Kia Modellen
-
- 5 antwoorden
- 3,6k weergaven
Kom ik mijn auto bij de dealer ophalen na de 45000 km beurt, krijg ik te horen dat het voorste subframe (motorophanging) vervangen dient te worden Gelukkig onder garantie maar de vraag is (want dat kreeg ik niet duidelijk te horen) waarom Heeft iemand al zo'n reparatie gehad, en wie weet hier wat meer over. Ludo
Laatste antwoord door M-n, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, wij rijden nu een sportage, maar zijn ons aan het orienteren voor een sorento. Wij zijn een mooie 2.4 lx uit 2005 met maar 57000km tegen gekomen. Hebben jullie tips waar ik op moet letten? Gelden de horror verhalen voor de 2.4 ook nog voor de 2005 modellen? En wat verbruikt een 2.4 met handbak ongeveer? Onze sportage is ook niet echt zuinig ( 1 op 9.5 tot 10.5 ), maar scheelt het veel? Alvast bedankt Frank
Laatste antwoord door frankd, -
Foto's Pro_Cee'd
door Psycho- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
Kwam toevallig wat foto's tegen op internet van de Pro_Cee'd. Zijn ze mooi of.....zijn ze mooi hahahah
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Hallo iedereen, ik heb een Kia Sportage op het oog die ik zou willen kopen, maar ik weet van Kia niet wat zo een beetje de gekende problemen zijn waar ik moet op letten... Het gaat om een Kia Sportage 2.0 CRDI 140 pk van november 2008. Er staat ook iets van "Cup + Pack" maar ik weet eigenlijk niet wat dit betekent... Alle tips welkom!
Laatste antwoord door bigwade, -
Hallo, Ik heb een Shuma2 uit 2004, en als je de verwarming op ontwasemen zet gaat automatisch de airco aan. Ik had een keer ergens op de canadese kia-site gelezen hoe dit uit te schakelen is, maar helaas dit is niet meer op hun site, en ik heb geen instructieboekje. Ik denk dat het in andere Kia modellen ook te veranderen is op dezelfde manier, maar hoe? Ik weet nog contact aan, blower uit en dan 5 x op een bepaalde knop drukken, maar ik weet niet meer welke. Wie kan me helpen, eventueel aan een instructieboekje van de shuma 2?
Laatste antwoord door adeevee, -
- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ben sinds negen weken in het bezit van een Sorento (3.3 6 cilinder op gas) van 2 jaar oud. Toen hij 2 weken in mijn bezit was wilde hij niet meet op gas lopen en het lampje van het moter management begon te branden. Ik slim ik heb nog fabrieks garantie, dus naar de dealer . in mijn geval auto zuid in eindhoven. daar werd de wagen door gemeten en nieuwe software voor de gas instalatie geinstaleerd. daar het moeilijk was uit te vinden hoe de auto was onderhouden en waar de gas instalatie was ingebouwd, Was dit ivm de garantie en het ten gronde gaan van de importeur een discussiepunt.toen bleek dat het probleem niet was opgelost ben ik terug gegaan naar auto zuid ( genot om…
Laatste antwoord door Kia Fan, -
alu. velden
door Hendricus- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Weet iemand toevallig of de 15 inch aluminium velgen van een Kia Carnival ook passen op mijn Cee'd Sporty Wagon? Het gaat voornamelijk om de maat van de naven. Daar wist mijn lokale werkplaats even geen andwoord op te geven. Bij voorbaat dank voor jullie meedenken! groeten, Henk
Laatste antwoord door Leon, -
- 16 antwoorden
- 3k weergaven
Mijn Kia Soul "Diva Platina" is genomineerd voor auto van de maand October 2009. Heeft het wachten en al het werk toch geloond.
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste pica lovers... Zit met een probleem.. Mijn deurpanelen zijn eraf ... mijn bedrading kan in de pica.. maar hoe krijg ik het plusdraad vor mijn woofer door het schot? Volgensmij zit er in het middaen al een blauw rubber ding met kabels erdoor... Maar hoe moet dat dikke draad erbij... Kan ik er gewoon een gat in maken in het blauwe rubber?? HEEEELLLLPPPPPP!!!!:confused:
Laatste antwoord door traxter, -
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, ik heb mijn autootje sinds vandaag, maar is geen handleiding meer bij, alleen een Spaanstalige.. heeft er iemand een nl versie van de Picanto lxe uit 2007 ??? Dan zou ik je erg dankbaar zijn
Laatste antwoord door Rick Horst, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo, Ik heb een tweedehands Kia Picanto X-clusive gekocht uit april 2008 (nieuwe model dus). Alleen verbaas ik me erover, dat de lichtverklikker alleen werkt als het knopje voor het mistachterlicht is ingedrukt. Hoort dit? En zit er ook geen sleutelverklikker in? En klopt het dat je niks aan de reservesleutel hebt, omdat dan het alarm afgaat als je de deur daarmee opent? Ik ben benieuwd of dit alles zo hoort of dat er ergens een foutje / kapot zekerinkje zit. Alvast bedankt voor jullie reactie! Groetjes, Robin
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo allemaal, Wij hebben een nieuwe Kia Sportage gekocht, 19 juli 2008. Er is iets met onze auto aan de hand en ik vroeg me af of ik dat met jullie zou kunnen delen? Wij hebben deze auto nieuw gekocht met door de dealer gemonteerde 18inch velgen. na een jaar lang testen en behoorlijk verslijt van de banden. (1 set is al versleten, na 13.000 km) is ons medegedeeld dat de sportage afwijkingen vertoond, extreem naar rechts trekken met 17 inch en 18 inch velgen. Mocht een van jullie daar ervaring mee hebben dan hoor ik het graag vna jullie. Groet, Bianca
Laatste antwoord door Aart.S, -
- 14 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hey guys. Dit is mijn eerste bericht op jullie forum en ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Enkele jaartjes geleden heb ik een Landrover Freelander gehad ... once but never again ... constant problemen en na 8 maanden van pure ellende verkocht. Dus voor mijn geen Landrover meer. Nu rij ik al een viertal jaartjes met een Ford clipper. Leuke wagen, niks mis mee, maar ik mis het SUV rijden verschrikkelijk ! ! !:sad: Daarom hebben mijn vrouw en ik beslist om toch maar eens uit te kijken naar een nieuwe SUV en we komen er maar niet uit: een Jeep Patriot of een Kia Sportage. Beide wagens zijn quasi identiek ... comfort, ophanging, motorisatie, enz. enz. Emo…
Laatste antwoord door Relena, -
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
Bij deze een plaatje van de Soulster Concept. Foto afkomstig van KiaMedia. Erg leuke site met leuke plaatjes daar Overigens heb ik de afbeelding maar even wat verkleint, hij was wel errug groot. Mijn persoonlijke mening?? Ik hoop dat ie niet in productie gaat. Waarom? Omdat ik de Soul op zich een unieke verschijning vind. Deze conceptwagen ziet er op zich leuk uit, maar om een of andere reden zou ik het zonde vinden als dit ook op de markt komt. De achterlichten zijn best fraai overigens, maar dat open dak.. ik weet het niet hoor... Groetjes, Peter
Laatste antwoord door bigwade, -
Automatische lichten
door Alex- 10 antwoorden
- 2,5k weergaven
Na (te) lang moeten wachten op mijn Sorento heb ik hem eindelijk en hij voldoet aan al mijn verwachtingen tot nu toe. Ik heb nog een echt muggeziftersvraagje mbt het automatisch ontsteken van de lichten. Persoonlijk vind ik dat de lichten iets vroeger zouden mogen aangaan; bijna alle andere weggebruikers hebben reeds hun lichten aan en ik rij dan nog zonder licht (met een zwarte Sorento dan nog). Weten jullie of ik de sensor achter de voorruit kan misleiden door hem gedeeltelijk te bedekken ? Krijgt hij dan de indruk dat het al wat donkerder is dan in werkelijkheid waardoor hij de lichten vroeger zal ontsteken ? Of werkt zoiets niet ? Groeten, Alex
Laatste antwoord door Tollerke, -
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Kia is hard bezig om zijn vleugels uit te slaan. Kia wil binnen vijf jaar in elk segment een model aanbieden. Binnen twee jaar is de klasse van de Audi TT en de nieuwe Peugeot RCZ aan de beurt. De sportcoup kia ceed 1.bmp kia ccc.bmp
Laatste antwoord door Giovanny, -
- 23 antwoorden
- 2,3k weergaven
Is er toevallig iemand die de nieuwe Kia Cee'd, Kia Cee'd SW of de Kia Pro_Cee'd in bezit heeft? Laat je horen!
Laatste antwoord door phoenix_jeroen, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hier kunnen jullie het hele interview lezen wat Kia met mij heeft gehad. Zeg het maar direct het is in het Engels geen probleem denk ik. Leuk om een keer mee te maken. Zoiets win je niet elke dag. Je pimpt ook niet zomaar een compleet nieuwe wagen bijna in een keer. Groetjes, Relena
Laatste antwoord door phoenix_jeroen, -
- 6 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hallo heeft iemand ervaring met een standkachel voor een sorento diesel en wat kost zoiets?
Laatste antwoord door nonkel_b, -
- 6 antwoorden
- 2,7k weergaven
heb een pride 1.3 i gekocht pas....bouwjaar 1999. het spruitstuk was lek, dus ik dacht, als dat is verholpen (een herrie!!! niet best) dan ga ik lekker tuffen in dit leuke autootje... Nu het spruitstuk is hersteld, en de katalisator vervangen, heb ik opeens geen vermogen meer en maakt de auto een vreemd geluid, alsof er ergens valse lucht wordt aangezogen of weg geblazen. kom niet meer boven de 80 km/u uit. Als je gewoon stil staat en gas geeft, dan loopt de motor als een zonnetje, en doet het probleem zich niet voor:?: gek toch? wie o wie heeft een idee wat nu te doen???
Laatste antwoord door ProudKiaDriver-NL, -
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
ik heb een pride uit 2000 met een 1.3 injectie. Als de motor wat warmer wordt en hij loopt stationair dan valt het toerental naar beneden en dan pakt hij opeens weer op. dit gebeurt heel onregelmatig, maar wel voortdurend. ook als je op snelheid draait maar niet met te veel toeren dan heeft hij ook dat hij af en toe in elkaar zakt. Voor de rest reageert de motor fantastisch en loopt hij als een naaimachine. Ik heb al vernieuwd: lambda sensor (enkeldraads), temperatuursensor (aan de achterkant links bij de injectoren), luchtsensor (in de vierkante doos links), luchtfilter, bougies, bougiekabels, verdelerkap, rotor. Het blok heeft nu 68000km gelopen. Ook diverse slanget…
Laatste antwoord door ProudKiaDriver-NL, -
- 17 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik ben een aantal dagen bezig om op internet afbeeldingen te vinden van de lichtmetalen velgen 18 inch type extreme.....maar helaas tot nu toe niets erover kunnen vinden . Het betreft een zwarte 5 spaaks velg met chromen buitenrand. Deze velgen komen vrijdag onder mijn nieuwe Pro_cee'd 1.6 115 pk CRDI ecodynamics maar kan er totaal niets over vinden. Heeft iemand enig idee waar ik het kan vinden ?????
Laatste antwoord door Psycho, -
goeie savonds morgen is de grote dag dan worden onder mij sorentoke koni fsd klappenvangers gemonteerd ik ben benieuwd of de sorento een stuk minder hobbelt en zwabbert:razz::razz::
Laatste antwoord door sparky, -
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Begin september eigenaar geworden van de nieuwe KIA Carens III Heel goede rijervaringen. enig minpuntje is dat de pinkers bij het tikken van de pinkschakelaar maar 1 keer pinken. Vroeger ergens op internet een ombouwset gezien om dit te veranderen naar 3 a 4 keer pinken, maar vind het nergens meer terug. Weet iemand waar ik zo'n ombouwset kan vinden? alvast dank
Laatste antwoord door dokter, -
- 28 antwoorden
- 6,1k weergaven
Hallo, Al enige tijd rijd ik naar tevredenheid mijn Picanto 1.1 automaat. Omdat ik het gevoel heb dat ik, met name op de snelweg, vermogen tekort kom ben ik eens gaan kijken naar de mogelijkheden van chiptuning. Voor een bedrag van c.a. 400euro ga je van 65PK naar 71PK en verbetert je trekkracht van 97Nm naar 109Nm... Kortom een winst van 6PK en 12Nm, toch bijna 10% winst qua PK`s en bijna 13% qua Nm`s. Wellicht zijn andere forum bezoekers mij, wat betreft chiptuning, voor gegaan en kunnen mij dit aanbevelen of afraden. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat n? tuning! Hopend op een reactie...
Laatste antwoord door Rick Horst,