Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Vorige maand heb ik meegedaan aan het 4x4 evenement in Heerde, dat jaarlijks georganiseerd wordt door de Rotary-club van Oldenbroek. Nou had ik nog nooit met mijn Kia in het terrein gezeten en soms dacht ik wel, waar ben ik aan begonnen. Maar zoals het met alle dingen gaat, als je eenmaal bezig bent, leg je de lat steeds hoger. Ik was verbaast hoe goed de Kia met de standaard straatbanden het deed in het terrein. Na het eerste rondje heb ik nog wat lucht uit de banden laten lopen en toen ging het nog beter zelfs. De baan werd echter steeds slechter en het laatste rondje bestond de baan meer en meer uit modder en zodoende hele diepe sporen waardoor het chassis van de auto …
Laatste antwoord door Alex, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo ik heb een kia pride 1.3 i 16v 42.000 km gelopen 1 jaartje stil gestaan alleen ik heb er een probleem mee als ik een beetje gas geef dan valt hij uit geef ik veel gas dan kan ik er gewoon mee rijden wil ik hem starten moet ik gas geven doe ik dat niet dan hoor je de motor heel langzaam oplopen dan oor je hiiiiing seconde rust hiing seconde rust hiiing en dat dan steeds sneller tot hij stationair loopt en toen ik de bougie wou vervangen waren die anderen roet zwart dus geen goeie verbranding maar ik weet niet wat het probleem is is er iemand die me kan helpen
Laatste antwoord door sjors, -
Promotiefilm
door Alex VB- 4 antwoorden
- 2k weergaven
http://www.kia-soul.com/swf/scrapPlayer.swf?id=promotion
Laatste antwoord door bigwade, -
Inbouw radio
door HUB321- 0 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo,heb al een vraagje,hoop dat jullie mij kunnen helpen. Heeft de Kia Carens een dubbel din schacht ??????????? Wil graag een orginele Clarion- kia ,2x din inbouwen. Graag jullie reakties en alvast bedankt hub:boat:
Laatste antwoord door HUB321, -
- 5 antwoorden
- 5,6k weergaven
Hoi, Wie weet waar de brandstof filter zit bij een sportage 2005 benzine 2.0 2 wd ?? of heeft deze geen filter??
Laatste antwoord door Gerrit Speelman, -
- 5 antwoorden
- 4k weergaven
Hoi Allen, beetje domme vraag maar ik kan het nergens vinden. Is de 4wd functie alleen beschikbaar bij lage snelheden of kan die aan blijven tot topsnelheid. Maakt het uit of het benzine 2.0. diesel 2.0 of v6 is ? Praat me even bij. grtz !
Laatste antwoord door uitvaartleider, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ben zeer benieuwd naar meer gegevens en specificaties van de nieuwe SOUL; - wanneer staat ie in showroom (of kunnen we nu al kijken?) - specificaties per modeltype (nu zeer summier via internet?) - hoe zien de ''eenvoudige'' versies eruit (nu enkel de meest exclusieve in folders en fotomateriaal) - komt er een 2L versie? - En rijtesten graag (maar neem aan dat deze vanaf januari 2009 wel zullen komen....)
Laatste antwoord door Alex, -
- 8 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo allemaal, Op dit forum een hoop ervaringen gelezen van trotse Sorento bezitters met het offroad rijden, over banden, over tunen, etc. Wie van u kan zijn (of haar!) ervaringen delen met het rijden met een caravan? Ik heb nl sinds een paar weken een Sorento 2.5 CRDi, en ik ben heel benieuwd naar de trek-eigenschappen...vooral met een grote caravan. Zelf ga ik er binnenkort een trekken van bijna 8 meter en 2,5 mtr breed. Dit heb ik eerder al gedaan met een "gewone" auto, dus ik heb ervaring met het rijden met grote caravans. Ben benieuwd naar uw reacties! Groet, Dennis
Laatste antwoord door pd2ryp, -
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Beste kia gebruikers/experts, Klopt het dat er problemen zijn met de transmissie overbrenging tijdens het schakelen bij de kia sportage? Dit vermelden ze in v
Laatste antwoord door wimtenhoope, -
Kia cee'd ISG
door ata10- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Kia has began a full scale production of the cee'd ISG! At first only gasoline engine equipped cee'ds will go on sale, while later, the rnge of cee'ds ISG is expected to expand to 1,6L CRDI as well. Expect to see up to 15% fuel consumption improvement during city driving over the current cee'd model! See more details here: Kia cee'd ISG
Laatste antwoord door ata10, -
Wielkuiplijsten
door supervalk- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Overweeg een Kia Sorento te kopen maar ben eigenlijk benieuwd naar de onderhoudskosten, ik weet dat je het via de Kia-site kunt achterhalen maar aangezien in mij nog niet kan aanmelden vraag ik het op deze manier. Ben vooral naar de prijzen voor kleine en grote beurt en vervanging van distributieriem enz. Alle info is welkom. gr. Martin
Laatste antwoord door supervalk, -
Mistlampen
door CaVeY^- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Ik heb de challange versie 1.4 alleen zitten er std geen mistlampen op Heeft iemand toevallig al aftermarket lampies gezien of iets wat er op lijkt om in te bouwen? met een dremel kan je een hoop doen met de zwarte doppies voor
Laatste antwoord door RML, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo . Ik heb een Sorento EX 2005. Op de 4wd instelling heeft deze 2 standen automatisch en 4WD Low. Ondanks de diepe sneeuw van de laatste dagen pakt de automatische om-schakeling naar 4 wd niet ,- ik merk er althans niets van - ook niet bij een pittige bochtenserie op een besneeuwd terrein in flinke sneeuw ( wel met winterbanden ) de auto breekt dan wel uit en slipt zijdelings maar ik merk niets van verlies aan trekkracht vanuit DE ACHTERWIELEN Ik heb enkele vragen kan het zijn dat de automatische inschakeling niet plaatsvindt indien er een forse grip via de achterwielen is , door het gewicht van de auto en door de winterbanden ? m…
Laatste antwoord door leonsorento, -
sneeuwkettingen
door Alex- 16 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ik heb sneeuwkettingen gekocht voor mijn Sorento; je weet maar nooit hoe fel het begint te sneeuwen in Duitsland of Oostenrijk. Vermits ik een automatische 4x4 heb vraag ik mij af hoe de auto hier gaat op reageren; de omtrek van de achterwielen wordt dan wel een pak groter dan de voorwielen waardoor een verschil in draaisnelheid zal ontstaan dat misschien de 4x4-computer zal verwarren. Iemand ervaring hiermee ? Zeg nou niet dat ik 4 sneeuwkettingen moet monteren h
Laatste antwoord door FransB, -
audio in Sorento
door bambix- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hello, heeft iemand reeds extra audio in een Sorento gemonteerd (versterker, woofer, bekabeling)? Gewoon even om ervaringen en tips uit te wisselen.
Laatste antwoord door vranken, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Mijn ouders zijn sinds 10/2007 de trotse bezitters van een Kia Carens 2.2 Turbo diesel. Sinds een paar weken heeft de wagen steeds opnieuw last van een platte batterij. Nu, na een paar dagen niet meer gereden te hebben doet hij helemaal niets meer. Heeft er iemand ervaring met gelijkaardige problemen met dit model Carens. Olav
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 7 antwoorden
- 6k weergaven
Hallo, Mijn vraag is wat ongeveer de kosten zijn voor het vervangen van een disributie riem. Het gaat hier om een kia rio uit 2000 met 97.000 op de teller. Ik weet het niet zeker of de vorige eigenaar deze al heeft vervangen bij 90.000. Groetjes Roelof
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste, Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe en degelijk wagen.. De kia sportage model 2009 lijkt me een waardige kandidaat! Verbeter me indien dit niet zo is... Maar nu zit ik met de vraag hoe het komt dat er in Nederland andere versies beschikbaar zijn dan in Belgi
- 8 antwoorden
- 4k weergaven
Dames/Heren, Wij hebben hier net een project gedaan met een KIA Proceed. Ik zou eens even willen weten wat jullie indruk van deze wagen is. Aangezien wij in Belgie geen KIA forums hebben , vraag ik jullie objectieve indruk van dit project. Het is namelijk altijd wel leuk om te weten of dit daadwerkelijk als aankoopbaar wordt beschouwd. Alvast bedankt voor jullie reactie. Mvg, Nico
Laatste antwoord door RML, -
Ik heb een Kia Pride Wagon uit 1999, rijdt nog als een zonnetje, maar nu blijft de fan van de radiator draaien, niet constant maar met tussenpozen, nu hebben ze mij verteld dat het een sensor kan zijn die in de radiator zit, weet iemand misschien waar ik die kan vinden ?
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Hoi, vandaag heb ik geconstateerd dat er uit de ventilatieroosters links en rechts in het dashboard, links warme lucht en rechts koude lauwe lucht uitkomt. Ik heb verschillende standen uitgebrobeerd door de luchtstroom te veranderen van de voeten tot ontwasemen, maar de koude, lauwe lucht blijf er rechts uitkomen. Heeft hier iemand ervaring mee? Ik hoor het graag. gr. jos
Laatste antwoord door josua, -
- 17 antwoorden
- 7,7k weergaven
wij hebben een kia sportage nu bijna drie jaar oud en 60.000 kilometer op de teller. auto reed altijd super verder nooit wat aan de hand tot een week geleden auto sloeg steeds af en een dag later reed hij bijna niet meer. de auto naar de garage gebracht die hem in onderhoud heeft een kia dealer,onze eigen dealer stopte ermee toen we de auto hadden opgehaald hij was het helemaal zat toendertijd ivm. met de lange levertijd van de auto was toen 14 maanden in het begin mocht er geen autogas in op advies van de kia importeur.maar na goede adviezen van andere sportage medegebruikers die wel gas hadden laten inbouwen hebben we toch maar besloten om gas te laten inbouwen. all…
Laatste antwoord door HV, -
- 48 antwoorden
- 9,2k weergaven
Het betreft de auto van mijn vader (78 jaar..) (Kia Rio, 4 jaar oud, benzine, 1500cc) Heeft op 75.000 Km beurt gehad, er werd aangekondigd dat de volgende beurt (90.000) duurder zou zijn wegens vervangen distr. riem. 77.000 km: riem breekt, zware motorschade. De garage waar de wagen in onderhoud is (geen Kia garage), repareert dit (nieuwe zuigers, kleppen, motorkop, "short engine" etc.) Dure reparatie. E5200! Er zijn geen overmaat zuigers voor de motor, revisie niet mogelijk. - geheel nieuw blok. Inmiddels ontdekt dat de riem eigenlijk na 75.000 km vervangen had moeten worden. Kia beweert een brief gestuurd te hebben met de nieuwe vervangings interval, echter nooi…
Laatste antwoord door pleysant, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Goedeavond, Ik ben de gelukkige bezitter van een Kia Sorento 2.5 CRDI van 2005. Ik heb alleen een vrachtwagen getroffen die mijn auto niet zo mooi vond.. die reed mijn rechter buitenspiegel eraf en reed natuurlijk gewoon door. Nu heb ik op de sloop een gebruikte spiegel gehaald en deze gemonteerd. Nu kan ik echter het glas niet meer ver genoeg naar binnen verstellen zodat ik mijn achterdeur/achterkant in de spiegel zie. Kun je de stand van de gehele spiegel op de een of andere manier verstellen dat iemand van jullie weet? Alvast bedankt voor de hulp. Groeten Bart
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, Ik heb sinds kort een kia sorento 2.4 benzine van 2003. Bij het schakelen voel je dat de tandwielen in de versnellingsbak nog een beetje draaien. Heeft iemand dit ook meegemaakt en wat is hier aan te doen? Gr.
Laatste antwoord door rob,