Kia Modellen
-
- 16 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ik heb tot nu toe nog maar een keer of 4 moeten tanken, maar de eerste 2 keer viel het mij op dat er maar ongeveer 45 liter inging. Dan bij de derde keer maar eens wat meer geduld gehad. Blijkt dus dat er nadat het pistool de eerste keer afslaat je nog zeker 10 liter kan bijtanken. Echter, dit neemt enorm veel tijd in beslag, het is meer voldruppelen. Zijn er nog mensen (met een CRDi, diesel schuimt nu eenmaal veel meer, of hebben de benzineversies ook deze kwaal?) die dit ervaren?
-
nieuwsgierig
door deNaut- 6 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik heb nog een aantal vragen over wat de volgende dingen zijn: deze zit onder de passagiersstoel.
Laatste antwoord door Alex, -
deuren sluiten.
door Ronald H- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Wie weet er of er een code is om je deuren boven een bepaalde snelheid automatieche sluiten? En of er een code is om alleen de bestuurders kant te opennen met afstand bedienning,het is een beetje lullig als je `savonds in wilt stappen en je heb er gelijk een passagier bij:???:.
Laatste antwoord door brouwer2001, -
- 7 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo KIA rijders , Wij rijden nu twee jr. met onze Kai Cee
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
Lege accu door niet afgesloten achterklep
door Gast Jaap van Deursen- 6 antwoorden
- 9k weergaven
Ik heb als uitermate enthousiast Picanto rijder toch een klein probleempje. Ik heb afgelopen zaterdag weer eens een lege accu gehad omdat klaarblijkelijk de achterklep niet helemaal goed is dichtgeslagen. Deze keer had opladen door de wegenwacht geen zin meer. De accu is helaas op jonge leeftijd van ons heengegaan (snik). Een nieuwe accu kostte me eur 96,- via de dealer. Had deze achteraf beter bij Halfords kunnen halen voor eur 75,-. Wie heeft hier ook wel eens last van gehad?? Volgens mijn vrouw moet ik de achterklep harder dichtslaan maar zoals zij dat doet..... dan springt nog eens een keer het glas uit alle sponningen! Kan ik dit overbodige electronische gedoe niet…
Laatste antwoord door pe1csv-9, -
- 17 antwoorden
- 11,1k weergaven
beste mensen, we hebben de nieuwe carens nu een maandje ongeveer. het enige wat ik nog niet heb kunnen proberen is de airco; de dealer zegt dat de airco zo ingesteld kan zijn dat ie met de huidige lage buitentemperaturen (4/5 graden) niet in werking treed omdat het dus buiten te koud is. als ik de aircotoets in druk gaat het lampje wel aan alleen de airco zelf doet dus niets, pomp slaat niet aan etc. normaliter merk je als de airco aan gaat dat de motor er wat harder aan moet trekken wanneer de pomp inschakelt. kan iemand bevestigen dat het klopt met dat niet inschakelen bij de huidige buitentemperatuur?
- 6 antwoorden
- 5,1k weergaven
Goedendag, SInds december een sportage x-pect cool bezitter 2009 model en had als extra het gaspakket erbij genomen.(maar goed ook want tot nu toe niet onder de 1/9,5 gekomen) Deze is afgelopen week ingebouwt. Heb er pas 8 kilomter mee gereden dus kan nog geen oordeel geven over hoe en wat. Enige wat mij opvalt/irriteerdt is het geluid van de pomp van het gas. Die eerste 20 seconden dat ie wat harder pomp kan ik mee leven, daarna gaat ie op een lager niveau maar is nog steeds duidelijk hoorbaar, zeker als je omschakelt naar benzine, dan hoor je weer hoe heerlijk stil de sportage is in stationeer. Als je rijdt hoor je het minder omdat er dan andere geluiden zijn die…
Laatste antwoord door Dutchdragon, -
Dakdragers
door Matt- 13 antwoorden
- 3,7k weergaven
Dag allen, Ik heb een vraag omtrent dakdragers voor de Rio. Ik heb zelf een Kia Rio 1.3 sedan (4 deurs) van 2002. Ik kan van iemand dakdragers overnemen die hij op zijn Kia Rio Visto LS hatchback (5 deurs)van 2004 heeft gehad. Aangezien hij voor mij aan de andere kant van nederland woont kan ik ze niet passen. Weet iemand of het mogelijk is dat deze dakdragers ook op mijn auto passen. Het zijn orginele Kia dakragers. Alvast bedankt voor het meedenken.
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik heb een sportage 2.0 crdi uit 2006 (140pk) met voor/zijschade gekocht na het herstellen van de schade is de auto voor het eerst gestart. na 10 keer starten sloeg uiteindelijk de motor aan maar ging ook het oranje lampje knipperen van de motor (storing). De sportage loopt op zijn noodprogramma en komt slecht op toeren. Valt de sportage in een noodprogramma na een aanrijding ? Wie heeft hier ervaring mee of heeft een suggestie
Laatste antwoord door Dutchdragon, -
2010 Kia Sorento
door ata10- 9 antwoorden
- 3,1k weergaven
This is the first image of the 2010 Kia Sorento : More pics: 2010 Kia Sorento
Laatste antwoord door BartM, -
- 11 antwoorden
- 3,5k weergaven
Beste mensen ik wilde dit even kwijt.. Ik ga naar het motorhuis leidschendam om mij kia te laten keuren. hij is dus afgekeurd; op de wielen lv loopt aan aan de stabilisatorstang, stadlichten blauw(oke dat begrijp ik wel), en het gaarst is de xenon loopt 2 lijnen op de lamp tester? damm teleurgesteld ben ik zeg. Wat ik dus morgen ga doen: wielen wisselen orginele stadslichten wisselen voor orginele maar die xenon ja.. die is gewoon rdw/ apk toegestaan :S zegt de winkel! De winkel gebeld.. eruit halen en terug sturen :S waarom moet mij dit overkomen
Zoals al eerder door mij geschreven, hier een aantal vragen: Ik heb vandaag een Shuma uit 2001 gekocht maar helaas, er heeft een peuk liggen smeulen, niet in de asbak, maar in het "vakje" eronder.. Kan ik dit vervangen? En waar te krijgen? Het "afdekplaatje" voor de auto radio is zelf opengezaagd () en er is een autoradio ingedrukt. Helaas, niet mooi gedaan.. Kan ik dit vervangen? En waar te krijgen? De boxen zijn opgeblazen. Ik ben van plan ze allemaal te vervangen, maar... Hoe krijg ik ze tevoorschijn? (is er een standaard maat voor de Shuma?) De antenne, die ik zelf erg gedateerd vind, (a la Bassie en Adriaan) is die te vervangen door een mooi klein antennetje? We…
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Bij mijn vorige auto (Toyota Starlet) konden de ruitenwisser-rubbers vervangen worden door ze uit de ruitenwisser-armen te schuiven. Is dit ook DE manier voor mijn Kia Rio Vista 2004 of kunnen alleen de complete wissers vervangen worden ?
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 12 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hierbij stel ik ff mijn Kia Pro_Ceed voor.Het is een 1.6 CRDI EX versie. Ondertussen aan gewijzigd : Ramen laten verduisteren. Kia logo in de handgreep achteraan weg. Achterruitenwisser weg. Het half leder intereur van een sport gestoken. 17" velgen. Een kort antenneke van Citro
Laatste antwoord door PetervanAmen, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo (even onorthodox/onvoorgesteld berichtje posten) Momenteel ben ik aan het kijken naar een Kia Sorento 2.5 CRDI M/T. Vandaag heb ik in eentje proef gereden en het volgende viel mij op: Wanneer je van de 2 naar 3 schakelt, de pook vrij lastig uit de 2 te krijgen is. Hetzelfde is van 4 naar 5 en van R naar willekeurig. Is dit normaal? Ik heb geen verstand van dergelijke auto's omdat ik eigenlijk altijd klein gereden heb (Classic Mini, Subaru Vivio). Verder lijkt het remmen niet al te aggresief (kan normaal zijn ivm abs/rembekrachtiger...) Het aanbod staat nog open, wil alleen zeker zijn of dit een euvel is, of gewoon "Sorento" In iedergeval vast bedankt voor…
Laatste antwoord door vranken, -
Welke olie in CRDi?
door Leon- 12 antwoorden
- 5k weergaven
Ik heb nu 3500 km gereden met m'n Cee'd 1.6 CRDi, het oliepeil staat nu precies tussen min en max, dus ongeveer een 1/2 litertje eruit. Ik wilde dit bijvullen dus zojuist naar m'n dealer gebeld welke olie erin moet. Ik kreeg de verkoper aan de lijn, hij ging het even navragen, en belde terug met antwoord 15W40 full syntheet. Ik vroeg: weet je dat zeker want volgens mij is 15w40 altijd minerale olie, bedoel je niet 5W40? Antwoord was: nee, ik heb het aan de aftersales manager gevraagd en die zei heel duidelijk 15W40 full syntheet. Mijn vraag dus: bestaat dit wel? Of weet er iemand welk type olie er vanuit de fabriek in een CRDI wordt gedaan, want ik wil wel hetzelfde soo…
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik wil een nieuwe verzekering voor mijn Kia Sephia (1.5) hatchback (simpel type zonder stuurbekrachtiging en zonder electrische snufjes) maar heb geen flauw idee of het een gtx, nlx of slx is.. Kan iemand mij alsjeblieft het verschil uitleggen??
- 4 antwoorden
- 4,3k weergaven
Al sinds het conceptmodel van de Soul waren we al erg onder de indruk van het model. Na lang wachten stond hij dan eindelijk in januari 2009 bij de dealers in Nederland. En de Soul voldeed echt aan onze verwachtingen, hij is groot, hij is gewaagd en lekker stoer. Je vind hem mooi of je vind hem lelijk maar wij waren op slag verliefd Na 3 proefritten en meerdere dealers bezocht te hebben (en stevig onderhandelen over de inruilprijs van onze 3 jaar oude Peugeot 207) konden wij onze Soul vandaag bij de dealer ophalen. De Soul trekt lekker vlot op en schakelt erg soepel. En de stoelen zitten erg comfortabel en geven voldoende zijdelingse steun. Het stuurt een beetj…
Laatste antwoord door ata10, -
- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
Enkele weken geleden hebben wij een Proceed besteld. Nu duiken de nieuwprijzen o.a. van de Proceed met duizend en meer Euro naar beneden. Zie Kia.nl. The power to surprise. Dat verlagen van nieuwprijzen gebeurde enkele jaren geleden ook met de Prius, vanwege de verandering van de BPM. Wij zijn toen achteraf gecompenseerd door Toyota. Heeft een van jullie tijdens de bestelprocedure een prijsverlaging meegemaakt? Wat zijn jullie ervaringen? De leverancier zegt dat zij compenseert afhankelijk van wat er op de factuur staat die van Kia (fabriek?) komt. En die moet nog binnenkomen. Ik houd jullie op de hoogte.
Laatste antwoord door Colombe, -
Achterklep
door bengeltje- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik heb sinds kort een kia joice uit 2001. En nu gaat de achterklep niet meer open. Het slot gaat er wel af maar er is voor de rest geen beweging in te krijgen. Iemand tips? Wou het biddenscherm op de achterklep verwijderen maar weet niet hoe die vast zit.Hoop niet met schroeven aan de zijkant. wie kan mij verder helpen???
Laatste antwoord door bengeltje, -
verbruik 2.4 g3
door vranken- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo. Ik heb een sorento 2.4 op lpg g3. Nu wordt het verbruik van 1 op 6 steeds moeilijker om te halen en dat terwijl ik geen andere routes rij. Hij heeft een paar weken geleden nog een grote beurt gehad met nieuwe bougies. Ik dacht eerst dat de lambda sonde kapot was maar volgens de monteur werkt die niet als je op lpg rijdt. wie heeft er een ander idee?
Laatste antwoord door willem1, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
enjoy
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
en de winnaar is?
Laatste antwoord door Pro ceedboy, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
geniet