Kia Modellen
-
Hoog toerental ?
door nickd- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, sinds korte tijd een Sorento 2,4 EX uit 2003. Het valt me op dat de motor bij een snelheid van >/= 120 km/u veel toeren maakt. Je zit dan al op de 36 a 3700 toeren en ik heb de neiging om dan nog een keer te schakelen..... Tot de 120 lijkt de motor vrij soepel te lopen, daarna moet ie heel hard werken, laat staan als je hem doortrekt naar de 130/140, dan is het allesbehalve comfortabel rijden. Is dit normaal of ligt t aan mijn exemplaar ? Scheelt overigens wel in de bekeuringen. ) maar op de Autobahn kun je niet echt meekomen dan ben ik bang.. thx Nick
Laatste antwoord door nickd, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, Ik ben opzoek naar een bedradings schema voor mijn Picanto uit 2005. Het is een 1.0 Heb namelijk tijdje terug mijn Picanto laten uitlezen en toen kwam naar voren dat de heater van de lambdasonde afentoe niet werkt. Foutcode was: P0030 02SNSRHEATER CIRCUIT-mal(Bank1/Sensor1) Dus de bedrading maakt slecht contact of het relais schakelt afentoe niet. Maar kan nergens een schema vinden zodat ik weet welke draad wat doet. Als ik dat weet kan ik het gaan doormeten. Misschien dat 1 van jullie mij daar aan kan helpen? Alvast bedankt. Floris
Laatste antwoord door floris, -
- 9 antwoorden
- 11,1k weergaven
Hoi, ben aan het overwegen een Joice aan te schaffen. Van de meesten hoor ik dat het redelijk probleemloze auto's zijn, en ook best fijn rijden. In de prijsklassen waar ik zoek zitten ook geregeld km-aantallen waarvan ik vermoed dat de distributieriem binnenkort wel es aan de beurt zou kunnen zijn (om de 75000 km toch?). Kan iemand roepen wat vervangen van die riem kost bij de Joice? En zijn er verder specifieke zwakke punten waar ik voor aankoop op kan (laten) letten? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
Motor olie vraagje
door ivv- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Beste kia rijders. Welke merk en type motor olie kan ik het best gebruiken, voor mijn kia rio 1.5-v16. MVG. IVV
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Sinds enkele dagen heb ik ook een Sorento (2005). Nu blijft de temperatuurmeter op het eerste streepje hangen, ook als het contact uit. Binnenkort gaat hij hiervoor naar de dealer. Wat ik nu natuurlijk niet weet is of de motor (te) heet wordt. Wat ik wel constateer is dat na zelfs een korte stadsrit de motor en het expansievat erg lang (uren) heet blijven. Omdat ik hiervoor altijd in een nieuwe leaseauto heb gereden, heb ik mij daar nooit druk over hoeven maken. Is het normaal dat het motorblok en expansievat zolang heet blijven? De airco werkt prima en ook wordt de kachel snel warm. Graag een advies voor een beginnende Sorentorijder....
Laatste antwoord door Randstad, -
- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik wil het benzinefilter vervangen van een sorento 2.4 ex uit 2003. Helaas was er onder de motorkap niets te vinden, wie weet op welke plaats ik dit filter in de auto kan kan vinden? Groeten John
Laatste antwoord door Musky, -
- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo, ik ben daniel en sinds twee weken eigenaar van een Kia Sportage uit 2005. Nou vraag ik mij af zit er op deze auto ook een pieper/zoemer als je je verlichting vergeet uit te doen ??
Laatste antwoord door sportage2005, -
Hallo, Begin januari heb ik deze auto besteld, de dealer kan mij nu nog niet vertellen wanneer de auto geleverd gaat worden, het is volgende week dus 3 maanden. Kan iemand mij vertellen hoe dit proces in zijn werk gaat en waarom dit zo lang duurt, en nog veel belangrijker, wat is de levertijd van deze auto? Ik vind het al met al wel erg lang duren, Ik hoor graag van een van jullie, Groetjes WIm
Laatste antwoord door Relena, -
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik moet toegeven dat de nieuwe RIO er niet lelijker op gaat worden met onderstaande facelift: Volgens sommigen begint de nieuwe RIO nu erg veel te lijken op de gefacelifte cee'd 2010. Meer info op www.kia-world.net
Laatste antwoord door Cortrans, -
- 1 antwoord
- 996 weergaven
vandaag bij kia nl geweest om wat dingen te regelen , en wat stond daar de nieuwe sorento wat is dat ding gaaf, op foto dacht ik nou valt wel mee, maar in het echt super mooi. en groot. zeker ook de binnen kant heel mooi. ik snel wat foto,s maken met mijn telefoon,op de pc gezet, maar helaas foto,s te klein om het goed te zien. ik heb wel de nieuwe flyer mee gekregen,zie foto,s flyer. groetjes lund 1775
- 2 antwoorden
- 3,7k weergaven
Ik wil een afstanbediening inbouwen in mijn Cerato 1.6 2007 heeft iemand een schema ? en waar kan ik het beste de bedrading vinden om aan te sluiten. Mijn set heeft de mogelijkheid om o.a kofferklep te openen de ramen sluiten en knipperlicht aansturing, maar waar vind ik de juiste draden. vr groet Ad
Laatste antwoord door brouwer2001, -
- 5 antwoorden
- 4,3k weergaven
Ik rijd sinds een week een kia cee'd sporty wagon 1.4 en heb in deze eerste week al 1700 km afgelegd tot alle tevredenheid, wat mij echter verbaasd is dat er geen verklikker in zit als ik mijn verlichting laat branden. Zit dit er echt niet op ? zie ik iets over het hoofd ?
- 11 antwoorden
- 1,6k weergaven
Voor u alle een wijze tip pas op met luchtverfrissers in de auto. Onlangs maakte ik onderstaande mee. De gespote laag is zeer dun en wordt week zodra deze in contact komt met een heerlijke geurtje (als het er uitloopt/overloopt door het schuinhangen) Inmiddels is alles weer hersteld en kan ik tevreden terugkijken.
Laatste antwoord door lund 1775, -
- 10 antwoorden
- 5,8k weergaven
This is the new Kia Koup concept car, that will be revealed at New York today and we will have lots of great exclusive images from Kia, including the interior shots and technical specifications! So stay tunned! http://www.kia-world.net/index.php/2008/03/20/new-york-preview-kia-spectra-concept-car/
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Hoi Allen, Wij hebben een Rio Sport uit 2009. Nou loop ik tegen 2 dingen aan. Heb 205 banden waar zowel rechts voor als rechts achter een dikke uitstulping opzet. (moeten meteen maandag verwisseld worden) Heeft iemand problemen met deze Kia banden. Ook hebben wij last van de achterbank die rammelt. Zit nog dikke garantie op , dus wordt wel geregeld maar vroeg me af of dit herkenbaar is. Groet Frank.
Laatste antwoord door Rio-man, -
Distributieriem
door Gast Hameleers- 4 antwoorden
- 6,3k weergaven
Hallo, Kan mij iemand vertellen wanneer de distributieriem van een Kia Sportage Adventure 4WD uit 2006 vervangen moet worden
- 24 antwoorden
- 16,5k weergaven
Hey Allen, Zoals sommige weten ben ik op zoek naar een nieuwe auto en ik ben erg geneigd om een Kia Rio te gaan kopen. Nou zou ik graag willen weten wat nou de meest voorkomende reparaties zijn bij deze auto. Zelf heb ik een Rio LS ( 1.5 ) uit 2003 op het oog. Zoals de distributieriem vind ik allemaal niet zo spannend ik weet dat deze om de 75.000km moet. Maar ik had gelezen bij een dagboek dat de koppeling bij 70.000 km al kapot was gegaan. Dat vind ik een beetje te snel. In ieder geval ik hoop wat meer te weten te komen. Alvast bedankt, Restyle07
Instructieboekje van een Sportage uit 2006
door Gast Hameleers- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Weet er iemand hoe ik aan een instructieboekje kan komen van een sportage uit 2006, via de kia site kun je dit aanvragen maar dat duurt 4 weken en dat red ik niet voor de vakantie, Als iemand weet hoe ik aan een digitale versie kan komen, graag!!
Laatste antwoord door bigwade, -
Waarvoor is het groene H'tje
door Gast Hameleers- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
waarvoor is het groene H'tje, gaat dat pas branden als de 4wd wordt ingeschakeld of zo iets?
verstelbare koplampen
door ivv- 7 antwoorden
- 5,8k weergaven
jongens ik heb een vraagje , op mijn kia zitten verstelbare koplampen. op het dashbord zit een draai knopje met drie standen 1 2 3 .nu is derde stand de laagste stand .als ik de kofferbak vol laad als ik met vakantie ga kan ik de lampen niet meer verder naar onder afstellen. hoe los ik dit op. mvg inge.
Laatste antwoord door brouwer2001, -
Kia ExCeed Concept
door RML- 7 antwoorden
- 2k weergaven
Ik kom zojuist de volgende foto's tegen van een hele leuke concept op basis van de c'eed. Design is gedaan door Peter Schreyer die voorheen ook voor Audi en VW designs heeft gemaakt. De foto's dateren van vorig jaar maar ik ben ze hier nog niet tegen gekomen. Ik heb er nooit meer wat van gezien, wellicht zijn de in te bouwen veiligheidsmaatregelen er nooit gekomen (denk aan rolbeugels die auto omhoog schieten bij de hoofdsteunen oid). Maar het blijft een mooie vertooning
-
wie weet er waar ik mooie 15 inch velgen kan kopen voor mijn picanto ? heb al heel wat sites gehad maar er is weinig keus vind ik in 15 inch velgen met een steek 4 x 100 misschien is er dan iemand die wel een idee / hint / tip voor mij hebt en mij hiermee kan helpen had al een aantal weken geleden velgen besteld , 15 inch van wolfrace CUPVELGEN maar deze kunnen helaas niet meer geleverd worden dus moeten maar weer op jacht !! Greeeeetz DAN!
Laatste antwoord door floris, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo mensen, Over 2 weken word ik de trotse eigenaar van een nieuwe Sportage 2.0i Model fifteen. Nu lees ik op verschillende forums uiteenlopende zaken over chiptuning. Ik ben aan het overwegen om chiptuning toe te passen. Ik zoek een iets gunstiger verbruik maar met name meer souplesse van de motor. Het vreemde is ...als ik 3 chiptuning bedrijven bel, dan krijg ik 3 verschillende verhalen/methodieken. 1 - chiptuning experience: niet aan beginnen, die paar pk en Nm zijn te verwaarlozen 2 - Vtune: piggyback methode +12Pk +22Nm 3 - Bullpower: rollenbank chiptuning +10Pk + 18Nm Kostenplaatje vind ik niet zo belangrijk. Als ik 400 euro uitsmeer over minimaal 3 jaa…
Condenswater airco
door josua- 10 antwoorden
- 10,7k weergaven
Hoi , mij is opgevallen dat er onder de auto erg veel condenswater van de airco afkomt. Het druppelt behoorlijk, is dit nu normaal of is er een defect weet iemand dit. In ieder geval in de auto wordt het wel ijskoud met de stand op lo. gr. Jos
Laatste antwoord door Musky, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Heb vanavond een kleine aanrijding gehad. (niet mijn schuld) iemand kwam achteruit van parkeerplaats terwijlik gewoon op de rijbaan langs reed. Nu is de side skirt stuk en van de achterdeur de onderste plastic deel stuk. en wat krassen rond de wielkast. Wie weet of er ergens 2 hands onderdelen te vinden zijn van zwarte kia oice uit 2001. En wat zijn ongeveer de nieuw prijzen van deze onderdelen?
Laatste antwoord door El-Rio-Grande,