Kia Modellen
-
- 20 antwoorden
- 9,6k weergaven
Goedemorgen, Is het mogelijk om die "automatische deurvergrendeling" uit te zetten ? Ik rij een Cee'd SW 1.6 CVVT X-tra ik moest ergens naar toe en wilde snel inparkeren, mijn vrouw wilde alvast uitstappen (wel eerst gestopt he) maar door die vergrendeling kon ze niet snel uitstappen en de deuren achter waren ook niet te openen. Nou kan je op de het knopje drukken, maar ik wil het gewoon uit hebben. Dus dat hij ook niet meer vergrendeld wordt als er harder dan 50 km gereden wordt. Maar de optie om te vergrendelen in de auto moet wel blijven werken ! Alvast bedankt !
-
kia sportage
door harvos- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
hallo allemaal, kan iemand mij vertellen hoe ik het middenconsol los kan krijgen moet een paar draadjes wegwerken en een 12 volt aansluiting vinden voor telefoon in te bouwen gr martin
Laatste antwoord door Rodeno, -
- 6 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hallo Ik ben in het bezit van een Kia rio uit 2005 (nog wel het oude model) Het probleem is dat hij niet meer in z,n vijf en in z,n achteruit wil. Nu ben ik bij de dealer geweest en die zij gelijk dat de versnellingsbak kapot was,helaas heb ik geen garantie meer en coulace daar gingen ze ook niet mee accoord. De auto is net twee weken geleden APK gekeurd , toen was er nog niets aan de hand. Er is op dit moment 69000 km mee gereden dus dan behoort de versnellingsbak volgens mij nog niet versleten te zijn. Heb net voor de APK een grote beurt laten uitvoeren en de distributie riem + rollers laten vervangen (wat ook al een flinke uitgave was) Kortom wat adviseren julli…
Laatste antwoord door MarcoV, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik heb totaal geen stroom op de aansluiting van de trekhaak, is er iemand die toevallig weet of er een speciale zekering voor zit? Anders moet ik een geheel nieuwe kabelboom aansluiten denk ik.
Laatste antwoord door Ruudvanderlinden, -
- 14 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik heb mijn Cee'd SW 1.4 ISG inmiddels bijna een maand. Nu ongeveer 1700 km gereden. De eerste 300 km met beleid gedaan en toen ook een stukje Duitse autobahn en toen ongeveer 182 km/uur geklokt. (KM teller + GPS ter controle). Volgens de dealer kan kortstondig pieken ook geen kwaad. Vanochtend had ik een gekke bui en ben ik even naar de Duitse autobahn gereden om nogmaals te testen (ik woon er 20 min. vanaf). Na 1700 km mag de auto vol belast worden voor onbeperkte tijd, dus 2x een stuk van 15 km volgas gereden. De max. behaalde snelheid: 182.... bij een toerental van ongeveer 5400-5600. Vliegen tot de 160 en kruipen het laatste stuk. Ik had gehoopt dat het motortj…
Laatste antwoord door patten, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
De dealer heeft vastgesteld dat de temperatuurmeter zelf defect is. Weet iemand of er een sloperij is waar ik kan informeren naar een nieuwe meter? Mijn Sorento is uit 2005.
Laatste antwoord door Randstad, -
- 8 antwoorden
- 1,4k weergaven
hallo allemaal ik heb op 11-08-09 een nieuwe kia cee'd besteld in de kleur cassa White de 1.4 cvvt ISG fifteen uitvoering:p de dealer zegt dat het als hij op voorraad is twee weken kan duuren:!: of anders 10 a 12 weken:-( ben gewend bij ford dat het meestal maar 1,5 week duurde als het een actie model is wie kan mijn daar over wat zeggen en als het lang duurt krijg ik dan ook het nieuwe model of niet alvast bedankt en tot hoors:grin:
Laatste antwoord door glopulisa, -
Ik zoek ervaringen met de Picanto AUTOMAAT
door Gast GreyGriffin- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo Picanto-rijders, Sinds ruim twee jaar rijd ik in een Cee'd 2.0 automaat. Prima en flitsende snelwegtijger, maar tamelijk dorstig. Ik zit een beetje te denken aan 'downsizing' naar een Pica automaat. Ook omdat ik intussen met de VUT ben en op een andere manier ben gaan rijden. Minder snelwegen, meer toerisme. Ik ben nu op zoek naar Pica automaat rijdende forum-leden die hun ervaringen met mij willen delen. Ik zou graag iets te weten komen over de volgende zaken: Hoe schakelt de automaat? Gaat dat wel lekker vloeiend? Heb je ervaring met de automaat in de bergen? Kan-ie een beetje vlot meekomen in het snelweg-verkeer? Hoe is het gemiddelde benzine-verbruik? …
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ivm een nieuwe leaseauto gaat mijn Kia Sorento 3.5 ex luxe automaat in de verkoop. De auto is van 2003, heeft een LPG G3 installatie, dus erg voordelig rijden. Verder dealer onderhouden, distributieriem recent vervangen, apk tot maart 2010, vorige maand grote beurt gehad. voor nadere info, even een berichtje sturen of kijken op marktplaats. Bieden mogelijk. Even kijken bij Oirsbeek.
Laatste antwoord door pepijn21, -
Nieuwe aankoop
door nickd- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hallo allen. Ik wil een Sorento kopen en wil graag een automaat. Ik zit dan wel gebakken aan een diesel. (of die dikke 3.3 maar das me te zuiperig) Iemand tips waar ik op moet letten? ik zie er veel uit bv 2004/2005 met rond de 150000 km maar dat zijn over het algemeen leasebakken geweest dus ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Gaarne tips dus, thanks!!
Laatste antwoord door pepijn21, -
- 8 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo mensen ik heb een vraag. IS er voor een kia sephia 1994 een bodykit te krijgen vanaf 98 kon ik wel wat vinden, past het ook op dit bouwjaar? of moet dit echt gemaakt worden? ik hoor graag of jullie mij kunnen helpen om hier aan te komen of mij infomatie te kunnen geven waar ik dit kan verkrijgen:$ mocht iemand iets weten heel graag jullie atvies. Gerald
Laatste antwoord door ash bowned, -
Cee'd SW zonwering
door c0de1- 11 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hoi, Wie van jullie mede eigenaren van een Cee'd SW heeft voor de auto zonwering gekocht? Dan doel ik op de zonneschermen die van KIA zelf komen. Ik heb zo'n set (8 delen) en op het achteraam zitten twee delen ipv 1 grote, hebben jullie dat ook ? Want 1 van die schermpjes valt er steeds uit zodra ik de achterklep dicht doe de dealer weet geen oplossing een geeft aan dat dit nooit eerder voor gekomen is
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
Hallo, Ik ben van plan een RIO uit 2000 te kopen met 140.000 op de teller. Nu is mijn vraag waar ik op moet letten en of de rio uit 2000 wel een goede auto is. Ik ken het merk KIA alleen van de reclames op de TV. Maar is het een betrouwbaar merk(niet de dealer maar de auto zelf). Alvast bedankt voor de reacties!!!
Laatste antwoord door brouwer2001, -
- 0 antwoorden
- 2,9k weergaven
Sinds enige tijd heb ik last van een te hoog toerental. Dit gebeurt vaak bij een koude start of als de motor niet geheel op temperatuur is. Toerental stijgt tot aan de 3000 toeren. Gelukkig als ik
Laatste antwoord door rudy, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
kan iemand mijn helpen met een vraagbaak of iets in die geest. Ik heb de versnelling bak helemaal uit elkaar liggen omdat een tand wiel van de differentieel helemaal versleten was hij is door monteur uit elkaar gehaald en ik heb alles als bouwpakket in een doos weer meegekregen er zit inmiddels een andere bak onder maar wil deze weer graag in elkaar zetten wie kan mij helpen
Laatste antwoord door mus2806, -
- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
Rio 2003
- 0 antwoorden
- 3,4k weergaven
Het demonteren van de achterbank lijkt dan misschien moeilijk, maar dat is het absoluut niet! Volledig demonteren en uitnemen van de achterbank en vervolgens weer plaatsen en monteren van de achterbank kun je in 10 á 15 minuten gedaan hebben! We hebben het nu over de Rio Sedan, onderstaande geld niet voor de Rio Hatchback! -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Demontage van de achterbank is bij de Rio Sedan nodig om bij bepaalde delen van de auto te kunnen komen. Om bijvoorbeeld bij de luidsprekers in de vaste hoedenplank te komen, of bij het mechaniek van de…
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Onze Sorento is een prach wagen maar helaas start hij soms niet (lijkt also de start motor vast zit). Vreemd genoeg start hij meteen daarna of als ik de versnelling in een andere zet wel. Iemand ook dit probleem?
Laatste antwoord door shanghai3110, -
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Was vorige week in Hellevoetsluis en zag daar een Soul staan. Ik maakte vermelding van ons KIA forum en hij dacht dat ik het over zijn forum had. Hierbij de link naar zijn forum, natuurlijk ook even reclame geplaatst bij hem voor ons Kia Soul Forum :: Index Groetjes, Dave
Laatste antwoord door Relena, -
- 9 antwoorden
- 2,6k weergaven
Eindelijk na maanden wachten heb ik dan mijn Carens. Curator had 'm vrijgegeven en nu kan ik dan de weg op met m'n zwarte Carens 2.0 CVVT X-ecutive Rijdt geweldig, alleen jammer dat Kia denkt dat als je een 7 zitter hebt ook altijd de achterste rij op staat en er dus standaard geen afdek hoes in zit Misshien toch nog maar even de 395 Euries uit geven voor die hoes. Verder rijd ie geweldig, nog 500km en ik kan op gas gaan rijden, dus dat scheelt dan ook weer
Laatste antwoord door Relena, -
- 23 antwoorden
- 3,8k weergaven
Facelift voor Kia Cee
Laatste antwoord door Giovanny, -
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, ik heb in mijn Picanto een radio met navigatie en die heeft een tachosignaal nodig. Weet iemand of deze in de hoofdconnector achter de radio zit??? Of heeft iemad toevallig een aansluitschema met kleuren voor de radio?? Alvast bedankt
Laatste antwoord door wendykia15picanto, -
- 8 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik heb een vraagje omdat ik dit probleem al eerder heb gehoord wil ik dit eens vragen aan medekia rijders. Op het papier staat dat een kia pro ceed maar 6.1l verbruikt maar deze van mij verbruikt gemakkelijk 7 tot 8 liter per 100km. En dan rijd ik nog redelijk rustig bij doortrekken gaat ze makkelijk naar de 9 tot 9.5 liter gemiddeld maar dan trek ik mijn wit bezeken ook makkelijk tot aan haar 6000 toeren. Bij normaal rijgedrag schakel ik op een 2750 toeren. Zijn er nog kia pro ceed rijders die dit ervaren?
Laatste antwoord door dennisceed, -
- 4 antwoorden
- 3k weergaven
Beste mensen, Ik zit met een vraagje: Hebben hulpveren echt zo heel veel nut? En wat mogen hulpveren kosten voor een Kia Rio 1.5 LS Hatchback uit 2002? Montagekosten gelieve buiten beschouwing laten. Ik werk bij een autobedrijf waar een van mijn collega's die er gratis onder kan zetten voor mij, dus dat is het probleem niet. Het punt is dat de auto de laatste drie vakanties nogal zwaar beladen is, en het 1500 blokje het wel aankan, maar de vering en het achterste sleepoog het minder leuk vinden, en aangezien ook het comfort zeer sterk daald bij een zware belading, wil ik graag die veren er onder hebben, mits ze positief effect hebben. Vast bedankt,
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
heey allemaal,ik heb een sorento 2,4 uit 2005. hij loopt op lpg en er zit een probleem in,de auto geeft een foutcode p0171 wat inhoud generic fuel system too lean,dus arm mengsel.tevens gaat hij als hij warm is en je laat het gas los op 2000 rpm draaien.wat na 20 sec weer langzaam terugvalt.heeft iemand een idee of tips?ps de dealer wil niet echt meewerken,ja als ik hem metee
Laatste antwoord door chris,