Kia Modellen
-
- 34 antwoorden
- 4,6k weergaven
Zijn net bij onze nieuwe dealer geweest in Herten Boy Heynen. Hier verkopen ze ook de Saab. Om het maar direct te zeggen denk dat de Venga het goed zal doen in Nederland. Voor ons persoonlijk (sorry dat ik het zo zeg) een echte grijze muis auto. Veel afgekeken van andere merken en dit netjes verpakt in een weldoordacht concept. Het is geen wow wagen je krijgt wat je ziet. Had direct het gevoel dat wij meer waarde terug gekregen hebben dan bij deze Venga. Ons viel hij qua uiterlijk tegen. Maar wij vallen dan ook op de wat andere auto. Groetjes, Relena
Laatste antwoord door Vengalover, -
Meer power
door wizard- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Hallo, Ben in het bezit van een sorento 2.4i benzine met 140 pk, das niet veel voor zo`n grote auto, nu ben ik wezen speuren om meer pk te krijgen maar tunings bedrijven zeggen dat deze niet te upgraden is?? Wie kan mij in de goede richting helpen! Grt Richard
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
Op de website van Kia zag ik tot mijn ontsteltenis dat in de Cee'd prijslijst de 2.0 CRDi motoren ontbraken. Zijn die miv 2010 uit produktie? Daar zou ik persoonlijk geweldig van balen, omdat ik een 1500 kg wegende caravan moet trekken (met een SW). Als dit inderdaad het geval is, betekent dit dat ik bij vervanging moet gaan uitwijken naar een ander merk .................
Laatste antwoord door exsubaru, -
- 13 antwoorden
- 3,2k weergaven
Als bijlage, staan vergelijkingen, etc. in... Kia Venga Complete Press Kit (Engels) bijlage: http://www.chrones.nl/Venga_Complete_Press_Kit.doc Misschien interessant, anders "ignore". Overig: Officiele Kia folders: http://kianl.ibrochure-online.com/vengaprijslijst/ http://kianl.ibrochure-online.com/venga/
Laatste antwoord door pjotter, -
- 5 antwoorden
- 3,2k weergaven
Mijn Kia dealer had mij gebeld tijdens de grote beurt incl APK van mijn sportage(eind 2005). De remschijven voor moesten vervangen worden omdat de dikte onder norm lag. norm is, volgens hun, 21,8 mm en ze waren 19 en 20 mm. Ze zijn nogal prijzig incl arbeidsloon. Ik vroeg wat de APK dikte moest zijn om door de keuring te komen. het antwoord was dat ze norm van KIA hanteerden. als het dunner was dan 21, 8 dan kon het gevaar zijn dat bij remmen de warmte niet goed afgevoerd kon worden en dat het misschien kon breken met alle gevolgen van dien. Mijn vraag is: is het het echt nodig om te vervangen en wat is de APK norm voor deze remschijven? alvast dank Max
Laatste antwoord door Gerrit Speelman, -
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
Is de labeling ook op de schop gegaan? in 2009 had CRDI label A nu in brochure staat een B label. Weet iemand hoe dit zit?
Laatste antwoord door bigwade, -
Nu 2010 nadert ben ik benieuwd wat de BPM gaat leveren op de eindafrekening. Feitelijk is in de calculatie 900 euro meegenomen als BPM stijging voor een Kia Ceed SW diesel 115. Maar de optionele pakketten worden goedkoper in de BPM. Alleen daar kon men mij niets over vertellen. BPM daalt namelijk van 40 % naar 27,4 %. Dus op metallic scheelt dat 47 euro. Comfort pack is dan 158 euro goedkoper..... Of valt dit nu opeens onder de catalogusprijs zodat er CO2 heffing over gaat...... Kritische denkers gaven al aan dat de automobielindustrie waarschijnlijk de uiteindelijk prijs handhaaft en zo het verschil naar zichzelf rekent. Ik denk dat ik bij aflevering alles nog even…
Laatste antwoord door tester, -
- 3 antwoorden
- 5,4k weergaven
Wat zijn de mogelijkheden qua audio in de Kia Shuma II?? Ik ben op zoek naar een mooi 2-DIN systeem voor mijn Shuma II. Moet wel voorzien kunnen worden van een handsfree set van goede kwaliteit. Wie kent een goed adres hiervoor? Vriendelijke groet, Jan
Laatste antwoord door Janelize, -
- 10 antwoorden
- 2,8k weergaven
Misschien voor wie het interessant vind, niet slecht vind ik zelf. Kia Cee'd SW test van het AD dd. 15/12/2009. Groetjes, Ton:-D:santa: www.ad.nl/ad/nl/1882/De-Autotest/article/detail/450943/2009/12/15/Kia-Cee-D-SW-een-rijdende-trukendoos.dhtml.
Laatste antwoord door Rick Horst, -
Shuma Tuning 1 2
door Sjoerdj- 25 antwoorden
- 17,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben nieuw bij kia club nederland en heb een kia shuma 1 uit december 1998. Nu ben ik opzoek naar iemand die mijn ramen kan blinderen. ook ben ik opzoek naar een achterklep-spoiler. Weet iemand ook of er lexus-look achterlampen voor de shuma bestaan? MVG, Sjoerd
Laatste antwoord door Janelize, -
Motor chiptunen
door allstars- 12 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo allemaal, ik heb een Rio uit 2008 en ben nog steeds niet tevreden over het benzine verbruik... nu 13000 km verder en nog steeds kom ik niet boven de 1:13.5 (ja snelweg
Laatste antwoord door allstars, -
Diesel bevroren
door josua- 4 antwoorden
- 2k weergaven
De eerste keer na 106000 km zonder defecten of problemen gehad te hebben wilde mijn Sorento op de Kerstvakantie niet meer. Na een lange probleemloze rit kwam ik aan op het vakantie adres in het Beierse woud , daar nog diesel getankt die tot -22 graden bestemd was. De volgende dag wilde ie niet meer, hij starte wel na veel moeite maar zodra ik wilde rijden en vermogen vroeg sloeg de motor af. Toen de ANWB gebeld binnen 1 uur stond de ADAC voor de deur met trailer om de auto mee te nemen. De monteur zei al dat het de diesel was. Hij nam de auto mee naar de Kia dealer in Regen waar de auto 1 dag in de garage heeft staan dooien, s middags kreeg ik telefoon dat mijn goede trou…
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
De eerste sneeuw op onze Kia Diva Platinum. Is het geen plaatje?
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
Heb jullie al laten weten dat mijn vrouw op de Russische forums zit. Dit geeft mij de gelegenheid om vragen te stellen aan haar die zij dan weer stelt aan de Russische forums. Bij deze kan ik jullie vertellen en laten weten dat de Soul heel goed tegen de kou kan. De problemen beginnen pas rond de -28 graden met het starten van de motor. Dit vind ik persoonlijk heel goed het probleem en dat verbaast mij is de olie. De olie wordt dikker als een soort pap. Men heeft nu aan mij gevraagd om na te gaan welke olie men gebruikt in Korea voor de Russische markt. De Russen in het algemeen vinden de Kia Soul beter dan de meeste andere auto's van Europa voor hun was dat ook een …
Laatste antwoord door Venga1, -
- 84 antwoorden
- 17,2k weergaven
Mijn proceed is inmiddels bijna 6 maanden oud. Toen hij geleverd werd stond hij vol met oranje plekjes. Die waren zo klein dat ze pas enkele uren na de aflevering van de auto opvielen. Leek me geen probleem. De auto gewassen en gepoetst en de vlekjes waren verdwenen. Daarna de auto 6 maanden lang door de wasstraat getrokken en niet meer naar gekeken. Vorige week heb ik hem echter weer met de hand gewassen (mooi weer...) en de vlekjes zijn weer terug. Blijkbaar dus geen vuiltjes, maar roestdeeltjes. Toch een beetje geschrokken terug naar de dealer. Deze zegt mij graag te willen helpen, maar dat het lijkt alsof er met een slijptol naast mijn auto geslepen is. Dit kan vo…
Laatste antwoord door Arista, -
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik heb sinds ongeveer een maand mijn nieuwe Proceed 1.4 Ecodynamics. Ik heb echter een vraagje over de tankinhoud en het daarbij horende verbruik. Ik heb nu 4x gehad dat de boordcomputer aangeeft dat hij volledig leeg is, lampje brandt al een tijdje, hij geeft niet meer weer hoeveel kilometers er nog gereden kunnen worden en als ik dan tank krijg ik er ongeveer 40 liter in. Dat zou betekenen dat er 13 liter over het hoofd gezien wordt. Het verbruik staat volgens de meter nu gemiddeld op 1 op 14. Dat zou dus betekenen, dat ik nadat het lampje gaat branden en de auto zegt dat er geen kilometer meer gereden kan worden, je nog 180 kilometer zou moeten kunnen! Dat ie da…
Laatste antwoord door Frans de Wandelaar, -
Downsizen: van Cee'd naar Picanto
door Gast GreyGriffin- 16 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo forumleden, Even een verslagje over iets dat wel meer mensen de laatste maanden doen of overwegen. Downsizen naar een kleinere auto. In mijn geval ben ik zelfs wel twee maten 'gekrompen', want ik heb mijn Cee'd 2.0 X-clu automaat ingeruild voor een Picanto 1.1 X-ecutive automaat. Over het waarom zal ik niet te veel optikken, daar kunnen jullie je wel iets bij voorstellen . Het kostenplaatje speelde een hoofdrol. Ik ben nu dus de eigenaar van Kia's kleinste auto en ik moet zeggen dat die hummel me helemaal niet tegenvalt. Natuurlijk rij je anders in een 1.1 dan in een auto met een 2.0-motor. Maar de Pica komt goed mee in het verkeer, is geknipt voor toeristische t…
Laatste antwoord door corne, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Onze Sorento 2,5 CDRI uit 2004 had een probleem : komt niet boven de 2000 toeren. Controle in de garage : na aansluiten op de diagnose doet hij het weer normaal. Geen foutmelding. Na 2 maanden weer hetzelfde probleem : komt niet boven de 2000 toeren. Diagnose : speed sensor vervangen. Dit nog niet gedaan. Na enkele weken hetzelfde, maar nu sensor laten vervangen op woendag 24 december 2008. Op zaterdag 27 december weer geen toeren en na diagnose weer normaal. Maandag 29 december in garage laten onderzoeken : zonder resultaat. Kent (of herkent) iemand dit probleem ?
Laatste antwoord door Arnold, -
Eerste foto's
door Hasselt- 17 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi! Vandaag voor het eerst mn SW Sport S gewassen na de sneeuw en het zout van de afgelopen dagen. Weliswaar niet in een zo mooi kader als bvb Alex VB maar dat komt er nog wel eens van. Ben al verschillende dagen op zoek naar winterbanden en velgen, maar niet simpel wegens geen stocks. Ben er ook achtergekomen dat lichtmetalen velgen maar enkele euro's duurder zijn als de stalen; vreemd eigenlijk... Nu wacht ik nog om te kijken welke banden in stock zijn,Uniroal of Continenta. Zijn er trouwens pro's of contra's voor deze merken? Groeten Philip
Laatste antwoord door Hasselt, -
- 9 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo allemaal, Het is 2053h en ik zie dat er 78 personen ingelogd zijn. Ben vandaag begonnen met mijn Pide onderhanden te nemen, de voordeuren hadden wat teveel verdachte plekjes naar mijn zin. Mijn voorgevoel was juist. De Zwitserse Emmenthaler fabriek kon er trots op zijn, beide kanten flinke gatenkaas! Ook de achterspatbordranden zijn berucht en hebben de nodige aandacht nodig. Al met een al: een goed begin van het nieuwe jaar 2010. Ik wens iedereen een Voorspoedig en KIA-veilig 2010.
Laatste antwoord door Relena, -
Gewicht Venga 1 2 3
door Vengalover- 53 antwoorden
- 11,3k weergaven
Als nieuwe Venga rijder is mij opgevallen dat het kenteken leeg gewicht hoger is als in de folder. Het is een Venga 1.4 CVVT X-ecutive die in de folder een ledig gewicht heeft van 1078 kg. Op het kenteken staat een ledig gewicht van 1153 kg. Weet iemand hoe dit in elkaar steekt? Komt er soms het gewicht van benzine en misschien andere zaken bij ? Hebben andere Venga bezitters ook dit gewicht op hun kenteken staan ? Bij voorbaat dank. Vriendelijke groet en fijne kerstdagen. Pim alias Vengalover
-
Wasstraat? 1 2
door Remko .me- 34 antwoorden
- 8,5k weergaven
of toch niet? Ik wel
-
- 1 antwoord
- 4,9k weergaven
Hallo, wie kan mij helpen aan een dashboard voor Kia Sephia hatchback uit '98. Het bovenste gedeelte van het dashboard lijkt wel verbrand en verwrongen. Zo is het al sinds ik de auto kocht 5 maanden geleden. Misschien is er ook iemand die mij kan zeggen waar ik een kentekenplaathouder kan vinden, want deze is ook beschadigd. Het is voor op de voorbumper. Vriendelijke groet, Jurriaan van der Linden
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
- 10 antwoorden
- 7,5k weergaven
Beste kia rijders. Mijn kia is straks 6 jaar met 51.000 km op de teller. mijn vraag is Nu moet de distributieriem vervangen worden ,moet dan ook de spanrollen vervangen worden of kan dat pas bij 75000 km of 90000 km. En wat zijn daar de kosten ongeveer voor. MGR IVV.
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
Nieuwe Kia Cee'd Sw 1 2
door Arista- 30 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hey, Ik ben nieuw hier ophet forum en dat komt omdat ik sinds gisteren de fiere eigenaar ben geworden van een nieuwe Kia Cee'd SW ex met de 1.6CDTI motor. Echt toffe auto en veel mooier als je dit vergelijkt met mijn vorige Opel Meriva. Maar ik heb een vraagje met nu nog maar 100km op de teller maakt de motor als deze stationair draait een zeer zacht fluitend lawaai (constante toon). Ik maak me er niet ongerust in want het is echt zeer zacht en het is naar mijn gedacht iets is dat na een 15 tal seconden stationair draaien opspringt! Ik hoor dit niet in de auto enkel als ik uitstap met draaiende motor. Kan mij iemand zeggen wat dit geluid is ? Buiten een iets dat ramm…
Laatste antwoord door NonkelSimon,