Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb net voor mijn vrouw een nieuwe Rio gekocht en voor mezelf een Cerato 1.6 16V X-treme Ebony black. Het interieur wordt al omgebouwd naar sportief en veel RVS. Om deze nog meer op te leuken, ben ik op zoek naar adressen/sites waar ik sportuitlaten voor een Cerato kan vinden, liefst een dubbele set. Voor zover ik kon vinden, of ik zoek niet goed, is hier maar weinig voor te krijgen. Mogelijk een echte tip van echte KIA liefhebbers ? vriendelijke groet en alvast bedankt J@N
Laatste antwoord door kia-man, -
- 2 antwoorden
- 4,9k weergaven
Ik vind hier niks terug van deze wagen. Wat is de nadelige zijde van deze, bvb op wat moet er gelet worden en wat zijn de zwakke punten. Ze klinkt aantrekkelijk. De motor is dat een Mercedes motor? Wat is het verbruik? Alvast bedankt
Laatste antwoord door apollo, -
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
Na het vervangen van de cilinderkop van de rio 1.5 dohc heeft deze nog ca een half uur gelopen en is niet meer aan de praat te krijgen. tijdens starten lijkt het erop dat de ontsteking niet op tijd staat. (ploft) distributie staat op juiste merktekens. storing uitlezen geeft aan nokkenaspositiesensor. vervangen hiervan geen resultaat. wie kan mij verder helpen.
Laatste antwoord door oir, -
Garagehandboek
door Mathieu- 1 antwoord
- 5,4k weergaven
Hallo Ik ben sinds kort in het bezit van een Kia Pregio. In het instruktieboekje staan wel een aantal zaken aangegeven die je zelf zou kunnen uitvoeren maar daaruit is niet op te maken waar je een en ander kunt vinden in je auto. Aangezien ik graag zelf aan de auto wil sleutelen vraag ik me af of iemand weet hoe je aan een garagehandboek kunt komen of een vraagbaak voor de pregio. Gekopieerde versies, tegen betaling uiteraard, is geen probleem. Alles op CD zou ook prima zijn. Alvast bedankt voor de medewerking. Groetjes Mathieu
Laatste antwoord door lambert, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
momenteel zit er in mijn Kia Sportage een nokia bleutooths set. ik wil hem graag uitbouwen en een sony BT wireless inbouwen. mijn vraag is hoe ik de console waarin de radio zit moet uitbouwen zonder dat ik iets beschadig. de microfoon bedraan achter het plafond bij de binnenverlichting. alvast dank voor de reacties:clown:
Laatste antwoord door maxbo3, -
sportage 4x4
door frankydb- 0 antwoorden
- 1k weergaven
hallo iemand al meer ervaring met de sportage 4x4 verleden week eens de ardennen opgezocht en hem even in slijk geworpen en ja hoor gaat heel goed primma ding heeft er nog iemand ervaring met de 4x4
Laatste antwoord door frankydb, -
Rio All Stars
door oldtimerton- 10 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo, We rijden nu een weekje in de All Stars Rio 1,4, en niet ontevreden inmiddels zijn we al over de duizend kilometer en is het benzine gebruik redelijk 1: 15, voor het begin niet slecht denk ik. Foto's heb ik nog niet maar zullen zeker komen is een hobby van mij. grotje ton
Laatste antwoord door allstars, -
Flash Lube
door Dutchdragon- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik heb gister eens gekeken naar het druppelen van m'n flashlube hoe die nu eigenlijk afgesteld stond. Tot mijn verbazing druppelde hij 4x per minuut? Nu is mijn vraag is dit wel genoeg? Ik heb hem gister ook maar hoger gezet en zit nu op 10 druppels per minuut. De auto is nog helemaal nieuw en wil niet dat hij straks door een verkeerde afstelling ( 4 druppels p/m ) de kleppen verbrand. Graag hoor ik wat jullie ervaring is en hoe de afstelling nu moet staan. Groeten, Ursin
Laatste antwoord door Dutchdragon, -
kilometerteller
door parel1307- 1 antwoord
- 3k weergaven
Hallo, is er iemand die mij kan vertellen waar de kabel voor mijn kilometerteller loopt onder de moterkap, want de teller doet niets meer. Ik heb een Shuma 1,8 uit 1999.
Laatste antwoord door kelvin, -
Nieuw familie lid
door Alex VB- 11 antwoorden
- 2k weergaven
Eindelijk de kogel is door de kerk en het dak is eraf gevlogen.. De afgelopen weken samen met vrouwlief wezen kijken voor een opvolger voor haar verongelukte auto. Na veel merken buiten KIA te hebben bezocht was deze week de keus gevallen op 3 auto's. Nl de Nissan Note 1.5DCI tekan, KIA Soul Plug 1.6 benzine en de KIA cee'd 1.6 Crdi executive. Om tot een goede beslissing te komen met 2 van de 3 een testrit gemaakt om tot een definitieve keuze te komen. Waarom maar 2 van de 3 testrijden? Simpel! We hebben al een cee'd SW 1.6 CRDI 115pk en deze verschilt niet erg veel van de "gewone" cee'd. Na deze 2 testritten bleven er 2 auto's over. En het zal niemand verbazen dat he…
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 18 antwoorden
- 4,6k weergaven
Rijden sinds 2 weken een nieuwe Kia sportage. In het nieuwe model zit een standaard radio cd speler ingebouwd. Echter zonder blue tooth. Willen graag advies over wat het beste ingebouwd kan worden (double Din). Garage heeft Pioneer aktie AVIC 3BT. Lees echter op internet dat daar veel problemen mee zijn. Heeft iemand ervaringen danwel een andere optie?
Laatste antwoord door Arckoo, -
- 6 antwoorden
- 3,8k weergaven
In verband met het lastig overzien van de achterzijde van de auto (Sorento) zou ik graag een achteruitrijcamera of detectie inbouwen. Is er misschien iemand die ervaring heeft met deze inbouw en die deze ervaring(en) wil delen met mij. Ik wil de camera (als die het wordt) aansluiten op een in te bouwen navigatiescherm (7 inch). Greetzzzzz Ton
Laatste antwoord door tenere, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Via mijn werk ga ik een Kia C'eed wagon rijden (de 1.6 diesel). Echter is mijn vraag heeft iemand ervaring met het rijden met een caravan?
Laatste antwoord door reddevil74, -
Ik zou graag een navigatie inbouwen in mijn Sorento. Het idee gaat uit naar een dubbel din systeem waarin alle vormen van media zitten. Met name radio, navigatie en bluetooth voor de telefoon zijn belangrijk. Ik zou graag weten wat de mogelijkheden voor deze inbouw zijn. Kan ik zondermeer een dubbel din installatie plaatsen in het dashbord of moet ik daar nog iets extra's (buiten het systeem) voor aaschaffen. De auto is van 2005-6 type Adventure. Greetzzzz Ton
Laatste antwoord door tenere, -
katalysator
door brandweersam- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
ik heb een sorento uit 2004, en hierbij moet de katalysator vervangen worden. Ik hoorde dat dit bij de kia dealer ongeveer 800,00 euro kost. Weet iemand een goedkoper adres waar deze te bestellen zijn. ik rijdt een sorento 2.4 ex uit 2004. woon omgeving van utrecht
Laatste antwoord door Dutchdragon, -
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
Kwam via de Kia Duitsland site nog de volgende link tegen; Kia: Serviceaktion f
Laatste antwoord door willem1, -
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hey, Misschien een rare vraag maar kan iemand mij vertellen of de knoppen van de achterruitverwarming en de binnencirculatie verlicht zijn? Ik reed laatst 's avonds en mijn vriendin kon die knopjes niet vinden, ik gebruik de rio het meest dus ik weet ze blindelings te vinden, dus het was me niet opgevallen of ze al dan niet verlicht zijn. Gr, Wilbert van den Broek
Laatste antwoord door kia-man, -
- 11 antwoorden
- 4,8k weergaven
Ik speel met het idee om een leuk navigatie+dvd+eigenlijk alles systeem in te bouwen in mijn Kia Pro'Ceed. Alleen valt het me op dat de radio iets 'bol' staat in het dashboard. Zijn er al mensen met een andere radio (niet af-fabriek), en hoe staat dit in het dashboard? Ik wil niet een platte plaat inbouwen die totaal niet staat namelijk.
Laatste antwoord door barkiecar, -
- 16 antwoorden
- 6,4k weergaven
Hey, Ik zit met het gedacht om m'n Sportage (nieuw model) te chiptunen, nu heeft m'n sportage 136pk en volgens bepaalde sites zou die tot 170pk (oude modellen dat ik terug vind, niet het nieuw) kunnen gaan...nu vraag ik mij af of er hier iemand dit al gedaan heeft? (of ken je sites/mensen die dit al gedaan hebben?) Zoja, wat vind je ervan? ervaring qua onderdelen van de sportage?(kapotte vitessebak? enzo...eventueel hoeveel km's je al rijd zonder problemen of met problemen...) Bij voorbaat dank, Kevin
Laatste antwoord door bmeijer83, -
- 5 antwoorden
- 4,6k weergaven
Ik wil voor de Rio graag een extra sleutel laten bijmaken, het liefst gewoon een originele, alleen weet iemand wat het kost om er een via de dealer te laten bijmaken? En weet iemand of er in de originele sleutels een chip zit voor de startonderbreker? Gr Bryan
Laatste antwoord door Rio-man, -
Caravanspiegels
door Maanni- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, ik heb de volgende vraag / probleem. Ik heb een Sportage van 2009, nu wilde ik mijn special mirror caravanspiegels op de auto plaatsen, maar deze paste niet erg goed. doe ik wat verkeerd of klopt het dat de spiegels niet passen op de Sportage. Wie heeft de zelfde problemen en deze evenbtueel opgelost. Ik weet dat andere spiegels een optie is, maar deze spiegels zijn wel erg goed. Alvast bedankt voor jullie reactie Groeten Maanni
Laatste antwoord door Maanni, -
- 7 antwoorden
- 4,1k weergaven
In het najaar 2 maanden naar Spanje geweest.Ik heb een RIO 1,6 HB CVVT X-ecutive i.v.m. caravantrekken van max. 1000kg incl.belading.Auto nw.gekocht Nov.2007,bij vertrek km stand 8000 km gereden.Op heenweg halverwege de reis begonnen er trillingen in het stuur voelbaar te worden,deze werden gedurende de vakantie en op de terugreis steeds heviger in het stuur en de hele auto.Bij terugkomst naar dealer gegaan en daar het advies gehad om de voorbanden te vervangen door A banden. Bij banden leverancier bleken 3 banden te veel hoogteslag te hebben.De voorbande bleken aan de binnenzijde zaagtandslijtage te hebben.Nw.Michelin banden laten monteren,en de trillingen waren iets min…
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 7 antwoorden
- 9k weergaven
Nu 129000 km gereden en gisteren met de Sportage weer naar de garage omdat motorcheck lampje ging branden en omdat de motor niet mooi rond liep. Dan blijkt wederom dat de kleppen gesteld moeten worden en dat men alweer op de helft van de stelmogelijkheid is. De geschiedenis, tijdens garantie periode KM stand 75000, zetels van cilinder 3 en 4 vervangen. Kleppen nog ok. KM stand 118.000 kop volledig gereviseerd en uiteraard harde zetels en nieuwe kleppen erin, garantie verlopen en dus eigen kosten. En nu, zie begin verhaal, nog meer ellende. Ik vind de auto fantastisch rijden, maar zo is de lol eraf. De auto rijdt niet met Flash-lube geinstalleerd, wie heeft er e…
Laatste antwoord door hajubo, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Na anderhalf jaar en 30000 km zeer tevreden gereden kreeg ik opeens lawaai en moeilijk rijden voor mijn kiezen. Bij de dealer bleek mijn koppeling eruit te liggen. Ik kreeg meteen het (voorzichtige) verwijt dat ik met mijn voet op de koppelingspedaal rijd. Ik rij al 30 jaar met verschillende merken en nooit dit soort problemen gehad. De monteur reageerde hier niet echt op. Ik heb een soortgelijke melding ook bij de Rio gezien en ben dus benieuwd of meer mensen dit probleem met de ceed hebben. Ik was in ieder geval stomverbaasd toen ik dit hoorde.
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
Airco
door Dutchdragon- 9 antwoorden
- 2k weergaven
Nu valt het mij op dat als ik de auto start m'n airco lampje direct aangaat. Nu is dit ook soms tijdens het rijden als ik de temperatuur verander, ik weet niet of dit wel zo hoort te werken. Maar ik hoef geen airco aan in deze koude tijden. Is dit eenmaal zo ingesteld door Kia? of zit er een ander verhaal achter. Hoop dat iemand me een update kan geven over hoe of wat. Groet, Ursin
Laatste antwoord door Dutchdragon,