Kia Modellen
-
- 27 antwoorden
- 4,1k weergaven
Zonder te cheaten, 200km gereden, 7*C buiten, en 110km/u gereden, netjes rustig sturen, proberen zo min mogelijk tegenwind te hebben... & cruise control natuurlijk. Zie bijlage... I DID IT!
-
- 16 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Wij hebben bijna zo goed als zeker de KIA Ceed SW 1.6 CRDi (115 pk)besteld met de comfort pack erbij, houden namelijk van luxe aan boord. Nu is onze vraag welke navigatie krig je erbij als je de full map navigatie bij besteld uit de huidige boekje van KIA voor de comfort. (prijs 1295 euro). Heb bij de KIA Ceed Seven de navigatie gezien met touchscreen en spreekt ons wel aan, maar helaas geld die actie niet voor de diesel. Is die gelijkwaardig? Dealer kon me dit niet vertellen helaas. groetjes van bijna trotse eigenaars van de Ceed SW.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 38 antwoorden
- 11,4k weergaven
Wij hebben bij onze Cee'd 5-drs (1.6 CRDi 2009) al een tijdje last van een bonkend geluid dat uit de kofferbak lijkt te komen. Dit is hoorbaar bij rijden binnen de bebouwde kom (lage snelheid dus) en elke keer als je met het rechterachterwiel over een putdeksel, drempeltje, oneffenheid rijdt. Op de snelweg hoor je het niet, ook niet bij serieuze oneffenheden (en die zitten er wel in de Belgische snelwegen ) Vandaag maar eens even op onderzoek uitgegaan: eerst de "losse" dingen eruit gegooid, ook de hoedenplank, vloerbedekking, en gereedschapset, zodat die zaken al zeker geen geluid kunnen maken. Dat had geen effect, bonkend geluid bleef. Het lijkt iets in de ophanging te…
Laatste antwoord door Leon, -
- 19 antwoorden
- 4k weergaven
Wie kan mij helpen aan de handleiding/instructieboekje? ingescand? De Kia Sor is deze week besteld en ik kan niet inloggen/registreren op 'my kia'
Laatste antwoord door KIASIM, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hierbij de onderhouds tarieven van de Venga http://media.kia.nl/mijnkia/Brochure%20R&O%20prijzen%20jan%202010.pdf Ik vind de kosten toch wel erg hoog. Is b.v 70euro voor een paar " wissers voor" normaal?
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 13 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hoi allemaal, Ik heb een Sorento op het oog, die ik graag wil kopen. http://link.marktplaats.nl/320926402 Hij staat bij Autobedrijf van Schaik in Leeuwarden. Iemand ervaring bij dit bedrijf? In ieder geval klopt de beschrijving op hun eigen site al niet, omdat dat staat met houtaccent interieur, wat het dus al niet is. Verder had ik hem al gevraagd via mail, wat er verder dan niet klopt, en of en bij welke kilometerstand de ditributiesnaar is vervangen. En of de gas met flashlube is uitgerust. Uiteraard ben ik wel van plan om een ANWB keuring te vragen voordat ik hem eventueel koop. Iemand hier nog meer tips of info over deze autohandelaar ? Wa…
- 22 antwoorden
- 7,6k weergaven
Sinds half januari ben ik trotse bezitter van een nieuwe Kia Ceed 1.6 hatchback. Op dit moment heb ik met veel plezier zo'n 1500 km gereden. Echter valt mij een ding erg tegen, dat is het verbruik. Dat zit op ongeveer 7.8l per 100 km. Graag hoor ik jullie ervaring wat het verbruik betreft. Heb deze auto aangeschaft met het idee dat het verbruik lager zou liggen.
Laatste antwoord door Martin, -
- 32 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hallo mede KIA-rijders, Na veel speurwerk op internet, na vele telefoontjes en behoorlijk wat kilometers te hebben gereden voor bezichtigingen en onderhandelingen, is de kogel door de kerk en heb ik mijn wens toch nog weten te vervullen. Heel graag wilden mijn vrouw en ik
Laatste antwoord door BaBaCC, -
kia soul als trekauto 1 2
door HvT- 29 antwoorden
- 9,4k weergaven
hallo allemaal, ik ben nieuw en heb een dringende vraag, ik wil namelijk een Kia Soul gaan aanschaffen maar weet niet of hij voldoende trekkracht heeft om een caravan te kunnen trekken van 1000 kg incl belading. Ik heb al diverse sites geraadpleegd en berichten op forums gezet of er al mensen ervaring hebben met het trekken van een caravan met de Soul. Tot op heden heb ik 1 zeer negatieve en 1 zeer positieve ervaring terug gekregen als antwoord. Nu ben ik dus op deze site terrecht gekomen en heb me aangemeld in de hoop dat ik hier inderdaad meer reacties kan ontvangen van mensen die al ervaring hebben met het trekken van een caravan met de Soul. Vanaf het begin was ik he…
Laatste antwoord door Relena, -
Parkeer Sensoren
door Venga1- 13 antwoorden
- 2,6k weergaven
Zouden de Venga eigenaren wat willen uittesten? de parkeer sensoren !! Ik heb het idee dat de parkeer sensoren niet te vertrouwen zijn. Het lijkt of de sensoren de ene keer later reageren als een andere keer. Is er een manier om de sensoren op een betrouwbare manier te testen? Hebben meer mensen het idee dat de sensoren niet altijd het zelfde werken? ik hoor het graag!!
Laatste antwoord door rdlanenga, -
demontage-sloop
door dusty- 2 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo, Weet iemand een sloop in het zuiden des lands die onderdelen heeft van een sorento, ik ben opzoek naar grijze binnenlijst bestuurderskant. Gr, Roger
Laatste antwoord door Riccardo, -
- 45 antwoorden
- 5,8k weergaven
Uitgegeven: 3 maart 2010 10:18 Laatst gewijzigd: 3 maart 2010 10:19 AMSTERDAM
Laatste antwoord door Venga1, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
http://videa.hu/videok/jarmuvek/kia-venga-toresteszt-auto-euro-ncap-rWaeo7um0qsPaaVW
Laatste antwoord door Venga OK, -
sorento 6 bak
door chris- 8 antwoorden
- 1,4k weergaven
hallo allemaal,is er iemand op dit forum die weet of je een handgeschakelde 6 bak van een diesel .kan monteren op een 2.4 blok?????? alle reacties hieromtrent zijn van harte welkom. alvast bedankt.
Laatste antwoord door Paaltje, -
- 13 antwoorden
- 3k weergaven
Ik zit er over te denken om over te gaan tot de aanschaf van een cee'd SW. Heb nu een Carnival maar ben binnenkort die ruimte niet meer nodig. Nu lees ik dat de ervaringen met het benzineverbruik wat tegenvallen. Weet iemand hoe dat zit met het verbruik van de dieselmotoren? Ik las elders dat het gebruik van LPG problemen zou geven. Zijnhiet ook ervanringen mee?
Laatste antwoord door vince!, -
Imago Kia Venga 1 2
door Barlow- 37 antwoorden
- 4,4k weergaven
Zoals ik in andere discussies al heb laten blijken ben ik zeer ge
Laatste antwoord door Roberto, -
- 9 antwoorden
- 1,9k weergaven
Jaja, de winter is voorbij en vandaar heb ik gister 4 nieuwe velgjes+ banden voor mijn sorento bj 2004 besteld. Met wat geluk zijn ze er morgen al. Het betreft de volgende velgen: Dezent M hg 20'' En als band: Hankook Rh06 275/45/20 Ik heb foto van configurator bijgevoegt, echte pics volgen als ze gemonteerd zijn
Laatste antwoord door Franske, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben nieuw op het Kia-forum. Vorige week mij eerste Kia besteld: een Venga X-tra + comfort pack. In het wit. Die kleur was niet op voorraad. Wellicht dus de eerste witte Venga van NL... ... Ik overweeg om voor levering de stalen velgen en banden bij de dealer achter te laten en er 15" lm-velgen onder te zetten met een Goodyear Vector 4-seasons band. Dat scheelt mij weer een set winterbanden. Mijn vragen: - heeft iemand zijn oorspronkelijke nieuwe velg en band met de dealer omgeruild en zo ja, wat kreeg je per band verrekend? - heeft iemand ervaring met een vierseizoensband? In testen scoren ze in het algemeen slechter dan een zomerband, maar echt sl…
Laatste antwoord door picanto3, -
- 11 antwoorden
- 14,5k weergaven
Dag, mijn Picanto staat nu op winterbanden op stalen velgen, maar binnenkort gaan de zomerbanden op lichtmetalen velgen er weer op. In het instruktieboekje kan ik het aanhaalmoment van de wielbouten niet vinden. Kan mij iemand hier aan helpen. Groetjes, Hans
- 3 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo, Me radio doet het niet, heeft iemand enig idee welke zekering van de radio is? Kia Rio 1.4LX 2006 Alvast bedankt! Sander
Laatste antwoord door Rio-man, -
Tik bij achterwiel
door Gast Toine- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Even een vraag. Gisteren was mijn vrouw de auto aan het in parkeren en ik stond ernaast. Wat mij opviel is dat op het moment dat zij de auto achteruit liet rijden en erna weer vooruit en weer achteruit er telkens een tik hoorbaar was bij het achterwiel. Is dit gebruikelijk? Alvast bedankt voor de reactie! Groeten, Toine
-
- 22 antwoorden
- 2,6k weergaven
Net gemaakt ; montage system voor navigatie aparatuur. Zit buiten de gesichtsveld van de vooruit , binnen vingertip bereik van stuurwiel , gemaakt van een overgebleven stuk 6mm laminaat. Gebruikt het onderste deel van de 2din opening maar is niet vast gescroefd of gelijmed . Met geintegreerd telefoon houder. Total cost
Laatste antwoord door Smart, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
ik heb pas de pulstatie demper van de brandstof (zit op het manifold van de injecteurs) vervangen omdat deze lek was. dit is een hele operatie omdat je de hele boven zijde van de luchtinlaat moet verwijderen om erbij te kunnen. maar ja opertatie geslaagt maar het volgende probleem doet zich voor,de motor loopt beroerd stationare. idle contole valve vervangen omdat die na een schoonmaak beurt niet meer werkte. echter het probleemblijft. is er iemand die mij kan helpen aan een oplossing. nog even een aanvulling de auto loopt op gas en benzine even beroerd. zouu het kunnen dat de idle contole valve eerst weer ingeleerd moet worden door het motormanagement systeem?? …
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hoi, Weet iemand hoe je de irritantie melding "Dive safely" bij het aanzetten van de navigatie kan uitschakelen? grrrrrr. Els
Laatste antwoord door ger.w., -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik heb het volgende probleem (KIA Ceed SW, seven) Tijdens afspelen van MP3s van USB stick begint spontaan even de radio te spelen en vervolgens wordt weer begonnen met nr 1 van de MP3 lijst. lekker handig want dan kan ik weer gaan zoeken in mijn mappen: scrollen en drukken totdat ik weer bij het nummer ben waar de "reset" heeft opgetreden. Heeft iemand dit anders ook dit probleem? Zo ja kan je er iets aan doen? NB Heb reeds verschillende USB sticks geprobeerd, allemaal zelfde probleem. (treed spontaan op: dus niet telkens bij zelfde nummer, had even het idee dat het met Traffic announcements te maken had maar ook dit is niet het geval)
Laatste antwoord door wilcot,