Kia Modellen
-
- 6 antwoorden
- 12,1k weergaven
Nu na 3000 km op LPG G3 even de tijd op tussenbalans op te maken. De gastank kan 60 ltr bergen, gerekend met 80% zou dit 48 ltr netto zijn. Na twee keer de tank leeggereden te hebben (dit wordt afgeraden maar ik wilde het toch een keer weten) gaat er maximaal net iets meer dan 46 ltr in. Mijn dagelijkse rijafstand is 215km, met de 46 liter red ik net geen twee dagen rijden. Het verbruik ligt dan rond de 10-11 liter per 100 km. Inderdaad betekent dit regelmatig tanken, maar ik vond en vind dit geen bezwaar. Ik weet niet anders want met mijn vorige auto was dit ook zo. (zegels en stempeltjes sparen gaat lekker door zo ) Omdat ik 'het nieuwe rijden' als rijstijl zove…
Laatste antwoord door bigwade, -
Ik heb recentelijk een brief gehad van mijn dealer Nooteboom waarin werd verzocht om terug te komen voor een modificatie aan mijn zekeringkast. Weet iemand wat er mis mee is?
Laatste antwoord door Leon, -
- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Eigenlijk al sinds ik de Pride heb, valt het me op dat de achtervering extreem slap is. Bij het afrijden van een drempel met redelijke vaart schommelt de auto rustig 3 tot 4 keer heen en weer voor de auto weer stabiel rijd. Hebben alle Prides Wagon dat, of moeten er nieuwe schokbrekers onder? Ik vind het namelijk knap vervelend rijden zo. Vrijdag gaat hij voor de APK, dus ben benieuwd...
Laatste antwoord door ProudKiaDriver-NL, -
- 24 antwoorden
- 8,4k weergaven
Hallo Allemaal, Even een overzicht wat mij gebeurd is: Temperatuur liep ineens op tot bijna in het rood. Het koelvloeistof reservoir was helemaal leeg. Bijgevuld, maar toen de auto weer op temperatuur was, hetzelfde probleem. Auto gebracht naar Auto Vaessen te Kerkrade. Het probleem was, dat er een plastick pijpje bovenop de radiator zit, deze was poreus geworden waardoor hij kapot is gegaan, en de vloeistof daaruit kwam. Nou is het ook nog zo, dat de vloeistof tegen de distrubutieriem heeft aangespoten, omdat de vloeistof natuurlijk vettig is, is het niet verantwoord om deze erop te laten zitten, vet en rubber gaat natuurlijk scheuren op ten duur. De riem was vori…
Laatste antwoord door Kia Fan, -
Pride afgekeurd!
door Leon- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Vandaag naar de (belgische) keuring met onze 2de auto, onze Pride Wagon bj 2000 op lpg. Alles in orde, totdat ze de CO gingen meten. Nu is dat (ondanks de moderne gasinjectie) elk jaar een probleem, maar met wat gassen en doen kregen de keurmeesters meestal wel een acceptabel CO % op de tester. Dit jaar dus niet, CO schommelde enorm met uitschieters naar 4 %, niet goed dus. Nog geprobeerd om hem om te kopen maar nee, dus, voor de eerste keer in 10 jaar een rode kaart. Dubbel zuur aangezien het de laatste keer zou zijn dat ik hem nog laat keuren (roest begint redelijk heftig te worden) en we dus over een half jaartje naar iets anders zouden uitkijken. Op benzine geen …
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Heeft iemand enig idee hoeveel milimeter het lampje van de kenteken verlichting is bij een Ceed/Pro Ceed ? Ik zou graag blauwe nummerplaat verlichting hebben maar ik weet niet precies welke maat ik moet kopen. http://www.leds-buy.nl/autolampen-festoon-c-67_90.html Groetjes
Laatste antwoord door Tripzor, -
- 13 antwoorden
- 11,6k weergaven
Hallo, Ik ben sinds kort een trotse Kia bezitter uit 2006. Nu heb ik hier een leuke Xplode radio inzitten. Aangezien ik graag naar verre bestemmingen ga , kan ik dus wel navigatie gebruiken. Dus op E-bay gaan kijken voor een 2 dins radio met DVD , navigatie etc. Nu heb ik een 1-dins frontje , met eronder nog een vakje . Dus mijn vraag natuurlijk , kan ik ergens een frontje bestellen voor een 2 dins radio , zodat ik deze daadwerkelijk kan bestellen bij ebay, BVD Domi
Laatste antwoord door BaBaCC, -
Hallo, Ik wil graag een 2e picanto aanschaffen (2e hands). Nu heb ik een mooie gezien van eind 2006. Mijn vraag is: was het krukas probleem toen al verholpen? Op internet las ik ergens dat modellen uit 2004 en 2005 hier last van hadden maar ik wil het graag zeker weten voor ik tot aankoop over ga.
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 9 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik heb me auto gisteren opgehaald bij de dealer.Stond er strak bij Mooie uitleg gehad en toen kreeg ik dat kaartje van mijn Kia daar stond dus 1e beurt 15000. Ik uitgelegd dat er veel verschillen waren en dat ik dit graag veranderd zag. - bij dealer 15000 - Onderhoudsboekje 20000 - Folder 30000 Wordt vervolgd. Ik met me dochtertje in de auto en starten maar. Hij rijd heerlijk. Gelijk verschillende dingen uitgeprobeerd gister en vandaag. De nav en bluetooth en radio werken tot nu toe zonder schokken ect. Krijg al me contacten vanuit me gsm te zien (mini N97). Alleen als ik bel horen ze me zeer slecht aan de andere kant. dus daar moet ik no wat aan doen Vandaag st…
Laatste antwoord door Yobaco, -
Hoi. Weet iemand hoe ik aan de kleurcode van mijn kia rio bouwjaaar 2001 kan komen? Gr Frans
Laatste antwoord door frans59, -
2009 Cee'd 1.4 EX
door tazz- 13 antwoorden
- 2,1k weergaven
vorig jaar in april geleverd, nu na 9 maanden ongeveer 8500km gehaald, zonder enige problemen - de enige minpuntjes zijn wel het hogere verbruik, ik had wel iets minder verwacht - ISG die afgelopen maanden in deze koude nog niet gewerkt heeft (maar dat blijkt normaal te zijn) - radio die bij starten van de wagen niet automatisch aangaat, zoekt steeds naar de radiofrequentie maar vindt die pas na 2min.. (Search PI) tenzij je meteen op het voorkeuze knopje van die zender drukt, dan werkt het meteen.. maar verder rijdt ie uiteraard fantastisch.. paar foto's;
-
- 12 antwoorden
- 4,2k weergaven
Op mijn nieuwe Sorento had ik graag Xenon verlichting willen hebben. Maar om nog eens 2500 euro extra uit te geven werd mij te veel (onderdeel van x-clusive pakket) Nu zou ik graag alsnog xenon willen aanbrengen. Iemand ervaring ?? B.v. http://www.autovoordeelwinkel.nl/Webwinkel-Category-49855/EuroXenon.html Past dit ? Is dit werkelijk de juiste xenon set ?? Wettelijk toegestaan ??
Laatste antwoord door ger.w., -
Cee'd Se7en 1 2 3
door Peterrrrr- 64 antwoorden
- 9,7k weergaven
Vanaf nu verkijgbaar, de Cee'd Se7en, met full map navigatie, bluetooth leder pakket, 16" Lm velgen etc etc. tevens komt er een Se7en Business wara dan Climate control op zit !
Laatste antwoord door bigwade, -
- 18 antwoorden
- 3,5k weergaven
Jeej! Hij is net gebracht, mijn nieuwe zwarte gezinsauto (dubbel feest, want dit is tevens mijn eerste post!) 30 dec besteld via leaseplandirect, vandaag afgeleverd. Ik wou voor een grote goedkope leaseauto om zo nog wat centjes te besparen, maar toch een grotere auto t.o.v. van mijn vorige leaseauto (Hyundai i30 1.6 dynamicluxe, geen sw). Je ziet niet veel foto's van een zwarte ceed, dus zal ik die snel plaatsen (met een review natuurlijk hoe die rijd tov van de i30, die ik 2 jaar heb gereden).
Laatste antwoord door brrrtje, -
- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
Wij hebben een Ceed SW 2.0 crdi uit 2007. Nu willen we de passagierstoel (laten) verhogen. We denken aan een verhoging van 4 of 5 cm. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit uberhaupt. Is dit veilig te realiseren. Wat zou het ongeveer moeten gaan kosten. Kan iemand hier iets zinnigs over roepen?
Laatste antwoord door Aart.S, -
- 12 antwoorden
- 5,7k weergaven
In het ComfortPack zit ook de optie electrisch inklapbare spiegels met knipperlichten. Nu begrijp ik dat deze spiegels handmatig electrisch in te klappen zijn. Dus met een knopje aan de bestuurderszijde. Heeft iemand een idee waarom dat niet via het contact gaat. Dus contact af en spiegels in?.
Laatste antwoord door snackey, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Hoi Allemaal, Ik ben in het bezit van de Sorento, model 2005 met daarop de automatische ouderwetse antenne. Ik weet het dat dit qua ontvangst een technisch hoogstandje is maar: - Hij maakt veel kabaal bij het in/uitschakelen van de autoradio - Met radio/auto ingeschakeld kun je je voorraam niet fatsoenlijk meer krabben/schoonmaken - Hij vangt takken en schraapt parkeergarage-plafonds, als je uitwijkt en dus gaat krom staan - vriest vast in afgelopen strenge winter - vergt onderhoud - hij is lelijk Ik ben bezig mijzelf te ori
Laatste antwoord door Dutchdragon, -
- 18 antwoorden
- 4,2k weergaven
Beste allemaal, Ben in het bezit van bovenstaand type Sorento van 2005. Ik heb ergens een topic gelezen om je standaard sleutel met dat aanhangsel om te bouwen naar een zgn klapsleutel. Iemand een idee hoe/wat ? Ik kan met googlen niet echt iets vinden voor Sorento.... Groetjes Johan
Laatste antwoord door Johannetje, -
Velgen 15"
door venga boy- 13 antwoorden
- 3k weergaven
Beste L.S, Mijn Venga heb ik besteld zonder de optie van de mooie velgen van 16". reden is dat de alleen de velg tussen de 369,-€ en 389,-€ pst, kosten zonder band, deze kosten je ook nog eens +\- 130,-€ pst. dus kom je uit op +/- 1900,€ voor vier banden met velg. Ik heb het volgende gedaan, heb mooie velgen van 15" gekocht deze op een Venga passen want dit zijn er niet zo veel op het moment, deze worden door de dealer er op gezet, de banden van mijn Venga passen hier goed op, komen van een staandaard stalen velg van 15". Kosten vier velgen 399,-€ banden heb je al dus een besparing van +/- 1500,-€ Uiteraard smaken verschillen, maar ook de portemonnee. Bijden zijn i…
Laatste antwoord door venga boy, -
Bluetooth vraag
door JVB- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Gisteren onze Venga 1.4 x-tra met comfort pack opgehaald. Bevalt zeer goed.. alleen, bij de auto zaten geen handleidingen en onderhoudspapieren, deze worden later toegezonden. Ik wil graag mijn telefoon via Bluetooth koppelen aan de Venga. Omdat ik geen manual op het Net kan vinden is mijn vraag... kan iemand mij vertellen hoe ik BT moet instellen op de Venga... Alvast bedankt
Laatste antwoord door JVB, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
Hoi ik ben op zoek naar gele deuren voor een kia pride 5d weet iemand of die te vinden zijn of zijn ze allemaal verroest
Laatste antwoord door ProudKiaDriver-NL, -
- 2 antwoorden
- 4,7k weergaven
gegroet geachte forumleden ik heb weer n nieuwe vraag mijn clarus 18 glx heeft n storing in versnellingsbak (automaat) op snelheid in hoogste versnelling kan t zomaar gebeuren dat hij n lagere versnelling pakt.terwijl dat gebeurt is er ook n storing van het klokje. ik denk dus aan een elektronisch probleem. wie heeft hier ervaring mee en hoe is t opgelost? gr sjaak
Laatste antwoord door sjaakvanholland, -
- 17 antwoorden
- 6,8k weergaven
Hallo kan iemand ons vertellen of er tussen de kleppen vaneen sorento2.4 ex plaatjes zitten. en wie heeft ervaring met extra harde kleppen i.v.m. gas. onze sorento verbruikt olie en verbruikt ong. 1 liter op 6 km (gas) Ook blijft het lampje van de motorcheck branden. We hebben hem al twee keer uit laten lezen. Volgens de garage is het de katalisator. Deze vervangen heeft volgens hen weinig zin want door het olieverbruik zou de nieuwe kat. zo weer verstopt raken. Alleen als de auto niet meer zou trekken dan moest ie vervangen worden. Wie heeft hier ervaring mee?
Laatste antwoord door ladyfly, -
- 34 antwoorden
- 5k weergaven
Ik vind de Soul erg mooi en we zijn hard aan het denken of we er eentje gaan aanschaffen. Maar we hebben 3 kids en hebben die genoeg ruimte achterin? Ik heb nu een Joice en dat is zo fijn dat we er dan 1 achterin kunnen zetten en 2 op de middenbank.
Laatste antwoord door Meisjesdroom, -
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste L.S, Bij mijn bestelling heb ik bewust niet de navigatie er bij genomen, reden voor mij was de prijs deze is zeer duur. Gezien het aanbod in diverse andere merken kan je een hoop geld besparen, waar je alleen op moet letten is de Interface deze nodig is voor je stuur bediening de Pioneer deze bij kia te koop is en uiteraard deze staandaard in de Kia zitten hebben van zich zelf een Interface. Zijn er hier beziiter van een Venga hij/zij achteraf een Dubbel Din Radio Navigatie hebben laten inbouwen eventueel merk en bevindingen met foto. Heb het idee dat je tussen de 300
Laatste antwoord door ger.w.,