Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Beste Kia fans Voor mijn winterbanden ben ik op zoek naar een setje leuke velgen. Ben al aan het speuren geweest op marktplaats en zo maar voor de kia met grote steek en naaf maat kom ik niets tegen. De velgen moeten igg 18 inch wezen. Banden maat 255/55/18 Steekmaat 5x139 naaf 95,5 Wie zou evt een setje in de aanbieding hebben of iemand weten. Groeten, Theo
Laatste antwoord door theo van der wal, -
- 6 antwoorden
- 7,5k weergaven
Kan iemand mij vertellen wat dat rode knipperlampje bovenop het dashbord precies doet? Ik heb het vermoeden dat het in mijn Venga 1.4 (goedkoopste uitvoering) totaal niets doet (behalve dan knipperen)
-
- 14 antwoorden
- 2,4k weergaven
Jongens kan iemand met een venga even testen of bij het beluisteren van de fm zijn of haar achterboxen het niet doen, bij mij doet alleen Front het met de radio. Als ik mp3 via me iPod doe is het wel goed en werken wel alle boxen. Kan iemand mij vertellen hoe dit kan? Je kan trouwens testen door alles naar back te zetten.
Laatste antwoord door Venga1, -
Nog 2 maand en ik kan mijn nieuwe Venga afhalen . Een 'hobby' van mij ; http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?=33&t=542
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Om je TomTom op te bevestigingen, apart gezien van de telefoonhouder.
Laatste antwoord door Smart, -
bank naar voren
door Elvira- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
Weet iemand wat de mogelijke belasting is van het stuk achterbak als je de bank naar voren doet ? Er zitten bij mij meestal 2 honden (40-45 KG per hond) in de achterbak. Ze hebben wat meer ruimte als ik de bank naar voeren doe, maar ik ben bang dat het hun niet houdt. Iemand ervaring ?
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hoi allemaal, Ik heb een testrit gemaakt met een expert vanwege mijn geschil met de garage en daarbij hebben we het volgende geconstateerd: Zodra de motor gedurende een iets langere tijd, bijvoorbeeld bij iets boven de 120km per uur loopt, boven de 3500 toeren, na ong 7-0 km vanzelf over schakelt naar benzine. Het meest rechtste lampje begint dan oranje/rood te knipperen. Ik krijg hem dan ook niet meer terug op gas. Pas als ik onder de 2500 toeren zak kan ik hem weer terug schakelen naar gas, ook dan doet hij het niet vanzelf. Dit doet hij dus in ieder geval in zijn 4 en zijn 5. Andere versnellingen hebben we niet kunnen testen ivm een gebrek aan lange stukken waar we l…
Laatste antwoord door Xenshi, -
- 20 antwoorden
- 9,1k weergaven
Klopt onderstaande gedachtengang of niet? In een van de items werd gesteld dat men beter de tank niet tot zijn reservestand leeg kan rijden, opdat eventueel bezinksel niet in het brandstofsysteem kan komen. Nu heb ik de volgende redenatie: Een nieuwe Venga zal nog geen bezinksel in zijn/haar tank hebben. Als men een redelijke hoeveelheid km's per week rijdt (stel 400) dan zal er niet snel bezinksel ontstaan, mits men de tank ook ver leeg rijdt. De inhoud van een minder volle tank zal meer in beweging zijn, hierdoor voorkomt men bezinksel. Door bijna alle brandstof op te maken kan deze niet achterblijven en door verouderingseffecten bezinksel veroorzaken. Tankt men de t…
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 14 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo KIA fans, In mijn oude sorento model 03 gingen de deuren automatisch op slot bij 40km/u en weer van slot zodra ik de sleutel uit het contact nam. Nu bij mijn nieuwe model 05 gaat dat volgens het boekje dus niet heb alles naar mijn idee geprobeerd maar tot nu toe geen resultaat aangezien mijn vrouwtje vaak met de auto rijd vind ik het een prettig en fijn idee als dit automatisch gaat. De meeste zullen zeggen druk gewoon op de knop went vanzelf maar das iets wat vergeten wordt. En in deze tijd en zeker in de stad rotterdam moet de auto gewoon op slot wezen Groeten Theo
- 23 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo allemaal. Ik kan maar niet wennen aan het weggedrag van mijn nieuwe Sportage. Bij gladheid heb ik al een paar keer meegemaakt dat de achterwielen een beetje weggleden op de snelweg. Het leek wel of ze in de "spoorvorming" schoven. Voor de rest ben ik erg tevreden over de KIA, maar dit euvel doet mij sterk aarzelen om hem te houden maar een pas nieuwe Sportage wegdoen kost wel heel veel muntjes. Herkent iemand dit? Zijn er oplossingen? Dank alvast.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Wij hebben in twijfel gestaan om de Cee'd in te ruilen voor een Venga automaat, maar hebben toch besloten voor een ander merk na veel wikken en wegen hebben wij de Cee'd ingeruilt voor een Honda Insight Hybride Elegance, ook omdat de prijs elkaar bijna niets doen en aan de Honda toch veel meer voordelen zat. Ik blijf dit forum toch volgen en wij hebben toch wel met plezier in de Kia gereden. Vr.gr. Henk.W
ankerplaat vergaan
door Peer- 13 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo, het is alweer een tijdje geleden dat ik dit forum bezocht heb. Goed om te zien dat er aardig wat leven in de brouwerij is gekomen. Ik maak meteen van de gelegenheid gebruik om een na te vragen of er meerdere rijders zijn die geconfronteerd worden met een verrotte ankerplaat. Dat is de plaat waar de remschoenen en de remcilinders op bevestigd zitten en zo het stationaire deel vormen van de remmen. Deze plaat staat in de boeken voor de prijs van
- 8 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, Sinds 14 dagen ben ik de gelukkige bezitter van een Cee'd SW Se7en Business 1.6 automaat. Tot nu toe helemaal tevreden, echter zitten er nog wel de nodige fouten in de navigatie: Navigatie: In Nijmegen kan het systeem maar 7 straten vinden die met een 'E' beginnen terwijl er zeker 20 zijn. Telefoon: Na het pairen en overhalen van het telefoonboek hangt het systeem binnen 10 minuten, reageerd nergens meer op (scherm en knoppen). Auto uit zetten en een half uurtje wachten reset het probleem. Diverse instellingen worden niet opgeslagen, zoals het random spelen van nummers van de usb stick. De 'nachtstandtoets' zet het complete scherm uit ipv het schakelen tussen …
Laatste antwoord door geho, -
Verwarming defect ?
door pimvo- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo, Deze week constateerde ik met een rit vanuit Brabant naar Rijswijk dat het verwarmingssysteem kuren vertoond. In alle standen ( ontwasemen, airco, autostand e.d.) blijft het systeem hete lucht geven ondanks dat de temperatuur op b.v. 17,5 graden staat. Ook indien ik de verwarming uit zet blijft er een hete lucht uit de roosters komen. Als het systeem uit staat beslaan de ramen vrij snel met als gevolg dat de blower of ontwaseming even aan moet, alleen krijg je dan weer het effect dat je in een sauna zit ! Nou heb ik al een paar keer gelezen dat de centrale unit die achter het middenpaneel zit ( die ook vlgs mij de airbags en andere functies aanstuurt) ontregeld k…
Laatste antwoord door pimvo, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Met jullie goedvinden zou ik hier een lijntje willen starten wat aansluit op de topic titel. Mijn belang is om zo veel mogelijk te weten te komen (inhoudelijk maar ook ervaringen) met betrekking tot ingebouwde navigatie systemen met optie bellen in de Venga. Daarnaast wil ik de vergaarde informatie hier zeer graag delen, met andere belanghebbenden. Ik kon tot heden geen concrete info vinden over de standaard KIA Navi systeem.
Laatste antwoord door Fransmg, -
- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Beste Kia kenners, mijn schoonvader is in het bezit van een sportage 2.0 CRDi (diesel automaat) nu is er sinds een tijdje de centrale deurvergrendeling kapot. Toen wij bij de dealer kwamen vertelde ze ons doodleuk dat ze hem niet uit kunnen lezen of dat het probleem daar niet in zit. nu was ik de auto aan het poetsen en vond ik links naast het stuur in het paneel waar de deur tegen aan komt een vakje met zekeringen en ook 1 zekering met S/Roof & D/Lock dit was een 20 A zekering en die was doorgebrand, nu heb ik deze vervangen en deed de centrale deurvergrendeling het wel voor een keer of 3 en nu ligt de zekering er weer uit nu de vragen voor diegene die het weet …
Laatste antwoord door KIAsportage2005, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
hallo, effe een vraagje over de remvloeistof, heb ik 2 jaar geleden laten vervangen. Is zelf makkelijk te doen, maar weet iemand een goede remvloeistoftester, ik heb ene gevonden in de conrad catalogus. en aangezien ik alleen de remvloeistof moet vervangen, heeft iemand ervaring met die vervangingsets waardoor je het systeem op druk kunt houden,met terugslagklepje. En nou een vraagje over de spanrollen, mijn auto heeft 50000 km gelopen en is 5,5jaar oud dus voor volgende week afspraak gemaakt voor vervangen distributieriem, maar dealer zegt dat hij spanrollen niet hoeft te vervangen,want deze kunnen ze goed controlleren op slijtage enz. zegt hij. klopt dit of is dit la…
Laatste antwoord door i2Paq, -
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Als je dit ziet en dan ook nog eens hoort dat de eigenaar zonder noemenswaardige verwondingen is gebleven. Ben je blij dat je in een Kia Soul rijdt. De snelheid waarmee hij aangereden werd lag geschat tussen de 80 en 90 kilometer. Groetjes, Relena
Laatste antwoord door Kalian, -
Nieuwe Sorento
door Twankia- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo Kia fanaten, Sinds lang geleden weer even op dit Forum. Ik denk erover om na 2 jaar Doge Nitro gereden te hebben toch weer een nieuwe Sorento 2.2 4WD diesel aan te schaffen. Heeft iemand daar al ervaring (goed of slecht) mee? In 2004 bleek b.v. de climatcontrol shit te wezen. Hij moet regelmatig een 2-paards trailer trekken. Graag jullie reactie. Twan (je weet wel van die meetings in de omgeving Nijmegen)
Laatste antwoord door Dino, -
- 11 antwoorden
- 2,4k weergaven
http://www.kia.nl/showroom/kia-venga/accessories-.aspx Als jullie naar styling gaan, dan helemaal naar rechts stootsierlijst was eerder alleen in RVS, nu dus ook in zwart.. so you know... niet dat ik het neem hoor, viel me gewoon op
Laatste antwoord door vlaan51, -
CRDI chiptuning 1 2 3
door Gast acspeeder- 57 antwoorden
- 15,1k weergaven
Ben hier redelijk nieuw en heb nog geen sorento in mijn bezit. in oktober moet mijn huidige leasebak er uit (passat) en ben ik van plan een Sorento X-treme met automaat en nog een rijtje opties te gaan rijden Ik vroeg me echter af of iemand hier ervaring heeft met deze motor-bak uitvoering en of iemand deze al heeft gechiptuned. hij is namelijk niet een van de snelste zullen we maar zeggen
automatische ramen
door joice- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Vandaag mn "nieuwe" Joice gehaald, helemaal toppie. Alleen de automatische raambediening doet t soms wel en soms niet. Heeft iemand een idee hoe ik dat zelf snel kan fixen, anders moet ik weer naar de garage en dat is toch weer 100km...
Laatste antwoord door joice, -
- 14 antwoorden
- 3,8k weergaven
Beste KIA fans, Nou heb ik enige tijd geleden wat foto's gezien van een sorento met dubbele uitlaat nou is dit niet zo bijzonder, maar deze uitlaten kwamen uit de achterbumper ongeveer ter hoogte van waar nu de reflectoren zitten. Het geheel netjes afgewerkt met een sier randje. Voor ik zelf ga buigen lassen en zagen, weet iemand of dit gewoon als set te koop is of zal het echt custom gemaakt zijn door een handige harry? Vond het er super tof uitzien en er zou ruimte voor zijn achter de bumper. Wie ken mij verder helpen? Groeten Theo
Laatste antwoord door Url, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
weet jij toevallig of er voor de Kia Venga ook een lederenstuurwiel beschikbaar is? Is niet als accessoires te bestellen maar ik weet dat er een aantal met deze vraag zitten, waaronder ik. Ook erg benieuwd hoeveel dit kost en wat ze dan precies doen? Vraag komt omdat ik en sommige andere hier dit willen matchen met de lederenpookknop die we besteld hebben.
-
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo kan iemand mij zeggen wat een Deurvergrendeling met afstandbediening kost van een Kia Joice en of dit moeilijk is zelf in te bouwen .graag hoor ik hier van tips alvast bedankt . Peter B
Laatste antwoord door peterb28,