Kia Modellen
-
demontage bedrijf
door natje- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo allemaal, Weet iemand een sloop(demontage) waar ik terecht kan voor sorento onderdelen, ben op zoek naar een deurpaneel lichtgrijs. Doei, Natalie
Laatste antwoord door Dutchdragon, -
Led verlichting
door HotKia- 18 antwoorden
- 3,6k weergaven
hoi, Ik wil op mijn nieuwe Pro Cee'd Led verlichting aanbrengen aan de koplampen (Audi style). Heeft iemand enig idee hoe zonder al te veel ellende het koplampglas kan worden verwijderd?
Laatste antwoord door Matt, -
lampjes vervangen
door natje- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
hallo, Ik moet de lampjes vervangen van de asbak,en het lampje waar het icoontje van de luchtoevoer van binnen word geregeld. Hoe krijg ik die vervangen, wat moet en kan ik loshalen? Alvast bedankt
Laatste antwoord door natje, -
Vraagje betreffende de Kia radio die geplaatst zit in de 2007 versie van Sportage. Er zat geen instructieboekje van de radio bij en zou deze graag willen hebben. Lees wel of iemand iets voor mij kan betekenen b.v.d.
Laatste antwoord door Dragbak, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
hallo ik heb pas een rio uit 2003 sedan gekocht. ik ben er erg tevreden over maar er blijf bij mij 1 vraag over. op de hoedenplank zitten 3 zwarte draaibare hendels of iets dergelijks ik heb de boekjes op na geslagen maar helaas niks. weet er iemand wat dit is en waar het voor dient? alvast bedank ronald
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik heb een vraagje, heeft er iemand problemen met de distance controle. Onze dealer heeft nu de tweede distance controle ingebouwd omdat de eerste hapert en piepte wanneer ik stilstond. Nu zit dus al het tweede systeem erin maar deze vertoont dezelfde foutjes. Heeft iemand hier ook problemen mee????? Ik heb een Kia Sportage 4WD met een distance controle die geen vier censors heeft maar een strip achter de bumper.
Laatste antwoord door frankydb, -
nieuwe dieselmoter
door jakke- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
hoi daar, ik heb me een sportage besteld,en zou hem in de loop van deze maand mogen verwachten. het is die met de nieuwe dieselmoter van 136pk, en de 6 bak. nu is men vraag ,is er al iemand die met deze al ervaring heeft? groetjes jakke
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik heb een Sportage 2wd, juni 2008. Mijn achterbanden slijten meer (3mm) dan mijn voorbanden (5mm). Ik ben een gewone rijder. Iemand een idee hoe deze slijtage te verklaren is? Mijn garage heeft geen idee (had het niet eens ontdekt na de eerste kleine beurt). Hans de B.
Laatste antwoord door hajubo, -
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hoi, Met welke bouten (op welke plekken) moet ik rekening houden als ik de koplampunits van de Pro Cee'd wil demonteren?
Laatste antwoord door HotKia, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik rij sinds een week in een Pro Cee'd. Naar alle tevredenheid tot nu toe. Ik heb echter 1 vraag: Wanneer ik de Climate Control op automatisch zet, gaat altijd de Airco ook aan. Het maakt niet uit op welke temperatuur ik instel. In het instructie boek staat vermeld dat dit altijd mogelijk is omdat de sensor vochtige lucht detecteert. Na verloop van tijd moet de airco dan uitgaan. Bij mij gebeurt dit echter niet. Ik heb ook al op een wat langere rit de blower vol aan gezet met luchtrecirculatie. De airco blijft steeds meekomen wanneer ik de climate control op vol automatisch zet. Iemand enig idee wat hier de verklaring voor is? Gr,
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Van het weekend maar flink wezen shoppen, thans flink hahaha maar velgen en een luchtfilter. Dinsdag krijg ik een telefoontje of we het eens worden ( met m'n vaste tuningsbedrijf ) over de prijs van m'n velgen+banden. Dan zou het de velg worden die onder afgebeeld is in 19" En een vervangingsfilter van Green High Performence Air Filter. Ik neem eerst een vervangingsfilter van Green om te kijken wat het doet. Green staat altijd al erg goed aangeschreven in de tuningsbranche net als K&N en AEM en is altijd beter dan het standaard filter. En misschien dat ik erna wel wil overstappen naar een Speed'R Twister van green. Maar dat is nog afwachten. Greetz, Ursin
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi, Ik kwam deze week een knopje tegen wat ik niet thuis kan brengen. Het lijkt op een knopje voor voorruitverwarming, maar de proceed wordt volgens mij niet geleverd met voorruitverwarming. Wanneer ik het knopje indruk hoor ik trouwens een relais schakelen. Het knopje zit naast de knop voor ESP. Bij mijn linker knie. Voorbeeld: http://members.home.nl/martinheeren/proceed/knopnaastesp.jpg Iemand een idee?
Laatste antwoord door dinges1981, -
- 7 antwoorden
- 3,9k weergaven
ik heb een KIA Sorento van bouwjaar 2005 en heb veel ellende met de voorwiellagers. Binnen 1 jaar tijd zijn beide voorwiellagers in totaal 3x kapot gegaan. dit kan/mag toch niet gebeuren??? Is dit een bekend probleem of ben ik de enige in Nederland met dit probleem???
Laatste antwoord door willem1, -
lampen sorento
door rpg- 18 antwoorden
- 6,7k weergaven
Vandaag is er weer een koplamp door gebrand. het lijkt wel of ze steeds korter meegaan Heeft iemand ervaring met een lampen merk / type die wel langer meegaan dan bijvoorbeeld een half jaar??? Ik vraag mij ook af waarom de Sorento's zulke lampen vreters zijn als je daar ook een antwoord op hebt graag.... Groeten uit Pijnacker City Ruud
Laatste antwoord door pd2ryp, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik heb voor de ge
- 17 antwoorden
- 16,6k weergaven
Allereerst zal ik me maar even voorstellen: ik ben Arckoo en heb sinds een week een Rio 1.5 uit '02. Ik heb gisteravond het forum al aardig door kunnen lezen dus heb ik meteen een aardig idee van de meest voorkomende problemen die ik eventueel kan verwachten (kapotte schokbrekers achter, distributieriemen snel versleten, deurhendels achter waarvan de lak er af komt, enz). Als je er vantevoren rekening mee houdt dat het geen topkwaliteit a la Ferarri is, zijn dit soort dingen naar mijn idee geen probleem (vooral omdat de meeste Kia-onderdelen goekoper zijn dan bij de gemiddelde auto). Ik heb me gisteren ook aangemeld bij MijnKia.nl, maar daar moeten eerst m'n gegevens nog…
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb net voor mijn vrouw een nieuwe Rio gekocht en voor mezelf een Cerato 1.6 16V X-treme Ebony black. Het interieur wordt al omgebouwd naar sportief en veel RVS. Om deze nog meer op te leuken, ben ik op zoek naar adressen/sites waar ik sportuitlaten voor een Cerato kan vinden, liefst een dubbele set. Voor zover ik kon vinden, of ik zoek niet goed, is hier maar weinig voor te krijgen. Mogelijk een echte tip van echte KIA liefhebbers ? vriendelijke groet en alvast bedankt J@N
Laatste antwoord door kia-man, -
- 2 antwoorden
- 4,9k weergaven
Ik vind hier niks terug van deze wagen. Wat is de nadelige zijde van deze, bvb op wat moet er gelet worden en wat zijn de zwakke punten. Ze klinkt aantrekkelijk. De motor is dat een Mercedes motor? Wat is het verbruik? Alvast bedankt
Laatste antwoord door apollo, -
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Na het vervangen van de cilinderkop van de rio 1.5 dohc heeft deze nog ca een half uur gelopen en is niet meer aan de praat te krijgen. tijdens starten lijkt het erop dat de ontsteking niet op tijd staat. (ploft) distributie staat op juiste merktekens. storing uitlezen geeft aan nokkenaspositiesensor. vervangen hiervan geen resultaat. wie kan mij verder helpen.
Laatste antwoord door oir, -
Garagehandboek
door Mathieu- 1 antwoord
- 5,3k weergaven
Hallo Ik ben sinds kort in het bezit van een Kia Pregio. In het instruktieboekje staan wel een aantal zaken aangegeven die je zelf zou kunnen uitvoeren maar daaruit is niet op te maken waar je een en ander kunt vinden in je auto. Aangezien ik graag zelf aan de auto wil sleutelen vraag ik me af of iemand weet hoe je aan een garagehandboek kunt komen of een vraagbaak voor de pregio. Gekopieerde versies, tegen betaling uiteraard, is geen probleem. Alles op CD zou ook prima zijn. Alvast bedankt voor de medewerking. Groetjes Mathieu
Laatste antwoord door lambert, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
momenteel zit er in mijn Kia Sportage een nokia bleutooths set. ik wil hem graag uitbouwen en een sony BT wireless inbouwen. mijn vraag is hoe ik de console waarin de radio zit moet uitbouwen zonder dat ik iets beschadig. de microfoon bedraan achter het plafond bij de binnenverlichting. alvast dank voor de reacties:clown:
Laatste antwoord door maxbo3, -
sportage 4x4
door frankydb- 0 antwoorden
- 1k weergaven
hallo iemand al meer ervaring met de sportage 4x4 verleden week eens de ardennen opgezocht en hem even in slijk geworpen en ja hoor gaat heel goed primma ding heeft er nog iemand ervaring met de 4x4
Rio All Stars
door oldtimerton- 10 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo, We rijden nu een weekje in de All Stars Rio 1,4, en niet ontevreden inmiddels zijn we al over de duizend kilometer en is het benzine gebruik redelijk 1: 15, voor het begin niet slecht denk ik. Foto's heb ik nog niet maar zullen zeker komen is een hobby van mij. grotje ton
Laatste antwoord door allstars, -
Flash Lube
door Dutchdragon- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik heb gister eens gekeken naar het druppelen van m'n flashlube hoe die nu eigenlijk afgesteld stond. Tot mijn verbazing druppelde hij 4x per minuut? Nu is mijn vraag is dit wel genoeg? Ik heb hem gister ook maar hoger gezet en zit nu op 10 druppels per minuut. De auto is nog helemaal nieuw en wil niet dat hij straks door een verkeerde afstelling ( 4 druppels p/m ) de kleppen verbrand. Graag hoor ik wat jullie ervaring is en hoe de afstelling nu moet staan. Groeten, Ursin
kilometerteller
door parel1307- 1 antwoord
- 2,9k weergaven
Hallo, is er iemand die mij kan vertellen waar de kabel voor mijn kilometerteller loopt onder de moterkap, want de teller doet niets meer. Ik heb een Shuma 1,8 uit 1999.
Laatste antwoord door kelvin,