Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
OPGELET! DEZE SITE BEVAT SCHOKKENDE BEELDEN! Site is van een stel Aussies die een S hebben gehuurt, en er vervolgens dingen mee gaan doen die zelfs een Land-Rover Defender niet prettig vind... http://www.kia-sorento.org/
Laatste antwoord door denniss, -
- 15 antwoorden
- 4,6k weergaven
De krukas van mij KIA Picanto, 45.000 km, altijd dealeronderhouden, is na net 3 jaar gebroken, ondanks een modificatie na 1 jaar. Schade: 2.300 euro. (':lol:') KIA vindt dat ik dat maar zo goed als geheel zelf mag betalen. Mij is met Googelen op "KIA krukas" of "Picanto krukas" gebleken dat dit vaker voorkomt. Zie ook http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&_uc=no&cat=588&qid=349765 Zijn er meer clubleden met dergelijke ervaringen?
Laatste antwoord door LeFouduVolant., -
- 8 antwoorden
- 3,4k weergaven
Er is hier al een keer over geschreven: afgebroken krukassen bij de Picanto. Vanavond wordt bij Kassa hierover gesproken. http://kassa.vara.nl/portal?_scr=nieuws_artikel&no=3993837&nodes=all Wij blijven dit volgen. Philip
Laatste antwoord door daab, -
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8474 Slecht nieuws voor Kia Sorento bezitters met een dubbele uitlaat op hun SUV: Kia heeft een probleem geconstateerd en daarom een terugroepactie op touw gezet. De dubbele uitlaat kan een defect aan het remsysteem veroorzaken. De betreffende uitlaat kon bij exemplaren met een bouwjaar vanaf juli 2006 als accessoire bij aflevering gemonteerd worden. Bij onderzoek is gebleken dat de afstand tussen de dubbele uitlaat en de montagesteun van de remleiding bij zware belading te beperkt kan zijn. Bij te ver doorveren kan het voorkomen dat de uitlaat de montagesteun kan raken met slijtage tot gevolg. Kia Nederland neemt contact op met So…
Laatste antwoord door Tazteam, -
wij zijn hier nieuw
door tanja- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
hallo, wij zijn ferdinand en tanja en zijn sinds vandaag de trotse eigenaar van een kia picanto 1.1 x-ecutive kleur is bleu dimond matllic na lang wachten is hij er eindelijk en hij rijd fantastisch de foto s volgen later groetjes
Laatste antwoord door xurf4xs, -
ik heb sinds een paar weken een sportage een oudje 1995 als ik de vierwiel aandrijfving inschakel pakt ie de voorwielen wel maar is net of ie niet helmaal pakt elke keer hoor je een geluid of ie wel pakt en dan weer niet elke keer een klap ook bij rechtuit rijden is er iemand die me hier iets over kan vertellen wat het kan zijn
-
ik ben sinds kort in het bezit van een Kia Sorento 2.4 benzine 2003, 75000 km ,handgeschakeld, de auto rijdt zoals ik verwacht had, alleen vind ik hem erg veel lawaai maken boven de 120 km per uur. Het profiel van de banden is ruim voldoende, toch heb ik het gevoel dat het een banden kwestie is , ik gebruik de auto niet in het terrein, Heeft er iemand ervaring met dit euvel? Ik heb het gevoel boven de 120 km dat er nog een versnelling mist.
Laatste antwoord door Balou, -
- 2 antwoorden
- 3,6k weergaven
Vraag: Heeft de Kia Picanto er met de komst van de nieuwe Hyundai i10 een geduchte concurrent bij? Wat zelfs de duurste versie van deze i10 met alle standaard extra's, zoals RDS radio/cd/mp3-speler met AUX en 6 luidsprekers, dakspoiler met ge?ntegreerd derde remlicht, elektrisch bedienbare ramen voor en achter, elektrisch bedienbare spiegels, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, zij-airbag bestuurder en voorpassagier, mistlampen voor, airconditioning en lichtmetalen velgen (14") vtegen een prijs van ? 10.995,00 is toch behoorlijk scherp en concurrerend te noemen. Barry
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik heb een CRDI 2.5 AUTOMAAT EX van 7/2004 met 98000km. Ik heb verleden maand in Duitsland op de snelweg de cardanas tussen de motor en de tussenboite stuk gereden. De dealer in Belgie heeft een nieuwe as besteld op het chassisnummer van de auto. Nu blijken de aansluitflenzen niet te passen, op de nieuwe as zitten aan beide uiteinden flenzen met vier gaten in. Bij mijn auto heeft de zijde aan de kant van de motor zes gaten?! Ik had reeds een schadebestek van een garage in Duitsland, het bestelnummer van de as stemt overeen met het nummer van de as die de dealer in Belgie besteld heeft. Heeft iemand hier ervaring mee? Hierbij het nummer van de bewuste as : 491003E100
Laatste antwoord door Tazteam, -
Dubbele uitlaat
door Alex- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik overweeg om op mijn Sorento een andere uitlaat te plaatsen, namelijk eentje met een uitlaat links en rechts. Ik hoef echter geen sportief geluid (gaat na een tijdje storen denk ik) dus wil ik een systeem met achterdemper(s). Nu heb ik al wat gevonden op internet maar steeds met een veranderd geluid. Heeft iemand van jullie tips die mij zouden kunnen verder helpen ? Alex
Laatste antwoord door Alex, -
- 11 antwoorden
- 1,9k weergaven
Poll: Wat vind u van de nieuwe Kia Picanto?
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
I have seen Kia is offering a Sport Package for facelifted Picanto! There is better looking grille, front and rear bumper. Some styling changes are made to it's interior also... I wish I knew more about it, but Kia doesn't offer any details. Does anyone know where it is valiable?...here are some pics: http://www.kia-world.net/index.php/2008/02/27/2008-kia-picanto-sport-package/
Laatste antwoord door ata10, -
lampen vervangen
door Gast schoenmakertje- 8 antwoorden
- 6,3k weergaven
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om bij de sorento II de lampen te vervangen? Ik dacht leuk koop van die blauwe xenon look a like lampen, maar er in zetten ho maar! links voor gaat nog wel (3 sneetjes in vingers) maar rechts voor dus niet!! Of moet je dan de komplete koplamp unit demonteren? Frans
-
kraken sorento
door robin- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Hij kraakt wel erg is dit nog de nieuwigheid of is dit iets anders?Iemand ervaring mee?
-
- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo weet iemand wat voor een speakers er in de nieuwe Kia picanto X-tra in de achterdeur moeten,als je de garage belt krijg je de raarste antwoorden over de prijs en het model. Groetjes vincent
Laatste antwoord door vinnie, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, IVM het verkrijgen van een bedrijfswagen. Heb ik vier originele 16" velgen voor een Kia Sportage 2005 over kompleet. Bedoeling was er winterbanden op te laten monteren. Alleen is dit er nog niet van gekomen. Op twee velgen zitten nog banden. Andere twee zijn leeg. Prijs 400,- Versturen is mogelijk. Ook eventueel los te verkrijgen...............
Laatste antwoord door Gerrit Speelman, -
Midden armsteun
door Wisper- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo wie heeft er ervaring met een armsteun tussen de voorstoelen? Is het een gemak en handig of is het een zit in de weg. Ik heb geprobeerd te zoeken op dit forum echter zonder resultaat, maar misschien zoek ik niet goed Groetjes Wisper.
Laatste antwoord door Harald, -
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
Goeiedag allemaal!! Ik ben Mauri en ben 20 jaar en heb een kia picanto aangeschaft. Waarom ik een kia picanto? Omdat het lekker compact autootje is en goedkoop kwa wegenbelasting enz. Opzich heb ik wel plannen voor het autootje; Ik heb de speakers in me voor deuren al vervangen door kickers 13cm. alleen achter heb ik dus die raamlsinger zoals vele andere weet ik ook niet wat ik moet verwachten van dat raamslingertje met het veertje En m'n lampjes vervangen voor Philips xenon light (blauw/wit) Maargoed verder wil ik wel leuke zwarte velgen met een grome randje ben nog er nog niet uit 15 of 16" , grome spiegels, grome grill en nog me subie erin zetten van kicker …
Laatste antwoord door Mauri, -
achteras stellen
door mart- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
sportage rijders-sleutellaars is de achteras eventueel ook nog af te stellen door middel van een krimpbus systeem graag hoor ik van jullie. gr. mart
Laatste antwoord door mart, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
gezocht voor mijn kia sportage 20i 16 klepper een goed differentieel of complete achteras
Laatste antwoord door mart, -
Nieuw forumlid
door Gast Jaap van Deursen- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo iedereen, Ben sinds 9-2-08 de trotse eigenaar van een kobalt blauwe 2e hands M-bition Airco. Rijdt super in vergelijk met onze oude Corsa. Veel stiller, comfortabeler, soepeler, kraakvrij en hopelijk veel zuiniger. Ik ben alleen nog op zoek naar tweedehands dakdragers om een ladder op te vervoeren. Wie oh wie kan mij helpen of verwijzen? Ook heb ik problemen met het aansluiten van een nieuwe Sony autoradio. Het snoer van de radio past niet en het verloopsnoer van de Kia dealer ook niet. Is dat eenvoudig op te lossen voor een niet-technische sukkel zoals ik?
Laatste antwoord door Mauri, -
Automaat
door Peter de Grote- 9 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo, Ben sinds kort eigenaar van sorento 3.5 v6 Wat me opvalt is dat ik zonder de rem in te druken de automaat kan schakelen nar D of R. Moet wel knop aan de zijkant van de pook indruken, maar toch. Zal zeker de motor uitzetten als ik uitstap en de kids er nog in zitten. Graag reactie.
Laatste antwoord door Takis, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Iemand ervaring met het vervangen v/d verlichting achter de CC console? En weet iemand of als je instapt de verlichting voorin ook gaat branden? Bij mij doet ie dat niet.
Laatste antwoord door Artje, -
wat een beest!!!!
door robin- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Eindelijk binnen maar het wachten zeker waard.Wat een beest van een motor ligt erin.Mooie afwerking binnen.Ik ben super tevreden!
Laatste antwoord door robin, -
lekage achterklep
door johan- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Hallo ik heb een sportage uit 2007 . Ik heb een vraag over lekage achterraam? Is er meer over bekend of zijn er meer bie hier last van hebben
Laatste antwoord door Rio-man,