Kia Modellen
-
- 7 antwoorden
- 4,5k weergaven
OK, mijn '99 Pride Automaat loopt nog steeds als een krant (zie ook andere post hier). Alle vacuumslangen vernieuwd, ander MAP sensor, bougiekabels gemeten, bougies gecontroleerd. Geen resultaat. Waar vind ik de EGR valve ? Hoe maak ik die schoon? Schijnt vaak een boosdoener te zijn. Begin langzamerhand te balen van dit.
Laatste antwoord door ProudKiaDriver-NL, -
- 2 antwoorden
- 5,4k weergaven
Is er iemand die me aan de aanhaalmomenten kan helpen van de kopbouten van een cia clarus 2.o 16v uit 1999 ik moet mijn koppakking vervangen er is echter niet aan een vraagbaak voor een cia clarus te komen. tevens zoek ik ook de afstelgegevens voor de distributie riem die vervang ik dan ook gelijk.
Laatste antwoord door 16_v, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
De Kia Soul EURONCAP heeft in de Crashtest 2009 5 sterren verdiend. Lees het volledige verslag. http://www.euroncap.com/results/kia/soul/360.aspx Amerikaanse test van de Soul http://www.theautochannel.com/news/2009/08/13/474102.html
Laatste antwoord door Flatron7000, -
- 4 antwoorden
- 4,2k weergaven
Onderstaand
Laatste antwoord door Smart, -
- 9 antwoorden
- 11,8k weergaven
Kan iemand mij vertellen hoe ik een lampje kan vervangen van het achterlicht van mijn Kia Rio Sedan uit 2004. Ik heb die zwarte draaiknop los gedraaid + 3 koper kleurige boutjes, echter de lamp unit zit wel los, maar durf deze niet verder te forseren, bang dat er "iets" afbreekt. De unit zit wel los, maar wil er niet uit. Wie o wie, weet hoe dit moet????? Ik heb deze auto net en er zit geen handleiding bij.
Sorento 2009
door Timo- 19 antwoorden
- 2,9k weergaven
De nieuwe is besteld en staat al klaar bij de dealer. Het is de first edition geworden met daarin als gratis opties het panoramadak en de stereo met wisselaar sub en center speaker. Gas wordt van de oude nog overgebouwd en rijden maar. Echter weet iemand of de steekmaat van de wielen hetzelfde is gebleven? Standaard zit er nu 18" op mijn nieuwe sori. Dit ivm de winterbanden. (ben er inmiddels achter steek maat is anders! kortom set winterbanden te koop op originele velgen!)
Laatste antwoord door bigwade, -
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik wil graag weten of mijn Rio uit 2003 nog de originele accu heeft. Welk merk levert Kia origineel? Nu zit er een Delkor accu in.
Laatste antwoord door Rio-man, -
Verbruik Cee'd
door ojajoh- 20 antwoorden
- 5,6k weergaven
Ik heb een cee'd 1.6 uitvoering. Nu vind ik het verbruik op het ogenblik nog een beetje tegenvallen. Ik bedoel hiermee dat ik bij lange na niet op de gegevens uit het boekje kom. Ik weet dat dat niet al te reeel is maar toch. Misschien zijn er mensen die hier hun verbruik kunnen melden. Ook ff motorinhoud erbij vermelden. Anders is het appels met peren vergelijken.
Laatste antwoord door exsubaru, -
Hallo allemaal!! Ben sinds kort ook trotste eigenaar van een Picanto alleen zit ik met wat vraagtekens !! Hoe kan ik mijn koplampen er compleet uit gekrijgen ? is daar een manier voor of moet ik egt heel me voorbumper er vanaf halen ?? Greeeeeeeeeeeetz Danny
Storing management?
door wimd- 0 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo. het volgende is het geval.Ik rij in een Kia carens 1.8.Bj 2004, de auto rijdt op lpg G3. De auto slaat soms over van lpg naar benzine. Het motormanagement lampje gaat dan branden. Heb de storing uitlaten lezen, en hij geeft als storing aan:schakelkring van regelventiel voor controle systeem van de damp emissie. De storing geeft hij ook aam als de auto op benzine wordt uitgelezen. Nu krijg ik verschillende mogelijk heden van de storing te horen, van omvormer tot verdeel huis van de gas instalatie, lambasonde, en men zegt het is de dampkring emissie van uit de brandstof tank. er zal ergens een klep of zender kapot zijn. wie heeft er ervaring mee?
Laatste antwoord door wimd, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo allemaal, Binnenkort post ik mijn eerste foto van mijn kia cee'd 1.6 Van de week worden er extra tweeters achterin bij gezet in de portieren voor de kids want die waren niet zo tevreden:sad: Ook worden er stootranden gemonteerd op de zijkanten en een extra r.v.s. randje aan de achterklep. Die stootranden zie ik niet vaak gemonteerd zitten bij een cee'd maar de parkeervakken zijn tegenwoordig zo smal dat ik toch de keus heb gemaakt om ze te laten monteren. Ik lees vaak hier over tuning en styling van de cee'd pro maar niet zo vaak over de Cee'd. Eigenlijk ben ik al erg tevreden, heb ook de orginele 17 inch velgen laten monteren ( een heel groot verschil ) maar …
Laatste antwoord door Frankybos, -
- 3 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo, Ik wil graag gebruik maken van een TomTom, maar mijn sigarettenaansteker geeft geen stroom, wellicht zekering kapot. Kan iemand mij vertellen welke zekering het is? Het betreft een Kia Rio 2004
Laatste antwoord door salty677, -
- 5 antwoorden
- 3,6k weergaven
Kom ik mijn auto bij de dealer ophalen na de 45000 km beurt, krijg ik te horen dat het voorste subframe (motorophanging) vervangen dient te worden Gelukkig onder garantie maar de vraag is (want dat kreeg ik niet duidelijk te horen) waarom Heeft iemand al zo'n reparatie gehad, en wie weet hier wat meer over. Ludo
Laatste antwoord door M-n, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, wij rijden nu een sportage, maar zijn ons aan het orienteren voor een sorento. Wij zijn een mooie 2.4 lx uit 2005 met maar 57000km tegen gekomen. Hebben jullie tips waar ik op moet letten? Gelden de horror verhalen voor de 2.4 ook nog voor de 2005 modellen? En wat verbruikt een 2.4 met handbak ongeveer? Onze sportage is ook niet echt zuinig ( 1 op 9.5 tot 10.5 ), maar scheelt het veel? Alvast bedankt Frank
Laatste antwoord door frankd, -
Foto's Pro_Cee'd
door Psycho- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
Kwam toevallig wat foto's tegen op internet van de Pro_Cee'd. Zijn ze mooi of.....zijn ze mooi hahahah
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Hallo iedereen, ik heb een Kia Sportage op het oog die ik zou willen kopen, maar ik weet van Kia niet wat zo een beetje de gekende problemen zijn waar ik moet op letten... Het gaat om een Kia Sportage 2.0 CRDI 140 pk van november 2008. Er staat ook iets van "Cup + Pack" maar ik weet eigenlijk niet wat dit betekent... Alle tips welkom!
Laatste antwoord door bigwade, -
Hallo, Ik heb een Shuma2 uit 2004, en als je de verwarming op ontwasemen zet gaat automatisch de airco aan. Ik had een keer ergens op de canadese kia-site gelezen hoe dit uit te schakelen is, maar helaas dit is niet meer op hun site, en ik heb geen instructieboekje. Ik denk dat het in andere Kia modellen ook te veranderen is op dezelfde manier, maar hoe? Ik weet nog contact aan, blower uit en dan 5 x op een bepaalde knop drukken, maar ik weet niet meer welke. Wie kan me helpen, eventueel aan een instructieboekje van de shuma 2?
Laatste antwoord door adeevee, -
- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ben sinds negen weken in het bezit van een Sorento (3.3 6 cilinder op gas) van 2 jaar oud. Toen hij 2 weken in mijn bezit was wilde hij niet meet op gas lopen en het lampje van het moter management begon te branden. Ik slim ik heb nog fabrieks garantie, dus naar de dealer . in mijn geval auto zuid in eindhoven. daar werd de wagen door gemeten en nieuwe software voor de gas instalatie geinstaleerd. daar het moeilijk was uit te vinden hoe de auto was onderhouden en waar de gas instalatie was ingebouwd, Was dit ivm de garantie en het ten gronde gaan van de importeur een discussiepunt.toen bleek dat het probleem niet was opgelost ben ik terug gegaan naar auto zuid ( genot om…
Laatste antwoord door Kia Fan, -
alu. velden
door Hendricus- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Weet iemand toevallig of de 15 inch aluminium velgen van een Kia Carnival ook passen op mijn Cee'd Sporty Wagon? Het gaat voornamelijk om de maat van de naven. Daar wist mijn lokale werkplaats even geen andwoord op te geven. Bij voorbaat dank voor jullie meedenken! groeten, Henk
Laatste antwoord door Leon, -
- 16 antwoorden
- 3k weergaven
Mijn Kia Soul "Diva Platina" is genomineerd voor auto van de maand October 2009. Heeft het wachten en al het werk toch geloond.
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Beste pica lovers... Zit met een probleem.. Mijn deurpanelen zijn eraf ... mijn bedrading kan in de pica.. maar hoe krijg ik het plusdraad vor mijn woofer door het schot? Volgensmij zit er in het middaen al een blauw rubber ding met kabels erdoor... Maar hoe moet dat dikke draad erbij... Kan ik er gewoon een gat in maken in het blauwe rubber?? HEEEELLLLPPPPPP!!!!:confused:
Laatste antwoord door traxter, -
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, ik heb mijn autootje sinds vandaag, maar is geen handleiding meer bij, alleen een Spaanstalige.. heeft er iemand een nl versie van de Picanto lxe uit 2007 ??? Dan zou ik je erg dankbaar zijn
Laatste antwoord door Rick Horst, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo, Ik heb een tweedehands Kia Picanto X-clusive gekocht uit april 2008 (nieuwe model dus). Alleen verbaas ik me erover, dat de lichtverklikker alleen werkt als het knopje voor het mistachterlicht is ingedrukt. Hoort dit? En zit er ook geen sleutelverklikker in? En klopt het dat je niks aan de reservesleutel hebt, omdat dan het alarm afgaat als je de deur daarmee opent? Ik ben benieuwd of dit alles zo hoort of dat er ergens een foutje / kapot zekerinkje zit. Alvast bedankt voor jullie reactie! Groetjes, Robin
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo allemaal, Wij hebben een nieuwe Kia Sportage gekocht, 19 juli 2008. Er is iets met onze auto aan de hand en ik vroeg me af of ik dat met jullie zou kunnen delen? Wij hebben deze auto nieuw gekocht met door de dealer gemonteerde 18inch velgen. na een jaar lang testen en behoorlijk verslijt van de banden. (1 set is al versleten, na 13.000 km) is ons medegedeeld dat de sportage afwijkingen vertoond, extreem naar rechts trekken met 17 inch en 18 inch velgen. Mocht een van jullie daar ervaring mee hebben dan hoor ik het graag vna jullie. Groet, Bianca
Laatste antwoord door Aart.S, -
- 14 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hey guys. Dit is mijn eerste bericht op jullie forum en ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Enkele jaartjes geleden heb ik een Landrover Freelander gehad ... once but never again ... constant problemen en na 8 maanden van pure ellende verkocht. Dus voor mijn geen Landrover meer. Nu rij ik al een viertal jaartjes met een Ford clipper. Leuke wagen, niks mis mee, maar ik mis het SUV rijden verschrikkelijk ! ! !:sad: Daarom hebben mijn vrouw en ik beslist om toch maar eens uit te kijken naar een nieuwe SUV en we komen er maar niet uit: een Jeep Patriot of een Kia Sportage. Beide wagens zijn quasi identiek ... comfort, ophanging, motorisatie, enz. enz. Emo…
Laatste antwoord door Relena,