Kia Modellen
-
Welke uitvoering?
door masimo- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Even kort voorstellen: Ik ben aankomend bezitter van een Sorento uit 2003. Hij wordt a.s. Vrijdag afgeleverd. Spannend en ik kan niet wachten. Nu heb ik een "dilemma": De type aanduiding op de achterklep van de auto is EX. Kijk ik echter naar de uitrusting dan mis ik toch een tweetal features die in de EX zouden moeten voorkomen. 1. Automatische 4x4 2. Climate control. Deze twee items zijn in de LX uitvoering, nml. handbediende knop voor inschakelen 4x4 en handmatige airco (zonder climate control). Voor de rest zijn wel de EX opties aanwezig: lederen stuurwiel, afstandbedienbare portiervergrendeling, mistlampen, cruise control, "boordcomputer". Mijn vraag dus: We…
Laatste antwoord door rob55, -
Sinds 27.10.06 eigenaar van een gloedjenieuwe 2.5 CRDi VGT X-clusive AUT. Prima auto, geweldige zit en inmiddels een kleine 10.000 km gereden. Gebruik is ca. 1 op 9,5 km alles bij elkaar genomen wat me helemaal niet tegenvalt. Zeker als je bedenkt dat-ie zo'n 2 ton weegt- De automaat bevalt redelijk tot goed met dien verstande dat wanneer bij ingeschakelde cruise control het oppakken van ca. 60 naar laten we zeggen ingestelde 120 deze nogal flink bruusk opschakelt. Dat is jammer. Ook bij hogere snelheden moet je geen al te zware voet hebben want bij kick-down schakelt de bak snel terug. En bij hogere snelheden dwz. bij 150 (in Duitsland, hier laat ik het wel uit m'n hoof…
Laatste antwoord door willem1, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Cee'd is selling really good across the Europe! Do you know how cee'd is selling in your country? Do you have any numbers?
Laatste antwoord door ata10, -
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
hoe haal ik mijn dashboard los ben nu halverwegen maar snap er niets meer van moet toch simpel zijn om kachel radiator te verwijderen ... wie kan mij helpen ...??? het type is 2.0 i e dohc 1995 ... alvast bedankt
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
ik zoek een werkplaats boek voor mijn kia sportage uit 1995 2.0i e dohc wie help mij op weg alvast bedankt....
Laatste antwoord door cajet, -
banden hankook
door amphicar- 11 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo ik heb een sorento 2,5 diesel een perfecte wagen. Staat nu op michelin banden en die zijn bijna op. De hankook banden wat zijn de ervaringen hiermee? De dealer claimt dat deze ook prefect rijden en een goed weggedrag hebben. Wie heeft er ervaring met Hankook positief of negatief aub reactie gr peter
Laatste antwoord door kiaso, -
Cee'd crash test
door ata10- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Look at the EuroNCAP crash test video and data: 1.video: http://www.kia-world.net/index.php/2007/08/30/ceed-crash-test-video/ 2. data+ pictures: http://www.kia-world.net/index.php/2007/08/29/kia-ceed-wins-5-star-euro-ncap-safety-rating/
Laatste antwoord door ata10, -
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe Carens bevalt voor mensen die het nieuwe model hebben gekocht. Ik ben ook aan het overwegen om de sportage in te ruilen op een Carens ivm gezinsuitbreiding en functionaliteit van de Carens. Wie o wie?
Laatste antwoord door Jheroen, -
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Mijn Pride Wagon 2000 rijdt al een tijdje wat stroef. Net op vakantie geweest en kreeg onderweg steeds meer last van een bijgeluid in het wiel links achter (voornamelijk in de bochten). Soort "poeppoeppoeppoep" geluid. Uit voorzorg maar langs garage gereden in Frankrijk. Daar begreep ik zo ongeveer dat er een nieuw onderdeel in de as moest. Ken het nederlandse woord van het onderdeel niet maar zij noemden het Roulement. Begreep dat het geen lager was maar een soort bout? Ik kon daar op de brug de rest van de wielen checken of ze speling hadeen of niet lekker draaiden. Dat leek allemaal in orde. Nu dat onderdeel vervangen is is het rare geluid weg maar ik hoor nog ste…
hete bodemplaat
door Caat- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hoi allen. ik ben Carlo en ben al meer dan vier jaar een trotze Kia Soreto bezitter. Maar loop regelmatig teleurstelingen op eerst was het met de cruise control daar na met de velgen en nu met de bodemplaat. De cruise control en velgen zijn goed verholpen (binnen de garantie) maar nu is er een probleem met de achterdemper van de uitlaat, die word zo heet dat je geen voet meer op de bodemplaat achter in de auto kan zetten. Zelfs de tectyl laag onder de auto droogd uit en brokkeld af. Zijn er meschin meer die dit mee hebben gemaakt of van gehoord. Ik rij een Sorento 2.4 2003
- 2 antwoorden
- 3,7k weergaven
Heeft iemand een suggestie voor het vervangen van die idiote gedateerde elektrische antenne van de Sorrento (model 1? 2006). In sommige parkeergarages en in lanen met veel bomen blijft de antenne vaak steken achter een plafondbalk of achter laaghangende takken. Thuis kan ik de Pioneer AVIC pas aanzetten(afneembare bedieningshouder plaatsen) als ik de oprit af ben. omdat de antenne dan ook blijft haken achter lage boomtakken. Bij de Sportage hebben ze al jaren een flexibele dakantenne. Is zoiets ook mogelijk bij de Sorrento, of is er iets beters op de markt wat minder "beschadigingen" van het plaatwerk met zich meebrengt?
Laatste antwoord door koreanbeauty, -
Te koop
door Gast V-zesje- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Te koop i.v.m. verkoop Sorento Kenwood dubbel din radio/CD/DVD/MP3/WMA DDX7025 550 euro Set originele velgen met nieuwe winterbanden 400 euro Set sneeuwkettingen nooit gebruikt 90 euro
Laatste antwoord door Jamjok, -
3.3 v6 besteld!! 1 2
door Gast janoeska- 33 antwoorden
- 6k weergaven
Hoi beste Sorento en andere Kia rijders. Ja we hebben de knoop door gehakt, de 3.3 v6 Part Time 4wd is besteld. Nu nog even wachten tot April/Mei 2007 en dan horen we er pas echt bij zeg maar En wat de caravan betreft, ik laat er gelijk maar een mover onder zetten anders is het zonde van al dat overgewicht hahaha. Ben bang dat we het de komende maanden wat moeilijk gaan krijgen maar ??n troost, medio Feb. kunnen we hopelijk al een beetje ruiken aan de 3.3 v6 Full Time 4wd. Groet Janoeska
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hoi, deze week stond er in de autoweek een vergelijking van Kia Sorento met de Chevrolet Captiva. Nou als ik de autoweek moet geloven heb ik de kat in de zak gekocht, werkelijk een schandalige vergelijking. Terwijl een tijd geleden in het duitse blad Alles alrad de Sorento, Santa fe en Captiva met elkaar werden vergeleken waarbij de Sorento alle lof kreeg. BEN IK BLIJ DAT IK BIJ AUTOWEEK GEEN ABONEMENT HEB!!!!!! gr. Sorento fan Jos
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Een vraag namens een website bezoeker: Goede dag, Ik, Andr? Strijker, rijd sinds kort een Kia Joice. Ik heb deze auto gekocht zonder garantie ( dom ). Nu zijn mijn katalysators allebei verbrand. Mijn vraag is: Waar kan ik, behalve bij de dealer, geschikt terecht voor nieuwe? Het mag best imitatie zijn. Ik hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven. M.v.g. Andr? Strijker. Iedereen die misschien weet waar deze onderdelen te koop zijn, gaarne reactie.
Laatste antwoord door AJ Mol, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Mijn 2007 3.3V6 heeft sinds vorige week een onderbouw LPG installatie. En dus heb ik geen reservewiel meer bij me. Heeft iemand ooit gehoord van, of er eentje gezien, een Sorento met het reservewiel achterop? Vraag me wel af of het er een beetje uitziet, maar dat is dan van latere zorg.
Laatste antwoord door AJ Mol, -
Nieuw met vraag
door druif11- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo Kia Sorento bezitters, sinds 3 dagen de trotse eigenaar van een Kia Sorento en bevalt prima! Nu wil ik hem een klein beetje pimpem. Heb al gekeken voor sidebars en pullbar, ik kwam uit bij vgvinox, heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand een beter adres? Ook op ebay gekeken voor lampen, zie link http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&sspagename=ADME%3AL%3ARTQ%3ANL%3A1&viewitem=&item=110054078709 is dat wat? Volgens de leverancier moeten ze passen alleen zie ik op het forum geen foto's van Sorentos die deze lampen hebben... Alvast bedankt voor de reacties! jack
-
- 28 antwoorden
- 7,5k weergaven
Kia Nederland homologeert gasFX gasFX exclusieve aanbieder autogassystemen voor Kia vrijdag 7 april jongstleden hebben Kia Nederland en gasFX een samenwerkingsovereenkomst ondertekend voor de exclusieve levering van autogassystemen. Per direct is gasFX verkrijgbaar bij alle offici?le Kia dealers en erkende reparateurs. De Kia-dealer biedt het Kia gasFX pakket met 3 jaar garantie aan voor ? 2395,- inclusief BTW, deze prijs is inclusief inbouw van het geavanceerde Vialle LPi G3 autogassysteem en ? 200,- korting op getankte liters BK-AutoGas. Informeer bij u Kia dealer voor de beschikbare modellen. Hans Verhoeven, directeur van BK-GAS, is blij met de nieuwe samenwerki…
Laatste antwoord door Fee6, -
Koni's gewenst?
door willem1- 17 antwoorden
- 3k weergaven
Enig idee of het onderstel incl. schokbrekers van de 'nieuwe' Sorento t.o.v. de 'oude' is veranderd? Zouden in het geval dat geen 'modificaties' zijn doorgevoerd voor de 'nieuwe' Sorento, Koni's geen oplossing zijn om tot nog een betere wegligging te komen? Of maakt het in de praktijk eigenlijk weinig uit? Zijn er trouwens al Koni's die geschikt zijn voor de 'nieuwe' Sorento? Zo ja, duidelijk; zo neen hoe langt duurt het nog dat Koni hiermee op de markt komt? Zijn prijzen bekend? Wie zouden deze 'absorbers' eventueel moeten monteren? Kia dealer of Koni zelf?
Goede avond........... Ik ben bezig met het uitzoeken vn een trekhaak voor onder mijn kia cee'd. Nu is mijn vraag heeft iemand van jullie er al eentje onderzitten en waar is die gemonteerd. Ben
Laatste antwoord door Ben169, -
- 3 antwoorden
- 3,1k weergaven
Sinds mei ben ik de gelukkige bezitter van een nieuw model Carens. Deze is uitgerust met een Kia vaste trekhaak. Enkele weken ben ik hiermee Portugal gaan verkennen met mijn vrouw , een lichtgewicht tent en weinig bagage. De auto reed zalig , 6600 km zonder problemen afgemaald. Soms echter ,bij het rijden bij lage snelheid over een drempeltje zoals van een parkeerplaats veerde de achterophanging zo ver in dat de trekhaak op de grond sloeg en het plaatje van het stopkontakt helemaal verbogen was. De auto was helemaal niet overladen , verleden weekend, terug thuis hetzelfde meegemaakt toen ik met 6 mensen, zonder lading in de auto zeer traag mijn oprit afreed . De montage…
- 7 antwoorden
- 6,7k weergaven
ik heb een Kia Carens nu een jaar oud met 45000km erop staan ,vanaf het begin zat er al een vreemd geluid in de bak bij het wegtrekken en rijden met lage toeren als ik dan gas geeft dan is het wel weer weg maar het word steeds erger,ik vraag me af of er meer mensen zijn die deze problemen ook hebben het gaat om een Carens diesel uitvoering.de dealer beaamde het probleem na veel aandringen en ik kreeg er een nieuwe bak in ,dat dacht ik achteraf is het nog mijn oude bak want hij was wel heel mooi schoongemaakt maar mijn streepje zat nog precies op de zelfde plaats en de geluiden waren nog precies hetzelfde,mijn vraag is wat kan je hier nu aan doen want ik rijd taxi met die…
de GEEN service van KIA
door Gast Paul van Gils- 14 antwoorden
- 3,3k weergaven
Zie tevens Pikantje stottert/trilt af en toe. Ik heb vandaag de volgende brief van Kia Nederland gekregen: Hierbij willen wij u e.e.a. bevestigen n.a.v. de proefrit, welke dhr. de Kruijf heeft gemaakt met uw Kia Picanto met ktk - - - - -. Tijdens de uitgebreide proefrit zijn geen waarneembare afwijkingen geconstateerd. Het trillen van de auto welke waarneembaar zijn, zijn niet afwijkend voor een Kia Picanto van dit type en bouwjaar. Wij kunnen u meedelen dat bovenstaand probleem niet is te verhelpen en gezien moet worden als een producteigenschap. Mocht u het hier niet mee eens zijn kunt u contact opnemen met de geschillencommissie van de BOVAG. Nou, daar zakt …
Picanto of Ka?
door Gast Efraim- 9 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo allemaal, Net nieuw hier op het forum en gelijk een vraag. Mijn vriendin wil een nieuwe auto kopen, niet te duur lekker rijdend, voor stadsritjes etc. Na heel wat speuren is onze keuze verkleind naar twee auto's. De Ford Ka en de Kia Picanto. We vinden de keuze erg moeilijk en zijn daarom op zoek naar mensen die beide auto's in hun bezit hebben/hebben gehad. Kunnen jullie ons helpen met de keuze? Groetjes, Efraim & Els
- 3 antwoorden
- 4,3k weergaven
Dit is geen Belgen mop , regelmatich start onze carens niet hij wil de sleutel niet lezen .Mijn dealer beweerd dat dit komt door statische electriciteit , en raadt me aan om telkens dit probleem hem voordoet mijn sleutel terug uit het contakt te trekken en de deur open te doen en eens met mijn sleutel tegen de grond te duwen kunt u zich voorstellen hoe dat voelt wanneer je dit voor hebt op zaterdag midden in stad ik kruip bijna onder de grond van schaamte en dit met en wagen van 2 jaar oud .Je kan het zo gek niet bedenken of we hebbben het al meegemaakt en kia Brussel blinkt alleen uit in onkunde wanneer je reklameert ben je en moeilijke klant ,ikwil wel eens zien wie hie…
Laatste antwoord door oscar diaz,