergens toevallig een setje liggen???? of een set die ik kan pasmaken?
Laatste antwoord door nibakia, -
Tikkend geluid
door Wilbert- 4 antwoorden
- 5,5k weergaven
Sinds kort maakt mijn Kia een tikkend geluid onder de motorkap. Alleen als de motor koud is tik het met de snelheid van het aantal toeren. Op een gegeven moment als de motor warmer wordt is het ineens afgelopen. Het geluid bouwt zich ook op, soms helpt het om de koppeling in te trappen wachten tot er weinig toeren worden gemaakt, dan gaat het geluid even weg. Een vriend van me zei dat het waarschijnlijk de kleppenstoters zijn. Nu heb ik dus totaal geen verstand van dat soort zaken dus heeft iemand op het forum hier ervaring mee, en zo ja hoe ernstig is dit? Ik zou het op zijn zachts gezegd vervelend vinden als ik binnenkort mijn blok aan poeder rijdt. Kan ik een ho…
-
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Gegeven: KIA Sportage van begin 2006 met,55000 km op de teller. Vorig jaar is toen nog net onder garantie het subframe (deel motorblok ophanging) vervangen. Nu kom ik iets tegen, wat mijn inziens ook al is de basis garantie nu verlopen (nog) niet had mogen optreden. Ik heb het hier over de metalen (af)schermkap van de uitlaatpijpen (spruitstuk). Deze kap zit met 4 bouten vast (zie de foto) Ik zie dat bij de bovenste twee bovenste bouten, de kap begint te scheuren. Wie herkend dit probleem, en wie heeft ervaring met hoe de dealer(s) hier mee om gaat. Ludo
- 1 antwoord
- 2k weergaven
We hebben een probleem met een carens 1.8 2004. Als er met de auto gereden word vooral in de fiele, gaat het toerental naar 2000-3000 tr/min en blijft dan hangen. gasklephuis is al varvangen. 02 sensor. maf sensor. actief koolstoffilter afgedopt. geen foutcodes aanwezig. heeft iemand mischien een oplossing.
Laatste antwoord door 16_v, -
Vervangen gordels
door visa- 8 antwoorden
- 4,7k weergaven
Helaas heeft mijn hond (een Cane Corso) de veiligheidsgordels links en rechts achter stuk gebeten. Ik kan nu een paar gordels kopen maar moet deze zelf monteren. Onder is dat makkelijk te doen, dat zijn twee bouten. Maar boven gaan de gordels in de plastic kappen waar ook een sticker van de Airbag opzit. Weet iemand mij te vertellen hoe ik de montage moet doen ??
Laatste antwoord door rob4b4, -
Het werd tijd voor een nieuwe topic, want door de eerste moet je heen worstelen. Het is weer tijd voor wat foto's van de Venga. Achteruitrijcamera Beeld achteruitrijcamera
banden
door sjaakvanholland- 2 antwoorden
- 5k weergaven
wie heeft ervaring met allseason banden op n clarus goodyear vector bestaat niet in 14 inch dus ben ik op zoek naar n ander merk wie kan mij adviseren? gr sjaak
Laatste antwoord door sjaakvanholland, -
- 12 antwoorden
- 5,5k weergaven
Hoi, Ik heb een ceed isg en als ik nu een stoplicht op rood zie staan dan zet ik de auto in de vrij om naar het stoplicht te rijden, echter het stoplicht sprong op groen dus ik schakelde naar de 2 en toen hoord eik een hoop gekraak en de koppeling trilde. Dit is nu 1 keer gebeurd. Ik heb nu ook 1 keer gehad dat hij niet in de achteruit wilde. (ook niet met effe iets naar voren rijden) toen maar de pook gezet in de achteruit tot ie niet meer verder kon en zachjes de koppeling op laten komen toen kraakte hij ook en ging vooruit (omdat ik hem niet goed in de achteruit kreeg) Hierna wilde hij wel in de achteruit. Mijn versnellingsbak zal ni toen niet al stuk zijn naar 3300…
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
24 HOUR NEWS CHANNEL ::::::::::::::::::::: YTN (????)
Laatste antwoord door Smart,