Kia Modellen
-
Nou, vandaag was dan de grote dag !!! Vanochtend wat vroeger mijn bed uit ivm de vele files vanuit Breda richting Utrecht. Was er rond 7.45, mijn dagindeling gekregen en wat denk je ? De laatste groep die met de Venga mocht rijden zat ik bij ! Rond 14.00uur was het dus zover, de eerste km's in een.... meriva :S Omdat het om een dynamisch vergelijk ging moesten we ook in de concurrenten rijden (Meriva, Fusion, Modus) na 10 minuten was het dan zover, eindelijk in de 1.4 X-tra ! Wat me opviel is dat hij net zo goed rijdt als mijn Cee'd SW 1.6. Beetje dezelfde besturing die bijzonder fijn aanvoelt en een 1.4 die aardig mee kan in het dagelijkse verkeer. Wat je merkt met de…
Laatste antwoord door Rick Horst, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
hallo, ik heb een vraag, weet toevallig een van jullie hoe ik de radio paneel van een pro ceed verwijder. is dit alleen geklikt of ook geschoefd. wil mijn carkit inbouwen. ik hoor graag van een van jullie. alvast bedankt gr marcel
Laatste antwoord door patten, -
- 32 antwoorden
- 6,1k weergaven
Hey hallo, ik wil een beetje stoeien met een combinatie van kleuren m.b.t. de Venga. Nu heb ik onderstaand twee foto's van de Venga geplaatst. Mijn opdracht aan degene met de meest creatieve geest is.......trommelgeroffel;-) Kun jij, met behulp van Photoshop of een ander programma voor mij: Foto 1 > de spiegelkappen en de zwarte strip onder aan de bumper (met de mistlampen) in het zilver uitvoeren? Foto 2 > de achterspoiler in het zilver uitvoeren? Ik heb het idee dat matzilver heel mooi zou kunnen staan, maar dat is mijn idee. FOTO 1 FOTO 2 WIE DURFT???
Laatste antwoord door Smart, -
Heeft iemand LED's in zijn Pica-achterlichten? 1 2
door Gast GreyGriffin- 29 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik zit er aan te denken de lampjes in de achterlichten van m'n Picanto te vervangen door LED's. De combinatie remlicht/achterlicht zowel als het knipperlicht zijn als LED te koop, maar over de kleuren wordt op het internet een hoop gediscussieerd. Heeft iemand er ervaring mee? De gloeidraad-lampjes die er nu inzitten zijn wit respectievelijk oranje, maar er gaat een theorie rond dat je die beter zou kunnen vervangen door LED's met de kleuren rood (remlicht/achterlicht) en oranje (knipperlicht). Wil iemand daar voor mij zijn licht over laten schijnen , want voor mij is de hele LED-materie volkomen nieuw. Bij voorbaat dank! Groet van GreyGriffin
ik zoek een setje sidebars voor mijn joice iemand ergens toevallig een setje liggen???? of een set die ik kan pasmaken?
Laatste antwoord door nibakia, -
Tikkend geluid
door Wilbert- 4 antwoorden
- 5,5k weergaven
Sinds kort maakt mijn Kia een tikkend geluid onder de motorkap. Alleen als de motor koud is tik het met de snelheid van het aantal toeren. Op een gegeven moment als de motor warmer wordt is het ineens afgelopen. Het geluid bouwt zich ook op, soms helpt het om de koppeling in te trappen wachten tot er weinig toeren worden gemaakt, dan gaat het geluid even weg. Een vriend van me zei dat het waarschijnlijk de kleppenstoters zijn. Nu heb ik dus totaal geen verstand van dat soort zaken dus heeft iemand op het forum hier ervaring mee, en zo ja hoe ernstig is dit? Ik zou het op zijn zachts gezegd vervelend vinden als ik binnenkort mijn blok aan poeder rijdt. Kan ik een ho…
-
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Gegeven: KIA Sportage van begin 2006 met,55000 km op de teller. Vorig jaar is toen nog net onder garantie het subframe (deel motorblok ophanging) vervangen. Nu kom ik iets tegen, wat mijn inziens ook al is de basis garantie nu verlopen (nog) niet had mogen optreden. Ik heb het hier over de metalen (af)schermkap van de uitlaatpijpen (spruitstuk). Deze kap zit met 4 bouten vast (zie de foto) Ik zie dat bij de bovenste twee bovenste bouten, de kap begint te scheuren. Wie herkend dit probleem, en wie heeft ervaring met hoe de dealer(s) hier mee om gaat. Ludo
- 1 antwoord
- 2k weergaven
We hebben een probleem met een carens 1.8 2004. Als er met de auto gereden word vooral in de fiele, gaat het toerental naar 2000-3000 tr/min en blijft dan hangen. gasklephuis is al varvangen. 02 sensor. maf sensor. actief koolstoffilter afgedopt. geen foutcodes aanwezig. heeft iemand mischien een oplossing.
Laatste antwoord door 16_v, -
Vervangen gordels
door visa- 8 antwoorden
- 4,7k weergaven
Helaas heeft mijn hond (een Cane Corso) de veiligheidsgordels links en rechts achter stuk gebeten. Ik kan nu een paar gordels kopen maar moet deze zelf monteren. Onder is dat makkelijk te doen, dat zijn twee bouten. Maar boven gaan de gordels in de plastic kappen waar ook een sticker van de Airbag opzit. Weet iemand mij te vertellen hoe ik de montage moet doen ??
Laatste antwoord door rob4b4, -
Het werd tijd voor een nieuwe topic, want door de eerste moet je heen worstelen. Het is weer tijd voor wat foto's van de Venga. Achteruitrijcamera Beeld achteruitrijcamera
banden
door sjaakvanholland- 2 antwoorden
- 4,9k weergaven
wie heeft ervaring met allseason banden op n clarus goodyear vector bestaat niet in 14 inch dus ben ik op zoek naar n ander merk wie kan mij adviseren? gr sjaak
Laatste antwoord door sjaakvanholland, -
- 12 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hoi, Ik heb een ceed isg en als ik nu een stoplicht op rood zie staan dan zet ik de auto in de vrij om naar het stoplicht te rijden, echter het stoplicht sprong op groen dus ik schakelde naar de 2 en toen hoord eik een hoop gekraak en de koppeling trilde. Dit is nu 1 keer gebeurd. Ik heb nu ook 1 keer gehad dat hij niet in de achteruit wilde. (ook niet met effe iets naar voren rijden) toen maar de pook gezet in de achteruit tot ie niet meer verder kon en zachjes de koppeling op laten komen toen kraakte hij ook en ging vooruit (omdat ik hem niet goed in de achteruit kreeg) Hierna wilde hij wel in de achteruit. Mijn versnellingsbak zal ni toen niet al stuk zijn naar 3300…
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
24 HOUR NEWS CHANNEL ::::::::::::::::::::: YTN (????)
joice koplamp
door bradly- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
wie kan ons helpen aan een koplamp bestuurderskant en eventueel een mistlamp
Laatste antwoord door Martin, -
- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
Nog een puntje: Ik krijg de indruk dat de ventilatie-openingen bovenop de middenconsole niets doen. Warme en koude lucht komt overal vandaan, maar niet uit de de openingen links en rechts bovenaan de middenconsole. Iemand anders dit wel eens opgevallen?
Laatste antwoord door Giovanny, -
- 34 antwoorden
- 6k weergaven
Hey mensen, ik zal me ff voorstellen. Ik ben Rick Horst, 21 jaar en kom uit Zwolle. Heb sinds september 2007 een Kia Picanto D-Light. ben er super tevreden mee en nog geen problemen er mee gehad. Ben wel erg blij met het feit dat ik voor de D-Light ben gegaan en niet gewoon het instap model. De extra's die er op zitten: - Achterspoiler - Mistlampen voor - Airconditioning - Elektrische stuurbekrachtiging - Navigatieradio VDO-Dayton - Dorpelverbreders De extra's die ik er later op heb laten zetten/op heb gezet: - 14" Lichtmetalen velgen Dezent V (oude banden overgezet) - Winterbanden Vredestein Snowtrac2 voor de stalen velgen - Metal Grain middenconsole - Centr…
Hoi Heb wat problemen met ??????? Het lijkt net of hij soms niet voldoende brandstof krijgt, met name in drie en vier. Hij houdt in en op een zeker moment gaat hij weer vooruit. Heb al via aftapkraantje het overtollige water afgelaten. Wordt minder maar is nog niet helemal weg. Kan ieman nog andere tips geven. Groetjes Mathieu
Laatste antwoord door bigwade, -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
velgen op de cee'd is dan 7 of 7.5 breete velg?
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Ik heb sindskort een Pica, betreft een basismodel uit 2004.. Dit is de uitvoering zonder zijskirts.. Nu wil de graag gaan kopen maar kan ze nergens vinden.. Wie kan mij helpen? ALvast bedankt, Stefan
Laatste antwoord door Kia Fan, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
hallo kwam op marktplaats een bull bar tegen voor sorento vanaf 2006 tot 2009. vraagprijs is 175 euro ik heb er al een . dus voor de liefhebber. zie marktplaats auto ondedele- kia onderdelen advertentie is niet van mij dus ik neem geen verantwoording. Ha ha. groetjes Hank
Laatste antwoord door hankpeters, -
- 29 antwoorden
- 4,6k weergaven
Mijn iPod doet het niet in mijn nieuwe Proceed, ik krijg de melding "audio error" in het scherm, terwijl diezelfde iPod met dezelfde kabel wel werkt in de Ceed van een collega. Daar kan het dus niet aan liggen. Iemand hetzelfde probleem, suggesties? (dealer heeft er nog niet naar gekeken maar had er nooit van gehoord.)
Laatste antwoord door bigwade, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Vorige week overkwam mij iets heel vreemds. Op de snelweg begon mijn auto te trillen, wat leek alsof ik in een spoor reed. Op de baan ernaast werd dit alleen maar erger en het ABS-lampje ging branden. Op de vluchtstrook kon ik niets ontdekken en ben in een slakkegang met veel lawaai uit het voorwiel naar huis gereden. De auto is opgehaald door de garage waar geconstateerd werd dat de borgring achter het lager er niet meer in zat waardoor het lager eruit was gelopen en veel schade, oa aan de ABS-ring, ontstaan was. Nieuwe onderdelen zouden bij de KIA-dealer 750 euro ex BTW kosten. De garage, Dorestad in Almere (gecertificeerde Bosch-garage) vond dit ook te gek en was al ui…
Laatste antwoord door youridevaere, -
- 17 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hi, Wie o wie weet waar je nieuwe chromen kappen voor de buitenspiegel van een bling kan bestellen. Vanochtend kwam ik bij mijn auto en bleek de chromen kap van mijn spiegel aan de bestuurderkant te zijn gestolen. Ik baal hier ontzettend van. Mijn auto is nu incompleet. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door weha, -
- 12 antwoorden
- 4,9k weergaven
Dag allemaal, Nou, hij is er hoor. Zaterdagmorgen opgehaald en ben zeer tevreden. Zal bk ff paar plaatjes posten. Ik blijf maar lezen over krukasproblemen (gebroken krukas / gebroken krukasbout). Wat ik nergens kan vinden of deze problemen zowel bij de 1.0 als de 1.1 optreden, en of het uitsluitend in een bepaalde productieperiode geweest is of een bepaalde serie motornummers. Ook ben ik benieuwd of het probleem met de modificatie (grijze bout / zwarte bout ......en hoe en waar kun je dat dan zien)
-
kia sorento 2003
door brandon- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik wou vragen of er iets bekent is over het model 2003 van de kia sorento. Hoor namelijk dat er veel problemen met de motor was tot aan dit bouwjaar. En waar verder nog op te letten. Wil namelijk een kia aanschaffen uit dit bouwjaar. Groet, Brandon
Laatste antwoord door bigwade,