Kia Modellen
-
- 7 antwoorden
- 9k weergaven
Nu 129000 km gereden en gisteren met de Sportage weer naar de garage omdat motorcheck lampje ging branden en omdat de motor niet mooi rond liep. Dan blijkt wederom dat de kleppen gesteld moeten worden en dat men alweer op de helft van de stelmogelijkheid is. De geschiedenis, tijdens garantie periode KM stand 75000, zetels van cilinder 3 en 4 vervangen. Kleppen nog ok. KM stand 118.000 kop volledig gereviseerd en uiteraard harde zetels en nieuwe kleppen erin, garantie verlopen en dus eigen kosten. En nu, zie begin verhaal, nog meer ellende. Ik vind de auto fantastisch rijden, maar zo is de lol eraf. De auto rijdt niet met Flash-lube geinstalleerd, wie heeft er e…
Laatste antwoord door hajubo, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Na anderhalf jaar en 30000 km zeer tevreden gereden kreeg ik opeens lawaai en moeilijk rijden voor mijn kiezen. Bij de dealer bleek mijn koppeling eruit te liggen. Ik kreeg meteen het (voorzichtige) verwijt dat ik met mijn voet op de koppelingspedaal rijd. Ik rij al 30 jaar met verschillende merken en nooit dit soort problemen gehad. De monteur reageerde hier niet echt op. Ik heb een soortgelijke melding ook bij de Rio gezien en ben dus benieuwd of meer mensen dit probleem met de ceed hebben. Ik was in ieder geval stomverbaasd toen ik dit hoorde.
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
Airco
door Dutchdragon- 9 antwoorden
- 2k weergaven
Nu valt het mij op dat als ik de auto start m'n airco lampje direct aangaat. Nu is dit ook soms tijdens het rijden als ik de temperatuur verander, ik weet niet of dit wel zo hoort te werken. Maar ik hoef geen airco aan in deze koude tijden. Is dit eenmaal zo ingesteld door Kia? of zit er een ander verhaal achter. Hoop dat iemand me een update kan geven over hoe of wat. Groet, Ursin
Laatste antwoord door Dutchdragon, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo allemaal, ik heb een sportage uit 2000. als ik de 4x4 inschakel werkt deze wel en niet. Je hoort vaak een klap bij het rechtervoorwiel. Heb de berichten al doorgelezen en er was al een bericht hierover. Hij is al een paar keer bij een garage geweest maar ze komen er niet goed uit. een aantal lagers en sluitringen zijn al vervangen maar hij blijft het doen. de onderdruk is ook goed maar hij schakelt denk ik toch niet goed in. Het zou aan de membraam kunnen liggen. Heb ergens op een engelse site hier iets over gelezen maar kan het niet terug vinden. Daar hadden ze het over dat de rubberen membraam niet voldeed. Kan hier haarscheuren in zitten? of zou het nog iets a…
Laatste antwoord door broer konijn, -
onderdelen
door nibakia- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
iemand ervaring of een adres waar ik onderdelen kan bestellen voor mijn joice ook bestaat er een leder interieur voor maar???nooit gezien nog
joice spruitstuk
door nibakia- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
vandaag mijn spruitstuk vervangen ! kosten 500 eur !!!
Kia cee'd BTCS
door ata10- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Kia will enter the 2009 Belgium Touring Car Series with the hot looking cee'd BTCS - 440hp from a 2.0L engine: More pictures: Kia cee'd BTCS . .
Laatste antwoord door kia-man, -
ik heb al een tijd dat mijn koppeling ??slipt?? als ik wil wegrijden dan maakt hij heel veel toeren maar kom haast niet vooruit. Dit probleem heeft hij echter niet altijd??? er gaan dagen voorbij dat ik het niet heb maar soms ook weer wel? de kia dealer vertelden mij dat de koppeling versleten is en er maar een nieuwe in moet?? mijn joice heeft net 80000 km gelopen ????zou erg snel zijn. als hij inderdaat versleten zou zijn dan moet ik altijd als ik rij het slippen hebben denk ik zelf? als ik een tijd stilsta en mijn moter laat lopen dan heeft hij dit probleem van slippen. als ik weer een tijd stil sta zonder dat mijn moter draait dan heeft hij er geen last van …
Laatste antwoord door kia-man, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
leeeeeg
Laatste antwoord door Centurion, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Sinds 13 juni rij ik ceed sw. De auto is perfect maar na een maand had ik een knetterde geluid achter me radio. Dag voor me vakantie hebben ze me bedrading vast gezet. Maar dat was niet vodoende na een paar dagen kwam het weer terug. twee weken geleden hebben ze me radio vervangen. En na week was het er weer. Ik reed naar huis haalde me contactsleutel eruit en ik hoorde een soort vin achter me radio. en ik dacht wat is dat. De volgende ochtend rij ik de snelweg op bij een overgang van nieuw en oud asfalt was het knetterde geluid er weer. Het geluid komt opzetten bij ongeveer 80km per uur. Aankomende dinsdag weer een afspraak.
Laatste antwoord door Pro_Cee'd JB, -
- 7 antwoorden
- 11,4k weergaven
Er is mij iets heel vreemds gebeurd. Na een rit van ca. 100 km had ik de auto een uurtje geparkeerd. Daarna reed ik weer weg. Na een paar honderd meter hoorde ik plots een hard ratelend geluid uit de motor komen. Heb de auto aan de kant gezet en ben gaan luisteren. Het was een metaalachtig hard tikkend, rateled geluid alsof de zuigers tegen het kleppendeksel aankwamen. Ook ging nu het lampje van het motormanagement branden. Ben weer gaan rijden en ratelend geluid hield nog even aan om daarna te verdwijnen. Lampje motormanagement bleef echter branden. Aan het rijgedrag van de auto was overigens niets te merken. Hij reed gewoon goed. Ik dacht dat de katalysator kapot zou ku…
Laatste antwoord door willem1, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hoi Allemaal, Ik wil graag een lpg installatie in de auto laten zetten. CEED SW 1.6. Ik belde hier de dealer over en hij vertelde me dat KIA Nederland het de dealers verboden heeft om dit nog langer te doen. Er zijn namelijk problemen met de klepzettingen. Heeft iemand hier al ervaringen mee? Ik ben hier toch wel teleurgesteld over.
Laatste antwoord door raantje, -
Mistlampen
door GeKo58- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
:hammer:Weeet iemand of de Carens modellen zonder mistlampen al zijn voorbereid en je als het ware er alleen maar hoeft in te schuiven? En wie heeft er ook zoveel problemen om de knipperlichten er achter weer in te krijgen na vervanging ?
Laatste antwoord door GeKo58, -
Foto's
door Gast sandor- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik heb foto's ge-upload van een Kia Cee'd 1.6 CRDi-VGT X-ecutive. De kleur is pewter beige. Ik heb praktisch dezelfde, alleen heb ik de X-tra uitvoering, dat is zonder mistlampen. Het is motorisch de dikste versie met 115 PK. Hij rijdt fantastisch, en heeft een dijk van een motor (veel koppel!!).
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 18 antwoorden
- 9,3k weergaven
Is er iemand bekend of er een cruise control voor de ceed te krijgen is die niet zo idioot veel kost als die bij de dealers zelf. Bijna 700euro is de reden dat ik het niet direct heb aangeschaft. Zou het eigenlijk wel willen. Dennisceed kia ceed sporty wagon 1.4 all star zwart metallic
Laatste antwoord door Kiatech, -
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Na twee jaar hebben we maar besloten om de Sorento weg te doen. Na veel problemen en een helemaal NIET meewerkende kia importeur hebben een Mazda 6 genomen. Ja ik hoor jullie denken "dat is een stap terug" dat is ook zo maar een nieuwe Sorento veel te duur geworden door de maatregelingen van de overheid, en de dealer vertelde dat de Sorento wordt vervangen (nieuw model) nog dit jaar. Wat we nu met de Mazda wel vooruit gaan is het comfort. Ik blijf wel op het forum, en je weet maar nooit hoe het verder gaat lopen. Groetjes, Edwin Kr
Laatste antwoord door willem1, -
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb een echt detailvraagje waarvan sommigen zullen denken: waar die kerel zich toch mee bezighoudt !? Maar toch stel ik de vraag. Op de chauffeursdeur zitten bedieningsknoppen voor de electrische ramen, alsook voor de buitenspiegelverstelling, het openen van tankklep en achterruit, het kinderslot voor de electrische rutien en de knop waarmee je de portieren kan vergrendelen. Het is mij opgevallen dat, 's avonds bij ingeschakelde verlichting, sommige bedieningsknoppen bij mij niet verlicht zijn. Dit is het geval voor de buitenspiegelverstelling, de kinderslotknop voor de ruiten en de knop om de deuren te sluiten. De anderen zijn wel verlicht. Is dit bij jullie ook z…
Laatste antwoord door Alex, -
Verkoop Sorento
door Piet_001- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik verkoop een KIA Sorento EX vanuit Belgi
Laatste antwoord door Piet_001, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Hey! Kia cee'd has been chosen as the most reliable and quality built car in the C-car segment by French L'Automobile magazine. It topped rivals such as Toyota Auris, VW Golf, BMW 1-Series, Audi A3 and others!! Check out for some more news: Kia cee'd quality award
-
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
ik heb in mijn kia joice storing op mijn radio nu zit er ook in de auto een hoogte meter ingebouwd die ook een compas weergeeft????? kan dit de oorzaak zijn van mijn storing????????
Laatste antwoord door Tazteam, -
- 12 antwoorden
- 3,9k weergaven
Op mijn zoektocht naar leuke accesoires voor mijn Sorento kwam ik terecht op de Amerikaanse site Customsorento.com Geweldig wat ze daar allemaal aanbieden. Redelijke prijzen en de verzendkosten bedragen slecht USD 18,95. Aanradertje! gr. Pim Accesoires inmiddels ontvangen, vrij van invoerrechten of BTW!
Laatste antwoord door Tazteam, -
- 1 antwoord
- 4k weergaven
Wie oh wie; weet welke de steek van de velgen van een Kia Carens 2.0 CVVT bj 2007? Ik wil velgen met winterbanden kopen vandaar
Laatste antwoord door Alex, -
- 14 antwoorden
- 3,4k weergaven
Met de hoop dat het vandaag net zo rustig zou zijn als gister op het Autosalon in Brussel zijn we gaan kijken of we goede fot's konden maken van de Soul. Tevens hebben we een testrit van een halfuur kunnen meemaken met een KIA medewerker die tevens goed op de hoogte was van de Soul. Ik moet zeggen dat de Soul goed bevalt. Er zijn hier in Belgi
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, Ik heb nieuwe 18 inch velgen onder mijn Sportage liggen met banden maat 255/40/18,hiervoor had ik op dezelfde velgen in de garage 255/55/18 erop laten leggen maar deze liepen aan dus alles weer eraf en de eerst genoemde weer terug erop. Deze laatste banden zijn hele platte en zijn niet mooi de wielbak is niet opgevuld,nu zien ze er nog klein uit terwijl het toch 18 inch velgen zijn. Nu is mijn vraag wat ik dan wel op de 18 inch kan leggen?misschien 245/50/18 of 255/50/18? DIT IS EEN DRINGENDE OPROEP DUS IK HOOP DAT JULLIE SPOEDIG REAGEREN!! Alvast bedankt, Adrie
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
hee hallo. ik wil graag een zwaardere dynamo in mijn pride zetten,heb nu 50 ampere. maar ik wil graag naar de 100 ampere toe. heeft iemand suggesties over hoe en waar ik dat kan laten inbouwen? alvast bedankt. groeten chris..
Laatste antwoord door chris1,