Kia Modellen
-
Ik heb een sorento uit 2005 en ik vind dat de kopeling erg zwaar is . Kan iemand mij vertellen of dit normaal is . en kan iemand mij vertellen wat je ongeveer rijd met een volle tank benzine. alvast bedankt groet meryem
Laatste antwoord door meryem, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Beste kia rijders . ik ben sinds zaterdag in bezit van een kia rio sedan uit 2004. nu ben ik op zoek naar een trekhaak en dakdragers. bij de dealer schrok ik van de prijs van het onderbouwen van een trekhaak. Heeft iemand soms een tip voor mij waar ik eventueel ergens anders terecht kan voor het goedkoper onderbouwen van een trekhaak en waar eventueel dakdragers te koop zijn. Bij voorbaat dank voor de tips. m.vr.groeten ivv
Laatste antwoord door brouwer2001, -
- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
Picasa-webalbums - ed - PICANTO FL 21... Specificaties + vergelijk met mijn twee andere PICs CRDI volgen later .
Laatste antwoord door Mauri, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo allemaal, ik ben sinds 3 maanden in het bezit van een sorento 3.3 EX direct vanaf de dealer een paar 20 inch wielen laten monteren Ik had alleen last van trilling in het stuur, zo reed ik 20 km zonder probleem, maar na een hobbel of kuiltje in de weg was het er weer. alsof de auto (ophanging) geen raad weet met de banden. na 2 keer uitgebalanceerd en een andere set velgen exact hetzelfde probleem. Ik heb vandaag 18" laten monteren en het is wel iets minder maar is nog steeds aanwezig. Wie kan mij helpen
Laatste antwoord door ramon, -
Grootlicht
door picanto89- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo allemaal, Onlangs heb ik een tweedehands Kia Picanto 1.1 uit 2004 gekocht. Nu merkte ik dat als ik mijn richtingaanwijzer gebruik dat hij dan op grootlicht springt. Ik moet hem dan een heel klein beetje naar me toe trekken en dan gaat hij weer uit. Het is niet zo dat ik als ik de richtingaanwijzer naar beneden of boven doe dat ik hem dan te hard naar achter druk zodat het grootlicht aan gaat..het gebeurt namelijk al als je hem gewoon aanraakt.. Weet iemand hoe dit kan en of dit te verhelpen is? Het is erg vervelend..zeker voor de medeweggebruikers want ik loop constant te seinen..
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
dist. riem
door R902835- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo, Ik ben nieuw op deze forum,, Ik heb mijn kia al een tijdje maar nu op dit moment heb ik een aantal problemen... 1 daarvan is het check lampje,, ik liet hem uitlezen en toen konden ze niks vinden... toen zeiden ze dat de lambdasondes zelf stuk waren,, die heb ik vervangen maar nog steeds check???? en bij het uitlezen weten ze het ook niet... wat ik wel een keer had gezien was dat hij wel wegviel nadat ik met de accu had gerotzooid maar na een tijd kwam het weer terug,,, wie heeft dit ook? mijn kia zit nu op de 78000 en ik heb hier en daar gelezen dat de distributie riem niet erg stevig is en snel kan breken.. nou heb ik even gegeken en kan je voor 50 euro wel een…
Laatste antwoord door R902835, -
- 19 antwoorden
- 11,1k weergaven
Hey, Ik heb dus een Kia Shuma II uit 2002 maar daar heb ik een probleempje mee namelijk het motor lampje blijft branden, ben hiervoor al naar de kia dealer geweest om hem uit te laten lezen en daar kwam de melding "System to rich" uit wat zou inhouden dat mijn mengsel te rijk is. De auto is toen gereset en lampje was uit maar dan zodra ik een keer 120 op de snelweg heb gereden en kom bijv. in een stad aan en ga dan langzamer rijden dan springt tie weer aan. Weet iemand wat dit is en hoe dit opgelost kan worden ? De auto is naar mijn idee niet meer gaan verbruiken ofzo.
Laatste antwoord door Gizmor, -
lagers snel stuk
door zimon- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Mijn rechter en linker achterlagers zijn vorig jaar vervangen bij kwikfit, maar na 4 maanden ging de linker lager stuk.Die is onder garantie vervangen. Nu is Kia weer bij de kwikfit om de rechter lager te vervangen, dus na 11 maanden al! Uiteraard weer onder garantie. Nu ben ik benieuwd of iemand ook dit probleem heeft of had, en hoe het komt dat de lagers zo snel stuk gaan. Heeft het misschien met de as te maken, een braam of iets dergelijks?Ik twijfel niet aan de kundigheid van de monteurs. Wie o wie herkent dit??
Laatste antwoord door zimon, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
... zoals iedereen weet dient bij contact aan het watertemperatuuricoon in het dashbord op blauw te staan ,het lampje dooft dan bij motor op bedrijfstemperatuur ... Nu gebeurt op mijn PICANTO FL CRDI het volgende ,contact op bij KOUDE motor ... het watertemperatuuricoontje geeft enkele seconden ROOD om daarna uit te gaan ,geeft geen blauw meer aan daarna ,blijft gewoon uit ... waarschijnlijk code dat er met het temperatuursysteem wat loos is , en dat met 400 kolometer op de teller ... Iemand een idee ...
Laatste antwoord door Rio-man, -
18 mei
door Pro ceedboy- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
18 mei 2009 eindelijk zover om de veertjes te laten plaatsen! KIA POWER wanneer is er eens ne meeting met allemaal de kia'tjes van hier?
Laatste antwoord door kiakeproceedke, -
Deurrubbers Cee'd
door PVD- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Bij onze auto (14 maanden oud!) zijn aan beide voordeuren de rubbers (iets boven het slot) aan het scheuren gegaan. Dit heb ik nimmer met een andere auto meegemaakt! Ze voelen ook wel erg dunnetjes aan moet ik opmerken. Een eerste reactie van de dealer was dat dit kwam door het instappen, en het niet onder de garantie zou vallen!?!?!? Lijkt mij niet dacht ik! Hij zou kijken wat er toch mogelijk is. Nog even afwachten dus. Zij er meer Ceed's die dit probleem hebben. Graag reactie. PVD
ontwasemen
door Ben1- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
Al vanaf het begin is het moeilijk de voorruit van mijn Ceed te ontwasemen. Bij koud weer bevriest het zelfs aan de binnenkant. In de zomer/herfst is het vooral de passagierskant die heel slecht ontwasemt. Wat doe ik verkeerd? Wie weet het antwoord?
Laatste antwoord door PVD, -
- 10 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hoi luitjes. Ik heb een kia rio hatchback 1.3 uit 2002 waar ik zeer tevreden over ben. Nou heb ik sinds een paar maanden een storend rammelig geluid achter in mijn auto net of er binnen iets langs elkaar schuurt. Heb al bijna de hele auto van binnen afgebroken maar kan niks vinden. Het lijkt net of het uit de achterdeur komt. Heeft iemand hier ervaring mee, of hetzelfde gehad? Groetjes Frans
Laatste antwoord door GWVelden, -
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Kia Rio 2003/2004 van mijn vader heeft een defecte deurvergrendeling (met AB). De zekering was defect. (25A) Deze vervangen, heeft 1 dag prima gewerkt, daarna weer zekering defect. Iemand enig idee waar te zoeken? (versleten bekabeling / isolatie, motoren defect etc?) Bij voorbaat dank!
- 7 antwoorden
- 9,7k weergaven
Hallo Picanto rijders, Ik heb een vraag omtrent het verversen van de motorolie. Wat voor soort gaat erin. Lees op internet dat 5W40 (vol syntheet) wordt voorgeschreven. Maar ben vandaag langs de Kia dealer geweest en die zeggen weer 10W40 (dus geen vol syntheet). Wat gebruiken jullie? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door floris, -
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
Al enige tijd viel mij in mijn Rio op dat de vloermat (bestuurdersplek) behoorlijk aan het slijten is. Er zijn een aantal gaten in ontstaan. Nu heb ik dit nog niet eerder met een auto zo mee gemaakt, maar zijn er ook andere Rio rijders die dit probleem hebben? Wat is
Laatste antwoord door riobas, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Beste mensen, Ik heb een tijdje geleden de auto van een vriendin van mij geleend. IK ben toen de tankdop verloren en ben op zoek naar een nieuwe. Heeft iemand er een of weet iemand waar ik een kan verkrijgen? dan ben ik heel erg gelukkig met die informatie. Groetjes Sjaak
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Heeft iemand ervaring met nieuwe stoelen met stoel verwarming in een Kia Sportage bouwen? Ik heb gehoord dat bij sommige merken de stoel verwarming niet werkt ondanks de juiste stoelen en het juist bedieningspaneel.
Laatste antwoord door frankydb, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Voor alex de reactie op de trillende auto, je advies was eventueel de cadanas maar die is al vervangen tenminste de cadankroon. De steekassen nog niet daar kan naar gekeken worden, Wat bedoel je met de wielen verzetten ??? Mijn trilling blijft ook bestaan als ik de motor afzet en de auto laat uitrollen. Dus totaal onbelast toc h trilling??????
Laatste antwoord door Alex, -
trillende sorento
door vranken- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo ik ben sinds een week of 4 de trotse eigenaar van een sorento. Nu trilt deze bij 70 tot 90 en van 120 tot 130. Dus bij 100/110 en boven de 130 is het weer weg. Ik heb alle 4 de wielen opnieuw laten balanceren. er zitten nu goodyear wrangler HP banden op. wie weet de oplossing??
Laatste antwoord door Alex, -
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo, Sinds gisteren is mijn koffer deksel behoorlijk zwaar geworden. Nu zijn beide stikstof cilinders defect en hebben niet meer de kracht om de klep omhoog te houden. Wie weet waar die dingen te krijgen zijn ??? Mijn garage voor onderhoud heeft de deur gesloten. Of heeft voor mij de juiste benaming en type nummer ?? Alvast bedankt,,, Gg
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik heb advies nodig over een probleem wat zich af en toe voordoet bij mijn Sorento uit 2005 CRDI. De transmissie is af en toe de weg kwijt. Na enige tijd lijkt het of hij uit de versnelling springt waardoor ik uit stilstand bijna niet weg kom. Ik heb gemerkt dat als hij weer rijdt het toerental bij 120 km/p.u hoger ligt dan wanneer de versnelling goed is. Enige bezoeken aan de garage hebben niets opgeleverd. De computer geeft alleen als hij de storing heeft een aantal codes aan die lijken te wijzen op het feit dat de druk niet goed schijnt te zijn. Echter de garage kan niets vinden. Het probleem is soms dagen achter elkaar en soms 2 weken niet. Hopeloos dus. Heeft iemand …
Laatste antwoord door hxhx, -
uitlaat
door kia_mike_kia- 14 antwoorden
- 2,2k weergaven
als ik een rvs uitlaat van voor tot achter neem levert dat pk s op?
Laatste antwoord door Darkangel, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo Kia ceed rijders, Misschien weet iemand of inderdaad verschillende motoren van de 1.4 zijn betreft pk's Of worden deze niet in Nederland geleverd? Hersteller Bezeichnung HSN TSN KH VK TK VKN TKN PS KW CCM KIA MOTOR (ROK) S. AUCH HYUNDAI (ROK) ED (CEED / SPORTY WAGON 1.4) 1260 AAE 17 N18 N17 105 77 1396 KIA MOTOR (ROK) S. AUCH HYUNDAI (ROK) ED (CEED / SPORTY WAGON 1.4) 1260 AAF 17 N18 N17 109 80 1396 Gr Cor
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 22 antwoorden
- 15k weergaven
Hallo Kia rijders ons Kia riootje uit 2001 (73000 KM) had zaterdag ineens de hik bij het starten hij sloeg aan en vrijwel daarna sloeg hij af. daarna wil hij niet meer aanslaan de start motor draait wel en de motor verplaatst lucht uit de uitlaat dus distributie riem zal het waarschijnlijk niet zijn denk ik zo. en er zit benzine in de tank (halfvol) haha zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad en wat kan het zijn. - start onderbreker? - brandstof pomp die niet werkt? - motor manegmant die een parameter niet ziet door defecte sensor oid? ik hoor het graag van jullie
Laatste antwoord door El-Rio-Grande,