Kia Modellen
-
- 8 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo allemaal, Al een tijdje heb ik last van een tik/kraak bij een koude motor. naarmate de motor warmer wordt verdwijnt deze naar de achtergrond en als de motor echt goed warm is loopt de motor zonder problemen. heb het net even gefilmt. Sorry voor de slechte kwaliteit van het filmwerk, maar het is al donker en het is gedaan met mijn fototoestel. Het geluid komt uit de hoek van de dynamo/v-saar/distributieriem: Weten jullie wat het is, en of meer Prides hier last van hebben? Gr Rio-man
Laatste antwoord door ProudKiaDriver-NL, -
De R van Kia
door ger.w.- 11 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik zit met een vraag waar vast wel iemand het antwoord op weet. Vanmiddag liet ik als (voorlopig;-)) laatste extraatje de achterbumperbescherming (zie: http://www.kia.nl/showroom/kia-sorento/accessoires-.aspx bij de dealer op mijn sorento plakken (wel weer een rib uit je lijf) Het viel mij op dat het kennelijk geen origineel Kia onderdeel is want er staat een (niet storende ) tekst op "sorento R" Het is de R die ik al vaker tegenkwam op sites, b.v. http://www.customsrt.net/store/product_info.php?cPath=96_97&products_id=616 Het is de R voor "personalization and styling" Nieuwsgierig als ik ben wil ik graag weten waar die R vandaan komt en of er enige verdere bet…
-
- 22 antwoorden
- 2,6k weergaven
Altijd al eens met je eigen Venga willen gummen, maar je durft eigenlijk niet? Misschien is dit filmpje genoeg.....! Wel geluid aanzetten!!
-
Hoi Allemaal, Ik weet het niet hoor.. maar is het normaal dat mijn auto zo snel krast? Ik begin overal krassen op mijn lak te krijgen. Ik heb hem vanmiddag gewassen, maar zitten achter nu ook al krassen.. als ik maar even ergens langs loopt.. zit er al weer een kras op mijn auto... Klopt dit of komt dit gewoon door mijn kleur? ------ Oplossing: Nou we hebben het onderzocht! Probleem zit hem in de vele opstapelingen van wax lagen. Het schijnt dat je de eerste maanden na je waxoyl behandeling helemaal geen wax laag op je auto mag laten aanbrengen en vooral niet de wax laag van de wasstraat. We hebben gekeken maar over mijn auto zit een wax laag van een paar millimet…
Laatste antwoord door Venga OK, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Het viel me op dat het controlelampje van de voorpassagiersairbag na een aantal seconden uit gaat en weer aan met een tijdsduur van 60 seconden. Volgens het boekje zou dit gebeuren als je de aan/uit schakelaar op AAN zet. Maar hij blijft bij mij elke keer nadat ik het contact aanzet na 4 seconden uitgaan en weer aan voor 60 seconden. Vroeg me af of jullie dat ook hebben.
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Nog niet eerder gezien een Venga met Ferrari rood interieur, zelfs het dashboard, lederen stuur en schakelunit! Heel mooi en apart. Laat maar komen toch? YouTube - Presentazione Kia Venga
Laatste antwoord door Venga1, -
- 9 antwoorden
- 1,9k weergaven
Bij mijn Kia ceed sw 1.4 voel je in het stuur de kleine oneffenheden in de weg. Het lijkt wel alsof de silentblocks niet genoeg filteren. Als je op klinkers rijdt lijkt het soms wel of er iets los zit (rammelen). Bij grote veerbewegingen merk je niks. Kent iemand dit?
Laatste antwoord door Kimar, -
Sorento 2005 3.5 V6
door davey- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste, Ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe auto en kwam een KIA Sorento 3.5 V6 tegen. Alleen ben ik niet echt bekend met KIA, hebben jullie misschien een aantal tips waar ik op moet letten? Tevens had ik nog een vraag: Deze KIA heeft niet die stoere treeplanken en de chrome bumber, kunnen jullie mij misschien vertellen wat de prijs hiervan is? Alvast bedank,
Laatste antwoord door davey, -
Stootstrips
door Remko .me- 9 antwoorden
- 2,7k weergaven
Maar niet die wij kennen via Kia.nl accessoires.. Wie o wie weet welke dit zijn? Of zijn ze net wat anders gemonteerd..? (zie bijlage) Ik vind het best wel ok
Laatste antwoord door snackey, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ben nu 1.5 maand in het bezit van venga-x tra met een km stand van 2500 km er op. Het valt mij op dat het schakelen van de eerste versnelling naar de 2e met een lichte kraak gaat,als ik het heel langzaam doet gaat het goed. Mijn vraag op het forum is of er meer venga rijders hier ook last van hebben zo ja dan ga ik naar mijn dealer toe om dit voor te leggen.
Laatste antwoord door Url, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Was beetje aan het rondkijken op internet en toen ging ik ook even langs de KIA site, denk misschien staat de gefacelifte rio er dus ik drukte zo op de RIO. Zie ik tot mijn verbazing dat de RIO nu 14,595
Laatste antwoord door Url, -
- 16 antwoorden
- 2,5k weergaven
Binnenkort loopt mijn leasecontract af en mag ik wat anders uitzoeken. Ik ben gister wezen kijken bij de KIA dealer. Nu had hij een Kia Cee'd SW 1.4 se7en staan die zeker de moeite waard is. Ik twijfel nu alleen tussen de se7en en de se7en business. De business is 1100 euro goedkoper, maar heeft 15'' stalen velgen met wieldoppen. Nu kan ik alleen geen foto vinden van deze business uitvoering met die wieldoppen. Wat vinden jullie van de business uitvoering of toch liever de gewone se7en?
Laatste antwoord door Rcee'd SW, -
Beste Kia lovers, ****scroll naar beneden, onder de foto's vind je mijn ervaringen, ik blijf dit bericht steeds weer updaten**** Vandaag was het eindelijk zover, ik mocht vandaag 16 januari mijn nieuwe Kia Venga ophalen. Hij bevalt prima, veel functies en precies zoals ik had verwacht. (Nee ik moet eerlijk zijn: ER ZIT VEEL MEER OP DAN IK OOIT HAD KUNNEN BEDENKEN!) Ik ga er straks een stuk in rijden, waarna ik mijn ervaringen in dit topic ga posten. Hieronder vind je wat foto's van mijn auto. Tussendoor zal ik steeds vaker foto's maken, posten, enz. Ps. de kras op me voorhoofd is een kado van mijn oude ingeleverde Kia Picanto, ik was de auto aan het uitruimen, waar…
Laatste antwoord door Remko .me, -
distributieriem 1 2
door arie boon- 26 antwoorden
- 17,5k weergaven
Hallo allemaal, 11 januari heb een een afspraak voor een 75000 km beurt van mijn kia rio 1.5 ls 2003 In de garage vertelde men mij dat de distributieriem ook vervangen moet worden in het boekje staat echter bij 90000 km weet iemand hier iets van dat dit gewijzigd is.
-
- 13 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, Heeft iemand een tip met het afsluiten van een autoverzekering. Ik heb nl een cee'd gekocht met navigatie en wil natuurlijk dat deze ook goed verzekerd is. Ben op dit moment met mijn Opel nog verzekerd bij het "kruidvat".
Laatste antwoord door triaxis, -
- 8 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik rij een kia sorento 2.4 benzine met een lpg3 gas instalatie. Als ik in de stad rij gaat alles ok, temperatuur meter staat stabiel net iets onder het midden. Als ik echter op de snelweg rij (rond de 100km per uur) gaat de temperatuurmeter langzaam omhoog tot +/- halverwege het derde streepje daarna zakt hij in een keer weer terug tot de stand net iets onder het midden, en dan begint het proces weer van voren af aan. Weet iemand wat dit kan zijn ?, mijn dealer zegt dat er niks aan de hand is maar dit lijkt me geen normaal gedrag....
Laatste antwoord door masimo, -
- 11 antwoorden
- 2k weergaven
Zojuist vernomen dat de Soul zeer slecht verkocht word op het moment.... kia gaat daarom ook een media/reclame offensief starten om de verkoop wat meer leven in te blazen.... Ben benieuwd want het blijft een liefhebbersauto....
-
- 72 antwoorden
- 13,8k weergaven
Ik zat ff te neuzen zo op het net, want een tuner zoals ik zit altijd te kijken naar spullen voor de kia die je hier niet vaak of nooit tegen zal komen. Ik onthou jullie dit ook niet. Kia Sportage 2004 - 2009 http://www.jeepandcar.com/urunler.php?lang=en&model_id=54&kategori_id=14&ana_id=3 Kia Sporatge 2009 - .... http://www.jeepandcar.com/urunler.php?lang=en&model_id=260&kategori_id=14&ana_id=undefined&ilk=0 Als ik nog meer tegen kom, plaats ik het hier wel bij op de 1e pagina. Greetz, Ursin
Laatste antwoord door Smart, -
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Is hier enige ervaring met de Thule dakdragers op de Cee'd SW? Met name met de Thule Thule Rapid Railing 757 en Thule Rapid Crossroad 775. Wat zijn de verschillen? Zijn er voorkeuren voor de Aero bar of Square bar? Ik heb nu een Thule set voor de Ford Focus met Footpack 755. Ik weet niet of deze is over te zetten.
-
Hoi, heeft iemand advies over een goed middel om de auto in de was te zetten. Marc
Laatste antwoord door snackey, -
- 8 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo allemaal, Afgelopen donderdagavond mijn Venga ( champagne silver) opgehaald. Aflevering was, ondanks enkele kleinigheden, zeer prettig. De mistlampen voor werken niet. Bumper is gedemonteerd geweest voor het installeren van parkeersensors voor. De 13-polige stecker was niet op voorraad en wordt pas eind van deze week geinstalleerd. Voor mij is het moeilijk om een vergelijking te maken met de 1.4, omdat ik in die auto alleen een proefrit gemaakt heb. De 1.6 is lekker fel, maar nog niet volledig uitgeprobeerd ivm inrijden. Wat mij wel meteen opviel is de veel stuggere vering met name bij verkeersdrempels ten opzichte van de Kia Magentis. Ik heb tevens het naviga…
Laatste antwoord door Ben, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
deurvergrendeling metsleutel werkt niet .zekering ok. batterij ok. moet hij op nieuw ingelezen worden.hoe doe je dat?
Laatste antwoord door 16_v, -
hulp gevraagd
door kiaglower- 16 antwoorden
- 3,7k weergaven
hoi , ik wil een extra toerenteller instaleren maar ik weet niet welke draad van de toerenteller in het dashbord is ... graag hulp gevraagd , ik ben er nu aan bezig dus help me zo snel mogelijk . dank je wel voor de hulp
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Nu lees ik op de usa site dat als je een distributie laat vervangen op een rio uit 2007 dat ook de waterpomp vervangen moet worden,is dat hier ook zo het geval [duur grappie]
- 28 antwoorden
- 9,6k weergaven
Howdie allemaal, Zoals gezegd, zijn we op zoek naar een goede Sorento. Echter de Sorento's lusten nogal wat benzine ook, zelfs als je zuinig rijd. Als ik kijk naar de 3.5 L, dan is het verschil in rijtuigbelasting 50 euro tussen een gas en benzine versie per maand. Dat is dus best heel erg aantrekkelijk om op gas te gaan rijden. Nu is mijn vraag, wat jullie ervaringen zijn, en waar eventueel op gelet moet worden. Alvast bedankt voor de feedback !
Laatste antwoord door nancyenricky,