Kia Modellen
-
ik heb in mijn jouce op het dachboard een compas zitten. is een ding met compas , tijd , plaatsing op de weg,hoogte meter. als ik mijn vavigatie gebruik heb ik een afwijking in me gps??? kan dit de veroorzaakt worden door een compas????aardstralen??????
Laatste antwoord door rdlanenga, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo allemaal, Mijn rechter achterlamp werkt niet meer, ik heb gekeken naar de zekeringen en het lampje, maar dat is allemaal in orde. Toen ik de lamp verving viel het me op dat er aan het metaal van de carrosserie enkele druppels hingen. Kan het zijn dat er condens zit op die plek of zou er een lek ergens zitten waardoor mijn lamp kortsluiting maakt? Ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft, anders zal ik weer naar de dealer moeten. Gr, Wilbert
Laatste antwoord door brouwer2001, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo heb een sorento bj 2005 2,4 benzine 145000 km gelopen Nu brand er een oranje lampje heb gekeken in boekje is van emissie ben naar de dealer geweest foutcodes uitlezen foutcode 320 zat er in betreft krukas sensor of bedrading (sensor kost 149 euro) echter foutcodes gewist maar die kwam een dag later weer terug oranje lampje emissie de motor loopt goed en merk er niks aan heeft er msschien iemand een idee waar het probleem zit Is opgelost ignition sensor vervangen foutcodes gewist en motormanegment lampje blijft uit Te vroeg gejuicht 13 juli lampje weer aan wie o wie heeft een oplossing Nu foutcode po 421 opwarm kat heb hem eronderuitgehaald en was inderdaad ka…
Laatste antwoord door kootje, -
- 9 antwoorden
- 2,2k weergaven
Sinds enkele weken rij ik in een nieuwe KIA Cee'd SW 1.6 CVVT ISG. Als accessoire heb ik door de dealer cruise control (Gold Cruise) laten inbouwen. Als fabrieksoptie was helaas niet mogelijk bij de 1.6 benzinemotor, daarom een apart pookje en geen stuurbediening. Bij het uitproberen van de cruise control kwam ik erachter dat deze niet uitschakelt met het koppelingspedaal. Dit zou normaalgesproken wel mogelijk moeten zijn, zeker uit oogpunt van veiligheid. Uitschakelen op de rem werkt wel, maar de oplichtende remlichten kunnen verwarrend zijn voor achterliggers. Uitschakelen op het bedieningspookje kan ook, maar deze zit uit het zicht achter het stuurwiel en niet direct …
Laatste antwoord door patten, -
vraagje banden
door patrick j- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
heeft iemand ervaring met grotere banden op de rio 1.5 ls. Ik heb nou de orginele banden van fabriek 175/65 14 inch. ik wil een grotere band op de 14 inch velg.
Laatste antwoord door patrick j, -
Hallo vrienden wie kan mij zeggen of ik Opel velgen onder de Kia Joice monteren kan het gaat om sportvelgen
Laatste antwoord door peterb28, -
Hallo sorento rijders, Ik heb sinds kort een 2.4 uit 2004. bij 75000 km moet hij een kleine beurt krijgen. Ik woon in het zuiden des lands. Heeft er iemand ervaring met de Kia dealer uit nuth en Kerkrade? Tot hoors. Natje
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 2 antwoorden
- 5,3k weergaven
:-PHoi, weet misschien iemand een adres waar info te verkrijgen is over het airco-systeem en dan met name de werkplaatshandleiding om het systeem leeg te maken en opnieuw te vullen. Mijn zoon mag dat doen, maar wij hebben geen technische info van de auto. Het betreft een Carnival 2.9 TDI van begin 2002. Ben benieuwd, niet geschoten altijd mis, toch? Wouter
Laatste antwoord door jodokus, -
2008 Kia Borrego
door ata10- 6 antwoorden
- 11k weergaven
Here is the new Kia Borrego! Read official press release here: http://www.kia-world.net/index.php/2007/11/06/kia-announcess-name-of-hm-midsize-suv/#comment-525
Laatste antwoord door willem1, -
motortuning?
door Pro ceedboy- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Heeft er iemand een idee of er al een veerpootbrug bestaat voor kia pro ceed en een embleemloos grilletje? En weet er iemand welke et waarde de standaard kia pro ceed 17 duimers velgen hebben?
Laatste antwoord door kiakeproceedke, -
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Sinds medio maart ben ik in het bezit van mijn nieuwe Pro_Ceed. 1.4 Fifteen Ik moet bekennen dat ik er tot nu toe en na zo'n 2000 km er zeer tevreden mee ben en ik heb een hoop positieve reacties gekregen want men vindt het een mooi model! Ik heb er wanneer ik een fluwelen voetje heb en 90 km/uur blijf rijden 1 op 15 mee gereden dat is natuurlijk netjes voor een nieuwe 1.4 Pro_Ceed maar niet erg leuk om te doen maar het kan. Ik heb tot nu toe nog geen negatieve zaken kunnen ontdekken, maar zal dit zeker melden indien van toepassing. Ik zal er nog even wat foto's bij doen. UPDATE Het is nu September 09 en met 7.500 km gereden nog geen problemen er wordt veel stad ge…
Laatste antwoord door JJWW810, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Over het dak lopen 2 zwarte daklijsten met op iedere lijst 2 afdekplaatjes die je eraf kan schuiven voor b.v een allesdrager te bevestigen. Bij mij zitten deze plaatjes zo los dat ik er al 2 ben verloren onder het rijden. Het ie een knullere construktie wat ze toegepast hebben, maar je kan het zelf veranderen. Schuif het plaatje eraf, dan zie je in de daklijst de vorm van het gat en kijk even op de afdekplaatjes waar de nokjes zitten die in de daklijst lijdt vallen, buig nu de lipjes in de daklijst ongeveer een halve mm naar beneden. Plaats nu het afdekplaatjes op het gat en nu moet met kracht het plaatje op zijn plaat geschoven worden en komt het afdekplaatje niet m…
Laatste antwoord door mr_pimp_, -
- 10 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb in 1 koplamp unit (Bestuurderszijde) last van vocht in de koplamp unit. De hele unit beslaat van binnen. Zo af en toe lijkt het net alsof je naar een douchecabine staat te kijken, helemaal beslagen met druppels. Nu is er enige tijd geleden een ombouw van mijn koplampen geweest van Halogeen H4 naar Xenon. Van de bestuurderszijde hebben we die toen redelijk provisorisch moeten afdichten omdat we geen passende rubber hadden. Nu is mijn vraag: Hoe krijg ik dit vocht weer uit mijn koplamp unit? De Xenon lamp brand prima en het LED stadspitje ook, maar het vocht moet er gewoon uit. Wie o wie heeft er suggesties? Dat ik de afdichting zal moeten verbe…
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
goedenavond, sinds een jaar de trotse berijder van een kia ceed sporty wagon en heb sinds het begin kleine probleempjes die de dealer zegt niet te kunnen oplossen zoals de boordcomputer die in het engels aangeeft (gallons i.p.v. liters), zakkende bestuurders stoel, en moeilijk rechtuit rijden met de auto waardoor je als een bodybuilder uitstapt in zuid-frankrijk van het constant corrigeren. Heeft iemand dezelfde klachten of oplossing hiervoor groet ron,
Laatste antwoord door ronicus, -
hallo, ik wil een kia sorento op lpg aanschaffen. mijn oog is gevallen op een KIA SORENTO; 2.4 M/T uit 2005. de auto heeft 150.000 km op de teller staan. ik weet dat het een ex lease auto is. dus onderhoud heeft ie vast wel op tijd gehad. waar moet ik op letten bij zo'n auto? wat zijn de zwakke punten? hopelijk kan iemand mij helpen. b.v.d. groetjes, Henny
Laatste antwoord door hennyw, -
Hallo, Ik ben op zoek naar goede speakers voor een sorento. Weet iemand waar en welke goed zijn? Avast bedankt. Natje
Laatste antwoord door vranken, -
kabel trekken
door Armin- 2 antwoorden
- 4,8k weergaven
Goedenavond, Ik ben sinds kort in het bezit van een Carnival (2005). Gezien de lengte wil ik aan de achterkant een achteruitrijcamera monteren. Daarvoor moet een kabel van voor naar achter gelegd worden. Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen? Bedankt alvast voor suggesties.
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 11 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hoi, ik stelde bestuurders stil in (in de hoogte), de dag erna staat ie of helemaal hoog? of helemaal laag? maar niet in de stand die ik ingesteldt had. Werkt het op lucht en komt het omdat het kouder is snachts dat ie op een of andere manier uitzet/krimpt? Ik stel destoel altijd op 4 slagen omhoog 9startende vanaf beneden) het valt mij nu op dat na een urrtje rijden ik hem nog maar 3 slagen naar beneden krijg.... heeft iemand de zelfde verklaring.
Laatste antwoord door bigwade, -
bling bling
door sparky- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo Ik zoek bling bling spullen zowel voor in/exterieur voor sorento Wie weet en paar leuke adressen?:grin::grin:
Laatste antwoord door koreanbeauty, -
Hallo, Ik heb zelf een Kia Rio HB uit 2007 (nieuwste model). Voor de as zomervakantie ben ik op zoek naar een paar dakdragers. Ik schrok van de dealerprijs van € 196,--. Op marktplaats etc is er helaas niet 1 te vinden voor zo een jonge Rio. Weet iemand of heeft iemand ervaring met andere dakdragers dan die via de Kia-dealer te koop zijn (bv past een Halfords dakdrager op de Rio)? Of heeft toevallig iemand dakdragers liggen die ik kan overnemen of misschien kan huren? Alvast bedankt. Riootje
Beste KIA-(Carens) rijder, Ik ben in het bezit van een KIA Carens 2.0 CVVT Xecutive 5-zit en wil hiermee op vakantie naar Italie. Daarvoor wil ik gebruik maken van een dakkoffer daar de Carens reeds is voorzien van een zogenaamde "roof rack". Dus via marktplaats een grote / zware dakkoffer gekocht en vandaag langs de KIA-dealer geweest voor bij de "roof rack" behorend bevestingingsmateriaal ("strobjes"). Verteld men me daar dat het bevestingingsmateriaal niet meer geleverd wordt daar KIA (NL) niet instaat voor de veiligheid bij het gebruik van de "roof rack" en dat ik maar apart dakdragers dient te kopen voor een bedrag van 140 Euro. Dit vind ik echt belachelijk!! Met …
Laatste antwoord door Jheroen, -
din 2 eonon
door dusty- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
hallo, is er iemand bekend met deze radio?
even voorstellen
door meryem- 1 antwoord
- 923 weergaven
Hallo, Ik ben meryem uit utrecht en sinds 2 weken trotse bezitter van een sorento 2.4 adveture uit 2005
jongens wie weet of de dakdragers van kia rio hatchback, ook op een sedan passen.???? mvgr.ivv
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoi Hoi Mijn dealer heeft gebeld dat er weer kentekens uit gegeven mogen worden. hopelijk over een week of 2 rij ik dan eindelijk in mijn witte Kia. Zijn er nog meer mensen gebeld voor de levering? Groetjes Jacoline
Laatste antwoord door Tazteam,