Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
hallo allemaal...VRAAGJE!!hoe kan ik mijn speakers erin krijgen en heb wat gelezen over 'ringetjes'bij de raamslinger...Ik heb een LX-extra.ik hoop dat iemand mij snel kan helpen.dank jullie alvast!(mooie auto TAZ-TEAM)
Laatste antwoord door Robinmike, -
- 4 antwoorden
- 4,4k weergaven
Sinds gisteren wordt mijn rechter achter wiel veel warmer dan de rest en het stink naar verbrand plastic. Weet iemand wat dit kan zijn? En vast zittende rem of kapotte lager? Gr, Rob
Laatste antwoord door magnumx, -
- 13 antwoorden
- 3,6k weergaven
Als ik mijn 2,4 ex van 2003 start (koude start) maakt de moter een peiepend geluid. Het lijken wel de riemen die voor op het blok zitten. Uiteraard ff gecheckt, met de auto naar de wasstraat en de riemen nat gespoten en het geluid was weg. Weet iemand hoe dit voorgoed op te lossen? Het klinkt oh zo dom en iedereen kijkt als je langs rijdt. Groet, Rob
Verbruik
door Gast ScuBart- 19 antwoorden
- 4k weergaven
Ik rijd nu een paar maanden in een Sorento Ex van 2003 en ik moet zeggen dat het me allemaal prima bevalt muv het verbruik. Ik ben helemaal geen woeste rijder maar met een verbruik van misschien net 1 op 11......soms verlang ik terug naar mijn Passat Station. Doen jullie het beter?
kia rio
door Gast kia sport- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
heeft iemand de montage handleiding van de instalatie van de trekhaakboom
-
Instructie boekje
door djerba- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoy allemaal, Hier een berichtje vanuit spanje. Sinds 21 december hebben wij hier in spanje een nieuwe sorento diesel EX type II gekocht,maar helaas is het instructie boek in het spaans,en alhoewel wij enige ervaring met de spaanse taal hebben,is het voor ons erg moeilijk om het boekje te lezen. Ik heb Kia Nederland verzocht om een Nederlands talige handleiding,maar dat moest ik via een dealer aanvragen. Dat heb ik gedaan via een dealer in Rotterdam,maar ik heb daar verder niest van vernomen. Is misschien een van de lezers bereid,om een copie te maken, de kosten zal ik vergoeden. Al vast bedankt van uit zonnig spanje en de beste wensen voor het nieuwe jaar. Andre S…
Laatste antwoord door djerba, -
- 8 antwoorden
- 3,4k weergaven
Goedendag ik heb een sorento 2.5crdi met het volgende probleem! Als ik een tijdje heb gereden en de motor is warm geweest of nog warm heb ik als ik na een tijdje weer verder wil rijden een startprobleem. Dat wil zeggen hij gaat wel rond maar wil niet aanlaan. Het is niet de sleutel herkenning die het niet doet maar echt een brandstof probleem oid. meestal na heel lang doorstarten doet hij het uiteindelijk weer en mmerkk je ook niks tijdens het rijden.Nu was mijn vraag zijn er nog mensen met gelijke of gelijkwaardige problemen herkennen en wat hebben zij er dan aan gedaan. Ik heb wel is zitten denken kan het niet een vacuum zijn op de tank waardoor er een onderdruk ontstaa…
Laatste antwoord door nonkel_b, -
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
... vlak in het gezichtsveld bestuurder ... zal dus een nieuwe voorruit worden vrees ik ... iemand idee of dit bij een Pic een moeilijke plaatsing is ??? Who done it ...
Laatste antwoord door LeFouduVolant., -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik wil naast een bestaande radio van Pioneer (1-din) een dvd speler met 1/2-din inbouwen in een console van een Kia Sorento ( 2-din). De radio zit nu ingebouwd in een frame (AIV 100606, zie www.pimtensen.nl/shop_details.php?grp_id=1&sub_id=88&cur_... wat ruimte biedt aan een 1-din radio met daaronder een smal bakje. De dvd speler die ik op het oog heb is een Boss DVD4000B, afmetingen 176x160x25mm, vraag me alleen af of deze in het smalle bakje onder de radio past of dat er voor de combinatie radio + dvd speler een aparte slede (met front) te verkrijgen is ? Wie heeft hier ervaring mee ? Groeten,
Laatste antwoord door pimvo, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Mij is geadviseerd om een oliekoeler aan te laten brengen door de dealer indien ik met een caravan op vakantie ga. Het betreft hierbij de automatische versnellingsbak (4-traps uit 2003). Men zegt dat bij zwaar trekken met een automatische versnellingsbak, de olie in de bak erg heet wordt ivm de koppelomvormer. Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door Hans Bom, -
- 22 antwoorden
- 12,2k weergaven
"Ik vind de nieuwe Kia Borrego" is de stelling voor de nieuwe poll. Laat uw mening horen!
Laatste antwoord door robin, -
gewoon even meegeven dat de cee'd Sporty Wagon een SUPERwagen is! Ik heb hem sinds zaterdag en hij is zalig om mee te rijden, heel goede wegligging, een zee aan ruimte, ...... dus iedereen die nog twijfelt, kan ik een aankoop zeker aanbevelen. Grtz
Laatste antwoord door ata10, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik kreeg van de week dit You-tube filmpje door http://nl.youtube.com/watch?v=WEfaQmOOF-Q Ziet er goed uit, moet ik zeggen!
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi allemaal. Ik zoek hoofdsteun hoezen met b.v. het logo van kia of Sorento er op. De reden is dat ik een dvd speler + schermen in de hoofdsteunen heb en die zou ik toch erg graag aan het oog willen onttrekken . Wie kan mij helpen?
Laatste antwoord door xurf4xs, -
picanto met stickers
door Gast vla- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi ik heb een picanto uit feb 2007 met stickers. Helemaal leuk vind ik. De beerdies zaten er al op want het was een demo model waar mee gereden werd. Maarr...ben ik nu de enige met stickers of zitten hier nog meer mensen die hun picanto hebben opgepimpt.
-
achterruitenwisser
door Gast vla- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo ik vraag mij of het normaal is als je achterruit wisser constant wist achter elkaar? Mijn mazda deed dat namelijk niet. Groetjes vla
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
hallo, Ik heb een Rio 1.5 LS van 2003. In februari 2006 de defecte schokbrekers, na lang aandringen van mijn kant, laten vervangen onder garantie. Nu bijna twee jaar later begint het gerammel aan de achterkant opnieuw. Garage gebeld en gevraagd hoe het met de garantie zat. Volgens mijn garage wordt er geen garantie verleend op onderdelen die onder garantie zijn vervangen. Beetje vreemd verhaal. Iemand hier ervaring mee? Anders moet ik toch nog maar even contact opnemen met zowel mijn rechtsbijstandverzekering en Kia Nederland..... Helaas kon ik in 2006 geen andere schokbrekers krijgen dan die ellende van Kia zelf. Hoop dat er nu wel andere op de markt zijn. groet,…
Laatste antwoord door Anna, -
- 4 antwoorden
- 8,6k weergaven
Hallo, ik heb me hier zojuist aangemeld, omdat ik wat dingetjes wil weten over mijn Picanto. Ik heb hem in mei van dit jaar gekocht, toen was hij precies 2 jaar oud. Nu heb ik hem tot nu toe netjes met het handje gewassen, vandaag wilde ik hem door de wasstraat rijden. Ik heb nog geprobeerd om mijn antenne los te schroeven, omdat ik bang was dat het problemen zou oplveren in de wasstraat. Dat losschroeven lukte echter niet, en het wassen ging goed, alleen toen de droger erover heen ging, was het "pang!" Heb nu een losse antenne Heeft iemand een idee hoe ik dat afgebroken stukje schroefdraad wat nu nog op mijn Pica'tje zit, los kan krijgen? En ik las al ergens iet…
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo Allemaal, Ik ben nu al bijna 1 jaar trotse en tevreden eigenaar van mijn Picanto LX "festival" uitvoering. Maar begin me steeds meer de ergeren dat ik geen afstandsbediening heb, op mijn reeds af fabriek gemonteerde centrale portier vergrendeling. In de garage dat laten "aanleggen" kost ruim ?200. Vind ik eigenlijk teveel geld. Heeft iemand zoiets ook, of een goede tip voor mij hoe het ook anders kan? Ik hoor het graag! Gr. Picantomuis
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Nog een vraagje... Ik heb de hond nog al eens mee in mijn Pica'tje. Nu heb ik zo'n mooie beschermdeken erin hangen, zodat mijn oranje bekleding ook mooi oranje blijft... Die deken is echter een keer opgetild geweest, en nu is er zand uit die deken op mijn bank terecht gekomen. Helaas niet alleen daar, ook daar waar je je autogordel in vastklikt Die doen het dus ff niet meer... Nu heb ik vandaag de stofzuiger erop gezet, dat werkt niet afdoende. Mijn vriend had het over een busje perslucht, maar bij de Halfords hadden ze alleen perslucht om je band te repareren, dat durfde ik dus niet aan. Bij KwikFit kwamen ze niet verder dan proberen met "iets" erin te gaan om …
- 1 antwoord
- 2k weergaven
wassup allemaal, Ik heb een probleem met een kia joice die niet wil starten want de benzienpomp werkt niet. Ik wou de benzinepomp-fuse en -relay controleren maar ik kan niet vinden waar ze zijn. Kan iemand me helpen? Stunner bedankt alvast
Laatste antwoord door chris, -
Kia Picanto 2008 Radio/CD/MP3
door Gast Robberdepop- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, Ik heb een nieuw model Picanto aangeschaft (x-tra first edition). Volgens de initiele brochure zou deze worden geleverd met een iPod aansluiting maar dit is niet het geval in de praktijk. Wel zit de nieuwe Radio/CD/MP3 speler aan boord. Kan iemand mij vertellen van welke makelijk en welk type dit apparaat is dan kan ik zelf even snorren of er een mouw aan te passen is. Volgens de Kia dealer kan het nl. niet. Rob
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Gisteren merkten we dat we de Sorento niet met de reservesleutel konden starten. Het startblokkeersyteem werkt dus prima. Weet iemand hoe een reservesleutel geactiveerd kan worden? Ik heb de procedure daarvoor niet in de handleiding kunnen vinden. Jack
Laatste antwoord door Jack, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
hallo in mijn Sorento 2.5 crdi bwj. 2005 is een nieuwe airco unit ingebouwd ( bedieningspaneel ). Mijn oude paneel gaf altijd een geluidsignaal bij het induwen van de schakelaars. De nieuwe unit geeft geen geluidsignaal bij het induwen. De dealer zegt dat er in 2006 een modificatie heeft plaatsgevonden waarbij bij het bedienen van de airco geen geluidsignalen meer hoorbaar zijn heeft hier iemand ervaring mee of is het nieuwe paneel ook al kapot? gr. jos
Laatste antwoord door willem1, -
- 15 antwoorden
- 2,3k weergaven
Iemand enig idee wat de gemiddelde leeftijd van een sorentorijder is? Iedereen die vraagt wat mijn nieuwe auto word en ik antwoord een sorento krijg ik vaak als reactie daar ben je 30 jaar te jong voor. Het is toch gewoon een gave bak.
Laatste antwoord door robin,