Kia Modellen
-
- 26 antwoorden
- 12,9k weergaven
hallo is er iemand met enige ervairng van een magentis? graag info over deze auto. vooral de v6. ik ga hier van de week mee proef rijden vind het zelf een mooie auto met erg veel ruimte. ik weet dat ze lekker zakken in waarde maar ik ben van plan om hem dan op te rijden, het gaat om een v6 uit eind 2007 40.000 gelopen gr ronald ja ja de 1ste post hier
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
dag ik heb 09/09/09 een c'eed sportywagen 1.6 crdi 115pk gekocht (geen sport) daar lagen een 205/55/16 stalen wielen erop. ik heb er nu vandaag een 7 duim 225/45/17 op gelegd. resultaat h
Laatste antwoord door Spieter, -
Lampje vervangen in verwarmingknop
door Gast Toine- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Even een vraag. Ik heb sinds kort een Sorento met handmatige bediening van de temperatuur. Nu zie ik dat wanneer de verlichting aan is dat er achter de rechter knop (warme/koude lucht en airco aan/uit) geen lampje brandt. De eerste vraag is of dit juist is. De tweede vraag, als er een lampje in moet branden is deze dan gemakkelijk zelf te vervangen en hoe dan. Mijn dealer zit op afstand, dus al dit eenvoudig zelf is te doen scheelt dat een rit. Alvast hartelijk dank voor de reactie. Toine
-
Nieuw Kia concept.
door Relena- 4 antwoorden
- 4,9k weergaven
Deze kwam ik tegen op youtube. Mooi of niet? Groetjes, Relena
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Gistermiddag viel ineens het vermogen van mijn 2.5 diesel weg. Ik kwam niet meer boven de 2000 toeren en het motor-lampje ging branden. De auto bonkte en stotterde. De monteur van de ANWB heeft de code uitgelezen en contact gezocht met de helpdesk. Daar bleek dat het probleem al eens eerder gespeeld had. Wat was namelijk het geval? Na de laatste onderhoudsbeurt is waarschijnlijk de afdekkap van het motorblok te strak gemonteerd. Hierdoor drukt de kap op de kabel van de 3e injector en komt er spanning op de stekker te staan. De monteur heeft wat contact-vloeistof in de stekker gespoten en deze goed aangedrukt. Probleem opgelost. Mocht er dus iemand met hetzelfde te maken …
Laatste antwoord door Randstad, -
- 12 antwoorden
- 2,2k weergaven
Beste mede Venga bezitters, Na een paar dagen Venga bezit viel mijn oog op het volgende: Bij het maximaal openen van, in mijn geval, het linker voorportier, raakt deze bijna het voorspatbord. Ik kon er nog geen papiertje tussen door halen! Gelukkig was de lak nog niet beschadigd. Op de bijgevoegde foto's is te zien waar dit zich voordoet. Afgelopen woensdag bij de dealer geweest om dit te laten zien en een afspraak gemaakt voor vandaag om er wat aan te laten doen. De dealer opperde woensdag om de deur opnieuw af te stellen. Dit zag ik niet zitten omdat de deur keurig sluit. Zelf heb ik met een spiegeltje onder de koplamp zitten loeren en gezien dat het spatbord van …
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 19 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hoi.. Ik reed op de snelweg, gewoon 100km/u, er reed voor mij een witte auto... bleven nog rustig rijden, zeker 2,5sec afstand en toen ineens: BOEM! Dikke steen tegen me raam aan, ik heb een dikke put in mijn voorruit zitten stuk glas eruit, is ongeveer een euro munt groot. Maandag ochtend komt Garglas het maken, maar ik voel me ontzettend rot! Ik maak nog wel een foto!
Laatste antwoord door Roderik, -
- 18 antwoorden
- 5,1k weergaven
Kia soul X-tra gekocht en bevalt prima, alleen.. de hoedenplank ontbreekt en blijkbaar is deze niet of moeilijk verkrijgbaar. verder had mijn Kia soul X-tra geen mistlampen? deze zijn later alsnog geplaatst en de bediening vindt plaats d.m.v. een grote knop op het dashboard. klaarblijkelijk wordt de Kia Soul X-tra ook nog eens in verschillende uitvoeringen geleverd? wie heeft gelijke ervaringen N.Noord
Laatste antwoord door Ton soul, -
- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
hoi allemaal , wij krijgen dus donderdag onze nieuwe soul , met nav. nou heb ik alleen 1 vraagje ...... de orginele radio/cd speler daar zat zo'n klein schermpie onder waar je de buitentempratuur kon aflezen ..... ( ik heb nou eenmaal wat met die buiten tempratuur ) komt dat nu te vervallen met die ingebouwde nav. ????
Laatste antwoord door marcom, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ja eindelijk heb ik mijn Kia Sportage binnen. Heel erg blij mee. Echter wel een jong gebruikte diesel uit 2005. 4x4 2 lrt. Er is wel een klein probleempje die ik zelf probeer op te lossen voordat ik mijn auto weer dagen kwijt ben voor onderzoek. Riemen/spanrollen en verschillende lagers vernieuwd maar toch dat zoemend geluid. Men denk dat het met de airco te maken heeft want aan de wiellagers kan het niet liggen gezien dit al bij het starten van de auto al ligjes te horen is. Boven de 100 km hoor je het ook niet meer en als je de cruise controle inschakeld ook niet. Ken iemand dit probleem. Zou u dat met mij willen delen. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door kiaman, -
- 14 antwoorden
- 7,1k weergaven
Lees hier het test verslag van de KIA Venga 1.4 CVVT X-ecutive en bekijk hier het filmpje
Laatste antwoord door Smart, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Het is misschien een minder intelligente vraag, maar ik vraag me af hoe de parkeerverlichting werkt op de cee'd (SW)? Ik kan in het instructieboekje niets hierover vinden. Reden dat ik het vraag is dat wij de komende 4 weken ivm wegenwerken geen straatverlichting in onze straat hebben. Nu hebben wij van de politie bericht gehad dat we ivm dit feit de parkeerverlichting dienen te gebruiken en dat hierop gecontroleerd wordt. Bij de meeste merken is het aanzetten van de parkeerverlichting je knipperlicht naar links of rechts zetten of een instelling in je verlichtingsschakelaar.. Op mijn cee'd SW doet het knipperlichttrukje het niet en we hebben geen aparte functie op het…
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
Navigatiesysteem
door jako- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
In april heb ik mijn sorento executive voor een week op schiphol geparkeerd. Helaas is in deze week mijn navigatiesysteem gestolen, op de bewaakte langparkeren parking. Volgens de marrechaussee was dit te verwachten en is dit bekend in Nederland. Als toelichting wil nog even zeggen dat ik in Frankrijk woon en niet bekend ben met deze toestanden. De gestolen navigatie was een Kenwood DNX7200 door de dealer ingebouwd. Echter deze navigatieset pastte niet in de chromen inbouwrand van het dasboard, er zit een zwarte rand omheen welke op de chromen rand geplaatst is ( niet echt mooi). De franse dealer wil nu weer dezelfde set terugplaatsen, maar als er dan toch een nieuwe in …
Laatste antwoord door pvaningen, -
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Afgelopen Vrijdag om 17:00 uur kon ik mijn Venga 1.4 ophalen. Bij het spelen met BT en het linken met mijn mobiel heb ik problemen:???:. Mijn LG Cookie "paired" wel met de Venga, echter als ik vervolgens probeer te bellen gaat de LG uit en start weer opnieuw op. Heb het zelfde geprobeerd met de Nokia van mijn vrouw en die doet het prima. Heeft iemand een tip om de problemen met de LG Cookie op te lossen?? Groet, Peter
Laatste antwoord door Venga OK, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Is de ' Handling by Lotus ' enkel voor de Britse KIA's of kunnen wij in Europa ook van deze speciale behandeling genieten ? KIA to work with Lotus on ride and handling http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/Industry-News/Kia-Soul-20-01/
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 38 antwoorden
- 4,3k weergaven
Reeds bij de offerte had ik de opmerking gemaakt bij de "dealer()" dat
Laatste antwoord door Smart, -
LPG op proceed
door barkiecar- 8 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo, Ik heb lpg laten inbouwen (Gas FX/Vialle) in mijn proceed 1.4 en tot nu toe (14000km) bevalt het mij prima. Bij rustig gebruik 1 op 11 en als je gewoon niet je best doet 1 op 10. Nu las ik in het onderhoudsschema (dat net op internet is te vinden) dat de kleppen bij 15.000 km gecontroleerd moeten worden. Dat lijkt me prima. Als ze echter gesteld moeten worden gaat dat 300 euro kosten. Dat lijkt me minder leuk. Heeft iemand al ervaring met lpg op een proceed? Is het stellen van de kleppen zo tijdrovend? Welliswaar heb je 150.000km garantie maar als dat zoveel extra onderhoud vergt dan gaat de lol er wel snal af.
-
wie van de kia joice rijders kan me zeggen hoeveel kilometer ze rijden met een volle tank gas ik heb zo,n vermoeden dat mijn auto niet zo zuinig rijd
Laatste antwoord door peterb28, -
PDF instructieboekje Picanto vanaf 2008
door Gast GreyGriffin- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo Picanto-rijders, Vanmiddag keek ik even op 'MijnKia' en zag tot mijn lichte verbazing dat er eindelijk een PDF-versie beschikbaar is van het complete instructieboekje voor de Picanto vanaf 2008. Je kunt het daar dus downloaden. Mogelijk zijn er mensen die geen toegang hebben tot 'MijnKia' en toch graag over het digitale boekje willen beschikken. Voor deze lieden heb ik de PDF naar El-Rio-Grande gestuurd, zodat hij het bestand in de club-verzameling kan plaatsen voor algemeen gebruik. Groet, GreyGriffin
-
- 6 antwoorden
- 3,3k weergaven
Om de radio te verwijderen of bij de stekkers te komen voor bijvoorbeeld een carkit, ga je als volgt te werk. Doe het ritsje open van de versellingspook. Je hand onder het paneel stoppen en omhoog trekken aan de achterkant van de handrem. Als je dit paneel weg hebt kan je verder. Verwijder voorzichtig met een kunstof spatel oid het onderste paneel waar de ipod aansluiting in zit. Van onderaf lukt het of vanaf de zijkant, dus niet tussen de twee panelen! Deze zit behoorlijk vast maar gewoon geklikt. Hierachter zitten twee schroeven verborgen die los moeten om de sierranden los te halen. Zit ook gewoon geklikt maar behoorlijk vast. Ook het speaker paneel zit geklik…
Laatste antwoord door Kiastar, -
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
Weet je wat me opvalt? Deze week ben ik al 4!!!!!!!!!!!!!!!! vrachtwagens vol Venga's tegen gekomen! Bizar!
Laatste antwoord door brouwer2001, -
- 33 antwoorden
- 18,4k weergaven
Rij nu een grote maand met de vernieuwde Cee'd SW 1.6crdi 115pk. Moet zeggen valt goed mee, zeer tevreden met de aankoop. Echter had ik wat meer punch verwacht van de motor en vooral het verbruik valt me fel tegen. Zit nu constant rond de 6liter/100km. (1op16). Chiptuning verbetert aanzienlijk de prestaties en ook het verbruik zou dalen, dus waarom niet doen. Heeft er iemand ervaring met een bedrijf, kostprijs, ... en vooral hoe zit het met de garantie ? Blijft die behouden ? Of kan je via de Kia-dealer de wagen laten chippen ?
Laatste antwoord door Leon, -
- 9 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo, Ik rijd sinds 2006 met een Sportage inclusief ACC. De versie van 2006 kon je op het display zien wat de ACC aan het doen was. Daarnaast ging de airco automatisch uit indien niet nodig. Sinds november in het bezit van een nieuwe Sportage. In de automaatstand blijft het lampje van de airco altijd aan en je ziet op het display niet meer wat er gebeurt. Is dit (software?) zo te maken zoals bovenstaande? Hans
Laatste antwoord door HV, -
- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Weet iemand of het mogelijk is om achteraf Supervision in te bouwen in mijn Cee'd SW Se7en 1.6 business automaat? (Afwijkende stekkers, instellingen computer, kabelboom etc.) Ik vind het veel mooiere klokjes dan de standaard oranje, echter niet als optie leverbaar op een Se7en. Kostenindicatie?
Laatste antwoord door pexxx, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
begin december deed onze Kia Sportage (bouwjaar 2006) helemaal niets meer. Naar een garage gebracht en een week later wisten ze het nog niet maar hij liep weer want ze hadden vloeistof in de tank gegooid (om schoon te maken).Na een week te hebben gereden deed hij weer helemaal niks. Nu hebben ze een nieuwe EGR-klep erop gezet en de roetfilter geregenereerd en was weer klaar,na 1 dag te hebben gereden begon er een lampje te branden en hield hij in.(noodloop) Nu staat hij weer bij de garage en moet er volgens hun een nieuwe sensor op.( welke ze niet kunnen vinden want ze weten niet welke erop moet). Nu zijn wij dus al 2 maanden onze Kia kwijt voor een reparatie en wij wi…
Laatste antwoord door Crum,