Kia Modellen
-
Klokje Picanto
door Wisper- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hallo, wie weet of het klokje van de Picanto ook een 24 uurs instelling heeft. Hij staat nu n.l. 12 uurs instelling en ik kan er niets over vinden in het boekje. Indien mogelijk, hoe moet je dit instellen? Alvast bedankt, Wisper.
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Op het USA kia Forum staan deze foto's . Deze zijn volgens de man van de te verwachten Sportage Facelift in 2008 ? Heb zo mijn twijfels , maar oordeel zelf ! ( weet dat ze hier ook nog ergens staan ) http://www.kia-forums.com/ http://kiaworld.blog.com/1814809/ 2008 Sportage facelift; Part-1
interieur filter
door pd2ryp- 9 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo Allemaal, Weet iemand hoe je een interieur filter vervangt. Moet het dashboard kastje eruit? of kan ik hem aan de onderkant van het dashboard zo verwisselen? Ik heb net mijn lampen vervangen voor philips bluevision de oude waren kapot. ziet er leuk uit ben benieuwd vanavond. Ik vond xenon veel te duur. Ik hoop dat iemand me kan helpen. dit moet toch niet zo moeilijk zijn hoop ik. gr willem
Laatste antwoord door pd2ryp, -
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, wie weet hoe de orginele bumper beschermstrips moeten zijn voor de Picanto. Is dat alleen de hoeken van de voor en achterbumper of zijn dat de hoeken van de voorbuper en de gehele breedte van de achterbumper? Ik heb n.l. strips voorzijde de hoeken en achter de gehele breedte, maar een kennis van mij heeft alleen de hoeken voor en achter. Wisper
Laatste antwoord door Kia Fan, -
- 0 antwoorden
- 3k weergaven
Airbagslampje blijft branden , als de motor nog warm is , en je hem weer start. Als motor koud is gaat airbagslampje wel uit . Dealer gaat nieuwe regelkast voor airbag bestellen , zijn er meer mensen die dit probleem hebben ???? Auto is : Kia Cerato eind 2006 de 2 liter uitvoering .
Laatste antwoord door kia, -
- 13 antwoorden
- 6,1k weergaven
Dag mede Kia-bezitters, wij zijn voornemens naar Italie te gaan per Kia Picanto. Is dit aan te raden (afstand, bergen e.d.). Dit voor de overweging vliegtuig / auto. Iemand hier ervaringen mee? Alvast bedankt voor een mening! Marco & Linda
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Heb sinds 26 febr. de nieuwe Sorento 3.3V6. Een waanzinnige auto en voel me koning te rijk. 1e 300 km. zonder problemen gereden. Toen werd er via de dealer, door een erkend installateur, alsnog een alarm klasse 3 ingebouwd. De motor is sindsdien iets onregelmatiger gaan lopen en bij de koude start komt het toerental (welke direct weer enigzins terugvalt) hoger (net boven de 2.000) dan voor inbouw (net onder de 2.000). Op naar Hongarije steeds vaker resonantie bij geringe stuuruitslag (normaal is dit alleen bij volledige uitslag). Van kwaad tot erger, begint de wagen ook nog eens te bonken bij het optrekken. Dit verdwijnt nadat de 3e versnelling is bereikt. Teruggekomen i…
-
- 9 antwoorden
- 2,4k weergaven
heey iedereen heb een tijdje niks van me laten horen maar heb een nieuwe spoiler op mijn kia laten plaatsen wou foto,s maken maar er heeft een of andere eikel langs mijn auto gereden resultaat een kras op de kia dus op de foto,s zul je nog moeten wachten oja de schade bedraagt 535 euro groet robert
Laatste antwoord door robert dks, -
Boordcomputer??
door pvwensem- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Ik ben een verse Sorento bezitter. In mijn Sorento (nieuw type Adventure, diesel, automaat) blijkt een boordcomputer te zitten, waarover ik in de handleiding weinig lees. In mijn vorige auto betekende een boordcomputer: verbruikte liters brandstof, signalering bij oliepeil, koelvloestof, ruitenwisservloeistof, lampjes kapot, bandenspanning etc. en was interactief (menu doorlopen naar gewenste items). In de Sorento zie ik geen bediening terug en weet ik niet welke signaleringen ik krijg. Wie kan mij vertellen wat de Sorento boordcomputer eigenlijk weergeeft? Dank, dank en groet.
-
Hallo ik zal me even voorstellen, daar ik hier nieuw ben op dit leuke forum. Ik ben Kees en ga over 5 weken rijden in onze nieuw aangeschafte Kia Picanto Festival airo, daar we eerst op vakantie gaan Nu heb ik een vraag en misschien weet iemand het antwoord. Ik wil graag een korte staaf antenne op mijn Picanto, maar onze Dealer had daar nog niet van gehoord. Wie weet hoe ik aan zo'n antenne kan komen? Alvast heel erg bedankt voor de reactie. Kees.
Laatste antwoord door pema, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo, allemaal ik ben sinds kort in het bezit van Kia Sorento luxe uitvoering, hij is echter geimporteerd uit Korea . Nu zit daar een aansluiting voor telefoon standaard ingebouwd, De bediening van de telefoon kan via stuur. Heeft iemand ervaring met dit systeem en welke telefoon werkt er mee. Graag een reaktie, vind het zonde om gelijk mn dashboard te slopen en een andere carkit te monteren. groeten Peter van Ingen
Laatste antwoord door pvaningen, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
De correcte velgmaat en bandenmaat / dito bandenmerk ... http://cgi.ebay.de/16-Komplettraeder-Mazda-Kia-Picanto-Suzuki-Wagon-R_W0QQitemZ140117149707QQihZ004QQcategoryZ9892QQtcZphotoQQrdZ1QQcmdZViewItem Keep it on the island ...
Laatste antwoord door LeFouduVolant., -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Breng ik mijn 2,5 cdri sorento voor een grote beurt en APK . Krijg ik een telefoontje er is iets met je wagen geen vermogen . Misschien de turbo. Ik denk van oei ,gvd enz enz en wordt eigelijk boos wat hoe kan dat een goed rijdende wagen brengen en dan defect heel raar. De dealer kon ook niet in de computer komen nog vreemder . Na 3 dagen zijn ze weer in de computer en blijkt de speedsenor defect op de versnellingsbak . Nog een weekend ertussen om het extra leuk te maken maar dinsdags was de wagen weer OK [ gelukkig ] De garage heeft het redelijk opgelost ik moest de beurt betalen [ normaal] en de sensor met 1 uur arbeid zeer redelijk . Het is een sorento kwaal…
Laatste antwoord door xurf4xs, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo vraagje weet iemand misschien hoe de hoogte meter in mijn sorento (crdi ex-luxe)te calibreren of op 0 te zetten? Ook wijkt de barometer wat af. Is dit misschien op te lossen met een toetst combinatie net zoals bij de climat control [/img]
Laatste antwoord door willem1, -
- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
Denk dat ik deze eens ga bestellen ... http://cgi.benl.ebay.be/Picanto-1-1-CRDI-75-PS-Serie-CRD2-digitale-Powerbox_W0QQitemZ110075271840QQihZ001QQcategoryZ91003QQtcZphotoQQcmdZViewItem Keep it on the island ...
Laatste antwoord door Tazteam, -
- 4 antwoorden
- 4,3k weergaven
Moest ik laatst keren op een klein weggetje, waarbij ik een stukje door het gras moest rijden. Op het moment dat ik (nog) stil stond schakelde ik de 4WD in Wat er toen bij het weg rijden gebeurde: nou niet veel! Het leek wel of de handrem er op zat. De auto gaf het gevoel dat het systeem om de achterwielen aan te drijven geheel vast zat. Bij het toch "doorzetten" komt er soms een rubberlucht de auto in. Ik heb de 4WD vervolgens uit gezet, en toen ging het wel weer. Betrouwbaar komt het mij niet over. Heeft iemand soortgelijke ervaring, ook met betrekking tot de dealer hoe deze hier mee om gaat Ludo
Laatste antwoord door Tazteam, -
Chrome instaplijsten
door Gast janoeska- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoi Jos, wel is waar een wat late reactie maar ik was inmiddels voorzien. Maar even goed bedankt, Groet Janoes
-
- 11 antwoorden
- 11k weergaven
Heeft er iemand onder jullie al eens geprobeerd om de lampen te vervangen van de sportage ( model 2005 ) ? Ik zou ook graag van die namaak xenon lichten in willen plaatsen. Maar krijg dus die lampunit niet uit de carroserie gehaald. In het boekje van de wagen staat er ook al niet veel soeps in hoe dit het beste kan gedaan worden. Dus bij deze, al iemand gereed gekregen en hoe heb je dat gedaan ? PS Ik zou wel natuurlijk mijn lampunit heel willen houden wel te verstaan
Laatste antwoord door Gerrit Speelman, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo Ik heb sinds 2 jaar een kia sorento 2,5 CRDI Automaat en hij is van 05-2003 met en km stand van 71000 ik heb al geruime het probleem dat de auto afslaat zodra hij stationair draait bij bv. stoplicht of als je aankomt rijden bij een rotonde. Hij komt dan onder een te laag toerental en slaat af. In eerste instantie dacht de KIA dealer dat het aan de verstuivers lag en zijn deze gereviseerd. Toen liep hij wel een stuk beter. Maar nu met het warme weer is het weer terug gekomen. Met de airco aan loopt de motor heel onregelmatig en hoor je het toerental terug lopen. De motor gaat dan automatisch corrigeren en gaat hij weer harder lopen dit doet hij niet altijd en slaat…
Laatste antwoord door Dyjan, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Goedemiddag, Wij zijn op dit moment bezig om te kijken voor Kia Sorento, nu zijn we wat dingen op een rijtje aan het zetten en nu heb ik de volgende vraag? Wij hebben een Kia Sorento type Ambition uit 2006 op het oog, kan ik daar ook de velg van het vorige type sorento op zetten dit ivm winterbanden? Alvast bedankt voor de reactie, Groetjes
Laatste antwoord door Kia Fan, -
3.3 V6 chippen
door denniss- 12 antwoorden
- 2k weergaven
heeft er iemand ervaring emt het chippen van een 3.3 V6?
Laatste antwoord door superMan01, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een vraagje aan jullie. Ik ben al een tijdje op zoek naar een Sportage, het eerste model, en mijn voorkeur gaat uit naar eentje op G3. Nu meen ik me te herinneren dat dit model het niet zo goed doet op G3. Kan iemand mij vertellen of dit waar is, en waarom dat dat dan is? Ik heb er namelijk nu eentje op het oog uit 1996 op G3. Maar als iedereen dat afraadt... Alvast bedankt! Groetjes, Esther
Laatste antwoord door eslibe, -
- 10 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo wie heeft ervaring met 18 '' velgen met 255/55 banden en comfort gedrag? gr. Jos
Laatste antwoord door josua, -
fietsdragers
door angelo57- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo Kiarijders Ik ben op zoek naar een fietsdrager voor op mijn Kia Sportage(2.0, 2WD, mei 2006). Ik heb geen trekhaak dus heb ik gekeken naar een fietsdrager die je achterop de auto aan de vijfde deur kan bevestigen. Ik kwam uit op de Thule Clip On High 9106. Dit moet volgens Thule de ideale fietsdrager zijn voor de Sportage. Mijn vraag: heeft iemand al ervaring met deze fietsdrager of weet iemand waar je deze fietsdrager kunt kopen en direct kunt proberen. Ik ben al bij een Thule dealer geweest en daar kunnen ze hem wel bestellen, maar wat nu als hij niet past.................. Groet Angelo
Laatste antwoord door angelo57, -
bandenspanning
door angelo57- 2 antwoorden
- 5,1k weergaven
Beste Sportagerijders Ik ben nu bijna een jaar zeer gelukkig met mijn Kia Sportage Executive. Echter een vraag waar ik maar geen goed antwoord op kan krijgen is de volgende: wat is nu de juiste bandenspanning voor mijn zomer- of winterbanden? In de gebruiksaanwijzing is dit niet te lezen. Wel staat er een tabel op het chassis bij het voorportier. Daar staat dat de spanning bij voor- en achterband bij zowel normale als volle belading 2,10 moet zijn. Toen ik echter naar in de Kia garage navraag deed vertelde de monteur mij dat de bandenspanning rond de 2,4 dient te liggen. Wel bij voor- en achterbanden en ook bij normale en volle belading. Heeft iemand hier ??nduidig …
Laatste antwoord door angelo57,