Kia Modellen
-
- 38 antwoorden
- 4,9k weergaven
Hoi Sportage fans ! Na op 6 november jl. onze Sportage X-clusive opgehaald te hebben, even m'n eerste ervaringen met Kia spuien ! Schitterende auto, zwart, half lederen cognagkleurige bekleding, een beetje erg brede "sloffen"eronder( 235/55/17") en spatlapjes rondom ! Cruise-control is ook een prettige bijkomstigheid, kortom een "beest"van een auto ! Standaard audio ook in orde, redelijk regelbare speakers, mp3 en ipod. Ben benieuwd wat de Kumho banden gaan doen, vooralsnog rijd het prima. Voor een auto van 1440 kg en het aantal pk's is het brandstofverbruik denk ik navenant, nog maar een paar honderd km gereden dus nog niet echt een indruk wat het op de wat langere…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 19 antwoorden
- 3,4k weergaven
Moet helaas hier melden dat mijn KIA joice na bijna 10(!) jaar trouwe dienst is ''overleden''. Ben namelijk enkele weken geleden verrast door een kortsluiting ergens in de kabelboom onder het dashboard en de auto moest worden afgevoerd naar het schadebedrijf. De kosten van reparatie bleken te hoog gezien de nog beperkte dagwaarde van de auto. Dus na vele jaren trouwe dienst hebben mijn vrouw de kinderen en ik toch met wat pijn in het hart afscheid genomen van de grote ''bak'' op een niet voorziene manier. Maar goed, inmiddels zijn we weer druk aan het kijken voor een andere, wat kleinere, auto en de kans lijkt groot dat het weer een KIA gaat worden ......
-
Lvertijd C'eed
door Roderik- 20 antwoorden
- 2,3k weergaven
Wat is jullie ervaring met de levertijd van een C'eed?
Laatste antwoord door Giovanny, -
- 23 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb sinds een week of 6 een cee'd sw xtra. Nu willen mijn stadslampen (en dashboard verlichting) niet uit. Als ik de schakelaar op uit zet gaan regelmatig de lampen niet uit. Meestal gaan ze dit wel als ik dan een aantal keren mijn lampen aan en uitschakel. De auto is hiervoor al 4 keer terug geweest en de 5de keer is al afgesproken. Lichtschakelaar, relais, deurcontacten en zekering zijn al vervangen door de dealer. Helaas zonder blijvend effect. Men zegt nu dat er een software fout/storing is. Maar wat ik me afvraag begint dit dan met soms en eindigd dit in constant. Iemand die enig idee heeft wat dit is? Volgens de dealer heeft kia nederla…
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 11 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik heb vandaag een carens getest 2.0 diesel van 2005 50000km, mogelijks ga ik tot koop over. Zijn er mankementen aan deze serie of wat zijn de positieve punten, het is een automaat rijdt lekker maar maakt wel een beetje lawaai tijdens de koudstart, waarschijnlijk is dat normaal. Mag ik om raad vragen, dankuwel.
waxoly beschermlaag 1 2
door ctheman- 29 antwoorden
- 6,1k weergaven
Hallo , heeft er iemand ervaring met veel meer glans in de lak met de waxoly laag behandeling??? Ik heb wat foto's gekeken op internet van de donkerblauwe kleur (Abyss blue) sommige zien er dof uitzien en andere duidelijk glanzend. En is deze behandeling standaard bij een nieuwe auto levering??, ik heb het niet op de aankoopbon zien staan Gr Cor
- 13 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo mijn Joice is ook overleden, ik zoek voor hem een donor moet wel een motor zijn van 2002 of later. Wie weet wat??? BVD, Frans
Laatste antwoord door Martin, -
motortoerental
door RHJ- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo Sportage-fans, ben nieuw hier en heb sinds 2 weken een nieuwe Sportage. Eerste indrukken zijn goed maar heb een vraagje. Valt me op dat bij schakelen het motortoerental wat na-ijlt. Als je ontkoppelt loopt het toerental nog een beetje op, terwijl toch je voet al van het gaspedaal is. Typisch KIA Sportage effect of een afstelfoutje af-fabriek? Wie weet raad.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 0 antwoorden
- 3k weergaven
De firma INTERSALE te Rosmalen heeft te koop Radio/bluetooth/cd-dvd/navigatie systeem voor de Sportage. Heeft iemand ervaring van ?. Advertentie zit op speurders. alvast bedankt.
Laatste antwoord door John Cassels, -
- 39 antwoorden
- 4,4k weergaven
Vandaag autoweek binnen gekregen met onze kia club lid Philip er in. Beter bekend als tazteam. Een mooie reportage over zijn picanto. @ Philip: een zeer mooie en leuke reportage die ik gelijk met veel plezier gelezen hebt. Alles verdeeld over 2 pagina's. Proficiaat met deze reportage. Gr. Ronald
-
- 10 antwoorden
- 4,5k weergaven
Mijn Ventilator werkt alleen op de hoogste stand. Wanneer ik hem lager zet dan werkt hij niet meer. Heeft iemand al eerder dit probleem gehad en weet hij wat de oplossing kan zijn? Misschien is iemand in het bezit van een elektrisch schema of weet waar ik deze kan krijgen. Sorento is van 2005. Alvast bedankt, Peter
Laatste antwoord door Relena, -
Ik vind eigenlijk wel dat de nieuwe KIA Venga een eigen plekje verdiend op dit forum. Of zijn daar bepaalde 'rules' aan verbonden, zoals eerst de introductie in de showroom, 'seeing is believing', enz., enz.? Ik begin gewoon met wat foto's om de nieuwsgierigheid m.b.t. deze auto bij een wat grotere groep ge
Laatste antwoord door Venga1, -
- 19 antwoorden
- 2,5k weergaven
Een tijdje terug een testrit gemaakt met een cee'd sw (1.6crdi 115 pk sport). Moet zeggen dat de ervaring positief was, alhoewel ik de motor wat sterker had verwacht en het sturen iets scherper mocht zijn. We overwegen momenteel de aankoop van een cee'd sw en hebben de eventuele aankoop uitgesteld tot er meer bekend werd omtrent het gefacelifte model. Zijn er al tests ervan gepubliceerd in autobladen of op het internet geplaatst. Mijn speurtocht leverde alvast niets op.
- 1 antwoord
- 957 weergaven
Hallo, Weet iemand zo de type nummer van de brandstof filter Sportage 2005 2.0 v16 2wd benzine?? Mijn oude leverancier lasaulec doet niet meer aan automaterialen. En mijn huidigge staat hij niet in de lijst....... Wel de lucht- olie filters etc... Alvast hartelijk dank,,, Gg
Laatste antwoord door Rick Horst, -
Radio pro'ceed
door Gast Jantje- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
2 vraagjes: vraag 1: zit er een versterker uitgang op de originele dubbel din radio van de pro'ceed? vraag 2: is er (eventueel via de dealer) een framepje leverbaar zodat je de dubbel din radio kan verwijderen en een enkel din radio kan monteren?
Laatste antwoord door patten, -
- 10 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoi, Zorgt de ISG functie niet voor meer slijtage? Gister was d eauto aan het afslaan, maar omdat het stoplicht geluik op groen sprong trapte ik de koppeling in, met als gevolg dat je een knesperend geluid hoorde. Omdat de motor nog niet volledig was afgeslagen en de startmotor al weer draaide. En ook de compressor van de airco (http://www.kiaclub.nl/ceed/2619-isg-slecht-voor-aicro.html) slaat af en gelijk aan als het stoplicht geluik op groen springt. anton
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi, Ik heb de Sportage (2.0 benzine) even laten uitgelezen, En er kwamen twee storingen aan het ligt. De Luchtmassa meter was ver buiten zijn toleranties. En een fout in de injector van de eerste cilinder. Nu heb ik de luchtmassameter gereinigd. En nu loopt de motor weer als vanouds. Gewoon rustig stationair alleen brand de check lampje nog constant op het dashboard. Ik heb ergens gelezen dat je de injectoren kunt reinigen. En wel doormiddel van een of ander goedje door de brandstof te mengen?? Is dit raadzaam ?? Of is het eenvoudig zelfs de injectors te demonteren en te laten reinigen of is dit ook zelfs te doen? Hoor het nog wel, mvgr Gg
Laatste antwoord door Rick Horst, -
- 13 antwoorden
- 10,1k weergaven
Hallo, Heeft iemand enig idee wat de kosten zijn van het vervangen distibutieriem (90.000 km) en een grote beurt samen? Sportage is van 2007. Alvast bedankt! Groeten Roland
Laatste antwoord door hansW, -
Inbouwen Parrot CK3100 Rio 2004
door Gast naturalbb- 10 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo, Ik heb een Rio 2004 1,3 Sedan. Ik heb een Parot CK3100 aangeschaft en deze even aangesloten tussen mijn radio. Dit werkt allemaal prima. Nu moet ik deze netjes weg gaan werken. Er zit nogal een groot aansluitkastje bij. Deze wil ik (indien mogelijk) wegwerken achter mijn dashboard kastje. Hoe krijg ik dit dashboardkastje los (de onderste en grootste) als ik het kastje open doe dan voel ik wel aan de zijkanten rubbers welke volgens mij het kastje/deurtje tegen houden. Andere "probleem" is waar laat ik het draadje welke aan het parrot display vast zit en naar dit kastje toe gaat die ik achter het dashboard wil verwerken. Dit draad zal toch ergens doorheen/langs…
Laatste antwoord door Rio-man, -
nog bij de dealer
door belinda- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
heb al even fototjes gemaakt even proberen of het me lukt
- 11 antwoorden
- 2,1k weergaven
Trots stel ik jullie mijn sorento voor: Deze is het eerste model van de sorento (bj 2004) Met alles erop en eraan (wel geen cruise control) Begin september heb ik hem verhoogt, vanachter 14 cm en vanvoor 8 cm. Torsie stang:, wel die heeft hij niet meer Schokdempers zijn vervangen door Iveco Daily schokdempers ( omdat deze langer zijn, en mijn as meer vrijheid had ) De Remklauwen zijn 'Brembo' look geworden. Vanvoor als navi: Pioneer F910 BT. Vanachter, 2 kenwood woofers + 1 lancer vibe versterker. Een zelfgemaakte beschermings plaat vanvoor en vanachter rond bumper (voor terein). Alle lampjes (buiten de mistlampjes) zijn vervangen door Blue Vision lampjes van P…
Laatste antwoord door NonkelSimon, -
- 2 antwoorden
- 4,3k weergaven
gm forumleden ik rijd n clarus 20 glx uit 2000 in welke van de schakelaars en knopjes hoort n lichtje te branden? in bv schakelaars voor koplampverstelling brand geen licht mvrgr sjaak
Laatste antwoord door sjaakvanholland, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Toevallig kwam ik op Internet een filmpje tegen van een wel erg fraaie Rio... Zie hier het betreffende filmpje: YouTube down for maintenance Groetjes, Peter
Laatste antwoord door Relena, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Weet iemand wanneer er een ECO met ISG op de 1.6 diesel uitkomt? In de folders staat wel Eco of heeft dit betrekking op de 6 bak (in folders staat nl 6 versnellingen) Heeft iemand idee tav levertijden van het nwe ceed sw 1.6 crdi model staan blijkbaar niet op voorraad? Ben laatste hand aan leggen tav koop. Alvast bedankt:confused:
Laatste antwoord door NonkelSimon, -
- 7 antwoorden
- 2k weergaven
Hoi, Mijn kia Sportage is op eens begonnen met slecht lopen. Stationair loopt hij zeer onrustig en zwabbert tussen 500 en 1000 toeren. Als ik het gas intrap tot ongeveer 2000 toeren loopt hij zeer rustig. Totdat je het licht aandoet of de airco inschakeld. Dus vermogen gaat vragen. Bij het rijden over de weg loopt hij wel goed zonder haperingen...... Wat kan het zijn???? Wie help mij uit de droom... Gg
Laatste antwoord door bigwade,