Kia Modellen
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo vraagje weet iemand misschien hoe de hoogte meter in mijn sorento (crdi ex-luxe)te calibreren of op 0 te zetten? Ook wijkt de barometer wat af. Is dit misschien op te lossen met een toetst combinatie net zoals bij de climat control [/img]
Laatste antwoord door willem1, -
- 10 antwoorden
- 2,7k weergaven
Denk dat ik deze eens ga bestellen ... http://cgi.benl.ebay.be/Picanto-1-1-CRDI-75-PS-Serie-CRD2-digitale-Powerbox_W0QQitemZ110075271840QQihZ001QQcategoryZ91003QQtcZphotoQQcmdZViewItem Keep it on the island ...
Laatste antwoord door Tazteam, -
- 4 antwoorden
- 4,3k weergaven
Moest ik laatst keren op een klein weggetje, waarbij ik een stukje door het gras moest rijden. Op het moment dat ik (nog) stil stond schakelde ik de 4WD in Wat er toen bij het weg rijden gebeurde: nou niet veel! Het leek wel of de handrem er op zat. De auto gaf het gevoel dat het systeem om de achterwielen aan te drijven geheel vast zat. Bij het toch "doorzetten" komt er soms een rubberlucht de auto in. Ik heb de 4WD vervolgens uit gezet, en toen ging het wel weer. Betrouwbaar komt het mij niet over. Heeft iemand soortgelijke ervaring, ook met betrekking tot de dealer hoe deze hier mee om gaat Ludo
Chrome instaplijsten
door Gast janoeska- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoi Jos, wel is waar een wat late reactie maar ik was inmiddels voorzien. Maar even goed bedankt, Groet Janoes
-
- 11 antwoorden
- 11k weergaven
Heeft er iemand onder jullie al eens geprobeerd om de lampen te vervangen van de sportage ( model 2005 ) ? Ik zou ook graag van die namaak xenon lichten in willen plaatsen. Maar krijg dus die lampunit niet uit de carroserie gehaald. In het boekje van de wagen staat er ook al niet veel soeps in hoe dit het beste kan gedaan worden. Dus bij deze, al iemand gereed gekregen en hoe heb je dat gedaan ? PS Ik zou wel natuurlijk mijn lampunit heel willen houden wel te verstaan
Laatste antwoord door Gerrit Speelman, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo Ik heb sinds 2 jaar een kia sorento 2,5 CRDI Automaat en hij is van 05-2003 met en km stand van 71000 ik heb al geruime het probleem dat de auto afslaat zodra hij stationair draait bij bv. stoplicht of als je aankomt rijden bij een rotonde. Hij komt dan onder een te laag toerental en slaat af. In eerste instantie dacht de KIA dealer dat het aan de verstuivers lag en zijn deze gereviseerd. Toen liep hij wel een stuk beter. Maar nu met het warme weer is het weer terug gekomen. Met de airco aan loopt de motor heel onregelmatig en hoor je het toerental terug lopen. De motor gaat dan automatisch corrigeren en gaat hij weer harder lopen dit doet hij niet altijd en slaat…
Laatste antwoord door Dyjan, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Goedemiddag, Wij zijn op dit moment bezig om te kijken voor Kia Sorento, nu zijn we wat dingen op een rijtje aan het zetten en nu heb ik de volgende vraag? Wij hebben een Kia Sorento type Ambition uit 2006 op het oog, kan ik daar ook de velg van het vorige type sorento op zetten dit ivm winterbanden? Alvast bedankt voor de reactie, Groetjes
Laatste antwoord door Kia Fan, -
3.3 V6 chippen
door denniss- 12 antwoorden
- 2k weergaven
heeft er iemand ervaring emt het chippen van een 3.3 V6?
Laatste antwoord door superMan01, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een vraagje aan jullie. Ik ben al een tijdje op zoek naar een Sportage, het eerste model, en mijn voorkeur gaat uit naar eentje op G3. Nu meen ik me te herinneren dat dit model het niet zo goed doet op G3. Kan iemand mij vertellen of dit waar is, en waarom dat dat dan is? Ik heb er namelijk nu eentje op het oog uit 1996 op G3. Maar als iedereen dat afraadt... Alvast bedankt! Groetjes, Esther
Laatste antwoord door eslibe, -
- 10 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo wie heeft ervaring met 18 '' velgen met 255/55 banden en comfort gedrag? gr. Jos
Laatste antwoord door josua, -
fietsdragers
door angelo57- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo Kiarijders Ik ben op zoek naar een fietsdrager voor op mijn Kia Sportage(2.0, 2WD, mei 2006). Ik heb geen trekhaak dus heb ik gekeken naar een fietsdrager die je achterop de auto aan de vijfde deur kan bevestigen. Ik kwam uit op de Thule Clip On High 9106. Dit moet volgens Thule de ideale fietsdrager zijn voor de Sportage. Mijn vraag: heeft iemand al ervaring met deze fietsdrager of weet iemand waar je deze fietsdrager kunt kopen en direct kunt proberen. Ik ben al bij een Thule dealer geweest en daar kunnen ze hem wel bestellen, maar wat nu als hij niet past.................. Groet Angelo
Laatste antwoord door angelo57, -
bandenspanning
door angelo57- 2 antwoorden
- 5,1k weergaven
Beste Sportagerijders Ik ben nu bijna een jaar zeer gelukkig met mijn Kia Sportage Executive. Echter een vraag waar ik maar geen goed antwoord op kan krijgen is de volgende: wat is nu de juiste bandenspanning voor mijn zomer- of winterbanden? In de gebruiksaanwijzing is dit niet te lezen. Wel staat er een tabel op het chassis bij het voorportier. Daar staat dat de spanning bij voor- en achterband bij zowel normale als volle belading 2,10 moet zijn. Toen ik echter naar in de Kia garage navraag deed vertelde de monteur mij dat de bandenspanning rond de 2,4 dient te liggen. Wel bij voor- en achterbanden en ook bij normale en volle belading. Heeft iemand hier ??nduidig …
Laatste antwoord door angelo57, -
- 19 antwoorden
- 4,5k weergaven
hey iedereen wie kan er mij helpen ik wil een nieuw audio systeem inbouwen je weet wel 4 speakers 2 subwoofers versterkers het materiaal kan ik wel aan komen maar ik wil het zelf inbouwen beetje een mooi desing voor de subs achterin de kofferbak wie heeft er info voor mij over audio inbouwen groet robert
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
Aanvullende foto's in het album velgen DEZENT 7.16 ET 38 met DUNLOP SP 2000 195.40.16 . Deze week verdere afwerking met GPS MEDION (aanbieding in de ALDI hier in Belgie ? 199 .- ,3D weergave ); Keep it up ...
Laatste antwoord door LeFouduVolant., -
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Ik heb een Kia Rio en ben daar erg tevreden mee. Alleen gebeurd het bij warme dagen dat de centrale vergrendeling soms spontaan open gaat, terwijl er niet eens een afstandsbediening op zit. Het gebeurd dus een enkele keer en niet vlak achter elkaar. Maakt ook niet uit waar de auto staat, bij warm weer gaan de deuren gewoon spontaan van slot af. Er ligt nooit wat van waarde in maar ik vind het wel lastig. Is dit een bekend probleem en heeft iemand misschien een oplossing voor mij? Anders moet het via de garage en die vragen (terecht) een behoorlijk uurloon.
Laatste antwoord door Rio-man, -
RVS instaplijsten?
door Gast janoeska- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Wie o wie zou mij kunnen vertellen waar ik deze nieuwe lijsten voor mijn Sorento zou kunnen kopen, let wel tegen een redelijke prijs Bij de dealer kan ik ze natuurlijk bestellen maar voor een bedrag van ?250 Ik meen ze ergens voor minder gezien te hebben voor zo rond de ?89 maar zo ja, klopt dat? Wie kan mij op weg helpen..... Groet Janoeska
Laatste antwoord door josua, -
chromen deurhendels
door Gast schoenmakertje- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
weet iemand of er verschil zit tussen de deuropeners(buiten) van het oude en nieuwe model? ik wil er van die chromen kapjes op plakken. Ik zie geen verschil, maar op sorentoside.com vragen ze $20 meer voor het nieuwe model? Frans
-
- 3 antwoorden
- 4,6k weergaven
Vraag van iemand die mij benaderd heeft. Hebben jullie hier antwoord op? Mijn vraag is ofdat ik met mijn Kia Rio LXE 1.4 een caravan caravalair 330EK met een leeg gewicht van 550KG en beladen max 850 KG kan gaan trekken door Zuid Franrijk. De site caravan trekker is wel heel erg algemeen en gebruikers ervaringen zijn er nauwelijks. Weet u misschien meer, of beschikt u over de nodige technische kennis ? Veel verschillende meningen doen de ronde en de medewerkers bij kia dealers zijn over het algemeen van ja hoor maar niet overtuigend te noemen. Heb graag zo spoedig mogelijk een antwoord op mijn vraag i.v.m. de nodige voorbereidingen.
Achteruitrij sensoren
door Gast janoeska- 8 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ik neem straks op onze Sorento een vaste trekhaak in plaats van een demontabele ivm caravannen. Nu is mijn vraag, zijn er al Sorento rijders die rijden met achteruitrij sensoren? Gaat de "pieper" niet af tijdens achteruit rijden omdat het systeem bijvoorbeeld de kogel al ziet of herkent? En wat doet het systeem als er achteruit gereden word en de caravan hangt achter de auto? Wie kan mij verder helpen...... Alvast bedankt, Janoes
Laatste antwoord door willem1, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
hallo We hebben sinds 2003 een kia rio 1.5 ls Hier al ontzettend veel problemen mee gehad kapotte dynamo,kapotte deurvergrendeling, lekkende ruitensproeier achter,kapotte achteruitverwarming ,zoemend geluid abs enz enz Nu ging ik gisteren de auto wassen bladderd de lak van de deurgrepen achter af Nu is mijn vraag hebben er hier meer kia bezitters last van John
Hallo beste Kia-rijders, Ik ben zojuist lid geworden van jullie zeer informatieve forum. Mijn naam is Ludwig en ik zit eraan te denken om een 2e hands Kia Rio te kopen. Nu is mijn vraag, waar zou ik zoal op moeten letten? Hebben jullie specifieke punten? Het is een Rio uit 2002, en 1.5 RS hatchback en heeft 66000 km gelopen. Ik hoop dat jullie nog wat tips voor me hebben. Het is trouwens een hele mooie aparte geel-goude kleur.
Sorento op de RAI
door denniss- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
hallo, mijn vader heeft op de Rai de Sorento bekeken en naar aanleiding daarvan hebben we proefgereden in de 3.3 V6. Helemaal fantastisch natuurlijk, maar hij wilde wel het leer dat in de auto op de rai zat. Enige auto die op redelijke termijn leverbaar is (we willen er mee op vakantie), is de auto die daar nu staat en dat wordt dus onze nieuwe auto Mijn vraag aan jullie: Heeft iemand een paar goede foto's van die auto? mvg dennis pothoven
Laatste antwoord door denniss, -
cruise control
door pd2ryp- 14 antwoorden
- 3,3k weergaven
Komt iemand dit bekent voor? Onze cruise controll wil heel vaak niet inkomen .. je drukt dan op de knop en hij reageert niet.dan moet ik eerst de auto uitzetten en daarna weer aan dan doet hij het vaak wel. echter de laatstedagen geheel niet meer. Heeft iemand suggesties. hij heeft nog garantie maar wilk wil graag zelf ook weten waar ik aan toe ben. groetjes willem
Laatste antwoord door Kia Fan, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Plaats waar de linkervoet rust op het tapis wordt vuil ... zoek alu voetsteun op maat voor PICANTO ... op het net niets te vinden ... Iemand info ?? Keep things up ...
Laatste antwoord door Full Throttle, -
- 10 antwoorden
- 3,4k weergaven
Moet deze toon bij de picanto handmatig ingeschakeld worden, of doet hij dat automatisch?
Laatste antwoord door Kia Fan,