Kia Modellen
-
Gisteren bij de dealer geweest(vaessen te kerkrade)er moest olie bijgevuld worden, nou had ik begrepen dat er 5w30 in moest, maar hij zij dat dit helamaal niet nodig is, dus is er 10w40 in gedaan. Weet iemand hier meer van?
Laatste antwoord door dusty, -
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik weet niet of iemand dit ook heeft. Overal staat beschreven "als de motor op bedrijfstemperatuur is, en de acculading boven de 75% dan...". Ik reed vanochtend naar mijn werk, en moest letterlijk 500 meter verder stilstaan voor een spoorovergang. Dus in de vrij, koppeling omhoog... en ja, motor uit. Temperatuurmeter gaf nog geen zichtbare waarde aan.... Strange.... Ik heb deze vraag ook bij de dealer neergelegd, maar misschien dat iemand op het forum al wel kan vertellen hoe het nu precies zit (of niet).
Laatste antwoord door patten, -
Zo nu en dan duurt het nogal een tijdje, tot mijn mp3 (I-pod) opgestart wordt als ik de USB-aansluiting gebruik. Normaal enkele seconden, maar soms duurt het wel tot een minuut. Iemand een idee waar dit aan ligt? Kabeltje los of zo???
Laatste antwoord door bigwade, -
tankinhoud Carens
door dietze- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoeveel liter in een tank ? Na 458 km geeft mijn auto aan ---- km te rijden [ na 50 km ] en indicatielampje tanken gaat aan . Dan tanken helemaal vol 44 ltr en geeft aan nu te rijden met volle tank 523 km.Verbruik 1-10
Laatste antwoord door dietze, -
snelheids meter
door nibakia- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
ik ben bang dat er een afwijking in mijn snelheids meter zit? wel een afwijking van 15 km????? hoe kan ik dit oplossen of verhelpen? of gaat dat een hoop geld kosten?
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi mede forummers en mede Soul liefhebbers, Toevallig was ik weer even aan het neuzen bij tuning onderdelen voor Kia's. Bij KFX performance zag ik o.a. dit: Ben toch wel benieuwd hoe dat zou klinken onder de Soul. Wellicht als tip: KFX Performance - Hyundai and Kia Performance and Styling Parts - Home Groetjes, Peter
Laatste antwoord door Relena, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
hallo we hebben sedert verleden week een nieuwe rio 1.4 aventura. kms 450. is het normaal dat de wagen 1/11 verbruikt, de airco heeft wel veel opgestaan. dan nog een vraagje, in de stijl onder de deuren zitten 5 rubbers onderaan aan elke zijde, waarvoor dienen die. die stijl is nog meegespoten in antiroest-coating en daarna gelakt. maar de rubbers zijn eerst gemonteerd en daarna pas antiroest laag en gelakt; maar de antiroest laag + lak komt reeds los van die rubbers en dat laagje begint te barsten. is dit normaal of moesten de rubbers niet na antiroest en lakken erin geduwd zijn.
Laatste antwoord door Leon, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik heb m nog maar 2 maanden in bezit, een Zwarte Sorento 2,4 EX uit 2003 met maar 65000 kilometer. Ik ben er mee op vakantie geweest en dat is heel goed bevallen, lekker veel kracht in de bergen en als je hem voor een caravan zet gaat dat zonder problemen. Wat gebeurt er?, na mijn vakantie krijg ik bericht dat ik aangenomen ben bij een andere werkgever en je raad het al; inclusief leaseauto. Aangezien mijn vrouw de Sorento wat te groot vindt om in te rijden en liever in haar Corsa rondtuft, gaat de Kia eruit, al doet t pijn, want hij beviel erg goed maar 3 auto's voor de deur is wat overdreven. Het is een EX versie, met airco, lederen bekleding, stoelverwarming, electr…
Laatste antwoord door nickd, -
- 5 antwoorden
- 4,8k weergaven
Ik wil de orginele autoradio meegeleverd in de SOul vervangen door Pioneer avec500, die nu lekker in de reclame is. Wie heeft er ervaring mee, geen idee of ik dat ding zo kan plaatsen. Wie weet het? en kan mij verder helpen hoe het werkt?? Groetjes Henk
Laatste antwoord door henk1963, -
- 6 antwoorden
- 4,3k weergaven
Vandaag heb ik een achteruitrij-camera gemonteerd die was ingebouwd in de kentekenplaathouder. Was een flinke klus om de draden door de achterklep naar voren te krijgen. De stroom heb ik van de achteruitrijlamp afgetapt, zodat de camera alleen wordt ingeschakeld bij het achteruitrijden. Nu heeft mijn 2-din radio een camera-aansluiting (video-in) en een aansluiting die de input omschakelt naar de camera, wanneer ik 'm in zijn achteruit zet. Om nu te voorkomen dat er nog een draad naar achteren moet worden getrokken, ben ik benieuwd of er onder het dashboard geen draad loopt die schakelt bij het achteruitrijden. In de diverse schema's kom ik helaas niet de kleurcode teg…
Laatste antwoord door Randstad, -
- 40 antwoorden
- 6,5k weergaven
embleemloze gril voor cee'd?waar kan ik dat vinden in belgie of voor een klein prijsje laten opsteuren?ath heeft een gril dat mij aanstaat;)[
Laatste antwoord door kiakeproceedke, -
cruise control
door van Hees- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, Ik ben sinds kort in het bezit van een Sorento diesel uit 2007. Ik vind dat hij onrustig loopt wanneer de cruise control wordt gebruikt. Kent iemand dit probleem? Auto is zo goed als nieuw heeft pas 30.000 km gelopen. Van slijtage kan dus geen sprake zijn.
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Geachte leden, De motorrijtuigenbelasting voor zeer zuinige auto's wordt per 1 januari 2010 volledig afgeschaft. Mij is niet geheel duidelijk of dit de KIA ISG rijder met A-label dan de motortijtuigenbelasting bespaart (of zit er een addertje onder het groene gras!?) Wie weet meer? Boschi
Laatste antwoord door c0de1, -
- 10 antwoorden
- 5,8k weergaven
Gisteren bij mijn garage geweest ivm hoog olieverbruik van mij sorento 2.4 benzine uit 2003,moet het onderblok vervangen worden kosten 4750 euro.Coulance is aangevraagd bij de importeur.Mijn vraag is zijn er meer gevallen bekend waarbij het onderblok vervangen moest worden?
Laatste antwoord door kia-man, -
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
Hoi, Soms komt het voor dat het stoplicht op groen spingt net nadat de motor is afgeslagen en deze dus direct weer wordt gestart. Is het slecht voor de aico als de motor uit gaat en direct weer aan? Bij een huis aicro moet effe alles tot rust komen in de compressor, maar nu met de ISG gaat de compressor uit en gelijk weer aan. Anton
Laatste antwoord door Kia Fan, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Beste mensen, Graag wilde ik een checken of er hier op dit forum mensen zijn welke ervaring hebben met parkeersensoren voor als accessoire. Ik wil deze graag laten monteren. Nu heb ik ook sensoren achter als accessoire dus door de dealer ingebouwd, deze reageerd zelfs op de stoepranden wat niet altijd gewenst is, maar ok... Nu mijn vragen... 1. Wat is de afstand waarbij de sensoren aangeven te stoppen? pieeeeep 2. Wat gebeurd er in de file.... blijven de sensoren dan telkens piepen? 3. Reageren ze ook op stoepranden? 4. Hoe ziet het uit op een Cee'd SW? Deze sensoren worden geplaatst op een Cee'd SW. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan informatie! Alvast da…
Laatste antwoord door glopulisa, -
4wd problemen
door bosjack- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Ik heb het volgende probleem met de EX 2.5 diesel uit 2003. Bij het trekken van een aanhanger (2 ton) slippen de achterwielen door en worden de voorwielen niet bijgeschakeld, ook kan hij niet meer naar zijn low geschakeld worden. De TCCS zekering is gewoon heel. Iemand een idee? Alvast bedankt, Jack
Laatste antwoord door bosjack, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo allemaal, Ben sinds twee weken eigenaar van een sorento 2.4 2003. heb mij laten vertellen dat bovenstaande modellen (2.4 benzinemotoren) omstreeks de 100.000 km moterproblemen krijgen. Blok zou "kapot lopen" Onderblok zou dan vervangen moeten worden. Reden zou hoog olieverbruik zijn, katalysator zou dan dicht gaan zitten.Gevolg kapot onderblok. Zijn bij jullie deze (horror verhalen) bekend. Maak mij hier behoorlijk druk over. Groeten Ramon
Laatste antwoord door Kia Fan, -
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
Na een (te) lange wachttijd ivm faillissement Kroymans, KIA nederland, etc.. rij ik sinds 2 dagen eindelijk een nieuwe Ceed 1.4 SW, Abyss Blue (na 5 jaar Shuma II, naar volle tevredenheid), en kwam tijdens het surfen deze misschien wel handige website betreffende de Ceed tegen: http://cars.pdfki.com/kia/ceed/en/manuals.html
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
wie weet een adres voor een nieuwe lederen versnellingspook voor een automaat kia sorento 2005
Laatste antwoord door streek1972, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik ben sinds april in het bezit van een Carens 2.0 CVVT. Nu heb ik last van fluittonen , links en rechts, waarschijnlijk voorportierruiten, bij snelheden hogen dan 135 km/uur (Duitsland) en bepaalde windrichting. Heeft iemand daar een oplossing voor?
Laatste antwoord door FlipCarens, -
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo allemaal, Sinds enige tijd heb ik een fluitje in de koppeling, tenminste hoort zich aan als een fluitje, dit geluid gaat weg als ik ook maar heel even aan de koppeling kom. Iemand enig idee?
Laatste antwoord door patten, -
- 10 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi Allemaal, wie weet waar ik houtlook paneeltjes voor het gehele interieur kan vinden?. Ik hoor graag van jullie, Marcel.
Laatste antwoord door Citydriver, -
- 19 antwoorden
- 3,7k weergaven
Vanaf vandaag net member!! aangenaam... gelijk al een vraag waar ik over aan het dubben ben: Is het verstandig om bullbars/pushbars bij een styling bedrijfje aan te schaffen of is het beter toch maar het dubbele uit te geven bij de Kia dealer????? Zie namelijk grote prijsverschillen! Mijn oog is gevallen op www.vgvinox.nl te breda waar je bullbars kan bestellen voor nog geen 400 euro. Bij de Kia dealer kost dat bijna 900 euro!! Hebben jullie tips of suggesties??!! Hope So..
Laatste antwoord door Citydriver, -
- 12 antwoorden
- 5,3k weergaven
Heb er iemand evaring met het inbouwen van H4 biXenon 6000K Philips xenon lampen Op de KIA Sportage uit 2005 Ik wil deze inbouwen maar kan dat zo, geeft dit geen storingen of andere problemen M.v.g Ronnie
Laatste antwoord door Smart,