Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
De eerste sneeuw op onze Kia Diva Platinum. Is het geen plaatje?
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
Heb jullie al laten weten dat mijn vrouw op de Russische forums zit. Dit geeft mij de gelegenheid om vragen te stellen aan haar die zij dan weer stelt aan de Russische forums. Bij deze kan ik jullie vertellen en laten weten dat de Soul heel goed tegen de kou kan. De problemen beginnen pas rond de -28 graden met het starten van de motor. Dit vind ik persoonlijk heel goed het probleem en dat verbaast mij is de olie. De olie wordt dikker als een soort pap. Men heeft nu aan mij gevraagd om na te gaan welke olie men gebruikt in Korea voor de Russische markt. De Russen in het algemeen vinden de Kia Soul beter dan de meeste andere auto's van Europa voor hun was dat ook een …
Laatste antwoord door Venga1, -
- 84 antwoorden
- 17k weergaven
Mijn proceed is inmiddels bijna 6 maanden oud. Toen hij geleverd werd stond hij vol met oranje plekjes. Die waren zo klein dat ze pas enkele uren na de aflevering van de auto opvielen. Leek me geen probleem. De auto gewassen en gepoetst en de vlekjes waren verdwenen. Daarna de auto 6 maanden lang door de wasstraat getrokken en niet meer naar gekeken. Vorige week heb ik hem echter weer met de hand gewassen (mooi weer...) en de vlekjes zijn weer terug. Blijkbaar dus geen vuiltjes, maar roestdeeltjes. Toch een beetje geschrokken terug naar de dealer. Deze zegt mij graag te willen helpen, maar dat het lijkt alsof er met een slijptol naast mijn auto geslepen is. Dit kan vo…
Laatste antwoord door Arista, -
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik heb sinds ongeveer een maand mijn nieuwe Proceed 1.4 Ecodynamics. Ik heb echter een vraagje over de tankinhoud en het daarbij horende verbruik. Ik heb nu 4x gehad dat de boordcomputer aangeeft dat hij volledig leeg is, lampje brandt al een tijdje, hij geeft niet meer weer hoeveel kilometers er nog gereden kunnen worden en als ik dan tank krijg ik er ongeveer 40 liter in. Dat zou betekenen dat er 13 liter over het hoofd gezien wordt. Het verbruik staat volgens de meter nu gemiddeld op 1 op 14. Dat zou dus betekenen, dat ik nadat het lampje gaat branden en de auto zegt dat er geen kilometer meer gereden kan worden, je nog 180 kilometer zou moeten kunnen! Dat ie da…
Laatste antwoord door Frans de Wandelaar, -
Downsizen: van Cee'd naar Picanto
door Gast GreyGriffin- 16 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo forumleden, Even een verslagje over iets dat wel meer mensen de laatste maanden doen of overwegen. Downsizen naar een kleinere auto. In mijn geval ben ik zelfs wel twee maten 'gekrompen', want ik heb mijn Cee'd 2.0 X-clu automaat ingeruild voor een Picanto 1.1 X-ecutive automaat. Over het waarom zal ik niet te veel optikken, daar kunnen jullie je wel iets bij voorstellen . Het kostenplaatje speelde een hoofdrol. Ik ben nu dus de eigenaar van Kia's kleinste auto en ik moet zeggen dat die hummel me helemaal niet tegenvalt. Natuurlijk rij je anders in een 1.1 dan in een auto met een 2.0-motor. Maar de Pica komt goed mee in het verkeer, is geknipt voor toeristische t…
Laatste antwoord door corne, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Onze Sorento 2,5 CDRI uit 2004 had een probleem : komt niet boven de 2000 toeren. Controle in de garage : na aansluiten op de diagnose doet hij het weer normaal. Geen foutmelding. Na 2 maanden weer hetzelfde probleem : komt niet boven de 2000 toeren. Diagnose : speed sensor vervangen. Dit nog niet gedaan. Na enkele weken hetzelfde, maar nu sensor laten vervangen op woendag 24 december 2008. Op zaterdag 27 december weer geen toeren en na diagnose weer normaal. Maandag 29 december in garage laten onderzoeken : zonder resultaat. Kent (of herkent) iemand dit probleem ?
Laatste antwoord door Arnold, -
Eerste foto's
door Hasselt- 17 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hoi! Vandaag voor het eerst mn SW Sport S gewassen na de sneeuw en het zout van de afgelopen dagen. Weliswaar niet in een zo mooi kader als bvb Alex VB maar dat komt er nog wel eens van. Ben al verschillende dagen op zoek naar winterbanden en velgen, maar niet simpel wegens geen stocks. Ben er ook achtergekomen dat lichtmetalen velgen maar enkele euro's duurder zijn als de stalen; vreemd eigenlijk... Nu wacht ik nog om te kijken welke banden in stock zijn,Uniroal of Continenta. Zijn er trouwens pro's of contra's voor deze merken? Groeten Philip
Laatste antwoord door Hasselt, -
- 9 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo allemaal, Het is 2053h en ik zie dat er 78 personen ingelogd zijn. Ben vandaag begonnen met mijn Pide onderhanden te nemen, de voordeuren hadden wat teveel verdachte plekjes naar mijn zin. Mijn voorgevoel was juist. De Zwitserse Emmenthaler fabriek kon er trots op zijn, beide kanten flinke gatenkaas! Ook de achterspatbordranden zijn berucht en hebben de nodige aandacht nodig. Al met een al: een goed begin van het nieuwe jaar 2010. Ik wens iedereen een Voorspoedig en KIA-veilig 2010.
Laatste antwoord door Relena, -
Gewicht Venga 1 2 3
door Vengalover- 53 antwoorden
- 11k weergaven
Als nieuwe Venga rijder is mij opgevallen dat het kenteken leeg gewicht hoger is als in de folder. Het is een Venga 1.4 CVVT X-ecutive die in de folder een ledig gewicht heeft van 1078 kg. Op het kenteken staat een ledig gewicht van 1153 kg. Weet iemand hoe dit in elkaar steekt? Komt er soms het gewicht van benzine en misschien andere zaken bij ? Hebben andere Venga bezitters ook dit gewicht op hun kenteken staan ? Bij voorbaat dank. Vriendelijke groet en fijne kerstdagen. Pim alias Vengalover
-
Wasstraat? 1 2
door Remko .me- 34 antwoorden
- 8,4k weergaven
of toch niet? Ik wel
-
- 1 antwoord
- 4,9k weergaven
Hallo, wie kan mij helpen aan een dashboard voor Kia Sephia hatchback uit '98. Het bovenste gedeelte van het dashboard lijkt wel verbrand en verwrongen. Zo is het al sinds ik de auto kocht 5 maanden geleden. Misschien is er ook iemand die mij kan zeggen waar ik een kentekenplaathouder kan vinden, want deze is ook beschadigd. Het is voor op de voorbumper. Vriendelijke groet, Jurriaan van der Linden
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
- 10 antwoorden
- 7,5k weergaven
Beste kia rijders. Mijn kia is straks 6 jaar met 51.000 km op de teller. mijn vraag is Nu moet de distributieriem vervangen worden ,moet dan ook de spanrollen vervangen worden of kan dat pas bij 75000 km of 90000 km. En wat zijn daar de kosten ongeveer voor. MGR IVV.
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
Nieuwe Kia Cee'd Sw 1 2
door Arista- 30 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hey, Ik ben nieuw hier ophet forum en dat komt omdat ik sinds gisteren de fiere eigenaar ben geworden van een nieuwe Kia Cee'd SW ex met de 1.6CDTI motor. Echt toffe auto en veel mooier als je dit vergelijkt met mijn vorige Opel Meriva. Maar ik heb een vraagje met nu nog maar 100km op de teller maakt de motor als deze stationair draait een zeer zacht fluitend lawaai (constante toon). Ik maak me er niet ongerust in want het is echt zeer zacht en het is naar mijn gedacht iets is dat na een 15 tal seconden stationair draaien opspringt! Ik hoor dit niet in de auto enkel als ik uitstap met draaiende motor. Kan mij iemand zeggen wat dit geluid is ? Buiten een iets dat ramm…
Laatste antwoord door NonkelSimon, -
- 2 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hoi, De slang van de stuur bekrachtiging van mijn pregio is stuk gegaan. Door mijn merkloze garage bij twee dealers geprobeerd een nieuwe slang te kopen ,dit is niet gelukt, ook niet met de oude als voorbeeld. Nu is er een slang gemaakt. De bekrachtiging werkt weer ,maar bij scherpe bochten b.v. achteruit inparkeren gaat het sturen heel erg zwaar , dit was daarvoor niet het geval. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn??
Laatste antwoord door maribelle, -
- 11 antwoorden
- 2,7k weergaven
ik weet niet maar het lijkt er op dat de venga het ook gaat worden lpi hybrid zoals forte en ceed. word vervolgd
Laatste antwoord door Remko .me, -
VENGA: Afmeting-vergelijkingsonderzoek...
door Gast Pombal12- 15 antwoorden
- 3k weergaven
Beste VENGA-boyz and girlz... Vinden jullie het
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
Sinds kort ben ik in het bezit van Sephia E2 NLX van 1995, ik ben nu op zoek naar een werkplaats handboek of onderhouds boekje, kortom naar meer technische gegevens omdat ik graag zelf sleutel. Kan ieman mij (op weg ) helpen ? B.v.d. Groet Bas.
Laatste antwoord door NonkelSimon, -
- 5 antwoorden
- 3,6k weergaven
De laatste paar dagen ondervind ik een irritant geluid, voornamelijk bij het optrekken. Een krakend geluid komt van onderin de bestuurder stoel. Het is niet luid, maar wel duideljk te horen. Ik hoor het ook als stil sta en duw mezelf stevig in het stoel. Ben ik de enige of zijn er meerdere met hetzelfd klacht?? Sportage 2.0 CVVT 2WD executive
Laatste antwoord door Frans, -
- 5 antwoorden
- 3,9k weergaven
Ik heb dit stukje al geplaatst bij even voorstellen maar denk zal het hier ook even plaatsen. Ik heb een technisch probleem met mijn sorento 3.5 v6 uit 2004. Het probleem is dat de sorento inhoudt. de delaer heeft het niet kunnen vinden hieronder leg ik het eea uit De sorento is geen LPG auto geweest. Het probleem is als volgt begonnen. Tijdens het rijden werkte op een gegeven moment de kickdown niet meer. De sorento versnelde wel wat logisch is als je meer gas geeft, maar schakelde niet terug naar een lagere versnelling. Dit heb ik meerdere malen geprobeerd maar werkte echt niet. Op een gegeven moment ging het motormanagement lapje op het dashboard branden. Na uitlezen …
Laatste antwoord door Aart.S, -
Bobine vervangen
door nickd- 2 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo kenners, Iemand een idee wat het vervangen van een bobine kost in een Sorento 2,4 EX 2003 ? bedankt alvast.
Laatste antwoord door nickd, -
brandstoffilter
door brandon- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik wou vragen wie er al eens een brandstoffilter bij een Kia Sorento 2.4 benzine heeft vervangen ui 2003. Heb namelijk gelezen dat deze in een klep onder je achterbank zit en dan in het vlotterhuis maar dit lijkt me zo'n rare plek. Hoop dat iemand weet waar de brandstoffilter zit dan kan ik deze vervangen.
Laatste antwoord door brandon, -
- 19 antwoorden
- 2,8k weergaven
Vandaag met de post de Kia stickers binnen gekregen. Philip bedankt voor het opsturen. Uiteraart moeten de stickers er zo snel mogelijk op Hierbij foto`s van het resultaat Ik vind het erg goed staan. Ben benieuwd naar jullie mening. Of ik ze er nog vanaf haal is de vraag. Groeten, Aart.
Afstandsbediening voor de CV
door Gast Vitara 2- 5 antwoorden
- 3,7k weergaven
Wie heeft er ervaring mee om afstandsbediening voor de centrale deur vergrendeling in te laten bouwen. Ik heb de Demo Soul van mijn dealer gekocht en daar zit geen afstandsbediening voor de CV op (een groot gemis). Nu kan ik het bij de dealer voor
Laatste antwoord door Rick Horst, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
Wanneer ik het bestuurdersportier van mijn Rio (2007) open, gaat mijn interieurverlichting niet meer automatisch aan terwijl ik w
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Na ruim 8 jaar volle tevredenheid en dan niet alleen op de weg maar ook off road (Polen en Frankrijk, maar ook hier in Nederland) gaat de 2,5 diesel eruit..! in januari komt er een nieuwe Sorento, 2,4 benzine, ook een automaat en ook zwart, alleen geen 4 wd meer. Voor het off road rijden heb ik een Jeep Wrangler TJ tot mijn beschikking, die ik heb gekocht omdat ik door de Sorento met het off road virus ben besmet. Hoop dat ik met de benzine Sorento net zo lekker zal rijden en ook even zorgeloos als met de diesel. groet, Jan
Laatste antwoord door Jan Berkelaar,